Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Guan Eng saman ADUN UMNO Pulau Betong dan Utusan

Posted: 14 Feb 2011 11:20 PM PST

Kerajaan negeri Pulau Pinang akan melantik syarikat guaman Karpal Singh & Co. untuk keluarkan saman malu atas ADUN UMNO Pulau Betong Muhammad Farid Saad dan Utusan Malaysia dengan fitnah mereka pada 2 Februari 2010 bertajuk bahawa kerajaan negeri Pulau Pinang telah mengedarkan buku risalah "My Balik Pulau". Dalam lapuran bertajuk "Lupa Sejarah, Hina Melayu", kerajaan negeri PR Pulau Pinang didakwa mengedarkan risalah yang memperlekehkan sumbangan dan peranan orang Melayu di Balik Pulau.

Utusan Malaysia telah terus mangadu-dombakan isu ini dengan lapuran susulan pada hari berikutnya yang berbentuk menghasut sentimen perkauman terhadap kerajaan negeri PR Pulau Pinang yang mahukan pinggirkan sumbangan orang Melayu. UMNO, Farid dan Utusan Malaysia telah meludah ke langit kerana yang keluarkan risalah "My Balik Pulau" tidak lain, tidak bukan adalah kerajaan BN negeri yang lama.

Ia diluluskan oleh kerajaan negeri BN lama sebelum Mac 8, 2008 dan sebelum PR mengambil alih tampuk pemerintahan kerajaan negeri. Maka Farid patut tahu kerana beliau adalah sebahagian daripada pentadbiran kerajaan negeri lama. Lagipun beberapa penyokong kuat UMNO beliau adalah penyumbang ke atas keluaran "My Balik Pulau" ini.

Sungguhpun kerajaan negeri telah menjelaskan perkara itu dan meminta Farid tarik balik dan minta maaf atas sifat perkauman anti-bukan melayu dengan pembohongan dan fitnah yang menganiayai kerajaan negeri PR Pulau Pinang atas sesuatu yang bukan salahnya, Farid enggan buat demikian. Sebaliknya Utusan Malaysia teruskan laporan palsu yang mendakwa kerajaan negeri mengeluarkan risalah "My Balik Pulau" yang sebenarnya dikeluarkan oleh UMNO dan kerajaan persekutuan.

Oleh itu kerajaan negeri telah membuat keputusan pada mesyuarat EXCO minggu lepas untuk saman malu ADUN UMNO ini kerana telah menggembar-gemburkan risalah "My Balik Pulau" dengan sentimen perkauman di Utusan Malaysia yang membuat lapuran besar bertajuk "lupa sejarah, hina Melayu". Penasihat Undang-undang Negeri Dato Faiza telah menasihatkan agar saya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang mengeluarkan saman malu untuk mewakili kerajaan negeri Pulau Pinang.

Dalam keghairahan buat serangan hentam-keromo ke atas kerajaan negeri PR Pulau Pinang semua fakta dan kebenaran dilupai dan dibelakangkan. Sungguhpun yang "bersalah" adalah BN/UMNO dan kerajaan persekutuan sendiri, serangan bertubi-tubi dijalankan ke atas kerajaan negeri PR Pulau Pinang yang dimangsakan sebagai kembiri hitam.

Kerajaan negeri PR Pulau Pinang tidak akan berdiam diri dan menanggung lagi kesalahan orang lain, khususnya UMNO yang jahat seribu jahat ini. Politik rasis dan benci-membenci UMNO dan BN untuk menutup skandal rasuah mereka mestilah dilawan berhabis-habisan, yang jelas sebagai reaksi terhadap pembongkaran skandal RM30 juta Pulau Jerejak yang berlaku di bawah Tan Sri Koh Tsu Koon yang serahkan Pulau Jerejak habis kepada UDA.

Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Di Komtar, George Town Pada 15 Februari 2011

Syabas saman Khalid dan Tony Pua

Posted: 14 Feb 2011 10:32 PM PST

KUALA LUMPUR, 15 Feb — Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim berkata Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) cuba mengelirukan rakyat dengan mengemukakan saman terhadap wakil rakyat Pakatan Rakyat (PR) termasuk beliau sendiri.

Khalid dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua telah menerima notis saman Syabas berhubung isu Tabung Budi.

"Kami telah menerima dokumen saman daripada Syabas berkenaan kenyataan yang dibuat mengenai Tabung Budi serta kenyataan yang meminta Syabas memulangkan hak pembekalan air kepada kerajaan negeri menerusi kempen Kembalikan Hak Air Kepada Rakyat," kata Khalid dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Khalid berkata peguam-peguamnya telah diberi arahan untuk menyediakan pembelaan di mana beliau akan diwakili oleh Edmund Bon manakala Pua, yang juga setiausaha publisiti DAP kebangsaan, telah melantik Gobind Singh Deo.

Bagaimanapun Khalid menegaskan, tindakan perundangan itu tidak mengubah pendirian kerajaan negeri Selangor terhadap isu Tabung Budi.

"Syabas tidak mempunyai hak untuk meminta pengguna-pengguna menyerah dana kepada Syabas kerana dana tersebut diberi oleh kerajaan negeri melalui program pemberian 20 meter padu air percuma.

Kerajaan negeri juga masih berpendapat penjanjian konsesi kepada empat syarikat konsesi termasuk Syabas perlu ditamatkan agar industri air negeri boleh diambil alih kerajaan negeri bagi memastikan bekalan air yang lebih efektif dengan harga yang berpatutan," kata Khalid dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

Khalid juga menambah, kerajaan negeri juga telah mengarahkan Pegawal Selia Air agar menulis surat kepada Syabas untuk memastikan bahawa segala biayaan guaman dalam saman ini dibayar oleh pengarah-pengarah dan individu yang terlibat Syabas sendiri dan bukan oleh Syabas sendiri kerana syarikat tidak perlu dibelenggu oleh bayaran guaman untuk kes yang jelas tidak ada kena-mengena dengan fungsinya sebagai pembekal air bersih kepada rakyat Selangor.

Malah kata beliau, tindakan Syabas menyaman ketika proses rundingan pengambilalihan syarikat konsesi-konsesi air yang belum selesai menimbulkan beberapa persoalan berkenaan niatnya.

"Semua wakil kerajaan Pakatan Rakyat Selangor siap sedia untuk terus berusaha untuk mengembalikan hak air kepada rakyat selaras dengan agenda Merakyatkan Ekonomi Selangor," katanya lagi.

Pada akhir November lalu, kerajaan Selangor berkata akan meminta kerajaan pusat menarik balik lesen konsesi yang diberikan kepada Syabas jika syarikat itu didapati mengutip balik kos 20 meter padu air yang disubsidi oleh kerajaan Selangor kepada rakyatnya menerusi Tabung Budi.

Khalid berkata Syabas tidak berhak mengutip derma daripada mana-mana individu pengguna air yang mendapat subsidi daripada kerajaan negeri menerusi tabung yang dilancarkan syarikat itu.

Tabung Budi dilancarkan Syabas pada 24 Ogos lepas melibatkan skim yang membolehkan pengguna air membayar balik kos 20 meter padu air bernilai RM11.40, yang disubsidi kerajaan negeri kepada rakyat Selangor setiap bulan, diserahkan kepada Syabas.

Wang kutipan itu nanti akan disalurkan kepada golongan kurang berkemampuan yang tidak menerima 20 meter padu air percuma bagi mendapatkan semula sambungan air bersih ekoran kegagalan mereka membayar bil.

Khalid berkata Syabas bukanlah sebuah badan yang ditugaskan untuk menjaga hal ehwal kebajikan rakyat.

"Tujuan Syabas bukanlah untuk jaga kebajikan. Adalah sesuatu yang 'hypocrisy' untuk katakan dia (Syabas) sekarang bertaubat menolong rakyat . . . itu bukan tujuannya. Saya akan mengutus surat kepada Syabas sama ada perkara ini melanggar tatacara perjanjian yang kerajaan negeri buat bersama Syabas pada 2004," katanya ketika itu. -TMI

Kerja HARAMJADAH KERAjaan Najib .. Apa depa buat semua boleh ...

Posted: 14 Feb 2011 09:42 PM PST

STONE : Yang ni aku betul-betul tak faham dan menyampah teramat. Kenapa perlu melantik syarikat swasta bagi menguatkuasakan kesalahan lalulintas? Mana perginya cawangan trafik PDRM? Apakah kini polis trafik dah sibuk sangat dengan demo demi demo yang banyak diadakan dan bakal diadakan akhir-akhir ini? Tak lain tak bukan hanyalah untuk memperkayakan kroni-kroni mereka. Ni la yang dikatakan projek haramjadah .. Ya projek haramjadah untuk menekan rakyat dan memperkayakan kroni namanya.

Bila masa rakyat didahulukan? Kroni didahulukan ada la ... Sesungguhnya aku tak dapat bayangkan tugas-tugas polis boleh diswastakan ... Itu lah Malaysia, Itu lah Najib UmnoApco ... Lepas ni projek apa pula nak diswastakan untuk menekan rakyat ... Malaysia BOLEH ... Boleh semua ... BOLEH bunuh orang, Tipu orang dah tentu BOLEH ... BOLEH buat apa saja yang depa suka ... Tu pun ramai lagi yang suka Najib haramjadah ni ...


Dua syarikat yang rapat dengan Umno dan BN bakal menerima komisyen RM3.8 billion dari hasil kutipan enam juta saman ekor, kata pengerusi anti saman ekor Datuk Mahfuz Omar.

Syarikat tersebut dilantik akhir tahun lalu untuk menyelenggara sistem penguatkuasa automatik iaitu pengguna kamera yang diguna polis untuk mengesan kelajuan kenderaan. Sebagai balasan katanya,dua syarikat itu akan menerima komisen sebanyak 35% dari kutipan saman yang terkumpul daripada pesalah trafik yang bernilai RM3.8 billion.

RM3.8 billion hanya anggaran minimum,bagi tempoh lima tahun kutipan,kemungkinan untungnya labih banyak.

Sudah pasti syarikat kutipan ini mahukan lebih keuntungan dan keuntungan itu datangnya daripada kompaun saman terhadap kenderaan rakyat Malaysia.Maka sudah pasti mereka akan cuba memastikan lebih banyak saman dikeluarkan untuk mendapatka lebih keuntungan pada syarikat mereka.

Dua syarikat tersebut ialah Beta Tegap sdn. bhd. (No:641884-A) dan Commercial Circle(M) sdn. bhd. (No:140723-V).Saya yakin dibelakang syarikat ini wujud kepentingan pimpinan Umno dan BN yang akan memanfaatkan "Lubuk" duit ini.

Mahfuz juga kesal,kerana kerajaan BN tetap membentangkan pindaan rang undang-undang (RUU) Akta pengangkutan jalan 2010 untuk bacaan pertama pada 18 Okt. yang lalu bagi mengekalkan saman ekor.

Jesteru itu,kempen ANTI saman ekor Fasa kedua akan dilancarkan dalam satu program bersama pimpinan PR pada 16 Februari ini.

Prosedur pemberian saman ekor juga dipertikaikan kerana tiada notis "Saman" dikeluarkan kepada pesalah trafik,sebaliknya hanya diberitahu melalui laman Web atau sms sahaja.

Sedangkan dalam satu kes mahkamah pada 2009,Mahkamah telah memutuskan tindakan JPJ menyenarai hitamkan kenderaan yang membayar saman ekor,salah disisi undang-undang

Kesemua 1,500 guru KAFA P. Pinang terima bayaran RM100 sempena Maulidur Rasul

Posted: 14 Feb 2011 09:02 PM PST

Kesemua 1,500 guru Kafa akan diberikan RM100 sempena Majlis Sambutan Maulidur Rasul Pulau Pinang bertemakan "Wasatiyyah(Kesederhanaan) Tonggak Kecemerlangan Ummah. Bayaran RM 100 one-off ini akan makan perbelanjaan RM150,000 dan akan dicadangkan oleh saya kepada mesyuarat EXCO pada hari Khamis ini.

Pada tahun lepas, kerajaan negeri telah memberikan RM100 one-off kepada guru-guru Kafa sempena perayaan Awal Muharaam. Buat kali pertama juga dalam tahun 2010, semua guru Kafa telah diberikan RM250 duit raya menyambut Hari Raya Puasa.

Pembayaran ini dapat dibuat kerana kerajaan negeri mengamalkan perbelanjaan berhemah; urustadbir CAT yang cekap, akauntabel dan telus; serta kempimpinan integriti, bersih dan bersih daripada rasuah. Kejayaan ini diakui bukan sahaja oleh Laporan Ketua Audit Negara 2008 dan 2009 yang memuji lebihan Bajet paling besar sebanyak RM 88 juta pada 2008 dan RM77 juta pada 2009 tetapi juga oleh badan anti-rasuah antarabangsa terunggul Transparency International.

Kesederhanaan dalam Islam akan menolak dakwaan pemimpin BN tertentu bahawa Islam adalah ekstrimis, mundur, miskin, tidak demoktratik dan korup. Seperti yang dinyatakan oleh ulamak Islam terkenal Dr Yusof Al Qaradhawi,

Kesederhanaan dalam Islam disumberkan daripada kesederhanaan method dan undang undang seperti berikut:-

1. Kesederhanaan adalah adil
2. Kesederhanaan adalah konsisten
3. Kesederhanaan adalah keamanan
4. Kesederhanaan adalah lambang kebaikan
5. Kesederhanaan adalah lambang kekuatan
6. Kesederhanaan adalah tunjang kekuatan

Kerajaan negeri percaya amalan kesederhanaan dalam kehidupan rakyat tanpa kira agama dan kaum akan dapat menyatupadukan rakyat untuk menikmati bersama kemakmuran, keamanan dan harmoni serta kamajuan membina modal insan.

Kenyataan Akhbar Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng Di Komtar, George Town Pada 15.2.2011.

Kalau org lain pakai media dia kata kianat tp kalau dia pakai media dikatakan strategi. 'pelaq betul' - chegu Bard

Posted: 14 Feb 2011 06:32 PM PST


Azmin: PAS turut intai kawasan PKR

PKR kini menghadapi rundingan sukar dengan rakannya PAS apabila kedua-dua parti kini mengintai kerusi yang sama dalam pillihan raya umum ke-13 yang dijangka berlangsung tahun ini.

Tanpa menamakan kawasan terlibat, Timbalan Presiden PKR Ali berkata, ia melibatkan kawasan tanpa majoriti sesuatu kaum atau dengan kata lain dirujuk sebagai "kawasan bercampur".


"Tiada lagi formula PAS akan bertanding di kawasan majoriti Melayu, DAP di kawasan Majoriti Cina dan PKR di kawasan bercampur. Sekarang, PAS juga mahu kawasan bercampur," kata Azmin (kiri) pagi ini.

PAS secara tradisionalnya menikmati sokongan daripada masyarakat Melayu tetapi pilihan raya demi pilihan raya kecil baru-baru ini membuktikan bahawa perkara itu kini menjadi cabaran untuk gabungan Pakatan Rakyat.

Sebagai contoh, dalam pilihan raya kecil Tenang baru-baru ini, calonnya Normala Sudirman tewas apabila 83.3 peratus sokongan Melayu pergi kepada BN.

Sebagai parti yang lebih tua dan lebih tersusun daripada PKR, PAS dijangka menyandarkan kepada kekuatan jenteranya di peringkat kawasan untuk berunding bagi pembahagian kerusi = mkini

PAS tak akan tanding di Kerdau andai ...

Posted: 14 Feb 2011 05:43 PM PST


KUALA LUMPUR: PAS may stay out of Kerdau state seat by-election in Pahang if the Election Commission (EC) decides to hold the polls simultaneously with Merlimau in Malacca.

The EC has fixed Feb 26 for nomination and March 6 for polling for the Merlimau state seat by-election.

It will not be a surprise if voting in Kerdau is held on the same day as Merlimau given that simultaneous polling had been conducted for Galas state seat in Kelantan and the Batu Sapi parliamentary seat in Sabah in November, last year.

PAS may not have the energy to take part in two simultaneous by-elections considering that the Islamist party was mauled by the Barisan Nasional (BN) in Tenang, Johor, only three weeks ago.

In fact, the party was toying with the idea of staying away from Merlimau but changed its mind when PKR asked PAS to stand in for the unregistered alliance of Pakatan Rakyat.

The party has yet to recover from its "injuries" sustained in Tenang and now it has to fight the BN again in Merlimau. Many of its members feel the party is in no position to enter the Kerdau fray in its current worn-out state.

It is not so much the physical endurance that the party is afraid of but the psychological effect another defeat would inflict on its members.

Repeated defeats will bring down morale and erode confidence no matter how strong and united the party is.

And if the EC decides to hold Merlimau and Kerdau polls at the same time, PAS will obviously face logistical problems besides the financial burden.

Awkward position

Then there is this row over Valentine's Day, with its Youth wing advocating "moral policing" to curb vices it deems is associated with the celebration. But some leaders have distanced themselves from this conservative stance to be in tune with their allies DAP and PKR.

The fortune of PAS is at its lowest ebb, so contesting the Kerdau state seat, which is also a BN traditional bastion, will further expose its weaknesses which in turn will put the party in an "awkward" position in Pakatan.

So far, PKR has been the weakest link in the alliance but if PAS continues to be defeated in a series of by-elections, the party may find itself taking PKR's place.

PAS saw its support plummet in Felda settlements in Tenang while the hoped-for Chinese votes also evaporated when the community returned to the BN fold.

In Merlimau, PAS is not expected to make any headway in garnering Malay votes since the late state assemblyman, Mohd Hidhir Abu Hassan, had done a good job in servicing the community.

As for the Chinese votes, PAS is relying on DAP to deliver them but the Chinese vote bank will not help the party to win, not even reducing the BN majority.

With Merlimau a "write-off", PAS will surely not want Kerdau to be another "stinging slap on its face" that will undermine its image not only within its own ranks but also with the public at large.

Thus, PAS members who are wise and are not in the decision-making body have whispered "let PKR take Kerdau".

PRK Merlimau : Kalau dah setuju bagi pada PAS, apa yang duk mengarut lagi Shamsul

Posted: 14 Feb 2011 09:15 AM PST


STONE : Keputusan pihak pimpinan atasan Pakatan Rakyat dah pun bersetuju sebulat suara untuk meletak calon PAS pada PRK Merlimau 6 Mac nanti. DSAI sendiri yang mengumumkan nya baru-baru ini. Jadi apa nak dikecoh-kecoh, lobi-lobi lagi. Terima lah kehendak ramai.

Dari awal lagi Ketua AMK PKR ini telah menyatakan hasratya untuk bertanding di sini. Tapi niat dan harapan beliau itu telah ditolak DSAI dan lain-lain sekutu dalam Pakatan, sebaliknya DUN tersebut diberikan kepada PAS.

Berebut-rebut macam perangai budak-budak. Apa yang dicari? Kuasa? Kekayaan yang lebih lagi? ... Jangan tunjuk sangat kat orang luar yang kemimpinan dalam PKR sendiri pun masih tak betul.

PKR youth chief under fire

Rembau PKR leaders say his Merlimau bid is disrupting Pakatan harmony

REMBAU: PKR youth chief Shamsul Iskandar Mat Akin's ambition to contest in the Merlimau by-election is causing some unhappiness here.

Local PKR leaders said Shamsul Iskandar and his supporters should accept that Merlimau is for PAS to contest and stop lobbying for his candidacy. Instead, they added, he should use the by-election as an opportunity to train PKR youth members in campaign work.

One of the Shamsul backers still lobbying for his candidacy is Selangor PKR youth chief Khairul Anuar Ahmad Zainuddin.

In a recent interview with a Malay daily, he said he would still push for Shamsul Iskandar's candidacy even though the Pakatan Rakyat leadership had decided to let PAS contest.

Rembau PKR youth chief Mohd Sani Mohd Shah said such an attitude was not good for opposition harmony.

"Seat allocations for by-elections should remain status quo," he said.

"Demanding to contest the seat that was contested by PAS in March 2008 only creates cracks between PKR and PAS, especially at the grassroots level.

"Leaders can come and say we want to contest this seat and that seat and then they go off. But this kind of statement has an effect with leaders and members at the grassroots. It disrupts harmony and cooperation."

He called on Pakatan to impose a gag order with regard to seat negotiations.

"Turning to the media does not guarantee anything, except to provide live and free ammunition to Barisan Nasional to shoot us," he said.

Mohd Sani also said such public statements made the opposition look bad in the eyes of voters who had yet to decide whether to support BN or Pakatan.

"I have come across a few fence sitters asking me how we were going to run the country when PKR and PAS were already fighting even for a single seat," he said.

Rembau PKR secretary Norazizi Abdul Aziz hit out directly at Shamsul Iskandar for carrying out what he described as a "silent campaign" in Merlimau even as other party leaders and members were working hard to help the PAS candidate in the Tenang by-election last month.

"PKR youths could hardly be seen in Tenang," he said. "Shamsul Iskandar was handing out mandarin oranges to the Merlimau Chinese."

Norazizi urged Shamsul Iskandar to put aside his ambition and instead focus on helping the PAS candidate win the Merlimau seat.

He said PKR youth members were in need of training and Shamsul Iskandar could use the by-election to help them gain experience in campaigning skills. - FMT

Cerita tengah malam -18SX

Posted: 14 Feb 2011 07:48 AM PST

Saiful dakwa dipaksa lakukan seks oral

2011/02/14
KUALA LUMPUR: Ahli patologi forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL), Dr Siew Sheue Feng memberitahu Mahkamah Tinggi di sini hari ini bahawa beliau mengambil palitan spesimen dari tekak dan lidah Mohd Saiful Bukhari Azlan selepas lelaki itu memberitahunya yang dia dipaksa melakukan seks oral oleh "seorang tokoh berprofil tinggi".

Ketika disoal balas oleh peguam S. N. Nair kenapa beliau mengambil spesimen dari dua tempat berkenaan, Dr Siew berkata, apabila beliau merekodkan sejarah kejadian itu daripada pesakit, selain memberitahu beliau yang dia diliwat, pengadu juga mendakwa dia diminta melakukan aksi terbabit. Dr Siew berkata, Mohd Saiful juga memberitahunya yang dia tidak boleh duduk selama dua hari akibat perlakuan seksual yang tidak direstuinya itu. Ditanya mengenai keadaan Mohd Saiful ketika pengadu pertama kali menemui beliau, Dr Siew berkata, dia berkeadaan tenang, manakala dua lagi pakar lain melakukan pemeriksaan perubatan terhadapnya.

Menjawab soalan Nair sama ada beliau mencatatkan nota mengenai latar belakang keluarga Mohd Saiful, ahli patologi itu berkata, beliau tidak berbuat demikian secara khusus kerana mindanya bertumpu terhadap dakwaan yang dibuat pengadu.

"Dia juga tidak menunjukkan sabarang tanda sebagai seseorang yang mengalami masalah psikiatri, dia agak tenang, memberi kerjasama dan bersopan," kata Dr Siew.

Dr Siew berkata, demikian ketika memberi keterangan dalam perbicaran Ketua Pembangkang, yang juga penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dituduh meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful, 25, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara jam 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.
Menjawab soalan Nair kenapa keterangan yang diberinya bercanggah kerana laporan yang disediakannya pada 13 Julai 2008 menyebut bahawa tidak ada penemuan klinikal mengenai berlakunya penusukan, tetapi menyatakan sebaliknya apabila berada di kandang saksi, Dr Siew berkata, laporannya itu adalah lebih berdasarkan pada penemuan klinikal dalam keadaan ketiadaan laporan ahli kimia.

Bagaimanapun, Dr Siew bersetuju dengan Nair bahawa beliau memberitahu seseorang mengenai penemuan awalnya itu.

"Saya hanya maklumkan perkara itu kepada polis dan tidak kepada sesiapapun dari HKL, dan saya memberitahu mereka bahawa ia hanyalah beberapa kecederaan pada bahagian anus mangsa," kata Dr Siew.

Ahli patologi itu menolak pandangan Nair bahawa beliau bersikap berat sebelah dalam laporannya setelah mengambil sebahagian daripada laporan ahli kimia ketika menyediakan laporan itu.

"Anda bersikap memilih apabila hanya menyebut mengenai fakta yang bersifat prejudis terhadap anak guam saya dan menyembunyikan sesuatu yang menyebelahinya," kata Nair.

Nair memberitahu mahkamah bahawa laporan ahli kimia itu menyebut mengenai kewujudan DNA dua lelaki dan ahli patologi itu bergantung sepenuhnya pada laporan berkenaan. - BERNAMA

hahaha ... I baru nak cari maklumat, u dah batalkan, apa la u ni Rais ... hahaha aauwww

Posted: 14 Feb 2011 04:26 AM PST


INI YANG MENTERI AAUUWW KATA .....

MERLIMAU: Datuk Hishammuddin Hussien berkata beliau perlu mendapatkan maklumat lengkap daripada Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri berhubung isu penyanyi Iran, Mohsen Namjoo sebelum mengambil sebarang keputusan sama ada membatalkan permitnya atau tidak.

Katanya, beliau perlu mendapatkan maklumat dalam konteks imigresen dan agama. Hishammuddin berkatya demikian bagi mengulas kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, hari ini.

Sebelum ini Menteri Agama, Jamil Khir dah minta konsert Mohsen ni di batalkan ...

PETANG INI JUGA MENTERI BAKAR JAMBATAN KELUAR KENYATAAN INI ...

KUALA LUMPUR, 14 Feb – Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim mengesahkan bahawa konsert Mohsen Namjoo yang dijadualkan pada Jumaat ini, tidak dibenarkan kerana ia tidak bersesuaian dari segi agama, budaya dan kemasyarakatan pelbagai kaum di negara ini.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, beliau berkata permohonan yang diterima daripada pihak penganjur pada Jumaat lepas, telah ditolak hari ini dalam mesyuarat Jawatankuasa Agensi Pusat Permohonan Penggambaran Filem dan Persembahan Artis Luar Negara (JK Puspal).

Penyanyi kelahiran Iran yang digelar "Bob Dylan" oleh New York Times satu ketika dulu itu juga mendapat banyak tentangan daripada rakyat Malaysia kerana dikatakan menghina Islam dalam lagu-lagunya. – Bernama

STONE : Apa punya prosedur yang depa guna pakai? Menteri aauuwww kata nak jumpa KSU KDN dulu utk dapat maklumat dengan imigresen dan tentang agama baru boleh batalkan konsert tersebut. itu pun kalau ianya bercanggah dengan agama kita.

Tup tup menteri bakar jambatan keluar kenyataan konsert memang muktamad - dibatalkan. Yang si aauuwww tengah cari maklumat lagi , hahahaha ...

Ni apa ni najib, menteri-menteri hang ni tak reti buat kerja ka? Apa prosedur depa pakai. Sorang kata lain, sorang buat lain ... Nampak sangat sepupu hang tu tak boleh pakai, cakap main ikut sedap mulut dia saja. Memang tak leh percaya bila menteri-menteri umno bercakap ...

Jangan buat kerja bagi rakyat gelak kat hangpa la menteri-menteri umno aiii ...

Komen terbuka buat YB Azmin

Posted: 14 Feb 2011 02:48 AM PST

STONE : Komen ni aku copy dari blog 'penarik beca' yang katanya dia pun copy dari komen di blog MSK yang keluar PKR yang dikomen oleh indraputra80.

Harap YB Azmin dapat lah buat apa yang patut terhadap komen ni.

Gua yg.sama sama Azmin sejak 1999 di Hulu Kelang atau bahasa mudah nya di Pejabat nya di Melawati/Klang gate.,masih ingat lagi betapa kami i.e Ulik,Mat Kawait,Hasnah,Din Perdana d.l.l,bekerja keras utk nya atau dgn maksud utk KEADILAN.,dan kami bersyukur kerana beliau Menang.,

Tahun 2004,beliau kalah dan kami sama sama menanggung kesedihan.

Tapi selepas itu kami di lupakan ,tambah pula ,bila beliau Menang di DUN Bt.Antarabangsa,dan P.Gombak.

Nak jumpa pun susah.,

Kami BUKAN nak minta wang,kami ada wang,bukan nak jumpa pasal minta project, kami pon x menang tangan dgn beberapa project bernilai jutaan ringgit.,kami bukan nak minta tanah, walaupun hati kami sakit melihat Pak Indon yg.conquer.tanah di beberapa kawasan Bukit Antarabangsa berhampiran Sungai Sering,.

Kami nak jumpa pasal lorong di antara jalan berhampiran rumah Siti Norhaliza(Bukit Mulia) menuruni ke Kondo River Dale yang perlu baiki atau di perbesarkan.,kerana keadaan nya sekarang amat berbahaya,di mana terdapat lobang yg.menyukarkan kereta(Berselisih) keluar masuk di situ.

Keadaan ini sudah lama berlarutan dari zaman BN berkuasa, maka pada hemat kami bila YB Azmin mengambil alih ,perkara ini di masukan dalam rancangan bagi kesejahteraan rakyat yg memilih nya.

Tapi hampeehh!!

Habis mcm mana kami nak undi beliau lagi pada PRU13 nanti ,jika perkara sebegini pon tidak di ambil perhatian?

Untuk meninggalkan PKR mcm MSK gek lah" kami masih lagi memegang prinsip yang diperjuangkan"

Jdi sebelum perkara nie menjadi barah, berjumpa dan berbincang bincang lah dgn kami dan sudi sudi lah berjemaah di Surau Bulit Mulia, jika ada kelapangan.,sebelum Zul(Kulim) janggut sejemput masuk jarum.

PLZZZ!!!!

DSAI ancaman paling besar kepada Umno

Posted: 14 Feb 2011 02:39 AM PST

KUALA LUMPUR, 14 Feb: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan ujian yang beliau terima sekarang sebagai kecil sahaja berbanding dengan ujian yang dihadapi oleh para Anbiya.

Justru itu, beliau yakin fitnah yang beliau hadapi ini akan lenyap juga akhirnya.

"Ternyata sudah lama keluarga saya berdepan dengan dugaan ini, namun apalah dibandingkan dengan ujian yang dikenakan ke atas para Anbiya dan mereka yang dekat dengan Allah S.W.T. Namun InshaAllah, diiringi doa saudara semua serta pertolongan Yang Maha Penyayang, fitnah ini akan lenyap jua," kata Anwar.

Anwar berkata demikian dalam perutusan beliau sempena dengan Maulidur Rasul yang bakal disambut oleh umat Islam esok.

Sejak dipecat dari timbalan perdana menteri, Anwar tidak pernah berhenti dari menerima pelbagai tuduhan dari musuh-musuh politiknya.

Ia bermula dengan pentadbiran Tun Dr Mahathir apabila beliau didakwa meliwat pemandunya sendiri, Azizan Abu Bakar namun ditolak oleh mahkamah.

Menurut rakan-rakan rapat beliau, serangan terhadap Anwar bermula apabila beliau selaku Menteri Kewangan enggan menggunakan duit negara untuk membantu salah seorang anak Mahathir yang ketika itu sangat teruk dilanda masalah ekoran kegawatan ekonomi.

Kini Anwar sedang dituduh lagi meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan. Menurut sumber, tekanan kepada Anwar tidak akan berhenti sehinggalah beliau meninggalkan pentas politik tanahair.

Ini kerana, Anwar dianggap ancaman paling besar kepada penguasaan Umno dalam politik berikutan keupayaannya menyatu semua penentang Umno.

"Mengenangi Sayyidina Muhammad S.A.W dan perjuangan Baginda itu moga menambah rasa kecintaan yang mendalam serta dirahmati pula dengan suri teladan buat menjadi pedoman.

"Justeru membaca sirah Nabi S.A.W sentiasa menenangkan saya manakala terus ditohmah rekayasa musuh.

"Kerana itu saya mengambil kesempatan merenung serta meneliti kesabaran Junjungan Besar berhadapan dengan dugaan," kata Anwar dalam perutusan itu.

Beliau mengingatkan kisah bagaimana isteri Baginda Rasulullah juga pernah difitnah dalam peristiwa Al-Ifk.

"Kita pastinya tahu akan peristiwa Al-Ifk, kisah fitnah yang dilemparkan kepada Sayyidatina Aishah. Kesabaran Junjungan dan Sayyidatina Aishah berhadapan tohmahan besar itu memperkukuh iltizam saya dan sekeluarga untuk tidak lekang mengharap belas ihsan serta pertolongan Allah S.W.T," tegas Anwar.

Anwar memetik ayat Al Quran surah Surah An Nur ayat 19 bagi memberikan peringatan kepada mereka yang gemar membuat tuduhan-tuduhan buruk.

Maksud surah itu adalah:

"Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan akhirat, dan (ingatlah) Allah mengetahui(segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian)"

Syed Mokhtar nak beli Pos Malaysia pula ...

Posted: 14 Feb 2011 02:00 AM PST


Pos Malaysia Bhd rose in Kuala Lumpur trading after the Edge newspaper reported that a group led by billionaire Syed Mokhtar Al-Bukhary is the favorite to buy a 32.2 per cent stake in the national postal company.

The stock climbed 2.4 per cent to RM3.43 at 9:04 a.m. local time, set for its highest close since Feb. 9. -- Bloomberg

Sebab mamat ni tak sokong depa, haramkan dia masuk Malaysia - Nazri Aziz

Posted: 14 Feb 2011 01:43 AM PST


Nazri mahu bekas duta AS diharam masuk M'sia
Feb 14, 11

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz akan mencadangkan kabinet supaya mengharamkan bekas duta Amerika Syarikat ke Malaysia John R Malott daripada memasuki negara ini.

Tindakan itu ekoran kritikan pedas Malott terhadap pentadbiran Najib dalam menangani isu hubungan kaum dalam tulisannya di Wall Street Journal minggu lalu.

Menurut laporan Sin Chew Daily hari ini, Nazri (kiri) melabelkan artikel Malott itu sebagai "pembohongan dan fitnah".

"Malott memfitnah kerajaan kita melalui akhbar asing. Bagaimana dia tahu situasi sebenar jika beliau tidak tinggal di Malaysia?

"Kita tahu dia penyokong setia Ketua Umum PKR (Datuk Seri) Anwar Ibrahim," kata Nazri semalam di Kuala Kangsar.

Katanya, walaupun kerajaan persekutuan tidak boleh mengambil tindakan undang-undang pada Malott, menyekat perjalannya boleh dilaksanakan.

"Ini bukan maknanya kita tidak bersetuju dengan pandangannya atau menekan kebebasan bersuara, tetapi dia berbohong," kata Nazri.

"Dia boleh terus menulis artikel di mana-mana tidak tidak di Malaysia kerana tulisannya semua tidak benar. Dia dakwa situasi semasa lebih teruk daripada apa yang berlaku pada 13 Mei 1969. Ini semua dusta yang jelas." - mkini
STONE : huahuahua, cuba Mallot ni kata pentadbiran depa bagus, baik dan baik dengan najib, sokong 1mesia, mai duk terus di mesia pun boleh. Ni dah Mallot kutuk Najib, kata depa tak bagus tak baik terus nak haramkan mamat tu masuk Mesia ... ni lah keja depa ...

Valentine Day - apa yang hangpa kalut sangat

Posted: 14 Feb 2011 12:52 AM PST


Valentine Day @ V-D atau Hari Mengenang Kekasih yang usul asal nya hangpa boleh tengok di sini dan di sini adalah satu hari untuk mengingati kekasih-kekasih. Itu yang aku faham - hanya faham pada namanya saja lah. Sama lah dengan Hari Bapa, Hari Ibu dan lain-lain hari yang sebenarnya kita tidak tahu asal usul nya. Siapa yang mulakannya?

V-D yang aku ingat baru-baru ni saja yang pakat sibuk. Maaf aku tak rekod pula bila dia di bawa masuk ke Malaysia ni sebab aku tak ambil pot bab-bab macam ni. Budak-budak kat ofis sibuk bertanya 'abang tak sambut V-D ke' .. jawab aku, aku yang dah tua-tua ni mana ada kekasih lagi untuk di celebratekan. Benda tu berlalu begitu saja.

Aku difahamkan V-D ni hanyalah untuk orang-orang muda, orang-orang berkasih, yang ada awek, yang ada pakwe, yang ada 'gf' atau 'bf'. Apa yang depa raikan aku tak pasti pada awalnya. Tapi akhir-akhir ni, sambutan V-D banyak di kaitkan dengan hubungan sex bebas. Pasangan-pasangan berkasih akan bertemu pada tak kira siang atau malam 14 Feb setiap tahun untuk menyerahkan "mahkota"nya pada sang kekasihnya. Itu yang yang aku dengar, dan ramai orang berkata walaupun tiada data-data kukuh berapa ramaikah remaja-remaja kita yang 'hilang dara' pada hari tersebut.

Bila bercakap tentang hilang dara, sex bebas, kejatuhan moral anak-anak muda kita, khususnya remaja Islam, aku boleh katakan bukan V-D penyabab utamanya. V-D tidak boleh dijadikan alasan untuk kita menyatakan yang ianya penyebab anak-anak remaja kita terjerumus ke lembah maksiat. Tapi mungkin ianya salah satu darinya.

Jadi tindakan Jakim atau jabatan-jabatan agama negeri-negeri atau pun Pemuda PAS baru-baru ini untuk memantau kegiatan tidak bermoral remaja Islam semasa sambutan V-D hanya sekadar untuk mencari publisiti murahan atau menunjuk-nunjuk.

Apa yang hendak dipantau sebenarnya? Kita tahu pasangan-pasangan yang berniat tidak baik pada malam V-D tak kan nak ke Dataran Merdeka untuk memadu kasihnya. Dan kalau ada yang berniat lebih dari itu pasti lah ke bilik-bilik hotel yang bersepah di KL ni. Mampukah Jakim atau pemuda PAS nak menyerbu setiap bilik hotel di KL ni ... Ini bukan kerja senang beb ...

Kalau nak cerita remaja-remaja yang tidak bermoral ni - hubungan sex bebas, tinggal bersama, bukan hanya semasa V-D, ianya berlaku setiap hari di mana saja. KL, Penang, JB Alor Setar, Melaka, KK, Kuching .... Gejala sosial sebegini tak akan lenyap kalau sekadar ingin memantau pada V-D sahaja. Ianya perlu berterusan dan kerajaan yang ada baik negeri mau pun persekutuan perlu mencari satu jalan penyelesaian yang konkrit ... Tapi apakah kita menuju ke arah itu. Jawapan nya TIDAK. Cadangan Najib untuk menjadikan Kuala Lumpur sebagai hub Hiburan tidak membawa kearah pengurangan gejala sosial yang kita sedang hadapi sekarang.... untuk menambah lagi pelajar di sekolah mengandung Ali Rustam ada la ...


- Mad Saad @ Kelang

Bukan konstabel tapi ASP terima rasuah RM12ribu lebih ... tp apa ada hal, Isa samad kata pekara kecil

Posted: 14 Feb 2011 12:01 AM PST


Seorang pegawai polis berpangkat Penolong Penguasa Polis (ASP) mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Kangar hari ini atas dua tuduhan menerima suapan berjumlah RM12,500 pada Disember tahun lalu.

Zulkifli Ahmad, 55, yang bertugas di Batalion 18, Pasukan Gerakan Am (PGA) di Pengkalan Hulu, Perak didakwa melakukan kedua-dua kesalahan itu di tempat letak kereta Masjid Solehuddin Al Ayubi Padang Besar pada 8.25 malam, 9 Disember 2010.

Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa menerima suapan wang tunai RM5,000 daripada Sarkumar@Shuhaimi Shafie dari kilometer 28, Jalan Padang Besar sebagai dorongan untuk melepaskan kereta-kereta yang menyeludup petrol ke Thailand.

Dalam pertuduhan kedua, Zulkifli yang tidak diwakili peguam didakwa menerima suapan wang tunai RM7,500 daripada Ismail Ramli dari Kampung Wang Kelian bagi tujuan yang sama.

Pegawai polis yang menetap di Sungai Petani, Kedah itu dituduh mengikut Seksyen 17(a) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 yang membawa hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda RM10,000 atau lima kali ganda nilai suapan atau mana yang lebih tinggi.

Hakim Wan Norzanuar Wan Ahmad membenarkan tertuduh diikat jamin RM4,000 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin dan menetapkan sebutan kes pada 14 Mac ini.

Pendakwaan dilakukan oleh pegawai pendakwa SPRM Ishak Taib.

--Bernama

Siulan Apadianie

0
sumber :-

Siulan Apadianie


Ulama Melayu Buddha dan Ulama Melayu Islam

Posted: 14 Feb 2011 06:27 PM PST

"Maulimalaraja" - bermaksud "Raja Orang Melayu" di era Melayu Buddha

Ketika era Buddha,orang Melayu melahirkan bikkhu,sami dan pendeta bertaraf antarabangsa sehingga menguasai 'Yoga Tantra'.Yoga Tantra inilah yang dicari oleh Atisa,seorang pendeta dari Tibet.Beliau sanggup berlayar dari Tibet ke Sumatera semata-mata mahu mendalami hakikat pertapaan Yoga Tantra ciptaan Melayu Sriwijaya.Sehingga apabila beliau pulang ke Tibet,beliau telah mengasaskan aliran Buddha yang baru iaitu yang kini dianut oleh sami-sami di Istana Potala,hasil pembelajarannya dari pendeta-pendeta Melayu.

Ketika orang di Tanah Jawa masih belum mempunyai kerajaan,telah terbina kuil Buddha paling terbesar di dunia,Borobudur.Ketika ini,kuil-kuil Buddha di China amatlah kecil dan sami-sami di sana hanya mampu mengukir patung Buddha di gunung-gunung,yang paling terkenal ialah seperti di Lesyan.Namun satu tamadun yang agung telah berjaya membina satu binaan yang kreatif dan menakjubkan.Sebab itu raja-raja Srivijaya menghantar para pengukir dan tukang batu mereka kepada Maharaja Cina untuk membaiki kuil dan membina candi-candi sebagai menjalinkan hubungan diplomatik.Seorang raja Srivijaya yang bernama Cudamanivarman telah menghadiahkan sebuah loceng yang dinamakan oleh Maharaja China sebagai "Kehidupan Seribu Tahun Yang di Anugerah dari Syurga".Orang-orang Melayu Srivijaya juga telah dipanggil oleh Maharaja Cina bagi membaiki candi-candi di sana misalnya pada tahun 1079 tercatat di kuil Taois di Kanton nama seorang  pembesar dari Srivijaya yang bernama Ci-lo-lo (Chi-lo-lo) yang dihantar oleh Maharaja Srivijaya yang bernama Divakara untuk membaiki kuil tersebut.Maharaja Cina itu memberi gelaran kepada Maharaja Srivijaya itu sebagai "Jeneral Agung".Betapa manisnya hubungan antara Maharaja Cina dan Maharaja Melayu Srivijaya pada masa silam.

 Pada tahun 1409, Parameswara yg memulakan zaman Kesultanan Melayu Melaka telah memeluk agama Islam dan menggunakan nama Parameswara Iskandar Syah.-info

Ketika era penyebaran Islam,bahasa Melayu adalah bahasa agama Islam di Nusantara,dan tulisan Jawi juga dicipta berasaskan bahasa Melayu.Sehinggakan untuk mempelajari Islam di Asia Tenggara pada masa dahulu,mesti tahu bahasa Melayu dan Arab.Orang Melayu dan bahasanya menjadi asbab hidayat kaum-kaum Nusantara termasuk orang Siam dan Tausug.Orang Siam diIslamkan oleh pendakwah-pendakwah Champa,Patani dan semenanjung manakala orang Tausug misalnya diIslamkan oleh pendakwah Melayu Johor keturunan Arab.Untuk ikram (muliakan,melayan) kaum-kaum ini,orang Melayu berlembut hati malah berkongsi kekayaan buminya kepada kaum-kaum yang dahulunya menjadi lanun atau orang gasar.Orang Melayu dan sifat tolak ansurnya yang tinggi mentamadunkan mereka sehingga sama-sama menghirup nikmat iman dan Islam.
Salah seorang Ulama Melayu Tuan Hussein Kedah Al-Banjari.-kenali beliau klik sini

Ketika era Islam,orang Melayu tetap ke hadapan melahirkan ramai ustaz,ulama dan mufti dan ini diakui oleh ulama Mesir bahawa 'jika mahu belajar agama Islam dengan sempurna,disyorkan belajar pada ulama-ulama Arab,namun jika mahu lebih mendalami agama Islam,disyorkan belajar pada ulama-ulama Melayu'.Ketika bangsa Melayu beramai-ramai meninggalkan agama menyembah patung tak bernyawa,orang Tai,Khmer,Burma dan sebagainya masih mengamalkan agama nenek moyang di mana agama mereka itu sendiri diajarkan oleh orang Melayu beribu tahun dahulu.Ironinya,Orang Melayu kini sudah sinonim dengan Islam,sehingga wujud,dogma yang menyebutkan bahawa jika masuk Islam,maka masuk Melayu.

sumber; petikan dari http://mistisfile.blogspot.com

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Bukti Blogger Pro BN Suka Buat Fitnah

Posted: 14 Feb 2011 07:13 AM PST

klik untuk besarkan gambar

baca lagi disini

Cari N3 lama-lama disini

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Sukma akan hadir ke Malaysia memberi sokongan kepada Saiful Bukhari(balik dari Lombok)

Posted: 14 Feb 2011 09:02 PM PST

jangan percaya pada tajuk..

ada baca berita harian hari ini??

gempak habis..

sepol mengaku dipaksa blowjob anwar..

adooooooooooi...

ummi hafilda plak time ni la nk bersumpah..

adoooooooooooi,,.

tu la..awal2 lg aku suruh check dna kat konek anwar..tk nk..

mana tau ada melekat kat bulu2 ke..celah2 kang2 anwar tu..

ala dna saiful la..

tu laaaaaa

tk naaaaaak....

dah la kes liwat masuk mahkamah sivil..tak masuk mahkmah syariah..

bersumpah lahanat....masuk masjid...burit tak basuh...

eeeeeeeeeeeeei..

aku baru baca buku law masalah mahkamah syariah..

kes liwat anwar ngn sukma dismissed..sbb apa??

sbb mahkamah sivil tk boleh bicara pasal liwat...

"liwat" dah masuk dalam akta jenayah syariah federal territories 1997..

so kena masuk mahkamah syariah...

yg boleh bicara mahkamah syariah..

yg heran..sukma yg dah ngaku beromen ngn anwar..

tk nk plak masuk mahkamah syariah...

ahahahahahahaha tu la..

kalau keleng yg tulis skrip..harharhar??

sapa??

cuba teka

a)mahadey
b)mahathevan
c)ummey hafilda..
d)lecmey hafilda..

harharhar

tu la ramai fanatik anwar kata ni konspirasi..

nk jatuhkan nama..

bukan ke dulu federal court dah kata mcm tu...

so buat apa lg nk bawak kes ke mahkamah sivil..

bawak la ke mahkamah syariah..

knapa tk nk??

takoooooooot??

ini la dia proses menjatuhkan reputasi anwar..

dah bape kali dah..prk pakatan kalah oi...

ahahahhaahahaha

tak sangka aku..

sepol dah sampai tahap mengaku isap kote bagai...

adooooooooooooi...geli sial...

ni la kawan blogger2 umno..

mcm gampang gaya beb..dah naik haji dah tu...

harharharh..

gelaran baru sepol..

pak aji isap kontol!!!!!!!!!

harharhar

dah isap kontol ayah sibuk nk jumpa ydpa mintak cepatkan kes yg tetangguh2..

pundek la...

DVD Lucah Dr Chua Soi Lek sri ke-2 kini sedang disebarkan di Gombak!!!!(klik untuk donlod)

Posted: 14 Feb 2011 04:10 AM PST

sila baca berita harian hari ini..

tajuk di atas adalah satu pembohongan..

chua soi lek..berkata meminta najib untuk mengkaji smula formula viagra..

bukan la..

mahu kaji formula pengagihan kerusi untuk ditandingkan komponen bn..

eh eh cina ni..

sjak jadi preseden mca ni..

makin mnjadik2 la mmbukak mulot..

tak padan ngn menonggeng2 beromen atas katil..

kalau dap yg ckp cam ni..

mula la blogger2..kata dap nk menghapuskan hak istimewa melayu la..itu la ini la..

kan najib sndiri dah ckp..kalau raja tk perkenan tak kan jadik..

napa tak percaya ckp najib??

ni sapa yg sokong umno skang??

aku ke korang wahai blogger2 umno yg tk de stpm sume??

harharharhar...

ke..ehem2..najib tipu..

dan korang tahu...

haaaaaaaaaaaaaaaaaargh..

apa2 pun..sapa2 nk link video porno dr chua soi lek..


WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


APABILA `MUBARAK' NASIHATKAN `MUBARAK' AGAR TIDAK MENJADI SEPERTI MUBARAK

Posted: 14 Feb 2011 05:00 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

TUN Mahathir menasihatkan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud agar menamakan pengganti segera sebelum KM tersebut berundur. Tun Mahathir mengingatkan KM yang baru bernikah itu agar tidak menjadi seperti Mubarak di Mesir. Baca di sini.

Apabila membaca kenyataan Tun Mahathir, bolehlah kita andaikan seumpama, "Mubarak ' menasihatkan `Mubarak' agar tidak menjadi Mubarak. Siapa tidak tahu rekod Tun Mahathir sepanjang dia menjadi PM? Apa yang Tun Mahathir lakukan yang kita tidak boleh samakan beliau dengan Mubarak? Jika Mubarak menutup ruang demokrasi dan menipu rakyat demi kuasa, apakah tidak sama dengan Tun Mahathir? Dikatakan Mubarak itu sering memperlekehkan Ulamak dan tidak bersedia untuk menerima Hukum Islam atau Perundangan Islam di dalam pemerintahannya, apakah Tun Mahathir minat kepada perlaksanaan Hukum Islam?

Mungkin ada yang `ekstrim' pula berpendapat Tun Mahathir lebih teruk dari Mubarak kerana beliau adalah punca kepada perpecahan Melayu Islam di dalam dua peristiwa politik terbesar sepanjang pemerintahannya. Peristiwa pertama, Melayu Islam berpecah kepada dua iaitu Team A dan Team B di dalam Umno kemudiannya berpecah lagi kepada parti baru iaitu Parti Melayu Semangat 46 dan Umno (Baru). Kedua, peristiwa pemecatan ke atas DS Anwar seorang tokoh Islamik harapan orang-orang Melayu Islam untuk melihat negara ini menuju proses Islamisasi. DS Anwar dipecat dan dizalimi serta terpenjara, maka wujud Parti KeADILan yang sekarang dikenali sebagai PKR. Melayu berterusan berpecah angkara tangan jahat itu. Itu belum dikira soal rasuah, akta ISA yang zalim, kroni dan sebagainya.

Tiba-tiba beliau ingin menjadi Penasihat pula? Tentu KM Sarawak senyum sahaja mendengar nasihat dari Tun Mahathir. Inilah yang dikatakan `lebih Mubarak dari Mubarak'./wfauzdin.blogspot.com

MEREKA BUKAN BLOGGER SPESIS KATAK....

Posted: 14 Feb 2011 10:04 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

MAKA, Blogger pun tak larat tunggu lantas ada yang angkat kaki. Aku ingatkan Adun atau MP je yang tak larat. Tapi Blogger yang keluar seorang dua ni jauh lebih mulia dari beberapa ekor Adun dan MP yang menjadi katak tu.

Blogger yang keluar dari menyokong PKR, mereka lebih bermaruah dari Adun ataui MP yang melompat dari PKR. Setakat ini mereka masih bersama PR, dan mereka masih komited untuk menghancurkan Umno/Bn. Mungkin ada hikmahnya kepada PKR kerana sebagai sebuah parti yang dulunya begitu lemah, kini semakin kuat sudah tentu banyak perkara yang PKR kena pelajari dan ketahui.

Ada yang keluar kerana Anwar, ada yang melompat kerana Azmin dan ada juga yang merasa tersisih kerana rakan mereka yang lain lebih maju ke hadapan. Itu lumrah. Tidak kurang juga ada yang tidak habis-habis menuntut itu dan ini kerana mahu agar perjuangan dan pengorbanannya diberi pembalasan yang sewajarnya oleh parti. Pemimpin pula, tidak merasa takut untuk berjanji sedangkan mereka tahu bukan mudah mahu tunaikan janji.

Alahai, terpulanglah. Mahu tidak mahu, suka atau tidak, tindakan pemimpin di dalam PKR dan kita sebagai pendokongnya sedikit sebanyak membuatkan beban Umno semakin ringan. Buatlah keputusan dengan bijak. Menarik benang di dalam tepung, benang tidak putus, tepung tidak berselerak....

~penarik beca

0
sumber :-

~penarik beca


Kami tak hairan harga barang mengamuk, kami bukan orang Mesir

Posted: 14 Feb 2011 11:32 AM PST

Valentine Day: Kalau cinta minta hari khusus, benci pun nak jugak!

Posted: 14 Feb 2011 04:09 AM PST

Mat Saman Kati keluar PKR

Posted: 14 Feb 2011 02:03 AM PST


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


ENOUGH OF MANDORE POLITICS. ANWAR HAVE THE GUTS TO SPEAK. DO NOT USE MANDORES. BE A GENTLEMAN. ENOUGH OF CHEAP PUBLICITY.

Posted: 14 Feb 2011 08:42 PM PST

ENOUGH OF MANDORE POLITICS. ANWAR HAVE THE GUTS TO SPEAK. DO NOT USE MANDORES. BE A GENTLEMAN. ENOUGH OF CHEAP PUBLICITY.



We are gravely concerned over the arrests of 65 members and supporters of the Human Rights Party (HRP) by police on 13.2.11 for having participated in a peaceful convoy event. These were planned and concerted arrests which took place nationwide and intended to persecute and intimidate HRP members. These arrests are unlawful,oppressive and in breach of Article 10 of the Federal Constitution which guarantees the Rakyat's right to freedom of assembly and expression. Once again the government and police have displayed blatant disregard for the rule of law and democratic freedoms.

We are also disturbed that among those arrested were 5 children who were also detained and interrogated by police. This action by police is in bad faith and gross disregard of laws protecting minors. No access to lawyers was granted to any of the detainees including the children. The arrests were also carried out with excessive force and vulgar abuse was heaped upon some of those arrested. It is reported that a Malaysiakini citizen journalist was also assaulted by police.

To make things worse, 24 arrested HRP members are still being held at IPD Seremban simply because they had objected to the unlawful confiscation of their Hindraf Makkal Sakthi shirts. To continue to detain them for this reason is in complete breach of the law and demonstrates the arbitrary conduct of the police.

We call for the immediate release of the 24 persons being unjustly held at IPD Seremban. We call upon the police to release and discharge all of those arrested unconditionally. We call upon the IGP and Home Ministry to respect the Federal Constitution and the people's right to peaceably gather. We call upon the government to cease using police powers to stifle political dissent and to persecute legitimate opponents of the Government. Finally, we demand that the Government establish the IPCMC immediately to prevent the Home Ministry and police from continuing to abuse their powers. The Malaysian Government must pay close regard to the march of democratic and civilised norms as seen in the great events in Egypt, and cease to trample upon the rights of the people.

N SURENDRAN
VICE PRESIDENT
PARTI KEADILAN RAKYAT


-SATHIS.K-

Jumlah hari Saiful tidak mandi bercanggah

Posted: 14 Feb 2011 08:32 PM PST


Aziz Muda

KUALA LUMPUR, 14 Feb: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini didedahkan dengan keterangan yang bercanggah oleh saksi pihak pendakwaan berhubung jumlah hari Mohd Saiful Bukhari Azlan tidak mandi atau tidak mencuci punggungnya.

Dalam keterangan terdahulu, saksi pihak pendakwaan menjelaskan Mohd Saiful tidak mandi atau tidak mencuci punggungnya selama empat hari, tetapi hari ini hanya dinyatakan selama dua hari sahaja.

Pakar jagaan kecemasan Hospital Kuala Lumpur (HKL) Dr Khairul Nizam menjelaskan, Saiful tidak mandi, tidak membuang air besar dan tidak mencuci punggungnya selama dua hari disebabkan kesakitan pada bahagian anusnya.

Beliau menjelaskan demikian ketika menjawab soalan peguambela S N Nair sebagai sebahagian bukti Saiful benar-benar diliwat oleh seseorang yang didakwa oleh Saiful seorang tokoh terkemuka, Anwar Ibrahim, dalam perbicaraan kes liwat kedua Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bersambung hari ini

Sementara sebelum itu, peguam pasukan pembela kes liwat Anwar menegaskan tiada bukti air mani dikesan pada Mohd Saiful Bukhari Azlan kerana tiada ujian yang sewajarnya dijalankan untuk memastikan perkara tersebut.

Salah seorang peguam Anwar, Sankara Nair berkata, meskipun keputusan makmal Hospital Kuala Lumpur (HKL) menunjukkan adanya kesan air mani, tetapi tiada ujian-ujian yang standard dijalankan untuk mengesahkan perkara itu.

Menurut beliau, laporan kimia juga tidak mengambil kira ujian-ujian standard yang harus dijalankan untuk menentukan sebarang kehadiran air mani.

Dalam soalannya kepada ahli patologi forensik HKL, Dr Siew Sheue Feng, beliau berkata, di peringkat antarabangsa terdapat ujian-ujian yang standard seperti itu yang diamalkan seperti PSA 'antigen' dan RSID yang akan memberi gambaran tepat mengenai air mani.

Dengan merujuk kepada laporan kimia, Sankara berkata, laporan kimia juga menunjukkan bahawa kesan air mani sendiri ada ditemui pada seluar dalam dan seluarnya.

"Bagaimanapun perkara ini tidak dicatatkan oleh anda?" soal Sankara yang turut diakui oleh Dr Siew bahawa beliau memang tidak mengambil catatan.

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah yang mendengar perbicaraan hari ini menetapkan perbicaraan akan disambung pada hari Rabu ini mulai jam 8.30 pagi.

Turut hadir dalam perbicaraan hari ini peguam Karpal Singh dan Peguam Cara Negara II, Datuk Mohd Yusof Zainal Abiden.

Peguam Sankara ketika bercakap kepada pemberita kemudian berkata, keterangan yang bercanggah dari saksi pendakwaan mengenai jumlah hari Saiful tidak mandi atau tidak mencuci badannya itu, pasti akan memudahkan pihaknya mengemukan hujah-hujah lebih konkrit dalam perbicaraan akan datang.




BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT