Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


NAJIB BUAT PERBANDINGAN YANG MEMPERBODOHKAN DIRI SENDIRI

Posted: 23 Oct 2011 12:17 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

NAJIB mengeluarkan kenyataan yang membezakan perhimpunan BERSIH 2.0 dengan Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang diadakan baru-baru ini. Malangnya Najib membuat perbandingan seperti budak tidak bersekolah atau cuba untuk memperbodohkan rakyat yang rata-ratanya lebih cerdik dari PM ini.

Malaysiakini melaporkan kenyataan Najib suami Rosmah dengan katanya, " Perhimpunan semalam (HIMPUN) berlangsung secara aman dan terkawal, tidak ada sesiapa pun yang rasa terganggu, tertekan atau tidak selamat. "Itulah hasrat kerajaan apabila kita menawarkan stadium untuk BERSIH 2.0 mengadakan perhimpunan mereka," katanya kepada pemberita selepas Perhimpunan Perdana Bersama Perdana Menteri Dengan Pesara Dan Bekas Polis di Pusat Dagangan Dunia Putra di Kuala Lumpur, hari ini.

Kita mahu tanya Najib, berapa banyak FRU datang menggempur peserta perhimpunan di Stadium tersebut? Berapa banyak sekatan Polis dibuat ke atas jalan-jalan menuju ke lokasi perhimpunan Sabtu lalu? Ertinya, jika pihak Polis tidak membuat kacau, pelik apanya jika perhimpunan tersebut berjalan dengan baik? Andainya BERSIH 2.0 tidak diganggu oleh Pihak Polis, kita jamin perhimpunan BERSIH 2.0 akan berjalan dengan aman dan tenteram. Jika ada yang tidak aman dan tenteram pun mungkin Najib, Umno atau SPR sahaja.

Najib berhujah kononnya sebab itu beliau benarkan BERSIH 2.0 gunakan Stadium untuk berhimpun. Najib memang kuat menipu dan putar belit. Kita mahu Najib jawab mengapa peserta perhimpunan mahu berhimpunan ke Stadium Merdeka dihalang? Bukankah beliau sebelum itu berucap di Putrajaya akan memberi kebenaran kepada BERSIH untuk berhimpun di mana-mana Stadium? Belum pun sampai ke Stadium, sehari sebelum hari perhimpunan BERSIH lagi semua jalan ke Ibu Kota ditutup.

Oleh itu, teramat bodoh jika Najib mahu bandingkan perhimpunan HIMPUN dengan BERSIH 2.0. Cuba Najib berikan satu contoh, mana satu perhimpunan yang berlaku huru-hara tanpa gangguan dari FRU atau pihak upahan seperti PERKOSA? Masalahnya bukan di dewan atau stadium mahu pun di tempat awam, masalahnya ada pihak yang datang untuk menganggu maka tentulah berlaku sedikit sebanyak huru-hara.

Cukuplah Najib utuk memperbodohkan rakyat. Rakyat kini boleh berfikir jauh dari apa yang Najib fikirkan. Rakyat kini sudah tahu banyak dari yang Najib tahu termasuk kisah Altantuya dan cincin 24 Juta itu. Maka, Najib perlu berundur kerana pemikirannya kini sudah lapuk dan tidak sesuai lagi sebagai seorang pemimpin./wfauzdin.blogspot.com

Cursing Malay : Terus Terang

0
sumber :-

Cursing Malay : Terus Terang


Bahagian 04 : Perasaan Insecure Seorang Bapak 01

Posted: 23 Oct 2011 06:43 PM PDT

Aku tak tau kalau aku sorang aje rasa camni..sure ramai lagi yang berperasaan sama macam aku. Dari aku bujang lagi..aku nak jadi bapak. Nampak macam seronok.

Tapi ada banyak benda yang aku cukup takut bila aku nak kahwin.
Bagaimanapun...ada satu benda yang aku paling takut bila aku nak kahwin.
Benda ni selalu bermain-main kat kepala aku.

Mampu ke aku hasilkan zuriat lepas aku kahwin?

Aku hidup kat asrama penuh. Jadi ada banyak kali jugak aku kena belasah dengan senior aku. Hisap rokok? Kena belasah. Keluar sekolah malam2 tak mintak lesen senior? Kena belasah. Gosok seluar senior sampai kain koyak sebab seterika panas sangat ? Kena belasah. Tu tak masuk lagi kena bola kat perut masa bersukan.

Flying kick ke, penerajang ke, penampar ke semua aku dah rasa. Bila aku masuk U,fikir-fikir balik..ada la dekat 6 kali aku kena belasah. Jadi aku takut jugak la kalau sistem pembiakan aku ada terganggu. Ada terlalu banyak hentakan yang "sistem" aku dah kena.

Jadi,aku selalu berada dalam keadaan paranoid pasal benda ni, sebab aku tak tau. Jadi bila aku nak kahwin, sedaya upaya lah aku pegi swimming, jogging keliling rumah dua tiga kali. Konon-kononnya nak mengaktifkan sistem pembiakan yang tak pernah dipakai.

Lepas kahwin, aku dengar member isteri aku bunting pelamin. Aku dengar ada orang tu kahwin lepas aku dah mengandung bini dia. Aku dengar ada orang tu mampu perform 5 kali satu malam.

Gila!
Aku jadi lagi paranoid.Tapi pada satu hari,selepas 2 bulan setengah kahwin...wife aku kata, dia pregnant. Semua plan aku nak gi cek dengan doktor nak tau sperm count aku normal ke tidak hilang macam tu aje. Serius shit..ada satu masa...aku nak gi doktor nak cek aku ok ke tak. Gila insecure aku selama dua bulan setengah lepas kahwin tu...

Terus aku rasa diri aku lah lelaki paling perkasa dalam dunia dan aku pun terus ambik dumbbell angkat beberapa set nak kasi build up otot dan buat beberapa kali seat up.

Ada sesape rasa macam ni?
Macam mana kita nak tolong remaja2 kita sekarang yang kebanyakannya rasa insecure tetapi mempunyai banyak peluang untuk menghilangkan rasa keinsecure-an itu.


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Malaikat maut di-lap kedua

Posted: 23 Oct 2011 05:34 AM PDT

dollah yankee -
Ini lah 'last lap' bagi Marco Simonchelli. Semasa di pusingan ini dan ketika inilah Malaikat Maut telah datang menjemput di'2nd lap'. Lihat lah betapa dia terkejut dengan rupa bentuk Malaikat Maut itu.

RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Revolusi Ekoposial 1

Posted: 23 Oct 2011 08:55 PM PDT

Oleh: MSK
Awal tahun 2008, aku hadir dalam satu forum di Kuala Kangsar dimana ahli panelnya ialah Cikgu Azmi Abdul Hamid dari TERAS dan Tan Sri Khalid Ibrahim dari PKR.
Cikgu Azmi bercakap tentang perangai orang Melayu yang buta dalam segala hal. Pertama, "buta hati" sebab tidak peka dengan perubahan persekitaran, Kedua, sering memerlukan "Cina buta" untuk merealisasikan impian. Dan ketiga "Babi buta" dalam mengikut arahan atau membuat tindakan. Selagi orang Melayu "buta" dalam segala hal, maka perubahan tidak akan berlaku.
Read More / Baca Lagi >>

Muhyiddin dalam kebimbangan. - Tak boleh salahkan beliau.

Posted: 23 Oct 2011 08:53 PM PDT

Tan Sri Muhyiddin berkata beliau bimbang dengan berbalahan yang berlaku dalam komponen BN yang berlaku pada hari ini. Apa yang dimaksudkan oleh Timbalan Pengerusi BN itu ialah masalah 'intra-party' dalam komponen itu nampak serius sedangkan pilihanraya sudah hampir tiba.

Tan Lian Ho Ketua Wanita Gerakkan telah meminta supaya Koh Tsu Koon untuk memperbaiki kepimpinannya dan jika Koh tidak berkemampuan Tan Lian Ho supaya menarik diri dari kepimpinan Gerakkan. MCA pula menghadapi masalah kerana ramai dari penyokong MCA itu adalah penyokong kepada Ong Tee Kiat dan beliau telah menyatakan secara terbuka bahawa CSL merupakan seorang calun yang tidak 'winnable'.
Read More / Baca Lagi >>

National debt in 2010 at RM407b, says government audit

Posted: 23 Oct 2011 08:48 PM PDT

KUALA LUMPUR, Oct 24 — Malaysia's national debt rose by 12.3 per cent to over RM407 billion last year, according to the Auditor-General's report released today.
Although the economy grew by 7.2 per cent in 2010, last year's fiscal deficit maintained public debt at over 50 per cent of GDP for the second year running.
The Auditor-General said in the report that the government owed 53.1 per cent of GDP, slightly down from 53.7 per cent last year.
"The ratio of the federal government debt to GDP at the end of 2010 is 53.1 per cent, over 50 per cent for the second year running," Tan Sri Ambrin Buang (picture) wrote.

NAJIB Buat Perbandingan Yg Memperbodohkan Diri Sendiri

Posted: 23 Oct 2011 08:45 PM PDT

Oleh WFAUZDIN NS

NAJIB mengeluarkan kenyataan yang membezakan perhimpunan BERSIH 2.0 dengan Himpunan Sejuta Umat (HIMPUN) yang diadakan baru-baru ini. Malangnya Najib membuat perbandingan seperti budak tidak bersekolah atau cuba untuk memperbodohkan rakyat yang rata-ratanya lebih cerdik dari PM ini.

Malaysiakini melaporkan kenyataan Najib suami Rosmah dengan katanya, " Perhimpunan semalam (HIMPUN) berlangsung secara aman dan terkawal, tidak ada sesiapa pun yang rasa terganggu, tertekan atau tidak selamat.

Read More / Baca Lagi >>

Kembalikan aura 1999

Posted: 23 Oct 2011 08:42 PM PDT

Oleh MAT ZAIN MAT ISA
Kesungguhan PAS, khususnya di Terengganu melengkapkan siri Himpunan Kebangkitan Rakyat - PAS Ganti Umno sebagai usaha terbesar mempengaruhi mashttp://2.bp.blogspot.com/-HnCWHZ7nIdg/Te2YImQ5DNI/AAAAAAAABvA/LE15dpCfqUA/s1600/pgu.gifsa untuk menolak kerajaan Umno-BN wajar dipuji.
SEKALUNG tahniah beserta doa buat PAS Terengganu kerana sekali lagi menzahirkan tekadnya mengambil alih teraju pemerintahan negeri itu daripada Barisan Nasional (BN).

Read More / Baca Lagi >>

Gempa Turki: Angka kematian lepasi 200, diramal terus naik

Posted: 23 Oct 2011 08:19 PM PDT


Pasukan mencari dan menyelamat membantu mereka yang terperangkap dalam runtuhan bangunan ekoran gempa bumi di Ercis. — Foto Reuters
ISTANBUL, 24 Okt — Lebih 200 orang disahkan terbunuh dalam gempa bumi berukuran 7.2 yang memusnahkan bahagian barat Turki, kata Menteri Dalam Negeri Idris Naim Sahin hari ini. Beliau yang menyelia operasi kecemasan di Ercis, salah satu bandar yang teruk dilanda gempa bumi, Idris berkata, seramai 117 orang disahkan maut di Ercis manakala 100 lagi terbunuh di Van.
Seramai 1,090 lagi dilaporkan cedera dalam gempa bumi yang melanda petang semalam, katanya.
Pegawai-pegawai mendakwa beratus-ratus orang masih belum dikesan.
Terdahulu, Perdana Menteri Tayyip Erdogan berkata sekurang-kurangnya 138 orang terbunuh dalam gempa bumi kuat yang menggegarkan Turki semalam, tetapi bilangan mereka yang terperangkap di bawah runtuhan bangunan di wilayah Van masih belum diketahui.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Anwar Ibrahim Is Beating The War Drums On UMNO

Posted: 23 Oct 2011 08:13 PM PDT

Video : Calls for Probe of Gadhafi's Violent Death

Posted: 23 Oct 2011 08:10 PM PDT

Video : Turkey scrambles to reach earthquake victims

Posted: 23 Oct 2011 08:08 PM PDT

Ayat-ayat seorang pendusta !!

Posted: 23 Oct 2011 08:01 PM PDT

Dulu semasa "BERSIH 2" nak buat perhimpunan besar,  Najib berjanji nak beri mana-mana stadium sebagai tempat perhimpunan. Rakyat pada ketika itu ada sedikit rasa gembira dan kemudian bertambah yakin dan sangat  berterima kasih kepada Yang diPertuan Agong Sultan Mizan kerana turut mencadangkan serta membenarkan perhimpunan "BERSIH 2" dibuat di Stadium.


Semasa berjanji, bibir,  lidah gusi dan gigi Najib cukup lembut !
Last-last Perdana Menteri yang bernama Najib ini menjadi flip-flop, Cabang lidahnya dah menjadi lebih dari dua !  Benarkan, dah jadi tak benarkan!  Najib dah jadi penipu !!  bapak penipu! Menipu penganjur BERSIH bermakna menipu rakyat.

Gaya menipu Najib cukup bersahaja, dan cukup tidak bermaruah !  Sebelum berjanji dulupun Najib sudah bermuka-muka,  selepas berjanji dan tidak menunaikan janji – Najib dilihat sepuluh kali lebih bermuka-muka !  Semalam dengan selambe dia berkata,…

Read More / Baca Lagi >>

Demokrasi-Bila Malaysia Mahu Berubah

Posted: 23 Oct 2011 07:59 PM PDT

Oleh Mazlan Aliman
Lajnah Pembangunan Tanah & Wilayah PAS Pusat (LPTWPP) yang mana di dalam rangka Lawatan Kerja ke UK/Holland telah dihidangkan dengan suasana demokrasi dalam erti kata yang sebenar apabila melihat sendiri bagaimana satu demokrasi aman berlangsung dihadapan Pejabat Perdana Menteri Britian, David Cameron di Downing Street.

Read More / Baca Lagi >>

Ramai Muslim tak kuasai ilmu agama

Posted: 23 Oct 2011 07:52 PM PDT

Oleh USTAZ ZAINUDIN HASHIM
ISLAM adalah cara hidup serba sempurna yang ditinggalkan oleh baginda Rasulullah s.a.http://thisrestlesspilgrim.files.wordpress.com/2011/01/islam.jpgw sejak 14 abad yang lalu. Tidak ada keterangan daripada baginda yang menghalang seseorang Muslim itu mendalami apa sahaja bidang ilmu selagi ia boleh dimanfaatkan kepada diri sendiri dan orang ramai termasuklah ilmu 'Teknologi Maklumat'.

Sama ada ilmu-ilmu yang bersifat keagamaan ataupun ilmuilmu yang dikategorikan oleh para ilmuan sebagai ilmu akademik/ duniawi dan sebagainya seperti sains, fizik, kaji hayat, biologi, matematik dan ilmu alam selagi mana ia boleh dimanfaatkan buat masyarakat adalah juga dikira sebagai ilmu agama.Read More / Baca Lagi >>

Allah kekang dengan api neraka terhadap penyembunyi ilmu agama

Posted: 23 Oct 2011 07:51 PM PDT

Oleh TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ NIK MAT
 
ORANG berilmu, diwajibkan oleh Allah SWT menyampaikan ilmu itu kepada orang lainhttp://3.bp.blogspot.com/_37U5vyTdH4M/SwCef7XZu9I/AAAAAAAAAH8/J2Z7lqtyvw8/s1600/tuan_guru_haji_nik_abdul_aziz_bin_nik_mat.jpg. Sama ada kepada kaum keluarganya sendiri iaitu isteri dan anak anak, mahupun kepada masyarakat sekeliling jiran tetangga dan umat manusia selainnya.
Untuk maksud tersebut Rasulullah s.a.w menegaskan tentang keutamaan mengajar; antara pesan baginda kepada Sayidina Muaz bin Jabal r.a sebelum beliau diutus ke negeri Yaman sebagai gabenor dan pendakwah.
Read More / Baca Lagi >>

Pintu dan tingkap dalam sistem politik Malaysia

Posted: 23 Oct 2011 07:50 PM PDT

Oleh LIM HONG SIANG
Apabila dia putus harapan, TBH berasa terjebak dan tewas kepada kekecewaan. Dihttp://media1-cdn.malaysiakini.com/330/3b63479381be42227bbfedb57eddd686.gifsebabkan tingkap di tingkat 14 telah terbuka ataupun mudah dibuka, dan ia adalah jelas dan mudah diakses dari sofa di mana dia berada di luar bilik Nadzri, TBH mendapati bahawa satusatunya cara untuk melepaskan dirinya daripada kesengsaraan yang dilaluinya adalah dengan melompat keluar dari tingkap itu, biarpun ini bermakna mengambil nyawanya sendiri."– Laporan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat kematian Teoh Beng Hock (TBH)

Read More / Baca Lagi >>

Bicara halal-haram seni di Kulaijaya

Posted: 23 Oct 2011 07:49 PM PDT

Oleh Dinsman
MALAM 15 Oktober lalu bersamasama dengan Bob Lokman, Imam Muda Asyraf dan Dr Muhaimin Sulamhttp://1.bp.blogspot.com/-RzUa1T9ZHhE/TpQOJ6vTDDI/AAAAAAAAIzU/sQBxyjtClBM/s1600/bob-lokman.jpg, saya berkongsi pentas forum membicarakan topik "Seni: Halal atau Haram?", anjuran PAS Kawasan Kulai, di sebuah dewan dalam Kelab Golf Palm Villa, Kulaijaya, Johor.
Alhamdulillah, majlis berjalan dengan baik, dalam suasana yang agak santai disebabkan cara dan gaya Bob Lokman mengendalikannya sebagai moderator forum. 

Mulanya dijadualkan Muhaimin sebagai moderator, tetapi Muhaimin mencadangkan Bob Lokman kerana Bob Lokman memang seorang pengacara. Dan Bob Lokman pun setuju, memang dia seorang pengacara dan juga pelawak, katanya.
Tahniah PAS Kulai kerana menganjurkan forum yang agak lari dari kebiasaan PAS ini. Membicarakan kesenian dan kebudayaan bukanlah kebiasaan PAS, walaupun sudah lebih setahun wujudnya Lajnah Kesenian dan Kebudayaan. Dan terima kasih kepada Mazlan Aliman (AJK PAS Pusat) kerana menjemput saya menjadi panelnya.
Read More / Baca Lagi >>

Himpun, BN's version of Bersih: A lesson to Umno not to politicize Islam

Posted: 23 Oct 2011 07:47 PM PDT

Himpun, BN's version of Bersih: A lesson to Umno not to politicize IslamThe recent controversy over the Selangor Islamic Religious Department (Jais) raid on the Damansara Utama Methodist Church (DUMC) has already been amicably settled by the Ruler of Selangor. To some zealous politicians, however, the issue did not stop at that.  They would rather further politicise the issue for political gains and intimidate the ethnic or religious minorities in the country.
The Malay-Muslims have retained Islam as their religion
For the past 600 years Malay-Muslims, Christians, Hindus, Buddhists, and people of other religions have been living affably and in concert in this country − their definitive home. In the process, elements of various religions and cultures of long have coloured the life of Malay-Muslims and the other ethnic groups. Malaysians are in fact living in a very diverse but tolerant and culturally infused society. The Malay-Muslims have retained Islam as their religion throughout this time and they are willing to accept as friends people of other creeds and religions. Some errant politicians are not happy with this prescription. They choose to stir up the hornets' nest to instil the element of fear in the people − using faith as the implement to achieve their selfish interests.  Instead of focusing on the many more serious issues facing the Malay-Muslims and the society in general they prefer to harp on trifling and sensitive matters for the sole purpose of staying relevant in politics.
Read More / Baca Lagi >>

Kuburkan hasrat BN mahu rampas Selangor

Posted: 23 Oct 2011 07:44 PM PDT

KUALA LUMPUR, 24 Okt: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor mengalu-alukan kenyatan Timbalan Pengerusi BN Selangor yang juga merupakan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar untuk merampas kembali negeri Selangor daripada Pakatan Rakyat.
Begitupun, ketuanya, Ustaz Hasbullah Mohd Ridzwan (gambar) menegaskan pihaknya mempastikan hajat Noh ingin mengembalikan semula negeri Selangor kepada pentadbiran yang korup dan rasuah, penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa, keuntungan kekayaan negeri berlegar di sekeliling pemimpin Umno serta kerosakan-kerosakan yang lain akan 'dikuburkan' di dalam pilihan raya umum yang akan datang dengan sokongan dan dokongan padu rakyat negeri Selangor yang bersama-sama dengan Pakatan Rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Good times ahead with Petronas.....

Posted: 23 Oct 2011 07:39 PM PDT

It was almost written so as not to attract attention- State oil firm PETRONAS will award contracts to unlicensed energy services companies to encourage greater competition in the oil and gas industry.  That's new. I though competition is defined as no competition. That definition is in the business lexicon of the big boys in Malaysia.
Example: Gamuda gets a plump deal by way of direct negotiation. Certain people get to operate IPPs by way of direct negotiations. Gamuda  gets appointed as PDP. Gamuda is the project manager for the entire MRT project.
Read More / Baca Lagi >>

Syabas Mahasiswa! – Tuan Guru Nik Aziz

Posted: 23 Oct 2011 07:37 PM PDT

Gombak, 24 Okt : Mursyidul Am Parti Islam Se-Malaysia (PAS), Tuan Guru Datuk Seri Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat Jumaat lalu telah mengeluarkan kenyataan melalui laman facebook rasmi beliau merakamkan ucapan tahniah kepada mahasiswa yang menuntut pergantungan Prof. Dr. Aziz Bari ditarik balik.
Beliau juga menyeru semua pihak termasuk universiti, supaya tidak menyekat ahli akademik menyuarakan pandangan akademik mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Tanpa Hudud : Remaja Melayu Ini Hanya Perlukan RM5.00, Tubuhnya Boleh Dinikmati Siapa Sahaja...

Posted: 23 Oct 2011 07:34 PM PDT

KUANTAN: Hanya bermodalkan satu tin gam berharga tidak sampai RM5, mana-mana lelaki boleh menikmati tubuh seorang gadis berusia 16 tahun yang sering berkeliaran di bandar ini dengan tujuan mahu mencari sesiapa yang boleh membekalkan bahan mengkhayalkan itu kepadanya.
 
Bukan setakat ringan-ringan, malah gadis yang sering dilihat mundar-mandir di Jalan Pasar dan Medan Warisan di sini, mudah dibawa ke mana saja termasuk ke ranjang asalkan ketagihannya terhadap gam dapat dihilangkan.

Berikutan 'populariti' gadis itu yang digelar 'Minah Gam Ringan-Ringan' oleh orang ramai yang mengenalinya, wartawan Harian Metro melakukan penyamaran dan berjaya berbual-bual dengannya.

Agak mengejutkan apabila mendapati dia bukanlah selekeh seperti digambarkan, malah mempunyai wajah agak menawan serta pandai bergaya, sekali gus langsung tidak menggambarkan dirinya penagih gam tegar.
Read More / Baca Lagi >>

GMP mahu kerajaan tidak layan tuntutan kekal PPSMI

Posted: 23 Oct 2011 07:30 PM PDT

KUALA LUMPUR,24 Okt — Gerakan Memansuhkan PPSMI (GMP) menggesa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membuat penegasan bahawa keputusan memansuhkan dasar pembelajaran dan pengajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris tidak dikaji semula ketika terus wujud gesaan agar kerajaan membenarkan ospsyen dwibahasa kepada pelajar.
Pertubuhan bukan kerajaan PAGE terus membawa rayuan agar kerajaan membenarkan penggunaan dua bahasa untuk mengajar Sains dan Matematik di sekolah.
Kerajaan masih menjalankan kajian dan mempertimbangkan perkara tersebut.
Pengerusi GMP Dr Shaharir Mohamad Zain berkata, pendirian agar kerajaan membuat penegasan segera dibuat dalam mesyuarat mereka kelmarin.
"Pada kesempatan ini GMP juga ingin mempertahankan kewarasan dan kebijaksanaan kerajaan memansuhkan PPSMI kerana ada golongan yang malah mempersoalkan hal ini dengan menyangkal satu persatu yang dituntut oleh kupulan ini yang kononnya lebih waras itu," katanya lagi.
Read More / Baca Lagi >>

Not only will Umno not apologize, MCA joins the Anya 'molest' fray

Posted: 23 Oct 2011 07:28 PM PDT

Not only will Umno not apologize, MCA joins the Anya 'molest' frayTaking the cue from Deputy Prime Minister Muhyiddin Yassin, MCA deputy president Liow Tiong Lai has rushed to join the fray in defending Umno and attacking DAP secretary-general Lim Guan Eng over the latest sex scandal concocted by the BN.
"His family have my sympathy but Guan Eng, Lim Kit Siang and DAP is seen as trying to politicize the issue. Do not blame Barisan Nasional (BN) because it was not BN who did it. It was a blogger. Why blame it on BN?" Liow, who is also the Health minister, told reporters.
The MCA leader, who was recently caught in a lie over the Tung Shin hospital tear-gas fiasco, was immediately slammed by Pakatan Rakyat leaders, who pointed out that one of the initiators of the rumors against Guan Eng's 16-year-old son was Bukit Gelugor Umno division chief Novandri Hasan.
Read More / Baca Lagi >>

Begitu banyak kebajikan untuk Rakyat.. Gaddafi dibunuh juga.. kenapa?

Posted: 23 Oct 2011 07:25 PM PDT

Oleh: AnakSgDerhaka

Pihak berkuasa Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mengesahkan bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi ditangkap dan kemungkinan terbunuh di bandar kelahirannya, Sirte, dalam serangan yang dilancarkan Pejuang Revolusi negara itu.

Dengan sebegini banyak (senarai dibawah) kebajikkan untuk rakyatnya.. tapi beliau dibunuh juga oleh rakyatnya sendiri.. kanapa?
Read More / Baca Lagi >>

Anwar: Apa kaitan HIMPUN, petani miskin, anak menteri?

Posted: 23 Oct 2011 07:19 PM PDT

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan bagaimana wang RM250 juta yang diperuntukan untuk menolong peladang, petani dan nelayan telah disalurkan kepada anak seorang menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Pemuda PAS: Himpun bukti Umno wajib terima hukum Islam termasuk hudud

Posted: 23 Oct 2011 07:17 PM PDT

KUALA LUMPUR, 24 Okt — Pemuda PAS yang sebelum ini menyokong penganjuran Himpunan Sejuta Umat (Himpun) hari ini menegaskan sudah sampai masa bagi kerajaan Umno-BN mengisytiharkan penerimaan dan pelaksanaan undang-undang Islam khususnya berkait dengan undang-undang murtad dan hudud.
Sehubungan itu, ketuanya Nasrudin Hassan (gambar) berkata, sekurang-kurangnya kerajaan pusat sewajarnya bersedia mengiktiraf, memberi laluan dan sokongan padu kepada Kelantan untuk melaksanakan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II yang telah pun diluluskan oleh Dewan Undangan Negeri Kelantan pada 1993.
Read More / Baca Lagi >>

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT