Nuffnang

Pengikut

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Kisah Exco Dan JKKK(Ustaz azhar)

Posted: 15 Jan 2011 05:49 PM PST

Tag : Video Pilihan



-ijoks2009-
Nilah salah satu perangai orang umano yang saya tak suka,kalau JKKK pun sombong macam tu,kalau bini Presiden dia apa lagi..




Cari N3 lama-lama disini

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
sumber :-

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


Himpunan Kebangkitan Rakyat: Gambar sekitar 20 ribu rakyat Terengganu di program "PAS ganti Umno"!

Posted: 15 Jan 2011 10:24 AM PST



Program: Himpunan Kebangkitan Rakyat, PAS Ganti Umno
Tarikh: 15 Januari 2011 (Sabtu)
Masa: 9 pagi hingga 12 malam
Lokasi: Dataran Tok Guru, Kg Geliga, Kemaman
Anjuran: Badan Perhubungan PAS Terengganu


1. Program di sebelah siang






























(Konvoi anak muda Terengganu dari Daerah Besut (tempat Idris Jusuh) shj mencecai seramai hampir 2000 orang!..klik di SINI utk lihat video..)


(Walaupun pihak berkuasa Kemaman mencabut lebih 500 batang bendera PAS sehari sebelum program berlansung, ia sedikitpun tidak menghalang puluhan ribu rakyat seluruh Terengganu utk hadir pada perhimpunan kali ini..)

2. Program di sebelah malam





















p/s: Suka dimaklumkan di sini..dataran orang ramai ini terbahagi kepada dua bahagian..satu bahagian di depan stage (yang mempunyai conopy/khemah putih)..satu bahagian lagi di sebelah depan stage (yang berlatar belakangkan pokok ru/tepi pantai)..bahagian ini lebih rendah sedikit dari bahagian depan stage..kerana itu gambar dlm posisi menarik sukar diambil kerana hadirin berpecah kpd dua kumpulan (sebahagian berteduh di bawah pokok keranan panas terik)..ada pun malam, gambar clear..

sumber gambar: Tinta Hijau Dkb dan lain-lain


[MESTI BACA] Perkembangan isu AZAN: Fakta dan auta yang perlu anda ketahui..

Posted: 15 Jan 2011 06:23 AM PST



1. Dilaporkan semalam, Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan kesal dengan 'tindakan' Najib Razak dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) yang tunduk kepada permintaan seorang ahli MCA yang mahukan suara azan di Masjid Al Ikhlasiah, Pantai Dalam diperlahankan..ini diakui sendiri oleh ahli khariah dan imam masjid AL-Ikhlasiah Kampung Kerinchi..
"Ketua imam masjid berkenaan Mahadi Abdullah berkata pihaknya mengurangkan kadar laungan azan itu selepas mengadakan perbincangan dengan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) akhir Disember lalu.

Bagaimanapun, Mahadi berkata beliau "tidak boleh buat apa-apa kerana ia adalah arahan pihak atasan". "Kita terpaksa ikut," katanya sambil menambah pertemuan beliau dengan pihak JAWI berlangsung pada akhir Disember lalu."
Boleh rujuk pengakuan imam masjid itu di SINI, dan kekesalan WPPWP di SINI..

2. Penulis setuju dgn DPPWP..oleh kerana satu laporan oleh seorang ahli dan peguam MCA, tindakan drastik terus diambil, pihak masjid terpaksa akur..berbeza jika kalian ingat dlm kes yg sama beberapa tahun yg lepas..walaupun disuarakan oleh beberapa penduduk kampung non-muslim, namun pihak masjid tetap tidak berganjak..

Kali ini, hanya disebabkan seorang penyokong tegar BN, hanya 'berbekalkan' sebuah laporan kpd pemimpin2 BN seperti Najib Razak, Datuk Raja Nong Chik, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Datuk Seri Mohd Nazri (Aziz), Tan Sri Koh Tsu Koon, maka tindakan terus dikenakan terhadap pihak masjid..sungguh menyedihkan..




3. Sehingga kini, hanya JAWI sahaja yg mempertikaikan isu ini..katanya tak tahu menahu dan 'tak pernah berlaku'..sedangkan lain2 pihak masih belum berani menjawab..Jamil Khir pula membayangkan bahawa kebenaran isu ini apabila tidak menafikan menerima surat bantahan azan oleh peguam MCA itu..boleh rujuk di SINI..sementara pihak masjid tersebut masih berpegang dengan kenyataan mereka terdahulu..

4. Ahli Parlimen Lembah Pantai yang awal-awal lagi dilihat mengulas isu ini (klik di SINI), hari ini meminta Najib Razak dan beberapa menteri kabinet tertentu supaya 'buka mulut' mengenai isu ini..katanya jawapan (ulasan) pemimpin berkenaan penting bagi menegakkan kebenaran dalam isu tersebut..boleh rujuk di SINI...namun mcm biasa, Najib tetap bermain play safe..

Presiden parti Gerakan akui isu azan telah wujud di zaman BN!

5. Hari ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Koh Su kun meminta supaya masyarakat tidak membesarkan isu ini..katanya, "Mereka sudahpun mencari jalan penyelesaian pada peringkat bawah, jadi tidak perlu menjadikan ini isu besar dan bergaduh"...boleh rujuk di SINI..

Cuba korang bayangkan pemimpin DAP yg ucap kenyataan ini, sudah pasti pencacai Umno akan memakihamun dan sumpah seranah pemimpin ini kerana telah menganggap ianya isu kecil dan jangan dibesarkan..korang nampak sikap double standart mereka dlm isu ini?..

6. Tidak semena-mena ketika mengulas isu ini, pemimpin parti Gerakan ini akhirnya mengakui bahawa isu 'bantah azan' sebenarnya telahpun bermula dan wujud ketika era pemerintahannya iaitu semasa Pulau Pinang diperintah oleh Gerakan/BN..
"Menurut Koh, kejadian seumpama itu bukan sesuatu yang baru, sambil menambah ia pernah terjadi di Pulau Pinang, ketika beliau adalah ketua menterinya."..(klik di SINI)..
Kalian tahu apa 'implikasi' kenyataan ini?..ya, ini bermakna, ketika 'regim' Umno/BN memerintah dahulu pun isu sensitif ini telahpun berlaku dan wujud, namun atas kerjasama media ampu Umno, berita ini disembunyikan dr pengetahuan rakyat khususnya bangsa ketuanan Melayu Umno..ini bermakna segala dakyah dan tohmahan yg mengatakan ianya bermula sejak PR memerintah adalah fakta dongeng dan mitos palsu semata2!..

Fakta 'isu azan 2008' yang diputar belit

7. Begitu juga isu yang sama sekitar September 2008, dimana pihak Umno cuba menuduh pemimpin DAP, Taresa Kok membantah azan..walaupun sudah dijelaskan bahawa ianya bukanlah desakan dari pemimpin DAP itu, namun pencacai Umno ini terus menyerang tanpa bukti dan fakta kukuh..

Kerana itu selepas seminggu beliau ditahan dibawah ISA atas isu ini, Taresa Kok akhirnya dibebaskan dari dakwaan itu..menurut polis, beliau tidak bersalah dan tiada sebab utk diteruskan penahanan..

"Selepas penangkapan dan siasatan dijalankan, polis berpuas hati bahawa tiada lagi sebab untuk meneruskan penahanan lanjut dan memutuskan untuk membebaskan," (baca di SINI..)
Baca penjelasan Taresa Kok di SINI..bahkan imam masjid tersebut turut menafikan Taresa Kok mempunyai kaitan dengan kes azan ketika itu..

Membela tuduhan terhadap DAP dlm isu azan satu ketika dahulu, YB Zul Kulim berkata:

"Adalah jelas bahawa Satim dan orang UMNO telah memutar-belitkan cerita (isu azan) tersebut. Satim dan Khir Toyo cuba menggunakan taktik kotor mereka untuk membangkitkan kemarahan orang Islam dan orang Melayu di Puchong dan Selangor terhadap saya dalam isu ini.

Mereka cuba mewujudkan kesangsian orang Melayu terhadap pemimpin DAP dan cuba menggambarkan saya dan rakan saya dalam DAP sebagai orang politik yang anti Melayu dan anti Islam."
Baca seterusnya dlm blog YB Kulim pada tajuk, "YB Teresa Kok jelaskan isu azan"..(cepat sebelum pengkhianat dan petalam dua muka ini memadam entry ini di dalam blognya)..

8. Hari ini dilaporkan peguam MCA merangkap ahli seumur hidup MCA itu akhirnya telah berpindah tempat tinggal..menurut gabungan NGO Melayu, ada pihak telah menerima email daripada peguam MCA ini beberapa hari lalu menyatakan telah berpindah tempat tinggal..boleh rujuk di SINI..(ini pun penyokong Umno kata PR reka isu?..)

9. Terdapat dikalangan penyokong dan blogger totok Umno masih tidak dapat menerima hakikat 'pahit' ini..katanya, ianya hanya fitnah pembangkang, surat itu surat palsu kerana tiada tanda tangan, ini semua racangan DAP, DAP yang harus dipersalahkan dan bla bla bla..sungguh kesian melihat pemikiran dangkal mereka..mungkin mereka boleh rujuk Pekida dan Perkasa dlm isu ini..NGO ini yakin dgn isu ini, malah mendesak kerajaan supaya meng-ISA-kan peguam MCA ini...baca di SINI..

10. Utk yg terakhirnya..ternyata isu 'peguam MCA bantah azan' ini punyai hikmahnya..disamping menutup mulut pencacai Umno jangan hanya menuding jari kpd DAP, isu ini juga membuktikan, Umno gagal 'mentarbiah' rakan sekutunya walaupun telah berhubungan selama lebih 50 tahun, berbeza dgn pakatan PAS-DAP yg baru beberapa tahun, namun menampakkan tanda2 positif..

Akhir kalam, penulis mohon supaya isu ini disebarkan kepada seluruh rakyat Malaysia, terutama penyokong tegar Umno..jangan biarkan rakyat jahil dlm isu ini..insyaAllah entry ini akan dikemaskini setiap masa, sila rujuk pada senarai 'koleksi entry panas' di sebalah kanan blog..fikir2kan..wallahua'lam..

p/s: PENTING juga penulis tegaskan di sini, penulis bangkitkan isu ini bukanlah utk meng'hentam' peguam MCA ini semata2..bg penulis, mungkin beliau ini jahil, atau mungkin betul mengganggu tidur beliau krn terlalu kuat..tetapi niat penulis bangkitkan isu ini adalah untuk 'mengajar' bangsa hipokrit dalam parti rasis Umno..dulu bukan main hentam PR, sekarang lu rasa la sendiri..

Kepada rakan non-muslim yg ikuti penulisan ini, harap kalian faham niat sebenar penulis..penulis bukanlah seperti pejuang kebangsaan di dlm Umno yg tegar sifat perkaumannya, yg keras pegangan kebangsaannya..bg penulis, khusus dlm isu ini sebenarnya ada cara/kaedah/pendekatan yg lebih sesuai dan hikmah berbanding demo atau maki hamun..sengaja penulis mengapikan isu ini bagi membuka mata penyokong Umno supaya menilai balik tindakan mereka yg kerap mempolitikkan isu2 seperti ini utk menjatuhkan PAS..

Alhamdulillah, ada segelintir dikalangan mereka mula bernada positif selepas keluar isu ini..insyaAllah, Islam adalah agama yg aman dan harmoni, segalanya boleh dibawa berbincang..pada rakan non muslim, yakinlah Islam agama yang sejahtera dan adil utk seluruh ummat manusia..


Artikel berkaitan:
- PANAS: Peguam MCA 'panas telinga' dengar azan, desak Masjid Pantai Dalam kawal bunyi azan!
- Ekoran aduan peguam MCA, Masjid Kerinchi akur perlahankan azan..Hari ini DEMO selepas Jumaat!


PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

0
sumber :-

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


PRK Tenang

Posted: 15 Jan 2011 06:35 PM PST


keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Taib Mahmud dan isteri dalam keadaan basah(pendedahan blogger daripada Sarawak)

Posted: 15 Jan 2011 07:30 PM PST

yg tak baca surat khabar..

silala baca surat khabar..

bini taib mahmud bercerita..

penah mimpi kawin ngn raja naik rolls royce..

akhirnya mimpinya jadi kenyataan..

naik rolls royce..

dengan taib mahmud..

itu pun nk carita..

ahahahahahaaahahahahahaha

woi rakyat sarawak..

kalau ada yg terbaca..

yg dah lama mnjilat taib mahmud..

kenapa lagi nk sokong..

dia jadi km kaya raya..

rakyat sarawak..

masih ada yg terceruk dalam pedalaman..

apa??rakyat pedalaman tak nak pembangunan???

lancau!!!!!!

itulah tugasnya memipin..

jadi pemimpin kena la bantu rakyat...

dia tolak pembangunan??pujuk la..dengan syarat niat tu baik..

jngn menipu..

ahahahahahahahhaa

padan muka orng sarawak...

betina sundal daripada arab jugak dapat merasa rolls royce..

korang naik la proton...

aku mmg cukup rasis ngn arab kalau korang nk tau..

well i am an american a little2 so la..

harharharhar.

tengok perangai arab..patut la amerika benci arab...korang lg nk bela arab??Islam la kunun..

harharharhar..


Ana Raffali dipolitikkan,mengundang kemarahan Rosmah Mansor(SUMBER BERITA HARIAN)

Posted: 15 Jan 2011 01:26 AM PST

yg tak baca surat khabar sila baca surat khabar..

ana raffali....awek yg leh dikatakan cun(tak leh lawan ngn tiz)

telah dipilih menjadi ikon muzium..

sbb dia menyanyi asyik pakai kebaya dan baju kurung..

ahahahahahahahahahahahaa

no offense to ana anak pak rafali..

ini mcm jadi penyanyi pakai baju kebangsaan pun boleh jadi ikon muzium..

ingat ape??

penat first lady korang buat baju kurung mahal2..

tak jugak dapat jadi ikon muzium..

ahahahahahahahahahahaaha

jangan main2....

penyanyi nasyid yg pakai baju melayu..baju kurung bertudung..

tak jugak dapat jadi ikon muzium..

ahahahahahahahahahaha

radhi oag pakai baju melayu telompek2..

tak jugak dapat jadi ikon muzium..

ehehehe..umno..yg memegang keris..

tak jugak dapat ikon muzium...

ahahahahahaha

well..dah anak2 muda suka ana rafali..

mcm aku suka tiz zaqyah..

well..

anak muda..inilah agenda kamu..

harharharhar...

ahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


PRK Tenang - Percubaan Menipu : Ada Pengundi Cina di Felda Tenang?

Posted: 15 Jan 2011 07:38 PM PST

UNDI LAH BN UNTUK HIDUP TERUS SENGSARA
SAMM telah memulakan gerak kerja di Tenang. Modus operandi sebelum Penamaan Calon ialah bergerak dalam kumpulan kecil dialog/sembang-sembang dengan pengundi tempatan serta lawatan perbincangan dengan bilik - bilik gerakan PR untuk bincang apa boleh dibantu. Cara ini dilihat lebih dekat dengan pengundi. Malah pengundi yang ditemui boleh bertanya perbagai soalan yang bermain difikiran mereka yang kadang - kadang kita tak terfikir pun persoalan itu penting.

13 Jan 2011 yang lepas dalam satu lawatan dan pertemuan dengan 10 orang pengundi Felda Tenang. che'GuBard turut disertai oleh beberapa petugas ANAK selain dari 'team SAMM'. Kami telah singgah dan berbincang dengan petugas-petugas bilik gerakan PR di Felda Tenang. Beberapa perkara dan program anak muda dibincang dan diselaraskan.

Namun yang paling menarik ialah penemuan beberapa nama pengundi Cina dalam senarai pemilih Felda Tenang yang mana peneroka Felda Tenang sendiri tidak mengenali mereka. Peti Undi Felda Tenang ialah antara Peti Undi dalam Dun Tenang yang akan diadakan PRK dalam masa terdekat ini




Gambar di atas ialah senarai Pengundi Berdaftar yang diambil dari Bilik Gerakan PR Dun Tenang. Jelas tersenarai beberapa nama pengunci Cina. Jika ia senarai lama yang 'tersilap' tentu ia melibatkan pengundi saluran satu sahaja, tetapi turut tersenarai pengundi muda.

Sekurang - kurangnya setakat dikesan kira - kira 20 orang pengundi Cina dikesan di Felda Tenang.

Apa sebenarnya yang berlaku ? SPR harus tampil memberikan penjelasan.

Kepada seluruh rakyat Malaysia yang bertanggungjawab diharapkan dapat memeriksa nama dan no. kad pengenalan anda dan pastikan tempat mengundi kita seperti yang kita daftar. Terlalu banyak nama dialihkan tanpa sedar, nama hilang dari senarai.... malah lebih parah lagi ada nama yang tak dikenali tetapi wujud dalam senarai pemilih dan ada pula 'orang tertentu' yang datang mengundi bagi pihak nama itu - cheGu Bard

PRK Tenang : Pertandingan 3 penjuru?

Posted: 15 Jan 2011 07:05 PM PST


JOHOR BAHRU 15 Jan. - Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang hujung bulan ini mungkin menyaksikan pertandingan tiga penjuru apabila tiga borang pencalonan telah dibeli setakat ini.

Pengarah Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Johor, Othman Noh berkata, borang yang berharga RM20 bagi setiap set itu dibeli oleh tiga individu yang mewakili beberapa parti.

Beliau menjangkakan lebih banyak pihak akan membeli borang pencalonan minggu depan kerana hari penamaan calon PRK DUN Tenang ditetapkan pada 22 Januari ini.

"Saya mengingatkan individu yang hendak bertanding merebut kerusi DUN tersebut agar segera membeli borang pencalonan bagi mengelakkan sebarang kesulitan," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia.

PRK DUN Tenang diadakan berikutan kematian wakil rakyatnya, Datuk Sulaiman Taha, 59, akibat jangkitan kuman dalam darah dan penyakit kencing manis pada 17 Disember lalu.

Pada Pilihan Raya Umum Ke-12, Sulaiman mempertahankan kerusi DUN Tenang dengan menewaskan calon Pas, Mohd. Saim Siran dengan majoriti 2,492 undi.

SPR menetapkan 22 Januari ini sebagai hari penamaan calon manakala tarikh pembuangan undi 30 Januari.
MS : Berapa penjuru pun aku tak kisah, tapi undilah BN @ Barang Naik kalau orang TENANG nak terus hidup dalam SENGSARA ...

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


SIAPA UMI HAFILDA ? KISAH DULU-DULU....

Posted: 15 Jan 2011 10:00 PM PST


Sesi perbicaraan kes Liwat 1 sekitar tahun 2003 yang lalu

Saya Pernah Lakukan Hubungan Seks Dengan Ummi"- BAGINDA (gambar kiri)

Saksi pembela dalam perbicaraan fitnah salah laku seks dan tuduhan liwat DSAI memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau telah mengadakan hubungan seks dengan saksi utama pendakwa iaitu Ummi Hafilda Ali.

Norazman Abdullah @ Baginda anak Minda memberitahu bahawa hubungan seks antara beliau dan Ummi berlaku semasa mereka tinggal bersama di London.

Baginda, 40, juga memberitahu bahawa beliau sudah mengenali Ummi sejak 1992 tetapi hubungan itu menjadi akrab semasa mereka berada di London dalam bulan Jun 1998, bersama-sama ahli perniagaan yang dikenali sebagai MP S'ng Chee Hua dan seorang kawan yang lain.

Menurut Baginda lagi, Ummi memberitahunya, apabila kembali ke Malaysia bahawa dia akan membayar wang berjumlah RM200,000 kepada isteri Baginda supaya mereka boleh berkahwin secara sulit di London. Ummi juga berjanji akan memberikan saham sebanyak 25 peratus dalam projek iklan yang bernilai RM10 juta.

Ummi pernah membuat kejutan beberapa ketika lalu dengan mengistiharkan dirinya masih 'dara'. Beliau juga bersama-sama Azizan Abu Bakar menulis surat kepada PM Mahathir bahawa beliau mengetahui rekod salah laku seks bekas TPM, DSAI.

Baginda juga memberitahu mahkamah semalam, bahawa pada mulanya Ummi memberitahunya kes salah laku yang melibatkan bekas TPM DSAI itu adalah benar belaka. Tetapi selepas hubungan mereka (Ummi dan Baginda) akrab, Ummi mengakui bahawa 'kes salah laku DSAI' itu hanyalah diada-adakan (rekaan).

Baginda juga memberitahu mahkamah bahawa Ummi memberitahunya bahawa dia telah memaksa Azizan mengaku telah mengadakan hubungan seks (liwat) dengan DSAI. Ummi bagaimana pun tidak menjelaskan kepadanya bagaimana dia memaksa Azizan supaya mengaku diliwat, kata Baginda lagi. Ini semua dilakukan kerana dia (Ummi) bencikan DSAI dan abangnya Azmin Ali kerana tidak mahu membantunya dalam pemberian projek-projek perniagaan.

Ummi juga telah memberitahu Baginda bahawa apabila DSAI disingkirkan kelak beliau akan mendapat projek iklan bernilai RM10 juta di KLIA dari Tun Daim.

Semasa beliau dan Ummi berada di London, Ummi ada memberitahunya bahawa Mahathir adalah 'dalang' di sebalik Buku 50 Dalil: Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi Perdana Menteri".

Selain Mahathir nama-nama yang disebut Ummi terlibat dalam penyediaan buku fitnah itu ialah Tun Daim, Rahim Thamby Chik (bekas Ketua Menteri Melaka) dan Setiausaha Eksekutif UMNO Tengku Adnan Tengku Mansor. Menurut Baginda, beliau diberitahu oleh Ummi bahawa penulis buku itu ialah Khalid Jeffri sementara ianya dibiayai oleh Tengku Razaliegh Hamzah, Tun Daim dan Tengku Adnan.

Baginda menambah, Ummi memberitahunya pada suatu malam dalam bulan Ogos 1998 bahawa bapanya Haji Ali tidak mengakuinya sebagai anak kerana membantu menyediakan kandungan dan maklumat yang tidak benar dalam penulisan buku fitnah tersebut.

Ummi menjelaskan kepada Baginda bahawa beliau tidak dapat tidur kerana bapanya (bapa Ummi) telah menghalaunya dari rumah.

Azmin Ali sebelum ini pernah memberikan keterangannya bahawa Ummi bukanlah seseorang sebagaimana yang didakwanya dan beliau telah tidak diakui anak oleh bapa mereka lewat 1998 kerana melarikan diri bersama lelaki yang sudah bernikah ke luar negara.

Baginda memberitahu mahkamah semalam, bahawa Ummi Hafilda telah memberitahunya dia sudah menulis surat kepada Mahathir tentang salah laku seks DSAI tetapi kandungan surat itu akan ditapis dan dipinda oleh Aziz Shamsuddin, Setiausaha Politik Mahathir.


"Ummi Hafilda adalah seorang pelacur," kata Aziz Shamsuddin.

Hari ketiga perbicaraan rayuan Anwar Ibrahim di Mahkamah Rayuan Kuala Lumpur menyaksikan pendedahan yang besar dibuat, iaitu apabila Christopher Rizal Fernando Abdullah (kini telah meninggal dunia - semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas Rohnya - Al-Fatihah) membacakan transkrip dari perbicaraan sebelumnya, yang memetik Aziz Samsuddin sebagai berkata bahawa Ummi Hafilda Ali adalah seorang pelacur.

Fernando bermula dengan mengikhtisarkan prosiding hari sebelumnya, yang mana dia memberitahu mahkamah bahawa ayah Ummi tidak lagi mengaku Ummi sebagai anaknya selepas dia mengaku menulis surat kepada Perdana Menteri, Dr Mahathir Mohamad, dalam rangka menuduh Anwar meliwat Azizan Abu Bakar, iaitu pemandu isteri Anwar, Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Sejurus sebelum dia meninggal dunia, ayah Ummi yang merupakan seorang guru agama menulis surat terbuka kepada Harakah. Dalam surat itu, dia menjelaskan sebab dia tidak lagi mengaku Ummi sebagai anaknya, malah mengatakan dengan tegas bahawa Ummi adalah dalang utama di sebalik (dakwaan liwat oleh) Azizan.

"Ayah Ummi meninggal dalam keadaan patah hati tanpa pernah mengampunkan anaknya itu atas peranan yang dimainkannya dalam memerangkap Anwar dalam tuduhan liwat," kata Fernando.

Sebelum itu, Fernando membacakan keterangan Azmin Ali (abang Ummi) di mahkamah yang membuktikan bahawa dia (Ummi) memainkan peranan yang aktif dalam konspirasi itu.

Pendakwaan tidak pernah memanggilnya (Ummi) untuk memberi keterangan di mahkamah bagi menafikan dakwaan itu, tambah Fernando. Sebaliknya, mereka menyerahkan kepada Pembelaan untuk memanggilnya. Malah hakim perbicaraan menyebut tentang perkara ini dalam penghakiman bertulisnya.

"Tetapi Ummi pasti menjadi saksi yang 'liat'. Jadi, pihak Pendakwaanlah yang sepatutnya memanggilnya, dan bukannya pihak Pembelaan," Fernando berhujah.

Fernando berhujah bahawa mahkamah sepatutnya menggunakan Seksyen 114 (g) Akta Bukti bagi menangani kegagalan Pendakwaan memanggil saksi yang paling penting untuk memberikan keterangan di mahkamah.

Fernando kemudiannya membacakan keterangan daripada Raja Kamaruddin Raja Raja Wahid (Raja Komando), yang mana saksi itu mendedahkan secara terperinci tentang permulaan konspirasi terhadap Anwar dan peranan yang diberikan kepadanya dalam konspirasi itu.

"Keterangan saksi ini akan menunjukkan bahawa dia diminta untuk bersekongkol dalam konspirasi untuk menjatuhkan Timbalan Perdana Menteri," kata Fernando.

"Mesyuarat itu diadakan di pejabat Aziz Samsuddin, iaitu Setiausaha Politik Perdana Menteri, pada 26 Jun 1998."

Fernando mendedahkan bahawa dalam mesyuarat tersebut, Aziz menegaskan bahawa Ummi dan Azizan tidak akan menimbulkan masalah kerana "Ummi adalah seorang pelacur".

Raja Komando kemudiannya bertanya kepada Aziz tentang kemungkinan menggunakan cara lain bagi menjatuhkan Anwar.

Menurut Raja Komando, "Aziz menjawab bahawa (tuduhan) liwat adalah cara yang terbaik. Lain-lain cara tidak akan memberikan kesan."

"Peranan Raja Komando adalah bagi menguruskan pembunuhan kerjaya politik (Anwar)," tambah Fernando. "Dakwaan liwat pula 'ditugaskan' kepada Ummi dan Azizan."

"(Tugas) Raja Komando adalah mencanangkan dakwaan itu ke segenap ceruk. Dia juga bertanggung jawab untuk menyebarkan tuduhan bahawa Anwar adalah ejen CIA (Agensi Perisikan Pusat Amerika Syarikat)."

Berdasarkan penjelasan yang diberikan oleh Fernando kepada mahkamah pada hari ini, adalah jelas bahawa berdasarkan pertemuan antara Raja Komando dan Aziz Samsuddin, dia (Aziz) adalah Kepala Pengkomplot. Sementara itu, walaupun Ummi yang menulis 'surat Azizan' kepada Perdana Menteri, yakni yang menuduh Anwar meliwatnya, Azizlah yang menyunting dan menulis kembali surat berkenaan.

Menurut Fernando, surat itu adalah berdasarkan buku "50 Dalil Mengapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM" – buku yang sekonyong-konyong dimasukkan ke dalam beg hampir 2,000 delegasi ke Perhimpunan Agung UMNO pada tahun itu.

"Hakim tidak memberikan perhatian yang sewajarnya kepada bukti ini," Fernando berhujah. "Dia melakukan kesilapan yang besar."

"Adakah dia akan mengeluarkan penghakiman yang sama seandainya dia memberikan perhatian yang sewajarnya kepada bukti ini?"

Sumber: Greenboc

KESIHAN UMI HAFILDA, LAKONANNYA MUDAH DIKESAN

Posted: 15 Jan 2011 05:00 PM PST

Kenapa Ummi tak saman Azmin ?

SHAH ALAM 14 JAN: Kemunculan Ummi Hafilda Ali (adik Azmin Ali) yang mahu menyaman Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bebarapa lagi tokoh politik dilihat hanya untuk mencari publisiti.

Ketua PKR Cabang Rembau, Badrul Hisham Shaharin atau yang lebih dikenali sebagai che'GuBard berkata tindakan Ummi yang menyaman pelbagai pihak tetapi tidak menyaman Azmin membuktikan Ummi sendiri tidak konsisten dalam dakwaannya.

"Dia saman Annwar, dia saman Kak Wan, dia saman Pas, dia saman Karpal Singh tapi saya tengok benda ini tak konsisten. Dalam isu Pas dia saman Pas, dia kata dia jumpa Mat Sabu, dalam perkara lain dia saman Anwar, saman Wan Azizah sebab mengetahui perkara sebenar tetapi dia tak saman Azmin jadi saya tengok Ummi sediri tidak konsisten," tegas beliau.

Beliau yang juga pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) berkata persoalannya bukan berkisar kepada dakwaan Ummi tetapi mengapa perlu muncul pada masa di mana pilihanraya dijangkakan akan diadakan. "Persoalannya macam ini, dia melibatkan banyak pihak, isu saman in sebenarnya semua orang boleh saman sesiapa sahaja tetapi hakikatnya, kenapa sekarang? 'Timing' dan macam mana cara itu dibuat, disensasikan itu lebih penting," jelas beliau lagi.

Katanya, tindakan Ummi adalah sebahagian daripada permainan politik dengan Ummi sebagai salah satu daripada alat politik mereka yang berkepentingan dalan kejatuhan Anwar dari medan politik negara. "Kali itu pilihanraya Galas, muncul Rahimi, kali ini Tenang ini pula muncul Ummi Hafilda, ini semua benda biasa dan permainan biasa. Cuma harapan kita ialah rakyat jadi cerdik dan melihat perkara ini yang diulang-ulang merupakan satu pembohongan," kata che'GuBard.

Beliau menjelaskan keadaan ini sama seperti semasa kes Fitnah 1 Anwar pada tahun 1998 dan beliau mengesyki 'skrip lama' akan digunakan kembali kerana Perdana Menteri yang juga Presiden Umno dilihat semakin takut dengan pembangunan Anwar.

"Skrip lama akan digunakan balik dan keputusan lama akan terjadi semula. Najib dalam keadaan terkapai-kapai untuk menyudahkan apa yang dia mulakan dalam kes fitnah 2 kali ini. Oleh itu saya cukup berkeyakinan ini semua berlaku kerana dalam keadaan pilihanraya yang terlalu hampir, ketakutan Najib kepada Anwar Ibrahim dan Najib nak menyudahkan skripnya terhadap Annwar Ibrahim," katanya lagi.

Chegubard seterusnya berkata Ummi hanya menyampaikan skrip yang diberi kepadanya dan jika dilihat kembali kes Fitnah 1, Ummi merupakan saksi utama tetapi tiada apapun pembuktian dibuat oleh Umi kecuali menarik publisiti dan memanipulasikan pelbagai isu.

"Ummi Hafilda boleh muncul kembali dan pemain-pemain lain pun mungkin boleh muncul lagi, dan terus mengukuhkan lagi 'political conspiracy' tapi mereka, mereka boleh kembali, datang, muncul buat sidang media dan sebagainya tetapi seperti yang saya sebut tadi saya rakyat telahpun membuat keputusan," kata beliau.

Katanya lagi, rakyat telahpun memberi penghakiman terhadap Anwar dengan memberikan kemenangan besar kepada Pakatan rakyat pimpinan Anwar, yang mana membuktikan bahawa rakyat menolak sebarang pertuduhan yang berniat jahat dan berunsur politik terhadap Anwar.

"Ummi Hafilda boleh ulang tayang, lagi kali ketiga dia nak datang ulang tayang pun tak ada masalah, sebab saya yakin rakyat telahpun membuat penghakiman terhadap Anwar," kata beliau lagi.

Cuma kali ini selain berdepan mereka kita perlu membuktikan dengan mandat sedikit yang diberikan oleh rakyat kita benar mampu melakukan apa yang kita sering cakapkan./chegubard.blogspot

PEGUAM ZUL KULIM YANG BODOH MEMPERBODOHKAN BLOGGER PRO UMNO ?

Posted: 15 Jan 2011 07:56 AM PST

Menangguk di air yang keruh.Begitulah apa yang boleh diperkatakan terhadap tulisan terbaru Zulkifli Nordin dalam isu seorang peguam Cina di kawasan Pantai Hill Park yang telah mempertikaikan bunyi azan yang terlampau kuat dari Masjid Ikhlasiah,Pantai Permai Kerinchi terutamanya pada waktu Subuh.

Mengimbau kembali ke belakang,hanya selepas dua hari isu azan itu dikatakan heboh di internet,pihak yang berkuasa (dipercayai Jawi dan Jakim) telah mengarahkan pihak pentadbiran Masjid Al-Iklasiah untuk memperlahankan bunyi azan pada setiap kali waktu azan di masjid berkenaan.

Tinjauan Malaysiakini sebelum itu juga telah menemuramah beberapa orang penduduk setempat mengenai kekuatan azan di kawasan tersebut.Hasil tinjauan tersebut,kesemua penduduk mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai sebarang masalah,tidak mengganggu tidur dan mereka sudah biasa dengan bunyi azan tersebut.

Tindakan semerta Jawi itu dikecam oleh banyak pihak,terutamanya dilihat dibuat secara tergesa-gesa.Arahan pihak atasan terhadap Imam masjid, Mahadi Abdullah untuk memperlahankan kekuatan bunyi speaker di masjid tersebut telah menimbulkan kemarahan banyak pihak dan membawa kepada satu demonstrasi oleh Majlis Ayahanda Wilayah Persekutuan selepas solat Jumaat semalam.

Menurut jurucakap Majlis Ayahanda yang juga merupakan Pengerusi Pekida bagi kawasan Lembah Pantai,Zakaria Awang,pihak Majlis Ayahanda telah mendesak peguam tersebut untuk memohon maaf kepada masyarakat Islam di kawasan tersebut dan menggesa wakil rakyat kawasan Lembah Pantai,Nurul Izzah Anwar untuk menyatakan pendirian beliau dalam isu ini.

Tambah Zakaria,masjid yang telah wujud semenjak 30 tahun yang lalu tidak pernah menerima aduan seperti itu menganggap peguam tersebut tidak memahami sensitiviti penduduk beragama Islam dan mendesak kerajaan untuk menahan peguam tersebut di bawah ISA.Cabaran Zakaria itu walaubagaimanapun telah disahut oleh Nurul Izzah dalam webnya di nurulizzah.com.

Berikut penulis lampirkan kembali kenyataan media Nurul Izzah dalam isu azan ini:


Kenyataan Media

14 Januari 2011
Agama Islam menuntut kita mencari kebenaran. Kebenaran harus dicari secara beradab. Kesederhanaan dan keharmonian harus dipelihara. Oleh yang demikian, saya menjemput mereka yang sedang menunjuk perasaan bersama-sama dengan saya mencari kebenaran dalam isu azan Masjid Al-Ikhlasiah.
Pertama: siapakah yang telah membuat aduan, dan adakah surat ini telah diteliti isinya untuk mendapat gambaran yang sahih lagi benar.
Kedua: jika benar surat ini secara rasminya telah dihantar dan telah diterima oleh YAB Perdana Menteri, YB Datuk Raja Nong Chik, YB Major Datuk Seri Jamil Khir bin Baharom, YB Dato Seri Mohd Nazri, YB Dato Seri Koh Tsu Koon dan penasihat agama kepada Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah bin Mat Zain, jadi apakah respon mereka?
Ketiga: pihak mana yang telah memberi arahan kepada Jawatankuasa Masjid untuk merendahkan volume suara azan, dan
Terakhir, seandainya pihak JAKIM yang mengeluarkan arahan tersebut, kita harus mendapatkan penjelasan bertulis samada wujudnya garis panduan berkenaan laungan azan di semua masjid-masjid dan surau di seluruh negara, yang memungkinkan JAWI mengeluarkan arahan kepada Masjid Al-Ikhlasiah.
Pihak yang membantah wajib bertanya pada penerima surat-surat ini apakah jawapan mereka?
YB Nurul Izzah Anwar
Ahli Parlimen Lembah Pantai
Selain Majlis Ayahanda dan Nurul Izzah juga,satu lagi pihak yang menyatakan respons secara terbuka dalam isu ini adalah Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan,di mana pihak tersebut merasa kecewa dengan tindakan Jawi dan Jakim yang seolah-olah tunduk dengan hanya sepucuk surat sahaja daripada seorang penduduk di kawasan tersebut.
Apapun,apa yang paling menarik untuk diperhatikan adalah bagaimana seorang pemimpin seperti Zulkifli Nordin,yang mendakwa dirinya sebagai seorang pejuang Islam boleh tersilap fakta dalam isu azan ini. Kenyataannya di dalam blog seolah-olah menggambarkan betapa jahilnya dia dalam memahami isu ini.Apa yang pasti,kenyataannya itu bukanlah berhasrat untuk mempertahankan Islam tetapi lebih kepada menghentam DAP.Begitulah sikap Zulkifli Nordin yang kelihatannya seakan-akan mabuk untuk memburukkan DAP, sehinggakan sanggup meratib celaka DAP,celaka DAP siang dan malam.
Berikut dilampirkan kembali tulisan Zulkifli Nordin dalam blognya:
Salam 2 all.

Tindakan seorang peguam kafir mempertikaikan laungan azan d Masjid Ikhlasiah, Kg. Kerinci ternyata satu perbuatan yang tidak boleh diterima oleh umat Islam. Azan adalah satu institusi Islam yang sudah ujud sejak pembentukan Daulah Islam Madinah zaman Rasulullah. Mempertikaikan azan bermakna mempertikaikan Islam. Pada teman, perbuatan ini sama saperti mengisytiharkan "perang secara terbuka" terhadap Islam!!

Perbuatan bia-DAP saperti ini perlu dihentikan segera sebelum ianya menjadi lebih parah dan tidak terkawal. Kedudukan Islam dan segala institusinya bukan sahaja dijamin oleh Perlembagaan, malahan diletakkan ditahap yang tinggi dan dimuliakan dengan peruntukan khusus yang tidak diberi kepada agama lain. Menghormati Perlembagaan adalah ciri kewarganegaraan yang jelas, dan keluhuran Perlembagaan adalah tiang seri Rukun Negara. Mempertikaikan institusi Islam sama saperti mempertikaikan Perlembagaan, dan mempertikaikan Perlembagaan meletakkan seseorang itu tidak lagi layak menjadi warganegara Malaysia!! Period!!

Diwaktu yang sama, teman juga hairan dengan kejahilan dan kebodohan segelintir jahlun yang penuh kebodohan menerima tohmahan bahawa arahan mempertikaikan azan di Masjid Ikhlasiah dibuat oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan. Apalah punya bodoh sangat. Takkan putar belit dan pembohongan macam tu pun nak percaya?! Takkanlah umat Islam ni begitu rendah tahap IQ nya sampai fitnah bodoh macam tu pun mahu dipercayai!? Ini adalah taktik kotor dan sempit yang diamalkan oleh musuh-musuh Islam, dengan melaga-lagakan umat Islam. Akhirnya yang ketawa besar mereka juga!!

Faktanya jelas. Yang mempertikaikan azan tersebut adalah seorang kafir. Yang komplen mengenai azan itu adalah seorang kafir. Yang menulis bantahan itu adalah seorang kafir. Sudah tentulah pihak berkuasa Islam saperti JAWI perlu mengkaji aduan dan bantahan tersebut. Dan untuk mengkaji perlulah JAWI turun ke padang berjumpa dengan anak qariah dan jawatankuasa Masjid. Tetapi JAWI tidak pernah mengeluarkan arahan mempertikaikan azan di Masjid Ikhlasiah itu. Bodohlah kalau JAWI bertindak sedemikian!

Yang menjadi musuh kita ialah si kafir itu. Dia yang perlu dihadapi. Dan dia perlu dihadapi bukan dengan pelempang atau parang, apatah lagi senapang. Sebaliknya teman cadangkan kepada jawatankuasa Masjid dan anak qariah pergi berjumpa dengan beliau dan cuba diselidiki apa yang dia tidak puashati. Berikan penjelasan kepada beliau mengenai institusi azan. Perjelaskan kepada dia peranan azan dan kedudukannya didalam Islam. Perjelaskan juga perbezaan azan dengan cara agama lain. Beritahu beliau mengapa azan dilaungkan lima kali sehari.

Kalau dapat selitkan juga kisah mengenai mukjizat azan, bagaimana ianya berulang-ulang dilaungkan diseluruh pelusuk dunia 24 jam sehari semalam tanpa berhenti berdasarkan keunikan bumi ciptaan ALLAH yang siang dan malamnya bersilih ganti mengikut lokasi geografi sesuatu tempat (lihat videoklip diatas untuk kefahaman sendiri). Moga-moga beliau bukan sahaja memahami institusi dan kedudukan azan didalam Islam, malah kita mendoakan mana tahu ALLAH membuka hatinya kepada Islam.


Wallahua'lam & Wassalam.

Lihatlah bagaimana gemarnya Zulkifli Nordin untuk menghentam DAP dalam perkara ini sehinggakan nama DAP juga yang busuk dalam kes ini.Adakah Zulkifli tidak tahu bahawa bantahan tersebut dibuat oleh seorang peguam yang menjadi AHLI SEUMUR HIDUP MCA?Inilah sikap tidak bertanggungjawab Zulkifli Nordin, yang kononnya mahu mempertahankan Islam,sedangkan tidak berani untuk mencela peguam MCA tetapi mencela pula pihak yang tidak ada kena mengena dengan perkara tersebut.

Ulasan Zulkifli yang mengatakan bahawa Jawi tidak pernah mengeluarkan arahan untuk menyuruh masjid tersebut memperlahankan bunyi azan di masjid tersebut menunjukkan betapa Zulkifli cuba cakap tentang sesuatu perkara yang dia sendiri tidak tahu.Kata orang-orang tua,kalau tidak tahu,diam.Nanti nampak terang-terangan kebodohan diri.Sedangkan pihak Jawi terus membisu dalam hal ini,bagaimana Zulkifli tahu adakah benar Jawi tidak pernah mengeluarkan arahan sebegitu?

Sedangkan seperti apa yang dilaporkan,Ketua Imam masjid itu sendiri telah mengakui menerima arahan daripada pihak atasan untuk memperlahankan bunyi azan di masjid tersebut.Jika imam tersebut menipu, masakan tiada tindakan penafian yang telah dibuat oleh Jawi?

Selain mentaliti Zulkifli Nordin yang menghentam DAP dalam isu ini,para pencacai Umno di facebook juga telah bertindak memburuk-burukkan DAP dalam isu ini.Berikut adalah gambar yang dimuatnaik oleh pemakai nama Tahi Untuk Pas di facebook,sekutu baik Azmy Awang Kelana Jaya:


Jika inilah kenyataan Zulkifli Nordin,rupa-rupanya diri seorang Penjihad Islam hanyalah setaraf dengan para pencacai Umno di facebook.

Sumber: kamisokongpas

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT