Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


VIDEO - UCAPAN CELAKA INI LEBIH DAHSYAT DARI `HITAM METALIK'

Posted: 01 Dec 2011 06:00 PM PST


Oleh:  WFAUZDIN NS

HEBOH media pencacai Umno dok ulang kisah `hitam metalik' yang diucapkan di dalam ceramah seorang pemimpin DAP.  Dua tiga hari mereka main isu `hitam metalik' yang kononnya ditujukan kepada `si hitam manis' MB Perak yang naik secara tidak ada maruah itu.

Apa pun, pemimpin DAP tersebut telah memohon maaf di atas ketelanjurannya.  Permohonan maaf ini amat sukar dilakukan oleh sesiapa sahaja lebih-lebih lagi pemimpin-pemimpin Umno walaupun mereka berbuat sesuatu yang lebih dahsyat dari sekadar menyebut `hitam metalik'.  Ertinya, pemimpin Umno tidak perlu minta maaf sebab mungkin mereka anggap mereka lebih berkuasa dari Tuhan mereka.  Siapa pernah dengar pemimpin Umno minta maaf walaupun kepada Sultan, contohnya yang membawa sepanduk dengan perkataaan `Natang' kepada Sultan Terengganu dahulu.

Apabila pemimpin DAP ini menyebut `hitam metalik', maka seluruh pencacai gegak gempita walaupun mereka tahu ada betulnya `hitam metalik' tersebut.  Cuba anda tonton video di atas dan bandingkan dengan apa yang disebut oleh pemimpin DAP berkenaan.  Mana lebih kurang ajar, biadap dan lebih celaka?  Jika pemimpin DAP yang hanya sebut `hitam metalik' pun tahu dan sedar kesilapannya lantas memohon maaf, bagaimana dengan orang celaka dari Melaka di dalam video di atas?  Jika dilihat secara zahir, di antara pemimpin DAP itu dengan si celaka di dalam video di atas, mana satu yang nampaknya mirip kepada akhlak Islam?  Kalau tanya aku, aku akan jawab adalah lebih baik pemimpin DAP itu diberi taufik dan hidayah dari Allah daripada si celaka laknat dari Melaka tersebut.

Bayangkan, seorang Non Muslim yang hanya sebut `hitam metalik' pun sedar dan tahu nak insaf serta memohon maaf, si celaka yang di dalam video di atas mengaku Islam tapi perangai lebih jahat dari Iblis Laknatullah.  Semua ucapannya di atas adalah fitnah yang amat besar ditambah pula dengan gelaran keji dan lucah yang diberikan kepada seorang insan yang tidak pernah sesaat pun lupa kepada Allah.  

Malang sungguh ibu si celaka tersebut kerana penat-penat ibunya mengandungkan beliau, bila sudah besar kerana mahu jadi pencacai Umno dan demi sesuap nasi anaknya sanggup menyebut nama `kemaluan' ibunya sendiri iaitu `PU**MAK'.  Jelas dia sebut `hak' maknya sendiri. Inilah orang yang kini berada di dalam Umno dan Perkasa yang kononnya mahu berjuang untuk Islam bernama Zahid Md Arip, semoga Allah cabutkan nyawanya dalam penuh kehinaan sekiranya beliau masih mahu hidup hanya untuk menghina Alim Ulamak./wfauzdin.blogspot.com

SHAHRIZAT - DALAM DEWAN BELIAU HEBAT, LUAR DEWAN JADI BISU

Posted: 01 Dec 2011 08:35 AM PST


 
Oleh:  WFAUZDIN NS
 
ISU Feedlot yang melibatkan Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil tidak akan terhenti setakat Timbalan Ketua Polis Negara berkata siasatan awal menunjukkan tiada penyelewengan atau pecah amanah di dalam isu NFC tersebut.
 
Kenyataan dari pihak Polis tersebut memang dijangka ramai kerana kenyataan seperti itu sudah seperti menjadi kelaziman apabila adanya kes terhadap Menteri, namun kita masih berharap dengan siasatan yang masih belum selesai itu pihak Polis akan `dibukakan hati' dan menjumpai sesuatu yang `tersembunyi' dan akhirnya ada sedikit keberanian pihak Polis untuk menyatakan yang benar.
 
Pada ucapan Shahrizat di hadapan perwakilan Wanita Umno baru-baru ini, umpama `lembu betina yang baru lepas beranak' gelagatnya dengan garang dan emosi sekali.  Apabila beliau menyentuh isu NFC, Ketua Wanita Umno ini menyinsing lengan bajunya menampakkan aurat beliau sekadar untuk menunjukkan betapa beliau seorang Ketua Wanita yang hebat, garang dan berani.  Katanya, beliau tidak takut dengan isu NFC yang dicanangkan oleh Pembangkang kerana beliau tidak tiada kaitan dengan NFC.  Nampaknya, melepaskan diri dari `beban' yang ditanggung oleh suaminya di dalam isu tersebut bagi Shahrizat adalah suatu contoh isteri yang `Solehah'. 
 
NONEKeberanian Shahrizat sehingga mengenggam penumbuk di atas pentas ternyata dapat memperdayakan semua kaum Hawa di dalam Dewan tersebut.  Mereka bertepuk tangan dan bersorak kerana rasa mereka amat bertuah memiliki Ketua Wanita seberani dan sehebat Shahrizat, calon Umno yang tewas di Parlimen Lembah Pantai di tangan Nurul Izzah itu.

Namun demikian, apa yang berlaku di luar Dewan?  Malaysiakini melaporkan, "Dalam satu sidang akhbar hari ini selepas ucapan dasar Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak di perhimpunan agung parti itu, Shahrizat ditanya sama ada beliau turut terbabit dalam keputusan kabinet meluluskan projek NFC.  Shahrizat mengangkat keningnya, menggelengkan sedikit kepalanya serta menggerakkan tangan kanannya tanda beliau tidak mahu menjawab soalan itu."

Itulah `kehebatan' Shahrizat yang dibanggakan oleh Wanita Umno itu.  Kononnya berani, tidak takut dengan isu yang bakal menggoncang keluarganya, hakikatnya beliau terlalu takut.  Bagaimana beliau mahu menjawab soalan mengapa suaminya mendapat projek sebesar itu ketika beliau berada di dalam Kabinet?  Mampukah Shahrizat menjawab dengan fasih dan lancar, mengapa pinjaman dibuat atas nama projek lembu secara tiba-tiba bertukar menjadi pembelian kondo?  Itu hanya dua soalan yang terlalu mudah tetapi teramat payah untuk dijawab oleh orang yang `biasa menipu'.     

Amat menyedihkan, meskipun terang dan nyata perangai insan seperti ini ditunjukkan namun masih ada golongan Hawa yang bertempik sorak menyokongnya.  Lebih malang lagi, yang paling kuat bertempik sorak itu usahkan dapat menternak seekor lembu, mahu memakan daging lembu sebulan sekali pun susah.  Apa pun, satu kejayaan buat Shahrizat apabila Pihak Polis `pantas' bertindak dengan mengumumkan peringkat awal `tiada yang pelik dan salah'nya di dalam isu NFC itu.  Saya keliru, yang mana satu `lebih lembu dari lembu'?/wfauzdin.blogspot.com



MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Shahrizat liabiliti buat Umno - Wanita Umno

Posted: 01 Dec 2011 09:35 PM PST



Apabila Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil menutup persidangan agung tahunan Wanita Umno kelmarin, kelihatan beliau berjaya mengetepikan kesalahan berkenaan kontroversi projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) daripada diletakkan pada bahunya.

Bagaimanapun tepukan berdiri menyambut pendirian beliau ketika itu nampaknya tidak berkekalan. Kini wujud sentimen senyap yang sebaliknya, berkenaan dengan isu berkenaan yang dikaitkan dengan keluarga anggota Kabinet ini.

Bercakap kepada The Malaysian Insider selepas persidangan mereka, beberapa pemimpin Wanita Umno mengakui bahawa Shahrizat (gambar) sudah menjadi "liabiliti" kepada parti tersebut dan beliau keluar sebelum skandal NFC "menghancurkan kami semua."

Bagaimanapun menurut mereka, kebanyakan perwakilan akan merasa "amat takut" untuk bercakap mengenai ketua mereka bimbang boleh hilang jawatan dalam parti
.
"Beliau (Shahrizat) menggunakan Wanita Umno untuk melindungi beliau tetapi isu (NFC) bukan isu Wanita (Umno) tetapi adalah bersifat peribadi melibatkan beliau dan keluarganya.

"Sebagai ahli Wanita Umno, saya sangat kecewa. Ramai daripada kami kecewa. Mengapa mengheret kami ke dalam isu ini?" kata seorang perwakilan Wanita Umno dari Perak.

Perwakilan itu menambah beliau sebenarnya terus duduk apabila lautan perwakilan bangun memberi tempukan kepada Shahrizat ketika berucap menutup persidangan.

Katanya, Shahrizat sepatutnya menjelaskan isu berkenaan kepada perwakilan berbanding memikat sokongan dengan hanya mendakwa skandal itu adalah taktik pembangkang mahu melemahkan Wanita Umno.

"Jangan lupa, orang yang pertama mendedahkan isu mengenai kelemahan NFC ialah Ketua Audit Negara, bukannya pembangkang. Jangan mengapa menyerang pembangkang untuk menutup kelemahan kita sendiri," kata beliau lagi.

Ketika berucap merasmikan persidangan tahunan pergerakannya kelmarin, Shahrizat berkata Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail juga harus meletakkan jawatan sebagai presiden PKR ekoran tuduhan jenayah dihadapi suaminya jika beliau dipaksa berundur berhubung isu NFC.

Shahrizat yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat ini mencabar Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin agar mendesak peletakan jawatan oleh Dr Wan Azizah.

Shahrizat membuat cabaran itu ketika menyampaikan ucapan dasar pada Persidangan Agung Tahunan Wanita di sini hari ini.

"Beliau (Zuraida) minta saya letak jawatan sebab suami saya terlibat dalam NFC. Beliau buat kerja beliau dan saya buat kerja saya. Saya tiada kaitan dengan itu. Mengapa minta saya letak jawatan?" kata Shahrizat di hadapan 944 perwakilan Pergerakan Wanita. "Jika itu polisi dan prinsip beliau, maka saya mencabar ketua Wanita PKR agar minta presiden PKR letak jawatan," katanya lagi.

"Hari ini saya mencabar semua (ahli Wanita PKR) agar minta peletakan jawatan Wan Azizah sebab suami beliau (Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim), yang telah dihukum dan didakwa," katanya lagi.

Jelas Shahrizat, cabaran Zuraida itu umpama "gajah di depan hidung tak nampak, kuman di seberang laut nampak."

Shahrizat dalam ucapan dasarnya turut menyelar Zuraida dan mengingatkannya agar tidak mengambil kesempatan terhadap Wanita Umno.

"Tetapi kebanyakan ahli Wanita Umno tidak tahu isu berkenaan NFC. Itu sebabnya mereka bangun menyokong beliau. Mereka tidak tahu isu. Wanita Umno, mereka adalah begitu," kata perwakilan dari Perak.
Pemimpin kanan Wanita Umno ini juga menasihatkan The Malaysian Insider agar bertemu dengan perwakilan secara peribadi dan kebanyakannya, menurut beliau akan bersetuju bahawa Shahrizat perlu memikul tanggungjawab dalam isu NFC.

"Tolonglah, mereka faham. Dia suami kamu. Apa yang anda cakap, ia tiada kaitan dengan anda? Jika anda bukan menteri, adakah anda rasa boleh dapat projek ini?" katanya.

Apabila ditanya sama ada Shahrizat harus dianggap sebagai liabiliti kepada Umno sekarang, kedua-dua pemimpin ini sama-sama bersetuju.

"Sudah tentu. Ada yang sudah memberitahu perdana menteri, jangan adakan pilihan raya selepas Tahun Baru Cina sebab isu NFC ini tidak akan mati. Ia tidak akan dilupakan dalam tempoh satu atau dua bulan ini," katanya lagi.
"Ada yang terlalu risau," katanya

Artis Realiti mabuk, cium kaum sejenis

Posted: 01 Dec 2011 06:34 AM PST

Sukar untuk mempercayai gosip ini tapi memang itulah yang benar-benar berlaku. GUA bukan mahu mengada-adakan cerita namun berita ini disampaikan sendiri oleh satu sumber yang boleh dipercayai. Menurut sumber tersebut, dia ternampak kelibat tiga orang artis realiti ini di sebuah kelab malam terkenal di Utara Semenanjung.

Difahamkan, kelab tersebut memang menjadi tumpuan artis-artis tempatan tatkala mereka berada di negeri tersebut. Nak dijadikan cerita, ketika berada di sana, bukan main lagi artis ini berseronok sakan. Khabarnya, mereka ini minum sampai mabuk sehingga ada yang sampai terbaring-baring di atas lantai.

Bukan itu saja, mungkin akibat terlalu mabuk sangat, ada di antara mereka ini sampai bertindak di luar kawalan apabila bercium mulut dengan kaum sejenis. Terkejut juga GUA dengar bab cium-cium ini sebab setahu GUA, artis ini pernah dikaitn bercinta dengan rakan seangkatannya. Cuma tak silap GUA, baru-baru ini katanya pasangan ini sudah berpisah.

Mungkin sebab itulah agaknya dia mabuk sampai bercium kaum sejenis. Ish..gelilah GUA dengar. Tak sangka sampai macam itu sekali penangannya akibat putus cinta. Cerita sumber ini lagi, dia tidak sangka perangai artis realiti tersebut sebegitu rupa. Apa lagi, terus di'blacklist' la artis tersebut daripada senarai artis pujaannya. gua.com

GUA : Aku Bukan Tomboy!

Seperti Shahrizat, Khairy dan Rosnah juga akan menghadapi kecelakaan

Posted: 01 Dec 2011 04:52 AM PST

Cara Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menegur sayap Pemuda Umno dan Puteri Umno adalah jelas, Timbalan Presiden Umno itu mengatakan bahawa kedua-dua sayap itu masih belum dapat mendapat perhatian penuh generasi muda. Oleh itu, beliau menegaskan bahawa kedua-dua sayap itu perlu bekerja lebih keras untuk menjadi berkesan dan kekal relevan serta berguna kepada Umno.

"Saya tidak boleh menafikan bahawa mereka telah menjalankan program-program dan aktiviti-aktiviti yang banyak tetapi persoalannya adakah program dan aktiviti ini telah menarik perhatian dan memenangi hati golongan muda?" kata Muhyiddin dalam satu temu bual dengan Bernama baru-baru ini. SETERUSNYA

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Ekor penuh dengan taik lembu!!!

Posted: 01 Dec 2011 05:04 AM PST

Patut pun cakap berdegar-degar ... rupa-rupanya dah dapat signal awal lagi ...
Tiada unsur pecah amanah atau penyelewengan dalam isu dana Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar.


Gurkah-gurkah di'port' sangat-sangat tak paham dengan 'boss' polis ni, dan yang mana satu yang betul, yang mana satu yang kelentong ... tiada kes?? atau masih lagi di-siasat??

Beliau berkata siasatan masih dijalankan sambil memberi jaminan proses itu akan dilakukan secara telus tanpa melindungi mana-mana pihak. "Siasatan polis setakat ini mendapati tiada elemen pecah amanah. Namun, kita masih menyiasat secara keseluruhannya kes ini termasuk ke mana wang atau dana NFC dibelanjakan.


Kalau dah siasatan masih lagi di-jalankan, kenapa bagi rumusan dan bagi statement kata tiada unsur pecah amanah??!!
Jadi ... bila cikgu Bard kata umno mem'perkuda PDRM,DI-SINI )
tak kan kita semua nak kata yang chegu Bard pembohong ??!
 
dollah yankee -
Cakap lah macam mana punya berdegar-degar pun, ekor tetap penuh dengan taik !

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Mencari Kambing Hitam : SPR sedia guna dakwa kekal jika dilulus Majlis Fatwa

Posted: 01 Dec 2011 08:51 PM PST

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedia melaksanakan penggunaan dakwat kekal pada pilihan raya umum akan datang tetapi akan menunggu kelulusan daripada Majlis Fatwa Kebangsaan.Read More / Baca Lagi >>

"Who knows him from Adam?" : Knives start to come out for Shahrizat and hubby

Posted: 01 Dec 2011 08:49 PM PST

"Who knows him from Adam?" : Knives start to come out for Shahrizat and hubbyThe truth is finally out. Despite a performance worthy of an Oscar, Umno delegates, especially from the Wanita, want their chief Shahrizat Jalil out - if not from the poarty, then at very least to quit all party and government posts.
"Who knows him from Adam?" a delegate was reported as having told the Malaysian Insider in reference to Shahrizat's husband, Salleh Ismail, who was granted the RM250 million NFC cattle-breeding project.
"Come on, they understand. It is your husband, so what do you mean it has nothing to do with you? If you were not a minister do you think your husband would have gotten the project?"
Even Rafidah, who was much more powerful, had to give in
Shahrizat had at the Wanita congress received what appeared to rapturous support from the women delegates. Certainly, she took care to surround herself with die-hard loyalists who were clearly robotic in their defence of the chief.
But the fact remains, Shahrizat is just a step from being forced to step down. The corruption allegations over how Salleh and her childer had mismanaged the NFC project, squandering public funds on 2 super-luxury condos in Bangsar, a high-end Mercedes Benz CLS350, residential land in the poshest part of Putrajaya have shocked the nation.
The money was meant to incubate and grow the project, which aims to ensure Malaysians get access to cheap beef. NFC was granted to her family in 2006 by the then-premier Abdullah Badawi, who had a soft spot for her and supported her challenge of past Wanita chief Rafidah Aziz.
Read More / Baca Lagi >>

Mana-mana makcik pakcik abang kakak kat PWTC lanie.. mai saya nak habaq LEMBU FIDLOT tu menatang apa..???

Posted: 01 Dec 2011 08:48 PM PST

http://3.bp.blogspot.com/_gkleJ62O-iM/S77ddGtyXTI/AAAAAAAAAGo/6C_hVMwc570/s1600/DSCN1880.JPG
Tadi terbaca dalam Malaysiakini pendedahan oleh Pengarah Strategi PKR, kisah kompeni Lembu Fidlot RM250 JUTA guna duit dana tu beli Mercedes RM500,000 lebih, beli tanah di Putrajaya RM3,000,000 lebih. Hari tu heboh kata beli kondo juta-juta, kemudian pi makan angin guna duit dana itu merata dunia.

Habis la duit subsidi beras, gula dan minyak kita yang kena tarik hari itu yang kononya nak digunakan bagi meningkatkan prasarana dan kesejahteraan rakyat jelata, habis RM250 JUTA melayang masuk kocek kroni depa macam tu saja.Read More / Baca Lagi >>

Upin dan Ipin lebih relevan dari Umno

Posted: 01 Dec 2011 08:46 PM PST

PARIT BUNTAR, 2 Dis: Semangat rasis yang disemarakkan oleh Umno pada perhimpunan agungnya perlulah dibuang jauh-jauh kerana unsur itu tidak lebih dari mengundang kemusnahan terhadap negara.
"Saya melihat kegelabahan pemimpin Umno yang dipamirkan serta mendapat liputan meluas dari media pengampu adalah tidak lebih dari retorik dan lakonan pemimpin Umno di pentas politik negara yang diulang bekali-kali untuk selamatkan kuasa menjelang pilihanraya.
"Malah saya sangat terkejut dengan pemimpin wanitanya yang menyingsingkan lengannya semasa berucap," kata Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, Drs Khalil Idham Lim dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini.
Dalam Perhimpunan Agung Umno, kata beliau hakikatnya mereka sedang menanam kebencian terhadap orang Cina dan DAP selepas sokongan kaum itu jelas tidak memihak kepada BN dan MCA.
Tambahnya, dalam masa yang sama sokongan orang India juga diharapkan kembali kepada BN dengan pelbagai cerita dan mengapi-apikan kononnya berlaku penghinaan kepada bangsa tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Rakyat perak bakal dapat MB baru?

Posted: 01 Dec 2011 08:43 PM PST

KUALA LUMPUR, 2 Dis: Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir didakwa tidak lagi akan dipilih sebagai menteri besar Perak oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak jika BN kekal memerintah negeri itu selepas PRU-13.
Sebaliknya beberapa nama dikatakan bakal menggantikan Zambry termasuklah Bekas Menteri Besar, Tan Sri Tajol Rosli, Timbalan Pengerusi Umno Perak Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah, Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Ketua Umno Bahagian Bruas Datuk Manaf Hashim yang didakwa kini sangat rapat dengan perdana menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Wujudkan undang-undang tangani YB lompat

Posted: 01 Dec 2011 08:39 PM PST

KUALA LUMPUR, 2 Dis: PAS mencadangkan kepada kerajaan agar mewujudkan satu undang-undang baru bagi menangani permasalahan wakil rakyat lompat parti.
Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata, ianya sangat perlu bagi menghalang ataupun menghukum wakil rakyat yang bertindak mengkhianati undi rakyat di kawasannya.
"Kita tidak mahu wakil rakyat mencabul hak rakyat sebagai pemilih.
"Jika seseorang wakil rakyat lompat, maka dia perlu dikenakan tindakan gugur jawatan sebagai wakil rakyat, sama ada ahli parlimen atau Adun," katanya kepada Harakahdaily hari ini.
Beliau yang juga ahli parlimen Pokok Sena berkata demikian sebagai mengulangi pendiriannya di Dewan Rakyat semalam, yang mahu Jawatankuasa Pilihan Khas (PSC) berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya turut mengesyorkan perkara tersebut kepada kerajaan.
Read More / Baca Lagi >>

1Lembu : ‘Shahrizat perlu jawab, bukan berkokok di gelanggang sendiri’

Posted: 01 Dec 2011 08:33 PM PST

KUALA LUMPUR 1 Dis : Ketua Wanita KEADILAN menyifatkan keengganan Datuk Seri Shahrizat Jalil menjawab isu skandal National Feedlot Corporation (NFC) kerana takut menghadapi perkara sebenar.
"Dia (Shahrizat) hanya berani berkokok digelanggangnya sendiri dan perwatakan yang ditunjukkan sangat kolot dan dangkal. Ia langsung tidak menunjukkan perwatakan wanita Islam dan Menteri," katanya pada keadilandaily.
Menurut Ahli Parlimen Ampang itu, Shahrizat sepatutnya menjawab pendedahan penyelewengan duit rakyat dan bukannya berdalih dari isu pokok malah mengeluarkan kenyataan angkuh.
"Dia begitu angkuh dan tidak mengapa, lagi dia bising lagi dia kena. Tunggu ada lagi pendedahan kerana kita (KEADILAN) tidak meremehkan isu yang berkaitan duit rakyat," tegasnya.
Tambah Zuraida bahawa KEADILAN juga tidak akan gentar sekiranya Ketua Wanita Umno itu mengambil keputusan untuk bertindak menyaman parti di mahkamah kerana mempunyai bukti yang kukuh.
Read More / Baca Lagi >>

Letak 40 ekor ular untuk ajar perasuah

Posted: 01 Dec 2011 08:32 PM PST

MUMBAI- Dua petani yang bosan dengan tuntutan rasuah pegawai kerajaan, meletakkan tiga guni ular di pejabat cukai yang sibuk dengan orang ramai di utara India, kata pegawai keselamatan, semalam.Ada kira-kira 40 ular pelbagai saiz dan spesies termasuk sekurang-kurangnya empat ular tedung menyebabkan kerani dan orang kampung kelam-kabut memanjat meja atau keluar dari pejabat sebaik menyedari insiden itu.
Jurucakap kerajaan tempatan, Ramsukh Sharma, berkata kejadian berlaku di Basti, kira-kira 300 kilometer di tenggara Lucknow.
Read More / Baca Lagi >>

Ucapan Dasar Ha Najib

Posted: 01 Dec 2011 08:25 PM PST

Tiada Pembaharuan Dan Tidak Menyelerakan Rakyat

SEPULANG dari menghadiri kenduri di rumah sdr Sobree Shafii malam tadi saya sempat menyelak beberapa laman blog, portal berita dan sebagainya untuk mengetahui apakah butiran atau intipati dan aspirasi yang dibawa oleh Haji Najib Razak dalam ucapan dasar pada perhimpunan agung Umno kali ke 62 yang rata-rata disifat sebagai perhimpunan terakhir itu?

Kenapa perhimpunan terakhir, apakah Umno mengira selepas ini parti itu tidak akan berhimpun lagi kerana sudah mengetahui ajal mereka akan sampai pada pilihan raya ke 13 kelak? Begitukah?

Saya yakin kalau Umno kalah dalam pilihan raya umum ke-13 nanti parti itu akan ranap sama sekali, rebah tidak akan bangun-bangun... pergi tidak akan kembali. Umno belum pernah merasakan kesakitan dan kepedihan serta erti azabnya sebuah kekalahan. Maka kalau ia kalah ia akan membawa khiamat kepada parti berkenaan. Kekalahan menyebabkan Umno akan lumpuh.
Read More / Baca Lagi >>

Pensyarah : Krisis Ekonomi Dunia Hanya Dapat Diatasi Dengan Kewangan Islam

Posted: 01 Dec 2011 08:21 PM PST

Prof Dr Mohd Nazari Ismail
Kota Bharu, 2 Dis : Kegawatan ekonomi yang kini melanda negara-negara kapitalis termasuk Amerika Syarikat, Eropah dan Jepun adalah angkara sistem ekonomi ciptaan sendiri yang mengenepikan nilai-nilai agama.
Profesor Fakulti Perniagaan dan Akaun Universiti Malaya, Prof Dr Mohd Nazari Ismail berkata, akibat menolak sistem kewangan Islam negara-negara barat kini menjadi mangsa kepada keadaan.
Read More / Baca Lagi >>

Pak Samad ketuai protes bantah Akta Perhimpunan

Posted: 01 Dec 2011 08:20 PM PST

Sasterawan Negara, Datuk A Samad Said akan mengetuai pusingan kedua protes di KLCC esok, bagi membantah Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 yang diluluskan Dewan Rakyat Selasa lalu dan kini menunggu kelulusan Dewan Negara.

Taman yang sama, Sabtu lalu, menyaksikan kehadiran kira-kira 400 penunjuk perasaan.Read More / Baca Lagi >>

Penempatan Guru : GMPK Tuntut Muhyiddin Selesai Segera Permasalahan

Posted: 01 Dec 2011 08:16 PM PST


Kuala Lumpur, 1 Dis : Gabungan Mahasiswa Pendidik Kebangsaan (GMPK) hari ini membawa tuntutan mereka agar Menteri Pelajaran menyelesaikan masalah penempatan guru ke Parlimen untuk diambil tindakan segera.
Gabungan tersebut mengambil tindakan demikian selepas masih belum ada tindakan positif daripada Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) mahupun Kementerian Pengajiian Tinggi (KPT) berhubung masalah yang dihadapi mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Mana Shahrizat Mahu Lari?

Posted: 01 Dec 2011 08:15 PM PST


Selain dakwaan pembelian kereta mewah dan lot tanah, PKR hari ini turut mendakwa bahawa syarikat National Feedlot Corporation (NFC) sering membuat bayaran kepada sebuah syarikat pelancongan sehingga "dua tiga kali sebulan."

Pengarah strategi PKR, Rafizi Ramli mendakwa bayaran berjumlah RM455,423 itu dibuat sebanyak 15 kali semenjak Januari hingga Julai 2010 melalui akaun syarikat NFC.
Read More / Baca Lagi >>

NFC: Jingga 13 kecewa, dakwa konspirasi ‘bersihkan’ Shahrizat, keluarga

Posted: 01 Dec 2011 08:13 PM PST

KUALA LUMPUR, 2 Dis — Jingga 13 amat kesal dengan kenyataan polis semalam bahawa siasatan awal mendapati tiada unsur pecah amanah jenayah dalam kes melibatkan skandal Projek Fidlot Kebangsaan (NFC), yang dikaitkan dengan keluarga Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Ia juga mendakwa wujud konspirasi mahu menyelamatkan Shahrizat yang juga Ketua Wanita Umno dan anggota Kabinet, dan keluarganya.
Pertubuhan tidak formal itu membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia berkenaan pembelian kondominium mewah di Bangsar menggunakan dana projek itu dan kemudian kes itu dipindahkan kepada polis.
Ketua Koodinator Jingga 13 Fariz Musa (gambar) berkata, kenyataan dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Khalid Abu Bakar semalam kelihatan tergesa-gesa dan terlalu 'pantas' sedangkan siasatan masih di peringkat awal.
"Kenyataan Datuk Seri Khalid Abu Bakar ternyata bertujuan untuk membersihkan Datuk Seri Sharizat Jalil dan ahli keluarganya dengan skandal yang melibatkan wang rakyat sejumlah RM13.8 juta yang secara jelas menyimpang daripada matlamat asal pelaksanaan projek lembu fidlot kebangsaan yang bukan sahaja gagal terhadap objektif asal, malah diseleweng dengan membeli kondominium mewah," kata beliau dalam satu kenyataan.
Read More / Baca Lagi >>

GAMIS Kecewa Tindakan Cuba Lahirkan Masyarakat Gila Seks

Posted: 01 Dec 2011 08:11 PM PST

Kuala Lumpur, 1 Dis : Paparan berita pada tarikh 29 November di dada sebuah akhbar tempatan bertajuk 'Elak Kehamilan Tidak Dirancang' pada bahagian keluarga agak menyentap kalbu para siswi.
"Sama ada mereka pandang ini adalah penyelesaian terbaik atau dari sudut pandang yang lain, ini akan menghancurkan martabat anak gadis remaja," ujar Ketua Penerangan Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis), Mohd Yusof Hadri dalam satu kenyataan.
Read More / Baca Lagi >>

BEBAS : Pindaan AUKU Tidak Releven

Posted: 01 Dec 2011 07:26 PM PST

KENYATAAN MEDIA
GERAKAN MENUNTUT KEBEBASAN AKADEMIK (BEBAS)
2 DISEMBER 2011
PINDAAN AUKU TIDAK RELEVAN
Saya berpendirian bahawa terdapat satu perkara penting yang harus kita teliti dalam menanggapi pengumuman Perdana Menteri baru-baru ini mengenai pindaan Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU). Perkara tersebut ialah berkenaan kebenaran menyertai parti politik.
Merujuk kepada pengumuman Perdana Menteri pada 24 November di Dewan Rakyat, beliau menyebutkan bahawa kerajaan akan meminda Seksyen 15 AUKU 1974 bagi membenarkan mahasiswa menjadi ahli parti politik.
Read More / Baca Lagi >>

Umno is never wrong, others are

Posted: 01 Dec 2011 07:23 PM PST

Where are the Umno screamers and banshees when government-linked businesses are slowly dismembered to enrich a few people?

Umno information chief Ahmad Maslan is grossly and perilously misreading the ground swell.
Today, Malays attach blame to Umno for allowing the pillage and plunder of the country. Malays attach blame to Umno for the lot the Malays are now in.
We would like to ask Ahmad: when Shahrizat (Abdul Jalil) facilitated the giving of the government grant of only RM250 million to Dr Salleh (Ismail), did she and her husband think of all those downtrodden Malays? They didn't, right?
Even after that, they didn't think it was necessary to create other cattle breeders.
After almost a month, the issue finally blew up in her face, and she suddenly recovered from the mad cow disease to disavow any connections to the National Feedlot Corpoartion (NFC) scandal.
Read More / Baca Lagi >>

TPM BIMBANG UMNO JATUH TAK BANGUN !!

Posted: 01 Dec 2011 07:21 PM PST

Indeks Persepsi Rasuah negara terus merudum

Posted: 01 Dec 2011 07:18 PM PST

KUALA LUMPUR, 2 Dis: Prestasi terburuk Malaysia selama 10 tahun dalam laporan Indeks Persepsi Rasuah 2011 oleh Transparency International (TI) menggariskan kegagalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mencapai matlamat anti-rasuah dalam Program Transformasi Kerajaan (GTP).
"Kegagalan untuk menangani gejala rasuah ini lantas akan membawa kepada kegagalan Program Transformasi Ekonomi (ETP) untuk mentransformasikan ekonomi Malaysia kepada sebuah ekonomi pendapatan tinggi menjelang 2020," kata Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.
Menurutnya, Indeks Persepsi Rasuah (CPI) Malaysia telah menurun untuk tiga tahun berturut-turut, iaitu 4.3 bagi tahun ini berbanding 4.4 pada tahun lepas.
Lebih teruknya, katanya kedudukan Malaysia telah jatuh kepada tangga ke-60 daripada 183 negara, berbanding tangga ke-56 daripada 178 negara pada tahun lepas.
Pada tahun 2003 apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi mengambil alih pucuk pimpinan negara sebagai Perdana Menteri kelima, Malaysia berada di tangga ke-37 dalam kaji selidik tersebut yang merangkumi 146 negara.
Read More / Baca Lagi >>

Guru Kafa Pulau Pinang dapat lagi RM300

Posted: 01 Dec 2011 07:16 PM PST

SEBERANG JAYA, 2 Dis: Seramai 1,394 orang guru kelas agama dan fardu ain (Kafa) seluruh Pulau Pinang senyum lebar apabila mendapat lagi imbuhan RM300 seorang daripada Kerajaan Negeri.
Pemberian itu sekaligus melengkapkan janji bonus RM600 kepada guru-guru Kafa seperti yang dijanji Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui Pakatan Rakyat.
Ianya juga sebagai tanda penghargaan kepada tenaga dan pengorbanan warga pendidik yang yang telah mendidik anak-anak bangsa untuk menjadi insan yang berguna pada negara.
Bayaran awal RM300 sebelum ini dibayar sebelum menjelang Aidil Fitri lalu.
Read More / Baca Lagi >>

Isu lembu, Sharizat, Umno dan kuasa media baru

Posted: 01 Dec 2011 07:13 PM PST

ULASAN Kritikan melulu yang diterima oleh Datuk Sharizat Abdul Jalil dan jawapan balasnya mengenai kemelut National Feedlot Corporation (NFC) dikhuatiri menenggelamkan pesanan yang jauh lebih penting untuk masa depan Umno.
NONEMesej itu disampaikan oleh Presiden Parti Datuk Seri Najib Razak sendiri, iaitu Umno harus peka kepada  pemikiran baru pengundi dan menguasai media baru atau menempa tragedi pada pilihanraya umum akan datang.
Apakah dia pemikiran baru yang di maksudkan? Apakah pula  tuntutan baru pengundi yang berbeza sekarang dengan citarasa mereka sepuluh atau lima belas tahun yang lalu?
Dan, soalan cepumas – bagaimana semua ini berhubung kait dengan NFC – sebuah projek RM250 juta kerajaan yang dianugerahkan kepada sebuah syarikat milik keluarga Sharizat semasa pentadbiran Tun Abdullah Badawi pada tahun 2007?
Read More / Baca Lagi >>

Kenapa pemimpin UMNO masing-masing nak tarik diri ni??

Posted: 01 Dec 2011 06:53 PM PST

Oleh: g-hard

"KUALA LUMPUR - Ketiga-tiga Naib Presiden Umno hari ini menyatakan kesediaan mereka untuk menarik diri daripada bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU-13) sekiranya mereka difikirkan tidak mampu menjadi calon yang boleh menang.

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal dan Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein membuat kenyataan tersebut dalam sidang akhbar bersama selepas perasmian Perhimpunan Agung Umno 2011 oleh Presiden parti Datuk Seri Najib Tun Razak di sini hari ini.

Read More / Baca Lagi >>

Holidays, land, a Merc, and now a 'clean bill' for Shahrizat

Posted: 01 Dec 2011 06:46 PM PST

Holidays, land, a Merc, and now a 'clean bill' for Shahrizat Amid fresh allegations that public funds were used to buy a Mercedes-Benz, land and disbursement of some RM600,000 to family members of Shahrizat Jalil, the police has let off the embattled Wanita UMNO head, saying there is no criminal breach of trust involving the National Feedlot Corporation owned by her family.
This came as Shahrizat, addressing the UMNO general assembly, launched a vitriolic attack on PKR leaders such as her counterpart Zuraida Kamaruddin, secretary general Saifuddin Nasution and spokesman Rafizi Ramli, who had been exposing to the media shocking details of financial mismanagement at NFC.
"You think we are afraid of you?" asked a visibly angry Shahrizat. "She (Zuraida) wants me to resign. Who are you to order me?"
Read More / Baca Lagi >>

If only Umno delegates repeated their comments in English: And the Oscar goes to ...

Posted: 01 Dec 2011 06:45 PM PST

If only Umno delegates repeated their comments in English: And the Oscar goes to ...The Umno General Assembly this year was the pits despite no one waving the keris (Malay sword) this time for once and/or otherwise pledging to soak it in the blood of the Chinese.
Beijing, New Delhi please take note!
However, there was enough going on at the Umno Assembly to make the descendants of the original Malay settlers in the Malay Peninsula – actually the southern half of the Kra Peninsula – cringe in shame if not fury at the antics of those who, for self-serving reasons, chose to speak in their name.
If Umno leaders were to repeat their thoughts in the English language, they would have made headlines all over the world with their Nazi-style rhetoric. They would have been placed somewhere between the pitiful clowns in politics often epitomized by Zimbabwe's Robert Mugabe, Australia's Pauline Hanson and the criminally insane.
Read More / Baca Lagi >>

Najib-Muhyiddin: 'Hubungan tidak renggang' ...tanda2 akhir zaman.....!!!

Posted: 01 Dec 2011 06:43 PM PST

Najib-Muhyiddin: 'Hubungan tidak renggang'Muhyiddin tetap setia, sentiasa bantu Najib dalam sebarang urusan
KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam menolak andaian sesetengah pihak terutama dakwaan pembangkang kononnya hubungan beliau dengan Datuk Seri Najib Razak tidak begitu baik.
Sebaliknya, kata Timbalan Perdana Menteri, hubungannya dengan Perdana Menteri sentiasa baik dan membantu pemimpin nombor satu negara itu dalam sebarang urusan serta berterima kasih dengan pengiktirafan Najib terhadap kesetiaannya.
Timbalan Presiden UMNO itu mengakui beliau memang seorang yang sentiasa setia dan membantu Presiden menjalankan semua urusan parti dan pentadbiran negara.
Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT