Khamis, 22 Disember 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Salut : Ribuan bantah wanita dikasari

Posted: 22 Dec 2011 08:59 PM PST


demostrasi mesirKAHERAH - Ribuan perempuan Mesir turun ke jalan-jalan di bandar raya ini untuk menyertai tunjuk perasaan menentang kekejaman pihak tentera terhadap wanita.

Pada minggu lalu, beberapa aktivis wanita Mesir dipukul oleh tentera Mesir ketika turut serta dalam protes antikerajaan.

Mereka yang datang dari latar belakang berbeza berkumpul di tepian jalan berhampiran Medan Tahrir, berdemonstrasi sambil dilindungi kumpulan aktivis lelaki pada saat tentera Mesir berusaha meleraikan aksi tunjuk perasaan.
Tetapi, pada akhirnya pertahanan aktivis lelaki itu berjaya dipatahkan dan wanita-wanita tersebut menjadi mangsa keganasan tentera Mesir.
Read More / Baca Lagi >>

Khir Toyo dihukum penjara setahun dan harta dilucuthak kepada kerajaan UMNO/BN.

Posted: 22 Dec 2011 08:55 PM PST

NONEMahkamah Tinggi Shah Alam hari ini mendapati bekas menteri besar Selangor, Dr Mohd Khir Toyo bersalah atas tuduhan rasuah.
Mahkamah menjatuhkan hukuman 12 bulan penjara berkuatkuasa hari ini, serta memerintahkan harta terbabit dilucuthak kepada kerajaan Malaysia

Dalam penghakimannya, Hakim Datuk Mohtaruddin Baki berkata hukuman yang berat adalah perlu kerana dalam kes-kes yang melibatkan kepentingan awam dan swasta, kepentingan awam perlu diberi keutamaan.

Bagaimanapun, Mahkamah membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut.

Sebelum itu, Mohtaruddin berkata pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan kes terhadap ADUN Sungai Panjang itu tanpa sebarang keraguan yang munasabah.
Read More / Baca Lagi >>

Menteri agama guna wang zakat bayar kos guaman

Posted: 22 Dec 2011 08:52 PM PST

KUALA LUMPUR 23 Dis: Laporan Audit Negara mengesahkan RM63,650 telah dikeluarkan dari dana zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) untuk mendahulukan bayaran khidmat guaman untuk Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Bahrom dan dua yang lain.
Kos guaman itu bersabit kes tuntutan qazaf ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menamakan Jamil; pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali dan ketua pendakwanya, Shamsuddin Hussain, sebagai responden.
Menurut laporan tersebut, Che Mat telah meluluskan bayaran interim berjumlah RM31,500 menggunakan peruntukan sumber am bagi perkhidmatan perundangan pada 28 Januari 2010, daripada peruntukan zakat terlebih dahulu kerana geran kerajaan belum diterima pada tarikh tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

Jamil Khir khianati orang miskin, golongan layak terima zakat

Posted: 22 Dec 2011 08:51 PM PST

KUALA LUMPUR 23 Dis: Perbuatan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Bahrom menggunakan wang zakat, mengkhianati golongan asnaf yang sepatutnya menerima agihan wang berkenaan, kata Pengerusi Brio Pemahaman dan Pemantapan Agama, Ahmad Kassim.
Beliau mengulas Laporan Ketua Audit Negara 2010 yang mengesahkan wang zakat berjumlah RM63,650 digunakan Jamil dan dua lain bagi menghalang kes qazaf yang di failkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Wang zakat itu dibayar kepada firma guaman Zainul Rijal Talha dan Amir bagi mewakili Jamil, pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali dan ketua pendakwanya, Shamsuddin Hussain, sebagai responden.
Read More / Baca Lagi >>

Khir Toyo gets 12 months’ jail for graft

Posted: 22 Dec 2011 08:48 PM PST


Khir is seen outside the Shah Alam High Court before his trial's verdict, December 23, 2011. — Picture by Choo Choy May
SHAH ALAM, Dec 23 — Dr Mohamed Khir Toyo was found guilty today of abusing his influence to buy a luxury home and land at a discount of up to RM3 million. The High Court here ruled that the RM3.5 million the former Selangor mentri besar paid for the property was "inadequate consideration."
"The defence failed to raise reasonable doubt in the prosecution's case," said judge Datuk Mohtarudin Baki
The judge sentenced Dr Khir to 12 months' imprisonment and ordered the seizure of the property.
Read More / Baca Lagi >>

Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)

Posted: 22 Dec 2011 08:42 PM PST


 Muhammad Safwan b. Anang @ Talib
Pengerusi
Gerakan Mahasiswa Menuntut Kebebasan Akademik (BEBAS)


Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik yang dikenali sebagai BEBAS telah dilancarkan pada 22 Nov 2011 yang terdiri daripada gerakan mahasiswa dalam usaha memperjuangkan hak dan kebebasan mahasiswa serta ahli akademik. BEBAS mendapat sokongan padu daripada gerakan mahasiswa termasuk :
SOLIDARITI MAHASISWA MALAYSIA (SMM)
PERSATUAN MAHASISWA ISLAM UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA (PMIUPM)
PERSATUAN MAHASISWA ISLAM UNIVERSITI MALAYA (PMIUM)
Read More / Baca Lagi >>

Inilah susahnya orang sekular masuk Pas !!

Posted: 22 Dec 2011 08:39 PM PST

Apa kata BN kalau PR menang, Apa kata kita kalau BN menang

Posted: 22 Dec 2011 08:38 PM PST

Oleh: umnopenyangak



Assalamualaikum,
Dasar penyangak! UMNO terus memutarkan ketakutan kepada rakyat dengan ungkapan kalau PR menang Islam, Melayu dan raja-raja akan tergadai. UMNO mengambil kesempatan dengan keghairahan DHA untuk keluar TV dan akhbar pengampu mereka untuk menyuarakan kebimbangan ini dengan harapan rakyat terutamanya Melayu mempercayai mereka. Mereka juga memutarkan insiden-insiden di Penang dan Selangor yang melibatkan DAP sebagai hujah kononnya PAS sudah tunduk kepada DAP dan sudah tentu kalau PR menang, yang berkuasa ialah DAP bukannya PAS.
Read More / Baca Lagi >>

Sharizat Letak Jawatan Akan Sahkan UMNO Pengkhianat Melayu & Rakyat

Posted: 22 Dec 2011 08:37 PM PST

Oleh: reformis1998

"sharizatSelepas dikecam kerana salahguna kuasa dan skandal rasuah, Menteri Umno Shahrizat Jalil telah memberikan bayangan jelas bahawa beliau bersedia untuk meletak jawatan.  Jika Sharizat meletak jawatan, maka terbuktilah bahawa Umno adalah PENGKHIANAT MELAYU dan PENGKHIANAT RAKYAT yang telah merompak duit rakyat miskin, duit nelayan, duit petani, duit pemandu teksi, duit seluruh rakyat Malaysia.

Apabila kerajaan UmnoBn beri pinjaman RM250 juta kepada syarikat keluarga Sharizat, ini perbelanjaannya:

  • membeli dua kondo mewah di Bangsar berharga RM13.8 Juta
  • membeli kondo paling mewah di Singapura bernilai 10.4 Juta
  • membeli sebuah kereta Mercedes mewah bernilai lebih Setengah Juta Ringgit
  • melancung ke luar Negara dengan kos lebih RM800 Ribu.
Read More / Baca Lagi >>

Shahrizat sanggup salahkan suami, anak demi survival politik

Posted: 22 Dec 2011 08:36 PM PST

KUALA LUMPUR 23 Dis: Ketua Koordinator Jingga 13, Fariz Musa berkata, beliau hairan dengan sikap Datuk Seri Shahrizat Jalil yang menafikan isu berkaitan National Feedlot Corporation (NFC), malah seolah tidak mengetahui aktiviti penyelewengan yang dilakukan suami dan anak-anaknya.
Fariz berkata, penafian itu memperlihatkan bahawa Shahrizat tidak layak menjadi seorang menteri, apabila tidak tahu menahu dalam tindak tanduk suami dan ahli keluarganya.
"Malah menjadi seorang isteri dan ibu pun beliau gagal apabila meletakkan kesalahan kepada suami dan anak-anak apabila tersepit dengan skandal NFC tersebut demi survival politik beliau," kata Fariz dalam satu kenyataan.
Shahrizat dalam kenyataannya kelmarin berkata, beliau 'hanya seorang isteri' kepada Pengerusi Eksekutif  NFC,  dan dari sudut perundangan, beliau tidak terlibat dengan syarikat berkenaan.
Read More / Baca Lagi >>

Mufti Perlis hadapi masalah daftar IC anak

Posted: 22 Dec 2011 08:33 PM PST

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya mempertikaikan proses pendaftaran di Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di Kuching yang didakwa menyusahkan pengguna dalam prosedur mendaftar kad pengenalan.

NONEKatanya, beliau sendiri mengalami perkara itu ketika cuba mendaftarkan seorang anak perempuannya awal pagi ini di pejabat berkenaan di Wisma Persekutuan Sarawak, Kuching.

Jelasnya, anak keduanya yang berusia 12 tahun itu telahpun mempunyai pasport dan surat beranak berstatus warganegara Malaysia berbangsa Melanau, namun dinyatakan sebaliknya dalam sistem JPN.

Malah, beliau juga diminta untuk menyerahkan bukti perkahwinannya dengan isteri beliau, seorang warga Indonesia untuk pendaftaran berkenaan, katanya ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

"Petugas kaunter kata ini prosedur baru tapi kenapa tidak dimaklumkan prosedur ini di papan kenyataan?

"(Petugas kaunter) kata dalam ketetapan (standard) ISO dia, siapa kahwin warganegara asing kena bawa surat nikah. Tapi dalam panduan (kepada pengguna) tak disebut perkara itu.
Read More / Baca Lagi >>

NFC: Pasukan Khas SPRM perlu panggil Muhyiddin

Posted: 22 Dec 2011 08:29 PM PST

KUALA LUMPUR, 23 Dis: PAS menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pihak polis agar turut memanggil anggota kabinet yang ada kaitan dengan skandal Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata, ianya termasuk memanggil Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku menteri pertanian ketika projek itu diluluskan pada tahun 2008.

Selain Muhyiddin ujarnya, SPRM juga perlu memanggil Datuk Seri Najib Razak selaku pengerusi Jawatankuasa Projek Impak Tinggi yang meluluskan projek tersebut di luar kabinet.

"SPRM dan polis perlu tunjuk ketelusan dan integriti mereka dengan memanggil anggota kabinet termasuk PM dan TPM.
Read More / Baca Lagi >>

Jangan guna media musuh, kata Nik Aziz

Posted: 22 Dec 2011 08:28 PM PST

KUALA LUMPUR, 23 Dis — Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyeru semua pemimpin dan ahli parti itu supaya tidak menggunakan media milik musuh politik mereka untuk mengatakan tentang masalah dalaman yang berlaku.

Sebaliknya pemimpin veteran ini meminta agar semua perselisihan pandangan yang berlaku diselesaikan melalui mekanisme dalaman parti dan bukan memberikan "peluru" kepada musuh.

"Saya yakin, apa yang berlaku kebelakangan ini hanyalah merupakan ribut kecil yang sengaja diperlihatkan kencang di dalam media massa.
Read More / Baca Lagi >>

Guan Eng: Lanjutkan umur persaraan sektor swasta selaras sektor awam

Posted: 22 Dec 2011 08:14 PM PST

DAP mencadangkan sokongan dwipartisan untuk lanjutan umur persaraan pekerja sektor swasta selaras dengan sektor awam, iaitu kepada 58 tahun ataupun 60 tahun seperti yang dicadangkan.  Masa sudah tiba bagi Kerajaan BN untuk melaksanakan lanjutan umur persaraan untuk sektor swasta sebelum pilihan raya umum yang akan datang.

Di seluruh dunia, makin sukar untuk menemui negara yang menetapkan umur persaraan di bawah 60 tahun.  Kebanyakan negara Europah menetapkan 65 sebagai umur persaraan, manakala negara-negara seperti Amerika Syarikat dan Jerman menetapkannya sebagai 67 tahun.  Negara jiran kita seperti Thailand pun sudah menetapkan 60 sebagai umur persaraan.
Read More / Baca Lagi >>

Hasan Ali tidak baca sejarah parti?

Posted: 22 Dec 2011 08:13 PM PST

Memahami Perjuangan

Sebuah parti politik tidak mungkin kekal tanpa beberapa perkara.  Pertama, prinsip, kedua organisasi dan ketiga pimpinan.  Pertama berupaya menarik minat pendukung dan penyokongnya.  Dari sudut organisasinya ia akan melahirkan penggerak dan aktivis parti yang asasnya ialah ketaatan.  Manakala ketiga, dari sudut kepimpinan mewakili hiraki tertinggi yang akan membekalkan arahtuju perjalanan parti.  Melalui tiga komponen di atas, kita dapat mempelajari sesuatu yang amat penting iaitu, pemimpin akan datang dan pergi namun prinsip dan organisasi perjuangan akan terus kekal.  Ini adalah pengajaran yang berkekalan sehingga ia menjadi satu kaedah yang sukar dicabar kebenarannya.
Read More / Baca Lagi >>

"Sebelum berangan-angan menang, PAS kena banyak berubah,"

Posted: 22 Dec 2011 08:12 PM PST


Oleh Ahmad Lutfi Othman
 
Selama ini saya cuba mengelak jika diundang ke majlis-majlis yang diadakan jauh di lhttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgnx0gxK9UhiM1BsERMdius3FcEDrzXmGllWBo-WE4Olm-1BeFpB743P62JzUwAqtpM3FtlHUNgDEs9Ep2bLNypZW6pXJ-6drcgOl90bwbgM8d_jWxt7DuwOU70AkbJ_ywrPcT5wiJOKsrH/s1600/IMG_0065.jpguar Kuala Lumpur. Keuzuran memang membataskan pergerakan. Stamina berbaki wajar dimanfaatkan untuk membereskan tugasan di pejabat.

Apa pun, menjelang PRU13, yang dianggap "ibu segala pilihan raya",  realiti politik di lapangan harus dijengah. Situasi sebenar yang bergolak, terutama di kawasan tumpuan PAS, perlu didekati.

 Harakah pula wajar menjadi medium ampuh untuk melaksanakan misi penting, sekurang-kurangnya sebagai penyebar informasi, dan berupaya menyanggah tohmahan serta propaganda songsang Umno-BN.
Read More / Baca Lagi >>

Nurul Izzah Atau Tengku Razaleigh Ganti Anwar?

Posted: 22 Dec 2011 08:11 PM PST


Oleh Mohd Sayuti Omar
LUPA sekejap kisah lembu gemuk yang tinggal di Kondang – kondo - kandang, lupa sekejap kepada telatah dan gelagat Hasan Ali yang nampak intelek tetapi sebenarnya kurang sodium chlorid politik, tinggal Nasrudin Hasan yang sudah "kembali ke pangkalan jalan", mari kita bercakap fasal 9 Januari di mana tarikh dan saat Hakim Mahkamah Tinggi, Mohamad Zabidin Mohd Diah hendak jatuhkan hukuman ke atas perbicaraan tuduhan liwat ke atas Anwar Ibrahim.


Ramai orang membuat perhitungan pada tarikh itu Anwar akan dijatuhi hukuman penjara dan Anwar akan terus dibawa ke Sungai Buluh untuk menjalani hukuman, tanpa boleh dibayar jamin. Begitulah yang orang fikir dan merasakan bayangan dari hasil perbicaraan itu. Walaupun Tuhan lebih tahu segala-galanya tetapi itu skrip yang mungkin tersedia.
Read More / Baca Lagi >>

Dakwaan Pas Tersasar Tidak Berasas - Nik Aziz

Posted: 22 Dec 2011 08:07 PM PST

SHAH ALAM, 23 DIS : Badan Pemantau Pas, Majlis Syura Ulama tidak akan berdiam diri jika dasar parti dilanggar atau dirombak, kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Penegasan itu sekaligus menjawab dakwaan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Ali kononnya Pas sudah tergelincir daripada landasannya hanya kerana mengubah slogan dari 'Negara Islam' kepada 'Negara Kebajikan'.

"Selaku Mursyidul Am Pas, saya suka memberikan jaminan bahawa Majlis Syura Ulama selaku badan pemantau kepada parti sama sekali tidak akan berpeluk tubuh jika dasar parti dilanggar atau dirombak," tegasnya dalam satu kenyataan.

Beliau juga berkata tuduhan bahawa idea Negara Kebajikan yang diumum Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini sudah tersasar dari perjuangan asal Pas, adalah tidak berasas.

Nik Aziz dalam satu kenyataannya berkata, idea Negara Kebajikan lebih relevan dan mendekatkan masyarakat kepada perjuangan parti.
Read More / Baca Lagi >>

Ahli Pas Cuba Berlagak Pandai Tanpa Ilmu Sebenar Pasti Tersungkur, Kata Hadi

Posted: 22 Dec 2011 08:06 PM PST

Post Pic
KUALA LUMPUR, 23 DIS: Presiden Pas, Datuk Seri Tuan Guru Hadi Awang mengingatkan ahli parti bahawa setiap dari mereka "wajib menyedari bahawa semua tindakan bersendirian telah menggugurkan sesiapa sahaja tanpa mengira kedudukan dalam Pas".

Oleh itu, kepada sesiapa yang menyertai Pas katanya wajib mengikut haluan dan hala tuju serta cara perjalanannya yang tersendiri berlandaskan Islam secara feqah dan bukan hanya berpaksikan semangat tanpa ilmu dan kefahaman. 
Read More / Baca Lagi >>

Apabila agama menghakis tuhan

Posted: 22 Dec 2011 08:00 PM PST

23 DIS — Ramai pelajar pulang ke tempat masing-masing sempena Krismas. Oxford lengang dari pelajar. Hanya tinggal orang tempatan dan pelancung. Ataupun, orang yang tidak pulang ke tempat mereka seperti saya. Ini tidak ramai. Krismas bagaikan hariraya di tempat kita. Setiap orang pulang berjumpa keluarga masing-masing. Ramai pasangan di sini yang tidak berkahwin mereka hanya "partner". Oleh kerana sambutan Krismas lebih kepada nilai kekeluargaan, maka setiap orang pulang menemui kelaurga sendiri. Ada yang pulang ke Perancis, ada yang Jerman, ke Austria, ke Russia dan pelbagai negara.
Pada hari Krismas ramai yang akan ke gereja, walaupun ramai mereka itu tidak pergi pada setiap Ahad. Krismas bagaikan satu tradisi yang tidak semestinya mewakili keimanan, tetapi satu perayaan. Masyarakat kita pun bukan sedikit yang sebegitu pada hariraya. Agama itu kadang-kala sebagai saluran bersosial bukan semestinya satu kepercayaan yang pasti.
Maka jangan hairan jika novelis tersohor Graham Greene yang banyak menulis berasaskan pegangan Catholic menyifatkan dirinya sebagai seorang penganut Catholic yang tidak mempercayai Tuhan. Betapa ramai yang sepertinya. Oxford dan Charles Darwin tidak dapat dipisahkan. Darwin dirayakan dan dinobatkan di sini.
Read More / Baca Lagi >>

ASAL-USUL AUKU AKTA YANG MENYEKAT MAHASISWA MENENTANG,MENEGUR DAN MENGKRITIK UMNO/BN.

Posted: 22 Dec 2011 07:57 PM PST


Perjuangan Mahasiswa Membela Rakyat Sewaktu Demonstrasi Baling Pada Disember 1974, Pada Awal Tahun 1975 AUKU Dipinda Bagi Mengongkong Gerakan Mahasiswa Yang Sedang Memuncak.

Tapi bila Mahasiswa mula rasa diri mereka diperbodohkan dengan AUKU maka mereka bangkit menyatakan ketidakpuasan mereka dengan Akta yang menyekat mereka membela nasib rakyat, menegur dan mengkritik Kerajaan Zalim UMNO/BN...Lihatlah kini mereka bangkit!!! Tindakan Adam Adli menurunkan bendera gambar Najib membukti Mahasiswa bukan seprti dulu lagi Mahasiswa mahu suara mereka didengar!!!

Residents’ group claims RM4b Perak ore hub ‘recipe for disaster’

Posted: 22 Dec 2011 07:55 PM PST

The group voiced concern over the "lackadaisical" manner that Zambry's administration was handling the project. — File pic
KUALA LUMPUR, Dec 23 — A residents' group in Perak opposing the RM4 billion iron ore hub being built by the state's biggest investor said yesterday the project may hurt the environment and the interests of the state and its citizens. The Coalition of Concerned Citizens of Perak (CCCP) said Mentri Besar Datuk Seri Zambry Abd Kadir has given Vale, the world's leading iron ore miner, a "free hand" in the project "and that is a recipe for disaster."
"We believe this project could be heading for a disaster if proper controls are not put in place. Besides the environmental impact, there is also a cloud of worry and despair hanging over us should this project proceed unchecked," CCCP chief Zainal Abidin Osman said.
Read More / Baca Lagi >>

Najib is desperate for answers

Posted: 22 Dec 2011 07:50 PM PST

Malays are convinced that there are too many things not right about Prime Minister Najib Tun Razak's leadership abilities.

In the 2008 general election, Barisan Nasional (BN) won 140 seats compared to 198 in the 2004 polls. Of the 140 seats, Sabah and Sarawak contributed 54 seats, giving the BN coalition a simple majority.
If you do not count Sabah and Sarawak, then Peninsular Malaysia only won 86 seats in the 2008 election.
MIC and Gerakan only managed to retain three and two seats respectively while MCA won a face-saving 15 seats. In the 2004 general election, MCA won 31, MIC took nine and Gerakan 10 seats.
What was obvious is that BN component parties in the Peninsula took a heavy beating in 2008 compared to in 2004.
Umno-BN in the Peninsula was saved by the BN component parties of Sarawak and Sabah.
Since then there is a clear indication that the trend of the Malay voters in Peninsular Malaysia is the growing loss of confidence in Umno-BN.
Read More / Baca Lagi >>

Terima keputusan syura dalam apa jua tindakan

Posted: 22 Dec 2011 07:47 PM PST

KUALA LUMPUR, 23 Dis: Dewan Pemuda PAS Malaysia mendukung keputusan PAS melalui mesyuarat Lujnah Politiknya yang disokong oleh kenyataan al-Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyusul selepas itu untuk memanggil tiga orang yang terlibat dengan pertikaian yang telah mencetuskan keresahan ahli dan penyokong PAS sejak beberapa hari kebelakangan ini bagi mendapatkan penjelasan 'rasmi' dan tindakan seterusnya.
"Kembali kepada mesyuarat atau syura adalah kembali kepada Allah, rasul-Nya dan ulil amri (syura) sebagai mana diseru oleh al-Quran, DPPM dengan penuh tawaduk meyakini bahawa menerima keputusan syura dalam menentukan apa-apa tindakan ke atas mereka yang terlibat adalah satu amal ketaatan kepada Allah dan rasul-Nya," kata timbalan ketuanya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz kepada Harakahdaily.
Read More / Baca Lagi >>

UMNO's 'MB-in-waiting' awaits probe over cash 'donations'

Posted: 22 Dec 2011 07:41 PM PST

UMNO's 'MB-in-waiting' awaits probe over cash 'donations'Another UMNO leader lands himself in hot soup following the Malaysian Anti Corruption Commission's move to investigate a blog's revelation that cash
payments had been made to his personal bank account in return for a Public Works Department contract.
Deputy Finance minister Awang Adek Hussin, UMNO's choice Kelantan Menteri Besar should it manage to end PAS's long rule in the state, had earlier admitted that he received cash deposits from a Johor leader, but insisted that the payments were donation to fund social programmes for his Bachok UMNO division.
"I have all the records, of who the money comes from and what it is used for. A special officer handles this and I will hand (the records) over to the MACC," said Awang.
Saying his conscience was clear, Awang insisted that he would reject any contribution with vested interest.
Read More / Baca Lagi >>

Tiada ulasan: