Selasa, 8 November 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


MAT NGANTUK TIPU LAGI

Posted: 08 Nov 2011 06:43 PM PST




MAT NGANTUK 11 ZZZZZZZZZZZZ




NOTA:
penyakit dolah sudah berjangkit
zzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzz
kah kah kah




BIMBANG SALAH GUNA, NGO TIMBANG FAIL INJUKSI HALANG SEBARAI FELDA
– minsider

KUALA LUMPUR, 9 Nov — Pertubuhan bukan kerajaan peneroka Felda telah memutuskan untuk memfailkan injunksi bagi menghalang perjanjian pajakan antara Felda Holdings dan Felda Global Ventures, yang dilapor akan berkuat kuasa 1 Januari depan, tetapi ia menunggu keputusan tribunal koperasi yang akan mendengar tuntutan difailkan oleh Gerakan Kebangkitan Peneroka Felda Kebangsaan (Bangkit).

Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman berkata permohonan mendapatkan injunksi berkaitan perjanjian itu, yang ada hubungan dengan usaha menyenaraikan Felda Global Ventures di Bursa Malaysia sudah pun diputuskan tetapi mahu melihat keputusan tribunal terlebih dahulu.

Penyenaraian Felda Global Ventures Holding dijangka dilakukan pertengahan tahun depan. Langkah itu yang bertujuan untuk mendapatkan dana bagi syarikat menjadi konglomerat global, diumumkan oleh Najib Razak semasa membentangkan Bajet 2012 di Parlimen awal bulan lalu.

"Kami sudah pun membuat aduan kepada Suruhanjaya Koperasi Malaysia, bulan lalu. Selain kami, ada juga beberapa pihak lain yang turut membuat aduan mengenai kedudukan Isa Samad sebagai Pengerusi Koperasi Permodalan Felda (KPF) yang baru kepada suruhanjaya," kata Mazlan kepada The Malaysian Insider.

Mazlan berkata sehingga tribunal membuat keputusan perjanjian pajakan di antara kedua-dua entiti itu juga tidak boleh diadakan.

"Mengikut maklumat yang kami terima, sebaik sahaja aduan dibuat, sehingga aduan kami ini didengar dan diputuskan oleh tribunal, perjanjian pajakan antara Felda Holdings dan Felda Global Ventures tidak boleh diadakan... jadi keputusan tribunal kena diketahui terlebih dahulu," kata Mazlan yang juga ahli jawatankuasa PAS pusat.

Mazlan berkata, jika keputusan tribunal menunjukkan kedudukan Isa sebagai pengerusi KPF tidak sah, maka proses penyenaraian Felda Global Ventures juga boleh dianggap sebagai tidak sah.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI CARA NAK REMBAT HARTA RAKYAT... kah kah kah..

kah kah kah.. DULU ZAMAN BRITISH ADA LADANG DUNLOP...ADA LADANG SIME DARBY...LADANG HARRISON CAULFIELD.... kah kah kah..

kah kah kah..SEMUA JADI KULI KERJA UNTUK KAYAKAN MAT SALEH... kah kah kah..

kah kah kah...SEKARANG ADA FELDA ... ORANG MELAYU JADI HAMBA ORANG MELAYU..... kah kah kah..

kah kah kah...SEMUA JADI KULI NAK KAYAKAN KRONI UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.... kah kah kah...

kah kah kah... FELDA DAN LADANG DUNLOP... TAKL ADA BEZA...kah kah kah..

kah kah kah...DUA DUA KAYAKAN TUAN EMPUNYA SAHAM.... kah kah kah


LAWAN DAN LAWAN




NOTA:

towkay mat saleh kira-kira lebih baik
tak bazir duit beli beg tangan
kah kah kah


NOTA:
tahukah anda kenapa isa samad dinobatkan?
apa hutang mat ngantuk pada mat isa?
hanya sebuah album akan menjawabhnya
apakah album itu?
kah kah kah


APA YANG DI KORBANKAN

Posted: 08 Nov 2011 11:42 AM PST




YANG DIKORBAN YANG TERKORBAN










NOTA:
pisau hendaklah tajam
pisau hendaklah tidak diperlihatkan kepada yang dijkorban
mengkorban taiak dihadapan kawan yang terkorban
yang dikorban tidak perlu terseksa

SURAT DARI PARA PEMBACA

aku memang suka baca blog tt, tapi bab2 agama ni aku tengok ngeri skit tt punya ulasan ditambah komen2 bangang sesetengah mangkok ayun bab2 agama..please la kalu tak tau dok diam lagi bagus.sekadar komen.
By rjan on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

Saya rasa hairan dengan sikap sesetengah pembaca TT yang mempersalahkan TT kerana memaparkan sikap kejam manusia terhadap lembu semasa upacara agama. Kalau nak makan lembu pun janganlah sampai menyeksa lembu itu dengan sedemikian zalimnya. Yang paling pelik ialah bila lembu yang disembelih oleh kafir tanpa siksa atau disembelih oleh seorang Muslim tanpa cop HALAL JAKIM tidak halal dimakan oleh umat Islam manakala lembu yang diseksa sebelum disembelih dihalalkan untuk makan.

Apadah jadi dengan sesetengah umat Islam Malaysia? Mana rasa belas kasihan? Tiada hati perut ke? Orang miskin macam saya pun tak ada selera nak makan lembu yang diseksa sedemikian. Dahlah nak dibunuh, dipanggang, dimasak, digoreng dan dibakar, diseksa pulak.
By Lembu Shahrizat on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

apakah tidak terlintas otak kamu wahai tukar tiub bahawa kita adalah hamba allah yang wajib suka dengan perintah Allah... wahai pembaca tukar tiub kau ingin melakukan kebaikkan kau memasang niat ingin melakukan pembaharuan ingatlah aku telah melihat banyak niat yang baik ini yang membawa kekufuran... 7 November 2011 2:02 PTG BODOHLAH MELAYU, SELALU NAK JADI HAMBA...PASAL TU OTAK CERDIK....BILER DAH JADI HAMBA MAKA TAKDER LA SOALAN...TAK DER SOALAN TAK DER PEMIKIRAN...BUAT BAIK DATANG BAIK...BUTA JAHAT DATANG JAHAT WALAUPUN ATAS NAMA TUHAN...SEMBELIH LEMBU SECARA KEJAM ITU JAHAT KER BAIK??? YANG KATA BAIK TU...MEMANG TAK DER SEL OTAK YANG BERFUNGSI..SEBAB BENDA TU MEMANG KEJAM...KALAU SEMBELIH LEMBU BOLEH GI SYURGA..SINGA, HARIMAU YANG BUNUH LEMBU KER UNTA PADA HARI RAYA HAJI PUN BOLEH PEGI SYURGA...PIKIRLA BANI MALAYU BODOH..
By Melayu dulu Hindu..jangan lupa.. on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/8/11

Bro,jgn jadi malaysia today, nak ulas isu2 agama... tapi ilmu takde.
By Anonymous on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

ni kes naya ni... macam pesta main tarik lembu je...
By siput on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/8/11

yang tak guna akal tu adalah keling..ada ke lembu haiwan suci? Haiwan mana ada suci atau hina? Ada ke haiwan jadi ibu manusia? Ni pakai akal tahap ape ni? Lagi teruk kat India....tikus pun suci...aku ingat lembu dan tikus pun mengeluh..kenapa bangang sangat manusia ni?
By Anonymous on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

Lu makan telo je la TT...jangan makan ayam..ikan..kambing...lembu..telo najib mesti lu suka punya...semua makan benda hidup..kejam..macam singa... lu bunuh virus hiv pun kejam juga...lu bunuh nyamuk pun kejam juga.....semua aktiviti membunuh adalah kejam... last-last lu matilah sendiri lagi baik...
By Anonymous on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

sembelih lembu tu tak kejam, tapi cara nak sembelih tu yang dilihat kejam. Macam jugak bank islam... tak makan riba ke? Hahahaha lawaknyaaa.... nampak macam tak makan riba, tapi bayaran balik lagi mahal daripada skim pinjaman yahudi. Habis tu salah agama islam ke? atau salah umat islam? pk sendiri la.
By Silap Kona on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

aidisafar.com? Temberang punya cerita! Tak ada autoriti cakap pasal Islam. Tak layak dijadikan sumber rujukan. Lembu kena korban? Apa je jadahnya masalah ni? Bukan lembu je kena makan manusia...kambing...unta....ayam itik...babi islam tak makan ...kafir makan! Ular? Kafir makan!..Biawak? Kafir makan...Ikan? semua makan...siput ...udang...semua benda hidup..Yang kuat melantak seafood tu...cina...yang kuat makan babi cina kat malaysia...sampai ada wabak JE!!!

Apa hal lembu kena korban isu?..Keling tak makan lembu dia punya pasal..kat sekolah memang patut ada sesi sembelih lembu..kambing ayam...kasi anak-anak muslim belajar cara sembelih..kat sekolah ada subjek agama Islam..so keling jangan sakit hati...kalau keling nak sembelih kambing pun boleh kat sekolah...atau kasi senang ah...tukar je haiwan kangbing kasi korban kat sekolah jadi keling pun boleh lapah sama...kambin sedap ma...keling suka kari kambing...
By Anonymous on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

Dulu Nabi korbankan anak sendiri......zaman sekarang pun islam korban anak sendiri buang bayi dalam tong sampah! tak cukup korbankan binatang Unta,lembu dan kambing semua nk potong macam orang jahil.
By Mulut Unta on SUARA AKU YANG DIKORBANKAN on 11/8/11

Gambar penyembelihan korban ini tidak patut dipaparkan di dada akhbar. Ini bukan pesta untuk dipertontonkan kepada orang ramai kerana ramai pencinta haiwan yang terdiri dari berbilang kaum dan bangsa tidak senang dan selesa melihat cara lembu ini dipelakukan sebelum dikorbankan. Kerana cara yang kurang sempurna dipraktikan dalam kebanyakkan upacara penyembelihan ini.Diharap para mufti mengeluarkan pendapat mereka bagaimana cara yang lebih manusiawi dalam menjalankan ibadah ini tanpa lembu2 ini disakiti sebelum mereka dikorbankan.
By Anonymous on SUARA HATI SAEKOR LEMBU on 11/8/11

PROGRAM MELAWAN UNTUK DI IKUTI

Posted: 08 Nov 2011 11:36 AM PST




NOTA:

semua dijemput hadir
malam esok di bangsar utama

pada ahad ini di dewan perhimpuan china

semua program melawan
bukan program membodek

kalau program membodek
tak akan diiklankan


FORUM ANAK MUDA MALAM ESOK












PESAT ANAK MUDA 13/11 INI




LAGI AGENDA ROMPAK FELDA OLEH GEROMBOLAN

Posted: 08 Nov 2011 11:32 AM PST



ANAK SYARIKAT FELDA TERGADAI! BERBANGGAKAH ISA SAMAD DAN SABRI AHMAD KHIANATI WARGA FELDA
?


Jika melihat kepada struktur penyenaraian Felda Global Ventures yang akan bermula bulan Mac 2012 seperti berikut:




Adalah jelas bahawa ORGANISASI FELDA sudah kehilangan HAK PEMILIKAN DAN REPRESENTASI di dalam anak-anak syarikatnya. Yang ada sekadar kaitan nama Koperasi Permodalan Felda (KPF), iaitu sebuah Koperasi usahasama peneroka dan kakitangan yang memegang 30% sahaja daripada hak terhadap anak-anak syarikat Felda. Sebelum itu KPF memegang hak sebanyak 51% ke atas anak-anak syarikatnya dan FELDA memegang 49% melalui pemilikan 100% terhadap Felda Global Ventures.

Namun, Isa Buangan UMNO dan Sabri Buangan Sime Darby mewujudkan struktur pra-penyenaraian (struktur silap mata) untuk menampakkan KPF memegang 60% dan FELDA 40% bagi menutup mata peneroka dan kakitangan. Sedangkan, dalam STRUKTUR SEBENAR SEMASA PENYENARAIAN, KPF memegang hanya 30% dalam anak-anak syarikat manakala HAK PEMILIKAN DAN REPRESENTASI organisasi FELDA terpelanting keluar dan diganti 70% pelabur luar. STRUKTUR SEBENAR SEMASA PENYENARAIAN di atas boleh dirujuk di 2-3 blog anjing rasmi Isa yang dibayar hampir RM3 juta bagi menyiarkan perkara isu penyenaraian Felda dan turut disiarkan di TV dan akhbar-akhbar utama.

SOALANNYA: APA PERLU NAMA FELDA DILETAKKAN PADA FELDA GLOBAL VENTURES SERTA NAMA FELDA PADA ANAK-ANAK SYARIKAT FELDA YANG LAIN JIKA FELDA TIDAK MENDAPAT APA-APA MANFAAT SELEPAS PENYENARAIAN?

Sekadar menggunakan nama FELDA kerana wujudnya saham Koperasi Permodalan Felda sebanyak 30% adalah SALAH kerana KPF sendiri tidak memberi apa-apa pulangan kepada BELANJAWAN ORGANISASI FELDA kecuali kepada ahli-ahli koperasi semata-mata.

Malah sebagai perbandingan, pemilikan Koperasi Permodalan Felda dalam syarikat Power Root adalah 33% dan tidak pula Power Root beroleh hak menggunakan nama FELDA kerana penggunaan nama FELDA adalah dengan kebenaran pengurusan dan Lembaga Pengarah FELDA sahaja. Dengan FELDA menarik balik kebenaran menggunakan nama FELDA iaitu nama cop dagangnya kepada Felda Global Ventures dan anak-anak syarikat, ianya akan memberikan IMPAK seperti berikut:

1. MEMBONGKAR HASRAT SEBENAR Isa Samad dan Sabri Ahmad menggadaikan segala pendapatan, aset dan hartanah FELDA milik bersama pengurusan dan peneroka kepada pelabur luar. Tiada guna FELDA membenarkan lagi namanya dipakai sekadar menyokong PEMBOHONGAN Isa Samad dan Sabri Ahmad bahawa ini untuk kebaikan FELDA. Dengan tiadanya nama Felda, lebih mudah difahami bahawa, FELDA sudah tiada apa-apa kaitan dengan Felda Global Ventures dan anak-anak syarikatnya.

2. MEMBONGKAR KEHILANGAN PENDAPATAN BELANJAWAN FELDA untuk pembangunan pertanian dan sosio-ekonomi peneroka FELDA. Sekurang-kurangnya RM1.5 billion perbelanjaan dan faedah untuk peneroka sahaja akan HILANG melalui penyenaraian anak-anak syarikat dan pajakan tanah-tanah FELDA yang bakal bermula 1.1.2012. FAKTA KEHILANGAN PENDAPATAN BELANJAWAN FELDA INI TERDAPAT DALAM SURAT PAJAKAN DI ANTARA FELDA DAN FELDA GLOBAL VENTURES. IANYA BOLEH DIPEROLEHI JIKA PENEROKA MENYAMAN FELDA DARIPADA BERSETUJU TERHADAP KEPUTUSAN-KEPUTUSAN INI DAN MEMINTA SURAT PAJAKAN DISERAHKAN DAN DITELITI PENEROKA-PENEROKA DAN DIPERSETUJUI SECARA REFERENDUM TERLEBIH DAHULU

3. ANAK-ANAK SYARIKAT FELDA HILANG IDENTITI DAN KLIEN UTAMA. Apabila Felda sudah tidak lagi mengiktiraf anak-anak syarikatnya kerana sudah kehilangan HAK SECARA TOTAL, pekerja-pekerja anak syarikat dijangka mengalami krisis identiti apabila tidak lagi dapat berbangga menjadi sebahagian dari FELDA. Impak kewangan juga bakal dirasai anak-anak syarikat seperti:

a. FELDA ENGGAN MENGGUNAKAN PERKHIDMATAN DAN PRODUK ANAK SYARIKAT. Diketahui bahawa FELDA terpaksa guna perkhidmatan anak syarikat FELDA seperti Felda Security (FELSCO) yang mahalnya mengalahkan askar Gurkha tetapi atas FELSCO memberi pulangan pendapatan dan ramai anak-anak Felda di situ, FELDA memejamkan matanya. Begitu jua anak syarikat FELDA lain seperti Felda Prodata dan Felda Engineering yang diberi upah premium. Apabila FELDA jatuh miskin dirampas pendapatannya oleh Isa Samad dan Sabri Ahmad, Felda perlu berhemat dan mencari syarikat lain bagi mendapat perkhidmatan sama dengan harga lebih murah seperti syarikat bumiputera lain.

b. KRISIS IDENTITI ANAK SYARIKAT akan dirasai oleh anak syarikat Felda seperti Delima Oils yang berbangga mengeluarkan minyak Saji dengan tagline Felda Best, Produk Bermutu Keluaran Felda. Bayangkan warga Felda selepas ini memboikot minyak Saji yang dikuasai 70% pelabur luar.

c. PENEROKA MEMBOIKOT KILANG SAWIT FELDA. Sebelum ini pengurusan FELDA boleh juga memujuk peneroka menghantar buah sawit kepada Kilang-Kilang Felda di bawah Felda Palm Industries kerana banyak faedah dan dana dipulangkan kembali FELDA kepada peneroka, tetapi dengan kehilangan kemudahan dan keistimewaan sebagai peneroka seperti pinjaman perumahan tanpa faedah, pendidikan, kesihatan, kerohanian, sukan, usahawan dan lain-lain, peneroka-peneroka punya hak sepenuhnya tidak menjual buah sawitnya kepada FELDA. Perlu diiingat bahawa lebih 90% peneroka sudah memiliki geran dan jika 30 hari sahaja peneroka-peneroka ini boikot kilang-kilang Felda, akan hilang kerjalah semua pengurusan dan pekerja-pekerja kilang tersebut. Peneroka-peneroka tetap mempunyai tanah dan pendapatan lain masing-masing.

Oleh itu, dituntut supaya FELDA mengeluarkan namanya dari nama Felda Global Ventures dan anak-anak syarikat Felda yang bakal digadai kepada pelabur luar. Tak usahlah diikutkan sikap Ali Baba penyangak-penyangak UMNO di luar sana di mana syarikatnya Pengerusinya Orang Melayu, Lembaga Pengarah Orang Melayu ada 2-3 tapi ada hati nak dipanggil syarikat bumiputera walaupun yang empunya duit dan melakukan kerja tersebut dengan gigih adalah bangsa lain.


TANDA TANYA?

Posted: 08 Nov 2011 03:11 AM PST





APA KHABAR?


apa khabar tuan peguam?
tuan peguam di mana?
kes dah selesai belum?

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

BERITA BARU MASUK

Posted: 08 Nov 2011 02:13 AM PST




MEMBALING BATU KELUAR SUARA




ROSMAH DAN NAJIB PULANG LEBIH AWAL

Ajensi Berita: Makkah 8 March – Najib Razak kelihatan membaling batui di Jamrah. Batu batu yang baling oleh Rosmah dan Naib melantun keluar. Ini menjadikan suasana sadikit kelam kabut tetapi terkawal.

Tetiba keluar satu suara' ... lu siapa mau baling sma gua.. lu pun sama macam gua gua... lu pikir laaa sendiri...pasai apa baling baling batu...'

Bila mendengar suara ini Rosmah dan Najib terus beredar. Mereak dengan segera mengambil pesawat udara berangkat ke Dubai.

Berita ini dapat menenangkan orang ramai yang pada
pagi ini tertanya-tanya kenapa Rosmah dan Najib pulang awal. Malah
Mufti Perlis turut juga merasa hairan kerana
Rosmah dan Najib pulang lebih awal sebelum ibadah haji selesai.

Terbukti tidak tepat laporan blok dan laman
yang mengatakan Najib pulang awal kerana
Muhyiddin sedang merancang untuk mengambil kerusi Najib. ( AJENSI)

SHAHRIZAT LEMBU ATAU LEMBU SHARIZAT

Posted: 08 Nov 2011 12:44 AM PST




SUSU GANTUNG KELUARAN SHAHRIZAT










nota:
shahrizat bukan sahaja
boleh jual peha
tapi shahrizat boleh juga
jual susu

kah kah kah


PROJEK LEMBU : PM , MENTERI BERBOHONG, DAKWA PKR - mkini

Najib Abdul Razak dan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Noh Omar berbohong kepada Dewan Rakyat berhubung kenyataan mereka mengenai pinjaman mudah yang diberikan kepada Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC), dakwa PKR.

Menurut pengarah strategik PKR, Rafizi Ramli, keseluruhan pinjaman mudah dan pemberian geran berjumlah lebih RM256 juta telah dikeluarkan oleh syarikat penternakan lembu yang dimiliki oleh suami dan anak-anak seorang menteri kabinet itu.

Sambil mengedarkan dokumen daripada Suruhanjaya Syarikat dan penyata akaun untuk menyokong dakwaannya, Rafizi berkata bahawa maklumat transaksi dalam dokumen berkenaan dengan jelas menunjukkan bahawa keseluruhan jumlah telah dikeluarkan pada 31 Mac 2009

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... INI PROJEK SYARIKAT LEMBU KELUARGA SHAHRIZAT.... kah kah kah..

kah kah kah.... NAMPAKNYA SHAHRIZAT AKAN DIJADIKAN LEMBU KORBAN.... kah kah kah...

kah kah kah... SHAHRIZAT REMBAT DUIT 250 JUTA RINGGIT..DUIT ORANG RAMAI.. kah kah kah...

kah lah kah...SHAHRIZAT MERAUNG JUMPA ANWAR... MINTA TAUBAT TAK BUAT LAGI... kah kah kah..

kah kah kah..SHAHRIZAT JANJI DENGAN ANWAR AKAN BUKA CEERITA DALAM.. KALAU KES LEMBU DITAMATKAN.... kah kah kah


KENAPA LEMBU SHAHRIZAT MAHAL MARI KITA BUAT MATH DALAM BAHASA MELAYU

projek lembu shahrizat berharga 250 juta ringgit
sekarang hanya ada 8,000 lermbu

satu ekor lembu biasa dalam pasaran dijual dengan harga 3000 ringgit
jika jual semua lembu boleh dapat 24 juta ringgit
ada lagi lebih dari 226 juta ringgit


macam mana ini?

dengan belanja 250 juta ringgit ini
bermakna 8,000 ekor lembu berharga lebih dari 30,000 ringgit saekor
jangan hairan ini lebih mahal dari lembu kobe yang hidup minum beer

ini bukan lembu biasa
ini lembu shahrizat
sharizat lembu opps...maaf lembu shahrizat ini lebih mahal
kerana lembu lembu ini minum air dari terlaga zam zam
kah kah kah


MACAM MACAM PUNYA HAJI

Posted: 07 Nov 2011 09:09 PM PST





INI HAJI DARI DUBAI









NOTA:
kita tahu ada haji kecil
ini nama diberi oleh orang melayu
untuk umrah

ada haji sangkut
ada haji main dam
ada haji bakuteh
ada haji malboro

kini ada satu lagi haji
ini juga nama yang diberi oleh orang melayu

haji ini ialah haji transit
atau haji dubai
balik dari mekah boleh transit di dubai
untuk bershopping
hukum haji transit ini ialah:
untuk yang kaya: wajib
untuk yang tak berapa kaya: wajib
untuk yang nak jadi calon: wajib
untuk yang tak kaya: wajib berangan-angan
untuk yang tak pergi haji: wajib buat cerita kah kah kah

haji transit atau haji dubai ini
akan lebih afdal kalau ada laporan
dalam utisan meloya atau rtm


DARI FACEBOOK RONASINA:

wukuf di shopping complex, saie di dalamnya dan melontar duit di kedai beg, kasut dan jewel.


SIAPA MELAYU INi?

Posted: 07 Nov 2011 08:39 PM PST




SIAPA KULI KETUANAN MELAYU




AGENDA DAP HAKIS DOMINASI MELAYU , KARUT, KATA AZIZ BARI - mkini

Kebimbangan yang cuba dibangkitkan oleh akhbar harian Utusan Malaysia bahawa DAP akan mengurangkan saiz perkhidmatan awam yang didominasi oleh orang Melayu adalah tidak berasas kerana kedudukan mereka dilindungi undang-undang, kata pakar perlembagaan negara Profesor Abdul Aziz Bari.

"Dalam mana-mana kes, kedudukan anggota perkhidmatan awam dilindungi oleh perlembagaan. Maka ketakutan yang cuba disemai oleh Utusan adalah karut semata-mata.

"Angota perkhidmatan awam tidak boleh dipecat dengan senang. Begitu juga dengan kenaikan pangkat mereka dan perkara sebagainya," kata Abdul Aziz dalam satu kenyataan media kepada Malaysiakini.

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH


woit...YANG INI PROFESOR AZIZ INI SALAH BESAR.... kah kah kah..

kah kah kah...SILAP BESAR.... kah kah kah..

kah kah kah..MEMANG BETUL AGENDA DAP AKAN HAKIS DOMINASI MELAYU... kah kah kah..

woit...BUKAN SAJA DAP NAK HAKIS MELAYU...MELAYU PUN RAMAI NAK JOIN SAMA...kah kah kah..

kah kah kah..MEMANG DI TUNGGU DAN DI NANTI NANTI HAKISAN INI...kah kah kah..

kah kah kah...DAH LAAAAMAAAAA DAAAA.... DAH 54 TAHUN... kah kah klah

kah kah kah..BUKAN NAK DI HAKISKAN SAJA ... NAK DIHUMBANKAN TERUS.... kaqh kah kah...

woit.... MELAYU YANG AKAN DI HAKIS IALAH MELAYU UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU GEROMBOLAN....kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU KETUANAN MELAYU... kah kah kah..

kah kah kah..MELAYU BUMIPUTERA ISLAM KONTREKTOR KELAS F.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU JUAL KONTREK.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU MAKAN KOMISEN JUAL PROJEK PADA CUKONG.... kah kah kah..

kahn kah kah...MELAYU BELI KAPAL SELAM... KEMUDIAN BUNUH ALTANTUYA...kah kah kah

kah kah kah...MELAYU TAK ADA KEILMUAN ...KAKI BODEK DI UNIVERSITI.... kah kah kah..

kah kah kah..MELAYU YANG HANYA LAYAK JAGA REBAN AYAM... TAPI JADI MUFTI.... kah kah kah

kah kah kah...PALING AKHIR NAK BENAMKAN EEEEE YANG MENGAKU MELAYU...kah kah kah


MELAYU MULUT BESAR


NOTA:
mulut besar
suka makan free


Tiada ulasan: