Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


KALAU GEROMBOLAN MENANG - PASTI TIPU UNDi

Posted: 13 Dec 2011 06:03 PM PST





JANGAN JADI NATO




POLIS TAHAN BEKAS PENGERUSI PILIHANRAYA MAYANMAR
– berita hairan

MANILA: Polis Filipina menahan bekas pegawai kanan pilihan raya negara itu atas dakwaan terbabit dengan pemalsuan proses pilihan raya bersama bekas Presiden Gloria Macapagal Arroyo.

Bekas Pengerusi Pilihanraya Myanmar, Benjamin Abalos, menyerah diri kepada hakim mahkamah perbicaraan wilayah Manila di kawasan pedalaman bandar Pasay dan kini ditempatkan di bawah tahanan.

Abalos menafikan dakwaan bahawa beliau memainkan peranan menentukan pilihan raya Senator pada 2007 bagi memastikan kemenangan ke atas calon yang memihak kepada Arroyo. – AP

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA TERBAIK...kah kah kah..

kah kah kah...KALAU KITA KERJA KUAT ....KITA BOLEH JUGA TANGKAP BEKAS DAN PENGERUSI SPR...kah kah kah..

woit...BUKAN TiPU SATU KALI... DAH LEBIH 10 KALI..... kah kah kah..

kah kah kah.... YANG AKAN DATANG INI PUN AKAN TIPU LAGI...kah kah kah

tak caya?


HANTU AKAN TENTUKAN KEPUTUSAN PRU13, KATA DAP – mkini

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng beranggapan keputusan pilihan raya umum akan datang akan ditentukan oleh 'pengundi hantu'.

"Kalau kita tidak bercakap mengenai hantu, kita akan dihantui dengan keputusan pilihan raya yang tidak mencerminkan kehendak rakyat.

"Amat bahaya jika cadangan PSC tidak dilaksanakan," katanya pada wacana anjuran akhbar Sinar Harian yang berjudul 'PRU-13: Undi siapa jadi penentu' di Shah Alam, hari ini.

Lim, yang juga adalah ketua menteri Pulau Pinang berkata jika 'hantu' itu ditangkap kuasa sebenar penentu parti mana yang layak menubuhkan kerajaan persekutuan dan menduduki Putrajaya akan ditentukan oleh penduduk di Sabah dan Sarawak.

"Kalau 'hantu' dapat ditangkap maka penentu kemenangan sesebuah parti bergantung kepada undi di Sabah dan juga Sarawak.

"Mereka akan tentukan sama ada kita boleh dapatkan angka ajiaib - 112 (bagi majoriti di Parlimen)," katanya.

Menurut Lim, Pakatan Rakyat berharap rakyat di Sabah dan Sarawak berani membuat perubahan bagi mencari satu kelainan dalam pemerintahan yang akan datang.

"Rakyat seharusnya memberi peluang kepada Pakatan Rakyat untuk parti itu membuktikan kepada rakyat bahawa pentadbiran yang dilaksanakan akan bersikap telus tanpa ada sebarang unsur rasuah serta kroni," katanya.

NOTA:
sokongan rakyat dah stabil
penyokong pakatan rakyat melimpah
di selangor sokongan cukup kuat
di perak sama
di pulau pinang lagi hebat
kelantan solid
kedah okay

tapi jangan terperanjat
tapi jangan sakit jantung

gerombolan akan menang
sekarang bukan sahaja di semenanjung
di serata malaysia
mat indon
mat bangla
mat myanmar
semua dapat kad pengenalan
bersumpah undi gerombolan

kalau pakatan kalah
seperti kata guan eng
ialah kerana kita ditipu


PERSOALAN?

apa yang wajib kita lakukan kepada
mat indon
mat bangla
mat myanmar
yang buat onar


JADI NATO?




MENGENTOT LAH KAMU SEBELUM KAMU DI ENTOTKAN

Posted: 13 Dec 2011 11:33 AM PST




SELAMAT MENGENTOT




SURAT DARI PEMBACA

..pakai kondom tak haram...nak lilit kepala bana dengan serban pun tak haram...ulama mana pulak yang letak hukum haram pakai kondom...??? YANG HARAM ZINA...KENAPA LAK ADA UMAT YANG OTAK MACAM KEPALA BANA MACAM NI KAT DUNIA NI?????
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11


mari kita ketawa sama2.. kepada malaun yang terlalu berpura2 cintakan agama, inilah jawapan yang paling sempurna.. "kahkahkah" isham explain merekrut Allah dan Allah menjadi saksi dalam bentuk fantasi manusia hari ini. tak ada sangkut paut dengan akhirat.. today is today nor tomorrow.. ia nak menunjukkan bagaimana UMNO mainkan agama untuk political mileage.. jangan terlalu kecanduan agama.. takkan kemana2 sbb Allah nampak dan tahu apa yang anda buat dan faham..

bodoh bangan sungguh la jadi betul bendul nih.. susah nak explain.. gua pun sekolah agama jugak.. pure agama dan bahasa arab lagik.. tapi gua okey jer dengan kenyataan TT sejak selama ini.. kamon la.. sosialis adalah sosialis.. komunis adalah komunis.. islam adalah islam.. gua faham benar kelaku isham ni.. - nak amalkan islam dan mahu islam jadi maju bersama manusia kapir lain, jangan jadi terlalu lurus betul bendul.. itu islam bangang namanya.. tak dinamik langsung.. islam sudah terlalu fleksible untuk semua manusia.. See more...
By Anonymous on RASUL TELAH LAMA WAFAT -ALLAH TAK AKAN MUNCUL JADI... on 12/13/11

macam biasa . tukar tiub pemulanya . pencetus fikrah yang amat bangang bila libat soal ugama . lama lama naik bosan ! penulisan lain ok . kiasan agak kritis . tapi bila libat ugama , terasa macam menghina . tukar tiub , biar aku ceritakan serba sedikit . rezeki anak atau lebih tepat zuriat adalah kerja Allah . bukan soal pakai kondom atau tidak . jika Maha Kuasa Allah berkata 'Kun Fayakun' maka , jadilah zuriat . manusia memakai kondom atau tidak , rezeki Allah ini bukan terletak pada kondom . tidak sama sekali .

fikrah ini bodoh lagi terbarai . yang sebenarnya Maha Kuasa Allah yang tentukan . jangan jadi bodoh , anak yang dibuang , anak yang bersepah di tepi jalan , anak yang dicampak tong sampah bukan datangnya dari faktor kondom . inilah balasan . balasan dari tuhan ! budak - budak sekarang bukan bodoh tak tahu pasal kondom . budak skrg bukan tak boleh beli kondom . bersepah ada jual kondom . tapi apa pasal masih ada kes buang anak ? ini sebabnya BALASAN . aku cerahkan lagi See more...
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11

inilah khutbah bangang syok sendiri aku hahaha betui depa kata kondom penyelesaian jangka pendek masalahnya sekarang bukan takat masalah nak mengentot je, masalah yang lebih besaq adalah apa jenih manusia yang senang2 bunuh manusia lain? manusia berjiwa rasaksa (monster)ni dah bertambah2 banyak sekarang itulah masalah sebenarnya, sistem yang ada sekarang menghasilkan banyak manusia rasaksa sudah hilang kemanusiaan.

kalangan manusia memang ada rasaksa bila2 pun tapi bila rasaksa2 ni banyak maka menunjukkan sistem kita ada masalah org islam kata sebab tak jalan agama sepenuhnya org takmo islam kata agama penyebab manusia tak rasional toksah dok cari alasan nak kata "aku lebih baik dari hang" la, sama ja kita sebenarnya sama2 dok tolong menghasilkan manusia2 rasaksa ni (atau kita la salah sorang rasaksa tu) hahaha bukan kat malaysia ja, kat mana2 la ni pun sama jugak, kalau bagi kondom, betui depa tak buang bayi sebab takdak bayi tapi rasaksa yang berpotensi nak buang tu hangpa See more...
By mmtsembangderaihmcmbagus on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

bagus jugak idea tt nih. terbaeeekk
By bigfish on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11

Apa ke hell nya.baik punya penulisan. duk luar negara lama sangat. udah bisa dgn kondom. belajo tinggi2. balik kepada prinsip asas. dari darjah satu ko terap alquran dan assunnah nabi sampei la tingkatan tertinggi. aku tau ko takut. ilmu Allah ni luas. Insya Allah bisa dikurangin.
By Anonymous on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

belasah saja.... wa sokong pandangan lu...superb..tepek & tepat...
By Anonymous on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11

Pakai kondom memang tak haram. Yang haram kalau berzina... tapi seboleh-bolehnya jauhi zina walaupun zina mata. Ada ke orang saja-saja nak sarung kondom pada zakarnya tanpa tujuan untuk melakukan persetubuhan? Tak taulah kalau hobi masyarakat kini ibarat letakkan ubat gigi di atas berus gigi tapi tiada niat nak gosok gigi.
By Anonymous on JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP on 12/13/11


PESANAN AKHIR SEBELUM MEMANCUT




HANYA SATU JAWAPAN - KITA LAWAN!

Posted: 13 Dec 2011 11:15 AM PST




JEMPUTAN MELAWAN UNTUK ABU






KENYATAAN UMUM
12 Disember 2011

9 Disember lepas satu sejarah telah berlaku di mana satu sidang media serentak di seluruh negara berlaku dengan menyuarakan satu maksud yang sama. Tanpa pimpinan 'besar', hanya rakyat biasa dari perbagai latar belakang seperti peniaga kecil, pelajar, pekerja kilang, aktivis masyarakat dan lain - lain tampil untuk bertemu media di seluruh negara dengan menyatakan iltizam bersama menggerakkan rakyat dengan semangat 'ABU' Asalkan Bukan Umno.

ABU bukan organisasi seperti NGO, jauh sekali sebagai parti politik. ABU ialah semangat yang mengikat rakyat dan satu gelombang kesedaran betapa Umno (United Malay National Organisation) merupakan pewaris penjajah yang menjadi punca kecelaruan dan perbagai masalah dalam negara ini.

Dari masalah perkauman melampau, ketegangan antara agama membawa ke masalah ekonomi, rasuah serta kelemahan pentadbiran sehingga pembaziran melampau yang mencipta kepayahan hidup sehinggalah kenaikan kos hidup (harga barang) secara mendadak dan melampau. Semuanya ialah kerana Umno yang dicipta penjajah mewarisi negara ini dan lebih - lebih lagi ia sudah terlalu lama berada ditampuk kuasa.

Siapa ABU ?
ABU ialah saya, saudara dan kita semua rakyat biasa yang bersetuju mengenepikan perbezaan dalam mencari kesamaan melawan kezaliman Umno sehingga tumbangnya Umno dari kekuasaan. ABU tidak dimonopoli oleh mana - mana parti politik atau organisasi. ABU milik rakyat yang sedar perlunya bangkit dengan berani dan dengan tegas menyatakan tidak kepada Umno. ABU ialah trend kebangkitan melawan penindasan. Semua rakyat, organisasi dijemput bersama dan ialah pemilik gerakan ABU. SAMM terlibat menggerakkan ABU atas kesedaran tetapi ABU bukan milik SAMM.

RAPAT RAKYAT
Gerakan kesedaran ini bergerak dengan perbagai pendekatan dari kempen umum, pengedaran risaalah, vcd. Penyampaian mesra media baru tanpa menolak secara konvensional seperti edaran bahan ke rumah - rumah dan pejabat - pejabat. Hinggalah ke kempen secara grafiti dan sabotaj. ABU juga bergerak secara anarkis dan organik. ABU berteraskan rakyat.

Gerakan ABU ini wujud sudah lama cuma sudah sebulan lebih SAMM cuba menggerakkan secara serius mengikut skala yang kami mampu dengan mengikat beberapa lagi organisasi termasuk parti politik dalam usaha serius menyedarkan rakyat mengenai ABU.



Satu program memperkenalkan ABU akan diadakan di peringkat kebangsaan dan negeri. Semua dijemput ke program memperkenalkan ABU peringkat kebangsaan seperti berikut:

Rapat Rakyat ABU
"bersatu ASALKAN BUKAN UMNO"
15 Disember 2011
8.30 malam
Dataran Sebelah KUIZM, Tmn Melewar, Gombak.


Program ini akan menampilkan kelainan dengan mengetengahkan pidato dari rakyat biasa yang mengenengahkan masalah sebenar rakyat, dari pemandu teksi,setinggan, pekerja kilang, suri rumah, pengamal rawatan alternatif, kerani, pegawai bank, cikgu, artis sehinggalah pimpinan parti politik.

Antara pimpinan politik yang telah mengesahkan kehadiran ialah YB Datuk Mahfuz Omar (PAS), Arulchelvam (PSM), Dr. Rohana (PRM) dan Haris Ibrahim (MCLM). Kemunculan khas kali pertama dalam pentas rakyat di semenanjung ialah Datuk Seri Yong Teck Lee (Presiden SAPP) yang akan membuat pengumuman khas bersangkutan ABU.

Majlis juga menjemput Hishamuddin Rais yang porpular dengan blognya Tukar Tiub, beliau didapati antara yang awal menggunakan perkataan ABU sehingga menjadi trend kepada khususnya anak muda.

Diharap semua rakyat yang bersetuju dengan ABU dapat sama membantu menghebahkan maklumat program juga hadir beramai - ramai dan kemudian menjadi agen penyampai maklumat ABU.

Asalkan bukan Umno, selamatkan Malaysia.

che'GuBard
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)


HARI YANG BERSEJARAH

Posted: 13 Dec 2011 11:00 AM PST




HARI INI DALAM SEJARAH TUKAR TIUB


ini adalah kenyataan paling bersejarah
ini adalah kenyataan sejarah
bukan kerana isinya bersejarah
tetapi
untuk pertama kalinya
naib presiden pkr ini telah mengeluarkan kenyataan
dalam bahasa melayu

tukar tiub bersyukur
kerana akhirnya naib presiden pkr ini sedar
bahawa 60% warga dalam negara ini menggunakan bahasa melayu
adalah diberi tahu kepada umum bahawa naib presiden pkr ini
amatlah rajin menulis kenyataan akhbar
hampir setiap hari
hampir setiap isu
hampir setiap ajenda
naib presiden pkr akan memiliki pandangan
dan akan mengelurakan kenyataan

tetapi semua kenyataan ini telah dibuang
dan tidak disiarkan kerana ianya ditulis
dalam bahasa yang mak cik dan pak cik felda tak faham

marilah kita berdoa beramai-ramai
agar kesedaran untuk mengunakan bahasa melayu
sebagai bahasa stratejik untuk perubahan akan terus
berkembang terutama kepada NGO NGO yang menyokong hak asasi rakyat
tetapi tidak menggunakan bahasa rakyat

tukar tiub berdoa agar ngo ngo ini
akan turut terbuka hati untuk mula menulis dalam bahasa melayu
amin!






KENYATAAN MEDIA: DAKWA TAIB MAHMUD DAN KELUARGA

Saya merujuk kepada surat bertarikh 13 Disember 2011 daripada badan-badan bukan kerajaan enam negara, yang mendesak penangkapan dan pendakwaan Ketua Menteri Sarawak Taib Mahmud dan 13 ahli keluarganya di atas penipuan, rasuah, rampasan tanah secara haram dan penyalahgunaan kedudukannya. Kekayaan Taib dan keluarganya yang diperoleh secara haram bukan lagi rahsia bagi rakyat Malaysia.

Selama bertahun-tahun individu, pertubuhan dan parti-parti pembangkang telah mendesak BN untuk menghentikan rompakan kekayaan dan hasil mahsul Sarawak oleh Taib. Tetapi tiada tindakan diambil terhadap Taib dan kroni-kroninya.

Fakta-fakta yang didedahkan di dalam surat ini amatlah memeranjatkan. Kepentingan keluarga Taib di dalam 14 syarikat sahaja bernilai RM4.6 bilion. Keluarga Taib dikenalpasti mempunyai kepentingan di dalam 332 syarikat Malaysia dan 85 syarikat asing. Aktiviti haram empayar Taib sedang diteliti di Australia, Jerman, Switzerland, UK dan Kanada. Syarikat-syarikat keluarga Taib telah diberikan konsesi balak yang besar dan projek-projek pembinaan besar tanpa tender terbuka dan mempunyai monopoli terhadap eksport simen dan balak.

Kekayaan dan aset Sarawak bernilai ratusan juta ringgit sedang diseludup keluar Malaysia menerusi pegangan hartanah mewah yang dimiliki anak-anak Taib di Kanada, England dan Amerika Syarikat. BN telah mengkhianati rakyat Sarawak khususnya dan Malaysia umumnya. Dalam usaha mengekalkan undi 'deposit tetap' mereka bagi mengekalkan kekuasaan BN, mereka telah membenarkan Taib memerintah Sarawak sesuka hatinya.

Meskipun kekayaan dan rasuah besar-besaran Taib dan keluarganya, mereka tidak dapat diusik dan dilindungi oleh kerajaan BN. Jumlah ini jauh lebih besar berbanding skandal rasuah NFC, yang juga turut dilindungi oleh BN dengan kerjasama polis dan peguam negara. Empayar rasuah Taib yang melibatkan begitu banyak negara luar merupakan bukti kepada salahtadbir Malaysia dan kekayaannya oleh BN. Imej negara di masyarakat antarabangsa telah pun rosak teruk berikutan keengganan kerajaan untuk menghentikan rompakan ini dan mendakwa Taib dan keluarganya. Kami mendesak:

i) pembentukan serta-merta Suruhanjaya Di Raja bagi menyiasat empayar perniagaan Taib;

ii) penangkapan dan pendakwaan serta-merta Taib dan 13 ahli keluarganya;

iii) perletakan jawatan serta merta Taib sebagai Ketua Menteri dan anggota keluarganya yang memegang jawatan di dalam anak-anak syarikat atau badan-badan berkanun kerajaan

iv) pembentukan pasukan bertindak pelbagai agensi untuk mengembalikan aset dan harta yang diperoleh secara haram di Malaysia dan seluruh dunia

v) agar kerajaan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan undang-undang antarabangsa dan negara-negara luar bagi membawa Taib dan keluarganya ke muka pengadilan;

vi) Perdana Menteri Najib Razak dan Kerajaan BN meminta maaf kepada rakyat Malaysia, khususnya Sarawak, kerana menyokong dan membenarkan Taib untuk merompak kekayaan rakyat sesuka hati selama ini.

N SURENDRAN
NAIB PRESIDEN
KEADILAN



INI MUSUH KITA



JANGAN MALU MALU - MENGENTOT MEMANG SEDAP

Posted: 13 Dec 2011 02:35 AM PST



SENYUM DAN NIKMATTILAH




SURAT DARI PEMBACA


BELASAH SAJA, abang setuju, tak boleh salahkan org Melayu yg berzina, sebab depa nak kawen tapi takde duit, kos kawen besar sangat, dah lah kos hidup smakin besar, Baitulmal atau kerajan harus beri bantuan dalam bentuk peruntukan kewangan kpd pasangan yg nak kawen.

selain itu, JAKIM juga harus sebarkan kondom, bagi abang pakai kondom ni hukumnya HARUS, tak HARAM. tak salah pakai kondom, untuk elakan buang bayi. sama macam Islam dari mazhab Hanafi yg letak hukum HARUS pada perbuatan melancap, tujuannya untuk mengelakan zina.

untuk mengelakan perkara yg lebih buruk apa salah pakai kondom? abang tak faham kenapa Melayu takut pakai kondom? sebab tak sedap? sebab haram? habis tu, berzina tu tak haram? pakai aje kondom! jangan malu2,
By Non-Governmental Individual on SILA BACA TULISAN - BERAHI DAN MORAL on 12/13/11


SELAMATKAN BENIH PISANG INI



JEMPUTAN UNTUK PROGRAM MELAWAN

Posted: 12 Dec 2011 11:35 PM PST




LOGO ABU


semua diface book
para blooger
sila gunkan logo ini

logo ini ada kerja seni
seorang pelukis dari sepanyol





SEMUA WARGA NEGARA DI JEMPUT DATANG



NOTA:
semua ini adalah program melawan
bukan program membodek
atau program pakai baju batik lengan panjang
atau program nak masuk frame kerana ada ketua umum





MALAM KHAMIS INI -(klik untk besar)











SABTU PETANG 17 DISEMBER













12 JANUARI TAHUN DEPAN



ROCK DAN PESTA TAHUN BARU

Posted: 12 Dec 2011 10:02 PM PST




ROCK ON PESTA 31 DISEMBER 2011


tahun baru akan sampai
kita akan berpesta sekali lagi

anak anak muda akan berpesta
oltai pun akan berpesta

pesta ditahun baru adalah cool

jadi tahun ini ketika menyambut tahun baru
ketika berpesta di tahun baru
pakai baju kuning
pakai baju t kuning
pakai payung kuning
pakai bunga kuning

dan dari hari ini jangan gosok gigi
untuk memastikan gigi kita akan kuning
pada 31 disembaer nanti
jika dilarang pakai baju kuning
kita akan tersenyum kuning
kah kah kah


NOTA:
berpestalah kamu kamu
sebelum kamu dipestakan!


ROCK ON BRO!

















INI TUNTUTAN KITA






BETUL KE NGO ANTARABANGSA INI - ATAU AJEN CIA?

Posted: 12 Dec 2011 09:43 PM PST



NOTA
:
berita ini tidak sampai ke semenajung
sabtu dahulu taib ke kuching
untuk meresmikan persidangan SUPP

sila segar kan ingatan
ingatkan : ada atau tidak gambar najib dengan taib
siapa menyambut najib di lapangan terbang kuching?

jawabnya gambar tak ada
jawabnya yang menyambut bukan taib


kenapa?

taib dan 4 orang menteri kabinetnya
telah celah ke india atas alasan melawat sambil belajar
kah kah kah

tapi sebenarnya taib tak hendak melihat muka najib
kah kah kah

apa maknanya ini?
maknanya dalam strateji tempur
ketika ini taib juga adalah sahabat kita


musuh kepada musuh kita
adalah kawan kita


jangan lupa falsafah ini
kenali dirimu
kenali musuihmu
setibu pertempuran
seribu kemenangan



INI NGO SAHEH - GERAKAN ANAK MUDA



ENAM NGO ANTARABANGSA DESAK TAIB ,KELUARGANYA DI TANGKAP – mkini

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dari enam negara mendesak supaya Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan 13 ahli keluarganya ditangkap atas pelbagai dakwaan, termasuk salah guna jawatan awam, rasuah dan konspirasi untuk membentuk sebuah organisasi jenayah.

Antara NGO yang membuat tuntutan berkenaan adalah Dana Bruno Manser (BMF), Greenpeace dan pertubuhan pemantau hutan dunia, Fern.

Mereka telah mengemukakan surat bertarikh hari ini kepada kerajaan Malaysia supaya menangkap individu berkenaan kerana dituduh dengan pelbagai dakwaan berkaitan dengan pengagihan dana awam secara haram, salah guna jawatan awam, merampas tanah kerajaan, rasuah, eksploitasi konflik kepentingan dan sebagainya.

Surat berkenaan dihantar ke Pejabat Peguam Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Ketua Polis Negara.


NOTA:
waspada ngo tempatan
jangan terperangkap dengan desakan antarabngsa
taib adalah orang terbaik untuk membantu pakatan rakyat

jangan buat kesilapan

dulu tahun 1998 kita slogan reformasai ialah UNDUR MADEY
bila madey undur reformasi pancet
bila dolah naik rakyat ditipu besar tahun 2004

sama juga nanti dengan taib
biarkan dia disana

kadang kadang ngo antarabangsa ini adalah ajen CIA
contohnya di pilipina
ketika zaman marcos
semua menuntut nak halau marcos
cia juga mendorong sama

tapi sebenar bukan marcos yang jadi muush utama

sama juga di sarawak
bukan taib musuh utama
musuh utama ialah sistem ekonomi
yang digunkan oleh taib
kalau taib pergi
siostem ekonomi yangs sama ada
maka tidak ada perubahan

rakyat akan puas hati taib pergi
tapi sistem ekonomi itu terus wujud
kemarahan itu di halakan pada taib
ini salah

kemarahan rakyat ini wajib diolah
bukan sahaja untuk menumbangkan taib
tetapi untuk sama menumbangkan gerombolan


NOTA:
lagi lama taib memerintah
lagi baik


JANGAN LUPA TUNTUTAN INI



Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT