Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


ISU DR HASSAN ALI DITUTUP

Posted: 25 Dec 2011 09:23 AM PST

Oleh:  WFAUZDIN NS

APABILA Dr Hassan Ali tidak lagi SETAKAT INI, mengadakan sidang akhbar atau keluar di dalam media haprak milik Umno, maka saya istiharkan kita tutup isu ini dengan suatu kemenangan besar iaitu akhirnya Dr Hassan Ali menarik balik kritikan beliau terhadap prinsip `Negara Berkebajikan' oleh PAS.


Lantaran itu, sebagai menghormati langkah beliau SETAKAT INI, saya tutup `poll' yang saya siarkan di dalam blog ini.  Walaupun Poll ini baru saja dibuka tidak sampai seminggu apabila isu Dr Hassan Ali timbul, seramai 448 pengunjung telah membuat undian kepada tajuk berikut dan setakat hari ditutup keputusannya seperti di bawah;

"Kritik Negara Berkebajikan Melalui Media dan TV 3, Sepatutnya Dr Hassan Ali Perlu......"

1.  Dipecat - 42 %

2.  Diberi Amaran - 22 %

3.  Digantung Keahlian - 16 %

4.  Dibiarkan Saja - 15 %

5.  Di Sokong - 5 %

Saya berpuashati dengan tindakan PAS yang akhirnya berjaya menunjukkan jalan kepada Dr Hassan Ali tentang pendekatan PAS melalui konsep `Negara Berkebajikan".  Tiada apa yang bercanggah dengan Al-Quran, Hadith, Ijmak Ulamak dan Qias dengan konsep ini kerana konsep `Negara Berkebajikan' yang diperkenalkan oleh PAS jauh berbeza dengan `Loteri Kebajikan' atau `Jabatan Kebajikan' anjuran Umno berpuluh tahun dahulu. /wfauzdin.blogspot.com

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Selamatkan Malaysia !

Posted: 25 Dec 2011 08:42 PM PST

dollah yankee -
Ayuh ! Kita kena ubah untuk selamatkan Malaysia. Perdana Menteri untuk Anwar Ibrahim !

26 Disember 2004,Aceh berduka

Posted: 25 Dec 2011 05:00 AM PST

Esok 26 haribulan Disember, maka genap lah sudah 7 tahun tragedi Tsunami di Aceh yang telah menyebabkan sebahagian Aceh telah menjadi padang jarak,padang terkukur.

Apa kah bencana itu merupakan satu bencana alam yang semulajadi atau bencana alam jadi-jadian yang merupakan satu gelombang bom nuklear yang sengaja telah di-ledakan di bawah laut bagi menguji kekuatan dan keberkesanannya??

TV Al'Jazeera pernah menyiarkan rencana tentang Tsunami di Aceh itu dengan mengatakan bencana itu bukan lah di sebabkan olih Tsunami sebenar tetapi di-sebabkan olih 'Bom Helium' yang bersifat halus tetapi kesan dan gelombangnya cukup-cukup dasyat.

Dan kenapa pula sebelum kejadian itu pihak Amerika telah memberi mengeluarkan 'Travel warning' kepada warganya agar tidak berkunjung ke Indonesia? Dan juga kenapa pula ketika Amerika mengeluarkan 'travel warning' itu kepada warganya sedangkan pada masa dan ketika yang sama sebuah kapal perang induk Amerika, USS Abraham Lincoln dengan kekuatan 15,500 anggota berada hampir dengan tempat itu??

dollah yankee -
Kalau rajin, tanya lah Pak Haji Googles dan lihat lah, kebanyakan kejadian gempa itu berlaku pada 26 haribulan. Apa kah 26 haribulan tu 'Earthquake Day'??

BPR orang tak percaya,SPRM pun orang tak percaya !

Posted: 25 Dec 2011 12:52 AM PST

Sebelum kena gasak dengan rakyat SPRM dah cakap awal lagi yang mereka tak akan siasat kes NFC. Tetapi selepas di-gasak hebat olih rakyat jelata, SPRM buat pusingan-u dan telah mengumumkan yang mereka telah menubuhkan satu 'team' khas untuk siasat kes itu.

Melihat kepada rekod-rekod dan sejarah-sejarah SPRM sebelum ini, gurkah-gurkah politik di'port' dan sekalian rakyat jelata rata-rata cukup tidak yakin yang SPRM mampu nak buat siasatan kes lembu 250 juta ini sampai ke lubang cacing.

Sampai hari ini Najib tetap jadi macam orang yang bisu, tak bercakap langsung, ukk tidak ekk pun tidak, baik pekara NFC atau pun tentang perkara Sharizat. Jadi bila SPRM kata mereka dah tubuh 'team' khas untuk kes ini, maka lagi bisu lahh Najib.

Gurkah-gurkah di'port' pun tertanya-tanya juga apa yang menyebabkan Sharizat Jalil pada 17 haribulan hari itu pernah kata pada satu program di Ampang yang, "pemimpin-pemimpin UMNO tidak ada masalah langsung dengan kes NFC ini, dan mana ada pemimpin dalam UMNO yang tiada ber'masalah??". Aikk!Pelik sangat bunyi nya.

Ada kah sebab itu Najib terus menerus membisu??

dollah yankee -
SPRM jangan nga-nga, jangan tidoq, kalau aku jadi Chief SPRM, aku akan panggil Sharizat dan tanya dia kenapa kata Pemimpin dalam UMNO tiada masalah dengan kes NFC ini dan juga kenapa dia kata yang mana ada pemimpin dalam UMNO yang tiada masalah??

 

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Menteri Agama Songlap Wang Zakat

Posted: 25 Dec 2011 08:36 PM PST



Oleh : MalaysiaTribune

KUALA LUMPUR: Laporan Audit Negara mengesahkan RM63,650 telah dikeluarkan dari dana zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) untuk mendahulukan bayaran khidmat guaman untuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Bahrom dan dua yang lain.

Kos guaman itu bersabit kes tuntutan qazaf ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menamakan Jamil; pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali dan ketua pendakwanya, Shamsuddin Hussain, sebagai responden.
Menurut laporan tersebut, Che Mat telah meluluskan bayaran interim berjumlah RM31,500 menggunakan peruntukan sumber am bagi perkhidmatan perundangan pada 28 Januari 2010, daripada peruntukan zakat terlebih dahulu kerana geran kerajaan belum diterima pada tarikh tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Shahrizat's admission raises eyebrows

Posted: 25 Dec 2011 08:35 PM PST

A statement by embattled Wanita UMNO leader Shahrizat Abdul Jalil suggesting that all UMNO leaders were tainted has invited a flurry of comments.
Shahrizat's admission raises eyebrows PAS Youth's information chief Riduan Mohd Nor, saying there was nothing surprising about the statement, said Shahrizat, who is under pressure to resign following revelation of financial abuse in the government-funded National Feedlot Corporation, was effectively telling that every UMNO leader was corrupted.
"Only that their (UMNO leaders') scandal have yet to be exposed and time will determine their faith in UMNO," said Riduan.
Amid increasing calls from within UMNO ranks for Shahrizat to resign over the NFC scandal which involved her husband, the Women, Family and Community Development minister was quoted by Chinese-language Sin Chew as saying that she was trying hard not to create more problems for UMNO.
"Tell me, which UMNO leader does not have problem?" she asked as reported by the paper on December 18.
Read More / Baca Lagi >>

NFC scandal and when to draw a line

Posted: 25 Dec 2011 08:34 PM PST

NFC scandal and when to draw a line To become a high-income country, we have to ensure that all government accounts are rationalised and meeting all the moral standards and rules. Otherwise, the government will suffer dented credibility and everyone gets a chance to be corrupt, rendering the government's transformation programme in vain.
Deputy finance minister Awang Adek confessed that he had received cash donations through the personal bank account he opened in 2004. He claimed that all the donations were for social welfare uses and were clearly recorded in black and white, adding that the donations had nothing to do with the award of contracts.
Even if all that he said are true, the use of personal bank account to receive public donations is procedurally unacceptable.
Read More / Baca Lagi >>

Amnesia, dementia or Alzheimer’s, Dr M the economic ignoramus will never repent

Posted: 25 Dec 2011 08:33 PM PST

Amnesia, dementia or Alzheimer's, Dr M the economic ignoramus will never repent
Mahathir Mohamad's claim that he did not go crawling to the World Bank in 1997-1998 for aid appears to be the result of a deliberate confusion, on his part, about the separate and distinct roles of this great institution and the International Monetary Fund (IMF).
The former Malaysian Prime Minister will probably claim another temporary bout of amnesia, as he once did in Court, in mistaking one for the other. Being already 86 since Dec 20, he will soon be able to claim not only amnesia but dementia and Alzheimer's disease besides his usual paranoia.
When Mahathir was denying about having anything to do with the World Bank, he was actually talking about the IMF. No one seems to have noticed this so far.
It's no big secret that in publicly rejecting IMF aid in 1998, the papers also quietly reported then that the rejection did not extend to the World Bank. Opposition Leader Anwar Ibrahim was not saying anything new but highlighting the facts when he mentioned World Bank aid to Malaysia.
Read More / Baca Lagi >>

Terlupa Musuh Sebenar; Musuh Kita UMNO Sahajakah Atau Syaitan Sekali?

Posted: 25 Dec 2011 08:31 PM PST

"Moral.

Apa itu moral?

Perkara pentingkah moral itu?

Jika ada manusia yang tidak mengikut moral, jahat sangatkah manusia itu?

Siapakah yang menentukan kemoralan sesuatu perkara?

Apakah sempadan 'bermoral' dan tidak bermoral?

Read More / Baca Lagi >>

'Benevolent state' everything to do with Islam

Posted: 25 Dec 2011 08:21 PM PST

'Benevolent state' everything to do with IslamThe concept of 'benevolent state' mooted by PAS during its Muktamar last June has crystallized PAS's Islamic identity, said its Youth chief Nasrudin Hasan Tantawi .
Reacting to UMNO's claim that the Islamic party deviated from its Islamic principle by calling for a benevolent state, which some media had loosely translated as 'welfare state', Nasrudin said it was expected of UMNO to change tune each time PAS advanced nearer to achieving its objective.
"Prior to this, UMNO was the most vocal in opposing PAS's Islamic state concept. Now when PAS talks about the 'benevolent state', they are busy telling PAS to revert to Islamic state," he remarked in a statement to Harakahdaily.
Read More / Baca Lagi >>

Umno-BN (1956 ke 2011): Kerajaan perompak

Posted: 25 Dec 2011 08:20 PM PST

Sejak 54 tahun UMNO / BN telah mengeksploitasikan sumber-sumber semula jadi dan buatan manusia.
Umno-BN (1956 ke 2011): Kerajaan perompakAir
Kami menikmati air hujan sepanjang tahun dan air sungai juga. Namun, kita masih mengalami kekurangan air dan banyak kampung-kampung masih tidak disalurkan air dan bagi mereka yang telah disalurkan air, kualitinya rendah kerana ia dicemari dengan sebatian ferik tinggi dan kotoran kehitam-hitaman yang sangat halus. Adakah ia sesuatu mustahil untuk menyediakan seratus peratus bekalan air bersih bagi ke seluruh negara kerana selepas 54 tahun kemerdekaan kita mampu untuk menghantar angkasawan (pelancong angkasa) ke pangkalan angkasa lepas antarabangsa? Bukankah Malaysia bagi UMNO BN segalanya "Boleh"?
Kerajaan UMNO BN telah beberapa kali mengingatkan kita bahawa krisis air mungkin akan berlaku dan jumlah wang yang sangat besar diperlukan bagi penyaluran air mentah dari Pahang ke Selangor. Melaka juga mendapat bekalan air mentahnya dari Sungai Muar di Johor and Sungai Linggi di Negeri Sembilan. Tetapi, benarkah kita perlu membelanjakan sejumlah wang yang besar untuk memindahkan air dari satu negeri ke negeri yang lain? Apakah ini bermakna UMNO / kerajaan BN telah mengakui kegagalan mereka biarpun selepas menswastakan sistem bekalan dan rawatan air, kita tetap akan menghadapi krisis air?
Satu-satunya sebab munasabah kenapa kerajaan UMNO BN telah gagal dalam tugasnya menyediakan air bersih dan murah, jika tidak percuma, bagi keseluruhan Negara adalah kerana projek-projek pemindahan air hanya skim-skim untuk mendatangkan keuntungan ber;ipat ganda bagi pemimpin korup dan kroni-kroni mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Khir dipenjara setahun untuk salahguna kuasa tetapi PKR ramal beliau bebas selepas PRU 13

Posted: 25 Dec 2011 08:19 PM PST

Khir dipenjara setahun untuk salahguna kuasa tetapi PKR ramal beliau bebas selepas PRU 13 Bekas Menteri Besar Selangor Khir Toyo telah didapati bersalah menyalahgunakan kuasa dan menggunakan pengaruh beliau untuk membeli sebuah rumah mewah dan tanah dengan diskaun berjumlah RM 3 juta. Beliau telah dijatuhkan hukuman 12 bulan penjara dan penangguhan hukuman telah diberi untuk beliau membuat rayuan dalam masa 14 hari.
Walaubagaimanapun, pemimpim pembangkan tidak berpuas hati kerana bagi mereka, politik dalaman yang kompleks dalam UMNO akan memberikan kemudahan kepada Khir untuk memenangi rayuannya selepas piliharaya umum yang dijangka berlangsung beberapa bulan sahaja lagi.
"Ini cuma syarat sahaja. Saya tidak rasa beliau akan melaksanakan hukuman penjara itu.Beliau akan terlepas daripada hukuman kerana rayuan. Selapas pilihanraya umum, Khir Toyo pasti akan bebas. Ini drama sahaja," jelas timbalan presiden PKR, Tian Chua kepada Malaysia Chronicle.
Read More / Baca Lagi >>

Deepak rakan Rosmah tinggalkan pasaran saham sebab Dr M tidak senang !

Posted: 25 Dec 2011 08:18 PM PST

Deepak rakan Rosmah tinggalkan pasaran saham sebab Dr M tidak senang Deepak Jaikishan yang dipopularkan oleh tuduhan 'toy boy' Rosmah Mansor telah membuat kejutan dengan menjual kepentingan beliau dalam syarikat yang ingin memasuki bidang minyak dan gas- Envair Holding Bhd.
Tindakan beliau yang secara tiba-tiba itu setelah meyakinkan ramai pihak bahawa beliau mahu terlibat dengan syarikat itu untuk jangkamasa yang lama mengundang spekulasi bahawa mungkin ada orang di peringkat tertinggi UMNO yang tidak menyenangi penglibatan keluarga Najib dalam sektor minyak dan gas daripada firma petroleum negara Petronas.
"Ada desas desus mengatakan bahawa Mahathir tidak senang dengan perkembangan itu. Pertamanya, beliau tidak mahu berkongsi faedah yang diperolehi daripada Petronas dan juga, orang-orang Mahathir mengatakan bahawa beliau idak layak mendapat kontrak kerajaan daripada Petronas," seorang pengurus pelaburan daripada firma saham tempatan memberitahu Malaysia Chronicle.
Read More / Baca Lagi >>

Pundits’ crystal ball shows snap polls

Posted: 25 Dec 2011 08:17 PM PST

In this last week of 2011, we will be re-publishing selected stories carried in FMT throughout this year. We find that these stories still remain relevant in the present context.
FLASHBACK 2011
EDITOR'S NOTE: This story was first published on Jan 31, 2011, just after two by-election victories for BN – in Tenang and Galas. Almost 11 months later, we still have political pundits continuing to predict that the general election will be held imminently, in the next six months at most.

PETALING JAYA: The ruling coalition is now riding on the wave of popular support while its rival is sinking under the weight of infighting.
And analysts predict that Prime Minister Najib Tun Razak will strike while the iron is hot and call for a snap general election in the next six months.
Barisan Nasional's confidence has been bolstered by its recent by-election victories in Tenang yesterday and Galas last November.
Read More / Baca Lagi >>

DAP Kuasa Unggul Dalam Pakatan, kata Pensyarah

Posted: 25 Dec 2011 08:15 PM PST

Post Pic
SHAH ALAM, 26 DIS : Parti Tindakan Demokratik (DAP) kini rancak mengatur langkah untuk menjadi kuasa yang unggul dalam Pakatan Rakyat, langkah yang tentunya mencantas usaha PAS melaksanakan hukum hudud sekiranya Pakatan Rakyat menawan Putrajaya.

Pensyarah Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Dr Ahmad Atory Hussain berkata, usaha DAP yang rancak untuk meletakkan lebih ramai calon Melayu pada Pilihan Raya Umum ke 13 jelas bertujuan mempengaruhi imbangan kuasa dalam gagasan pembangkang itu.Read More / Baca Lagi >>

Wakil Rakyat Kota Raja Jawab Isu Demo Penduduk

Posted: 25 Dec 2011 08:13 PM PST

nah Jalidar
Post Pic
SHAH ALAM, 26 DIS : Ahli Parlimen Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud yang didakwa tidak pernah turun padang bagi menyelesaikan masalah banjir penduduk Kampung Batu 5, Jalan Bukit Kemuning menegaskan beliau tidak pernah menerima aduan bersabit permasalahan itu.

Sehubungan dengan itu, beliau menganggap tindakan penduduk yang terus mengadakan demonstrasi, tanpa merujuk kepada dirinya terlebih dahulu, sebagai sesuatu yang tidak wajar.

Beliau kemudiannya mencabar penduduk kampung untuk mengemukakan bukti jika benar, aduan telah dibuat namun pihaknya tidak mengendahkan aduan tersebut.

"Semalam ketua kampung panggil mereka dan 60 orang pergi, mereka tak ada persatuan atau jawatankuasa dan tak pernah buat aduan. Saya turun banyak tempat banjir bersama pegawai JPS dan MBSA. Tapi di kawasan mereka saya tak pernah turun sebab tak pernah dipanggil.
Read More / Baca Lagi >>

NFC paku terakhir keranda Umno

Posted: 25 Dec 2011 08:11 PM PST

Pada hari terakhir sidang Dewan Rakyat baru-baru ini, penulis minum bersama beberapa orang Ahli Parlimen Pakatan Rakyat di kafe. Sedang kami berbual-bual, datang seorang Timbalan Menteri, sambil membawa secawan kopi, duduk bersama-sama dengan kami semeja.

Tiada lain yang menjadi topik perbualan selain isu Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil dengan skandal syarikat NFC milik anggota keluarganya.

Dengan nada merungut Timbalan Menteri itu berkata, sepatutnya Shahrizat sudah meletakkan jawatan sebagai Menteri dan Ketua Pergerakan Wanita Umno. Dalam erti kata lain, beliau mengatakan Shahrizat merupakan liabiliti yang akan membebankan Umno dalam jangka panjang.

Memang pun, soal Shahrizat sudah beberapa kali dibangkitkan wakil rakyat Umno-BN. Dengan nada lantang, mereka mendesak Shahrizat melepaskan jawatan. Gesaan itu dibuat berulang kali tetapi kerajaan dan parti pimpinan Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak, diam membisu.
Read More / Baca Lagi >>

Terowong Syaitan - agenda 2012

Posted: 25 Dec 2011 08:05 PM PST


The Satanic 9/11 Ritual - ILLUMINATI AGENDA 2012


Perhati dengan teliti apa yang sedang berlaku disekitar anda. Adakah apa yang mereka (Illuminati) rancang itu telah terlaksana? Jawabannya ialah mereka amat berjaya dan cemerlang.
Read More / Baca Lagi >>

Kurang Sekolah Aliran Agama; sikap ‘pura-pura’ ADUN Umno/BN diselar

Posted: 25 Dec 2011 08:04 PM PST

BESUT – Peningkatan mendadak permohonan ke tingkatan satu di sekolah-sekolah menengah aliran agama di daerah ini adalah kerana kesedaran yang semakin tinggi dikalangan ibu bapa.

Menurut  Timbalan Yang DiPertua PAS Besut, Cikgu Shalahuddin Jaafar (cikgu Solah), ibu bapa yakin bahawa pendidikan agama dapat membentengi pelbagai pengaruh negatif yang sedang menular masakini.

Katanya, pertambahan jumlah penduduk menyebabkan sekolah beraliran agama perlu ditambah sekurang-kurangnya du buah bagi setiap daerah.
Read More / Baca Lagi >>

Apa Masalah Dua Anak Ali?

Posted: 25 Dec 2011 08:03 PM PST

Dikenali sebagai penceramah motivasi dan kem pelajar musim cuti sekolah sejak awal 1990-an, Hasan Ali kelihatan masih berpengaruh luar biasa dalam dan luar PAS.

Pengaruh inilah barang kali yang membimbangkan PAS untuk mengambil tindakan padanya walau bagaimana lantang beliau mengkritik dasar PAS dan pemimpin kanannya Mustafa Ali.

Dalam sidang media keduanya minggu ini (ketiga, sejak minggu lalu), beliau bukan sahaja bermain sorong tarik dengan idealisme baru 'negara berkebajikan' tetapi turut memulangkan paku buah keras terhadap setiausaha agung PAS.Read More / Baca Lagi >>

Najib Dikencing Lagi Oleh Bernama & Pensyarah Kangkung

Posted: 25 Dec 2011 07:58 PM PST


Kajian pensyarah UiTM: Belia kini lebih dekat dengan k'jaan

Dapatan awal satu kajian oleh seorang pensyarah Universiti Teknologi Mara (UiTM) menunjukkan 70 peratus responden daripada golongan belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam mendekati golongan itu.

Tinjauan terhadap belia melalui kajian yang dijalankan sejak 2010, berpendapat mereka menyambut baik penggunaan media sosial interaktif oleh Najib yang membolehkan golongan ini menghubungi Perdana Menteri secara langsung untuk memberi pendapat, idea dan juga kritikan mengenai pelbagai isu.

"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan kerana mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program-program yang dirangka.

"Itu adalah kuncinya untuk kerajaan mendekatkan diri dengan belia," kata pensyarah Sains politik di UiTM (Universiti Teknologi Mara) Dungun (Terengganu), Che Hamdan Mohamed Razali kepada Bernama baru-baru ini.


Read More / Baca Lagi >>

Korban Rasuah 2011

Posted: 25 Dec 2011 07:57 PM PST


Hukuman yang dijatuhkan ke atas Khir Toyo, gara-gara rasuahnya telah menimbulkan banyak persoalan.

Ada orang kata, dia sengaja disembelih sebagai satu strategi untuk rampas semula Selangor. Maklumler rakyat Selangor memang amat marah dengan Khir Toyo yang gasak banyak duit rakyat semasa jadi MB dulu. Apabila Pakatan Rakyat memerintah, banyak buruk lakunya terbongkar. Jelek.... jelek sekali.

Ada juga orang kata, hukuman yang dijatuhkan ke atasnya tak adil. Hukuman 'antara dua darjat'. Satu kes samun RM20... kena 3 tahun penjara. Eh... RM 20 jek!! Tapi, Khir Toyo gasak juta-juta RM, hanya dijatuhi 1 tahun penjara jek. Tak ke giler undang-undang 1Malaysia??Read More / Baca Lagi >>

Tolak BN, selamatkan wang rakyat

Posted: 25 Dec 2011 07:55 PM PST

KUALA LUMPUR, 26 Dis: Dewan Ulamak PAS Wilayah Persekutuan menyeru seluruh rakyat negara ini bersatu menolak Umno BN demi menyelamatkan wang rakyat dan harta negara dari penyelewengan.

Setiausahanya Ustaz Azhar Yahya berkata, rasuah dan penyelewengan harta negara hanya boleh dibendung dengan menjatuhkan Umno BN dalam pilihanraya yang akan datang.

"Rakyat Malaysia perlu bersatu untuk menumbangkan Umno BN dalam pilihanraya yang akan datang demi memastikan duit dan harta rakyat Malaysia selamat.

"Bayangkan sekiranya duit yang berbilion yang tiris dan bocor kerana rasuah itu digunakan untuk kegunaan manfaat rakyat, maka InsyAllah negara Malaysia lebih maju lagi," tegas beliau.
Read More / Baca Lagi >>

2012 janjikan kejutan untuk industri penerbangan

Posted: 25 Dec 2011 07:53 PM PST

Memang tidak dapat disangkal lagi 2011 merupakan tahun yang penuh warna-warni bagi sektor penerbangan di Malaysia, dengan pelbagai kontroversi, dan kejutan paling besar membabitkan perjanjian pertukaran saham antara dua pesaing, AirAsia dan Malaysia Airlines.
Tahun 2012 juga menjanjikan lebih banyak kejutan.
Perjanjian itu menyaksikan pemegang saham utama AirAsia, Tune Air Sdn Bhd, menguasai 20.5 peratus saham dalam MAS, dan Khazanah Nasional Bhd memperoleh 10 peratus kepentingan dalam AirAsia.
Perubahan pengurusan juga menyusul dengan Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia Tan Sri Tony Fernandes, dilantik sebagai Pengarah Bukan Eksekutif MAS dan Tengku Datuk Seri Azmil Zahruddin Raja Abdul Aziz meletak jawatan sebagai Pengarah Urusan MAS.
AirAsia dan MAS kemudiannya menjadi rakan kongsi rasmi Kelab Bola Sepak Queens Park Rangers (QPR) dengan AirAsia menaja jersi kedua (away) dan jersi ketiga (third) manakala MAS menaja jersi utama (home).
Fernandes menguasai 66 peratus kepentingan dalam QPR.
Read More / Baca Lagi >>

PAS calls in malcontents to end open spat

Posted: 25 Dec 2011 07:51 PM PST

Despite his apology, Hasan will be asked by the party to explain his criticism. — File pic
KUALA LUMPUR, Dec 26 — The top PAS leadership will meet Datuk Dr Hasan Ali, Nasharudin Mat Isa and Selangor PAS information chief Shaari Sungip "soon" to resolve public disagreements over party policies that can undermine its chances in the general elections, officials say. Both Hasan and former PAS deputy president Nasharudin have disagreed with the party over its political direction, while Shaari is in hot water for saying Hasan could be dropped as a candidate for the next general elections.
"Once this is over, the public will be back with us," secretary-general Datuk Mustafa Ali told The Malaysian Insider last night.
Read More / Baca Lagi >>

Tens of thousands attend rally in Karachi

Posted: 25 Dec 2011 07:46 PM PST

24 Nov 2011 - Soalan Tambahan - UN Con. Right of the Child - PAS Tumpat

Posted: 25 Dec 2011 07:45 PM PST

24 Nov 2011 - Soalan Tambahan - Sejarah & Penulisan - PKR Indera Mahkota

Posted: 25 Dec 2011 07:44 PM PST

24 Nov 2011 - Soalan Tambahan - Konsesi Jalanraya Sabah - DAP Kota Kinabalu

Posted: 25 Dec 2011 07:44 PM PST


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT