Jumaat, 16 Disember 2011

shalehudin

shalehudin


Anwar cerita camana Najib membohong... haha...

Posted: 16 Dec 2011 08:52 AM PST

ETP: Kerajaan bohong tentang negara pendapatan tinggi – Anwar

(Oleh: Ahmad Fadli)
KUALA LUMPUR 16 Dis : Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan kerajaan Umno-BN memanipulasi data bagi mengelirukan rakyat serta memberikan gambaran yang salah tentang unjuran ekonomi Malaysia.

Anwar berkata demikian pada majlis makan malam ucaptama "Debunking ETP: Widening Income Gap" di Hotel Westin malam tadi.

Majlis itu dihadiri kira-kira 150 orang terdiri daripada wakil-wakil kedutaan, pakar ekonomi, pengurus dana, ahli Parlimen dan wartawan.

Menurut Anwar, janji kerajaan bahawa Malaysia akan menuju negara berpendapatan tinggi menjelang 2020 adalah satu pembohongan, berdasarkan unjuran Program Transformasi Ekonomi (ETP).

"ETP mendakwa 'ia berupaya mengurangkan pekerja berpendapatan rendah dan meningkatkan golongan berpendapatan sederhana dan tinggi pada tahun 2020′.

"Saya persoalkan premis yang gaji pekerja akan berkembang pada kadar 3.6 peratus antara tahun 2010 dan 2020.

"Sumber di dalam dan luar kerajaan menunjukkan corak pertumbuhan perlahan dalam gaji sebenar," kata Anwar.

Anwar berkata, berdasarkan Kementerian Sumber Manusia, "kadar pertumbuhan gaji di Malaysia menyaksikan peningkatan 2.6 peratus sejak 10 tahun lalu dan kos hidup juga meningkat melebihi kadar kenaikan gaji".

"Maka jelas, kadar pertumbuhan yang digunakan ETP pada kadar 3.6 peratus amat meragukan," kata Anwar.

Pembohongan kedua kerajaan BN dalam ETP adalah unjuran inflasi sebanyak 2.8 peratus sehingga tahun 2020.

"Inflasi purata di antara tahun 2001 dan 2005 adalah 4.8 peratus, mencerminkan kejutan harga tenaga pada tahun 2003 yang menyaksikan harga minyak mentah melonjak melebihi USD30 setong.

"Inflasi purata di antara tahun 2005 dan 2009 pula adalah lebih tinggi pada kadar 6.6 peratus.

"Jadi kita perlu persoalkan kebijaksanaan dan keikhlasan mereka menggunakan unjuran inflasi yang terlebih optimistik iaitu pada 2.8 peratus untuk 10 tahun akan datang apabila tiada sebarang petunjuk ekonomi, sosial atau politik yang memberikan petanda kita menuju ke arah itu," kata Anwar.

Program Transformasi Ekonomi (ETP) adalah inisiatif kerajaan BN untuk kononnya menukar Malaysia kepada negara berpendapatan tinggi menjelang akhir tahun 2020. Ia diuruskan Unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (Pemandu).

Dilancarkan pada September 2011, ETP menyasarkan pembiayaan sektor swasta sehingga 60 peratus.

Namun, sehingga Ogos 2011, sebanyak 77 peratus daripada RM173 bilion pelaburan datangnya daripada syarikat berkaitan kerajaan.

Sayang kat Che'gu Pa... haha...

Posted: 16 Dec 2011 04:30 AM PST

'Hasan, Nasha terperangkap dalam agenda Umno'

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali menganggap dua pimpinan parti itu Datuk Dr Hasan Ali dan Nasharudin Mat Isa sudah terperangkap dalam agenda Umno untuk melemahkan PAS.

Mustafa berkata, Hasan yang merupakan bekas pesuruhjaya PAS Selangor dan Nasharudin yang pernah memegang jawatan timbalan presiden bertindak tidak wajar sebagai pimpinan parti, laporHarakahdaily.

"Saya buat kesimpulan, mereka berdua terheret dengan agenda (Umno) yang boleh menjejaskan parti. Sama ada mereka sedar atau tidak sedar, mereka sebenarnya terperangkap dalam agenda musuh politik PAS.

"Ini sangat tidak wajar dan tidak baik bagi PAS walaupun tidak memberikan kesan besar bagi parti," kata beliau dalam temu bual bersama organ parti Harakah dan Harakahdaily di Kuala Lumpur, hari ini.

Mustafa berkata demikian sebagai mengulas kenyataan terkini kedua-dua pemimpin itu mengenai kedudukan mereka dalam parti.

Perkara itu timbul apabila Ketua Penerangan Pas Selangor Shaari Sungib dilaporkan berkata, Hasan tidak menerima pencalonan mencukupi daripada cawangan untuk mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Gombak Setia.

'Kekecewaan tidak terpilih'

Hasan pula selepas itu dilaporkan berkata akan terus bekerjasama dengan PAS dan Pakatan Rakyat selagi pihak berkenaan mempertahankan prinsip Islam, hak Melayu dan institusi Raja.

Mengulas perkara itu, Mustafa berkata, kenyataan itu menggambarkan Dr Hasan seolah-olah mempersoal dasar Islam yang diperjuangkan PAS dan terpengaruh dengan tuduhan parti itu diperalatkan DAP.

"Saya rasa ini sebab kekecewaan kerana mereka tidak terpilih dan tidak diletakkan di tempat mereka seperti Nasharudin sebagai timbalan presiden dan Hasan sebagai pesuruhjaya Selangor," beliau dipetik sebagai berkata kepada organ parti PAS.

Mustafa juga dilaporkan turut menegur Saari yang dianggap mendahului parti sedangkan urusan calon pilihan raya ditentukan oleh Majlis Syura.

Bagaimanapun, veteran PAS itu berkata, kenyataan Hasan dan Nasharudin itu tidak menjejaskan parti kerana ahli menyokong dasar Islam dan bukannya individu.

"Bekerja untuk melemahkan parti, ini tidak betul walaupun kesannya tak besar sebab PAS mempunyai kekuatan tersendiri, memang tak boleh digugat oleh individu.

"PAS pernah kehilangan presiden suatu waktu dahulu tapi ahli tak lari ikut orang, tapi mereka ikut dasar," katanya.- Malaysiakini

Remaja Dibotakkan Polis

Posted: 16 Dec 2011 04:22 AM PST

BANDA ACEH, Indonesia - Polis memulihkan akhlak lebih 60 peminat muzik punk rock yang terdiri daripada golongan belia di wilayah Aceh, Sumatera dengan alasan mereka mencemarkan imej wilayah berkenaan.

Sejak ditangkap pada satu konsert di sini pada malam Sabtu lepas, seramai 59 peminat punk rock lelaki dan lima peminat perempuan dipaksa memotong rambut, menukar pakaian dan bersolat.

"Kami khuatir undang-undang syariah yang dilaksanakan di wilayah ini akan tercemar akibat aktiviti mereka," kata Timbalan Datuk Bandar Banda Aceh, Illiza Sa'aduddin Djamal semalam.

"Kami harap dengan menghantar mereka ke program pemulihan akhlak, mereka akhirnya akan bertaubat," tambahnya.

Beratus-ratus peminat punk rock Indonesia tiba di Aceh untuk menonton konsert itu bagi mengumpul derma anak yatim.

Polis kemudian menyerbu tempat konsert tersebut dan menangkap sejumlah peminat yang menyimpan gaya rambut mohawks dan bertatu, memakai seluar jeans ketat serta rantai.

Mereka dibawa ke sebuah kem berdekatan kelmarin bagi menjalani program pemulihan akhlak selama 10 hari yang dikendalikan oleh pihak polis.

Koresponden agensi berita AFP memberitahu, seorang gadis menangis apabila beberapa wanita bertudung memotong pendek rambutnya manakala beberapa lelaki mengeluh semasa kepala mereka dibotakkan.

"Kenapa mereka menangkap kami? Mereka tidak memberikan sebarang alasan," kata seorang pemuda, Fauzal, 20.

"Kami tidak mencuri, kami tidak mengganggu sesiapa. Kami berhak untuk menonton konsert," tambahnya.

Seorang lelaki berusia 22 tahun dari Medan yang ditahan di kem berkenaan berkata, dia bimbang akan kelilangan pekerjaannya selepas ditahan selama 10 hari.

"Saya baru mula bekerja di sebuah bank di Medan. Saya tidak tahu apa yang perlu dikatakan kepada mereka (polis) kerana saya tidak tahu mengapa kami ditangkap," katanya.

Polis sebaliknya menyatakan, penangkapan tersebut dibuat bagi mengelakkan golongan belia daripada berkelakuan menyimpang agama.

"Mereka tidak pernah mandi, mereka tinggal di jalanan, tidak pernah solat," kata Ketua Polis Aceh, Iskandar Hasan.

"Kami perlu memulihkan mereka supaya mereka berkelakuan baik dan berakhlak. Mereka perlukan layanan keras bagi memulihkan mental mereka," tambahnya.

Dalam perkembangan berkaitan seorang aktivis hak asasi manusia Indonesia, Evi Narti Zain berkata, penangkapan anak-anak muda itu melanggar hak asasi manusia. - AFP
Sumber Kosmo! Online

Anwar dah lebih dari bersedia...

Posted: 16 Dec 2011 01:30 AM PST

Saya akan terus berjuang walau dari dalam penjara- Anwar

KeadilanDaily

KUALA LUMPUR 15 Dis: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar akan terus memperjuangkan keadilan meskipun beliau mungkin dipenjarakan atas dakwaan Fitnah II.

Bercakap kepada wartawan selepas hakim Zabidin Mohd Diah menetapkan 9 Januari depan bagi membuat keputusan, Anwar berkata penjara tidak akan mengubah prinsipnya untuk menegakkan keadilan.

"Ia tidak berbeza, di penjara ataupun di luar, saya akan berjuang untuk keadilan," kata beliau di kompleks mahkamah Jalan Duta di akhir sesi penggulungan kes peringkat pembelaan, tengah hari ini.

Anwar berazam akan terus menguatkan Pakatan Rakyat untuk melakukan reformasi walaupun beliau mungkin dipenjarakan sekali lagi.

Bagaimanapun pemimpin rakyat itu berkata kenyataan beliau tidak harus dianggap sebagai satu kekalahan.

"Ia bukan satu persoalan secara sukarela mahu ke penjara. Untuk apa sebab? Sebab saya memutuskan untuk tidak menyertai semula Umno, sebab saya memutuskan untuk melawan mereka atas sifat rasis dan dasar-dasar tidak adil mereka?" katanya.

Anwar dalam pada itu membangkitkan tarikh keputusan 9 Januari yang kemungkinan akan diikuti dengan pembubaran parlimen bagi membolehkan pilihan raya umum ke 13 diadakan.

Pekerja kilang skodeng budak sekolah enjoy seks

Posted: 16 Dec 2011 12:00 AM PST

Seks Budak Sekolah : Anak siapa ni ?

Oleh: sangkancil

LUNAS - Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) menahan sepasang kekasih berusia 14 dan 16 tahun dalam lubang relung air yang ditinggalkan di belakang premis memproses getah beku di Paya Besar kira-kira jam 2 petang semalam.

Pengurus kilang yang enggan identitinya didedahkan berkata, dia ternampak beberapa pekerjanya memanjat tebing kilang dan mengintai ke luar premis, manakala salah seorang daripadanya memaklumkan kepadanya berhubung perbuatan pasangan terbabit yang sedang berasmara.

"Ini bukan kali pertama pasangan ini melakukan perbuatan sumbang di sini. Sehingga kini pekerja di kilang saya telah menemui mereka sebanyak tiga kali.

"Saya terkejut apabila pekerja saya memaklumkan pasangan itu sedang berbaring sambil berasmara. Saya kemudian memaklumkan kepada unit MPV untuk mengambil tindakan lanjut terhadap pasangan itu," katanya.

Dalam pada itu, pengurus terbabit berharap pihak terlibat melihat permasalahan perlakuan seks kalangan remaja bawah umur terutama pelajar sekolah dengan lebih serius, bagi mengelakkan berlakunya kes buang anak, rogol dan lain-lain melibatkan mereka.

Difahamkan pihak PPKM menyerahkan kes kepada anggota unit MPV untuk tindakan lanjut sejurus penahanan itu.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superitendan Ghuzlan Saleh berkata, sehingga kini tidak ada sebarang laporan polis dibuat oleh mana-mana pihak terlibat.

Menurutnya polis akan menjalankan siasatan jika ada laporan dibuat terhadap mangsa terlibat.

"Perlakuan seks remaja bawah umur sama ada pasangan perempuan rela ataupun tidak, ia akan diklasifikasikan sebagai rogol dan ini merupakan kesalahan jenayah serius.

"Bagaimanapun waris harus membuat laporan polis untuk membolehkan siasatan dijalankan. Sehingga kini kebanyakan kes rogol melibatkan pasangan kekasih bawah umur berlaku kerana suka sama suka," katanya.

Katanya, gejala ini mula menular ke pelajar sekolah rendah dan ibu bapa perlu memberikan didikan agama yang sempurna supaya mereka tidak mudah terlibat dalam sebarang perlakuan berunsurkan maksiat dalam usia muda.

sumber: sinarharian.com.my

Wajib tonton nih, memang terbaeekk lah...

Posted: 15 Dec 2011 10:00 PM PST

Hassan Ali mesti dah khatam benda alah nih... haha...

Posted: 15 Dec 2011 08:00 PM PST

MESTI TAHU : Adakah anda tahu BTN ?


Kalau di Amerika, terkenal dengan Ku Klux Klan(KKK). Kalau di Jerman terkenal dengan Neo Nazi. Di Malaysianya dikenali sebagai Biro Tata Negara. Tadbirannya dibawah Jabatan Perdana Menteri.

Modul utama di dalam Biro perkauman ini ialah Ketuanan Melayu dan Pelampau Melayu. Isi modul disampaikan secara "brain wash" dan psikologi.

Tenaga pengajarnya terdiri dari Jabatan Hal Ehwal Khas, PDRM, Jabatan Penerangan dan dari Biro Tata Negara sendiri.

Peserta-peserta kursus terdiri pelbagai peringkat. Bermula pelajar, guru, ustaz, imam, bilal hinggalah pegawai-pegawai atasan.

Menjelang PRU 13 ini, anasir-anasir BTN akan menyusup ke dalam program-program guru, penghulu, kakitangan awam dan institusi masjid dan surau untuk membawa propaganda dakyah perkauman UMNO.

Dalam kursus tersebut, segala yang menjadi MUSUH kepada UMNO akan menjadi sasaran maki hamun penceramah BTN. Manakala UMNO akan dipuja, disucikan, dimuliakan semulia-mulianya persis Musyrikin Quraisy memuja Al Lata dan Al Uzza!

Yang paling teruk menjadi sasaran ialah orang Cina. Tragedi 13 Mei menjadi perkara WAJIB khutbah para penceramah BTN. Tanpa menyelit kisah 13 Mei, khutbah BTN tidak sah! Pemimpin DAP menjadi target tembakan tepat mereka. Dikaitkan orang Cina dengan komunis dan PAP Singapura.

Sasaran kedua penceramah BTN ialah PAS. Dikaitkan PAS dengan pengganas, pelampau ugama dan ajaran sesat. Nama TG Haji Hadi dan TG Nik Aziz menjadi sebutan wirid maki hamun mereka.

Sasaran terakhir Biro perkauman ini ialah Anwar. Anwar digambarkan dengan pelbagai gelaran jijik dan busuk. Antaranya ajen Yahudi dan pengkhianat Melayu.

Biasanya kerja memaki-hamun ini dilakukan selepas tengah malam selepas semua peserta dikejutkan dari tidur. Dalam keadaan terpinga-pinga itulah, penceramah BTN memulakan acara maki hamunnya.

Timbul pertanyaan di kepala kita, adakah kursus ini memberi kesan kepada peserta kursus?

Jika tahun 60an, 70an dan 80an mungkin memberi kesan kepada peserta kerana ketika itu tiada kemudahan internet dan media alternatif.

Dengan perkembangan teknologi maklumat dan kecerdikan rakyat menapis dan menilai maklumat, kini kursus tajaan BTN dianggap umpama Berita TV RTM sahaja. Ketinggalan zaman. Penceramahnya bagai penglipulara dan pelawak badut.

Amat menghairankan dikala kerajaan membelanjakan berjuta RM untuk program perpaduan kaum, di waktu yang sama kerajaan(UMNO) juga mewujudkan BTN untuk memaki hamun kaum-kaum tertentu.

Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat sekadar bahan hiasan dan membazir duit rakyat.

Bayangkan dikala bomba bekerja kuat memadamkan kebakaran, datang pula pihak Petronas menyiram minyak petrol keatas kebakaran itu. Tentulah ini kerja orang gila.- MR

Ganti UMNO bukan ikut kelaku UMNO...

Posted: 15 Dec 2011 06:00 PM PST

PAS ganti UMNO?

Mujahid Yusof Rawa

Muqadimah
Program PAS Ganti UMNO (PGU) telahpun dilancarkan awal tahun ini. Ia merupakan satu slogan bagi meyakini orang ramai bahawa ketiadaan UMNO sebagai parti dominon bukanlah bererti orang Melayu hilang arah kerana PAS akan tampil untuk mengambil alih kepimpinan dan politik orang Melayu. Ini bersandarkan kepada realiti bahawa PAS adalah merupakan parti komponen PR yang terbesar berpandukan kepada keahlian, jentera dan pengalaman. Saya boleh bersetuju PGU dalam konteks pengambilalihan kepimpinan politik Melayu tapi awas! Kalau ganti itu membawa makna PAS akan ganti "perangai" UMNO di tampuk pemerintahan, saya akan menolak slogan PGU. Itulah yang diluahkan oleh Timbalan Presiden PAS dalam ucapannya yang disiarkan dalam MerdekaReview pada 5 Disember 2011, ditulis oleh Lim Hong Siang.

Jangan Ganti Perangai UMNO

Perangai buruk UMNO sebagai parti yang memerintah kerajaan persekutuan hari ini boleh disimpulkan dalam satu permasalahan yang dinamakan sebagai isu integriti. Persoalan ini menghantui UMNO dan mendapat persepsi yang buruk di kalangan rakyat. Apakah PAS ganti UMNO untuk rakyat nanti menyaksikan pemimpin PAS hidup mewah di luar kemampuannya? Ataukah bakal-bakal Menteri dalam kabinet Pakatan nanti khususnya PAS akan mengulangi "perangai" minta komisyen atau salahguna kuasa yang ada? Itukah maksud PGU? Persoalan ini membimbangkan Timbalan Presiden PAS itu.

Islam dan Muslimin

Mohamad bin Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu melontarkan satu ide tentang bagaimana Barat lebih dilihat Islamik dari sudut tatacara kelola kewangan negara, ketelusan dan integriti sebuah kerajaan dan hak asasi manusia. Saya teringat akan kata-kata ulamak Islam Syeikh Muhamad Abduh (1849-1905) ketika dia melawat Eropah dia mengkagumi kemajuan dan ketamadunan Eropah (Barat) yang nilainya sama dengan Islam. Dia berkata, "I went to the West and saw Islam, I got back to the East and saw Muslims but not Islam". Saya yakin Mat Sabu tidak berkata tanpa satu pengamatan dari susur galur kebangkitan Eropah dan zaman malap tamadun Islam. Apa yang malang dari kenyataan Mat Sabu ialah keadaan tidak berubah sejak ia diucapkan oleh Syeikh Muhammad Abduh kurun yang lampau.

Tunjuk contoh dulu

Saya memahami bahawa apa yang disebut oleh Timbalan Presiden PAS itu didasari oleh kebimbangan melihat masa depan PAS dan Pakatan Rakyat secara umum jikalau diberi amanah untuk memerintah. Ini adalah kerana tidak ada gunanya kita melaungkan reformasi atau islah jika kita gagal membuat perubahan dan membongkah akar umbi kebusukan yang akan ditinggalkan oleh regim lama BN. Kalau kita mengulangi kebusukan BN maka reformasi kita hanya kosmetik dan hanya tukar baju tapi dalam penuh dengan panau dan kurap. Saya berpendapat bahawa kenyataan Mat Sabu mewakili ramai dari rakyat yang mahukan perubahan yang tulen dan bukan palsu.

Jalan sukar

Berkenaan dengan Arab Spring Revolution yang menumbangkan kebusukan regim diktator dunia Arab, saya berpendapat perubahan regim yang berlaku akan mengalami jalan yang sukar dan berliku. Ini adalah kerana buat sekian lama dunia Arab bukan sahaja berada di bawah pemerintahan kuku besi tetapi kedudukan sosial dan strata masyarakat serta keadaan ekonomi membentuk satu cabaran yang besar kepada order baru seperti Tunisia, Mesir, Libya dan Syria.

Pengajaran

Pengalaman kebangkitan Arab mengajar kita untuk membuat lonjakan dalam melakar perubahan regim. Saya mencadangkan bagi mengukuhkan pandangan Mat Sabu (gambar kiri), lonjakan kita mesti melibatkan program kesedaran, pemodelan negeri Pakatan sebagai contoh dan reformasi parti-parti politik yang perlu dilihat telus dalam menyusun sistem organisasi parti. Parti-parti politik kita khususnya komponen Pakatan masih tidak menunjukkan kesungguhan mereformasi partinya dulu sebelum mampu mengemukakan reformasi politik.

Mat Sabu saja yang tahu

Adapun kenyataan Mat Sabu yang mengatakan golongan kiri dan liberal Barat lebih dilihat bersungguh mengamalkan integriti, ia adalah satu cabaran besar kepada parti Islam yang seharusnya mengungguli prinsip integriti berdasarkan prinsip moral yang dilaungkan. Apakah benar kebimbangan Mat Sabu itu, adakah benar dakwaan beberapa EXCO Kelantan tidak mencerminkan kehidupan sederhana yang dilaungkan oleh PAS?

Saya tidak mempunyai jawapan, hanya Mat Sabu yang tahu apakah maksud yang tersirat daripada kenyataannya. Namun mengenali Mat Sabu, beliau adalah orang yang setia kepada parti dan tidak mempunyai apa-apa kepentingan apabila memberi pandangan. Saya juga berpendapat Mat Sabu berada sebagai orang nombor dua parti Islam untuk menjalankan tugas mengocak air yang tenang supaya parti jangan berada di zon selesa.

Jelabaih sungguh mulut Mahfuz nih... kahkahkah...

Posted: 15 Dec 2011 04:00 PM PST

Mahfuz: Hasan mahu keluar PAS, silakan

Jimadie Shah Othman
PAS tidak pernah menghalang mana-mana pemimpinnya daripada meninggalkan parti dan menyertai Umno, termasuklah exco kerajaan Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

"Terpulangkan kepada dia," kata Naib Presiden Datuk Mahfuz Omar (kanan) ketika diminta mengulas desas desus bahawa Dr Hasan akan keluar parti.

Sejak beberapa tahun lalu, Hasan yang juga bekas pesuruhjaya PAS
negeri sering dikaitkan dengan kumpulan yang menyokong idea kerajaan perpaduan kedua-dua parti Melayu terbesar itu.

Dr Hasan bahkan pada Isnin lalu secara terbuka mengumumkan kesediaan menerima jemputan daripada perdana menteri untuk membincangkan usaha menyatupadukan Melayu-Islam, termasuk PAS dan Umno.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Mahfuz berkata, PAS tidak pernah membantah mana-mana anggotanya meninggalkan parti kerana ia merupakan hak dalam negara demokrasi.

Beliau bagaimapun berkata tidak pasti bahawa khabar angin itu benar ataupun tidak.

Anggota parlimen Pokok Sena itu menegaskan, PAS mampu menangani perkara itu jika berlaku kerana pernah melalui pengalaman seumpamanya sebelum ini.

"Isu keluar parti ini PAS sudah lama lalui dah. Presiden parti pun pernah keluar.

"Tetapi PAS masih terus berjalan seperti biasa," katanya merujuk kepada keluarnya presiden keempat parti Islam itu Datuk Asri Muda pada tahun 1982 akibat krisis kepimpinan.

Mahfuz juga menegaskan, PAS sentiasa bergerak sebagai sebuah organisasi dan tidak pernah bergantung kepada mana-mana individu untuk tujuan itu.

Nik Aziz: Rujuk dengan S'gor, bukan saya

Sementara itu, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (bawah) berkata, isu tersebut hentaklah dirujuk kepada pesuruhjaya PAS Selangor sendiri.

"Saya ditanya sebentar tadi oleh wartawan berkenaan dengan kedudukan Dato Dr Hassan Ali, exco Selangor dalam PAS.

Saya katakan, setiap negeri ada pesuruhjaya masing-masing, isu Selangor perlu dirujuk kpd pesuruhjaya PAS Selangor, bukan pesuruhjaya PAS Kelantan," kata Nik Aziz.

Selain menteri besar, Nik Aziz juga mengetuai PAS Kelantan.

Menulis dalam laman Facebook beliau, Nik Aziz berkata, selalu mursyidul am, beliau hanya akan mengulas isu melibatkan dasar parti dan bukan "isu teknikal".

"Namun, saya yakin, prbezaan yg berlaku dalam PAS tidak akan membawa kepada budaya fitnah dan mengaibkan sebagaimana parti tertentu," katanya.

Najib mau dok ingat la benda alah nih...

Posted: 15 Dec 2011 02:30 PM PST

Anwar Dipenjara, Umno HANCUR !!!

Ramai Rakyat Malaysia mesti pernah merasakan keadaan "Déjà vu" pada tahun 1998, dimana kes Fitnah 1, yang menyaksikan tilam kotor telah diseret berulang kali ke mahkamah, kemudian Anwar diracun dengan arsenic di dalam penjara dan tuduhan eksploitasi seks yang dibuat oleh "anak dara" Ummi Hafilda dibuat di mahkamah Malaysia yang telah mengundang ketawa dari Rakyat Malaysia.

Siapakah yang kecewa apabila tuduhan Fitnah 1 telah diterbalikkan oleh Mahkamah Agung pada tahun 2004 dan Anwar dibebaskan?

Jawapannya bukan Najib Tun Razak, tetapi bekas PM, Mahathir Mohamad, yang mahukan Anwar kekal di penjara.

Bagi Mahathir, ia adalah penyelesaian dendam lama. Warisan dan dinasti politik beliau yang pada mulanya boleh berjaya tanpa gangguan, tetapi sekarang ini sekali lagi "diganggu" hebat dengan adanya Anwar di luar.

Sebab itu, sejak kebelakangan ini, Mahathir yang sudah kelihatan amat tua, masih lagi membicarakan mengenai Anwar Ibrahim, bagaikan ada sesuatu di dalam dirinya yang belum dilepaskan sebelum dia mati !

Fitnah 2

Di dalam kes Fitnah 2, percubaan oleh Najib dan Saiful Bukhari membuat fitnah terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim sebenarnya adalah juga satu perbicaraan rakyat.

Ia adalah salah satu perkara penting di mana rakyat Malaysia menyaksikan sendiri kekotoran terhadap pemerintahan salah guna kuasa kerajaan Bn, kezaliman terhadap rakyat dan hapusnya integriti terhadap kebebasan badan kehakiman dan ketidaketpercayaan semula rakyat terhadap polis.

Bagi kebanyakan pemerhati, perbicaraan yang dihakimi oleh Mohd Zabidin Mohd Diah, nampaknya sudah memutuskan nasib Anwar Ibrahim. Rakyat akan memerhatikan hakim menyampaikan keputusan Anwar dihukum penjara.

Namun, Anwar telah menyebut beberapa kali sebelum ini, bahawa dia telah "disediakan bagi yang terbaik, tetapi bersedia menjangkakan yang paling buruk", apabila diminta mengulas mengenai apa yang beliau fikirkan keputusan hakim terhadap kesnya.

BN akan kalah teruk

Dalam kajian berdasarkan pelbagai laporan perisikan, telah menunjukkan bahawa Bn akan kalah teruk pada PRU13. Pemerhati politik mendakwa, Najib mahukan Anwar dipenjara dan seterusnya mengumumkan tarikh untuk pru13 dalam tempoh tersebut. Najib akan mendakwa bahawa bukannya dia yang membuat keputusan memenjarakan Anwar, tetapi hakim yang telah membuat keputusan.

Mungkin ini adalah apa yang selalu pemerintah autokratik berkata, "bebaskan diri daripada tanggungjawab mereka, dan alihkan kesalahan itu ke atas orang lain dalam pentadbiran mereka".

Ingat bagaimana Mahathir menafikan bahawa beliau telah mengarahkan Operasi Lalang dan berkata bahawa tindakan keras yang telah diberi kuasa oleh Ketua Polis Negara Haniff Omar?

Atau seperti di Syria, Presiden Assad yang mengisytiharkan baru-baru ini, bahawa dia tidak memerintahkan tindak balas yang kejam pada rakyatnya, bahkan tenteralah yang bertanggungjawab ke atas keganasan.

Malangnya, Najib tidak sangat kreatif dalam perancangan untuk menghapuskan Anwar. Sebab itu Najib menjual semula Fitnah 2 dengan isu yang sama.. Liwat, yang terdahulunya dibuat oleh Mahathir.

Cuma pada tahun 2011, plot fitnah telah diubah sedikit. Perubahan hanya pada pelakon seperti Saiful, seluar berlumuran air mani beliau dan dakwaan dia mengadakan hubungan seks dengan beberapa lelaki seperti mana terdapatnya air mani beberapa lelaki di duburnya.

Ini adalah gangguan semata-mata. Tetapi, teras utama adalah bahawa Najib perlu untuk memenangi PRU13 dengan segala daya upaya.

Rakyat sudah menganggap ini semua satu LAWAK JENAKA FITNAH KE-2 paling besar di dalam sejarah Malaysia. Rakyat memang tidak percaya dengan Fitnah ini.

Sebab itu, Bn akan menyaksikan satu Tsunami Amat Besar akan melanda politik Negara ini, apabila Anwar dipenjarakan.

Keadaan ini berlaku disebabkan pengundi-pengundi atas pagar terutamanya orang-orang Melayu, yang sekarang ini menjadi harapan UmnoBn untuk menang, akan pasti memberi undi simpati kepada Anwar Ibrahim.

Ini akan pasti berlaku, kerana bagi orang-orang Melayu terutamanya yang masih ada keimanan Islam mereka, pasti tidak dapat menerima Fitnah tersebut, apatah lagi mahu bersubahat dan mendapat dosa besar dengan menyokong fitnah dan kezaliman yang telah berlaku.

Mereka pasti akan bangun menentang kezaliman UmnoBn terhadap Anwar Ibrahim sepertimana berlaku kebangkitan orang-orang Melayu pada tahun 1998.

Umno, bahkan sesiapapun tidak akan dapat menahan Gelombang Rakyat ini.

Dengan sokongan yang diperolehi dari pengundi Melayu atas pagar ini, disamping sokongan Melayu sedia ada, dan sokongan padu masyarakat Cina serta sokongan orang-orang India, maka sudah PASTI UmnoBn akan berkubur dan menjadi sejarah di Negara ini.

INGAT Najib !!!! Anak-anak Muda akan bangkit dengan darah dan nyawa sekalipun menentang KEZALIMAN oleh kamu dan UmnoBn, kerana kebangkitan kami adalah untuk masa depan RAKYAT MALAYSIA !!!

AYUH !!! Anak Muda … kita bangkit menentang kezaliman !!!

oleh : reformis anak muda

Tiada ulasan: