Selasa, 20 Disember 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Adam Adli dipelawa ke Kelantan.

Posted: 20 Dec 2011 09:09 AM PST

Oleh : AdukaTaruna

Kepada adik Adam Adli, gua dan rakan2 Kelantan mempelawa lu ke sini. Kelantan ni dah macam tempat perlindungan politik dah. Masa Anwar dalam UMNO, dia la raja kutuk PAS dan Kelantan. Bila kena pecat, susun kubu, dan raih simpati di Kelantan. Mahathir pun untuk roadshow lawan Paklah, Kelantan juga. Bergaduh sampai kena spray pemedih mata. Gua pun ke Kelantan juga. Tapi gua takpala.. dah memang bini gua Kelantan. Ngee..

Gua dengan bantuan sek2 Kelantan, insyaallah boleh adjust lu di sini. Untuk sementara waktu. Maybe lu bleh ajar kami cara2 menurunkan bendera Najib tanpa dilihat oleh pengawal keselamatan dan polis. Tinggi gak ilu lu tuh.

Jika lu terbaca ini, dan berhajat untuk ke Kelantan, sila pertimbangkan tips gua ini :

1. Cabut sim kad yang didaftarkan dengan nama lu. Setakat off hp tak berapa yakin. Guna sim kad orang lain.

2. Jangan lakukan urusan duit di ATM milik akaun lu. Guna akaun orang lain. Kasi (dedahkan) no akaun lu untuk kutipan derma, dan serahkan kad bank kepada orang yang lu percaya. Orang ini akan masukkan duit ke akaun yang lu guna sementara tu secara berpecah. Contoh :

RM100 didermakan atas akaun lu. Kad ATM ada pada si Ali. Si Ali keluarkan cash RM100, balik rumah. Bagi RM10 kepada 10 orang. 10 orang tadi akan masukkan ke dalam akaun sementara lu secara berasingan. ATM lain2, tarikh lain, waktu lain. Kalau nak follow kena kerahkan 10 SB. Payah sikit. Tapi, jangan buat dengan kerap.

3. Potong rambut K Pop lu tuh. Pakai kemeja dan seluar slack. Tukar dress up. UMNO ni ganas dengan bantuan polis utk anak2 Melayu. Kalau polis bebas, kita boleh tgk true color diorg sekor2.

4. Sampai Kelantan, cari CC. Mesej gua melalui FB. Gua atau member lain pikap lu kat memana. Bukan nak kata UMNO di Kelantan tak ganas, tapi boleh tahan la sikit. Insyaallah.

5. Tabahkan hati, cakap dengan Allah banyak2. Semoga terbaik untuk lu.

Adam Adli : Mohon Pemuda PAS masuk campur.

Posted: 19 Dec 2011 11:29 PM PST

Keluarga diugut,Adam Adli sembunyikan diri.

Pulau Pinang, 19 Dis : Situasi terkini seorang mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli yang bertanggungjawab menurunkan bendera Datuk Seri Najib di PWTC kian genting.

Terbaru, setelah menerima ugutan Pemuda UMNO kawasan Petaling Jaya Utara semalam, beberapa rakan beliau telah dibelasah dan dipukul sekumpulan pemuda di sekitar Kuala Lumpur lewat petang semalam.

Menurut sumber, sekumpulan pemuda berkenaan telah mengesan mahasiswa melalui beberapa gambar dan rakaman video ketika himpunan 17 Disember lalu.

Mereka kemudiannya bergegas mendapatkan maklumat dan setelah itu, mereka diberitakan ingin mendapatkan Adam Adli tetapi menemui jalan buntu.

Namun mereka berjaya menemui rakan Adam yang kemudian dipukul hingga menyebabkan beberapa bahagian badannya calar dan luka kecil setelah rakannya menyatakan tidak mengetahui tempat Adam sembunyikan diri.

Laporan polis diberitakan akan dibuat petang hari ini.

PEKIDA datang rumah Adam

Sementara itu, dalam kejadian berasingan, satu lagi berita mengejutkan telah terjadi semalam, juga mempunyai kaitan dengan kejadian penurunan bendera Datuk Seri Najib Razak di PWTC tempoh hari.

Menurut satu maklumat yang diperoleh, keluarga Adam Adli yang menetap di Pulau Pinang telah dikunjungi sekumpulan pemuda yang memperkenalkan diri mereka sebagai entiti PEKIDA.

Keluarga Adam yang terkejut dengan kedatangan mereka telah menyatakan kepada sumber berkenaan bahawa mereka telah diugut dan diberi amaran.

"Mereka tidak benarkan anak kami (Adam) pulang ke rumah kerana mereka akan memantau sekitar rumah kami."

"Jika mereka nampak anak kami berada bersama kami, mereka akan lakukan sesuatu. Kami sangat sedih dan mohon semua doakan keselamatan anak kami.", ujar salah seorang daripada ibubapa Adam yang dipetik sumber berkenaan.

Diberitakan serangan demi serangan juga telah dilakukan blogger dan facebooker terhadap mahasiswa berkenaan namun setelah dianalisis, golongan mahasiswa dan rakyat Malaysia lebih menyatakan sokongan kepada beliau. – GZDaily
[1]
Sebelum memohon bantuan terhadap Pemuda PAS, gua terpaksa stand falsafah dalam kes ini. Ini kerana terdapat sekumpulan Pemuda PAS yang mengecam penghinaan bendera musuh walau bermusuh. Ianya bukan tindakan Islam.

Memang, pada gua mahasiswa itu telah melakukan perkara yang tidak diputuskan oleh BEBAS. Tetapi keadaan sudah pun berlaku. Apa pun falsafahnya, Adam Adli tidak harus menerima hukuman tidak bertamadun seperti mencederakan fizikal.

Dan untuk peringkat [1] ini, gua terpaksa kemukakan gambar ini :


[2]
Selain dari pendekatan PAS sendiri, gua mencadangkan agar Pemuda PAS membawa Adam Adli bersama dalam pertemuan dengan Pemuda UMNO. Adam Adli belum sehebat Mat Sabu atau Ketua Pemuda PAS sendiri yang mempunyai jemaah yang kukuh.

Memang kesal sangat. Tetapi inilah wajah UMNO. Hanya samseng dengan bangsa sendiri dalam masa yang sama claim pejuang bangsa Melayu. Dengan Namawe takut pula.

Sekiranya Pemuda PAS menganbil kira rayuan gua, gua sanggup berhenti kritik lu orang selama setahun. Jangan gelak plak. Gua siyes ni. Gua tak tau apa tawaran gua untuk memohon bantuan Pemuda PAS. Nak guna nama Allah segan plak gua.

Memang Adam Adli bukan adik gua, tapi ini macam tanggungjawab kita la bro.. Nak harapkan PDRM memang payah bro. Ni zaman BN. Terpaksa harapkan Pemuda PAS untuk berdiplomasi.

[3]
Sekiranya Adam Adli diberhentikan UPSI, gua mohon jasa baik MB Selangor untuk menempatkan Adam Adli di Unisel. Atau mengikut pertimbangan yang munasabah kepada kerajaan negeri Selangor. Sekali lagi gua takda tawaran untuk tawar-menawar. Nak gua janji basuh kereta MB Selangor selama seminggu, mesti lu orang gelak. Tapi gua sanggup bai..

Apa pun gua harap perkara ini mendapat pertimbangan, perhatian pihak Pemuda PAS misalnya, AMK misalnya. Sekian, terima kasih.

Kah3.. Armand UMNO diejek budak2 Myspace.

Posted: 19 Dec 2011 07:41 PM PST

Sumber : http://youtu.be/Mz5oohVmjzM



Bonda Jeming Hassan menemui Allah.

Posted: 19 Dec 2011 07:25 PM PST

 Gambar oleh Syaz GEGAR

Oleh : AdukaTaruna

Bonda kepada aktivis yang paling dikenali di Kelantan, Jeming Hassan, telah menemui Allah pagi tadi sekitar jam 2 pagi. Beliau dipercayai mengidap penyakit darah tinggi.

Meh la kita sedekahkan Al Fatihah kepada bonda Jeming Hassan yang tercinta. Sesiapa yang tak setuju sedekah Al Fatihah, jangan dok baloh2, kita pakat2 doakan yang terbaik untuk beliau. Doa kompom sampai. Makbul ke tak jer tajuknya.

Solat jenazah selesai jam 10 pagi tadi. Lokasinya di rumah Jeming. Kepada yang mahu ziarah, tetapi tak tahu rumah Jeming Hassan Full, harap janganlah tertepon2 Jeming. Sudah tentu dia sibuk ya amat. Apatah lagi dalam keadaan sedih.

Datang jer kat padang bola Penjara Pengkalan Chepa, anda pasti akan nampak kereta banyak2. Jangan masuk penjara tu plak. Tu tempat Jean Francoise selepas PRU13 nanti.


Tiada ulasan: