Selasa, 20 Disember 2011

Addin

Addin


(Video) Panas!! Puluhan Ribu Demo Bantah Bendera Najib Di Turunkan

Posted: 20 Dec 2011 10:11 AM PST

Satu demonstrasi membantah tindakan menurunkan bendera Najib dari PWTC Sabtu lalu oleh seorang Mahasiswa dari Mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris Adam Adli yang dianggap biadap dan tak beradab oleh pencacai UMNO telah diadakan di hadapan pintu pagar utama UPSI pagi tadi. Demonstrasi yang dihadiri oleh puluhan ribu ahli Perkasa, GPMS, UMNO, Majlis Belia dan tidak ketinggalan MIC yang mahu menumpang glamour.

Aku tak tahu bagaimana yang dimaksudkan tak beradap oleh pencacai UMNO itu, sedangkan selama ini kita melihat lebih banyak perkara yang lebih teruk dan kurang ajar dilakukan oleh pencacai UMNO seperti yang terbaru ialah insiden 'Makan Tahi oleh Gani' di Komtar Pulau Pinang.

Dan Aziz Bari juga berkata, "kalau nak kata beradap tidak beradap, kita pun saksikan banyak perbuatan dan tindakan pemimpin-pemimpin Umno yang tidak beradap, tidak sopan sebelum ini." laporan penuh sila baca di SINI

Saksikan puluhan ribu?? berhimpun di hadapan USPI membantah bendera Najib diturunkan.. kalau bantah Chua Soi Lek hina Islam macam ni kan bagus….



~anaksungaiderhaka

Panas!! Video Polis Kena Maki Dengan Macha..

Posted: 20 Dec 2011 07:54 AM PST


Kah..kah..kah.. tergelak Addin tengok video ni.. Ingatkan polis ni berani sangat tapi pengecut rupanya!! Kene sound dengan macha sudah ketak lutut.

Mamat polis ni hanya berani berselindung dengan uniform je. Kalau takde uniform polis, sah dah mamat polis ni kene pelangkong dengan Macha!! Lu memang kantoi mamat polis..

Addin :

Kadang-kadang kena ada manusia berani macam macha ni.. baru ada akal sikit polis..


Gempar!! Pengganti Presiden Korea Utara Penggemar Sup Anjing

Posted: 20 Dec 2011 06:11 AM PST

Seperti apa sosok pengganti mendiang Presiden Korea Utara Kim Jong-Il? Kim Jong-un, yang akan naik takhta menggantikan Jong-Il pada pekan depan, digambarkan memiliki kecakapan dan kecerdasan yang sebanding dengan ayahnya. Putra bungsu Jong-Il itu juga disebut memiliki kesukaan yang sama. Satu lagi yang mirip, kata Chung Young-tae, analis politik Institut Nasional Unifikasi Korea, "Dia juga memiliki kekejaman seperti ayahnya." Kenji Fujimoto, juru masak pribadi Jong-il sejak 1988 hingga 1996 yang tak mau menyebut nama sebenarnya, tak pernah bisa melupakan cara Jong-un memandangnya. 

Setiap kali berjabat tangan, Sang Pangeran--begitu Kenji memanggil Jong-un--selalu menatapnya dengan pandangan melecehkan. "Saya lihat di matanya, seolah-olah dia berkata, 'Dia ini seorang Jepang yang hina'," ujar Kenji, 62 tahun, dalam bukunya I was Kim Jong-Ill's Cook.

Jong-un yang kini berusia 26 tahun, menurut Kenji, benar-benar tiruan Jong-il hampir dalam segala hal: wajah, bentuk tubuh, ataupun sifat. Selera makan dan minumnya juga tak beda jauh dengan ayahnya. "Dia peminum berat," kata Kenji. 
Menurut Kenji, koleksi minuman Jong-il benar-benar dahsyat. Dia punya sekitar 10 ribu botol minuman berbagai jenis dan merek. Dari Johnnie Walker Swing scotch hingga Hennessy XO cognac.

Jong-un juga digambarkan sama dengan Jong-il yang begitu hobi menyantap sushi, sup sirip hiu, dan ini yang agak mengerikan: sup anjing. Untuk memenuhi selera makan bosnya, Kenji sering terpaksa berburu bahan masakan ke berbagai negara. Kaviar ke Iran dan Uzbekistan, daging babi ke Denmark, dan ikan ke pasar Tsukiji di Tokyo, Jepang.

Jong-un yang kini menyandang jenderal bintang empat adalah anak Jong-Il dari "istri" ketiganya, Koo Young Hee, bekas penari. Ibunya memanggil Jong-un, "Morning Star King".

Putra mahkota ini pernah sekolah di Bern, Swiss. Majalah mingguan Swiss, L'Hebdo, yang mengutip teman sekelasnya, menulis, "Jong-un cenderung tertutup, walaupun bersahabat dengan sejumlah anak diplomat Amerika Serikat." Di Swiss, dia juga menunjukkan minat pada olah raga bola basket.

Joao Micaelo, teman sekelas Jong-un di Swiss, memaparkan Jong-un saat berusia 16 tahun sangat baik. Ia menggemari olahraga bola basket. Tak hanya itu, ia juga belajar berbicara bahasa Inggris, Jerman, dan Prancis. "Ia tidak akan melakukan sesuatu yang buruk. Tapi aku tidak tahu yang terjadi dalam sembilan tahun terakhir," ujarnya.

Pada 2002 hingga 2007, Jong-un menjalani pendidikan di Akademi Militer Kim Il-sung di Pyongyang. Meski Jong-un sangat muda, Jong-il telah membawa putranya itu ke dunia politik dengan menempatkannya sebagai Wakil Ketua Partai Pekerja Korea, partai penguasa. Dia juga telah diberi pangkat jenderal bintang empat untuk berperan dalam militer.

Paman Kim Jong-un, Jang Song-taek, bertindak sebagai mentor untuk mematangkannya. Jong-un juga tampak di podium dalam parade militer pada Oktober lalu. "Itu tanda militer menunjukkan loyalitas kepada pengganti Kim Jong-il," kata Kim Yong-hyun, pakar Korea Utara di Universitas Fdongguk Seoul, kemarin. ~tempo

(Video) Wajib Lihat!! Keganasan Tentera Mesir..

Posted: 20 Dec 2011 05:01 AM PST


KAHERAH - Gambar-gambar yang sangat mengguncang telah menyingkap kebrutalan angkatan bersenjata Mesir dalam memadamkan protes yang terjadi pada Minggu (18/12/2011).

Dalam sebuah video yang beredar di internet, pasukan keamanan anti-hura-hara negara itu terlihat mengejar seorang perempuan dan memukulinya berkali-kali dengan batang logam sehingga terjatuh ke tanah, serta menyebabkannya menjadi setengah telanjang. Setelah jatuh, perempuan itu ditendang berulang kali. Perempuan itu tergeletak tak berdaya di tanah, bajunya terbuka, bra-nya jelas kelihatan. Seorang pria menendang dengan kekuatan penuh ke arah dadanya yang terbuka itu.

Beberapa saat sebelumnya, ia dipukul berkali-kali di kepala dan tubuh dengan tongkat logam. Seakan tak puas dengan pemukulan brutal yang dilancarkan rekan-rekannya sesama tentara, seorang tentara menginjak kepalanya berulang kali. Perempuan itu dengan lemah mencoba untuk melindungi kepalanya dari pukulan tanpa henti itu dengan tangannya. Namun, dia kemudian tak sadarkan diri dalam serangan yang memalukan itu, dan dia dibiarkan tergeletak tak bergerak.

Sebelum dia diserang para petugas, tiga pria tampak menariknya saat mereka mencoba melarikan diri dari militer yang mendekat. Namun, mereka terlalu lambat, dan tentara mengejar mereka, menangkap perempuan itu, serta menjatuhkan salah seorang pria itu ke tanah. Dua pria lain terpaksa meninggalkan mereka dan terus berlari. Dua pria yang lolos itu tak berdaya melihat ke arah dua temannya yang ditinggalkan, dan terus-menerus dipukuli ketika mereka sudah berbaring di tanah.

Perempuan yang tak disebutkan namanya itu, Senin, tidak mau tampil karena merasa malu dengan perlakuan yang dialaminya. Rekaman video dan fotonya ketika dipukuli, ditendang, dan akhirnya tersungkur di tanah di Tahrir Square, Kairo, itu telah menjadi berita utama di seluruh dunia.

Mahmoud Hassan, seorang jurnalis harian Al Badeel, berada di dekat perempuan itu saat ia tersandung dan kemudian dihajar polisi militer. Hassan mengatakan kepada harian Inggris, The Guardian, "Mereka (militer) ingin membawanya pergi, tetapi kemudian sejumlah demonstran yang berani muncul dan mulai melemparkan batu. (Lemparan) itu merupakan satu hal yang menyelamatkannya dari tangan mereka."

Perempuan tersebut dirawat karena cedera di tangan dan kaki. Namun, ia sudah pulang ke rumah dan mengatakan apa yang menimpanya merupakan suatu kemalangan.

Perempuan itu, sebagaimana dikutip Hassan, mengatakan, "Tak masalah jika saya berbicara (kepada media) atau tidak. Mereka sudah menelanjangi saya, (itu) sudah cukup untuk mengungkapkan siapa mereka dan memberi pesan yang cukup bagi orang yang masih percaya kepada mereka."

Mohamed Zeidan, yang memfilmkan adegan pemukulan itu dari balkon yang menghadap Tahrir Square, mengatakan, ia berhenti merekam karena takut ketahuan. "Para tentara itu seperti burung pemakan bangkai yang menemukan mangsa," katanya. "Para tentara bahkan memukul pasangan yang lebih tua yang mencoba untuk membantu perempuan itu berdiri."

Sebuah video lain menunjukkan, tentara menyerang seorang perempuan tua saat bentrokan meletus antara demonstran dan pasukan keamanan pada hari itu. Khadiga al-Hennawy, nama perempuan tua itu, terlihat tengah ditarik rambutnya oleh dua petugas, sebelum ditendang dan dipukuli di sekitar lengan dan punggungnya dengan tongkat. Ia dikenal sebagai "ibu revolusioner" karena turut ambil bagian dalam sejumlah protes terhadap Dewan Tertinggi Angkatan Bersenjata Mesir.

Ratusan prajurit yang mengenakan perlengkapan anti-kerusuhan, Senin, melakukan pembersihan lebih lanjut di Tahrir Square dan menembaki pemrotes yang menuntut diakhirinya kekuasaan militer. Departemen Kesehatan mengatakan, setidaknya tiga orang tewas. Dengan demikian, jumlah korban tewas selama empat hari terakhir bentrokan itu menjadi 14 orang.

Bentrokan telah berkecamuk di ibu kota itu sejak Jumat, ketika pasukan militer yang menjaga gedung Kabinet di dekat Tahrir Square menumpas aksi protes yang sudah berlangsung tiga minggu, yang menuntut jenderal yang berkuasa segera menyerahkan kekuasaan kepada otoritas sipil. ~kompas


Nurul Izzah Bakal PM Malaysia?

Posted: 20 Dec 2011 04:00 AM PST

 "Saya perkenalkan, bakal Perdana Menteri Malaysia, Nurul Izzah Anwar...." kata Dr Abdul Aziz Bari ketika memperkenalkan anggota Parlimen Lembah Pantai dalam satu diskusi khas di Kelab Shah Alam malam tadi. Pengumuman dan cara pengenalan itu telah mengejutkan hadirin yang memenuhi dewan utama kelab itu malam tadi di majlis "Dr Dzul in person: A Night to remember" yang dituanrumahkan oleh Dr Dzulkefly Ahmad, anggota Parlimen Kuala Selangor.

Pengumuman bersahaja Dr Aziz Bari telah disambut dengan tepukan gemuruh para hadirin yang terdiri dari pelbagai peringkat masyarakat itu. Selain Nurul, turut menjadi penal bersama Dzulkefly adalah Tony Pua, anggota Parlimen Petaling Jaya Utara. Turut berada di meja utama adalah Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Dr Ambiga Sreenevasan dan lain-lain personaliti yang hebat-hebat.

Kenyataan Aziz Bari, Profesor Undang-Undang Perlembagaan, yang sedang dalam proses untuk meninggalkan Universiti Islam Antarabangsa ini dibuat ketika Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sedang menunggu keputusan perbicaraannya yang dijadualkan 9 Januari ini.

Ia nampak sepintas lalu dan mungkin untuk menyakat Nurul Izzah sahaja, tetapi option ini sememangnya dibincangkan secara meluas andaikata Anwar dipenjarakan 9 Januari ini. Kenyataan sepintas lalu ini nampak memberikan kesan kepada Nurul Izzah sendiri di atas pentas di Kelab Shah Alam yang hebat itu.

Pada 17 Disember lalu, Raja Petra Kamarudin dalam Malaysia Today juga menulis hal ini. "Ramai yang tidak bercakap lagi soal Anwar dipenjara atau tidak tetapi siapa yang akan mengambil alih jawatan pemimpin pembangkang, Pakatan Rakyat bila Anwar masuk penjara. Ada yang sudah bercakap bahawa Nurul Izzah adalah calon yang paling sesuai. Sudah tentu, ada yang berkata, Nurul Izzah hanya 31, masih terlalu muda. Tetapi semasa umur 30, Alexander the Great sudah menakluk hampir separuh dunia," tulis Raja Petra.

Sebelum itu, pada 15 Disember lalu, seorang blogger, Hussein Abdul Hamid melalui blognya, steadyaku47 juga menembak perkara yang sama. Namun Hussein meletak Nurul Izzah sebagai Timbalan Perdana Menteri dahulu manakala pemimpin PAS diberikan jawatan PM. Bagi Hussein, "Yes she is not ready. Yes she is inexperienced. Yes she has no business thinking that she can helm PKR and take the post of DPM at the same time – but this I know." (Betul dia tidak bersedia, Benar dia tidak berpengalaman. Benar dia tidak terfikir untuk memimpin PKR dan memegang jawatan TPM pada masa yang sama...semua ini saya tahu).

Semua ini datang ketika Anwar sedang menghadapi hukuman penjara jika kes beliau kalah 9 Januari ini. Ketika ini, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail adalah Presiden PKR. Namun, beliau tidak akan bertanding dalam PRU-13 ini kerana beliau tidak boleh berbuat demikian selepas meletakkan jawatan sebagai anggota Parlimen Permatang Pauh untuk memberikan laluan kepada Anwar.

Timbalan Presiden PKR adalah Azmin Ali, anggota Parlimen Gombak. Namun kenyataan Azmin beliau akan merobohkan penjara bagi membebaskan Anwar jika dipenjara sedikit merosakkan imej beliau. Mungkin maksud Azmin akan membuat usaha terbaik untuk membebaskan Anwar.

Nurul Izzah adalah naib presiden PKR paling kanan ekoran kejayaan beliau mendapat undi tertinggi dalam pemilihan parti yang lalu. Dengan kedudukan beliau sebagai anak sulung Anwar akan memudahkan keadaan. Selain mendapat sokongan ramai di dalam PKR dan Pakatan, Anwar sudah tentu perlukan seorang yang ada hubungan dengan beliau untuk meneruskan perjuangan beliau.

Kini Aziz Bari telah meletupkan hal ini di depan umum. Bola sudah mula bergolek, namun ke manakah arahnya, belum tahu lagi. "The people know that Nurrul is the real deal… she just needs time to grow into the job. And time she has," tulis Hussein Hamid. (Orang ramai tahu, Nurul adalah pilihan yang tepat... dia hanya perlukan masa untuk jawatan itu dan dia ada masa itu).~sabahkini

Bongkar!! Malaysia Ada Perjanjian Rahsia Jual Beli Pasir Antara Singapura?

Posted: 20 Dec 2011 02:25 AM PST

Najib seolah-olah memberi petunjuk terdapat perjanjian rahsia dengan Lee Hsien Loong. Adakah ianya benar? Menurut laporan berita, dijangkakan awal tahun depan kedua-dua kerajaan akan membuat satu 'pengumuman besar'. Adakah ia pengumuman penting tentang Malaysia akan menjual 1 bilion meter padu pasir kepada Singapura pada harga SGD30 per meter padu? 

Adakah  Tun Dr Mahathir Mohamad bersetuju tentang ini? Jika tidak.. sudah tentu perang besar antara Najib dan Mahathir akan berlaku. Jikalau perang antara Najib-Mahathir tercetus, sudah tentu Pakatan Rakyat akan meraih satu lagi kelebihan di kala PRU 13 makin hampir tiba. Sama -sama kita saksikan kesudahan episod ini..

Najib hints at major announcement at next meeting with PM Lee

By Teo Cheng Wee, Channel News Asia

JOHOR BARU: Improving ties between Singapore and Malaysia will see their leaders meeting for a fifth time early next month, when a 'significant announcement' will be made, Malaysian Prime Minister Najib Razak promised yesterday.

While he did not elaborate on what this would be, he said that they will touch on the progress of initiatives to improve connectivity between their countries, as well as the 'iconic project' that they are developing in Johor's Iskandar development region.

The meeting is part of a series of regular retreats that Mr Lee Hsien Loong and Datuk Seri Najib have had since May 2009, and which have led to major breakthroughs in longstanding disputes that previously hampered bilateral ties. Among others, they worked out a landmark land swop involving Malayan Railway land and agreed to work together on multi-billion-dollar projects in Johor and Singapore.

An MRT link between Johor Baru and Singapore is also set to be operational by 2018. Companies from both countries were reportedly invited last month to bid for the right to do an architectural and engineering study of the link, which is expected to take a little over two years to complete. These tie-ups, initiated since Mr Najib took office almost three years ago, have deepened bonds across the Causeway.

Indeed, targeting Singaporean investors and identifying mutually beneficial growth sectors were included among the key strategies outlined yesterday by Malaysia's investment arm Khazanah Nasional and the Iskandar Regional Development Authority (Irda).

It has been five years since the Iskandar development region in southern Johor was launched, and yesterday saw Mr Najib officiating at the showcase of the project's achievements. In his speech, the Malaysian Prime Minister underlined the importance of working with Singapore.

Improvements in links between Johor Baru and Singapore, he pointed out, would help create a 'mutually beneficial economic unit' in this region to compete with the rest of the world. 'In today's increasingly globalised world, competition is as much between regions as between countries,' he said. 'Regions must work to make themselves truly competitive on a global scale.'

Since it was first launched in 2006, Iskandar Malaysia has attracted RM77.8 billion (S$31.9 billion) worth of investment commitments. Private schools and universities, theme parks and hospitals have been built or are set to spring up from what were previously vast empty tracts of land.

Yesterday, Mr Najib had a bird's eye view of the progress when he took a 30-minute helicopter ride over the region, accompanied by Johor Menteri Besar Abdul Ghani Othman, Khazanah managing director Azman Mokhtar and Irda chief Ismail Ibrahim.

Another 12 projects worth RM1.73 billion were also announced at the event, from both domestic and foreign investors. These included plans by international consultancy Frost & Sullivan to establish a Global Innovation Centre to house financial and research centres. The company will invest about RM600 million, creating more than 800 new high-value jobs.

Meanwhile, Singapore's education services provider Raffles Campus will form a joint venture company with Malaysian property developer UMLand to develop an international school at Bandar Seri Alam. Called the Excelsior International School, it will be spread out over 8.1ha of land and offer international curricula for children aged three to 18 years old. The campus is expected to be completed by June 2013.

Earlier in the day, Mr Najib also announced that recently opened designer discount chain Johor Premium Outlets will spend another RM100 million to expand further. Located in Iskandar and housing labels such as Burberry, Gap and Coach, another 60 shops are set to be added, bringing the total number to 130.

He also announced a 942-strong auxiliary police battalion to be based in Iskandar Malaysia to boost safety and security - an issue that has been a concern for some investors here. He handed out appointment letters to the first batch of 13 officers yesterday.

Tiada ulasan: