Rabu, 18 Januari 2012

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Demonstrasi Pelajar Depan Ibu Pejabat PAS

Posted: 18 Jan 2012 02:38 AM PST

Lebih daripada 20 aktivis pelajar marah hari ini menuduh kerajaan negeri Kedah pimpinan PAS- menjadikan lima pelajar kolej sebagai mangsa ketidak adilan.

Perhimpunan di depan ibu pejabat PAS di Jalan Raja Laut di sini, pelajar-pelajar menuntut jawapan dari pengurusan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) keatas penggantungan lima pelajar dari Jun 2011.

Pengerusi Pergerakan Kebebasan Akademik, Safwan Anang berkata bahawa PAS tidak mempedulikan protes pelajar sebelumnya terhadap keputusan itu.

Safwan berkata bahawa Kuin - yang Menteri Besar Kedah Azizan Abdul Razak adalah pengerusi lembaga pengarah - sepatutnya membenarkan ruang untuk lima pelajar itu menyuarakan pendapat mereka.

Beliau juga mengkritik kolej dan Azizan untuk menggunakan Akta Universiti dan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) untuk menghukum pelajar.

Pelajar-pelajar Kuin bersedia untuk membawa perkara itu ke mahkamah dalam usaha untuk membatalkan keputusan itu.

Pelajar-pelajar berkumpul di ibu pejabat PAS pada kira-kira 3:00 petang hari ini, melaungkan, "Hidup Mahasiswa (pelajar universiti hidup lama)" dan "Mansuh AUKU (memansuhkan AUKU)".

Mereka juga menggantung patung badan yang mati di hadapan pintu masuk ibu pejabat. Menurut pelajar, "mayat"itu melambangkan "kematian idealisme pelajar universiti".

Lebih 15 anggota polis juga turut hadir di tempat kejadian, walaupun mereka tidak mengganggu. Pelajar-pelajar bersurai secara aman pada pukul 3.30 petang. sumber

Tahniah Dr Yunus - Pengganti Hasan Ali !

Posted: 17 Jan 2012 06:29 PM PST




Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dalam twitnya yang terbaru menyatakan ADUN Sijangkang Dr Yunus Ahmad Khairi sebagai ahli Exco yang terbaru di hadapan DYMM Sultan Selangor.

Dr Yunus sebelum ini merupakan pembantu exco belia dan sukan - portfolio yang dipegang Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim. sumber gambar

Tiada ulasan: