Ahad, 18 Disember 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


PRU13 : Najib janji hidup mati hanya untuk Pekan......ha..ha..hanya tinggal sepekan jerk..!!!

Posted: 18 Dec 2011 08:26 PM PST

Datuk Seri Najib Razak berazam untuk terus membangunkan Pekan, Pahang, kawasan Parlimennya, serta masyarakatnya dalam apa jua keadaan.Perdana Menteri berkata, beliau akan terus berbakti kepada penduduk Pekan dalam apa jua keadaan, "senang dan susah, pahit dan getir serta 'goge' (kecoh) atau 'libang libu', tapi saya beriltizam, hidup mati saya di Pekan dan bukan di tempat lain."Justeru itu saya bersikap 'babey' (degil) bila berdepan dengan suasana sedemikian. Biarpun orang suruh saya pindah, saya bersikap 'babey' kerana saya nak buktikan bahawa orang Pekan tetap menyokong saya dan Alhamdulillah kita telah buktikan," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Desperate BN recruits SOS groups Perkasa, Pekida and Himpun to help garner votes

Posted: 18 Dec 2011 08:24 PM PST

Desperate BN recruits SOS groups Perkasa, Pekida and Himpun to help garner votesBarisan Nasional, the once confident giant of Malaysian politics, seems ready to receive help from all sources to ensure its survival as the government of Malaysia. BN is not shy to enlist the help of the likes of PEKIDA, PERKASA and HIMPUN to herd the Malays into voting for them. And sad to say, herding is the right word to describe the mentality behind these radical groups that are endorsed and mainly made up of UMNO supporters.
PEKIDA's patron is Tun Abdullah Badawi, PERKASA's patron is Tun Mahathir Mohamad while HIMPUN managed to rope in the politically confused Hasan Ali. All these groups are placing their bets on UMNO and ready to use strong-arm tactics to ensure the vote of the Malays, who will be deciding the fate of the BN in the coming 13th general election.
Read More / Baca Lagi >>

Umno bloggers gunning Ku Li

Posted: 18 Dec 2011 08:23 PM PST

It must be assumed that Tengku Razaleigh Hamzah commands allegiance from people within Umno itself, otherwise why would Pakatan Rakyat be keen on him?
There is no present or past tense in politics. There's only relevance.
Is Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) relevant? In my mind, given the manic and xenophobic stage of our politics, we urgently need political sanity.
How do we achieve that? Through a leadership committed to the rule of law, fair play and inclusiveness, and democratic and liberal principles.
Relevance comes with the commitment to immutable principles – a sense of fair play, rule of law, good governance, and jealous adherance to democratic principles.
Read More / Baca Lagi >>

Mahasiswa sudah keluar dari pemikiran Umno

Posted: 18 Dec 2011 08:22 PM PST

TASEK GELUGOR, 19 Dis: "Syabas kepada semua mahasiswa kerana anda sudah matang daripada pemikiran pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) mengenai Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku)," kata Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (gambar).
Beliau menyatakan demikian ketika memulakan ucapan di perhimpunan Rapat Rakyat di Padang Awam, Taman Senangan, Butterworth semalam.
Beliau menggangap tindakan mahasiswa berkenaan menggambarkan mereka sudah berani ke hadapan memperjuangkan akta yang selama ini mencengkam perkembangan minda pelajar.
Katanya, selama ini pelajar tidak bebas bersuara sebaliknya dibekukan daripada memberikan pandangan dan kritikan yang membina kepada kerajaan yang memerintah.
Read More / Baca Lagi >>

PKR gesa kerajaan tangguh SBPA, dengar suara Cuepacs

Posted: 18 Dec 2011 08:21 PM PST


KUALA LUMPUR, 19 Dis — Angkatan Muda Keadilan (AMK) menggesa kerajaan menangguhkan pelaksanaan sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) bagi mengelakkan kekalutan dan rasa tidak puas hati yang berterusan di kalangan kakitangan awam.
Timbalan Ketua Penerangan AMK Najwan Halimi berkata, pihaknya berharap agar pihak kerajaan menerusi Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) menangguhkan terlebih dahulu pelaksanaan SBPA dan berunding dengan Cuepacs serta menyelesaikan isu-isu yang menjadi pertikaian serta mencetuskan kekeliruan di kalangan penjawat awam.
"Kajian semula terhadap skim ini adalah perlu sekiranya ia bersifat tidak adil dan menindas. AMK juga menuntut supaya pihak JPA tampil bersikap telus dalam hal ini demi kepentingan hampir 1.4 juta penjawat awam di seluruh negara," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.
Katanya, AMK terkesan dengan perkembangan melibatkan sektor perkhidmatan awam negara sebagaimana yang dilaporkan oleh media semalam berkaitan bantahan oleh Cuepacs terhadap pelaksanaan skim SBPA.
Najwan berkata, menurut kenyataan Timbalan Presiden II Cuepacs Zainal Ismail, pelaksanaan SBPA yang akan berkuat kuasa pada 1 Januari ini dilihat mencetuskan rasa tidak senang di semua peringkat sektor perkhidmatan awam terutamanya di kalangan Kumpulan Pelaksana.
Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman  mahu kerajaan menangguhkan SBPA dan mengadakan perundingan kajian semula skim tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

'Kita mahu ambil kuasa dari orang gila'

Posted: 18 Dec 2011 08:19 PM PST

SHAH ALAM, 19 Dis: "PAS tidak gila kuasa tetapi berusaha mengambil alih kuasa dari orang gila," kata Dr Dzulkefly Ahmad, anggota Parlimen Kuala Selangor.

Beliau yang juga AJK PAS Pusat berkata demikian dalam sessi khas dialog dengan beliau dan dua lagi rakannya di majlis "Bersama Dr Dzul, Malam Yang akan diingati" malam tadi.

Majlis diadakan di Kelab Shah Alam dekat sini. Turut serta dalam dialog khas itu adalah Nurul Izzah Anwar (Naib Presiden PKR) dan Tony Pua (Setiausaha Publisiti DAP).
Read More / Baca Lagi >>

Akta Kerja: Gabungan MTUC serius mahu bawa undi tak percaya

Posted: 18 Dec 2011 08:18 PM PST

KUALA LUMPUR, 19 Dis — Kesatuan-kesatuan gabungan berpendirian tegas mahu membawa usul undi tidak percaya ke atas kepimpinan tertinggi Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meskipun presidennya Khalid Atan mengajak pihak-pihak terbabit membincangkan apa jua pertikaian secara dalaman.
The Malaysian Insider difahamkan usul itu akan dibawa ketika mesyuarat majlis am MTUC yang dijangka akan diadakan awal tahun depan. MTUC akan mengadakan mesyuarat jawatankuasa kerja 29 Disember ini.
Melahirkan sokongan kepada usul yang hendak dibawa oleh Kesatuan Pekerja-pekerja KTM Berhad, Setiausaha Kesatuan Pekerja-pekerja Perodua Mohd Khir Mansor berkata, pihaknya mahu menggerakkan langkah itu memandangkan pucuk kepimpinan MTUC tidak memperlihatkan keseriusan dalam menangani isu pindaan Akta Kerja.
Read More / Baca Lagi >>

PBT Perlu Jadi Penggerak Golongan Belia - TS Khalid

Posted: 18 Dec 2011 08:18 PM PST


PETALING JAYA 18 DIS: Pihak berkuasa tempatan yang terdiri dari Majlis Perbandaran dan Majlis Bandaraya di seluruh Selangor perlu menjadi tenaga penggerak ke arah membentuk dan membantu golongan belia. Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata walaupun bukan mudah untuk mengumpul dan mendekati golongan belia yang mempunyai pelbagai kehendak dan citarasa namun usaha harus digerakkan secara bersepadu.
"Belia perlu di arah kepada hala tuju sesuai dengan inspirasi negeri yang mahukan golongan belia terlibat dalam setiap bidang.
Read More / Baca Lagi >>

Najib memerangkap diri sendiri, menghancurkan BN dengan keputusan Anwar ‘bersalah’

Posted: 18 Dec 2011 08:17 PM PST

Najib memerangkap diri sendiri, menghancurkan BN dengan keputusan Anwar 'bersalah' Perbicaraan liwat II Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim telah lama membayangi landskap politik negara semenjak tiga tahun yang lalu.
Hangat selepas pilihan raya umum 2008 yang melanda Pakatan Rakyat berkuat kuasa di lima buah negeri, Anwar dituduh liwat oleh pembantu lelaki berusia 27 tahun pada bulan Jun tahun yang sama. Masa dan pelaksanaan tuduhan, termasuk peranan yang dimainkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, memberikan gambaran jelas bahawa satu muslihat politik telah muncul untuk menafikan Pakatan Rakyat rentang yang lebih besar bagi PU-13 akan datang.
Dan apa cara yang lebih baik daripada sasaran ketua pembangkang terbesar yang pertama di Malaysia. Malah, begitu jelas dan banyak pihak, termasuk Anwar sendiri, menjangkakan keputusan bersalah pada Januari 9, 2012.
Read More / Baca Lagi >>

Nasharudin and Hasan: Transient rise and ultimate oblivion

Posted: 18 Dec 2011 08:16 PM PST

Nasharudin and Hasan: Transient rise and ultimate oblivionOne wanted to go down in history as the man who united the Malays and the Muslims by getting PAS to form an alliance with arch rivals UMNO. Nasharudin Mat Isa was also foolish enough to believe lies they told him that he would be made Deputy Prime Minister of Malaysia. The other was less ambitious, he only wanted to be the Mentri Besar of Selangor. And when he failed to get what he wanted, Hasan Ali turned on his party and Pakatan Rakyat coalition with acts that were likened to sabotage.
Currently the PAS MP for Bachok, Nasharudin served as the deputy president of PAS from 2005 to 2011, aligning himself with Hadi Awang, the PAS president. Obviously, this ensured his meteoric rise and for a while, those who were suspicious of him despaired for the future of PAS because of his known predilection for a marriage with UMNO until Spiritual Adviser Nik Aziz Nik Mat put his foot down. In the 2011 PAS annual congress, Nasharudin was defeated by the humble Mat Sabu - a clear sign that PAS delegates did not want to have anything to do with UMNO.
Read More / Baca Lagi >>

Mahasiswa bukan budak hingusan

Posted: 18 Dec 2011 08:15 PM PST

KUALA LUMPUR, 19 Dis: "Saya ucapkan selamat berjuang, sabar dan tabah mendepani ujian buat seluruh mahasiswa yang berani dan benar," kata Nasrudin Hassan.
Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia itu berkata mahasiswa adalah agent of change dan ilmu yang mereka miliki meletakkan mereka sebagai intelek muda dan ia merupakan aset untuk berani, yakin dan bertanggungjawab dengan tindakan yang mereka ambil.
"Mereka bukan lagi budak hingusan yang boleh ditempelak, dipulas telinga dan ditampar, apa lagi untuk diludah," ujarnya kepada Harakahdaily.
Menurutnya, mereka mampu bangkit membentuk gelombang third force yang berkesan ke arah membangkitkan ummah dari lena yang panjang lantas mencetus perubahan dan meletakkan negara selamat serta bebas dari anasir yang meruntuhkan peradaban seperti rasuah, pecah amanah, ketidaktelusan dan sebagainya.
Read More / Baca Lagi >>

JCorp: Susun semula aset tetap jamin agenda Bumiputera, bantu kurang hutang

Posted: 18 Dec 2011 08:15 PM PST

KUALA LUMPUR, 19 Dis — Langkah Johor Corporation Bhd (JCorp) secara langsung menguasai bisnes berkaitan dengan makanan minggu lalu akan memanfaatkan kepentingan Bumiputera selain mampu mengurangkan beban hutang meskipun bekas ketua pegawai eksekutifnya berpandangan sebaliknya, kata seorang pegawai syarikat itu.
Pegawai terbabit menafikan kenyataan bekas ketua pegawai eksekutif JCorp, Tan Sri Muhammad Ali Hashim yang mendakwa wujud pengaruh luar, yang disifatkan sebagai "tangan-tangan Superman", merampas kuasa pengurusan perbadanan itu, sekali gus menentukan hala tujunya yang tidak menentu termasuk memburukkan lagi masalah hutang.
"Ini satu keputusan JCorp. Lembaga memberi persetujuan penuh kepada program penyusunan semula," kata pegawai JCorp kepada The Malaysian Insider.
Read More / Baca Lagi >>

Isu Jet Pejuang: MP Pakatan Rakyat - Tim Menteri Pertahanan

Posted: 18 Dec 2011 08:11 PM PST

Isu pencen Tentera: MP Pakatan Rakyat - Tim Menteri Pertahanan

Posted: 18 Dec 2011 08:10 PM PST

MP PAS Padang Terap Bahas Peruntukan 2012 Kementerian Pertahanan

Posted: 18 Dec 2011 08:10 PM PST

MP PKR Lembah Pantai Bahas Peruntukan 2012 Kementerian Pertahanan

Posted: 18 Dec 2011 08:09 PM PST

MP PKR Machang Bahas Peruntukan 2012 Kementerian Pertahanan

Posted: 18 Dec 2011 08:09 PM PST

MP PAS Pokok Sena Kemuka Usul Bahas Isu 13 Orang Ditahan ISA

Posted: 18 Dec 2011 08:08 PM PST

Celebrations as Palestinian prisoners go home

Posted: 18 Dec 2011 08:02 PM PST

Anti-US Rallies in Pakistan

Posted: 18 Dec 2011 08:02 PM PST

TukarTiub VS Papagomo | Butang Report Blogger

Posted: 18 Dec 2011 08:00 PM PST

Israel Completes Prisoner Swap

Posted: 18 Dec 2011 08:00 PM PST

US military reaches end of era in Iraq

Posted: 18 Dec 2011 07:58 PM PST

Iraqi government faces internal battles

Posted: 18 Dec 2011 07:39 PM PST

Philippines storm claims more than 600 lives

Posted: 18 Dec 2011 10:36 AM PST

Tiada ulasan: