Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


PERKASA BACUL DAN DAYUS GANGGU CERAMAH MAT SABU

Posted: 24 Sep 2011 10:35 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

PERKASA nampaknya sudah mula bermain kasar. Pertubuhan yang bukan anak jantan ini mula untuk tonjolkan keberanian setelah dikutuk dan dipersendakan akibat kebaculan mereka sewaktu berjanji untuk hadir semasa perhimpunan BERSIH 2.0 yang lalu, tetapi mereka ghaib entah ke mana.



Di Seremban, sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysiakini hari ini, PERKASA mahu menunjukkan jantan mereka dengan menganggu ceramah Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS. Sambutan Aidilfitri dan ceramah Timbalan Presiden malam tadi, tercemar apabila beberapa penyokong PAS cedera akibat dibaling batu dan air botol, malam semalam. Fracas during Mohd Sabu ceramah at SerembanLebih kurang 100 orang budak-budak PERKASA berhimpun di tepi jalan utama yang terletak kira-kira 60 meter dari pentas ceramah. Mereka membawa sepanduk dan kain rentang seperti "Mat Sabu Pembohong", "Mat Sabu Perosak Bangsa" dan "Mat Sabu Hina Pejuang".

Kononnya mereka mahu menyerahkan memorandum bantahan kepada Mat Sabu, tetapi ianya dihalang oleh para penyokong PAS. Mengapa di situ memorandum mahu diserahkan? Bukankah itu merupakan satu tindakan provokasi dan mengapa pihak berkuasa gagal bertindak pantas? Bayangkan jika ini berlaku kepada Najib, sudah tentu ada tangkapan awal dibuat.

PERKASA jangan ingat kami di dalam PR takut untuk berdepan dengan mereka. Kalau kami boleh berdepan dengan ratusan atau ribuan FRU dengan berbagai senjata, usahlah PERKASA cuba untuk bermain api dengan PAS atau PR. Kami di dalam PR cuba sedaya upaya untuk mematuhi peraturan dan undang-undang tetapi jika PERKASA hadir untuk memaksa kami melanggar undang-undang, kami juga bersedia untuk melayan kamu.

Beberapa hari yang lepas, ceramah Ketua Umum DS Anwar juga diganggu oleh beberapa pemuda diketuai oleh Lokman Adam. Ceramah juga terganggu dengan `black out' secara tiba-tiba. Ini lah kerja kumpulan bacul dan dayus yang mendapat sokongan dari pemimpin yang bacul dan dayus. Mereka takut untuk berdepan melalui debat, tetapi mahu tunjuk berani dengan cara kotor sebegitu.

Kepada penyokong-penyokong PR terutamanya PAS dan PKR yang seringkali pemimpin mereka diganggu, kita harus belajar dari peristiwa ini. Persiapkan para petugas kita untuk menghadapi segala kemungkinan. Jelas, tumpuan mereka ini hanya kepada DS Anwar dan Mat Sabu. Justeru itu, persediaan mesti ada jika kita menganjurkan ceramah bagi kedua-dua tokoh ini.

Sekiranya berlaku apa-apa terhadap tetamu yang memberi ceramah terutamanya pemimpin utama kita, pihak Penganjur dianggap gagal memastikan keselamatan mereka. Kita tidak harus bergantung sangat kepada pihak Polis kerana kita sudah tahu apa yang akan dibuat oleh Polis jika berlaku sesuatu./wfauzdin.blogspot.com

UMNO MAHU HUDUD, TAPI JANGAN CERITA HUDUD DALAM MASJID

Posted: 24 Sep 2011 07:09 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

BILA isu hudud mula dimainkan semula, ertinya Umno sudah kehabisan modal untuk melemahkan Pembangkang. Mereka sendiri tahu sebenarnya bahawa PAS tidak pernah melupakan hukum hudud kerana dasar PAS itu adalah Islam dan dasar Umno pula sekular iaitu Nasionalis.

PAS menyebut tentang Negara Kebajikan bererti PAS sedang berusaha untuk mencapai cita-cita melaksanakan Islam yang Syumul. Umno pula tidak pernah berusaha untuk ke arah itu kerana Umno masih menyimpan pemimpin yang rasuah, masih menyekat hak asasi manusia dari semua sudut samada sudut demokrasi dan perundangan. Umno menyempitkan usaha dakwah dengan peraturan yang tidak masuk akal seperti menyekat mana-mana pihak untuk menyebut . tentang hukum Islam. Pendakwah dilarang bercakap soal politik Islam atau hukum hudud di dalam masjid kerana itu adalah politik pembangkang, itu tafsiran Umno. Di dalam masa yang sama Umno kononnya ingin mendidik masyarakat tentang hukum hudud dahulu sebelum mahu melaksanakannya, tetapi soal hudud jangan dibicarakan. Lojikkah?

PAS terbukti konsisten dengan dasar Islamnya. Tidak pelik jika DAP menentang hukum hudud kerana Umno yang mengaku Islam itu pun tidak pernah bersetuju dan bercadang untuk melaksanakannya. Usahlah KM Melaka, Ali Rustam mahu mencabar PAS untuk bentangkan usul Hukum Hudud di dalam Parlimen kerana sebelum ini tidak kurang dari tiga kali PAS telah bawa usul tersebut, namun Umno lah yang tidak menyokong usul tersebut. Ali Rustam pula harus lihat dirinya dicermin dahulu sebelum mahu bercerita soal hudud kerana dia adalah perasuah politik wang yang masih dikekalkan oleh Umno sebagai KM. Perasuah meminati hududkah?

Saya yakin PAS tidak pernah mengharapkan Karpal Singh menyokong Hudud kerana tidak jatuh wajib buat Karpal menyokong Hudud pun. Yang jatuh wajib menyokong hukum ini adalah Najib atau Muhyiddin dan mereka yang mengaku Islam dan beriman dengan Allah. Apa kaitan dengan Karpal Singh? Jadi, elok kita bahaskan soal hukum Hudud ini sesama kita yang berugama Islam sahaja. Jika DAP sokong, itu suatu bonus buat kita. Kalau DAP, MCA, Gerakan tidak menyokong hukum ini, tidaklah menjadi masalah kerana mereka bukan Islam.

Sebab itulah PAS menyebut tentang Negara Kebajikan sebagai satu pendekatan untuk merealisasikan sebuah Negara Islam yang Syumul. PAS mahu negara ini bebas dari amalan rasuah, dan mahukan negara ini benar-benar memberikan keadilan kepada semua rakyatnya. Ini semua gagal dilakukan oleh Umno. Demokrasi perlu dipulihkan dan sistem kehakiman juga perlu diperbaiki dari unsur ketidakadilan. Ekonomi dan pendidikan juga perlu diperkasakan kerana tiada hudud buat negara yang rakyatnya jahil dan miskin. Bagaimana Hudud mahu dilaksanakan jika pemimpin pun penuh dengan rasuah dan zalim?

Jelas, Umno hanya mahu jual nama Hudud untuk menutup pekung mereka yang semakin banyak terdedah. Apa kata jika Umno pula yang usulkan di dalam Parlimen tentang Hukum Hudud ini setelah PAS melakukannya dahulu? Ada berani Umno? Kirim salam./wfauzdin.blogspot.com

bila sauh dibongkar...

0
sumber :-

bila sauh dibongkar...


Drama Astro Ria "Jangan Main Belakang" sindir siapa..??

Posted: 24 Sep 2011 06:19 PM PDT



Yesterday, on 22 April 2008, at 3:30 pm, a Doa Selamat Ceremony and Drama Do not Play Back Launch was held in a house that made ​​location shooting in Shah Alam.
Feroz Khan's direction of this drama to be screened in June 2008 on Astro Ria. Now, shooting is completed 70% and it has 13 episodes of one hour duration produced by MIG Beats Sdn Bhd.
Among the drama Do not Play Back the actor who was also present was Fasha Sandha, Anne Ngasri, Jue Aziz, Jesse Lim and many others.
Among the key actors in this drama was later Jue Aziz Zuliana real name is Abdul Aziz. Remember romances with Jehan Miskin Jue Aziz who met a separation and a broken heart?

Ada Pemimpin Pakatan Rakyat Pernah Raba Punggung Wanita??

Posted: 24 Sep 2011 06:18 PM PDT

Disclosure by the GAP blog that there was a CONFIDENTIAL MEETING between Anwar Ibrahim and Dr Chua Soi Lek disebuah café located in Mont Kiara last few nights now speculate whether Anwar behind the rude attitude of Dr Chua ..?? In fact, said MCA deputy president is that reality has nothing to do with the party's beliefs.

SOI LEK BERANI LEPAS PERJUMPAAN SULIT DENGAN ANWAR?

Posted: 24 Sep 2011 06:16 PM PDT


Disclosure by the GAP blog that there was a CONFIDENTIAL MEETING between Anwar Ibrahim and Dr Chua Soi Lek disebuah café located in Mont Kiara last few nights now speculate whether Anwar behind the rude attitude of Dr Chua ..?? In fact, said MCA deputy president is that reality has nothing to do with the party's beliefs.

Tertera di foto ini Nurul Izzah sebagai Pengarah Sekreteriat AMK

Posted: 24 Sep 2011 06:15 PM PDT



Ha! Weird yes, the preamble to this post? Look at the title with a photo ornament, it is difficult to be associated with the preamble to the above?

Yb Yb Pakatan Rakyat Sgor Bertumbuk?

Posted: 24 Sep 2011 06:15 PM PDT

What's to be ..?
What I so ..?
Until now not finished yet ...
[if byte byte song "Do Dah So" Tan Sri SM Salim last line, "until now did not marry again ..."]

Recalling the scenes story of Tan Sri P. Ramlee, "astrologers Pak Locusts", while S & Aziz Satar, Shamsuddin divide property robbery, funny dialogue is easy to remember, "one for you, one for me, ... ... .. eh bedallah for you, eh bedallah to me ... "

Ha! Weird yes, the preamble to this post? Look at the title with a photo ornament, it is difficult to be associated with the preamble to the above?

Temuramah Oleh Pihak Media TV

Posted: 24 Sep 2011 06:12 PM PDT


Party policy paper will open a new siasatan since sex video clips linked to Datuk Seri Anwar Ibrahim which has dimuatnaik in several blog pages including Clown Rakyat.Ketua State Policy, Tan Sri Ismail Omar said however, it will only be made if there is a policy statement regarding case."We need to examine it before making siasatan rakaman baru.Prosedur siasatan the same will be done as KES (sex videos associated with Anwar) prior to this for the prosecution," he said at a hearing after the Majlis media Birthday Facebook Twitter Pelancaran PDRM PDRM and overnight.Some pages on the blog including the People's Clown broadcast a video clip that describes a ma

Wikileaks Garuda - Anwar Ibrahim Gagal DIDIK Markus Horison DIVERT Issue…?

Posted: 24 Sep 2011 04:31 AM PDT

Goalkeepers squad shirt Garuda Indonesia, Markus Horison proven FAILED to follow Pak Anwar ... tactics "to blame others .." and also "divert issue". Especially Anwar Ibrahim is "known" in Indonesia ...

Anwar, who have the attitude of a BANGSAT upper class, is pointing fingers towards others alone to close the error yourself ...

Look at how he fled into hiding in the Turkish embassy when undergoing a medical doctor Saiful, Anwar lying all over the country that the police will arrest him, kunuuunnya is the wish "to kill" him and many more klentong Anwar's bitch to do ....

Amrita Rao! An an Indian actress who appears in Bollywood films.

Posted: 24 Sep 2011 04:31 AM PDT

Amrita Rao (Konkani: ಅಮೃತಾ ರಾವ್; IPA: [əmrita raʊ]; born 7 June 1981) is an Indian actress who appears in Bollywood films.
Beginning her career as a model, Rao made her acting debut with Ab Ke Baras (2002) for which she won her best debut award. She then starred in Ken Ghosh's love-story Ishq Vishk (2003) and earned her first Filmfare nomination in the Best Female Debut category. She is best known for

Panaass Jumaat..! Rumahtangga Nora Mohd Nor Hancur.., Bercerai Dengan Suaminya Untuk Berkahwin Dengan

Posted: 24 Sep 2011 04:31 AM PDT


It is despicable and disgraceful to use Islam as a facial mask to deceive people! It is learned that marriage the second time this Honourable opposition of his first wife. Even their children do not give its blessing. Is it because the truth status of PAS YB's first wife is no longer needed? Is it because Pok Nik give money gifts to the women who allow polygamy in the state but also excited to get YB?

YB will not forget the main conditions of polygamy is "fair". Is it fair YB 'robbed' Nora from her husband? Can the Honourable do justice to his first wife and children? Do haraplah YB, YB himself with the self can not afford to be fair with others much less. But more exciting this year will beraya YB with his second wife Nora .... wah beraya joy with the wife loved ones.

Panaass Jumaat..! Rumahtangga Nora Mohd Nor Hancur.., Bercerai Dengan Suaminya Untuk Berkahwin Dengan YB PAS Sebagai Isteri Kedua...

Posted: 24 Sep 2011 04:30 AM PDT


In his telephone conversation with Dato Azeez Blogger Rbf while ago, we heard that a delegation team of Special Mission to Somalia will soon be leaving home at 8.15 am during the hours of 1:15 pm Somali time in Malaysia.

God willing, if all goes well, they dijangakan will land at RMAF Subang Airport at 8.00 am on Sunday 4 September 2011 equivalent.

Let us Malaysians to pray that Allah swt protect the whole friends who are still in Somalia to secure home ... Let us together many RMAF Subang Airport celebrated their return at once to accompany the deceased to be buried late Faizul.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Siapa Yang Sebenarnya 'Terseksa' Muhyiddin?

Posted: 24 Sep 2011 08:30 PM PDT

SHAH ALAM 24 SEPT : Dakwaan timbalan perdana menteri bahawa rakyat Selangor terseksa di bawah pentadbiran tiga tahun Pakatan Rakyat di negeri ini disifatkan sebagai tindakan terdesak Umno Barisan Nasional.

Ketua Penerangan Keadilan Selangor, Shuhaimi Shafie berkata Tan Sri Muhyiddin Yassin kini semakin terpaksa melakukan perang saraf apabila mendapati rakyat Selangor sebenarnya sudah cukup selesa dengan pentadbiran PR yang lebih mengutamakan kebajikan rakyat.

"Rakyat Selangor hari ini bukan terseksa, yang terseksa sebenarnya adalah pimpinan-pimpinan kanan Umno dan Barisan Nasional kerana tidak dapat menipu duit rakyat untuk kepentingan mereka.

"Malah rakyat Selangor secara keseluruhan semakin selesa dan bukan terseksa," katanya pada satu majlis rumah terbuka DUN Sri Muda hari ini.

Tambah Shuhaimi yang juga ADUN Sri Muda, kisah dongeng betapa penting untuk Umno merampas kembali Selangor demi menyelamatkan rakyat di negeri ini tidak akan berjaya kerana warga Selangor sedia maklum apa yang mereka mahukan.

"Rakyat di Selangor hari ini cukup berterima kasih kepada kerajaan negeri dan juga di atas kepimpinan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang sudah menjalankan terlalu banyak program-program yang memberikan manfaat terbaik kepada rakyat.

"Malah mereka cukup bersyukur apabila Umno BN kalah di negeri Selangor dan Insya-Allah sokongan yang kita terima semakin meningkat dari hari ke hari," tambahnya lagi.

Beliau dalam pada itu berkata, dakwaan songsang Muhyiddin itu semalam di Sekolah Menengah Kebangsaan Meru, Klang disifatkan sebagai tindakan menggelabah beliau yang tidak sabar mahu merampas tampuk pemerintahan negara.

"Jadi kita lihat sejak akhir-akhir ini ada percanggahan pendapat di antara Muhyiddin Yassin dan Najib Razak dan ini menggambarkan wujud kecelaruan yang besar daripada segi agenda memajukan negara atau pun memastikan kemenangan Umno dan BN di seluruh negara," katanya.

Shuhaimi berkata malah beliau yakin pada pilihan raya umum ke 13, rakyat di negeri Selangor tidak akan berpaling tadah untuk mengundi BN sebaliknya lebih ramai yang akan menyatakan sokongan mereka kepada PR untuk menuju ke Putrajaya.

Dalam pada itu, dakwaan Muhyiddin turut dibidas oleh beberapa pimpinan lain PR yang turut sama menyifatkan beliau dan sekutunya semakin tertekan untuk merampas semula Selangor dengan menggunakan apa jua taktik.

Menurut ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali, Najib sebagai perdana menteri sendiri pernah menyatakan tekad akan merampas Selangor dengan apa cara sekali pun.

Justeru ujarnya yang juga timbalan presiden PKR, perkembangan negara mutakhir ini yang menyaksikan warga asing diberikan status kewarganegaraan sebagai bukti , pemerintah sanggup melakukan apa sahaja untuk mengekalkan kuasa.

"Ini memang kenyataan yang dikeluarkan sendiri oleh Najib yang beliau akan merampas Selangor dengan apa jua cara sekali pun dan ini menunjukkan Umno sanggup
menggunakan cara-cara yang kotor dan jijik serta tidak menghormati keputusan yang dibuat oleh rakyat negeri Selangor dan langsung tidak mempunyai komitmen untuk menyuburkan demokrasi di dalam negara dan di negeri Selangor.

"Sebab itu Umno terpaksa menggunakan cara kotor termasuk memberikan kad pengenalan kepada warga asing semata-mata untuk menjamin kelangsungan politik mereka," katanya.

Dalam pada itu, ADUN Sri Andalas, Dr Xavier Jayakumar berkata, tindakan Umno-BN yang menggunakan bangunan-bangunan kerajaan seperti sekolah bagi tujuan berkempen hakikatnya tidak disenangi rakyat.

"Saya ingin tegaskan di sini, pada masa yang sama rakyat di negeri Selangor tidak sabar menantikan PRU 13 akan datang untuk tubuhkan kerajaan baru menuju ke Putrajaya," katanya.

"Orang Takut Hudud Macam Takut Hantu, Bila Tanya Apa Itu Hudud Tidak Tahu"- Nik Aziz

Posted: 24 Sep 2011 07:15 PM PDT

Yang ni Nik Aziz tuju pada pecacai pelaq Umno yang dok komen dalam blog aku..macam-macam letak nama dan macam2 diakomen.Bila pelaq yang sekoq ni baca..dia tak faham..dia kata tulisan dalam blog ni merapu.

Dari awai lagi aku dah pesan supaya jangan baca kalau tahap pendidikan tak sampai.Sebab dalam blog ini tulisan banyak bersifat ilmiah...Jadi yang dok bagi komen merapu dan pelaq-pelaq Umno..jangan dok baca lah...hangpa tak cerdik nak faham bahasa-bahasa ilmiah ni...Hangpa faham bahasa caci maki...So pelaq yang menakan diri dia penyokong Pas,ka tak bubuh nama ka...kluaqman,penganut pas ka...hangpa tok sah baca la blog ni...sila ke blog umno la..

KUALA LUMPUR 25 SEPT : Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan kebimbangannya bagaimana masyarakat dan pihak tertentu begitu tidak menyenangi hukum hudud walhal ia sebaik-baik perundangan yang digariskan Allah S.W.T.

Malahan katanya, undang-undang sedia ada yang digunakan di negara ini lebih zalim kerana memperuntukkan hukuman gantung sampai mati untuk kesalahan tertentu yang tidak terdapat dalam hukum hudud.

"Apa yang nak takut sangat (dengan hukum hudud)? Macam takut hantu... orang takut hudud macam takut hantu, tapi bila tanya apa itu hudud tidak tahu.

"Di Malaysia ada hukuman gantung sampai mati bagi kesalahan jual dadah, merompak dan sebagainya tetapi orang tak kata apa pun... bagaimana dengan keluarga yang suaminya digantung sampai mati? Hudud tak mati, kenapa orang tak marah hukumam gantung sampai mati tapi marahkan saya pasal hudud?

"Hudud tak mati... hudud adalah undang-undang Allah, benda ini hanya sekadar nak masuk dalam senarai undang-undang Kelantan dan yang laksanakan bukan saya tapi hakim.

"Kalau dibandingkan dengan hukuman gantung yang lebih kejam daripada hudud, hudud tak mati, cuma kerat tangan itu pun perlu ikut syarat-syarat yang ditetapkan. Hukum hudud tak mati, malah mereka masih boleh bekerja macam orang biasa," katanya ketika berucap pada majlis Jamuan Aidilfitri Bersama Tuan Guru di dataran parkir Masjid Nurul Hidayah Kampung Pandan Dalam di sini malam tadi.

Mursyidul Am PAS itu sebelum ini tetap dengan pendiriannya akan menegakkan hukum hudud dan penubuhan negara Islam.

Kerajaan negeri Kelantan pimpinannya berusaha untuk melaksanakan undang-undang itu sejak awal 1990-an tetapi tersekat ekoran amaran kerajaan pusat yang disampaikan pada 1994.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim pula secara peribadi menyokong pelaksanaan hukum hudud, tetapi katanya ia belum dibincangkan oleh Pakatan Rakyat.

Tambah Nik Aziz, hukuman hudud tidak semestinya dilaksanakan, namun mahu ia dimasukkan dalam undang-undang syariah Islam sedia ada.

"Dekat pilihan raya timbul balik, saya di Kelantan hanya nak masuk dalam undang-undang syariah Kelantan, lepas pada itu terserah kepada hakim (untuk laksanakan), bukan saya yang laksanakan.

"Bukan saya atau orang politik laksanakan, hakim yang tentukan," kata beliau.

Dalam ceramah itu juga, Nik Aziz mengatakan ajaran Islam bukan diwujudkan oleh PAS tetapi Allah dan semua yang beragama Islam perlu mengikut perintah dan meninggalkan larangannya.

"Umno tolak Islam ambil kebangsaan, Islam bukan dari PAS... dari Allah, Islam adalah cara hidup dan semuanya perlu ikut cara Islam.

"Pangkah parti yang boleh selamatkan Islam, sekarang bukan Islam sahaja, demokrasi pun tak selamat... Islam datangnya dari Allah, bumi, langit dan kita, Allah yang punya," katanya.

Pusat Perlu Luaskan Bidang Kuasa Kerajaan Negeri Gubal Undang-Undang Islam

Posted: 24 Sep 2011 07:03 PM PDT



SHAH ALAM 23 SEPTEMBER : Bidang kuasa kerajaan persekutuan dengan menghadkan hak kuasa kerajaan negeri bagi membentuk undang-undang berkaitan agama, jenayah dan sivil seperti pelaksanaan Undang-Undang Hudud harus dipertimbangkan semula bagi memastikan kerajaan negeri mempunyai bidang kuasa bagi penggubalannya, kata Pensyarah Undang-Undang Perlembagaan Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Prof Dr Abdul Aziz Bari.

"Parlimen telah melampaui kuasa dengan membuat undang-undang ke atas perkara yang sedia maklum diletakkan ke atas kerajaan negeri, jadi dengan adanya akta itu, bidang kuasa mahkamah syariah terbatas termasuk tidak mampu melaksanakan hudud," katanya.

Abdul Aziz berkata demikian bagi mengulas hasrat kerajaan negeri Kelantan pimpinan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melaksanakan Hukum Hudud yang menjadi perjuangan PAS selama ini namun ia dibatasi oleh Perlembagaan Persekutuan.

Hukum Hudud yang melibatkan perundangan agama, jenayah dan sivil menyebabkan ia tidak boleh digubal oleh negeri kerana kuasa mengubal undang-undang jenayah dan sivil hanya terletak ditangan Parlimen.

Kerajaan Negeri terbatas untuk laksanakan Hukum Hudud di bawah Akta Mahkamah Syariah 1965 sebagaimana yang diperuntukkan oleh Perlembagaan Malaysia.

Pindaan Perkara 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan pada 1988 memberi Mahkamah Syariah bidang kuasa berasingan daripada mahkamah sivil, menjadikan Mahkamah Syariah bebas daripada campur tangan mahkamah biasa dan dianggap setaraf.

Kuasa Mahkamah Syariah yang terletak di bawah enakman negeri.

Mengulas lanjut, Abdul Aziz berkata ia bagaimanapun mampu dilaksanakan sekiranya akta tersebut diisytiharkan sebagai tidak sah di mahkamah atau kerajaan pemerintah bertindak menghapuskan akta tersebut.

"Sekiranya ada komitmen dipihak kerajaan untuk bertindak memudahkan perkara itu saya fikir ianya tidak akan mendatangkan masalah.

"Undang-undang itu adalah satu yang anamoli, suatu yang saya fikir sebagai tidak betul dalam sistem kita dan Umno sepatutnya mengambil tindakan memansuhkan undang-undang itu atau mengubahsuainya, sekirannya itu tidak berlaku, Kelantan boleh ke mahkamah untuk berhujah bagi membatalkan perkara tersebut supaya Hudud dapat dilaksanakan di Kelantan menerusi pentadbiran yang ada yang ditadbir oleh Mahkamah Syariah negeri Kelantan," katanya.

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan sebagai berkata bahawa Pas berhasrat menubuhkan negara Islam, termasuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan walaupun walaupun bekas Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abidin menyatakan keadaan masih belum kondusif selain kuasa Kerajaan Negeri yang terhad.

Menurutnya, sejak penubuhannya, PAS tekad menegakkan syiar Islam, malah di Kelantan parti itu sentiasa berusaha menjadikan Islam sebagai asas kehidupan.

"Kalau tidak mahu buat negara Islam, kita buat bumi sendiri, jangan menumpang bumi Allah (SWT), buat udara sendiri jangan menumpang udara Allah, buat matahari sendiri jangan menumpang matahari Allah, selagi kita menumpang di bumi Allah, maka agama yang Allah rasmikan ialah Islam," katanya kepada media selepas Himpunan Kursus Peserta Kenegaraan 2011 di Pusat Tarbiyah Islam Kelantan, semalam.

Sementara itu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyokong perlaksanaan hudud seperti yang dihasratkan kerajaan Kelantan.

Bagaimanapun, katanya Pakatan Rakyat tidak pernah membincangkan perkara tersebut dan ia adalah pandangan peribadi beliau.

"Secara dasar, saya percaya ini boleh dilaksanakan," katanya.

Anwar berkata, rancangan Kelantan mahu memperkenalkan undang-undang hudud adalah spesifik dan ia meliputi dua aspek penting iaitu pentadbiran yang adil kepada undang-undang Islam dan memastikan hak bukan Islam dilindungi.

Walaubagaimanapun, DAP mempunyai pandangan yang berbeza apabila Pengerusinya, Karpal Singh mempersoal kewajaran Nik Aziz melaksanakan hukum hudud yang menurutnya berlawanan dengan perlembagaan persekutuan yang menyukarkan ia dilaksanakan di negara ini buat masa ini.

Melihat kepada senario ini, Dr Abdul Aziz yang dihubungi TvSelangor berpendapat pelaksanaan Hudud tidak mencacatkan sistem undang-undang negara kerana kerangka persekutuan yang bersifat fleksibel seperti sistem perbankan islam dan konvesional boleh berjalan serentak di negara ini.

"Bagi saya, kerangka persekutuan di Malaysia sebenarnya membenarkan dan itu lah sebenarnya keindahan dan kelebihan sistem persekutuan dimana kepelbagaian itu boleh ditangani dan dijalankan, ianya seperti perbankan islam dan perbankan konvesional, ianya berjalan serentak, supaya masyarakat boleh memilih mana satu yang sesuai dengan mereka," katanya.

Dalam perkembangan sama, Ahli jawatankuasa kerja PAS pusat, Dr Dzulkefly Ahmad yakin bahawa pelaksanaan hudud mampu diterima setiap rakyat kerana ia membawa kebaikan dan menjamin kesejahteraan semua.


"Yang perlu takut adalah mereka yang bersalah, perompak dan pencuri yang merompak harta rakyat, dengan apa jua cara yang salah." katanya dalam satu sidang media khas di Ibu Pejabat PAS, Kuala Lumpur.



~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Guna Islam untuk tak nak buat apa Islam suruh buat

Posted: 24 Sep 2011 08:48 AM PDT


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


HARI HARI AKHIR KETUANAN MELAYU

Posted: 24 Sep 2011 08:58 PM PDT




MINGGUAN MALAYSIA PERCUMA DI KUD - meloya

Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebun Kecil Perusahaan Getah (RISDA) menaja 3,125 naskhah Mingguan Malaysia bernilai RM5,000 bersempena Karnival Usahawan Desa 2011 (KUD 2011) yang berlangsung di Laman Presint 2, Putrajaya.

Ketua Pengarahnya, Wan Zuki Mohamad berkata, akhbar itu diedarkan secara percuma kepada orang ramai yang berkunjung ke gerai pameran bawah bimbingan RISDA hari ini.

"Kami menaruh keyakinan tinggi menerusi perkongsian pintar ini dengan menaja Mingguan Malaysia, akhbar ini memainkan peranan penting untuk menguar-uarkan apa jua aktiviti KUD 2011.," katanya..Read More / Baca Lagi >>

What election goodies are in store and why they won't work in GE-13

Posted: 24 Sep 2011 08:53 PM PDT

What election goodies are in store and why they won't work in GE-13Election goodies will just remain as what they are; election goodies!
But what happens once the election is over? Back to square one where the plundering of national asstes and resources continues for the next 4-5 years to make up for the goodies given previously?
Pundits may have got it right when they say that the election goodies are a way to sway the fence sitters since they have not made up their minds.
But if the majority of the people have already made up their minds over whom they will vote for the 13th General Election, then whatever goodies are showered on them will not have any effect on the voters.
On the other hand who are the recipients of these goodies? The cronies, the elites and the very well connected? Or the improverished and marginalized people. At the end of the day, it is not the Budget paper per se but what actually trickles down to the masses.
Read More / Baca Lagi >>

Keperitan Rakyat VS Kemewahan Pemimpin

Posted: 24 Sep 2011 08:51 PM PDT


Senyum dapat merasai keperitan rakyat menaiki bas.

Inilah hakikat , bila mana heboh dan bangganya rakyat marhain Malaysia diberitakan pemimpin nombor satu bersama isteri terboros menaiki bas. "Keperitan rakyat kita rasakan bersama" itulah luahan hati mereka dalam gambar di atas. Merasai keperitan rakyat suatu pendekatan hebat meraih simpati untuk terus kekal memerintah.
Read More / Baca Lagi >>

Meeting Point – Bahagian 2

Posted: 24 Sep 2011 08:47 PM PDT


25 SEPT — Sejurus selepas itu, Wan mendaftar masuk semula ke Meeting Point. Kali ini menggunakan nama lain. Identiti lain. Profil lain. Kata laluan lain.
Sementara menunggu proses daftar masuk, dia meneliti buku nota yang diletakkan di sisi kiri komputer riba. Pada setiap halaman, tercatat nama orang serta maklumat terperinci individu berkenaan. Semuanya disalin dari profil laman rangkaian sosial yang dilayari.
Pada setiap halaman buku nota itu juga dicatatkan identiti diri berbeza yang digunakan oleh Wan untuk berkomunikasi dengan mereka di ruang siber.
Read More / Baca Lagi >>

Suara UMNO : "Api ini terus menyala — Mingguan Malaysia"

Posted: 24 Sep 2011 08:45 PM PDT

25 SEPT — Memasuki usia 70-an, Utusan Melayu (Utusan Malaysia) menghadapi cabaran yang paling getir dalam sejarah perjuangannya yang bermula dengan semangat nasionalisme yang sempit tetapi bertukar kepada sosialisme dan komunisme antarabangsa dan akhirnya kepada nasionalisme liberal.
Penubuhan Utusan Melayu oleh Kesatuan Melayu Singapura (KMS) pada tahun 1938 dan penerbitannya pada 29 Mei 1939 adalah didorong oleh semangat anti Jawi Peranakan dan Keturunan Arab kerana mereka menghina dan mengeksploitasi ekonomi orang Melayu. Untuk pemisahan dari etnik Melayu, Utusan mentakrifkan mereka sebagai DKK (Darah Keturunan Keling) dan DKA (Darah Keturunan Arab).
Bagaimanapun Presiden Umno yang pertama Datuk Onn Jaafar telah meluaskan takrifan itu dengan memasukkan keturunan Arab dan India sebagai Melayu kerana mereka berugama Islam dan mengamalkan adat istiadat Melayu untuk membesarkan kelompok Melayu yang diperlukan untuk perjuangan besar bagi menentang Malayan Union dalam tahun 1946.
Read More / Baca Lagi >>

Takut Hudud : Judi Berleluasa Di Melaka

Posted: 24 Sep 2011 08:41 PM PDT

KUALA LUMPUR 25 SEPT : PAS menuntut kerajaan negeri Melaka membanteras kegiatan perjudian di negeri itu yang didakwa semakin melarat.

Pesuruhjaya PAS Negeri Melaka, Adly Zahari berkata kegiatan perjudian di negeri itu sebenarnya banyak membabitkan remaja Melayu, terutamanya pelajar sekolah.

"Judi haram di Melaka bukan perkara baru. Antara pusat judi haram terbesar di Melaka ada dalam Dewan Undangan Negeri Bukit Baru, yang ketua menteri menjadi wakil rakyatnya.

"Berselindung disebalik "Kelab Eksklusif". Berapa puluh tahun kelab itu beroperasi?
Read More / Baca Lagi >>

Keranamu Mat Sabu : Balu, isteri dan waris zahir "Deklarasi Kuala Lumpur"

Posted: 24 Sep 2011 08:40 PM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept ─ Sekumpulan 56 balu dan isteri bekas polis serta tentera termasuk waris pejuang tragedi Bukit Kepong meluahkan rasa terkilan dengan kenyataan pihak tertentu yang menghina perjuangan pasukan keselamatan dalam mempertahankan tanah air.
Perasaan mereka dizahirkan dalam 'Deklarasi Kuala Lumpur' yang akan diserahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak esok.
Deklarasi itu berbunyi: "Bahawa kami mewakili balu dan isteri bekas polis dan tentera, pada 24 September 2011, dengan ini merasa amat terguris dan membantah perbuatan dan perkataan yang dizahirkan secara lisan atau bertulis bertujuan menghina para pejuang yang mempertahankan agama, bangsa dan tanah air tercinta".
Read More / Baca Lagi >>

KPN jangan nampak sangat bela BN

Posted: 24 Sep 2011 08:36 PM PDT


KUALA LUMPUR, 25 Sept: Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar didesak agar tidak menampakkan sangat beliau berkhidmat untuk Barisan Nasional (BN) apabila begitu risau parti itu kalah pilihan raya, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

Kenyataan dan pandangan Ismail secara terbuka bahawa kerajaan BN boleh kalah dalam pilihan raya umum jika tidak menangani isu berkaitan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan baik, dilihat tidak septutnya dikeluarkan seorang kakitangan kerajaan.

"Apa masalah kepada pasukan polis kalau BN kalah? Mengapa Ketua Polis Negara nampak risau sangat?Read More / Baca Lagi >>

Hudud: Komponen BN kini berbalah

Posted: 24 Sep 2011 08:28 PM PDT

azlanTindakan BN/Umno yang cuba mempolitikkan hukum hudud bagi menyerang PAS ibarat "keris makan tuan" dakwa Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu.

Katanya, sejak berdekad-dekad lamanya, Umno menjaja isu itu untuk menakut-nakutkan orang bukan Islam kepada PAS tetapi hari ini, parti-parti komponen BN pula yang berbalah mengenai undang-undang Islam itu.

"Sejak berpuluh-puluh tahun terutama selepas PAS kembali memerintah Kelantan pada tahun 1990, Umno mempermain-mainkan isu hudud untuk menakut-nakutkan orang bukan Islam kepada PAS.
Read More / Baca Lagi >>

Nik Aziz: Jangan takut dengan hukum hudud

Posted: 24 Sep 2011 08:26 PM PDT

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata tidak ada yang perlu ditakutkan sangat dengan hukum hudud kerana ia adalah perundangan yang digariskan Allah SWT.
Read More / Baca Lagi >>

Nik Aziz: ‘Orang takut hudud macam takut hantu’

Posted: 24 Sep 2011 08:25 PM PDT


KUALA LUMPUR, 25 Sept ─ Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan hukuman gantung sampai mati yang dilaksanakan dalam sistem perundangan negara ini lebih kejam daripada undang-undang Islam atau hukum hudud.
Jelas beliau (gambar), bagi jenayah berat seperti membunuh, merompak, menjual dadah dan sebagainya penjenayah boleh dijatuhkan hukuman gantung sampai mati tetapi jika mengikut hukum hudud adalah potong tangan.
"Apa yang nak takut sangat (dengan hukum hudud)? Macam takut hantu... orang takut hudud macam takut hantu, tapi bila tanya apa itu hudud tidak tahu.
Read More / Baca Lagi >>

Hudud: Mat Sabu dakwa ‘keris Umno tikam tuan’

Posted: 24 Sep 2011 08:23 PM PDT

KUALA LUMPUR, 25 Sept ─ Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menyifatkan tindakan Umno menyerang PAS dengan isu hudud ibarat "keris makan tuan" apabila menerima tentangan daripada parti komponen perikatan itu.
Mohamad mendakwa sejak isu itu muncul semula minggu lalu, pelbagai percanggahan pandangan antara pemimpin Umno turut diketengahkan, menyebabkan parti komponen BN mula meragui pendirian Umno.
"Mungkin pemimpin tertinggi Umno fikir isu hudud boleh kuatkan kembali perpaduan BN.
Read More / Baca Lagi >>

Islam syumul: Persepsi orang Melayu tersasar

Posted: 24 Sep 2011 08:56 AM PDT

Oleh USTAZ ZAINUDIN HASHIM
ISLAM sebagai satu-satunya agama yang diperakui Allah Subhanahu Wata'ala, Tuhan Maha Pencipta alam maya ini terus berkembang serta menembusi ke beberaphttp://4.bp.blogspot.com/-rnWx-FuDshs/TfdYj-sb0DI/AAAAAAAABZM/V1SRHsasDGs/s320/Islam_mosque.jpga negara di Eropah, Afrika, Amerika Latin yang sedikit masa dahulu berorientasikan aliran fahaman Komunisme, Sosialisme, Athiesme, Kristian dan lain-lain.

Walau bagaimanapun, Islam yang menjadi pegangan orang Islam khususnya di rantau Melayu ini, difahami dengan pegangan sempit dalam beberapa isu rutin harian hidup mereka seperti dalam upacara perkahwinan yang dicampur-adukkan dengan perkara-perkara bidaah dan banyak lagi, bulan Syawal diambil kesempatan dengan pulangnya sanak saudara ke kampung untuk menganjurkan majlis walimatulurus, adat diutamakan lebih daripada persoalan ibadat hingga menjejas pahala sebulan Ramadan dengan puasa, solat jemaah serta Tarawih dan yang lain.Read More / Baca Lagi >>

Siapa King Maker PRU 13?

Posted: 24 Sep 2011 08:54 AM PDT

Oleh Musli Oli
Hyatt hotel agak lengang pagi ini. Orang-orang politik yang kebiasaannya memenuhi meja disebelah bar tidak kelihatan. Mana Datuk Halik Zaman, Datuk Karim Ghani dan lain-lain? Kelibat Datuk Jumat Idris dan penyokong-penyokong UMNO dan BN yang lain juga tidak kelihatan.

Saya mengambil tempat duduk biasa. Kopi O Hyatt memang best, boleh pula refill tanpa extra caj. Barangkali orang-orang politik sibuk berhari raya, bisik hati saya.

Read More / Baca Lagi >>

Udin Anak Yassin Terperangkap

Posted: 24 Sep 2011 08:54 AM PDT

Oleh Mohd Sayuti Omar
APABILA Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi kewajibannya untuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan, UBN meloncat gembira kerana kenyataan itu sekali lagi akan diratah sebagai isu politik dalam usaha menjempitkan Pas.

Para tukang bodek dan taukeh media penjilat buntut Umno telah mula berangan-angan akan menjadi kenyataan Nik Aziz itu sebagai umpan lemak bagi mempengaruhi orang ramai agar membenci Pas.

Read More / Baca Lagi >>

Sejarah tidak boleh dipertikai?

Posted: 24 Sep 2011 08:53 AM PDT

CUBA bayangkan, bagaimana peristiwa pemecatan Anwar Ibrahim daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada September 1998 dicatat dalam buku teks sejarah, selepas 20 http://1.bp.blogspot.com/-YrHgUS7Z5KQ/TbwG6hILrnI/AAAAAAAAJkk/J8i0MjWQSoQ/s1600/anwar+ibrahim.jpgtahun kemudian? Apakah Anwar Ibrahim akan diperingati sebagai seorang "Bapa Reformasi", ataupun sebagai "penjenayah" dengan 1,001 tuduhan liar ke atasnya - daripada ejen Yahudi, pengkhianat bangsa Melayu, sehinggalah peliwat yang paling tidak bermoral di dunia?
Read More / Baca Lagi >>

Isu daftar pemilih, harga barang ‘mati’ ditutup hal komunis

Posted: 24 Sep 2011 08:52 AM PDT

Oleh Saidah Hairan
SEMUA pihak dalam Pakatan Rakyat perlu menggunakan kesempatan dan peluang membesarkan isu daftar pemilih dan kenaikan harga barang untuk menggerakkan gelombanghttp://3.bp.blogspot.com/-VAL3OHHIrh0/Tb-pJ7xmL_I/AAAAAAAAIXg/9yabt9Ebo_Q/s1600/BN%2Bbarang%2Bnaik%2Bbudakbalun.jpg kebangkitan rakyat.
Isu ini perlu diberi penekanan serius di semua peringkat. Isu pendatang tanpa izin (Pati) yang begitu mudah mendapat Kad Pengenalan Biru (MyKad) serta berhak menjadi pengundi seolah-olah 'mati' kerana ditutup dengan isu komunis dan Mat Indera.

Sedangkan isu komunis itu sengaja ditimbulkan oleh BN bagi mengelirukan rakyat terhadap isu sebenar yang boleh merosakkan negara.
Jika BN membuat serangan terhadap Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu tanpa henti, kenapa pula Pakatan Rakyat tidak mengambil peluang menggunakan isu daftar pemilih dan kenaikan harga barang menekan BN pula?
Read More / Baca Lagi >>

Ahli Politik Malaysia tak minat bincang isu Pertahanan Negara

Posted: 24 Sep 2011 08:50 AM PDT

Oleh: rozmal

"Saya amat bersetuju dengan artikel yang ditulis oleh wartawan Marhalim Abas mengenai isu pertahanan, di mana ahli politik di Malaysia ini baik dari Barisan Nasional mahu pun dari Pakatan Rakyat tidak begitu prihatin untuk membincangkan masa depan pertahanan negara dengan mendalam dan serius. Bukan BN dan Pakatan Rakyat sahaja tidak bersungguh, malahan Kementerian Pertahanan sendiri menurutnya pun begitu juga.

 

Ini terbukti apabila laman web Kementerian Pertahanan asyik dengan kisah rumah terbuka Idil Fitri, begitu juga dengan laman web Jabatan Perdana Menteri dan Ketua Umum Pakatan Rakyat, yang semuanya terlalu tepu dengan isu politik.
Read More / Baca Lagi >>

8 saranan Hurgronje (Dasar Islam/Etika) Belanda Di Indonesia

Posted: 24 Sep 2011 08:48 AM PDT

Oleh: ustaznik

"snouck hurgronjeSnouck Hurgronje ialah seorang orientalis Belanda yang terkenal. Beliau telah memberikan 8 saranan kepada dasar pemerintahan Belanda di Indonesia yang berhubung dengan Dasar Islam (Dasar Etika) Belanda:

1.Pemerintah Belanda tidak perlu takut terhadap pengaruh haji Indonesia kerana mereka hanya pulang dengan serban iaitu simbol haji semata-mata dan tidak semestinya bersikap fanatik atau benci kepada orang kafir. Tetapi, jika mereka pulang dengan berbekalkan ilmu pengetahuan Islam sebagai satu cara hidup yang lengkap, termasuk politik, maka mereka patutlah diawasi.

Read More / Baca Lagi >>

UMNO Patut Malu Kepada DHPP

Posted: 24 Sep 2011 08:45 AM PDT

"Kuala Lumpur, 24hb Sep 2011. Setiausaha Dewan Ulamak Pas Pusat, Dr. Khairuddin Razali menempelak UMNO kerana masih gagal menyatakan pendirian rasmi yang tegas dan jelas menyokong perlaksanaan Undang-undang Jenayah hudud sepertimana yang dihasratkan oleh Kerajaan Negeri Kelantan Darul Naim.

"UMNO sepatutnya rasa malu dengan kenyataan Timbalan Ketua DHPP Pusat (Dewan Himpunan Penyokong PAS), N. Balasubramaniam yang mahukan agar Undang-undang Hudud menggantikan Akta zalim ISA" kata beliau ketika dihubungi semalam.

Read More / Baca Lagi >>

Pakcik Makcik Akan Kongsi Harta Negara ?

Posted: 24 Sep 2011 08:44 AM PDT

Oleh: AntiKarat

"Apa khabar pakcik makcik adik abang di kampung? Dengar khabar kita akan berkongsi tanah air ini dengan pekerja asing yang datang merantau ke negara kita untuk mencari rezeki. Banyak perkara kita akan berkongsi dengan mereka. Maklumlah mereka telah diangkat begitu mudah untuk menjadi warganegara Malaysia hanya kerana kepentingan kuasa politik pihak tertentu.  Ya begitu mudah….hanya dengan berjanji untuk mengundi BN apabila diadakan pilihanraya nanti. Kalau mereka sanggup berjanji untuk pangkah BN, maka permohonan mereka akan terlaksana sekelip mata. Begitulah dengar ceritanya yang telah dihebohkan orang. JPN nafi evidens-evidens yang dikemukakan oleh pihak pembangkang.

Read More / Baca Lagi >>

Anwar slams Umno for poking Hudud fire: Non-Muslims not be affected

Posted: 24 Sep 2011 08:43 AM PDT

Anwar slams Umno for poking Hudud fire: Non-Muslims not be affectedThe implementation of hudud in the state of Kelantan must in all circumstances be subject to the maqasid al Shari'a, that is, the Higher Objectives of the Shari'a, the most paramount of which is to ensure justice for all, regardless of race, status or religion. This warrants the existence of Shari'a judges who are capable of dispensing justice without fear or favour and a Shari'a judicial system which is independent of political pressure or other kinds of influence that would impair its functions in the administration of justice.
As a Muslim, I am bound by the commandments of my religion including the injunctions as ordained in the Holy Qur'an. As I have stated before, the right to practice one's faith is a fundamental freedom that is guaranteed by the Federal Constitution. In this regard, it must be stressed that non-Muslims are and must continue to be in all circumstances exempt from the Shari'a jurisdiction. This view is perfectly consistent with the position of the Pakatan Rakyat as laid out in the Orange Book:
Read More / Baca Lagi >>

Pulp fiction and the types of BN supporters

Posted: 24 Sep 2011 08:42 AM PDT

Pulp fiction and the types of BN supportersThere are three main kinds of people who support the BN today.
First there are The Evil, they are the ones who are in power and will do anything to stay in power.
Then there are The Selfish, who benefit in one form or the other from The Evil, and so want them to remain in power so that they can continue to benefit. The Selfish care nothing for Malaysia, only for themselves.
Then there is The Uninformed, who actually believe the gibberish that the BN feeds through their TV and their newspapers. The Uninformed do things like actually pay real money to buy the NST or Utusan. The Uninformed have no idea that these newspapers, like TV3, are works of vicious fiction.
Read More / Baca Lagi >>

No room for ‘personal views’, Anwar told

Posted: 24 Sep 2011 08:41 AM PDT

Karpal Singh tells the opposition leader that the latter's personal views will be construed as the party's official stand.
GEORGE TOWN: DAP national chairman Karpal Singh took a swipe at Pakatan Rakyat supremo Anwar Ibrahim over the latter's "personal view" on the implementation of Islamic law in the PAS-run state of Kelantan.
According to the veteran politician, leaders who held high positions did not have the luxury of expressing personal stands.
"There is no such thing as a personal view when one is in a top political position. When you are a top leader, your views would be construed and perceived as the official party stand," he said.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Hudud dan Jihad

Posted: 24 Sep 2011 08:38 AM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT