Rabu, 18 Januari 2012

Addin

Addin


Inilah Sahabat - Sahabat Baru Dr. Hassan Ali..

Posted: 18 Jan 2012 08:20 AM PST


Kalau nak kenal, inilah sahabat-sahabat baru Hassan Ali. Dulu musuh ketat sekarang makin rapat. Addin tak pasti gambar ini di ambil di mana.. dan bila. 

Yang Addin pasti sebelah kiri tu, blogger pencacai Umno BigDog dan sebelah kanan tu.. Zaini Hassan, merupakan pengarang kanan Utusan Meloya.

Kedua-dua ni ialah media pencacai Umno.. penerus nyawa Umno dengan maklumat dan berita pembohong. Tetapi sekarang sudah menjadi sahabat Hassan Ali, bila musuh makin suka apa maknanya tu?

Gambar ~tintatajam

Sumber : Inilah Sahabat - Sahabat Baru Dr. Hassan Ali..

Akibat Terdesak, Papagomo Hentam Peguam Negara Pulak..

Posted: 18 Jan 2012 02:45 AM PST

Papagomo makin terdesak selepas di saman RM10 Juta. Hari ini blogger pencacai no. 1 ini telah menghentam peguam negara pulak. Selepas di saman blogger pencacai nih makin tak ketahuan. Abih bossnya di hentam. Mungkin tiada orang nak cover samannya.. makin merapulah papagomo di blognya. Penyokong setia Saiful Bukhari nih, terlalu sedih kerana Anwar bebas dari tuduhan liwat. Bak kata orang tua.. sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua.. padan muka hang papagomo!! Inilah balasannya kepada penabur fitnah..

Kali ni papagomo betul-betul bingai tahap maksimum.. Ini luahan hati dari blogger pencacai nih..

"PAPA GOMO: Peguam Negara Seakan Menyokong Nafsu Buas Anwar Meliwat Anak Muda 


Gomo tidak mengetahui sama ada Peguam Negara itu seorang yang buta ataupun pekak namun secara dasarnya sudah tentu seorang Peguam Negara yang merupakan orang yang bijak pandai mengetahui desakan demi desakan yang dibuat oleh rakyat yang ingin lihat keadilan buat mangsa liwat terbela."

Nak tau cerita selebihnya bacalah sendiri kat blog pencacai nih..

Sumber :  Akibat Terdesak, Papagomo Hentam Peguam Negara Pulak..


Gempar!! Ucapan Najib Hina Sahabat Rasulullah S.A.W?

Posted: 17 Jan 2012 08:30 PM PST

Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penubuhan Institut Wasatiyyah dan ramai yang menyambutnya dengan baik termasuklah Persatuan Ulama Malaysia. Beliau mengumumkannya dalam perhimpunan persidangan antarabangsa Pergerakan Moderat Global (ICGMM). Persidangan tersebut di rasmikan oleh Datuk Seri Najib semalam.

Datuk Seri Najib sejak tahun 2010 sering mempromosikan fahaman kesederhanaan dan menolak apa yang dikatakan sebagai ekstrem. Apakah yang dimaksudkan oleh beliau dengan fahaman 'Ekstrem' ? Lihat antara petikan beliau dalam ucapan semalam:

"Daripada meraikan kesucian hidup , seperti yang dituntut semua agama, golongan ekstrem menekankan kepada kemenangan selepas mati"

Kenyataan tersebut di atas membuatkan saya terfikirkan apakah pendapat Perdana Menteri terhadap para sahabat Nabi yang berjuang untuk mengakkan Islam dan amat mencintai syahid. Para sahabat sering mengigaukan mati di medan perang dan sentiasa menyambut seruan jihad dengan girang apalagi ianya sentiasa digalakkan oleh Rasulullah bahawa mereka yang syahid mendapat kedudukan yang tinggi di sisi Allah.

Apakah ucapan Perdana Menteri itu menempelak para sahabat dan galakan Rasul untuk lebih mengutamakan kehidupan selepas mati? apa kata para ulama? Bagi saya ia merupakan satu penghinaan terhadap perjuangan Nabi dan para sahabat yang mementingkan kemenangan selepas mati sehingga amat mencintai syahid dan kenyataan tersebut tidak menghargai pengorbanan para sahabat yang memegang sikap berani mati demi memastikan Islam sampai kepada kita sehingga hari ini. ~wartashubhi

Addin :

Sekiranya apa yang diucapkan oleh Najib benar-benar berlaku. Ianya perlu ditegur dan diperbetulkan kembali oleh alim ulama, Addin khuatiri ianya akan mewujudkan pemahaman yang salah terhadap agama Islam di kalangan masyarakat. Kesederhanaan yang di anjurkan oleh Islam masih berpaksikan Al-Quran dan Hadis bukan hanya berdasarkan tafsiran akal fikiran manusia semata-mata.

Rahsia Zambry Kadir Yang Kita Tidak Tahu..

Posted: 17 Jan 2012 05:04 PM PST

Aku cuba fokus Pulau Pangkor sebab Pulau Pangkor akan jadi macam Pulau Pinang. Pulau Pinang diperintah oleh BN sejak 50 tahun…dan dalam masa pemerintahan BN, orang Melayu semakin lama semakin pupus. Tapi bila Pakatan perintah Pulau Pinang baru 4 tahun, Umno dah bising mengatakan DAP meminggirkan Melayu Pulau Pinang. Jangan lupa, Zambry juga tidak banyak beza dengan Shaikh Hussain Mydin atau Reezal  Merican. Masa depa memerintah, habih orang Melayu dihalau dari Pulau Pinang..tapi bila dah hilang kuasa, orang lain pula dipersalahkan.

Sebelum aku cerita pasai Pangkor, cuba tengok balik sejarah Pulau Pinang. Tak payah tengok balik zaman Francis Light, imbas kembali sekitar 40 tahun dulu pun cukup. Tahun 75, bila selesai peperiksaan LCE, aku hitch-hike dengan member ke Penang. Masa tu hitch-hike memang cool. Sampai Penang, boleh tidor kat tepi pantai. Masa tu, pantai Gurney Drive masih bersih. Malam-malam, ramai nelayan cari ikan dan udang. Kampung-kampung Melayu penuh disekitar Pulau Tikus dan Gurney Drive.

Lama kelamaan, hotel-hotel dan gedung perniagaan semakin lama semakin banyak dibina di Gurney Drive . Akibatnya, air laut semakin lama semakin kotor dan ikan semakin berkurangan. Pantai yang bersih makin lama makin kotor. Nelayan tak boleh cari makan..dan terpaksa cari kerja kilang kat Bayan Lepas.

Gurney Drive dengan Bayan Lepas bukan dekat. Duit gaji habih kat pengangkutan dan makan. Lama-lama, orang Melayu Gurney Drive terpaksa pindah cari tempat yang lebih murah.

Ini bukan saja berlaku di Gurney Drive..malah berlaku di Tanjong Tokong dan Teluk Bahang. Akhirnya orang Melayu Pulau Pinang di sepanjang Padang Kota Lama hingga Teluk Bahang terpaksa pindah cari tempat yang lebih murah…manakala tempat depa di ambil oleh oleh orang asing dari Singapura, Jepun dan Taiwan.

Masa tu, umno tak bising…sebab depa dapat komisyen. Poket semua penuh. tapi sekarang bila Umno dah terpinggir di Pulau Pinang, baru cakap pasai Melayu.

Pulau Pangkor akan jadi Pulau Pinang tak lama lagi selagi Pangkor di bawah Umno. Perangai Zambry sama macam perangai Hussain Mydin. Sementara ada kuasa, pulun cukup-cukup. Ada tanah diPangkor..jual kat orang luar negara. Memang la orang Pangkor masih ramai yang diam sebab depa tak rasa susah. Tapi tunggu 10 tahun lagi, jumlah Melayu akan turun secara drastik. Masa tu, bila DAP menang kat Pangkor, geng-geng Zambry jugak la yang akan jerit…"orang Melayu dipinggirkan".



Maklumat tentang Pangkor dan Manjung masih dalam perjalanan. Jadi aku belum boleh siarkan, tapi hasil dari gerakan member-member di Manjung sudah cukup untuk menelanjangkan Zambry. Aku akan tunjukkan macam mana beribu hektar hutan simpan sudah terlepas ketangan orang asing. Kawasan yang dulunya bebas dijelajah oleh orang kampung sekarang sudah tidak boleh diakses.

Kawasan pantai yang dulunya bebas digunakan oleh nelayan, tidak lama lagi akan menjadi kawasan larangan buat nelayan. Bukan itu saja, semakin lama, semakin banyak kawasan di Pangkor yang sudah tidak boleh diakses oleh penduduk tempatan. Kawasan-kawasan tersebut sudah jadi milik swasta.

Zambry dan penyokong Umno riuh rendah bila Nizar umumkan pemberian tanah kepada penghuni PPRT dan Kampong Baru, tapi diam bila tanah-tanah rizab Melayu tergadai ketangan orang asing.

Bukan setakat tanah-tanah yang tergadai, malah Pengkalan Tentera Laut di Lumut juga kini sudah terdedah kepada ancaman asing. Pengkalan Tentera Laut kini cukup mudah diceroboh apabila lebih 1000 hektar yang dahulunya hutan simpan di Teluk Rubiah, kini sudah dijual kepada syarikat dari Brazil. Berapa keuntungan yang diperolehi oleh kerajaan negeri? Apa nikmat yang akan diperolehi oleh rakyat tempatan?

Teluk Rubiah terletak bersebelahan dengan Teluk Batik. Tak lama lagi, Teluk Batik pun tak boleh masuk. Sapa yang nak mandi kat Teluk Batik, lebih baik pi mandi kat Padang Kota Lama di Pulau Pinang. Macam mana rupa pantai Padang Kota Lama, Penang…macam tu la keadaan yang akan berlaku di Teluk Batik bila jeti syarikat kilang bijih besi mula beroperasi.

Pengkalan TLDM juga terletak berdekatan dengan Teluk Rubiah dan Teluk Batik. Bila siap jeti yang berharga RM700 juta untuk mengangkut bijih besi nanti, kapal-kapal TLDM akan jadi macam bot nelayan. Apabila beroperasi nanti, kapal-kapal pengangkut bijih besi yang akan memasuki jeti di Teluk Rubiah akan memenuhi pantai. Kapal pengangkut bijih besi yang akan masuk ke Teluk Rubiah merupakan kapal yang terbesar didunia. Setiap kapal sebesar tiga padang bola. Masa tu, kapal TLDM jadi macam bot nelayan.

Kawasan seluas lebih 1000 hektar dimana pusat pengumpulan bijih besi ini pula merupakan kawasan persendirian. Kawasan tersebut sudah dijual kepada syarikat Vale dari Brazil. Kerajaan negeri sudah tak ada hak bagi kawasan tersebut. Ia sudah jadi macam kawasan autonomi Brazil sebab ia adalah milik sepenuh Vale Brazil. Macam mana kawasan strategik yang bersebelahan dengan Telok Batik dan pengkalan TLDM boleh dijual bulat-bulat kepada syarikat asing?


Pantai Teluk Rubiah adalah diantara pantai yang cukup cantik di Lumut. Pantainya landai dan airnya bersih tapi sekarang sudah tidak boleh diakses. Bukit-bukit ditarah…bukan saja dengan jentolak malah menggunakan dinamite. Macam mana dinamite boleh digunakan dikawasan yang berhampiran dengan pengkalan TLDM?

Dalam dua tiga hari lepas, seorang pegawai tinggi TLDM meletak jawatan. Mengapa seorang yang berpangkat Timbalan Panglima Tentera Laut boleh meletak jawatan? Timbalan Panglima bukan ahli politik yang naik secara membodek. Pegawai tentera bukan naik kerana bermain politk tapi bila ada orang politik yang mempermainkan Tentera Laut, dia tak boleh tahan.

Dah berapa biji kapal tentera laut yang terbakar? Berapa biji kapal tentera laut yang kondem? Orang politik menggunakan Tentera Laut sebagai alat untuk mengumpul duit.Orang politik memperjudikan keselamatan tentera laut untuk kepentingan politik.Tentera laut yang tak ada kena mengena dengan kapal selam pun tak boleh nak masuk kapal selam, tapi blogger Umno boleh masuk..siap dengan ambik video lagi!! Dimana keselamatan negara?

Sekarang..tanah berdekatan pengkalan TLDM sudah diambil alih oleh syarikat dari luar negara…apakah keselamatan yang boleh dijamin terhadap pengkalan TLDM?

Kalau sebelum ini, Laksamana Pertama Imran Abdul Hamid menyertai Pas kerana tidak puashati dengan apa yang dilakukan oleh Umno/BN terhadap Tentera Laut, kini Laksamana Madya Dato Wira Jamil Haji Osman pula meletak jawatan.

Zambry dalam bahaya. Mengapa? Kalau ada orang Pakatan yang nak berpeluk dengan Zambry..nanti dulu. ~malaysiatimes

Tiada ulasan: