Khamis, 12 Januari 2012

Bila Harimau Sudah Menaip...

Bila Harimau Sudah Menaip...


Kes Azalina Othman: Tak Masuk Akal Aku Langsung !

Posted: 12 Jan 2012 01:48 AM PST

korang baca kat sini dulu : http://amenoworld.blogspot.com/2012/01/hai-azalina-cek-rm300ribu-neh-apa.html

Lepas tu, korang tengok turutan nombor cheque tu dengan tarikh dia. Yang tertulis "Azalina Binti Othman" sebagai penerima bertarikh 7/4/2011 dan nombor cheque adalah 8720425. Bandingkan pula dengan cheque 875977 yang bertarikh 6.12.2010.

Secara logik dan praktikalnya, apabila nombor cheque menaik, maka tarikh biasanya akan menjadi lebih hadapan dan bukannya semakin mundur. Ia boleh berlaku jika cheque atas nama "Azalina Binti Othman" adalah PD Cheque (post dated cheque).

Tetapi, yang menjadi persoalannya dalam kepala hotak aku yang tak berapa nak pegang duit banyak ni:

1. Mana dia dapat gambar cheque ni?
2. Kenapa nilai cheque pada cheque "Azalina" itu hanya bertulis tangan?

Itu je aku nak tahu. Bukan apa, payah aku nak hadam dan tidur kalau kepala otak aku ada banyak persoalan.

Kalau ada jawapan, komen lah,

HIMPUN, Mana Kajian Tu?

Posted: 12 Jan 2012 01:13 AM PST

SEREMBAN, 7 Jan. - Kajian yang dilakukan oleh Sekretariat Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) mendapati golongan remaja wanita beragama Islam berusia 20-an yang melayari laman sosial Facebook antara mereka terdedah dengan aktiviti murtad. (isma)

Entah kenapa, keinginan aku untuk membaca kajian Himpun.Org seakan-akan gagal kerana tidak menemuinya di laman web mereka ataupun di laman web Isma. Teringi aku melihat kaedah kajian tersebut agar dapat kuyakini diri ini bahawa apa yang mereka gendangkan itu berasas.

Adakah mereka sudah juga menjenguk laman sosial yang lain seperti Friendster, Myspace, Tagged dan lain-lain; dan seterusnya membandingkannya dengan FB? Atau ia sekadar sembang sahaja walhal tiada pun kajian dibuat? Atau mereka menganggap ia begitu bagi memberi signal bahawa mereka perlu diberi perhatian kerana mereka lebih faham anasir kafir?

Bak sini aku nak baca kajian tu. Siapa yang ada pautan atau softcopy ataupun hardcopy kajian organisasi HIMPUN ni, beritahu aku.

Video yang lagi best dari cerita melayu petang-petang tu.

Posted: 12 Jan 2012 12:48 AM PST

Tajuk paling panjang dalam blog ni. Sebabnya, cerita budak cina ni best sangat. Lagi best dari dengar cerita Anwar, Najib, Ibrahim Ali, Mahfuz dan Hasan Ali.


Tiada ulasan: