Isnin, 9 Januari 2012

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


Azwan Ali "TIBAI" Saiful Bukhari di Twitter

Posted: 09 Jan 2012 06:00 AM PST



P/s: Ustaz-ustaz UMCO "membantai" Azwan Ali kerana "menibai" Saiful di Twitter. Rasanya, banyak orang yang bersetuju dengan sindiran pedas maut AA ini, walaupun ada kata/frasa yang digunakan agak keterlaluan.

[MENARIK] Ulasan Pemecatan Hasan Akidah

Posted: 09 Jan 2012 05:00 AM PST


Saya petik:

[MSO] Reaksi pertama Hasan Ali atau Hasan Akidah mengenai pemecatannya ialah dia terkejut dan kesal dengan keputusan itu. Dia tidak sangka perjuangannya selama ini menegakkan Islam diperlakukan demikian. Amboi sehe batnya mana perjuangan Islam Hasan Akidah dalam Pas. Apakah lebih besar dari perjuangan Muhammad Sabu yang dipenjara dan dipukulk polis?

Kalau diukur perjuangan Hasan Akidah dengan Mat Sabu rasanya tidak sampai besar kuku cucu saya, Muhammad Khalif Ummar, yang dizahirkan 30 Disember tahun lalu.

Beberapa jam selepas melahirkan pernyataan itu Hasan Akidah berkata, pemecatannya kerana dia menyentuh Anwar. Pas pecat dia kononnya kerana dia mengkritik dan tidak bersetuju dengan Anwar. Rakaman kenyataannya itu sepanjang hari diputar oleh semua setesen tv yang menjadi penjilat buntut UBN.

Menerus syarahan ringkas di perkarangan rumahnya itu Hasan Akidah cuba memperbetulkan akidah politiknya. Penjelasan atau dakwaan itu tidak lebih dari motivasi basinya untuk menarik perhatian ramai supaya bersimpati dengannya. Apakah Hasan Akidah sedar dengan apa yang dikatakan itu. Sekali lagi dia cuba meremehkan jemaahnya sendiri. Memperkecilan tindakan presiden dan seluruh ahli jawatan kuasa.

Mereka yang rasional dan tidak mudah hanyut dalam kepetahannya boleh mengukur apa dijelas dan didakwa oleh Hasan Akidah itu. Dengan Inchek Ibrahim Ali duduk di sampingnya orang sudah boleh menganggakl sejauh mana kebenaran dan kelurusan akidah politiknya. Dr Haron Din, Ismail Kamus dan Taib Azamuddin dilaporkan hadir sama tetapi tidak diletakkan di depan. Mereka hadir mungkin untuk menyatakan simpati ke atas apa yang berlaku.

Dakwaan dan penjelasan Hasan Akidah itu sia-sia saja. Orang yang tidak mengaji sampai peringkat Phd yang tahu membuat research, pengkaian maklumat dan sebabgainya pun mengerti kenapa Pas harus mengambil keputusan yang maha berat itu. Isu yang membelit Hasan Akidah bukan sehari dua ini saja, tetapi sejak lama dulu. Sejak beliau menjadi Pesuruhjaya Pas Selangor lagi, tetapi ia tidak didedahkan kepada umum demi kebaikan Pas.

Kesabaran Pas tidak mendedah itu menandakan Pas memberi peluang kepada Hasan untuk memperbetulkan akidahnya sebagai ahli Pas.

Pas telah menahan diri begitu lama kerana tidak mahu menimbulkan keributan dalam rumah dan memberi peluang kepada Hasan Akidah supaya kembali kepada akidah Pas. Pas membuat beberapa teguran termasuk memecatnya sebagai Pesuruhjaya Pas Selangor kerana akidah Hasan Akidah terhadap akidah Pas sudah terpesong.

Saya membenarkan kalau orang mengatakan Hasan Akidah seorang yang jahil politik peringkat murakad. Seorang yang tidak tahu feqah politik. Dari awal lagi Hasan Akidah telah tersalah memilih Pas sebagai flatform perjuangannya. Dengan latar belakang pendidikan beliau sekular itu seharusnya dia kekal dalam Umno.

Hasan Akidah berlagak saja sebagai pakar motivasi boleh membangun jiwa orang lain, memberi semangat kepadanya murid mencapai A A A dalam pelajaran tetapi dia sendiri gagal untuk membajai dan membangun jiwa hamba dan jiwa juang dalam dirinya. Dia gagal untuk menjadikan jiwanya jiwa yang besar dan hebat.

Saya suka merujuk kepada tindakan jawatankuasa disiplin Pas yang pernah menganggutungkan keahlian Ahli Parlimen Khalid Samad kerana bergaduh dengannya. Sebelum itu dia memecat Khalid Samad dari jawatan Timbalan Pesuruhjaya. Pemecatan itu memedihkan Khalid Samad. Tetapi Khalid boleh menahan diri dan bersabar. Dia tidak bertindak mengkritik balas balik Hasan Akidah dan akur dengan keputusan parti yang menggantung keahliannya.

Kenapa Hasan Akidah tidak boleh mengambil pendirian dan sikap seperti Khalid Samad? Kalau Khalid redha dengan keadaan kenapa tidak dengan beliau?

Satu perkara yang ramai orang tidak tahu macam mana Presiden Abdul Hadi Awang mempertahankan Hasan Akidah. Pengorbanan dan jasa presiden ini tidak dikenang oleh Hasan Akidah. Selepas beliau tidak menjadi Pesuruhjaya Pas Selangor ada desakan kecil agar beliau dipecat dari jawatan Exco. Tetapi Abdul Hadi mempertahankan agar kedududkan Hasan Akidah sebagai Exco jangan diganggu.

Sewaktu usul untuk membincangkan kedudukan Hasan Akidah, Abdul Hadi telah memberi warning. Apa saja cadangan terhadap Hasan boleh dibuat tetapi jangan usik kedududkannya sebegai Exco. Begitu sekali Abdul Hadi mempertahankan Hasan sehinggalah ke hari ini jawatan itu disandangnya walaupun Hasan Akidah bukan Pesuruhjaya Pas Selangor.

Malanya pengorbanan dan sikap rendah diri dan mahabbah yang ditunjukkan oleh Abdul Hadi Awang itu tidak dinilai oleh Hassan Akidah. Sepatutnya sebelum dia membuat reasech atau kajian tentang hala tujuan perjuangan Anwar yang kemudian dia menolaknya, kaji dan selidik dulu sikap, pendirian dan jiwa Abdul Hadi sebagai presiden. Kalau pun dia benci kepada Anwar yang tidak membantunya untuk menjadi MB Selangor, tetapi dia kena hormati Abdul Hadi sebagai ketua jemaah.

Hasan Akidah masih lagi dengan akidah merasakan dirinya hebat. Semasa berucap kepada kawan-kawan dan penyokong malam tadi, dia membilang dirinya sebagai hebat. Pakar itu dan ini sebab itu dia merasakan perjuangan Anwar, dasar ekonomi yang Anwar hendak bawa tidak dipersetujuinya. Dia juga obses kepada Islam, Melayu dan raja. Baguslah.

Marilah kita akui akan kehebatan dan keilmuan Hasan Akidah dalam segala macam aspek itu. Justeru elok rasanya kalau Umno memanggil Hassan Akidah menyertai parti itu. Mudahan dengan kemasukan Hasan beliau boleh perbetulkan akidah Umno ke atas landasan sebenarnya. Seorang pakar motivasi yang bijak membangun dan mempengaruhi jiwa orang tentu Hasan Akidah akan berjaya.

Bukan itu saja kalau Hasan Akidah menyertai Umno harapannya untuk menjadi Menteri Besar Selangor juga masih terbuka. Umno boleh letak Hasan Akidah atas belakang gajah dan keliling ke seluruh daerah di Selangor. Dari atas belakang gajah Hasan Akidah boleh membuka syarah.

Untuk menguatkan sokongan Hasan Akidah boleh diregukan dengan Ezam Mohamad Noor, tokoh memperjuangkan keadilan, membenteras kepalsuan Anwar Ibrahim dan anti korupsi itu. Kalau Hasan Akidah jadi MB, Ezam boleh jadi timbalannya. Sambung baca di sini.


[Video-Wajib Tonton] Apa Kata TG Hadi Awang, Mat Sabu, Mahfuz, Hatta Ramli tentang Keputusan Drama Liwat II?

Posted: 09 Jan 2012 04:00 AM PST





Foto: FB Khairooll Anuar


[PANAS] Saiful Bukhari Berharap Pendakwa Raya Bawa Drama Liwat II ke MAHKAMAH RAYUAN

Posted: 09 Jan 2012 02:04 AM PST

Sumber di sini.

P/s: Drama Liwat II akan bersambung....? Lawan tetap lawan!

[Video] Temu Bual Anwar Ibrahim dengan AlJazeera

Posted: 09 Jan 2012 12:58 AM PST


Saya petik:

Anwar 'terkejut' tapi dakwa masih ada kepincangan

[MK] Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membebaskan dari tuduhan liwat adalah sesuatu yang tidak dijangka dan disambut baik tetapi tetap menekankan bahawa sistem kehakiman di negara ini masih mempunyai kepincangan.

Bercakap kepada pemberita selepas keputusan itu, Anwar berkata sebelum ini hakim perbicaraan Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah pernah berkata tertuduh Mohamad Saiful Bukhari Azlan sebagai"saksi yang benar dan berwibawa".

Jelasnya, berdasarkan kenyataan itu, pasukan pembelaan kemudian membawa pakar-pakar antarabangsa untuk menangkis hujah pendakwaan dan berjaya memaparkan kelemahan dalam keterangan oleh beberapa doktor dan saksi pakar pihak pendakwaan.

"Tidak ada cara mereka boleh teruskan (dalam membuktikan rasa bersalah saya). Itu yang dikatakan (oleh hakim) dalam penghakiman yang ringkas hari ini, "kata Anwar.

Ditanya sama ada pembebasannya itu membuktikan bahawa badan kehakiman adalah bebas, Anwar tidak memberikan jawapan secara langsung.

"Saya mesti akui hakim mempunyai sedikit ruang untuk bertindak secara bebas, tetapi hakikatnya asas sistem perundangan ada kecacatan," katanya.

Menurut laporan oleh stesen televisyen antarabangsa Al Jazeera, Anwar dipetik berkata bahawa terdapat "keberanian" yang ditunjukkan oleh hakim itu.

Sebelum ini, Anwar agak kritikal dengan tingkah laku Hakim Mohamad Zabidin yang memutuskan terdapat kes prima facie dan telah berulangkali memohon supaya beliau melucutkan dirinya.

Sementara itu, isteri Anwar Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata suaminya masih belum bebas daripada pendakwaan lanjut kerana beliau juga cuba diheretkan dengan skandal video seks.

Skandal seks itu didedahkan oleh gandingan 'Datuk T' - Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim- ia memaparkan seorang lelaki yang menyerupai Anwar melakukan hubungan seks dengan seorang pelacur. 



[Video] Hasan Ali Anggap Perjuangan Anwar Ibrahim "Kotor"

Posted: 08 Jan 2012 11:20 PM PST


"Saya adalah antara orang PAS yang tidak pernah keluar bersama Anwar Ibrahim untuk menunjukkan justifikasi kenapa Anwar Ibrahim terus dilonjakkan sebagai Perdana Menteri."
 


Apa kata DSAI tentang pemecatan HA?

Dalam  ceramah Gerakan Bebas Anwar 901 di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru yang dihadiri kira-kira 5,000 ribu hadirin, malam tadi, DSAI berkata  "Eloklah Hasan dipecat. Dasar Pakatan Rakyat (PR) bukanlah perkauman tetapi mengangkat semua kaum."



Nasib Timbalan Ketua SU KBS Berbeza, Salim Parlan Didapati Bersalah Berkhalwat

Posted: 08 Jan 2012 10:00 PM PST


Saya petik:

[BH] GEORGETOWN: Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan, 52 dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan dijatuhkan hukuman denda RM3,000 atau lima bulan penjara selepas didapati bersalah kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringgi di sini, April tahun lalu.

Hakim Mahkamah Syariah negeri, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya menetapkan hukuman selepas menilai semua faktor dan aspek. 


 P/s: Sila ambil pengajaran!


Apa Komen/Respons Saiful Bukhari SELEPAS Keputusan Drama Liwat II Diputuskan

Posted: 08 Jan 2012 08:16 PM PST



P/s: Taubatlah!

Apa Komen Saiful Bukhari Sebelum Keputusan Drama Liwat II Diputuskan Hakim?

Posted: 08 Jan 2012 07:00 PM PST

Kredit: MalayMerdeka


P/s: Apa tindakan konspirator selepas ini?

[Kemas Kini] Anwar TIDAK Bersalah & DIBEBASKAN!

Posted: 08 Jan 2012 05:47 PM PST


Mahkamah Tinggi KL membebaskan dan melepaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan. Hakim Mohamad Zabidin yang tidak membaca penghakiman penuh kecuali kesimpulannya berkata kedua-dua bukti, iaitu DNA dan oral lisan tidak boleh sabit kesalahan.





 

[Gambar -Dikemas Kini] Lintas Langsung Keputusan Drama Liwat II & 901

Posted: 08 Jan 2012 05:20 PM PST


Saya petik:


LAPORAN LANGSUNG MK
Hakim memutuskan Anwar Ibrahim tidak bersalah.

9.05am: Seorang penyelaras perhimpunan memberitahu orang ramai bahawa Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat juga hadir dan beliau telah dibenarkan masuk ke dalam mahkamah.

8.37am: Para diplomat dan wartawan mula dibenarkan masuk. Turut dibenarkan ialah Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

8.32am: Turut kelihatan adalah Nasir Hashim PSM dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang bersama dengan rakyat. 
NONE 
8.30am: Anwar dan keluarganya tiba sambil diberi sambutan gemuruh dengan laungan "reformasi' bergema sekitar kawasan ini. Jumlah yang hadir semakin ramai dan sukar dianggarkan dengan tepat kerana mereka tidak berkumpul setempat.

8.25am: Bekas speaker Perak V Sivakumar berkata: "Di kompleks mahkamah ini, kita tahu apa yang berlaku dahulu - semua kes kita semasa krisis Perak, kita kalah.

"Kita tahu pengadilan macam mana yang akan kita terima tetapi rakyat Malaysia tetap akan menuntut Keadilan!"

8.22am: Duta dan perwakilan asing dari Amerika Syarikat, Kanada, Australia, United Kingdom dan beberapa negara Eropah mula berbaris menunggu dibenarkan masuk ke mahkamah untuk mengikuti perbicaraan ini.

NONEPemerhati antarabangsa dari Kesatuan Parlimen Antarabangsa atau Inter Parliamentary Union Mark Trowell juga hadir.

8.20am: Setiausaha Agung Pertubuhan Permuafakatan Majlis Ayahanda Malaysia (Permas) Zulkifly Sharif berkata pihaknya kini sedang mengumpul ahli-ahlinya termasuk PERKASA, PEKIDA dan Putra Malaysia berkumpul di anjung B Masjid Wilayah.

Mereka juga turut mengagihkan baju kuning tertera tulisan "Antik Sex Bebas 901" kepada ahli-ahli.
Jumlah yang hadir tidak lebih 50 orang.
NONE 
8.15am: Menteri Besar Perak yang disingkirkan Datuk Seri Nizar Jamaluddin memberitahu hadirin bahawa mereka berkumpul dengan harapan hakim kes perbicaraan ini tidak dipengaruhi oleh kehendak pemimpin Umno.

"Kami berharap hakim akan buat keputusan yang tidak memihak," katanya.
Sementara itu, polis juga mula mengarahkan orang ramai supaya bergerak ke arah kawasan parkir kereta dan tidak berkumpul di jalan.

8.05am:  Laungan reformasi oleh penyokong Anwar di kawasan parkir mahkamah jelas kedengaran pada jarak dianggarkan 500 meter dari kawasan Masjid Wilayah Persekutuan.

NONEKawasan masjid bagaimanapun masih tenang dengan kumpulan penyokong Mohd Saiful Bukhari Azlan membuat persediaan demo dengan memakai kemeja-t khas "anti seks bebas 901", sambil menunggu ketibaan para pembesar mereka.

8.12am: Antara pemimpin PKR yang dilihat berada di luar mahkamah adalah Azmin Ali, N Surendran dan Datuk Chua Jui Meng.

8.05am: Beberapa orang penyokong Pekida dikesan di dalam kawasan parkir masjid sambil membawa bendera pertubuhan tersebut.

NONEKumpulan ini dipercayai sedang menunggu pemimpin mereka.

8.03am: Ketua Srikandi PKR Siti Aishah Shaik Ismail berucap pada hadirin.

"Apapun keputusan hari ini, gelombang ini mesti bangkit dan pastikan Umno tumbang."

7.45am: Ketua BERSIH 2.0 Datuk S Ambiga tiba dan diikuti oleh Sasterawan Negara Datuk A Samad Said. Jumlah yang hadir dianggarkan 5,000 orang.

7.40am: Penyelaras perhimpunan meminta penyokong supaya beralih ke tempat letak kereta kerana jumlah yang semakin ramai itu mula berkumpul di jalan-jalan menuju ke mahkamah.
NONE 
7.40am: Belum ada tanda-tanda kumpulan Pekida atau PERKASA berada di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat sepatutnya mereka berkumpul.

Malah kumpulan yang banyak berada di sekitar masjid adalah kumpulan pro-Anwar yang sekarang sedang berpusu-pusu keluar ke kawasan parkir mahkamah.

7.36am: Setiausaha agung DAP yang juga adalah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng juga hadir. Selain itu kelihatan juga pemimpun lain seperti Tian Chua, Rafifi Ramli dan S Sivarasa.

7.31am: Naib presiden PKR memberitahu hadirin bahawa hanya terdapat satu kes di mahkamah Kuala Lumpur hari ini.

NONEKatanya, Anwar dan beberapa pemimpin Pakatan yang lain akan menyampaikan ucapan ringkas sebelum masuk ke mahkamah pada jam 8.30 pagi.

Menurut beliau lagi, hanya Anwar dan ahli keluarganya, diplomat, media dan 10 orang dari Pakatan dibenarkan masuk ke mahkamah manakala yang lain terpaksa tunggu di luar.

Ketika perbicaraan berlangsung, pihaknya akan mengatur supaya apa yang berlaku dapat disampaikan kepada mereka yang menunggu di luar.

7.30am: Jumlah penyokong di luar mahkamah semakin ramai. Dianggarkan sekitar dua ribu yang hadir. Kelihatan juga beberapa ahli parlimen Pakatan Rakyat yang mula tiba. 
NONE 
7.19am:  Dua buah kenderaan van polis mengambil tempat di ruang parkir Masjid Wilayah Persekutuan yang mulai dipenuhi kenderaan.

Van ambulans turut mengambil tempat di dalam kawasan masjid.

7.12 am: Di Masjid Wilayah Persekutuan, tempat PERKASA dan sekutunya mengadakan perhimpunan kelihatan seorang penceramah sedang menyampaikan kuliah subuh.

Tidak kelihatan pemimpin PERKASA atau Pekida setakat ini di dalam ruang solat utama masjid. Situasi dalam masjid lengang, kecuali kira-kira 30 jamaah sedang mendengar kuliah subuh. 

7.01 am: Ketua Srikandi PKR Siti Aishah Ismail memberitahu para penyokong bahawa smua plakad selain "Bebaskan Anwar 901 dibenarkan di bawa masuk ke tempat berhimpun.

NONEOrang ramai ketika ini kelihatan berpusu-pusu masuk ke kawasan berhimpun sambil mengucapkan salam kepada pegawai polis yang mengawal di hadapan pintu masuk.
Jumlah kenderaan polis itu termasuk;
21 trak polis
1 meriam air
33 van
1 mobile command post
3 bas yang membawa anggota polis
4 Landrovers Light Strike Force 
7.00 am: Antara penyokong hadir termasuk dari Dapsy, ABU, Jingga 13, PKR dan ahli PAS.


Gambar Pelbagai Sumber:

Hanya Puluhan Penyokong Say Fool Hadir

Penyokong PEKIDA yang menantikan kehadiran ketua mereka.

Menurut laporan MalaysiaKini, penyokong Saiful yang hadir hanya sekitar lima puluh orang sahaja berbanding ribuan penyokong Anwar yang terdiri dari berbilang bangsa dan kaum yang memenuhi parkir Mahkamah.

Pihak media asing yang turut hadir membuat liputan.









.


 Sasterawan Negara A.Samad Said, Datuk Ambiga dan Mariah Chin yang turut memberikan sokongan kepada DSAI.














 



NONE
NONE

NONE


[Wajib Baca] Adakah Anda Percaya Saiful Bukhari DIROGOL Anwar Ibrahim Selepas Membaca Artikel Ini?

Posted: 08 Jan 2012 04:42 PM PST


Saya petik artikel lama DCM. Sambil membaca fikirlah logiknya kes fitnah ini:

ANTARA PERTAHAN GAMBAR ADIK dengan JUBUR SENDIRI
Saya (DCM) salin dan tampal dari blog Blog-List Malaysia. Kepada pengirim asal kiriman di bawah ini, saya ucapkan terima kasih atas kiriman yang sangat bernas tentang mangsa liwat paling cool di Malaysia. Sila baca:


(Klik imej utk lebih jelas)

Ini adalah mesej 'UGUTAN BUNUH' kepada Saiful Bukhari yang serius menurut si Saiful. Mungkin Saiful juga terlupa bahawa dia pernah mengugut seorang blogger kerana telah meletakkan gambar adik beliau di akaun Friendsternya.

Oh ya! masa ini facebook belum popular..
Kepada Saiful Bukhari...ingatkah lagi mesej ini..
Ia bertarikh 7/12/2008..

(Klik imej utk lebih jelas)

Kepada yang ingin tahu kisah sebenar mengapa Saiful Bukhari mengUGUT BUNUH dengan MEMECAHKAN KEPALA blogger ini..
Baca kronologi di bawah:

I just shocked, when i opened my message in friendster account, today, "a killing note" appear in my message from my friendster's friends, saiful bukhari (perhaps, u know him?? , he accused anwar sodomized his butt), in the killing note, he warned me that he will "broke" my head if i'm not remove his sister pic... oh my god!! are u serious saiful??

this is the message he sent to me :

actually, i just put her sister pic at my friendster default ..well, i have no intention to do anything, i just admire his sister, thats all, she's really pretty on my eyes..

same like i put maya karin picture, all, my girl..friends.picture. in my friendster's album... so you should not worry saiful, believe me, i've no intention at all to disturb you and ur sister.... just my hobby to be different than others.. :-)... i'm sorry ok..

this is the chronology of my dialogue with him.
I reply that message:


He reply my message to print his message, i dont know is it dia faham, beza print screen and print..


so, i pun decide untuk print screen his message and spread into internet, blog and forum..bukannya untuk memalukannya, tetapi supaya, saiful, yang mungkin mempunyai "bayang belakang tabir", tidak meneruskan niatnya to broke my head.. let people know, if something happen to me, saiful is the only one, who should involve in that...


then, i think dia tahu, message ugutannya telah disiarkan di beberapa laman web seperti tranungkite , cari forum, ainisazreen n bermacam2 lagi, he sent this message to me..




well i consider, everything just silap faham sahaja.. and this is my fault :-), who start first..i really want to said sorry to saiful..n this is my last message.




I just shock, someone who should be "slow" and "lembik", are very garang dan kasar tutur bahasa di message pertamanya.. I just think again, isk, kalau garang dan kasar macam ni, boleh ke DSAI liwat..??


LIHAT SINI

Jadi bagaimana??
Perlukah Saiful Bukhari dibuat laporan Polis untuk mendakwanya atas tuduhan ugutan bunuh?!


Selesai membaca kiriman di atas, saya membuat kesimpulan yang sama dengan pengirim asal kiriman di atas: "Ganas & garang" juga mangsa liwat warga emas berusia 60 tahun ini, sampai nak pecahkan kepala orang. Ini suatu ugutan untuk mencederakan orang (boleh juga jadi ugutan bunuh - pecah kepala). Jika benarlah apa-apa yang dipautkan di atas, keganasan & kegarangan yang ditunjukkan oleh mangsa liwat itu merupakan responsnya terhadap orang yang menampalkan gambar adiknya di laman friendster.

Logiknya, bagaimana pemuda yang "garang dan ganas" ini boleh menjadi mangsa liwat warga emas berusia 60 tahun? Sedangkan pemuda yang berusia lebih kurang dengan umurnya pun dia boleh "ugut" sedemikian rupa, masakan mudah dia menyerahkan punggungnya/juburnya kepada warga emas berusia 60 tahun? Buat kali yang entah ke berapa, mulut saya mengeluarkan kata-kata...pelik...pelik..pelik...! Woi, saya tidak tuduh apa-apa, saya hanya membuat persoalan!

Saya petik semula kiriman dari blog Niamah yang turut dipautkan dalam blog ini, iaitu tentang komennya berkaitan dengan pengakuan mangsa liwat tersebut ketika memberikan keterangan di mahkamah. Jelas, mangsa liwat yang "ganas dan garang" seperti yang ditonjolkan dalam kiriman di atas berubah sifat menjadi penakut dan lembik. Pertahankan gambar adik sampai hendak pecahkan kepala orang, pertahankan punggung/jubur sendiri...anda boleh baca di bawah ini. Buat kali yang entah ke berapa, mulut saya mengeluarkan kata-kata pelik...pelik...pelik...! Woi, sekali lagi, saya tidak tuduh apa-apa, saya hanya menimbulkan persoalan!
[Niamah] Mohd Saiful Bukhari Azlan, who took the stand at the High Court as the prosecution's first witness, testified that when he first met Anwar at a condominium in Damansara Heights in 2008, the PKR de facto leader had asked him: "Can I **** you today?"
Wah! Anwar must have really been horny that day. Meeting a stranger and right away, "Can I FUCK you today?"
Saiful's use of the profanity was greeted by sniggers and murmurs from those in the public gallery.
Well at least some people in the courtroom have a sense of humour or more likely they were tickled at hearing the word FUCK which is so often misused and misunderstood. And banned.

When asked by the prosecution about his immediate reaction to the request by Anwar, Saiful replied that at that point of time he felt "angry and scared."
Okay, quite natural to feel that way. Of course, if somebody you met for the first time asked to fuck your ass wouldn't you get angry?

"I was angry and scared.. I refused to do so, to which Anwar became angry," said Saiful.
Very good.
The complainant also alleged that the former deputy prime minister had offered him money in exchange for the sexual act, to which he also "refused".
Good. Any God-fearing man would have done the same. Well done!
"I repeated what I had said and told him that I cannot bear to do it."

Okay, okay we get the point. Thank you.

Anwar had then "ordered" him to proceed to the guest room where Saiful then stripped and donned a towel before the opposition leader hugged him.
Huh? Hahahahaha...you got to be kidding me. Right? After being angry and scared and refusing payment from the man you then proceed to the bedroom and strip down to a towel? Man! How scared were you? Not enough to protect your ass I guess.


Fuh! Cerita ini betul-betul "insulting my intelingence". Apa macam? Ada komen?
P/s: Apa pendapat anda?

Tiada ulasan: