Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PANGLIMA MELAYU KENA KENCING LAGI

Posted: 22 Dec 2011 06:52 PM PST









NOTA:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

kesian
kessian
kesssian
kessssian
kah kah kah









NOTA:
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


SEBELUM MENGAWAN - SEDIAKAN BAJU HUJAN

Posted: 22 Dec 2011 06:10 PM PST



KOMENTAR TUKAR TIUB


pekara menggunakan kondom ini ditimbulkan kerana
semakin banyak bayi dibuang
ada yang ditemui mati
ada yang dapat diselamatkan

Dari 2000-2006 seramai 580 bayi telah dibuang. Dari awal tahun hingga bulan Ogos ini seramai 73 bayi telah dibuang. Ada yang dijumpai di tepi tong sampah, dalam tong sampah, tertanam dalam belukar dan ada yang ditemui di rumah kosong. Seramai 29 bayi yang dibuang ini telah ditemui hidup manakala 44 orang telah ditemui mati. Ini angka rasmi dari pihak polis sendiri. - tulisan saya dalam yahoo.com

tukar tiub ingin mengajukan satu jalan penyelesaian
ia itu kalau ingin mengadakan hubungan sex
kalau gersang ingin bersenggama
atau kalau sangap hendak mengawan
adalah masuk akal untuk menggunakan kondom

tidak timbul soal menggalakkan
apa yang diajukan ialah jalan keluar
kerana selama ini dengan menggunakan hujah moral
dengan menggunakan hujah syurga dan neraka
kelihatan tidak dilihat pembuangan bayi ini menurun
jumlah bayi ditemui dibuang dari tahu ke tahun bertambah

hakikatnya testosterone
anak anak muda yang berumur 16 - 25
cukup merangsang
cukup gersang

untuk old tai sila ingatkan kembali
ketika tuan tuan yang mulia berumur sedemikian
bukankah kita sentiasa gersang?
tetapi pada ketika itu struktur dan pabrik budaya melayu
masih lagi dalam keadaaan feudal dan kampongan
kita ada keberahian tetapi suasana tidak membantu

hari ini semua berubah:

sistem ekonomi kapitalis telah membawa
adik, kakak dan emak kita ke kilang
sistem ekonomi kapitalis telah membawa
kekasih awek dan minah cun ke ruang kerja
sistem ekonnomi kapitalis
telah merubah pabrik sistem budaya melayu
ini hakikat

sistem ekonomi kapitalis juga telah membawa teknoloji
teknoloji baru ini membuatkan anak anak muda
jantan dan betina bersua bertemu bercita dan bersenggama
ini hakikat

hari ini anak muda
jantan dan betina
bertemu dan bersua dimana mana
pabrik sosio budaya melayu 40 tahun dahulu telah ranap
di kampong anak muda mengentot
di felda anak muda mengentot
di universiti anak muda mengentot
di kilang anak muda mengentot
ini hakikat kerana mengentot itu adalah fitrah manusia

sistem ekonomi kapitalis ini lebih besar hegemoni budayanya
sistem ekonomi kapitalis ini dapat membeli apa sahaja
sistem ekonomi kapitalis ini tidak bertuhan
sistem ekonomi kapitalsi ini tidak beragama

ekonomi kapitalis bertuhankan untung

sistem ekonomi kapitalis inilah yang melahirkan
pembudayaan yang kita lihat hari ini
pembudayaan ini lahir dari proses pembuatan
dalam usaha untuk mencari keuntungan

justeru dalam menghadapi serangan buaday kapitalis ini
agar bayi bayi tidak ditemui mati
maka gunakan lah kondom jika ingin mengadakan hubungan sex

Saya berani berkata sedemikian kerana dari tahun 2008 – 2010 terdapat 152,000 apa yang dipanggil kelahiran anak di luar nikah. Ini adalah stastik rasmi dari Jabatan Kebajikan Masyarakat. Angka ini menunjukan bahawa hujah moral telah tidak berjaya mengurangkan testosterone anak-anak muda yang baru belajar 'mengawan'- tulisan di yahoo.com

ada anak muda yang boleh menahan nafsu
ada anak muda yang boleh menangkis serangan kapitalis
tetapi ramai yang gagal
sebelum tuan tuan mendabik dada
mengaku diri sendiri lebih islam
mengaku hanya sendiri saja yang betul

baca ini:
Cuba bayangkan 580 bayi dibuang mati. Jumlah ini sama dengan satu batalion askar Melayu DiRaja. Cuba bayangkan 73 orang bayi dibuang tahun ini. Jumlah ini sama dengan dua buah kelas darjah satu di Sekolah Kebangsaan Bangsar.- tulisan dalam yhoo.com






GUNAKAN BAJU HUJAN







PANDANGAN DARI PEMBACA

Utk sesiapa yg beragama Islam yg tak takut dosa zina dan rela mengambil risiko berdosa besar serta tak kisah diseksa di akhirat: Aku faham apa tt nak kempenkan...bersesuaian dgn keadaan hidup sekular (agama guna utk kawin,nikah,sunat,kenduri,mati etc saja xnak ikut xdehal xde sape bole hukum, sementara cara pemerintahan pakai sistem BARAT spt demokrasi, sosialis, kapitalis, komunis etc)yg dianjurkan oleh pemerintah BN, tt cadangkan pada sapa2 yg xdapat menahan diri dari berzina (nak jgk jolok walopun tahu zina tu dosa besar & sepatutnya xboleh dilakukan oleh seorang yg beragama Islam)...

MAKA SEPATUTNYA ANDA PAKAI KONDOM!...kondom adalah cara terbaik untuk elak pasangan mengandung dan secara tak langsung kurangkan statistik pembuangan bayi yg xbersalah tu.... kalo nak jgk pikir siapa yg salah besar xambil tindak penyelesaian, aku jawab pemerintah Malaysia la (kedua2 BN & pembangkang) yg mempunyai kuasa, dana dan manpower yg sepatutnya lakukan sesuatu bukan hanya buat statement kutuk lepas tu xbuat apa2 yg berkesan
By Akon Domos on SELAMATKAN BAYI - SILA GUNAKAN KONDOM on 12/23/11

Salam TT, Aku harap orang tak terlalu cepat salah kan agama dalam hal buang bayi ni. Ini bukan yang di ajar oleh agama. Kena buat satu kajian menyeluruh ttg isu buang bayi ni. Ini masalah budaya melayu. Budaya tak nak ambik tanggungjawab dan lepaskan tanggungan.

Buat pandai, bila ada masalah, lari. Mmg pundek lah perangai mcm ni. Mmg takde telo. Cuba kita letak diri kita kat tempat minah yg terpaksa melahirkan anak luar nikah mcm ni. Apa yg dia fikir masa berdepan dengan masalah ni. Of course, tak perlu ckp pasal apa yg terjadi masa berjubor - yg itu semua tahu. Kemungkinan besar minah ni sebenarnya keseorangan i.e. Boyfriend dah blah. Kalau boyfriend ada pun, dia semestinya setuju utk abort je baby ni dan buang.

Tak nak amik tangungjawab. Cari jalan keluar yg paling senang sekali. Apa akan jadi kalau minah/mat ni simpan baby ni? Maknanya cari nahas lah kalau dia simpan. Semestinya dia akan di caci, di tohmah, di buang oleh keluarga yg lebih utamakan air muka dari nyawa manusia, See more...
By Anonymous on JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM on 12/23/11



MALAM INI SENI MELAWAN DI FELDA SUNGAI TENGI

Posted: 22 Dec 2011 05:20 PM PST



JEMPUTAN MALAM INI


tempat: dataran felda sungai tengi
isian: seni melawan
anjuran: seniman paksi
jamm : 8.00 - 12.00 malam

SENI MELAWAN DAN BERGUMPAL











KOMIDI TANPA HALANGAN









KOMIDI BERDIRI

12 januari 2012 khamis
black box- publica
solaris hartamas


ini komidi antarabangsa tanpa halangan:
joe christin
patrik teoh
jit murad
phoon chi ho
alfred lo
steve northcott
tukar tiub

tuan rumah: tan sri matthew sally
kerjasama dengan majalah times out


tiket boleh dibeli dipintu
atau sila hubungi majalah time out

www.timeoutkl.com
atau
www.eshop.mongooseasia.com


INI UNTUK YANG BELAJAR MATHS DAN SAINS DALAM BI

You've seen Time Out Comedy Thursday, now it's time to see the unacceptable underbelly of comedy in Kuala Lumpur. These are the acts that Time Out KL can't show at Comedy Thursday, the men who say what shouldn't be said. They are sick, they are twisted, and they are out for a night of laughs that will offend: social commentator and local icon Patrick Teoh, the outspoken Hishamuddin Rais, and the artist-cum-satirist Jit Murad.

If that's not enough, we've also got our Comedy Thursday favourites as you've never seen them before: Phoon Chi Ho, Alfred Loh, Joe Christin and Steve Northcott. Hosting the night is YBG Tan Sri Matthew Sally, who promises an evening that is not for the weak-willed or simple-minded. We are sick. We are twisted. But we're also mighty funny.

For tickets RSVP or purchase your ticket online.

Address: Black Box, MAP@Publika, Block A5 Solaris Dutamas 1, Jalan Dutamas 1, KL.
Website:http://eshop.mongooseasia.com
From: Jan 12, 2012 To: Jan 12, 2012
Time: 8pm
Price: RM25, RM15 with Comedy365 pass until Jan 5.
Advance booking: No





NOTA:
mari sama sama ketawa
kerana ketawa masih lagi percuma
dan belum dicukai oleh rosmah mansor!

LAGI KERENAN BARUA GEROMBOLAN

Posted: 22 Dec 2011 09:50 AM PST




UBAT BAIK BISING MULUT




HASSAN AKUI ADA PERSAMAAN DENGAN ZUL NOORDIN - harakah daily


KUALA LUMPUR, 22 Dis: Hasan Ali (lihat gambar) mengakui beliau ada perbincangan dengan Zulkifli Noordin dan mengakui ada persamaan antara mereka berdua.

"Ada tempat-tempat bersama, keseirasan ada tapi dari segi detail tidak perlu diulas, secara besar memang ada persamaan.

"Apa pun kalau perjuangan itu sama, maknanya ada nada, suara dan tempo yang sama, tidak fikir ada masalah untuk berbincang," kata Hasan Ali dalam Bual Bicara dengan Datuk Ahmad Talib, TV3 malam tadi.

Zulkifli adalah anggota Parlimen PKR Kulim Bandar dan telah meninggal parti menjadi anggota Bebas.

Beliau kini menjadi peluru utama Umno untuk menyerang PKR dan Pakatan Rakyat.

Dalam sidang media sebelum ini, Hasan mempertikai konsep Negara Berkebajikan yang dikemukakan Presiden PAS dalam muktamar PAS yang lalu dan kini bakal menjadi panduan utama PAS.

Ekoran itu, beliau diserang oleh pemimpin PAS di samping Pemuda dan Muslimat.

Hasan dalam wawancara kali ini mempertikaikan komposisi kepimpinan PAS yang dikatakan lebih ramai profesional dari ulama tanpa menyebut badan tertinggi PAS adalah Majlis Syura Ulama yang semua anggotanya adalah ulamak.

"Dulu majoriti pemimpin PAS adalah ulamak, sekarang majoritinya orang profesional, keadaan ini boleh mengubah parti, ulama tidak akan membawa PAS lari dari perjuangan dibanding dengan profesional, ada perubahan (shift), sebahagian ahli parti mahu PAS sama seperti 20 ,30 dan 50 tahun dulu," katanya.

Bagi beliau, punca-punca yang menyebabkan anjakan berlaku dalam PAS, logiknya adalah orang nak kemenangan dan hanya boleh dicapai melalui bergabung.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BAYANGKAN MALAYSIA TANPA HASAN ALI..... kah kah kah..

kah kah kah...KITA SEMUA HILANG AKIDAH.... kah kah kah..

kah kah kah...BAYANGKAN MALAYSIA TANPA HASAN ALI.... kah kah kah..

kah kah kah...HABIS RAJA MELAYU MATI..... kah kah kah...

kah jkah kah...BAYANGKAN MALAYSIA TANPA HASAN ALI... kah kah kah..

kah kah kah...UMAT ISLAM SEMUA MURTAD MASUK KRISTIAN.... kah kah kah



NOTA :
nasib baik ada hasan ali
kalau tidak zul nordin tak ada kawan
kah kah kah



SELAMATKAN BAYI - SILA GUNAKAN KONDOM

Posted: 22 Dec 2011 09:12 AM PST




PAKAI KONDOM - KALAU TAK TAHAN









RASA HATI PEMBACA
saya setuju pandangan tukar tiub.saya rasa banyak pembaca tidak faham intipati penceritaan sebenarnya.Cerita ini hanya sesuai kepada mereka yang memang suka melakukan zina.Maknanya dengan menggunakan kondom maka nyawa seorang manusia yang sepatutnya tidak dilahirkan dapat diselamatkan.

Hanya kerana sikap berzina ini disukai oleh pasangan ini biarlah mereka yang menanggungnya dan bukan anak yang tidak berdosa. Jika anak itu dibiarkan hidup, kelak dewasa menjadi umpatan manusia berfikiran arang dan lebih sadis semasa bayi dah jadi mangsa buang dalam tandas dan lain2.

Guna kondom bukanlah bermnaksud utk mengalakkan seks sama juga minum cola utk galak sukakan yahudi.pakailah otak.memang orang melayu selalu macam itu.benar dalam apa hal orang melayu sentiasa mahu menang.tunjuk pandai tapi bahlul.
By Anonymous on JANGAN BUANG BAYI - GUNAKAN KONDOM on 12/21/11




SELAMAT JALAN DAN REHAT ROH KAMU

Posted: 22 Dec 2011 01:28 AM PST






AL-FATIHAH


mana berat mata memandang
berat lagi badan memikul
mana berat mata memandang
berat lagi kesedihan ayah dan ibu


SAAT AKHIR PERGINYA SEORANG ANAK















NOTA:
saat saat akhir kasih seorang ibu
saat saat akhir kasih seorang ayah
saat saat akhir perginya seorang anak

kau tidak pernah berjalan
kau juga tidak pernah berlari
kau juga tidak pernah berkata kata

tapi yang kau tinggalkan adalah sebuku hati
tapi yang kau tinggalkan sebakul senyuman
kini yang tinggal segunung kenangan
kini yang masih ada selaut harapan

jika kura kura aku boleh becakap
jika anjing aku boleh bercakap
jika kucing aku boleh bercakap
mereka pun sama mengucap selamat jalan


TIDAK AKAN MINTA MAAF - SALUT UNTUK ANAK MUDA BERANI

Posted: 22 Dec 2011 12:41 AM PST










TAK PERLU MINTA MAAF

Ditanya lanjut, Adam, 22, yang mendapat sokongan penuh ibubapanya dalam tindakan itu berkata, beliau secara khusus tidak akan meminta maaf kepada perdana menteri walau digesa berbuat demikian.

"Saya tidak akan minta maaf. Selepas perkara ini berlarutan sehingga ke tahap ini, tiba-tiba pula saya didesak untuk minta maaf.

"Bagaimana pula dengan rakan-rakan saya? Saya tidak mahu rakan-rakan saya jatuh semangat sekiranya saya minta maaf," katanya.

SALUT!



NOTA:
bila najib nak minta maaf bunuh altantuya
bila najib nak minta maaf rembat duit komisen kapal selam
bila najib nak minta maaf pakau duit kerajaan pergi khazakhtan

TERKINI - TERNOW - DARI YAHOO

Posted: 22 Dec 2011 12:05 AM PST





TAMU, DAGING DAN SEKSUALITI
















SILA KLIK DISINI:


http://my.news.yahoo.com/blogs/yahoo-malaysia-newsroom/tamu-ikan-daging-dan-seksualiti-
033425712.html;_ylt=ApWsvlMq1_h5XB2nZpgYgg1BV8d_;_ylu=X3oDMTNsYjI1aDIyBG1pdAMEcGtnA2M1N2RmNWIwLWEwNWEtM2IwOC1hYzc5LWMzZmQ2ZmU4MTExYQRwb3MDMQRzZWMDbG5fWWFob29OZXdzcm9vbV9nYWwEdmVyAzI1ZjI2NmEwLTJjNTktMTFlMS1iZjMyLTgyNzQyY2U5Yjc3Ng--;_ylv=3



HASAN ALI TERUS BIKIN KACAU

Posted: 21 Dec 2011 09:10 PM PST





KERANA HUTANG JADI BARUA






MAHFUZ ANGGAP HASAN ISYTIHAR PERANG TERHADAP PAS – mkini

Naib presiden PAS, Mahfuz Omar menganggap tindakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor, Hasan Ali mempersoalkan konsep negara kebajikan anjuran parti itu seperti mengisytiharkan perang terhadap parti Islam itu.

Mahfuz berkata, konsep negara kebajikan telah dipersetujui dalam muktamar tahunan parti itu dan oleh itu, ia tidak harus dipersoalkan sekarang.

katanya, jika Hasan mempersoalkan konsep itu sekarang, ia nampak seperti exco kerajaan Selangor itu mengisytiharkan perang terhadap PAS kerana adalah tidak wajar untuk mempersoalkan keputusan yang dibuat dalam muktamar.

Mahfuz bertanya sama ada apa yang PAS lakukan salah kerana Islam juga menganjurkan konsep negara kebajikan.

Mahfuz, bagaimanapun, tidak menggesa Hasan meninggalkan parti itu, tetapi berkata beliau (Hasan) boleh menentukan sendiri masa depannya dalam PAS.

Maka, katanya, adalah tidak perlu untuk beliau memberi apa-apa nasihat kerana Hasan yang merupakan seorang penceramah motivasi terkenal.

Tetapi, tambahnya, jika beliau dalam kedudukan Hasan, "saya akan angkat kaki".

NOTA:
semua ini adalah rancangan jahat hasan ali
dari awal lagi tukar tiub sudah timbulkan ajenda hasan ali
sekarang hasan ali mahu di tendang dari pas
ini plot yang sesdang di rancang
bila di tendang dari pas
maka malaon ini dianggap terinyanya
akan mendapat simpati

ahli pas wajib dioberi tahu
tentang hutang hasan ali

untuk pilihanraya yang akan datang
pas pak dan dap
wajib melihat dan menyelidik
bakal calon
pastikan bukan yang bermasalah
bukan yang banyak hutang
bukan yang banyak bini
bukan yang banyak cakap

kes hutang hasan ali ini satu pengajaran

NOTA:
jangan buang hasan ali ini
bagi dia mati beragan dalam pas
kah kah kah




NOTA:
jual jual agama
jual jual islam
jual jual serban
menangis baca doa
ini bukan yang baru

lihat saifool pun mengaharkan dahinya ke dinding
untuk dilihat suci dan kudus

lihat najib bersumpah
madey pun nak bersumpah
semua rekrut allah
kah kah kah



SATU SURAT JUJUR DAI PEMBACA

Posted: 21 Dec 2011 08:06 PM PST















RASA HATI SEORANG PEMBACA

Sebagai seorang berbangsa India saya rasa amat malu dengan perbuatan orang-orang INDIA dlm UMNO. Gelaran Keling diberi kepada orang India sebenarnya ialah kerana pada zaman raja raja dulu negeri India digelar Kalingga. Orang dari sana dipanggil orang kaling. Lama lama kaling jadi keling. Walaupun begitu dalam peredaran masa 'keling' telah jadi gelaran untuk india yang beragama Islam.

Saya juga perlu mengingatkan disini bahawa kebanyankkan orang india yang berkasta PARIAH tidak berpuas hati dengan sistem kasta Hindu dan menganut agama Islam. Walaupun bertukar agama, mamak yang berdarah Pariah tetap pariah dan demikianlah perbuatan mereka di bumi Malaysia ini.

Apabila buku Interlok diterbit kaum India di Malaysia marah dan sedih sebab Kami bukannya berkasta pariah. Semua pariah telahpun diberi status bumiputera dan diberi jawatan dalam Umno. Jadi tidak salah kaum mamak yang tamak ini yang tidak mahu mengaku diri mereka India dipanggil KELING.

Maka kita patut maklumkan kepada DBP tentang maksud baru ungkapan Keling ialah "pura pura jadi Melayu " dan mula membuat ayat seperti Ridhuan Tee cuba mengelingkan dirinya ataupun Khir Toyo telah dikelingkan dan diberi jawatan Menteri besar Selangor.
By Aku bukan Keling on AWAS! JAGA JAGA DAN BERWASPADA on 12/21/11



INI TUNTUTAN KITA



Comments (1)

kenapa melayu nk bertelagah sesama melayu? xbolehkah melayu duduk semeja berbincang? sedih tgk bangsa sendiri bertelagah kerana kuasa... xkan nk tengok ada yg kena pijak kepala dengan bangsa lain baru melayu nk bersatu... pikirkan pekara ini sebelum melayu hancur dari muka bumi ni... tolak sentimen politik cuba hidupkan budaya nenek moyang kita berbincang ikut cara rasullulah bermusyawarah sesama ikwan...

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT