Nuffnang

Pengikut

Politiksukusakat

0
sumber :-

Politiksukusakat


TERAJU hanya kayakan kroni, Najib dicabar kembalikan MECD

Posted: 11 Feb 2011 12:29 AM PST

WAN NORDIN WAN YAACOB

KUALA LUMPUR : Tindakan kerajaan pimpinan Dato' Seri Najib Tun Razak melancarkan Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju) yang kononnya memperkukuhkan agenda pembangunan golongan bumiputera hanyalah sekadar retorik semata.

Sebaliknya tegas Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub ianya sekadar sebuah lagi projek kerajaan Umno-BN untuk menkayakan kroni dan elitis Umno-putera.

Beliau berkata demikian 11 Februari lalu ketika mengulas pelancaran Teraju yang disempurnakan Perdana Menteri 8 Februari lalu.

Perdana Menteri melncarkan Teraju yang merupakan salah satu agenda Majlis Tindakan Agenda Bumiputera (MTAB) dalam Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) di Bangunan Perdana Putra.



"Mengapa tidak dikembalikan sahaja Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (MECD) yang usatu ketika dahulu sebaik Najib menerajui negara dihapuskan?

"Jika benar kerajaan mahu membangunkan usahawan, saya fikir baik dikembalikan sahaja kementerian terbabit.Jika tidak saya fikir Teraju ini sekali lagi akan menjadi projek pembaziran wang rakyat," ujarnya.

Sebelum ini kata Salahuddin, beberapa agensi telah ditubuhkan kononnya dalam membantu usahawan bumiputera khasnya kaum Melayu untuk membangunkan perniagaan mereka.

Ketika Dasar Ekonomi Baru (DEB) ditubuhkan sekitar tahun 70-an, akhirnya matlamat murni yang dicetuskan oleh Tun Razak Hussien ketika itu tidak kesampaian.

Malah program-program di bawah DEB tidak mencapai sasaran pencapaian 30 peratus ekuiti bagi bumiputera, kata Salahuddin.

Namun, segalanya gagal kerana Umno-BN mengamalkan dasar kronisme dan kerap kali berlakunya penyelewengan dalam pemberian apa-apa bantuan, katanya.

"Saya cabar jika benar Najib mahu memacu ekonomi usahawan bumiputera, langkahnya kembalikan sahaja MECD untuk membantu usahawan," ujarnya.

Ketika MECD dihapuskan dan diletakkan hanya di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, ramai kalangan usahawan bumiputera mempertikai keputusan itu, katanya.

Malah ramai yang menyifatkan langkah Najib tu seolah-olah membunuh masa depan usahawan kalangan bumiputera, katanya.

Sebelum ini, Perdana Menteri berkata, Teraju akan berfungsi bagi meneraju, mengurus serta memacu penyertaan golongan Bumiputera dalam ekonomi melalui pelbagai inisiatif baru serta sedia ada.

Teraju akan memberi tumpuan kepada lima perkara iaitu keusahawanan dan penciptaan kekayaan; pembiayaan; pendidikan dan penggajian; penilaian institusi dan instrumen polisi serta pengurusan stakeholders, katanya

Najib juga mengumumkan lima lagi syarikat bumiputera dijangka disenaraikan di Bursa Malaysia tahun ini dengan nilai keseluruhan modal pasaran diyakini meningkat melebihi paras RM1 bilion.

Najib berkata, beliau berharap nilai itu dapat digandakan kepada RM2 bilion pada pertengahan tahun depan menerusi penubuhan Unit Teraju yang dilancarkan 8 Februari lalu.

Menurutnya, Teraju yang diketuai Ketua Pegawai Eksekutifnya, Husni Salleh akan menerajui, menyelaras serta memacu penyertaan bumiputera melalui pelbagai inisiatif baru dan sedia ada.

Kata beliau, Teraju juga akan memastikan keberhasilannya dalam jangka masa pantas meliputi tindakan efektif yang boleh meraih kejayaan.

Ini termasuk mengkaji sama ada terdapat pertindihan dengan pelbagai badan dan institusi masa kini serta melihat keberkesanan program yang sedang dilaksanakan.

"Husni yang merupakan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Pengurusan Modal Teroka Malaysia (MAVCAP) mempunyai pengalaman lebih 20 tahun dalam bidang pelaburan serta Modal Teroka," katanya.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


VIDEO - TENGAH BUAT FITNAH, AZAN PUN BERKUMANDANG, FITNAH BERJALAN TERUS...

Posted: 11 Feb 2011 10:00 PM PST




Oleh: WFAUZDIN NS

HEBAT. Pemimpin PERKASA pun ada `kasyaf'. Aku ingatkan Mat Noor Deris dari Kelantan tu je yang ada `kasyaf' dapat tengok `syaitan'. Hahaha.....

"Errr..errr...saya dapat maklumat malam tadi (mimpi atau kasyaf?) ...errr..errr...bahawa DS Anwar nak lari keluar negara...err..err...maklumat yang saya dapat DS Anwar akan buat kekacauan....errr...errr...sama seperti di Thailand dan di Mesir...errr...errr...
Hahahaha......

Errr...errr...jadi, saya minta Peguam Negara tarik balik Passport DS Anwar...errr...errr...maklumat yang saya dapat beliau akan gunakan negara luar untuk membantunya....errr...errr...
Hahahahaaa.....

Mana dapat maklumat tu? "Errr..errrr....saya dapat pesanan daripada pihak Polis, jangan serahkan maklumat yang saya ada kepada sesiapa....errrr...errrr....
Hahahaha......

Adoiiii....Polis kata jangan serahkan maklumat, abis yang ko bangang sangat dok cerita kat Wartawan tu apsal? Nak cerita....ceritalah abis wahai geng songkok tingi.....hahahaha....
Lain kali kalau nak cipta fitnah....kurangkan sikit bunyi errrr...errrr....hahahaha....

Tengah-tengah dok buat fitnah....terdengar suara azan berkumandang.....langsung tak hormat....terus gak buat fitnah....Cuba la hormat azan tu dulu. Berhenti la sekejap....pastu, sambung la balik cerita bangang ko tuh..../wfauzdin.blogspot.com

MEMALUKAN - VIDEO YB SAIFUDDIN MAHU `BAYAR GAJI' WARTAWAN UTUSAN MELOYA ...

Posted: 11 Feb 2011 07:41 PM PST




Oleh: WFAUZDIN NS

MEMALUKAN !! Wartawan Utusan Meloya `terkena' dengan YB Saifuddin. Cubaan untuk memerangkap YB Saifuddin memakan diri, di mana YB Saifuddin mencabar wartawan Utusan Meloya untuk `membayar gaji' wartawan tersebut dengan sebulan gaji Ahli Parlimen jika wartawan tersebut sanggup siarkan kenyataannya dalam akhbar. Terkedu wartawan tersebut.

Berdagang dengan Israel. YB Saifuddin tanya, adakah wartawan utusan tersebut bersetuju? Wartawan Utusan menjawab, tidak setuju. YB Saifuddin berkata, inilah yang dilakukan. Dan, adakah Utusan boleh siarkan berita tersebut? Ikuti sepenuhnya video di atas, menggambarkan betapa rendahnya standard wartawan utusan..../wfauzdin.blogspot.com

CUBA SEKALI UMNO BERTANDING SECARA ANAK JANTAN, BOLEH TAK?

Posted: 11 Feb 2011 05:06 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

PRK Dun Merlimau telah ditetapkan pada 06 Mac, manakala tarikh Penamaan Calon adalah pada 26 Feb ini. Kerusi Dun Merlimau kosong berikutan kematian Datuk Muhamad Hidhir Adun dari Umno akibat serangan jantung pada 20 Jan yang lalu. PR telah memutuskan untuk memberi laluan kepada PAS bertanding di kerusi tersebut.

Meskipun dikatakan AMK Pusat kelihatan seperti masih mengharap agar Ketua AMK Sdr Shamsul Iskandar diletakkan di kerusi tersebut, namun PR tetap berpegang kepada `status quo' dan ini difahami oleh AMK Melaka sendiri. Justeru itu, usahlah AMK bercakap sesuatu yang telah diputuskan. Apa yang penting PKR terutamanya AMK mesti membuktikan bahawa mereka bersedia untuk bertempur sekali lagi dengan Umno bagi membantu PAS yang kini telah berada di kubunya di Merlimau.

Tahniah, kepada Us Tuan Ibrahim Tuan Man selaku Naib Presiden PAS merangkap Pesuruhjaya PAS Pahang yang telah dilantik sebagai Pengarah Jentera Pilihanraya Kecil itu nanti. Mampukah Tuan Ibrahim Tuan Man memperbaiki imej PR terutamanya PAS di dalam pilihanraya kecil ke 16 semenjak Pilihanraya Umum ke 12 yang lalu? Imej PAS sebenarnya tidaklah buruk seperti yang diperkatakan walaupun telah tewas beberapa kali sebelum ini termasuk juga rakan di dalam PR. Kita sentiasa dipaksa bertembung dengan Bn di dalam gelanggang yang tidak pernah rata. SPR yang kita harapkan boleh berlaku adil, nampaknya tidak pernah berubah dan ikatan tali pada hidungnya masih kemas.

Siapa yang tidak nampak betapa Umno/Bn menggunakan segala jentera kerajaan termasuk paling hebat jentera penerangan seperti radio dan TV setiap kali diadakan PRK adalah mereka yang buta hati. Bahkan, belum pun penamaan calon di PRK Dun Merlimau kita boleh saksikan bagaimana media kerajaan ini melaksanakan kerja jahat mereka. Ini lah juga yang dihadapi oleh Cikgu Mala di PRK Dun Tenang baru-baru ini, namun Alhamdulillah, Umno gagal untuk memalukan PAS di dalam PRK tersebut. Sebaliknya, Cikgu Mala berjaya memalukan Umno kerana Umno terpaksa gunakan seluruh jentera kerajaan dengan limpahan wang ringgit semata-mata untuk menewaskan Muslimat ini.

Kita teringin sangat untuk melihat Umno/Bn menang secara anak jantan. Boleh atau tidak Umno/Bn masuk gelanggang sama seperti PR masuk gelangang? Hilangkah maruah Umno jika tidak menggunakan media kerajaan untuk berkempen? Tidakkah Umno rasa malu dan hina setiap kali pilihanraya, maka ditaburkan wang ringit dengan projek segera kepada rakyat? Apa yang SPR boleh lakukan? Teramat benci bila menyebut SPR.

Dalam pilihan raya umum 2008 itu, Mohamad Hidhir mengalahkan calon PAS Jasme Tompang dengan majoriti 2,154, iaitu pengurangan hampir 3,000 undi berbanding pencapaian BN sebelumnya. Daftar Pemilih yang akan digunakan nanti mengandungi 10,679 pemilih berdaftar yang terdiri daripada 10,643 pengundi biasa dan 36 pengundi pos. Daripada jumlah tersebut, seramai 64.69% pengundi adalah berbangsa Melayu, 21.11% Cina, 14.16% India dan baki 0.04% pengundi lain-lain kaum.

Betapa buruknya pilihanraya di negara ini, kita tiada pilihan kecuali masuk bertanding apatah lagi PAS memasuki pilihanraya bukan semata-mata untuk memenangi kerusi, tetapi lebih utama adalah untuk melaksanakan perjuangan Islam. Kesannya mungkin mengambil masa agak panjang tetapi sejarah yang baru tercipta di Mesir membuktikan betapa pejuang kebenaran tetap akan menang. Ayuh, kuburkan Umno hari ini, esok ataupun lusa./wfauzdin.blogspot.com

TUGAS PENDAKWAH BUKAN MENGHINA UGAMA LAIN

Posted: 11 Feb 2011 02:00 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ISLAM adalah satu-satunya agama yang diperakui oleh Allah SWT. Walaupun menjadi kewajipan kepada kita untuk menerangkan kebenaran Islam ini namun Islam tidak membenarkan kita menghina ugama lain kerana dibimbangi penganut ugama lain akan membalasnya dengan menghina ugama kita yang suci ini.

Diberitakan, Ustazah Nor Bahyah Mahmood di dalam satu program TV telah mengeluarkan pendapat yang menghiris hati penganut ugama Kristian. Baca di sini. Saya juga tidak bersetuju bahawa amalan Kristian yang sebenar adalah menjurus kepada apa yang diperkatakan oleh Ustazah Nor Bahyah.

Berita tersebut menyebut, "Sebuah majlis gabungan gereja hari ini menuntut seorang selebriti meminta maaf atas dakwaan mengaitkan penganut Kristian dengan amalan maksiat. Tuntutan itu disuarakan oleh Pemuda Majlis Gereja-Gereja Malaysia (Pemuda CCM) hari ini yang mempertikaikan satu kenyataan oleh selebriti berkenaan, Siti Nor Bahyah Mahamood.

NONE

Dalam rancangan berkenaan, Siti Nor Bahyah didakwa telah berkata: "Maksiat, disko, 'couple-couple', bersunyi-sunyian, inilah tradisi bagi masyarakat yang beragama Kristian.

"Siti Nor Bahyah didakwa telah berkata demikian melalui satu rancangan yang membincangkan hukum sambutan Hari Valentine melalui sebuah televisyen tempatan sebelum ini. Pemuda CCM menyifatkan dakwaan itu sebagai "tidak bertanggungjawab", "mengaibkan" dan "amat menyakitkan hati" masyarakat Kristian melalui "serangan terbuka ke atas kepercayaan masyarakat lain tanpa fakta yang dikaji dengan teliti." (Malaysiakini).

Jika benar Ustazah Nor Bahyah menyebut sedemikian, maka memang wajar kumpulan ini merasa kecil hati dan tersinggung. Bayangkan jika puak Kristian juga menuduh agama kita sedemikian hanya kerana ramai di antara umat Islam yang suka melakukan maksiat dan berpoya-poya. Tentunya kita juga akan merasa sakit hati.

Ustazah Nor Bahyah sewajarnya mengkaji ugama Kristian itu terlebih dahulu sebelum mengaitkannya dengan berbagai cerita seperti itu. Jangan nanti penganut-penganut ugama lain mengecop pendakwah Islam suka mencipta cerita salah. Lebih baik kita terangkan kebenaran Islam berbanding ugama lain secara fakta dengan hujah yang tajam. Itu lebih baik untuk menarik minat mereka mendekati Islam./wfauzdin.blogspot.com

AZMIN JADI PM, ANWAR JADI PRESIDEN JIKA PR MEMERINTAH ? GILA KE BETINA NI?

Posted: 10 Feb 2011 11:09 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

UMI Hafilda bte (?) kini telah menggantikan Ezam `raja sesumpah' bagi meneruskan agenda menjatuhkan DS Anwar. Bahkan, tugas Umi betina yang semakin meningkat umur tetapi belum kahwin (Nikah ?) itu lebih hebat dari Ezam raja sesumpah kerana beliau juga turut bertungkus lumus untuk mengaibkan Azmin Ali kekanda kandung (jika Azmin mahu mengaku `adik') beliau sendiri.

Terbaru, dalam satu ceramahnya di Jalan Kebun, Selangor, betina ini mendakwa Azmin pernah memberitahu Almarhum Ali (yakni Ayah Azmin) bahawa perancangan Anwar apabila berjaya mengambilalih Putrajaya adalah untuk menjadi Presiden negara ini, manakala Azmin akan menjadi PM. Anda jangan ketawa dahulu, mari kita ulas sedikit kebodohan betina ini.

Pertamanya, mengapa betina ini mendakwa Azmin pernah memberitahu Almarhum Ali ? Benar atau tidak, kita tidak boleh pastikan kerana Almarhum kini telah tiada untuk menjadi saksi. Adakah memang sengaja betina ini menyebut nama Almarhum agar tiada siapa boleh mendapatkan pengesahan dari orang yang sudah meninggal dunia? Mungkin, betina ini mengharapkan agar beliau boleh dijadikan saksi untuk menceritakan apa yang Azmin sebut kepada ayahnya itu.

Masalahnya, siapa yang bodoh mahu menjadikan betina ini sebagai saksi? Orang yang di`buang' dari waris Almarhum Ali dan Arwah sendiri dikatakan amat marah dengan betina ini yang suka membuat cerita fitnah, boleh dijadikan saksi bagi pihak Almarhum? Mana mungkin. Lainlah jika beliau adalah seorang anak yang baik dan mendapat pujian daripada ayahnya. Sebaliknya, Almarhum sendiri `membuang' beliau, mana mungkin cakap beliau boleh diterima khususnya yang melibatkan Almarhum yang kini telah tiada.

Keduanya, kita diberitahu bahawa ayah Azmin, Almarhum Ali pernah mengeluarkan surat menceritakan tentang siapa itu Umi Hafilda. Dan di sini. Pendedahan tentang betina itu pun ada dikeluarkan di di sini. Peliknya mengapa betina ini tidak sibuk mahu saman Baginda yang mendakwa pernah `menidurinya'? Mengapa yang sibuk mahu disamannya adalah DS Anwar, Azmin, Karpal Singh bahkan PAS juga? Mungkin kerana mereka ini semua adalah pemimpin politik Pembangkang, sedangkan Baginda tiada apa-apa kepentingan di dalam politik.

Rengkasnya, masih adakah manusia yang berakal mahu menerima cerita betina seperti ini? Jika ayahnya sendiri mengecop beliau sedemikian rupa, adik beradiknya seperti Azmin dan Azwan Ali juga mengecopnya sedemikian, adakah kita sanggup diperbodohkan oleh betina yang gila glamour ini? Fikirkan lah./wfauzdin.blogspot.com

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Jangan Mempolitikkan Masjid(YB Saifuddin)

Posted: 11 Feb 2011 10:42 PM PST

Tag : Isu Semasa,Video Pilihan




-ijoks2009-

Firman Allah S.W.T dalam ayat 114 Surah Al-Baqarah bermaksud: "Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang-orang yang menyekat dan menghalang daripada menggunakan masjid-masjid Allah untuk (sembahyang dan) menyebut / mengingati nama Allah di dalamnya, dan dia berusaha pula untuk meruntuhkan masjid-masjid itu? Orang-orang yang demikian, tidak sepatutnya masuk ke dalam masjid-masjid itu melainkan dengan rasa penuh hormat dan takut kepada Allah (bukan secara yang mereka lakukan itu). Mereka (dengan perbuatan itu) akan beroleh kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka mendapat azab seksa yang amat besar."

Para mufassirun atau ulama-ulama tafsir khilaf (berselisih pendapat) dalam menyatakan sebab nuzulnya atau sebab turunnya ayat 114 surah al-Baqarah di atas.

Mengikut riwayat al-Kalbi daripada Ibnu Abbas katanya, ayat ini bersempena dengan serangan Putlos iaitu seorang Maharaja Rom ke atas Masjid Al-Aqsa, lalu masjid itu dirobohkan.

Mengikut satu riwayat yang lain daripada Qatadah, sebab turun ayat ini bersempena dengan serangan Bakhtanuso ke atas masjid tersebut di mana rumah Allah itu dibakar hangus.

Mengikut riwayat Ibnu Abbas dalam satu riwayat yang lain, ayat ini bersempena dengan tindakan yang dilakukan oleh orang-orang kafir Makkah yang menghalangi Nabi Muhammad s.a.w. bersembahyang dan mengajar agama di masjid Makkah.

Walaupun ayat ini sebab nuzulnya ada tetapi mengikut kaedah hukum yang berdasarkan kepada Usul Tafsir iaitu pengajaran itu diambil daripada lafaznya yang umum, bukan daripada sebabnya yang khusus.
Cari N3 lama-lama disini

Pesanan Lukman Al-hakim

Posted: 11 Feb 2011 02:58 PM PST



  • Hai anakku: ketahuilah, sesungguhnya dunia ini bagaikan lautan yg dalam, banyak manusia yg karam ke dalamnya. Bila engkau ingin selamat, agar jangan karam, layarilah lautan itu dengan SAMPAN yg bernama TAKWA, ISInya ialah IMAN dan LAYARnya adalah TAWAKKAL kepada ALLAH.
  • orang – orang yg sentiasa menyediakan dirinya utk menerima nasihat,maka dirinya akan mendapat penjagaan dari ALLAH. Orang yg insaf dan sedar setalah menerima nasihat orang lain, dia akan sentiasa menerima kemulian dari ALLAH juga.
  • Hai anakku; orang yg merasa dirinya hina dan rendah diri dalam beribadat dan taat kpd ALLAH, maka dia tawadduk kepada ALLAH, dia akan lebih dekat kepada ALLAH dan selalu berusaha menghindarkan maksiat kepada ALLAH.
  • Hai anakku; seandainya ibubapamu marah kepadamu kerana kesilapan yang dilakukanmu, maka marahnya ibubapamu adalah bagaikan baja bagi tanam tanaman.
  • Jauhkan dirimu dari berhutang, kerana sesungguhnya berhutang itu boleh menjadikan dirimu hina di waktu siang dan gelisah di waktu malam.
  • Dan selalulah berharap kpd ALLAH tentang sesuatu yg menyebabkan untuk tidak menderhakai ALLAH. Takutlah kpd ALLAH dengan sebenar benar takut ( takwa ), tentulah engkau akan terlepas dr sifat berputus asa dari rahmat ALLAH.
  • Hai anakku; seorang pendusta akan lekas hilang air mukanya kerana tidak dipercayai orang dan seorang yg telah rosak akhlaknya akan sentiasa banyak melamunkan hal hal yg tidak benar. Ketahuilah, memindahkan batu besar dr tempatnya semula itu lebih mudah drpd memberi pengertian kpd orang yg tidak mahu mengerti.
  • Hai anakku; engkau telah merasakan betapa beratnya mengankat batu besar dan besi yg amat berat, tetapi akan lebih lagi drpd semua itu,adalah bilamana engkau mempunyai tetangga (jiran) yg jahat.
  • Hai anakku; janganlah engkau mengangkat orang yang tidak cerdik menjadi pemimpin. Maka bila tidak ada orang yang cerdik, sebaiknya dirimulah saja yang layak menjadi pemimpin.
  • Jauhilah bersifat dusta, sebab dusta itu mudah dilakukan, bagaikan memakan daging burung, padahal sedikit sahaja berdusta itu telah memberikan akibat yg berbahaya.
  • Hai anakku; bila engkau mempunyai dua pilihan, takziah orang mati atau hadir majlis perkahwinan, pilihlah utk menziarahi orang mati, sebab ianya akan mengingatkanmu kepada kampung akhirat sedangkan menghadiri pesta perkahwinan hanya mengingatkan dirimu kepada kesenangan duniawi sahaja.
  • janganlah engkau makan sampai kenyang yg berlebihan, kerana sesungguhnya makan yg terlalu kenyang itu adalah lebih baiknya bila makanan itu diberikan kpd anjing sahaja.
  • Hai anakku; janganlah engkau langsung menelan sahaja kerana manisnya barang dan janganlah langsung memuntahkan saja pahitnya sesuatu barang itu, kerana manis belum tentu menimbulkan kesegaran dan pahit itu belum tentu menimbulkan kesengsaraan.
  • Makanlah makananmu bersama sama dengan orang orang yg takwa dan musyawarahlah urusanmu dengan para alim ulamak dengan cara meminta nasihat dari mereka.
  • Hai anakku; bukanlah satu kebaikan namanya bilamana engkau selalu mencari ilmu tetapi engkau tidak pernah mengamalkannya. Hal itu tidak ubah bagaikan orang yg mencari kayu bakar, maka setelah banyak ia tidak mampu memikulnya, padahal ia masih mahu menambahkannya.
  • Hai anakku; bilamana engkau mahu mencari kawan sejati, maka ujilahterlebih dahulu dengan berpura pura membuat dia marah. Bilamana dalam kemarahan itu dia masih berusaha menginsafkan kamu,maka bolehlah engkau mengambil dia sebagai kawan. Bila tidak demikian, maka berhati-hatilah.
  • selalulah baik tuturkata dan halus budibahasamu serta manis wajahmu, dengan demikian engkau akan disukai orang melebihi sukanya seseorang terhadap orang lain yg pernah memberikan barang yg berharga.
  • Hai anakku; bila engkau berteman, tempatkanlah dirimu padanyasebagai orang yg tidak mengharapkan sesuatu daripadanya. Namun biarkanlah dia yg mengharapkan sesuatu darimu.
  • Jadikanlah dirimu dalam segala tingkahlaku sebagai orang yg tidak ingin menerima pujian atau mengharap sanjungan orang lain kerana itu adalah sifat riya' yg akan mendatangkan cela pd dirimu.
  • Hai anakku; janganlah engkau condong kpd urusan dunia dan hatimu selalu disusahkan olah dunia saja kerana engkau diciptakan ALLAH bukanlah untuk dunia sahaja. Sesungguhnya tiada makhluk yang lebih hina daripada orang yang terpedaya dengan dunianya.
  • Hai anakku; usahakanlah agar mulutmu jangan mengeluarkan kata
    kata yg busuk dan kotor serta kasar, kerana engkau akan lebih selamat bila berdiam diri. Kalau berbicara, usahakanlah agar bicaramu mendatangkan manfaat bagi orang lain.
  • Hai anakku; janganlah engkau mudah ketawa kalau bukan kerana sesuatu yg menggelikan, janganlah engkau berjalan tanpa tujuan yg pasti, janganlah engkau bertanya sesuatun yang tidak ada guna bagimu, janganlah mensia-siakan hartamu.
  • Barang sesiapa yg penyayang tentu akan disayangi, sesiapa yg pendiam akan selamat daripada berkata yg mengandungi racun, dan sesiapa yg tidak dapat menahan lidahnya dr berkata kotor tentu akan menyesal.
  • Hai anakku; bergaullah rapat dengan orang yg alim lagi berilmu. Perhatikanlah kata nasihatnya kerana sesungguhnya sejuklah hati ini mendengarkan nasihatnya, hiduplah hati ini dengan cahaya hikmah dari mutiara kata katanya bagaikan tanah yg subur lalu disirami air hujan.
  • Hai anakku; ambillah harta dunia sekadar keperluanmu sahaja, dan nafkahkanlah yg selebihnya untuk bekalan akhiratmu. Jangan engkau tendang dunia ini ke keranjang atau bakul sampah kerana nanti engkau akan menjadi pengemis yang membuat beban orang lain.Sebaliknya janganlah engkau peluk dunia ini serta meneguk habis airnya kerana sesungguhnya yg engkau makan dan pakai itu adalah tanah belaka. Janganlah engkau bertemankan dengan orang yg bersifat talam dua muka, kelak akan membinasakan dirimu.
Cari N3 lama-lama disini

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Akhirnya.. Presiden Mesir tumbang, kemenangan rakyat

Posted: 11 Feb 2011 06:43 PM PST

At last: Crowds erupted in a wave of celebration as news filtered through to Tahrir Square that after fleeing Cairo Mubarak had stepped aside11 Feb 2011 6.00pm waktu tempatan, Hundreds of thousands of protesters crammed into Tahrir Square erupted with joy after today hearing that Hosni Mubarak is to step down as Egyptian President.
As the biggest crowd of protesters to date besieged Cairo, the news filtered through that the much- hated president had finally been persuaded to step aside after 29 years in charge.
He left the capital this morning bound for Red Sea resort Sharm El Sheikh and state TV announced shortly after 4pm GMT that he had resigned.
It is understood that the Egyptian army will rule alongside Vice President Omar Suleiman until elections can take place later this year.
Power in numbers: Egyptian anti-government protesters march in the coastal city of Alexandria earlier today just hours before Mubarak resigned
Power in numbers: Egyptian anti-government protesters march in the coastal city of Alexandria earlier today just hours before Mubarak resigned
Enlarge  
At last: Crowds erupted in a wave of celebration as news filtered through to Tahrir Square that after fleeing Cairo Mubarak had stepped aside
The extraordinary scenes unfolded in Tahrir Square on the same day that TV news station Al Arabiya reported that Mr Mubarak had left for an 'undisclosed location'.
'The people ousted the president,' chanted a crowd of tens of thousands outside his presidential palace in Cairo upon hearing the news.
Several hundred thousand protesters massed in Cairo's central Tahrir Square exploded into joy, waving Egyptian flags, and car horns and celebratory shots in the air were heard around the city of 18 million in joy after Vice President Omar Suleiman made the announcement on national TV just after nightfall.
Fury: A protester shouts at army soldiers in front of the presidential palace in Cairo this morning. The EU has reiterated calls for Hosni Mubarak to stand down
Fury: A protester shouts at army soldiers in front of the presidential palace in Cairo this morning. The EU has reiterated calls for Hosni Mubarak to stand down

The morning after the night before: Protesters pray and read in front of tanks in Tahrir Square, Cairo
The morning after the night before: Protesters pray and read in front of tanks in Tahrir Square, Cairo

Vigil: An impromptu camp has been set up in the centre of Tahrir Square after more than two weeks of protest against Mr Mubarak
Vigil: An impromptu camp has been set up in the centre of Tahrir Square after more than two weeks of protest against Mr Mubarak

Mubarak: Saya tidak undur hingga diUSIR

Posted: 11 Feb 2011 02:29 AM PST


Staying put for now: Egyptian President Hosni Mubarak tonight told his people that he would not stand down until a new presidential election was held 
11 Feb 2011 Egypt's president Hosni Mubarak defied his country last night and refused to stand down.
Despite hundreds of thousands of people flooding into Cairo's Tahrir Square expecting the 82-year-old to make way for a transitional government, he made it clear he was determined to cling on to power until elections in September.
In an 18-minute televised address he said he intended to remain in charge to oversee a 'peaceful transition' of power and 'fulfil what I have already promised'.
Scroll down for videos

Contempt: Egyptians raise their shoes to show their attitude to President Mubarak - in the Middle East shoes are a symbol of dirt and degradation
Contempt: Egyptians raise their shoes to show their attitude to President Mubarak - in the Middle East shoes are a symbol of dirt and degradation
Angry crowds jeered the president and waved their shoes in contempt as it became clear he was unwilling to submit to their demands for the end of his 30-year rule. Mubarak praised the young of Egypt and said the 'martyrs' who had been killed in the recent protests would get 'justice'.

But Mubarak said he would not give in to 'foreign interventions' and added: 'I express a commitment to carry on and protect the constitution and the people and transfer power to whomever is elected next September in free and transparent elections.
'As president I don't see anything wrong to hear the youth of my country and to respond to their demands but I will not accept at all any diktats by foreign countries.'
Enlarge   Anticipation: Tens of thousands of people gathered in Tahrir Square in Cairo hoping to hear news of the resignation of Egypt's president
Anticipation: Tens of thousands of people gathered in Tahrir Square in Cairo hoping to hear news of the resignation of Egypt's president
Unhappy: Hundreds of protesters in Tahrir Square show their contempt for Mubarak
Unhappy: Hundreds of protesters in Tahrir Square show their contempt for Mubarak
Crowds: A tank is mobbed by swarms of people eagerly awaiting news from Mubarak
Crowds: A tank is mobbed by swarms of people eagerly awaiting news from Mubarak

Evening prayers: Protesters in the square observe their religious duties by tanks
Evening prayers: Protesters in the square observe their religious duties by tanks
Delight: Armed soldiers take the hugs in fine spirit as hopes grow that the president is about to go
Delight: Armed soldiers receive hugs from anti-Mubarak protesters who were hoping he would stand down


Blocked: An Egyptian soldier sweeps his tank during anti-government demonstrations inside Tahrir Square in Cairo
Blocked: An Egyptian soldier sweeps his tank during anti-government demonstrations inside Tahrir Square in Cairo

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Lee Kuan Yew dalam buku terbarunya dedah Mahathir pernah main bontot Anwar(terlates daripada buku terbaru Lee Kuan Yew:the kingdom of Lion Island)

Posted: 11 Feb 2011 10:08 PM PST

jangan percaya pada tajuk dan sila baca berita harian..

mahathir meminta eropah dan barat mencontohi asia..

kerana negara berbilang kaum tapi aman damai..

tak cukup tipu rakyat sndiri..

nk tipu barat yg dua kali ganda lebih bijak daripada dia..

harharhar..

dia kata lee kuan yew tak hormat negara kerana dalam buku kuan yew..

suruh umat Islam flexiblekan ajaran Islam..

tak pa la..kuan yew tu kafir..kufur...dan bla bla bla..biasa la tu..tak de pun perkasa nk turun padang bakar bendera singapura..

mau berani diorang nk bakar??kenapa perkasa dan mana2 ngo nk buat cam tu??

sila jawab kenapa??kenapa masa sweden ke ape masa tu..bukan main ramai dok bakar bendera sweden..??

sila jawab kenapa???

kenapa??kenapa?? kenapa dan kenapa??

adakah kerana famili tiz zaqyah ada di singapura??

adakah kerana aaron aziz??

adakah kerana ady putra??

adakah kerana phua chu kang2??

adakah kerana hetty sarlene??

sila jawab dngn jujur di ruangan komen..

kenapa perkasa tak merusuh selepas apa yg dinyatakan kuan yew dalam bukunya..

nasihat aku..nk politik..tapi jngn bacul..jangan lupa perjuangan..

korang tk ubah mcm budak2 unisti bepolitik..

populariti is everything..

apa2 pun..aku ttp tak leh lupa pasal smalam..

main mata ngn awek cun..huaaaaaaaaaaaaaaaargh

Pakwe Main Mata dengan Awek yang cun

Posted: 11 Feb 2011 04:24 AM PST




hari ni kat kafe aikol..

aku smpat main mata ngn awek..

tenung2 aku lagi..

ha kan aku dah tenung ko balik..

nasib baik cun..

tu yg aku layan gak..

harharhar..


pakwe.. pakwe...apa nk jadi ngn ko ni..

belaja tak faham2..nk menggatal2 lak..

harharhar..

normal la tu..orang bujaaaaaaang..

harharhar

dah orngnye pun hensem..awek msti pandang..

hiyaaaaaaaaaaaaaaa

(memandangkan hari ini tidak ada berita best kat berita harian..inilah cerita aku buat hari ini)

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Pelajar IPT hantar gambar bogel goda suami orang

Posted: 11 Feb 2011 08:46 PM PST


KAJANG: Mengaibkan apabila seorang gadis yang juga penuntut sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) tidak hanya berminat menjalankan aktiviti menggoda suami orang, malah tidak segan silu merakamkan gambar bogelnya sebagai modal untuk memikat.

Pelajar berusia awal 20-an itu dikesan menggunakan laman web sosial di Internet untuk menjalankan kegiatannya dengan tujuan memperoleh wang mudah selain berniat mahu memporak-perandakan rumah tangga lelaki yang digoda.

Perkara terbabit didedahkan seorang ahli perniagaan wanita yang mengesan hubungan sulit suaminya dengan pelajar IPTA terlampau itu selepas menemui rakaman video gadis terbabit di dalam telefon bimbit suaminya.

Menurut wanita itu yang mahu dikenali sebagai Siti, 35, dia tidak menyangka pelajar terbabit menjual maruah diri dengan menghantar beberapa rakaman gambar bogel sendiri selain beberapa klip video yang menunjukkan aksi lucah.

"Saya melihat kiriman MMS bogel pelajar itu secara tidak sengaja ketika menyemak kandungan telefon bimbit suami. Tidak mahu perkara itu berlarutan, saya menghubungi pelajar itu untuk berbincang.

"Selepas didesak berulang kali, dia mengaku ia gambar bogel MMS dirinya, namun menafikan ada melakukan hubungan seks dengan suami saya," kata dalam pertemuan dengan wartawan Harian Metro.

Menurut Siti, pada mulanya pelajar terbabit memohon maaf dan menyangka suaminya bujang, namun itu semua hanya lakonan kerana selepas itu dia masih menghantar klip video aksi lucah dan SMS kepada suaminya.

"Saya menghubunginya sekali lagi meminta dia menghentikan semua perbuatan buruknya supaya tidak mengganggu hubungan rumah tangga kami.

"Saya marah dia kerana tanpa segan silu menunjukkan aksi lucah dan gambar bogel kepada lelaki yang hanya dikenali melalui laman sembang sedangkan mereka belum mempunyai ikatan sah," katanya.

Siti berkata, dia turut menakut-nakutkan gadis itu untuk menyebar gambar bogelnya di Internet.

"Selepas saya cakap macam itu baru dia merayu saya tidak berbuat demikian, selain berjanji akan memutuskan perhubungan dengan suami," katanya.

Menurut Siti, suaminya mendakwa kini gadis itu sudah tidak ada apa-apa hubungan dengannya kerana dia mempunyai lelaki lain sebagai pengganti.

Katanya, gadis terbabit dikatakan masih mengulangi tabiat sama dengan menghantar gambar bogelnya kepada teman lelaki barunya dengan tujuan untuk menggoda.

"Saya tak sangka pelajar berpendidikan tinggi dan berpenampilan baik dengan memakai tudung tergamak berkelakuan jijik seperti itu dengan sengaja mahu menghancurkan rumah tangga orang lain.

"Lebih saya kesal, dia pernah mengugut mahu membuat laporan polis dengan dakwaan saya mengganggunya dan cuba menyebarkan gambar bogelnya," kata Siti.

Ibu dua cahaya mata itu berkata, suaminya sudah meminta maaf dan berjanji tidak mengulangi kesilapan berkenaan.

"Ini satu pengajaran dan keburukan laman sembang sosial di Internet yang disalah gunakan bagi tujuan tidak bermoral apatah lagi membabitkan golongan remaja,katanya - Metro

Ops Piramid : Ribut pasir - Kecekapan Juruterbang C-130 selamatkan 200 pelajar Malaysia

Posted: 11 Feb 2011 08:15 PM PST


Navigating an aircraft full of Malaysian nationals who were being evacuated from Egypt during a sand storm called for the Aircraft Captain of the Royal Malaysian Air Force (RMAF) C-130, Major Roslin Faradilah Rosman to divert from the original route.

Recalling the harrowing experience when hit by a sand storm in Abu Dhabi, Roslin Faradilah, the only woman pilot assigned to handle the C-130 aircraft in the operation codenamed 'Ops Piramid', said she had to make a decision to divert from the route to Jeddah, Saudi Arabia and land at the Al-Ain International Airport, Abu Dhabi.

"The situation then was most horrifying, nothing could be seen ahead, so we had to divert to Al-Ain until the weather improved," she said.

Roslin Faradilah said she flew the aircraft twice between Egypt and Jeddah and each return trip took between six and 10 hours including refuelling.

"For each flight, we take 200 students into the aircraft. The situation was very congested and had presented a challenge to the pilot to fly the aircraft because of the heavy load," said the pilot who had recently married in October last year.

She said it was not the first time that she had gone through such a challenge because she had faced worse situations previously when flying to Pakistan and the Philippines.

Mission Head of the Ops Piramid, Colonel Abdul Mutalib Ab Wahab said all officers and men, especially pilots flying the C-130 aircraft, flew from Egypt to Jeddah and back, exceeding their duty schedule.

"We worked non-stop for 24 hours. That's why we managed to evacuate many Malaysian nationals and students from Egypt and if we were to follow the operation schedule, it would not have been possible for us to evacuate Malaysian nationals quickly," he told reporters when met at the RMAF Air Base in Subang, here today.

Abdul Mutalib said although they did not have adequate rest, this did not deter everyone involved from continuing to evacuate the Malaysian nationals from Egypt.

"They did not have adequate rest and they flew all hours...some flew as early as 2am, sometime at 6am and for as long as the aircraft was flying, they had to work round the clock," he said.

Meanwhile, a third year student of Usuluddin at the University of Al-Azhar, Cairo, Ahmad Shahir Shapie, 24, was prepared to sacrifice his personal safety to save his colleagues.

"For the sake of helping my compatriots, I was prepared to go to the residence of the students nearby in the riot-stricken areas, to take them out to a safe place using my own car," he said.

He said that the situation in Egypt then was very tense with tight security maintained by the police while those involved in the riots had stopped civilians who were crossing their paths.

"I took my friends out to a safer place away from the riots when the situation was not too critical," he added. -BERNAMA

Taib Mahmud halang DSAI masuk Sarawak

Posted: 11 Feb 2011 07:30 PM PST


KOTA KINABALU: Embattled Sarawak Chief Minister Taib Mahmud may soon slap a "persona non grata" order on Jeffrey Kitingan and Anwar Ibrahim, two influential opposition leaders.

Insiders in the know have tipped off FMT that Taib's circle is mulling the drastic action to stop the two from bolstering the state opposition PKR and SNAP ahead of the impending state election.

An insider, who spoke on condition of anonymity, said that Taib's political aides recently suggested state use its powerful immigration powers to deny entry to few peninsular opposition leaders, notably Anwar, and Jeffrey from Sabah.

Apparently this is to stem the tide of critical views, especially from the Dayaks who are questioning Taib and his 30-year regime.

Taib, however, sidestepped the idea for the time being, convinced that such action might not necessarily weaken the opposition groups but could instead embolden more people to go up openly against him.

Recently a political secretary to Taib issued a warning to Sarawakians not to fall into the trap of Jeffrey.

Observers said his statement underlines the worries of Taib's men on the expanding clout of the leader of United Borneo Front (UBF) among the Dayaks.

Possible threat

Asked on the possibility of such an order, academician Dr Dusit Jaul, who is also Sarawak Dayak Graduates Association president, said: "It is a real possibility… if Jeffrey and Anwar are deemed a threat to the state."

Sarawak Dayak National Union president, Mengga Mikui, also agreed with Dusit that Taib might slap a ban on the two opposition leaders, especially in the run-up to the crucial state election.

The Sarawak government has been banning outside politicians and social activists for years from entering the state.

Among the recent victims were DAP leader Lim Kit Siang, Subang MP R Sivarasa, Padang Serai MP Gobalakrishnan and Sabah Suhakam commissioner, Jannie Lasimbang.

Sarawak and Sabah derive their powerful immigration power from the Part VII (Section 61-66) under Special Provision for East Malaysia of the Malaysian Immigration Act 1959/1963. This gives the states unfettered power to decide who can and cannot enter the states.

The Act also empowers the two states to ban locals from leaving the states by impounding their passport. In Sarawak, there are anti-logging activists who had been slapped with this order.

Sabah, however, has seldom used this power for more than two decades - FMT

Kejatuhan Hosni Mubarak bawa mesej jelas pada Umno

Posted: 11 Feb 2011 10:16 AM PST


KUALA LUMPUR: Pimpinan KEADILAN mengalu-alukan kejatuhan regim pimpinan diktator Hosni Mubarak di Mesir melalui kebangkitan rakyat dan percaya, peristiwa bersejarah itu sepatutnya memberi pengajaran kepada pimpinan Umno Barisan Nasional (BN).

Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui twitter awal pagi ini, menyifatkan kejatuhan Hosni Mubarak sebagai pengajaran kepada penguasa zalim dan rasuah.

"Mubarak dipaksa berundur. Pengajaran kepada penguasa zalim dan rasuah. Reformasi!" kata Ketua Pembangkang itu.

Timbalan Presiden, Mohamed Azmin Ali pula menyifatkan kejatuhan Hosni Mubarak membawa mesej jelas kepada Umno Barisan Nasional (BN).

"Kuasa rakyat tegak di Mesir. Tahniah kepada semua warga Mesir. Selepas ini siapa? Ini mesej jelas kepada Umno," kata Ahli Parlimen Gombak itu melalui twitternya.

Hosni Mubarak tunduk kepada kebangkitan rakyat dengan meletak jawatan pada hari ke-18 demonstrasi rakyat dan disambut gembira penunjuk perasaan yang berhimpun di Dataran Thahir.

Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Pusat, Shamsul Iskandar turut menganggap kejatuhan Hosni Mubarak hasil gerakan rakyat di Dataran Tharir yang secara sinis disamakan beliau dengan Dataran Merdeka

"Tahniah Rakyat Mesir. Tahrir Square menjadi saksi kejatuhan Hosni pemimpin yang korup dan menindas. Di Malaysia juga ada, Merdeka Square," katanya juga melalui twitter.

Selain pimpinan KEADILAN, Kebanyakan pimpinan Pakatan Rakyat lain turut mengalu-alukan kejatuhan Hosni Mubarak, melalui paparan twitter.

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar secara sinis menyifatkan kejatuhan diktator Mesir itu sebagai berakhirnya rejim Umno Mesir.

"Tahniah rakyat Mesir 18 hari tak berganjak, akhirnya Hosni Mubarak meletakkan jawatan. Berakhirnya rejim Umno Mesir," katanya.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang pula meminta rakyat Sarawak mencontohi kebangkitan rakyat Mesir dengan menumbangkan 'Mubarak Sarawak', merujuk kepada Ketua Menteri Sawarak, Tan Sri Taib Mahmud.

Untuk rekod, tempoh pemerintahan Hosni dan Taib sama iaitu 30 tahun dan kedua-dua pemimpin itu sarat dengan pelbagai dakwaan rasuah dan penindasan terhadap rakyat. - keadilan daily

Langsung dari Dataran Tahrir - Al Jazeera Live

Posted: 11 Feb 2011 09:10 AM PST


Tahrir Square erupts in continuous roar of celebration after Mubarak resigns.

Al Jazeera live di sini : http://bit.ly/A57NH

(Masukkan alamat e-mail anda dan klik pada 'subscribe' di website Al Jazeera nanti)

DSAI akan lari keluar negara andai bersalah : Geng songkok 3 jengkal buat laporan polis

Posted: 11 Feb 2011 05:22 AM PST


KUALA LUMPUR: Perkasa claims that Opposition Leader Anwar Ibrahim is making plans to flee Malaysia in order to escape a prison sentence in relation to his Sodomy II trial.

The movement's Youth chief Arman Arza Abu Hanifa said that he was informed of this by those in PKR, the party which Anwar helms.

According to his sources, Anwar would escape with the assistance of the Turkish, Australian and the US governments should he be convicted.

The former deputy prime minister is known to have close relations with the three governments whose leaders have expressed support and demanded a fair trial for Anwar.

Arman further claimed that logistics arrangements have been made for the opposition leader to flee and and ways have been planned for him to be "smuggled out" of Malaysia.

"We demand that the Home Ministry confiscate his passport to prevent him from fleeing," he told reporters after lodging a report on the matter at the Dang Wangi police headquarters here.

The Perkasa leader also said that Anwar is planning to organise mass demonstrations "ala Thailand and Egypt" which would threaten national security.

No details were given on the escape plan although Arman said he has in his possession detailed information.

"The police have told us not to inform reporters of the plan," he said when quizzed by reporters. seterusnya

STONE : Salah satu kerje geng songkok 3 jengkal ni ialah buat laporan polis. Jadi biarkan lah diaorang, kalau tidak diaorang tak der kerje. Tapi yang menarik mereka meminta paspot DSAI ditarik ... aku ngaku memang kurang arif tentang perkara ini, apakah paspot boleh ditarik hanya berdasarkan laporan yang belum pasti. ...

Kisah sekoq artis ni yang tak kenal halal haram .. haramjadah tul

Posted: 11 Feb 2011 02:49 AM PST


Lama tak dengar cerita tentang pelakon wanita kacukan Melayu Ingeris ini. Dengar khabar, pemilik nama sebenar Sharifah Sofia Syed Hussien ini sedang menunggu saat-saat kelahiran permata sulung beliau bersama suami tercinta, Syed Ismail Syed Al-Ali. Mesti excitedkan?

Mengimbas kembali gosip panas yang pernah terpalit kepada wanita kelahiran Liverpool ini, (selain gambar berparti dan bersosial) insiden bergambar 'mesra' Sofia dengan beberapa ekor anjing yang tersebar luas di internet sedikit masa dahulu telah mendapat reaksi negatif daripada peminat. Rata-rata berpendapat bahawa Sofia langsung tidak mengambil kira sensitiviti rata-rata umat Islam di negara ini.

Walaupun tindakannya itu dikritik hebat oleh majoriti masyarakat Islam, namun pelakon drama rantaian Nur Kasih ini telah memberikan komen balas bahawa sebagai seorang yang beragama Islam, beliau juga tahu akan halal dan haram sesuatu perkara itu.

Terbaru, Sharifah Sofia dilihat cuba mempertikaikan tentang isu pengharaman sambutan Valentines Day atau hari Kekasih di laman Twitternya. Antara persoalan yang dibangkitkan beliau ialah, "Jika benar ianya haram, mengapa tahun lepas dan tahun-tahun sebelum ini tidak diharamkan"?

Namun penulis ingin mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada peminat-peminat Sofia yang sudi menjelaskan kepada beliau bahawa sambutan Valentines Day sememangnya haram sejak dahulu lagi, cuma kita-kita ni saja yang kurang peka atau sambil lewa dengan pengharaman tersebut. Harap maklum!





STONE : sapa yang kata bunuh dan rogol tu OK? Sapa yg kata V-Day tu baru tahun ini saja yang haram? Memang ini lah pegangan sebahagian besar dari artis Msia, tambahan yang ada darah campuran ni. Orang-orang yg macam ni yg patut Pemuda PAS/Nasrudin Tantawi dekati. Hanya nama saja Islam ... hidupan seharian mereka sebenarnya tidak menunjukan mereka itu Islam ...

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT