Nuffnang

Pengikut

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Gaddafi yang Salah Perhitungan

Posted: 28 Mar 2011 02:21 AM PDT

28 Mac 2011 Tidak sampai seminggu lepas dia berkata, rakyat Libya pun bangun hingga berjaya menguasai sebahagian bandar besar di Libya kecuali di Tripoli. Gaddafi rupanya sudah tertipu dengan rakyatnya sendiri. Ketika dia menyangka rakyat Libya menyayanginya, rupanya sebahagian besar dari mereka membencinya.

Ketika kebanyakan kota besar jatuh ke tangan pemberontak, dia masih memberitahu rakyat Libya dan penduduk dunia, rakyat Libya masih menyayanginya. Yang ramai membantah itu, mengikutnya,  adalah orang yang dihasut oleh Al-Qaedah.

Dia pura-pura percaya rakyat bersamanya ketika dia hanya masih menguasai Tripoli.

Rakyat yang menunjuk perasaan itu tidak bersenjata. Dia dapat bertahan di Tripoli kerana rakyat tidak bersenjata, sedang dia menguasai senjata. Sekiranya dia tidak bersenjata, dipercayai sudah lama penduduk menguasai Tripoli seperti kota-kota lain.

Kota-kota lain jatuh ke tangan orang yang tidak bersenjata kerana tentera yang menguasai senjata tidak mahu menggunakan senjata, bahkan mereka berpaling tadah menyertai  rakyat yang memberontak. Penduduk dan tentera di Tripoli mengaku setia kepadanya kerana dia berada di situ dan dia dikawal oleh tentera upahan yang mengancam sesiapa saja yang tidak setia kepadanya.

Dia enggan memenuhi tuntutan rakyat supaya berundur kerana dia menyangka dia masih disayangi rakyat tetapi dia mengaku akan menentang kebangkitan itu hingga ke laki-laki terakhir dan perempuan terakhir.

Ini bererti dia bersedia untuk berperang dengan rakyatnya sekali pun dia tahu rakyat sudah tidak bersamanya lagi. Dan sekarang dia sudah pun mengerahkan tentera yang setia kepadanya untuk mematahkan daerah yang sudah jatuh ke tangan pemberontak dan menggunakan pesawat pejuang  yang ada untuk mengebom bandar yang menentangnya.

Tentera yang berpaling tadah kini mulai membekalkan senjata yang ada kepada pemberontak dan menubuhkan pasukan  tentera rakyat, memberi latihan asas peperangan bagi menentang dan membebaskan Tripoli daripada penyokong Gaddafi dan bagi menangkis kiranya tentera Gaddafi cuba menyerang kawasan yang sudah dibebaskan.

Agak sukar bagi rakyat menghadapi Gaddafi dalam waktu yang singkat kerana ia menguasai tentera udara. Ia boleh menggunakan pesawat pejuang untuk menentang rakyat.

Gaddafi kini cuba bertahan dengan sokongan yang rapuh oleh orang yang mengaku setia kepadanya. Dia tidak dapat mengagak berapa lama golongan yang sudah jadi minoriti itu boleh bertahan menentang penentang yang majoriti.

Jika menteri dan diplomatnya sudah berpaling tadah, maka tiada jaminan orang yang mengaku setia itu akan kekal bersamanya. Mereka juga mahu menikmati udara kebebasan yang mulai dirasa oleh mereka yang berjaya membebaskan diri dari kegerunan Gaddafi. Gaddafi tidak teragak-agak untuk menggugurkan bom ke atas penentangnya bagi mengekalkan kuasanya. Dia sedia menumpah darah hingga tinggal dia dan keluarganya.

Dia boleh menjadikan Libya padang jarak dan padang terkukur kerana dia ada kapalterbang. Ini mendorongkan rakyat minta bantuan asing khususnya Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu. Tentunya Amerika dan Eropah boleh mengambil kesempatan untuk campur tangan. Gaddafi suka kalau kuasa asing campur tangan bagi dijadikan alasan betapa yang menentangnya itu adalah kuasa asing.

Tetapi rakyat Libya yang memberontak itu menolak campur tangan  Amerika dan Nato seperti di Iraq dan di Afghanistan. Yang mereka mahu sekadar sekatan kepada Gaddafi menggunakan ruang udara bagi mengebom rakyat. Guna apa jua cara supaya Gaddafi tidak dapat menggunakan pesawat.

Gaddafi boleh menentang orang yang menentangnya tetapi jika yang menentangnya adalah seluruh rakyat, maka Gaddafi tidak boleh menjadi pemimpin kepada makhluk yang bukan manusia atau rakyat yang amat minoriti.
Subky Latif - Harakahdaily

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Noh Omar si Lidah Kontot disiasat SPRM pagi tadi isu baja taik lembu RM 5 billion(terlates daripada pak cik aku kroni UMNO Selangor)

Posted: 28 Mar 2011 10:27 PM PDT

tengok tengok tengok..muka cam gampang kan???harharhar...muka haram jadah!!!!!
ah??dosa hina ciptaan Allah??layakkah ciptaan Allah ni dipuji???
heeeeeeeeeheeeeeeeeeheeeeeee(ape aku gelak cam pontianak ni?)

sila baca berita harian hari ini punya...

noh omar lidah kontot bermuka macam gampang..

announce peruntukkan sebanyak...rm 5 bilion sedang diperhalusi..

untuk memajukan tanah sawah padi beberapa hektar yg terbiar...

harharhar..

kelmarin ...kata malaysia banyak hutang..berbilion2

hari ni .....kata rm 5 bilion nk digunakan untuk memajukan sawah padi..

lusa..salahkan pembangkang sbb malaysia berhutang..projek tk menjadi...

inilah dia apabila muka gampang dan berlidah kontot jadi ahli politik..

mmg pundek..

bapak sapa la ni??

apa???isu baja taik lembu???tipu je laaaaaaaaaa

Azeez Rahim Putera UMNO sempat bergambar dengan Maria Ozawa!!(terlates dari blog papagomon)

Posted: 28 Mar 2011 06:09 AM PDT

yo smua..

baru lepas menonton buletin utama tv3..

ada la sorang keleng tu..keleng putera umno..

poyo gila dngn misi ke jepun..

dok bekal bantuan memacam..

ini keleng ni nk bodek hirohito ke??

ke nk bodek junichiro koizumi??

ke nk bodek maria ozawa??

ke nk bodek fujio f fujiko??

ke nk bodek pokemon??

ke nk bodek pasal isu karikatur ultraman taro??

ke nk bodek sapa ni..???

kj pun tk buat kerje mengarut..mmbantu sebuah negara yg kaya dan tak banyak hutang...

bukan main la bebekal itu dan ini..

sampai keluar tv kos pengangkutan mencecah rm 1 juta..

nk cerita buat apa??

sapa yg heran???

johor dilanda banjir aku tk nampak pun keluar tv sedemikian rupa.....

nk janji air bersih untuk rakyat kelantan pun sampai berjanji...tunggu bn ambik alih kelantan...

korang tau tk sekolah2 kat sarawak kalau air pasang abis banjir??

bukan la kat town2 tu..kat pedalaman...

ini mengarut...

mana si aziz rahim putraramayana keleng umno ni??

cakap la ko ke jepun nk amik pot beli hentai...beli dvd blue jepun...nk jumpa maria ozawa...

korang kan kaki blu...

bodoooooooooooooo

aziz rahim ni adun kawasan mana ni??cerita sikit..ada hati nk jadi km pineng ka???

harharhar...

aku bukan apa..kesian kat mat2 rempit umno..puteri2 umno....blogger2 umno...kesian kat parpukikari....keleng ni jugak dapat pi jepun..angpa dok nganga la...harharhar...

Karpal Singh pun suka tengok video lucah,memang DAP kafir harbi(terlates daripada ahli Makkal Sakti)

Posted: 27 Mar 2011 11:33 PM PDT

sila baca berita harian hari ini...

harharhar..

kena gelak dulu..

zamil ibrahim..ini pengerusi KITA ke hape ntah..mampus lah...

syorkan tamby chick serahkan video anwar ibrahim beromen kepada peguam..karpal singh...

dey...

lu jangn bikin singh panas..

singh ni keturunan pendekar..

bukan keturunan pemundek dok tengok cite blue..

harharhar..

jangan sampai persatuan2 benggali semalaysia kasi saman sama ko zamil ibrahim wei...

apa kapasiti si karpal singh untuk tonton video tersebut???

first question..zamil ibrahim ni dah tengok ke video tu??

2nd question...kalau karpal singh tengok...apakah kesannya kepada karpal??dia ni peguam..sehabis boleh dia nk bela klien dia..bodoh..dia bukan peguam syarie..bangang!!!

ini la dia geng parti zaid ibrahim..heran punyolah bangang buleh masuk politik..

politik malaysia kini ponuh dengan orng2 bangang...

dia nk samakan kes video vk lingam ngn teo beng hock ngn video anwar beromen..

ini namanya bodoh...kes vk lingam pasal kehakiman...kes teo beng hock soal integriti sprm..

kes anwar ibrahim???moral ahli parlimen??moral ahli politik???kamon la..suruh pulis siasat dulu..

aku yakin inspektor2 sedang redy nk tengok 3gp melayu blogspot...harharhar..

kalau cam tu pun nk cadangkan..suruhanjaya diraja..siasat...setiap menteri dan ahli pulitik beragama Islam sama ada dayus ataupun tidak...

reti jaga bini ke tidak??

reti jaga anak ke tidak??

mcm najib dan azmin ali...

harharharhar...

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


JAMIL KHIR BAKAL BERDEPAN SYEIKH YUSOF QARADAWI ?

Posted: 28 Mar 2011 09:00 PM PDT

Yusof Qaradawi, Sheikh Taha sedia jadi saksi untuk Anwar

KUALA LUMPUR: Dua ulama terkemuka dunia bersedia menjadi saksi bagi membela Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai isu pluralisme.Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom berkata kerajaan sedang menyiasat ucapan Anwar di London School of Economics tahun lepas kerana didakwa kononnya mempromosi pluralisme.

Menurut Anwar, nampak jelas Jamil tidak memahami maksud pluralisme dan tidak membaca ucapan beliau. "Pluralisme bukan bermakna kita menghina atau merendahkan kekuatan Islam.Sebaliknya ia adalah fahaman yang mempromosi toleransi dan berbaik-baik antara agama dalam dunia," kata beliau.Menjawab satu soalan Anwar berkata sekiranya kerajaan ingin mendakwa beliau ke Mahkamah Syariah, itu hak mereka. "Dua ulama terkemuka dunia Yusuf al-Qaradawi dan Dr. Sheikh Taha Jabir al-Alwani sudah menyatakan kesedian menjadi saksi sekiranya kerajaan mendakwa saya di Mahkamah Syariah," tambah Anwar.

Tindakan Jamil menyiasat Anwar menyerlahkan hipokrasi kerajaan BN kerana sebelum ini Jamil juga menghalang pelaksanaan qazaf dalam kes melibatkan dakwaan Saiful Bukhari Azlan terhadap Anwar.

NASIHAT BUAT KETUA POLIS NEGARA

Posted: 28 Mar 2011 07:00 PM PDT

Mat Zain bin Ibrahim,

SAC II G/5776(Retired),

Email:matzainibrahim@gmail.com

Kepada,

YDH Tan Sri Haji Ismail bin Haji Omar,IGP,

Ketua Polis Negara,

Polis Di-Raja Malaysia,

Bukit Aman,

50560 Kuala Lumpur.

Email:iho@rmp.gov.com

28hb.March 2010

YDH Tan Sri,

PENYIASATAN KES VIDEO LUCAH DAN KESUDAHANNYA :-

MAKLUMAT HUBUNGAN LAMPAU DIANTARA TIGA TAN SRI IAITU, GHANI PATAIL , MUSA HASSAN DAN RAHIM THAMBI CHIK.

Semoga Tan Sri tenang dan tabah menangani cabaran mendatang.

2. Saya percaya Tan Sri sedar video lucah mana yang saya maksudkan.Saya yakin sepenuhnya bahawa PDRM mampu menjalankan tanggung jawabnya menjalankan siasatan tersebut secara professional dan berkecuali dan tidak terpengaruh dengan tekanan mana-mana pihak sekalipun, lebih-lebih lagi dibawah pimpinan Tan Sri ketika ini.

2.1. Namun begitu kertas siasatan ini kelak akan diteliti dan diputuskan olih Gani Patail,Peguam Negara.Diperingkat inilah dijangka akan berlaku,putar belit,manipulasi,penipuan dan pemalsuan apabila sedar akan caramana Gani Patail dan Musa Hassan menangani penyiasatan kes-kes jenayah apabila melibatkan Anwar Ibrahim(Anwar) dan Rahim Thambi Chik (Rahim) dimasa lampau.

2.2. Tidak syak lagi isu video ini adalah satu lagi "pertembungan" diantara Anwar dan Rahim.Adalah dipercayai juga motif pendedahannya,tidak kira samada video tersebut adalah tulen atau direkacipta,adalah terbit daripada dendam lama Rahim terhadap Anwar atas isu peribadi atau politik diantara mereka berdua.

LAPORAN POLIS ANWAR YANG MEMBABITKAN RAHIM.

3. Diantara 9 July 1999 hingga 20 Ogos 1999,Anwar telah membuat sejumlah empat(4) laporan Polis, mendedahkan perbuatan rasuah pemimpin-pemimpin Politik dan Kerajaan.Dalam laporan-laporan berkenaan Anwar turut mendakwa dan menamakan mantan Perdana Menteri Tun Mahathir,Peguam Negara Allahyarham Mohtar Abdullah dan Gani Patail,ketika itu DPP Kanan,sebagai orang-orang yang telah menyalahgunakan kuasa dan menutup kes-kes rasuah tersebut.

3.1. Pertembungan lampau antara Rahim dan Anwar adalah apabila salah satu diantara laporan tersebut iaitu Tun H.S.Lee report 22517/99 bertarikh 20.8.1999 yang dibuat olih Anwar melibatkan Rahim.Dalam laporan ini Anwar juga mendakwa Tun Mahathir,Allahyarham Mohtar dan Gani Patail sebagai telah menyalahgunakan kuasa mereka melindungi perbuatan rasuah Rahim serta menutup siasatan dan tidak mengenakan sebarang pendakwaan terhadap beliau.

3.2. Bersekali dengan report tersebut, Anwar telah menyertakan satu set salinan laporan siasatan Badan Pencegah Rasuah(BPR)terhadap Rahim yang disahkan oleh Bahagian Pendakwaan,Jabatan Peguam Negara dan ditanda tangani oleh Gani Patail yang mengkelaskan dokumen tersebut sebagai RAHSIA.Dokumen-dokumen ini dikatakan diberi kepada Anwar oleh Peguam Negara dan/atau Gani Patail ketika Anwar masih Timbalan Perdana Menteri.

4. Untuk makluman Tan Sri,secara kebetulan, saya yang menangani keempat-empat laporan yang Anwar buat itu termasuk laporan melibatkan Rahim atas sifat saya sebagai Ketua Jabatan Sisasatan Jenayah(KJSJ) Kuala Lumpur ketika itu.Saya perhatikan juga amaun rasuah melibatkan Rahim adalah antara yang paling sedikit jika dibandingkan dengan laporan-laporan lain.Jumlah terlibat lebih kurang RM40 juta(Empat puloh juta Ringgit sahaja) atau angka yang lebih tepat ialah RM 39,782,772.60 sen. Amaun ini dikatakan diperolehi olih Rahim menerusi salahguna kuasa dan kegiatan rasuah setakat yang dapat dikesan menerusi siasatan terperinci BPR dan disahkan olih Gani Patail.

4.1. Sebagai rekod Tan Sri,amaun terbesar yang disebutkan dalam salah satu laporan Anwar itu, melibatkan seorang pemimpin yang dikatakan telah memperolehi harta berjumlah dalam lingkungan RM 370 juta.(tiga ratus tujoh puloh juta Ringgit) dalam bentuk RM 220 juta tunai dan RM150 juta dalam bentuk saham,menerusi jalan rasuah.

5. Wajar saya jelaskan disini bahawa terdapat perbezaan pendapat antara KJSJ Kuala Lumpur dengan Jabatan Peguam Negara mengenai cara pendekatan menangani laporan-laporan Anwar tersebut.Jabatan Peguam Negara menasihatkan supaya laporan-laporan tersebut diklasifikasikan di-bawah Akta Rahsia Rasmi 1972 sahaja.Manakala KJSJ berpendapat klasifikasi ini tidak sepadan dengan laporan dan keterangan yang pengadu kemukakan serta mencadangkan kesemua laporan berkenaan diklasifikasikan dibawah Seksyen 2(1)Emergency(Essential Powers)Ordinance 2,1970 berkaitan kesalahan salahguna kuasa. Cadangan bertulis KJSJ terdapat dalam fail rujukkan (PR)35/26 bertarikh 25.8.1999.Siasatan dibawah Seksyen ini dijangka akan membabitkan rakaman keterangan daripada Tun Mahathir,Allahyarham Mohtar dan Gani Patail sendiri serta lain-lain kenamaan.

5.1. Bagaimanapun pada 28.8.1999 saya telah menerima satu surat daripada Jabatan Peguam Negara Rujukan PRM(WP)5/99 SULIT(5) yang dialamatkan kepada saya persendirian,memaklumkan secara spesifik bahawa laporan yang Anwar buat melibatkan Rahim, akan disiasat oleh Musa Hassan setelah kononya Gani Patail membuat laporan terhadap Anwar pula kerana kesalahan di-bawah Akta Rahsia Rasmi.

5.1.2. Apa yang berlaku ialah, Gani Patail dengan kemudahan yang diberi oleh Musa Hassan telah menterbalikkan kedudukkan laporan Anwar yang melibatkan Rahim untuk menyebabkan Anwar pula disiasat dibawah Akta Rahsia Rasmi.Lebih mudah untuk saya menyatakan laporan melibatkan Rahim itu telah di"hijacked" oleh Musa Hassan daripada tangan KJSJ Kuala Lumpur.

5.1.3. Saya tidak pernah melihat laporan Polis yang kononya dibuat oleh Gani Patail itu ataupun kertas siasatan yang kononnya dibuat oleh Musa Hassan.Belum pernah juga berlaku Jabatan Peguam Negara pula yang memilih Pagawai Penyiasat yang mereka berkenan menyiasat sesuatu laporan polis.

5.2. Bagi mengelakkan sebarang keraguan berkaitan peristiwa diatas,saya sertakan buat pertama kalinya salinan surat Jabatan Peguam Negara bertarikh 28.8.1999 yang saya maksudkan.Walaupun ringkas, surat ini dengan jelas menunjukkan posisi Gani Patail,Musa Hassan dan saya berkaitan siasatan laporan Anwar yang melibatkan Rahim.

5.3. Secara kebetulan saya telah melaporkan perkara ini ketika Tan Sri masih Timbalan Ketua Polis Negara lagi, menerusi surat saya bertarikh 6.5.2010 dengan salinannya kepada YB Menteri Dalam Negeri.

6. Perbandingan yang boleh dibuat disini ialah apabila menangani siasatan terhadap Anwar, Gani Patail dan Musa Hassan sanggup melakukan apa sahaja antaranya memaksa pakar Kerajaan membuat beberapa laporan palsu, mengujudkan keterangan DNA palsu,menipu dan melakukan tindakan-tindakan melampaui batasan undang-undang dan lojik untuk mensabitkan kesalahan terhadap Anwar.

6.1. Sebaliknya apabila menangani siasatan berkaitan Rahim pula, Gani Patail dan Musa Hassan, sanggup melakukan apa sahaja antaranya, menterbalikkan fakta dan memutarbelitkan keterangan untuk membersihkan Rahim daripada sebarang salah laku jenayah sambil meletakkan kesalahan terhadap pengadunya pula.

6.2. Walaupun Musa Hassan telah bersara namun Gani Patail masih berkuasa sebagai Peguam Negara.Apabila siasatan mengenai video lucah ini sampai ketangan Jabatan Peguam Negara kelak,kita boleh menjangka pendirian Gani Patail, lebih-lebih lagi apabila mengambil kira isu video lucah ini juga adalah pertembungan antara Rahim dan Anwar.

6.3. Sekadar makluman Tan Sri juga,Dr.Abdul Rahman Yusof,Pakar Forensic HKL,yang telah digunakan oleh Gani Patail untuk menyediakan 3 laporan palsu dalam siasatan kes Mata-Lebam, adalah juga Pakar Forensic yang sama terlibat dalam membuat pemeriksaan fisikal Rahim, dalam kes seksual dengan gadis bawah umor berkaitan.Kebetulan juga saya pernah menjadi KJSJ Melaka sebelum Kuala Lumpur dan tidak munasabah jika saya tidak meneliti kertas siasatan kes Rahim itu, walaupun saya bukan Pegawai Penyiasatnya.Mungkin ini semua adalah "the long arm of coincidences" sahaja.

7. Mengenai kes rasuah terhadap Rahim pula,BPR dan Jabatan Peguam Negara mengesahkan dalam laporan mereka bahawa terdapat keterangan yang mencukupi untuk membuktikan kes "prima facie" terhadap beliau.Malahan Jabatan Peguam Negara telah menyediakan empat (4)pertuduhan kesemuanya. Iaitu;3(tiga) pertuduhan dibawah Emergency(Essential Powers)Ordinance No:22 of 1970 dan satu pertuduhan kerana membuat Statutory Declaration (SD) palsu dibawah Sek.199 yang boleh dihukum dibawah Seksyen 193 Kanun Keseksaan.

7.1. Bagaimanapun Rahim tidak dituduh langsung,setelah Peguam Negara "indemnify" segala kesalahan jenayahnya setelah Rahim dipercayai bersetuju untuk melepaskan jawatan dalam Kerajaan,Badan-Badan Berkanun dan Parti Politik.Ini adalah apa yang terdapat didalam laporan yang disediakan oleh Jabatan Peguam Negara sendiri.

7.2. Tidak ada sebutan mengenai cara pelupusan harta berjumlah hampir RM40 juta yang Rahim perolehi secara rasuah itu..Tiada maklumat mengenai persetujuan yang dicapai oleh Rahim dan Peguam Negara berkaitan harta yang diperolehi sedemikian itu dalam bentuk:RM 5,439,796.40 sen dalam kawalan peribadi Rahim sendiri,RM14,487,420.50 sen simpanan tunai dalam beberapa buah bank dan RM19,855,555.70 sen harta Syarikat-Syarikat.

7.3. Persoalan yang tidak kurang pentingnya ialah adakah Peguam Negara mempunyai kuasa untuk "indemnify" kesalahan jenayah mana-mana orang berdasarkan pertimbangan Politik?. Adakah Peguam Negara berhak melepaskan wang Rakyat RM 40 juta sebegitu mudah untuk Rahim menikmatinya tanpa sebarang tindakan.Adakah ini sesuatu yang adil kepada Rakyat sedangkan Peguam Negara yang telah mengesahkan bahawa Rahim memperolehi harta sedemikian banyak menerusi salahguna kuasa dan rasuah.Apa yang jelas dalam kes Rahim ini,,Peguam Negara juga telah menyalahgunakan kuasanya.

8. Saya ingin Tan Sri maklum,bahawa secara peribadi saya tidak mempunyai sebarang isu dengan Rahim.Malahan saya tidak pernah mengenali beliau,sekalipun untuk berjabat salam dengannya seumor hidup.Saya sendiri tidak sangka yang beliau akan muncul sebagai salah seorang dibelakang tayangan video lucah berkenaan.Keterangan-keterangan yang dikemukakan dalam laporan ini adalah berdasarkan pengalaman,pengetahuan peribadi serta dokumen-dokumen berkaitan, ketika saya menangani kes membabitkan beliau.

8.1. Isu yang sering saya bawa sehingga keperingkat YAB Perdana Menteri secara persendirian, ialah bekenaan dengan salahlaku jenayah Gani Patail dan Musa Hassan yang bukan sahaja telah menjejaskan maruah PDRM dan saya secara peribadi malahan mereka mengkucar-kacirkan Sistem Keadilan Jenayah kita.Saya tidak ralat mendedahkannya memandangkan saya telah menasihatkan mereka berdua tahun 1998 bahawa sebarang pemalsuan dan penganiayaan akan terbongkar suatu hari nanti.Salahlaku jenayah mereka bukan setakat dalam siasatan kes mata-lebam sahaja.Saya yakin Tan Sri dan Timbalan Ketua Polis Negara maklum akan pendirian saya berkaitan perkara ini.

9. Walaubagaimanapun isu video lucah ini sedang dalam siasatan dan masih terlalu awal untuk membuat kesimpulan mengenainya.Diharap maklumat yang saya sampaikan ini berfaedah untuk membantu Tan Sri memberikan pendengaran yang adil kepada semua pihak terlibat.Apapun saya berharap Tan Sri tidak akan merelakan PDRM diperlakukan sesuka hati Peguam Negara seperti yang berlaku selama beberapa tahun sebelum Tan Sri.

Selamat sejahtera dan selamat maju jaya.

Yang ikhlas,

Mat Zain Ibrahim

28 March 2011

Sumber: Di sini

CERAMAH PERDANA MALAM TADI - ANWAR TERUS DIANGKAT SEBAGAI WIRA

Posted: 28 Mar 2011 12:54 PM PDT

Seminggu dimalukan, Anwar didendang bagai wira

Jimadie Shah Othman
Mac 29, 11

Cukup seminggu isu video seks dikaitkan dengan dirinya, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Isnin malam didendang bagai wira dalam ceramah dan solat hajat Pakatan Rakyat yang dihadiri ribuan penyokong dan pemimpin utama Pakatan Rakyat.

Malah, dalam majlis di Stadium Melawati, Shah Alam itu, pihak di belakang penyiaran video kontroversi itu, terutama bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Rahim Thamby Chik pula menjadi sasaran serangan balas Pakatan.

Dalam masa yang sama, anggota parlimen Sungai Petani Datuk Johari Abdul pula diangkat sebagai "hero" kerana versinya yang mempertahankan bahawa Anwar bukan "pelakon" dalam video 22 minit yang ditayangkan di sebuah hotel mewah di ibu negara minggu lalu.

Selain Anwar sendiri, hampir semua pemimpin kanan Pakatan hadir, termasuklah Murysidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim dan barisan exconya.

Bagi Anwar sendiri, beliau menyifatkan dakwaan terhadapnya itu sebagai langkah terakhir parti lawan bagi menghalang kemaraan Pakatan bagi menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum yang dijangka tidak lama lagi.

Bagaimanapun, ketua pembangkang meminta penyokongnya tidak mempedulikan isu itu sebaliknya memfokuskan kepada perjuangan mereka melalui 'Buku Jingga' dengan mengutamakan isu tata kelola pentadbiran negara supaya berjalan betul.

Berbaju Melayu, bersongkok

Beliau juga berkata, tiga parti dalam Pakatan - PKR, DAP dan PAS - sudah selesai dalam pembahagian kerusi dan sehubungan usaha menumbangkan BN dan menamatkan pentadbiran 30 tahun Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud hendaklah digiatkan.

"Taib Mahmud ini sudah sama lama (bekas presiden Mesir) Hosni Mubarak," katanya disambut gelak ketawa ribuan penyokong yang hampir memenuhi stadium itu.

Pilihan raya negeri itu akan diadakan pada 16 Mac depan, yang menjadi penentuan kepada usaha Pakatan merampas tampuk pemerintahan daripada BN.

Mengulas itu video seks yang dikaitkan dengan dirinya, Anwar mempersoalkan kewibawaan Rahim dan membandingkannya dengan isu yang sama melibatkan Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek sebelum ini.

"Dalam kes Soi Lek, siapa edar ditangkap. Dalam kes ini, siapa edar dirai. Kebetulan namanya (orang itu) Rahim Thamby Chik," sindir Anwar yang berbaju Melayu dan bersongkok dalam ceramah itu.

Sambil mengaitkan Rahim dengan dakwaan rasuah yang membelenggu bekas pemimpin kanan Umno itu sebelum ini, Anwar juga mendakwa isu video itu ditimbulkan kerana pendakwaan terhadapnya di mahkamah dalam kes liwat membabitkan Mohd Saiful Bukhari Azlan adalah "lemah".

Nik Aziz hanya berdoa, bertakbir


Manakala Lim pula dalam ceramahnya sebelum itu mempersoalkan kenapa Datuk T sebagai pihak di belakang penyiaran video itu kepada pihak media dan beberapa ahli politik tidak ditangkap sehingga sekarang.

Bagi menyelesaikan masalah itu, Lim yang juga anggota parlimen Ipoh Timur mencadangkan diadakan persidangan meja bulat melibatkan keanggotaan daripada pelbagai parti, termasuk BN, NGO dan tokoh semua agama.

"Bagaimanapun, langkah pertama hendaklah tangkap Datuk T dan bawa ke muka pengadilan terlebih dahulu," kata pemimpin popular DAP itu lagi.

Manakala Abdul Hadi pula mengulas dakwaan terhadap Anwar itu daripada aspek agama yang mana dakwaan terhadap Anwar itu didakwanya tidak dibuat mengikut kaedah hukum Islam.

"Ini ditayangkan di hotel, bukan mahkamah... Sepatutnya siasat jenis kameranya, filem yang digunakan, siapa pelakonnya, siapa penerbitnya," katanya yang juga anggota parlimen Marang.

Bagaimanapun, acara puncak yang dinantikan, iaitu ceramah Nik Abdul Aziz mungkin mengecewakan ramai penyokongnnya apabila beliau hanya naik ke pentas bagi membacakan doa dan bertakbir tiga kali.

Pemimpin veteran PAS itu tidak langsung berceramah, dipercayai kepenatan setelah menghadiri program lain sebelum itu./Malaysiakini

DEBAT BUKU JINGGA - AHLI UMNO DESAK NAJIB TERIMA CABARAN ANWAR

Posted: 28 Mar 2011 08:22 AM PDT

Terima sahaja cabaran untuk berdebat terbuka itu — Aspan Alias

March 28, 201128 MAC — PKR ulangi cabaran untuk mengadakan debat di antara Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan cabaran ulangan ini dinyatakan dengan terbuka oleh salah seorang Naib Presidennya iaitu Nurul Izzah Anwar. Cabaran ini telah dibuat beberapa bulan dahulu oleh Anwar tetapi ditolak oleh Najib dengan bermacam-macam alasan tetapi bukan bersebab.

Saya berkeyakinan Najib boleh mengambil kesempatan jika beliau benar-benar terbuka dan yakin beliau telah melakukan yang terbaik dan diterima rakyat dan akan dapat membuktikan apa juga yang dicadangkan oleh PR itu tidak akan dapat menandingi apa yang telah dilakukan oleh beliau (Najib).

Di dalam perdebatan itu jugalah Najib mempunyai kesempatan untuk menidakkan buku jingga anjuran Pakatan Rakyat itu tidak baik dan membuktikan yang negara akan bangkrap jika dilaksanakan apa yang ada di dalam buku jingga itu.

Jika benar Najib mempunyai kelebihan dari perancangannya beliau tidak akan ada "hesitant" untuk menerima cabaran itu. Hanya jika beliau tidak ada keyakinan untuk memberikan perbahasan yang baik sahaja yang boleh menyebabkan beliau keberatan untuk berdebat. Tidak ada alasan yang lain kenapa perdebatan ini tidak diterimanya.

Pihak kita telah berulang kali dan sentiasa memberikan persepsi yang apa yang dilakukan oleh PR itu tidak boleh dilaksanakan. Didalam berdebatan ini jugalah Najib boleh membuktikan yang PR itu hanya berangan dan tidak akan mampu untuk melaksanakan apa yang dirancangkan oleh "coalition" pembangkang itu.

Najib tidak boleh bersikap defensif di dalam isu perdebatan ini. Rakyat ramai tahu dan boleh "menyelam air di dalam tunggak" dan cara yang paling effektif bagi Najib untuk memberikan perbahasan yang apa yang dirancang oleh pihak pembangkang itu ada mustahil untuk dilaksanakan.

Apabila rakyat sudah dapat membaca dan "menyelam air di dalam tunggak" itu maka pihak ramai akan mula memberikan pandangan masing-masing dan kepada siapa yang menunjukan keberanian itu membuka perancangannya, pihak itulah yang akan diyakini oleh pengundi di dalam pilihanraya nanti.

Pihak kita tidak boleh lagi memberikan alasan yang PR hanya tyemberang kerana pihaknya telah meminta perdebatan secara terbuka. Tindakan ini sahaja akan memberikan kelebihan kepada PR. Jika apa yang pihak kita kata yang mereka itu temberang maka di dalam perdebatan itulah Najib ambil kesempatan untuk membuktikan tuduhan kita benar.

Jika Najib berjaya membuktikannya pihak kita tidak aka nada masalah untuk berkempen selepas itu dan tidak payah lagi kita menggunakan tektik yang tidak beretika untuk memenangi pilhanraya itu nanti.

Jika kita tidak beranai menghadapai cabaran ii akhirnya nanti rakyat akan membuat persepsi yang pihak kita adalah pihak yang sebenarnya temberang dan pihak yang takut untuk menghadapai manusia yang digeruni oleh pihak kita.

Kepada DS Najib, jika kita betul-betul di pihak yang benar, jangan ditangguh lagi. Terima sahaja cabaran dari mereka. Jika kita bukan dari pihak yang benar-benar, pandai-pandailah memberi alasan untuk menolaknya. Tetapi untuk memberikan alasan menolaknya itu merupakan satu usaha yang sangat berat untuk dilakukan.

Sekarang bola di kaki DS Najib. Tendanglah kemana yang beliau rasakan arah yang baik. Kita tidak boleh "bertaici" lagi. Rakyat sedang memerhatikan kita dengan begitu dekat sekali. — /http://aspanaliasnet.blogspot.com

JANGAN ADA RAKYAT DOAKAN WAKIL RAKYAT MATI - HJ HADI

Posted: 28 Mar 2011 06:31 AM PDT

Hadi: Jangan sampai rakyat doakan wakil rakyat mati

Mac 28,

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menasihatkan kerajaan BN agar tidak hanya menjalankan projek pembangunan bila ada pilihan raya.

hadi awang interview 040208 angerHarakahdaily memetiknya berkata keadaan itu telah menimbulkan satu kefahaman di kalangan rakyat bahawa untuk mendapat kemudahan asas perlu berlaku pilihan raya di tempat mereka.

"Kita merasakan dukacita bila ada rakyat menunggu-nunggu wakil rakyat mati untuk mudah mendapat kemudahan asas," katanya yang juga ahli parlimen Marang ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan 2011 (bacaan kali kedua) di Dewan Rakyat hari ini.

Beliau sebelum itu membangkitkan isu kemudahan infrastruktur di beberapa kawasan khususnya pedalaman termasuk di Sabah dan Sarawak yang masih belum diselesaikan kerajaan biarpun sudah lebih 50 tahun memerintah.

Dibelengu kemiskinan

Apatah lagi katanya, Sarawak mempunyai hasil negeri yang banyak namun rakyatnya masih dibelengu kemiskinan dan kawasan-kawasannya masih tidak mempunyai kemudahan asas yang lengkap.

NONE"Bila ada pilihan raya kecil barulah diwarwarkan akan diadakan kemudahan-kemudahan.

"Ini pendedahan yang memalukan setelah lebih 50 tahun mencapai kemerdekaan," katanya.

Sehubungan itu beliau tidak mahu rakyat terus diperbodoh kerajaan dan menggesa kerajaan menjalankan tanggungjawab setiap masa dan bukan menunggu pilihan raya.

Hadi turut membangkitkan masalah pemantauan pemberian subsidi minyak kepada nelayan.

Merujuk kes nelayan di Terengganu, katanya nelayan kecil di negara ini terpaksa berdepan kapal armada yang memonopoli subsidi tersebut.

fishing trawlers 231216 fishermen"Kementerian pertanian diberi peruntukan besar khususnya dalam memberi subsidi kepada nelayan.Tapi jumlah subsidi yang besar bocor,diberi kepada armada daripada kroni tertentu yang menggunakan pekerja asing daripada Vietnam,Thailand dan sebagainya.

"Mereka memunggah minyak subsidi dengan banyak sehingga sukar nelayan tempatan mengambil minyak di stesen-stesen minyak kerana diganggu oleh armada yang besar," katanya.

Nelayan tertindas

Tambahnya, meskipun ada tindakan daripada pihak terbabit berkaitan perkara ini,namun ia seolah-olah melepaskan batuk di tangga sahaja.

pulau betong illegal fishing trawlerSituasi yang sama katanya terus berlaku dengan golongan nelayan terus tertindas.

"Semua tahu armada ini menjual minyak subsidi ini di laut.Walaupun sebelum ini ada tindakan diambil kepada individu tertentu tetapi seolah-olah melepaskan batuk di tangga sahaja.

"Ini satu kebocoran subsidi yang tidak dinikmati rakyat yang berhak menerimanya," katanya./Malaysiakini

BLOGGER CMK MENENTANG NAJIB DI PEKAN?

Posted: 28 Mar 2011 02:00 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SANTAI seketika. Baru-baru ni aku ada berjumpa dengan CMK (Blogger Cucu Mat Kilau) sewaktu kami dengan beberapa orang rakan dari bersembang di sebuah restoren berdepan dengan Pejabat PKR Pahang di Kuantan. CMK ni Blogger ternama yang selalu menulis di PahangDaily dan beliau dulunya ahli PKR dan telah pun keluar dari PKR.

Sewaktu PRK di Dun Kerdau baru-baru ni hangat diperkatakan bahawa CMK akan menyerahkan borang menyertai PAS. Tetapi berita tersebut tenggelam sehingga hangat pula diperkatakan bahawa beliau akan berpaling tadah untuk menyertai Umno. Bahkan, foto beliau berada di hadapan rumah pemimpin Umno sewaktu kempen hangat sedang berjalan tersebar di dalam beberapa blog. Aku sudah bersiap sedia untuk `berperang' dengan Blogger senior ini jika benar beliau menyertai Umno.

Sehingga aku berjumpa dengannya di Kuantan baru ni, ternyata bahawa CMK masih bersama perjuangan kita, tentunya tidak bersama Umno/Bn. Kami bersembang bermacam cerita darihal parti di dalam PR, tetapi tumpuan banyak tertumpu kepada parti PKR di Pahang sendiri.

Cerita paling menarik dan aku fikir seperti serius yang dinyatakan oleh CMK kepada aku adalah bahawa beliau bersedia bertanding di dalam PRU nanti. Tempatnya bukan calang-calang tempat iaitu di Parlimen Pekan. Beliau kata, harapan PR di Pekan nanti agak sukar kerana di sana bukan sahaja rakyat jati Pekan yang mengundi. Selain dari dua pengkalan tentera di Kem Batu 10 iaitu Kem Tentera Darat dan TUDM, terdapat juga kem AW di masukkan ke dalam Parlimen Pekan sebagai pengundi pos. Di Parlimen Pekan juga terdapat beberapa penempatan yang orang Pekan sendiri ramai yang tidak tahu datang dari mana. Sudah tentu peluang buat PR amat sukar di Parlimen Pekan.

Mengapa CMK tawar diri? Pertamanya, beliau mahu PR tumpukan kepada kawasan yang PR rasa boleh `makan' sahaja atau sekurang-kurangnya peluang PR 50-50. Parlimen Pekan, tewas hampir pasti buat PR bukan kerana Najib hebat di Pekan tetapi kerana ada `bantuan-bantuan' ghaib dari undi pos dan pendatang ke Pekan. Justeru itu, CMK merasakan beliau mampu membantu PR di Parlimen Pekan sekurang-kurangnya Najib tidak boleh berpeluk tubuh sahaja di Pekan.

Bila saya fikirkan, ada baik juga CMK bertanding di Pekan. CMK pun bukan asing di sana kerana beliau kerap kali `merisik khabar' beberapa kawasan di Pekan untuk meninjau sendiri benarkah Najib telah melakukan yang terbaik di Pekan. Setakat ini, CMK memaklumkan terlalu banyak rakyat Pekan memendam rasa terhadap Najib. CMK banyak mendapat maklumat daripada rakyat di Pekan tentang ketidakadilan Najib. CMK ada memberitahu saya beberapa fakta tentang perkara ini, tetapi saya merasakan adalah lebih baik CMK sendiri dedahkan nanti.

Cumanya, saya menyokong jika benar CMK ikhlas untuk bertanding di Parlimen Pekan. Paling kurang pun, PR harus memberikannya satu kerusi Dun di Pekan. Sebelum itu, CMK perlulah memilih mana-mana parti di dalam PR sekiranya beliau masih belum berparti. Mana tahu `si tikus boleh menghalau gajah'?/wfauzdin.blogspot.com

HIDUP LAGI RUPANYA DAIM, PATUT PUN UTUSAN MELOYA KUTIP

Posted: 27 Mar 2011 11:00 PM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SALAH seorang yang dikatakan `konspirator' fitnah Liwat I melibatkan DS Anwar , Daim Zainudin kini dibawa kembali oleh akhbar pencacai kaki fitnah iaitu Utusan Meloya. Di dalam edisi Mingguan Meloyanya semalam, akhbar bangsat ini mengutip kembali Daim yang sebelum ini ramai yang sangka sudah mati kerana hilangnya dari suara politik tanahair.

Mungkin kerana skandal video seks yang cuba dibawa oleh `three strooges' atau Datuk T ditertawakan orang seluruh dunia, maka akhbar jijik ini memungut Daim untuk berbicara semula soal politik terutamanya komen beliau terhadap Anwar. Saya hanya ingin mengulas tentang kenyataan Daim yang dipetik dari Mingguan Meloya semalam seperti berikut;

"Katanya tanpa Tun Dr Mahathir Mohamad dan jentera Umno di belakangnya, Anwar tak mungkin menjadi timbalan presiden parti. Pada pengamatan ramai, Anwar tidak menunjukkan kebolehan luar biasa sebagai pentadbir. Tidak nampak sebarang 'reformasi' di mana-mana kementerian yang dipegangnya ketika menjadi menteri, katanya." (Mingguan Meloya).

Benarkah Anwar meningkat cepat di dalam Umno kerana Tun Mahathir? Saya akui, Mahathir lah yang membawa Anwar ke dalam Umno tetapi kerana apa? Sudah tentu Mahathir melihat Anwar adalah seorang muda yang berkebolehan serta tokoh yang mempunyai pengaruh yang besar ketika itu. Sebelum menyertai Umno, Anwar adalah Presiden ABIM yang begitu kritikal terhadap kerajaan dan dilihat mempunyai jiwa Islam yang Mahathir mahu gunakan untuk menghadapi PAS. Mustahil Mahathir membawa Anwar ke dalam Umno sekiranya Anwar tidak mempunyai apa-apa kelebihan yang tiada pada pemimpin Umno yang lain ketika itu.

Selepas Anwar berada di dalam Umno, Anwar berupaya memperkuatkan pengaruhnya kerana ketokohan beliau serta komitmen beliau untuk melihat Umno dapat di`Islamisasi'kan. Anwar naik sebagai Ketua Pemuda Umno dengan sokongan golongan muda yang pada waktu itu tertarik dengan pendekatan beliau terhadap perjuangan Islam. Anwar berjaya menarik ramai pengikutnya dari ABIM ke dalam Umno dan sebahagian besar dari mereka adalah penyokong kuat Anwar di dalam Umno. Anwar menjadi Ketua Pemuda bukan dengan cara mengambil alih jawatan begitu sahaja, bahkan beliau menghadapi pertandingan dan beliau menang.

Selepas itu, Anwar terus disokong kuat di dalam Umno sehingga ke jawatan Naib Presiden Umno seterusnya Timbalan Presiden Umno. Kesemuanya melalui pertandingan dan Anwar menang kerana sokongan besar yang diperolehinya. Hujah Daim yang menyebut Anwar naik kerana Mahathir jelas bohong kerana kita masih ingat sewaktu Anwar mula ingin menentang Tun Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden Umno, waktu itu Mahathir awalnya menyokong Tun Ghafar. Tetapi, ketika Mahathir melihat gelombang sokongan ahli Umno kepada Anwar amat hebat untuk jawatan Timbalan Presiden Umno di bawah Tim Wawasan (Anwar, Najib dan Muhyidin), maka Mahathir dalam keadaan terpaksa menyokong Anwar. Tun Ghafar Baba berundur sebelum masuk gelanggang. Sehebat-hebat Tun Ghafar Baba, tokoh ini terpaksa mengaku kalah dengan Anwar walaupun awalnya Almarhum Tun Ghafar mendapat sokongan Mahathir. Ertinya, Anwar hebat bukan kerana Mahathir.

Di era Anwar di dalam Umno, Daim menyebut tiada reformasi yang dilakukan oleh Anwar. Daim usah berharap kita melupakan sejarah Anwar di dalam Umno dan kerajaan. Daim mungkin nyanyuk atau lupa. `Islamisasi' di dalam kerajaan wujud di era Anwar. Ketika beliau menjadi Menteri Pelajaran, beliau memperkenalkan peraturan pelajar lelaki dan perempuan Islam menutup aurat. Sebelum itu, pelajar lelaki berseluar pendek, manakala perempuan memakai skirt. Semua sekolah diadakan program keugamaan seperti Solat Berjamaah dan program Qiamullail. Ketika Anwar menjadi TPM, setiap jabatan kerajaan diadakan program tazkirah dan juga program keagamaan yang terancang.

Rakyat tidak lupa di era Anwar di dalam kerajaan juga, maka program keislaman tampak wujud seperti Universiti Islam, Bank Islam, Takaful dan beberapa pembangunan Islam yang lain. Malangnya, Anwar tidak mempunyai kuasa mutlak kerana beliau hanya Timbalan Perdana Menteri. Ramai ahli Umno ketika itu bersabar menanti suatu hari nanti Anwar akan menjadi PM untuk beliau terus dengan agenda Islamnya. Mahathir sudah nampak kebangkitan Anwar ini. Mahathir belajar dari apa yang berlaku kepada Tun Ghafar Baba. Justeru itu, Mahathir mempunyai perancangan tersendiri untuk menyekat kemaraan Anwar.

Mahathir lah yang sepatutnya berterima kasih kepada Anwar. Jika beliau mahu Anwar membalas jasanya kerana membawanya ke dalam Umno, Anwar telah membalas jasa beliau dengan menyelamatkannya dari tumbang kepada Tengku Razaliegh sewaktu pemilihan pucuk pimpinan Umno. Pengaruh dan kempen Anwar sewaktu itu menyokong Mahathir menyebabkan Mahathir menang teramat tipis dengan Tengku Razaliegh.

Daim sebenarnya tahu bagaimana kehebatan manusia bernama Anwar ini samada sewaktu berada di dalam Umno sehinggalah kini. Jika tidak, mustahil Anwar berterusan difitnah dengan berbagai cara yang jijik dan tidak masuk akal. Cara terakhir mereka adalah dengan menggunakan pemuda yang tidak mencuci duburnya beberapa hari, menggunakan betina tua yang tidak diakui anak oleh ayah kandungnya sendiri, beberapa katak melompat yang mendapat upah serta yang terakhir setakat ini mereka menggunakan `bohjan tua' bersama kumpulan `three strooges' yang pernah dikaitkan dengan anak gadis bawah umur di Melaka. Video seks dari `three strooges' ini kini menjadi bahan lawak jenaka di merata tempat. Nyata sekali, Umno tiada upaya untuk berdepan dengan insan bernama Anwar Ibrahim./wfauzdin.blogspot.com

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Hidup mati saya di tangan Allah bukan Umno BN - DSAI

Posted: 28 Mar 2011 08:18 PM PDT

SHAH ALAM, 29 Mac — Di sebalik serangan moral yang ketiga sejak 1998, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, pendedahan dibuat "Datuk T" minggu lalu tidak akan sesekali "membunuh" karier politik beliau.

Sebaliknya, tegas Ketua Umum Pakatan Rakyat itu, hidup dan mati beliau bukan terletak di tangan Umno-Barisan Nasional (BN) tetapi Allah s.w.t.

"Kalau nak mati, saya mati... bukan mati karier politik. "Hidup mati saya di tangan Allah bukan Umno-BN . . . belum tentu Umno-BN mampu bertahan tanpa rakyat Malaysia," katanya pada program solat hajat dan Pidato Khas Menangkis Fitnah Jahat di Stadium Melawati di sini malam tadi.

Anwar telah menafikan dakwaan terbaru ini dan membuat laporan polis Selasa lalu. Menurut Ketua Pembangkang ini, tuduhan fitnah terbaru terhadap diri beliau tidak melemahkan semangatnya untuk terus berjuang sehingga berjaya merampas Putrajaya daripada BN.

"Ujian ini tidak melemahkan semangat saya," kata Ahli Parlimen Permatang Pauh ini yang dikenakan tuduhan liwat dan salah guna kuasa akhir 1990-an dan kes liwat kedua pada 2008.

Pada September 1998, Anwar dipecat sebagai timbalan perdana menteri dan timbalan presiden Umno. Beliau dibebaskan dari penjara akhir 2004 dan menjadi pengikat PKR-PAS-DAP sehingga Pakatan Rakyat dibentuk tiga tahun lalu.

Anwar berkata, "isunya sekarang adalah kerana Pakatan Rakyat nak ambil pemerintahan negara." "Jadi apa yang berlaku ini adalah Umno-BN sanggup lakukan apa sahaja, cara yang mungkin mereka jangka akan menghalang kemaraan Pakatan Rakyat, tetapi rakyat yang mahu menuntut Putrajaya," katanya lagi.

"Kita yakin kita akan berbicara soal Buku Jingga (Pakatan Rakyat)bukan soal fitnah... bukan lubang . . . bukan najis dan bukan air mani," kata beliau di hadapan lebih 5,000 orang.

Turut hadir Presiden PAS Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Awal minggu lalu negara dikejutkan dengan tindakan "Datuk T" mendedahkan rakaman video seks melibatkan seorang didakwa pemimpin kanan Pakatan Rakyat dengan pelacur dari China.

Tiga "Datuk T" yang dimaksudkan ialah bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim.

Berikutan pendedahan itu, ketiga-tiga individu terbabit telah disoal siasat polis Bukit Aman dan menyerahkan pita video dan seutas jam tangan jenama Omega sebagai bahan bukti.

Anwar yang juga Ketua Umum PKR juga menyifatkan Abdul Rahim sebagai "jaguh baru" yang dipilih Umno-BN untuk menjatuhkan maruah dan imejnya.

"Dia (Abdul Rahim) jaguh baru . . . tokoh akhlak baru yang ditonjolkan Najib dan (Datin Seri) Rosmah (Mansor)... tokoh moral baru iaitu Rahim Thamby Chik. "Orang Umno kalau membunuh, tiada tindakan, rogol tutup kes, rasuah tutup kes... jadi saya minta kezaliman ini dihentikan," katanya.

Beliau juga berkata pendedahan rakaman video seks itu dibuat dengan tujuan untuk memecahbelahkan keluarganya. Dalam ucapannya itu, Anwar meminta agar barisan kepimpinan dan jentera Pakatan Rakyat tidak memberikan tumpuan terhadap rakaman video seks itu, sebaliknya fokus kepada pilihan raya negeri Sarawak bulan depan. Sementara itu, Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata peristiwa pendedahan itu yang dibuat Datuk T adalah satu perkara yang "menjijikkan".

"Sejak satu minggu (lalu) di televisyen, radio dan surat khabar, adalah satu peristwa yang jijik, bagaimana kalau fokus sasaran peristiwa jijik di Carcosa Seri Negara ini adalah Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, mungkinkah peristiwa itu boleh berlaku? Sudah tentu tidak.

"Skuad khas akan sampai dan tidak akan benarkan rakaman tersebut ditonton, ini menunjukkan 'double standard' seolah-olah ia adalah satu komplot politik," katanya. Ahli Parlimen Ipoh Timur juga mempersoalkan hasil siasatan polis yang sehingga kini masih belum ada sebarang tangkapan dibuat walaupun "Datuk T" telah mengakui terlibat dengan pendedahan tersebut.

"Ada kesalahan dan jenayah tapi adakah tangkapan dibuat? Adakah mereka diheret ke mahkamah? Adakah kita akan percaya satu siasatan yang adil akan dibuat," katanya. Lim turut mencadangkan agar satu persidangan meja bulat diadakan bagi mencari jalan penyelesaian menghentikan politik "kotor dan jijik".

"Kita perlu adakan mesyuarat meja bulat, panggil pemimpin BN, pemimpin Pakatan Rakyat, NGO (pertubuhan bukan kerajaan) dan persatuan agama untuk kita menamatkan politik kotor dan jijik ini dan langkah pertama yang perlu kita lakukan adalah menangkap Datuk T ini," tegasnya. - TMI

Azmin hantar surat tuntutan minta polis mohon maaf

Posted: 28 Mar 2011 07:58 PM PDT

Oleh G Manimaran March 29, 2011
KUALA LUMPUR, 29 Mac — Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menuntut pihak polis meminta maaf secara terbuka kerana mengganggu majlis pelancaran "DNA", yang diadakan di pusat khidmat Ahli Parlimen Gombak Jumaat lalu, yang berakhir dengan kekecohan membabitkan penyokong Pakatan Rakyat dan polis.

Azmin yang juga Ahli Parlimen Gombak mengemukakan empat tuntutan termasuk permohonan maaf. Salinan surat tuntutan beliau turut diedarkan kepada media lewat semalam.

Surat itu dikeluarkan beberapa jam selepas Azmin yang ditemui wartawan di Shah Alam pagi semalam berkata beliau mahu polis memohon maaf ekoran insiden tersebut.

Tiga tuntutan lain yang disenaraikan dalam surat itu ialah membekalkan nama-nama dan nombor polis kesemua anggota polis yang terlibat dalam serbuan minggu lalu.

Azmin, menurut surat yang ditandatangani peguamnya N Surendran itu, mahu Polis Diraja Malaysia (PDRM) memberi akujanji bertulis tidak akan mengulangi tindakan yang menyalahi undang-undang seperti itu.

Surat tuntutan itu dialamatkan kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar dan Ketua Polis Daerah Ampang ACP Amiruddin Jamaluddin.

"Kami diarahkan pada malam 25 Mac 2011, suatu ceramah politik telah diadakan di pusat khidmat Parlimen Gombak. Pihak polis telah secara mala fide, menyalahi undang-undang dan tanpa alasan munasabah menyerbu, mengganggu dan menamatkon ceramah tersebut.

"Adalah dianggarkan lebih 50 anggota polis termasuk FRU terlibat dalam tindakan serbuan ini," kata Surendran lagi.

Beliau yang juga naib presiden PKR berkata, pihak polis juga menggunakan "kekerasan yang keterlaluan" di mana Azmin ditolak dan terjatuh pada masa tersebut. "Beberapa orang yang hadir juga telah ditangkap oleh polis secara salah," katanya.

Malah kata beliau, beberapa kesalahan serius telah dilakukan oleh polis pada malam Jumaat lalu termasuk pencerobohan jenayah, intimidasi jenayah, serangan dan gangguan yang menyalahi undang-undang.

"Kami juga diarahkan untuk menyatakan bahawa tindakan mengganggu dan menamatkan ceramah pada ketika Datuk Seri Anwar Ibrahim berucap adalah satu tindakan mala fide dan bermotifkan politik," kata Surendran lagi.

Azmin telah diberikan notis hadir di ibu pejabat polis daerah Ampang tengah malam kelmarin berhubung insiden tersebut. Beliau yang juga Adun Bukit Antarabangsa diminta hadir pagi semalam, tetapi telah meminta menangguhkannya kerana menghadiri sidang Dewan Undangan Negeri Selangor - TMI

Video sex : Pemimpin agama jangan jadi 'syaitan bisu'

Posted: 28 Mar 2011 07:37 PM PDT

Oleh Syed Mu'az Syed Putra
SHAH ALAM, 29 Mac — Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan pemimpin agama sebagai "syaitan bisu" kerana mengambil sikap berdiam diri dan tidak bersuara dalam isu fitnah moral terbaru yang ditujukan ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurut Hadi, sikap pemimpin agama yang enggan memberikan sebarang respons terhadap pendedahan rakaman video seks oleh "Datuk T" awal minggu lalu amat dikesali.

Walaupun tidak ditujukan secara jelas terhadap siapa pemimpin agama itu, namun ia dilihat menjurus kepada Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang selama ini banyak memberikan pendapat atau komen menyentuh PAS.

"Di mana kalangan yang suka bercakap selama ini, jangan jadi syaitan bisu... yang diarahkan untuk berkata yang benar tapi tidak lakukan adalah syaitan bisu," kata Hadi lagi. Semalam, Majlis Perundingan Malaysia Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao menggesa kerajaan mengambil tindakan tegas ke atas mereka yang bertanggungjawab terhadap pendedahan rakaman video seks minggu lalu.

Presidennya Rev. Dr Thomas Philips berkata, perkembangan itu meletakkan negara pada peta atas sebab-sebab yang tidak diundang. Malah kata beliau, ia juga satu perkembangan menjijikkan dan tidak dapat menerima yang rakyat dihiburkan dengan naratif grafik berhubung video seks 21 minit, didedahkan oleh tiga pihak yang menggunakan nama "Datuk T".

"Jangan anggap kezaliman adalah kekuatan kepada seluruh kerajaan, kezaliman yang berlaku merendahkan kerajaan, menunjukkan kelemahan dan kerajaan sanggup melakukan apa sahaja untuk memastikan mereka terus berkuasa.

"Jadi sebagai rakyat kita diwajibkan untuk tidak terlibat dengan kerja-kerja mungkar ini, percayalah pemimpin Barisan Nasional (BN) . . . kamu tidak akan kekal buat selama-lamanya . . . percayalah fitnah dan kezaliman yang kamu lakukan ini adalah tanda bahawa perubahan akan berlaku," kata Hadi ketika menyampaikan ceramah selepas program solat hajat dan Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' di Stadium Melawati di sini malam tadi.

Awal minggu lalu, negara dikejutkan dengan tindakan "Datuk T" mendedahkan rakaman video seks melibatkan seorang, didakwa pemimpin kanan Pakatan Rakyat, dengan pelacur dari China.

Tiga "Datuk T" iaitu bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Perkasa Datuk Shuib Lazim — mengakui bertanggungjawab membuat pendedahan tersebut.

Menurut Hadi, pendedahan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Anwar itu disifatkan beliau sebagai "permainan politik" kotor dan bertentangan dengan ajaran Islam. "Kita sedang mengalami satu peristiwa permainan yang sangat kotor bukan sahaja mengikut ajaran Islam bahkan ia bercanggah dengan amalan demokrasi yang diamalkan manusia sejagat.

"Kita sedang mengalami satu kecelaruan yang amat menakutkan di seluruh dunia dan apa yang berlaku ini wajib untuk kita lakukan perubahan," katanya. Kata Ahli Parlimen Marang ini, mengikut undang-undang Islam mana-mana individu dituduh terlibat dalam satu perkara termasuk zina tidak boleh dianggap sebagai pesalah selagi ia tidak dibuktikan di mahkamah.

"Orang yang dituduh dianggap tak bersalah selagi tak dibuktikan dan sebarang tuduhan yang dibuat dalam negara bertamadun hendaklah melalui proses mahkamah dan keadilan, bukan melalui media atau perbualan masyarakat.

"Mengikut kaedah perundangan Islam atau hudud yang berkait dengan isu moral dan sebagainya ia akan ditolak jika berlaku kekeliruan dan ia dibuat di mahkamah bukannya orang lain," katanya.

Tambah Hadi, kerajaan persekutuan sepatutnya mengambil sikap yang telus dan adil bagi membawa individu yang terlibat ke muka keadilan dan tidak sesekali berkompromi dalam perkara yang menyalahi undang-undang.

"Sepatutnya pihak berkenaan ambil tindakan, siasat siapa jurukamera, pelakon, penerbit dan pengedar . . . orang ini yang perlu disiasat. "Jika kerajaan bertanggungjawab, maka kerajaan tidak akan terlibat dengan kemungkaran ini yang mana rakyat wajib mencegah kemungkaran daripada berlaku.

"Marilah kita melakukan perubahan supaya tidak ditimpa bencana," katanya. Polis telah menahan Abdul Rahim dan Shazryl berhubung pendedahan video seks itu pada Khamis lalu — bahan bukti termasuk rakaman video turut diserahkan.

Jumaat lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan, Umno tidak terlibat dalam rakaman video seks itu. Anwar juga telah menafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu dan telah membuat laporan polis - TMI

Tidak mustahil fitnah dikembalikan kepada tuannya

Posted: 28 Mar 2011 09:34 AM PDT


Ismail Hashim

SHAH ALAM, 28 Mac: Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengingatkan umat Islam jangan mengejutkan fitnah yang sedang tidur kerana bahayanya akan menimpa semua orang. Menurutnya, Allah SWT menyatakan kejahatan fitnah bukan hanya terkena orang zalim sebaliknya akan terkena sesiapa sahaja.

Katanya, fitnah apabila melanda dalam masyarakat adalah seperti malam gelap gelita dan sesiapapun sudah tidak dapat membezakan siapa yang ada di hadapannya.

Tuan Ibrahim berkata demikian ketika menyampaikan Kuliah Maghrib dalam majlis Solat Hajat dan Pidato Khas anjuran Pakatan Rakyat yang sedang diadakan di Stadium Malawati, dekat sini.

Tuan Ibrahim berkata sifat fitnah, ia hanya laku ketika awal sahaja selepas itu, ia akan ditolak oleh masyarakat dan rakyat. Beliau mengaitkan fitnah isu video seks yang ditolak selepas sahaja saiz perut pelakon kelihatan berbeza.

"Kerana itu, dalam hal ini kita kena menjaga perut kita kerana kini ia sudah menjadi bahan bukti. "Dalam zaman teknologi tinggi kini, jika perut atau bahu kelihatan berbeza, keadaan ini masih boleh dibaiki dengan editan dalam waktu sekejap sahaja," tegasnya.

Disiplin Islam, ujarnya, menegaskan setiap berita apabila ia datang wajib dikaji selidik terlebih dahulu, bukan tayang baru hendak dikaji.

Inilah yang menyebabkan berlakunya fitnah besar, ujarnya, melibatkan maruah termasuk keluarga dan sanak saudara. "Tidak mustahil untuk Allah kembalikan fitnah itu kepada tuannya dan jadikan fitnah itu sebagi sumber kebangkitan rakyat," katanya.

Sementara itu selepas solat Isyak tadi, berlangsung solat hajat yang diimamkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Turut berlangsung sekarang ini adalah pidato khas oleh pimpinan PR seperti Presiden PAS sendiri, Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, Ketua Umum Keadilan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang. - HD

Santai mlm : Kejadian selepas Tsunami Jepun

Posted: 28 Mar 2011 09:09 AM PDT




Kerja-kerja haramjadah 3 jembalang ...

Posted: 28 Mar 2011 06:07 AM PDT

Mat Zain Ibrahim Dedah Hubungan Tiga Tan Sri
KUALA LUMPUR: Pegawai penyiasat polis dalam kes mata lebam Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mat Zain Ibrahim mendedahkan laporan salahguna kuasa yang dilakukan bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik yang cuba ditutupi dua Tan Sri, Ghani Patail dan bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan.

Menurut beliau, di antara 9 Julai hingga 20 Ogos 1999, Anwar telah membuat empat laporan polis mendedahkan perbuatan rasuah pemimpin politik dalam kerajaan. Laporan-laporan itu turut menamakan Tun Mahathir, peguam negara Allahyarham Mokhtar Abdullah dan Ghani Patail yang ketika itu merupakan Timbalan Pendakwa raya.

Mat Zain berkata, pertembungan antara Rahim dan Anwar dilihat jelas dalam laporan bertarikh 20 Ogos 1999 yang mendakwa ketiga individu itu menyalahguna kuasa, melindungi perbuatan rasuah, menutup siasatan dan tidak mengenakan sebarang pendakwaan terhadap rasuah membabitkan Rahim.

"Bersekali dengan report tersebut, Anwar telah menyertakan satu set salinan laporan siasatan Badan Pencegah Rasuah(BPR)terhadap Rahim yang disahkan oleh Bahagian Pendakwaan,Jabatan Peguam Negara dan ditanda tangani oleh Gani Patail yang mengkelaskan dokumen tersebut sebagai RAHSIA," ujar beliau dalam satu surat yang dialamatkan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Mat Zain yang pada masa itu Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (KJSJ) berkata, beliau menangani ke empat laporan itu melibatkan rasuah berjumlah RM40 juta atau bersamaan RM39,782,772.60 yang disahkan Ghani.

Katanya, terdapat perbezaan antara KJSJ dengan Jabatan Peguam negara dalam menangani laporan itu. Peguam Negara mahu ia diklasifikasi di bawah Akta Rahsia Rasmi sementara KJSJ pula mahu ia disiasat di bawah Seksyen 2(1)Emergency(Essential Powers) Ordinance 2,1970 berkaitan kesalahan salahguna kuasa, di mana siasatan dijangka membabitkan rakaman keterangan daripada Mahathir, Allahyarham Mokhtar Abdullah dan Gani Patail sendiri serta lain-lain kenamaan.

Bagaimanapun katanya, pada 28 Ogos 1999, beliau menerima surat daripada Jabatan Peguam Negara memaklumkan laporan yang dibuat Anwar terhadap Rahim, akan disiasat oleh Musa Hassan setelah kononnya Gani Patail membuat laporan terhadap Anwar pula kerana kesalahan di-bawah Akta Rahsia Rasmi "Apa yang berlaku ialah, Gani Patail dengan kemudahan yang diberi oleh Musa Hassan telah menterbalikkan kedudukan laporan Anwar yang melibatkan Rahim untuk menyebabkan Anwar pula disiasat dibawah Akta Rahsia Rasmi.

"Lebih mudah untuk saya menyatakan laporan melibatkan Rahim itu telah di"hijacked" oleh Musa Hassan daripada tangan KJSJ Kuala Lumpur," jelas Mat Zain dalam surat berkenaan.

"Perbandingan yang boleh dibuat disini ialah apabila menangani siasatan terhadap Anwar, Gani Patail dan Musa Hassan sanggup melakukan apa sahaja antaranya memaksa pakar Kerajaan membuat beberapa laporan palsu, mengujudkan keterangan DNA palsu,menipu dan melakukan tindakan-tindakan melampaui batasan undang-undang dan lojik untuk mensabitkan kesalahan terhadap Anwar.

"Sebaliknya apabila menangani siasatan berkaitan Rahim pula, Ghani Patail dan Musa Hassan, sanggup melakukan apa sahaja antaranya, menterbalikkan fakta dan memutarbelitkan keterangan untuk membersihkan Rahim daripada sebarang salah laku jenayah sambil meletakkan kesalahan terhadap pengadunya pula.

Walaupun Musa Hassan telah bersara namun Gani Patail masih berkuasa sebagai Peguam Negara. "Apabila siasatan mengenai video lucah ini sampai ketangan Jabatan Peguam Negara kelak, kita boleh menjangka pendirian Gani Patail, lebih-lebih lagi apabila mengambil kira isu video lucah ini juga adalah pertembungan antara Rahim dan Anwar.

"Isu yang sering saya bawa sehingga ke peringkat YAB Perdana Menteri secara persendirian, ialah berkenaan dengan salahlaku jenayah Gani Patail dan Musa Hassan yang bukan sahaja telah menjejaskan maruah PDRM dan saya secara peribadi malahan mereka mengkucar-kacirkan Sistem Keadilan Jenayah kita.

"Saya tidak ralat mendedahkannya memandangkan saya telah menasihatkan mereka berdua tahun 1998 bahawa sebarang pemalsuan dan penganiayaan akan terbongkar suatu hari nanti," jelas surat berkenaan - Keadilan Daily

Kalau ikut firasat aku la, mamat Aauuwww ni akan menang la ... hahaha

Posted: 28 Mar 2011 05:26 AM PDT

Video seks: Hishammuddin akan saman Anwar
2011/03/28

KUALA LUMPUR: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, akan memfailkan saman terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang mengaitkan beliau dalam kes video seks yang ditayangkan kepada wartawan di Carcosa Seri Negara, Isnin lalu.

Hishammuddin hari ini melantik peguam Tan Sri Cecil Abraham bagi mewakili beliau dalam memfailkan saman terhadap Ketua Pembangkang itu. Menurut sumber Kementerian Dalam Negeri, dakwaan Anwar bahawa Hishammuddin adalah dalang di sebalik penayangan video yang dikatakan membabitkan seorang pemimpin utama pembangkang telah menjatuhkan maruah dan nama baiknya sebagai menteri.

Kata sumber itu, tindakan undang-undang itu diambil bagi membersihkan nama Hishammuddin. Anwar dalam laporan beberapa akhbar sebelum ini menuduh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Hishammuddin dan polis terbabit dalam pendedahan rakaman video kononnya aksi beliau mengadakan hubungan seks dengan seorang wanita tidak dikenali di sebuah hotel di ibu negara bulan lalu.

Najib dan Hishammuddin kemudian menafikan pembabitan mereka dalam rakaman berkenaan. - BERNAMA

Anti politik kotor, lucah - SMM sahut seruan Dr Asri - Anjur himpunan besar-besaran

Posted: 28 Mar 2011 02:02 AM PDT

KUALA LUMPUR: Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan melancarkan kempen 'Rakyat Selamatkan Malaysia yang akan berlangsung selama dua minggu bermula 28 Mac hingga 8 April ini bagi membantah amalan politik lucah dan kotor yang semakin membimbangkan.

Menurut pengerusinya, Ahmad Syukri Ab Razab, SMM meletakkan sasaran untuk mengadakan perhimpunan besar-besaran dengan tema "Himpunan Rakyat untuk Politik Bersih Dan Adil pada kemuncak kempen tersebut.

"Kempen ini antara lain bertujuan untuk memberi pendedahan kepada rakyat mengenai situasi semasa dan langkah yang perlu dimainkan oleh semua pihak untuk merawati keparahan kondisi politik Malaysia," ujar beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Kenyataan itu sekaligus menyambut saranan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin yang mengajak semua pihak menganjurkan perhimpunan besar bagi menyatakan kebencian rakyat terhadap politik lucah dan kotor.

Dalam kenyataannya, Ahmad Syukri mengulas isu rakaman video seks oleh individu yang menggelar diri mereka sebagai 'Datuk T', menyifatkan perbuatan itu sudah melampaui norma politik yang seharusnya diamalkan secara bersih dan adil.

Menurut beliau, mahasiswa menilai isu yang berlaku itu merupakan hasil daripada permainan 'politik kotor' dan budaya pemerintahan yang bobrok. "SMM beranggapan tidak perlu diragui lagi betapa rosaknya integriti seorang pemimpin yang sanggup mendendangkan politik murah demi menjatuhkan pesaing politik.

"Sudah pasti sistem pemerintahan negara akan semakin tempang jika pemimpin yang tidak berintegriti ini terus dibenarkan untuk menduduki kerusi pentadbiran. "Oleh itu SMM menyarankan agar pihak kerajaan segera melakukan pemutihan dalam kerusi pentadbiran negara agar suasana politik Malaysia kembali berteraskan nilai dan peradaban," katanya. Justeru itu, katanya, SMM juga mendesak agar pelaku utama yang mendedahkan video seks tersebut segera diheret ke muka pengadilan dan dikenakan hukuman sewajarnya.

"Hal ini penting bagi memberi mesej kepada rakyat bahawa budaya ini adalah sangat tidak sihat untuk masa depan demokrasi negara. "SMM dengan tegas menyatakan bahawa mahasiswa menggesa agar permainan isu ini dihentikan segera oleh semua pihak yang berkaitan.

Menurutnya lagi, jika di peringkat nasional, masyarakat dihantui dengan isu politik lucah, di kampus pula mahasiswa dibebani salah guna kuasa pentadbiran seperti yang berlaku di Universiti Malaya dan Universiti Kebangsaan Malaysia pada Pilihan Raya Kampus baru-baru ini.

"Oleh itu, dengan keadaan politik Malaysia yang bercelaru ditambah dengan suasana pendidikan politik dalam universiti yang turut tercemar dengan pencabulan demokrasi, Maka SMM melihat menjadi satu keperluan segera untuk menggerakkan kuasa rakyat dalam mengubah suasana politik Malaysia yang semakin parah.

"SMM juga tidak menolak kemungkinan untuk mengheret kondisi ini ke medan PRU 13 sebagai puncak untuk membina semula Malaysia dengan pengamalan politik yang lebih baik.


Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=9997

Notis polis pada Azmin bertarikh November 2011 ... 8 bulan lagi? ... hahahaha

Posted: 28 Mar 2011 01:29 AM PDT

Azmin sindir polis keluar notis Seksyen 111 'lapan bulan' lebih awal Oleh Melissa Chi
SHAH ALAM, 28 Mac — Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menyindir polis mengeluarkan notis "lapan bulan lebih awal" agar hadir di ibu pejabat polis Ampang untuk memberi keterangan berhubung kekecohan pada program parti yang dianjurkan di pusat khidmat masyarakatnya di Gombak, Jumaat lalu.

Ahli Parlimen Gombak itu berkata selain tidak diberi alasan beliau dipanggil, pihak polis juga seolah-olah mengeluarkan notis secara terburu-buru dengan kesilapan tarikh.

Kata beliau, sedangkan notis itu dipercayai berkaitan dengan insiden Jumaat lalu — yang berakhir dengan kekecohan antara polis dan penyokong Pakatan Rakyat, tetapi tarikh notis bulan tertera "26 November 2011."

"Notis yang diberikan kepada saya tidak menyebut alasan siasatan dan mereka lakukan ini secara terburu-buru. "Notis di bawah Seksyen 111 telah digunakan terhadap saya lewat malam tadi yang bertarikh 26 November 2011, ini bermakna polis terlalu cekap yang mana mereka sediakan notis lapan bulan lebih awal," kata Azmin.

Beliau mengaitkan kedua-dua kes liwat membabitkan Ketua Umum Pakatan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang mana prosedur yang dibuat tidak mengikut kronologi membuktikan tuduhan tersebut telah dirancang.

"Saya telah dimaklumkan terdapat tiga buah kereta, satu kereta peronda dan dua kereta persendirian datang ke rumah saya untuk memberikan notis kepada saya tapi selepas itu mereka tetap menunggu di hadapan rumah saya dan sekali lagi saya merasakan ini adalah satu bentuk gangguan dan ugutan terhadap anak dan keluarga saya.

Sebaik sahaja menyerahkan notis kenapa anda mesti terus berada di hadapan rumah saya? "Bila saya pulang kira-kira pukul 1 lebih (pagi tadi) mereka masih lagi berada di sekitar kawasan rumah saya dan untuk apa?

Rakan saya dari Batu Caves dan juga Hulu Klang juga menerima notis pada pukul 2.30 pagi. Kenapa tidak serahkan notis itu hari ini atau tengah hari? Kenapa perlu tergesa-gesa?" soalnya.

Ketika polis tiba di pekarangan rumahnya, Azmin berada di Hotel De Palma, Ampang kerana menghadiri mesyuarat PKR selepas makan tengah hari di lokasi sama.

"Saya mempersoalkan cara mereka buat perkara ini; seolah-olah saya seorang penjenayah. Mengapa mereka perlu serahkan notis macam itu yang terdapat unsur gangguan dan ugutan kepada saya dan keluarga.

Mereka datang lewat malam tadi. Mereka tidak boleh tunggu sehingga hari ini untuk serahkan notis. Kenapa polis bertindak dengan tidak profesional," katanya kepada wartawan selepas sesi pertama Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini.

Azmin juga menuntut Kementerian Dalam Negeri bertanggungjawab atas sikap "tidak profesional" polis. Ketika ditanya sama ada akan mengambil tindakan undang-undang terhadap polis, Azmin berkata peguamnya akan mengkaji perkara itu.

"Peguam saya akan kaji dulu. Satu saya rasa ia menceroboh dan kedua bertindak di luar kuasa kerana tidak mempunyai hak untuk masuk. Ini adalah premis swasta, ia pejabat saya, anda tahu pusat khidmat masyarakat. Mereka tidak sepatutnya datang dan mengganggu program kita," katanya.

Azmin berkata peguamnya mungkin akan kemukanan notis pertama menjelang petang esok. Beliau juga menunjukkan kepada pemberita notis yang diterimanya lewat malam tadi yang dikeluarkan lapan bulan awal.

Azmin juga menuntut permohonan maaf daripada Ketua Polis Ampang kerana mengganggu satu program yang dianjurkan di pusat khidmat masyarakatnya Jumaat lalu.

"Perhimpunan yang kita buat secara aman dan dirancang tetapi ia menjadi kelam-kabut apabila polis masuk dan membuat provokasi yang mengganggu ketenteraman program. "Peguam saya akan menghantar satu notis esok kepada OCPD (Ketua Polis Daerah) Ampang menuntut permohonan maaf dan memohon penjelasan dan jika mereka tidak mahu kita akan ambil tindakan undang-undang kepada polis," katanya.

Azmin sepatutnya menemui polis hari ini untuk memberikan keterangan berhubung program Pakatan Rakyat yang diadakan pusat khidmat masyarakat Gombak. Akaun Twitter PKR Wilayah Persekutuan pula menyebut: "@AzminAli diminta lapor diri ke balai polis esok (hari ini); isu ceramah 25/3 tiada permit.

Mengikut sumber beliau mungkin akan ditahan." Difahamkan Azmin telah bercakap kepada Ketua Polis Ampang dan menetapkan semula pertemuan dengan polis kerana menghadiri perasmian DUN Selangor pagi ini.

Majlis Jumaat lalu anjuran PKR, yang didakwa diadakan tanpa permit polis, berubah menjadi 'hodoh' apabila anggota polis cuba menghentikan Anwar daripada meneruskan ucapannya, menyebabkan penyokong beliau marah lalu menyerang pasukan keselamatan.

Ketua Umum PKR itu, yang merupakan pemimpin terakhir berceramah telah menyampaikan ucapannya sekitar 13 minit ketika polis mula campur tangan sedangkan dikatakan telah diberi 15 minit untuk berucap - TMI

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT