Rabu, 18 Januari 2012

labun KulupSakah...

labun KulupSakah...


dari kawan-kawan

Posted: 17 Jan 2012 07:10 AM PST

tulisan dan lagu kawan-kawan sangat aku hargai. Antaranya tulisan Isham Rais di blog Tukar Tiubnya. Arwah Annisa sempat juga makan dal masakan Isham, malah kucing, kura-kura dan 2 ekor penjaga rumah yang comel tertambat tu pun sempat berkenalan dengan Annisa.
SELAMAT JALAN DAN REHAT ROH KAMU






AL-FATIHAH


mana berat mata memandang
berat lagi badan memikul
mana berat mata memandang
berat lagi kesedihan ayah dan ibu


SAAT AKHIR PERGINYA SEORANG ANAK















NOTA:
saat saat akhir kasih seorang ibu
saat saat akhir kasih seorang ayah
saat saat akhir perginya seorang anak

kau tidak pernah berjalan
kau juga tidak pernah berlari
kau juga tidak pernah berkata kata

tapi yang kau tinggalkan adalah sebuku hati
tapi yang kau tinggalkan sebakul senyuman
kini yang tinggal segunung kenangan
kini yang masih ada selaut harapan

jika kura kura aku boleh becakap
jika anjing aku boleh bercakap
jika kucing aku boleh bercakap
mereka pun sama mengucap selamat jalan

Lagu ini khas Airmas tulis untuk Annisa:-
JIka nanti di syurga

Jika nanti aku tercari cari
di padang luas itu
Apakah kau akan di sana
menanti dengan depa tangan
Berlarian merentas dataran cinta

Jika nanti tika aku melihatmu
sedang berdiri sungguh asyik
Apa nanti kau masih mengenali
mengenali aku yang terelalu menyintaimu
Mimpiku melihatkau berlari

Jika nanti di syurga
Engkau lebih tenang
Kuharap kau lebih reda dengan cintaku
Kerna aku tahu disana dia lebih menyintaimu
Dan itu cukup membuat aku tersenyum

airmas sz
SSU
1319 251211

Dan di bawah ni coretan kak Shamsiah Ismail bonda peguam dari Lawyers For Liberty Murnie Hidayah Anuar (yang potretnya pernah aku lukis tulahh...)
Puisi Annisa:
Abadi di Memori Sham dan Fendi Annisa
Hadirmu seketika cuma
Demikian ketentuan alKholiq Maha pencipta Mengatur waktu dan saat kembalimu Kepangkuan Yang Maha Esa Annisa, Hadirmu seketika cuma Dipinjam mengubat rawan peneman duka Sham dan Fendi ibubapa bahagia Annisa Hadirmu seketika cuma Dihati Sham dan Fendi bertahta selama Abadi di memori tak sekali dilupa Kini kau kembali Kepangkuan Ilahi Disambut bidadari firdausi Bahagiamu di Taman Raudhah Limpahan rahmat lautan barakah Menguji sabar ibubapa tercinta Melepaskanmu penuh rela .... buat Raja Rohaisham Raja Muhaiddin dan Ronasina Kartunis dari Kak Shamsiah Ismail, USJ 13 .... 24 Disember 2011.

juga di sini:-
http://www.youtube.com/watch?v=Zr7AWiMqTj8
dan suasana di perkuburan di link ini:-
http://www.youtube.com/watch?v=6opKz2KQRM0&feature=related


Tiada ulasan: