Isnin, 26 Disember 2011

A Mum Of Three Mohd

A Mum Of Three Mohd


My Endless Love

Posted: 26 Dec 2011 08:23 AM PST

le


Tetiba terasa jiwang pulak malam-malam begini. So... di malam yang indah ini, dengarkan lagu syahdu ini. It's one of my favourite songs.

Jiwang gilerr lagu ini
beb, and I would like to dedicate this lovely song to my dear husband.... father of my three Mohamad.

Layan jer ler....

Proses Pe-NYAH-an Kendiri

Posted: 26 Dec 2011 01:42 AM PST


500 ahli AMK Hulu Kelang sertai UMNO

26/12/2011 3:08pm

KUALA LUMPUR 26 Dis. - 500 ahli Angkatan Muda Keadilan (AMK) Hulu Kelang keluar parti dan menyertai UMNO ekoran kecewa dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang didakwa tidak menunaikan janjinya.

Mereka menyerahkan borang keanggotaan untuk menyertai UMNO kepada Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abdul Rahim Kamarudin di sini, semalam.

Jurucakap kumpulan itu, Mohd Jefry Sallehuddin berkata, beliau dan rakannya keluar parti kerana tidak sanggup lagi ditipu oleh pimpinan pembangkang.

"Saya kenal (Ketua Umum PKR Datuk Seri) Anwar Ibrahim sejak 13 tahun... dua kali saya masuk ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) dan 16 kali saya masuk penjara... tapi mulai 2 Oktober, saya bersama 500 anggota AMK nekad keluar parti untuk sertai UMNO," katanya kepada pemberita selepas menyerahkan borang berkenaan.

Dalam pada itu, Abdul Rahim berharap lebih ramai anggota pembangkang menyertai UMNO kerana perjuangan pembangkang hanyalah sia-sia. - BERNAMA

Yaahooo...!! Berita gumbira. Sketsa popular PRU telah sampai ke Hulu Kelang. Plot dan mesejnya sama tetapi wataknya dan bilangan pelakonnya berbeza.

Pun begitu, syabas diucapkan kepada PKR kerana beban sampah sarap dalam PKR semakin ringan kerana mereka dengan rela hati telah mencampakkan diri mereka keluar daripada parti untuk menyemak dan menyaratkan pulak UMNO yang dah nazak. Alhamdulillah...

Adios the 500 PKRians fron Hulu Kelang!! Semoga kamu semua selamat bersemadi di dalam kubur bersama UMNO.... amin.

[sumber]

Senyum ada penuh makna

Posted: 25 Dec 2011 11:00 PM PST


Eeee.... senyum sampai ke telinga. Kes Awang Adek tak jejas UMNO Kelantan, katanya.

Ha ah.... Jejas imej dia dan peluang dia nak jadi MB jer, kan..?? Kan.. ?? Kan Tok Pha??

Hok oloh.... Patutler Tok Pa senyum lebar sampai ke telinga. Tenggelam Awang Adek, timbul Mustapha Mohamed. Hoyeah... Cerah peluang untuk jadi MB Kelantan.

Aloooo..... jangan sonok sangat. Gi cermin mokomu dulu.

Ilham N3 dari status Ima sufi di wall Kerajaan Rakyat...

KENYATAAN DATO PHA MENGENAI KES AWANG ADEK TIDAK JEJAS UMNO KELANTAN.

PASIR PUTEH:Kes kemasukan wang ke dalam akaun pribadi yang dihadapi oleh Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussin tidak akan menjejaskan kewibawaan Umno Kelantan. Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, ini kerana Datuk Awang telah memberi kenyataan yang cukup tulus dan ikhlas.

Beliau berkata ketika diminta mengulas pengakuan Timbalan Menteri kewangan Datuk Dr Awang Adek bahawa deposit wang ke dalam akaun peribadinya, seperti didakwa oleh beberapa blog, merupakan sumbangan untuk program sosial. Ketua Bahagian Umno Bachok itu mengakui telah menerima sumbangan yang dipertikaikan itu melalui salah satu daripada tiga akaun peribadinya.

Mustapa berkata terserah kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk membuat siasatan....... SATU LAGI KES YG MEMBUATKAN KERJA2 SPRM BERTAMBAH SIBUK YA.......

Taktik fitnah basi

Posted: 25 Dec 2011 09:00 PM PST


Tak habis-habis dengan fitnah. Kalau ya pun nak tawan semula Kelantan.... cari ler trik lain. Trik guna fitnah ni dah basi ler. Orang dah tak caya dah. Tak lut!! Weh... kalau nak fitnah pun, kreatif lah sikit. Ini tak... lemau ler.

Kalau otak tu dah tepu, tak leh nak pikir, kenapa tidak guna khidmat Papagomo... Kaki Fitnah No 1 1Malaysia. Kah kah kah kah kah.


Apa kebodohnyer tolak duit RM500 tu?? Itu duit rakyat oi... bukan duit UMNO!! Tapi... UMNO yang muka tak malu.... anggap duit tu macam duit mak bapak derang punyer. Kerajaan bagi.... ambik. Ambik jangan tak ambik.

Tapi, undi..... itu hak kita. Kita nak tolak derang ke.... kita nak pilih PAS@Pakatan Rakyat ke, itu kita punya hak. Derang tak boleh nak paksa-paksa kita.


Duit kerajaan, duit kita. Undi kita, hak kita!!

[Sumber:sini]

Korban Rasuah

Posted: 25 Dec 2011 07:17 PM PST


Hukuman yang dijatuhkan ke atas Khir Toyo, gara-gara rasuahnya telah menimbulkan banyak persoalan.

Ada orang kata, dia sengaja disembelih sebagai satu strategi untuk rampas semula Selangor. Maklumler rakyat Selangor memang amat marah dengan Khir Toyo yang gasak banyak duit rakyat semasa jadi MB dulu. Apabila Pakatan Rakyat memerintah, banyak buruk lakunya terbongkar. Jelek.... jelek sekali.

Ada juga orang kata, hukuman yang dijatuhkan ke atasnya tak adil. Hukuman 'antara dua darjat'. Satu kes samun RM20... kena 3 tahun penjara. Eh... RM 20 jek!! Tapi, Khir Toyo gasak juta-juta RM, hanya dijatuhi 1 tahun penjara jek. Tak ke giler undang-undang 1Malaysia??

Hukuman ke atas Khir Toyo ni, bukan menguntungkan UMNO tetapi membuat rakyat marhaen lagi marah. Macam mana tak marah.... Seorang rakyat yang kehidupannya susah dibelenggu kemiskinan, dihukum sampai 3 tahun penjara, sedangkan orang kaya raya macam Khir dihukum hanya kena 1 tahun saja. Ya... rakyat amat marah dengan hukuman double standard ini. Mampus UMNO dikerjakan rakyat dalam PRU13 nanti. Tunggu ler... rakyat akan ajar kamu!!

Ada juga yang kata, hukuman ke atas Khir Toyo adalah untuk menunjukkan yang Kerajaan UMNO@BN pimpinan Najib Razak benar-benar serius dalam usaha menangani dan membanteras gejala rasuah. Khir Toyo menjadi 'lembu' korban sembelihan pertama mereka. Apakah mungkin selepas ini... lembu bernama Lee Liong Sik pula yang kena sembelih?? What about Sharizat??

Don't play-play.... RM250 juta ooo. Setelah diasak oleh musuhnya dan didesak kengkawannya sendiri, maka Shahrizat yang bak cacing kepanasan itu telah bersuara... "Beritahu saya, pemimpin UMNO yang mana tiada masalah?"

Aha... good question. Panas dan berdesing telinga para pemimpin UMNO mendengarnya beb!!
Kah kah kah kah.... You all kacau I... I kacau you all!! Aha.... you don't cabar-cabar me. I also know your 'problem' tau.... Itulah persepsi yang timbul ekoran pertanyaan 'maut' daripada Kak Ijat, si isteri tokeh lembu NFC kita.

Well.... well.... is that a threat?? Wallahua'lam. If it is a threat.... padan muka para pemimpin UMNO. Kecut telor semuanya!! Wa cakap lu.... depa semua tu, tak boleh pakai. Sudah busuk sampai ke usus. Sebab tu, UMNO wajib dikebumikan segera. Kalau tidak... ia akan merebakkan penyakit kepada negara dan rakyat Malaysia. Not good for the country. Bahaya... Mudharat....

So, kita tunggu dan lihat, apa akan jadi pada kes lembu Kak Ijat ni?? Berani atau tidak UMNO, melalui mahkamah mereka menjadikan Shahrizat lembu korban sembelihan mereka setelah Khir Toyo?? Dan... macam mana pulak kes rasuah komisyen kapal selam Scorpene dan yang sewaktu dengannya.... yang membabitkan nama Piem 1Malaysia ketika di Kementah??

Weh.... jangan kira nak 'sembelih' anak lembu yang bermasalah saja. Bapak lembu amacam?? Bapak lembu yang dah cukup 'umur' tu wajib disembelih dulu. Jangan biarkan ia tua dan berpenyakit. Amacam.... ada berani??

Kalau 'bapak' lembu disembelih-korbankan.... barulah nampak yang Malaysia amat bersungguh dalam usahanya untuk membanteras gejala rasuah. Satu dunia akan angkat topi, salute sama negara kita. Barulah WOW!!

Tapi... kalau setakat kenakan hukuman 1 tahun penjara atau denda kepada kes rasuah juta-juta RM si Khir Toyo.... dunia ketawa beb!! Malaysia nak banteras rasuah??

Kah kah kah kah kah.... Wakakakaka, wa cakap lu!!

Sebab tu wa cakap lu.... kalau nak bapak lembu kena sembelih-korban, kita kena ubah kerajaan. Pilih ABU dalam PRU13 nanti!! End of the story for UMNO. No UMNO.... sejahteralah negara!!

Tolong jangan perasan, ya??

Posted: 25 Dec 2011 05:00 PM PST


MB : Wang RM2.71 Bilion Milik Rakyat, Bukan Milik BN

Oleh Mohd Ezli Mashut
24/12/2011

KUALA SELANGOR, 24 DISEMBER : Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menegaskan Kerajaan Persekutuan tidak perlu mendabik dada kononnya menyalurkan peruntukan yang besar untuk projek pembangunan di Selangor kerana wang tersebut adalah milik wang rakyat yang membayar cukai.

Sebelum ini, media melaporkan Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar mendakwa Kerajaan Persekutuan memperuntukkan sebanyak RM2.71 bilion bagi melaksanakan projek-projek pembangunan di Selangor.

Justeru, menyebabkan pemimpin Pakatan Rakyat Selangor memberikan reaksi dengan menggesa wang berkenaan disalurkan terus kepada kerajaan Selangor untuk membela kebajikan rakyat dan bukan untuk digunakan demi kepentingan politik Umno dan Barisan Nasional.

"Ini adalah duit pembayar cukai dan bukan duit parti Barisan Nasional, wang RM2.71 bilion itu adalah untuk prasarana dan pembangunan infrastruktur dan saya rasa masalah terbesar dalam pentadbiran Barisan Nasional dia tidak boleh menjalankan projek dengan harga yang terbaik," kata Abdul Khalid yang ditemui TVSelangor selepas program Jom Shopping anjuran Dun Ijok di Pasaraya Econsave Alam Perdana di sini.

Menurut Menteri Besar, sewajarnya Kerajaan Persekutuan mengambil contoh pengurusan kewangan dan pelaksanaan projek kerajaan negeri yang menekankan konsep nilai wang atau 'value for money' untuk mengelakkan pembaziran wang rakyat.

"Seumpamanya sebagai contoh kerajaan negeri menjalankan program Jom Shopping, kita mengeluarkan kos untuk seorang peserta ialah RM100 yang mana terus diberikan kepada peserta tersebut, tetapi apabila Barisan Nasional membuat program, dia melalui perantara.

"Kalau projek itu sepatutnya sampai kepada pengguna ialah RM100, tetapi kos untuk pengoperasian, ia semakin bertambah antara RM50 sehingga RM100 lagi, jadi maknanya kos keseluruhannya ialah RM200. Maka pembayar cukai terpaksa membayar kos tambahan sebanyak RM100 lagi untuk kos pengurusan yang tidak diperlukan," tegas Abdul Khalid.Abdul

Khalid juga mempersoalkan pelaksanaan projek-projek penswastaan Kerajaan Persekutuan dengan kos yang terlalu tinggi sedangkan kesannya terhadap membela kebajikan rakyat dipersoalkan.

"Contohnya lagi, seperti projek untuk pemeliharaan lembu ataupun National Fidlot Corporation (NFC), untuk mendapatkan lembu pun kosnya adalah RM250 juta, ini menunjukkan kerajaan Barisan Nasional tidak sensitif tentang penggunaan wang rakyat," katanya.

Beliau juga mempersoalkan pengendalian peruntukan wang rakyat untuk skim insentif peningkatan hasil padi dan subsidi padi kepada petani yang mana dipersoalkan golongan petani dan pesawah berhubung pengendaliannya yang didakwa tidak telus.

"Jadi Noh Omar kena tengok juga kos untuk mengendalikan subsidi padi, adakah kesemua peruntukan itu kembali kepada rakyat, itu pun kerajaan negeri akan menjalankan penyelidikan berhubung perkara tersebut," katanya-TVS News

Tiada ulasan: