Ahad, 27 November 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Lebih Teruk Dari Yahudi...Umno parti penghianat yang ancam kepentingan Melayu...!!!

Posted: 27 Nov 2011 01:32 AM PST

 

Hanya Umno, yang merupakan komponen teras Barisan Nasional (BN) menjadi ancaman kepada kepentingan orang Melayu .Umno bukan sahaja menjadi ancaman kepada orang Melayu tetapi juga kepada rakyat Malaysia dengan sikapnya yang menggunakan dan mempertahankan pelanggaran hak asasi manusia, rasuah dan salah guna kuasa.

Dengan menanam rasa takut serta menggunakan ugutan, Umno mengaburkan mata rakyat daripada skandal-skandal kewangan dan rasuah yang telah mengakibatkan kehilangan beratus-ratus bilion ringgit..

Selama ini Umno telah menggunakan taktik kejam untuk menipu dan menanam perasaan takut di kalangan orang Melayu, kononnya DAP menjadi pengancam kepada hak dan kepentingan mereka.

Ini langsung tidak berasas kerana perkhidmatan awam, polis dan tentera semuanya dikawal Melayu. Manakala sektor-sektor kritikal dalam ekonomi seperti insurans, perbankan, industri automobil, pelabuhan dan lebuh raya semuanya juga dikawal oleh usahawan-usahawan atau syarikat-syarikat Melayu..

Tindakan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga Timbalan Presiden Umno mempertahankan agenda perkauman partinya dan bahawa beliau adalah Melayu dahulu dan rakyat Malaysia kemudian merupakan bukti bahawa 1 Malaysia adalah slogan kosong yang hanya bertujuan untuk mengaut undi dan akan dibuang selepas pilihan raya umum ke-13.

Yang lebih mengejutkan, Muhyiddin tidak merasa bahawa tindakannya untuk memperjuangkan agenda perkauman Melayu adalah bercanggah atau tidak konsisten dengan agenda rakyat Malaysia bukan Melayu.

Malah Muhyiddin menggunakan logik yang tidak masuk akal bahawa pemimpin DAP seperti Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng  merupakan Cina cauvinis walaupun DAP telah berjuang untuk semua rakyat Malaysia dan keahlian parti ini terbuka kepada semua termasuk Melayu, India, Iban dan Kadazan.

Muhyiddin dengan mudah juga telah lupa bahawa Lim Guan Eng telah dipenjarakan dan kehilangan kerusi Parlimen kerana memperjuangkan nasib seorang gadis Melayu bawah umur yang menjadi mangsa rogol  Rahim Tamby chik  bekas ketua menteri melaka yang merupakan  dalang / perancang utama video lucah Datuk T  yang menfitnah ketua pembangkang  Datuk Seri Anwar Ibrahim...

 

corruption in making....lepas bantuan budak sekolah , bantuan pendapatan di bawah RM 3 k kini bantuan beli buku sekolah...kita jangan tertipu dengan taktik perasuah kaki tipu si penipu PM 1 Malingsia....!!!

Posted: 27 Nov 2011 12:55 AM PST

 

 

Baucer buku bernilai RM200 untuk penuntut institusi pengajian tinggi (IPT), yang diumumkan dalam Bajet 2012, boleh mula digunakan pada awal pengajian tahun depan, kata Ketua Setiausaha Kementerian Pengajian Tinggi Datuk Ab Rahim Md Noor.

Beliau berkata mekanisme untuk menentukan kaedah menukarkan baucer dengan buku untuk dimanfaatkan penuntut akan diumumkan oleh Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Khaled Nordin tidak lama lagi.

Kira-kira 1.2 juta pelajar akan menikmati kemudahan itu, katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Program Kita Cakna Kerjaya Kolej Komuniti Malaysia 2011 di sini, malam tadi, lapor Bernama Online.

Ab Rahim berkata langkah kerajaan memberi peruntukan tambahan kepada penuntut membuktikan kerajaan prihatin terhadap masa depan bidang pendidikan negara untuk melahirkan modal insan yang berkualiti.

Dalam Bajet 2012, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian baucer buku RM200 kepada semua penuntut warganegara Malaysia di institusi pengajian tinggi awam dan swasta, matrikulasi dan pelajar tingkatan enam.

 

penyapu sial

jangan lupa pemberian bantuan rasuah sebegini adalah untuk memancing undi...pilihanraya dah dekat...ingat duit yang dia malaun ni bagi hasil rembat duit rakyat jugak...jangan lupa sebelum pengumuman pemberian rasuah ini...kita rakyat telah di sajikan pelbagai kenaikan harga minyak dan barangan yang tak masuk akal...tapi gaji seciput tak naik..duit tu sebenarnya duit rakyat...kelabu asap kunun macam robin hood monggolia...

dan jangan lupa...jika kita rakyat terperangkap dengan helah ini...dan BN memerintah lagi...maknanya bersiap sedialah untuk kenaikan harga barangan dan perkhidmatan yang tak masuk akal dan menjerut leher rakyat...yang pasti cukai GST gasak sampai terlungkup menunggu...tu belom top up prepaid kad dll...hanya lembu lembu bodoh yang menjilat burid UMNO aje suka di lembukan turun temurun...

misteri beruk khairy cuba londeh seluar dalam bapak mertua sambil zipkan seluar dalam shahrizat....kah kah kah....!!!!

Posted: 26 Nov 2011 03:43 PM PST

 

 

Ramai yang tertanya-tanya mengapa Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin merupakan satu-satunya yang cuba sedaya upaya untuk mempertahankan keadaan kucar-kacir yang dibuat oleh keluarga Shahrizat Jalil berkenaan kejatuhan Gemas-NFC yang bernilai lebih RM250juta. Usaha bersemangat beliau hanya dijejaskan apabila "lembu" yang dibeli bukan seperti yang dilaporkan pada mulanya tetapi dua kondominium. Ini telah diakui oleh Salleh Ismail, bos NFC dan suami Shahrizat sendiri.

Maka tidak masuk akal bagi Khairy untuk membuka mulutnya lagi, beliau tidak sedar sehingga beliau melihat senyuman di wajah 'kawan-kawan'. Beliau mungkin telah benar-benar terkejut selepas itu, tetapi sebenarnya semua orang membuat justifikasi bodoh, malah orang yang paling bijak di dunia membuat keputusan bodoh. Perkara yang terbaik ialah: lebih bijak mereka fikir diri mereka, lebih keras mereka membuat anda ketawa.

Namun, apabila Khairy Jamaludin mempertahankannya, beliau tidak cuba untuk menjadi pintar; beliau mementingkan diri sendiri mungkin kerana untuk melindungi dirinya daripada akibat kejatuhan Shahrizat dan juga melindungi bapa mertuanya. Mengapa? Kerana ia adalah sepanjang tempoh Abdullah Badawi sebagai Perdana Menterilah keseluruhan skim membuat wangnya dilahirkan dan dilaksanakan.

Khairy ketika itu merupakan ketua bagi orang bodoh di tingkat keempat, di mana idea tersebut telah dipromosikan olehnya selepas Kementerian Pertanian yang ketika itu diketuai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin membayangkannya. Badawi ketika itu cuba untuk mempelbagaikan ekonomi dengan mengubah pertanian ke dalam perniagaan sebenar, oleh itu slogan "Pertanian itu Perniagaan" atau Pertanian juga Perniagaan muncul di papan iklan di seluruh negara. Seseorang boleh mengandaikan dengan selamat bahwa ini adalah idea Khairy. Tidak hairanlah beliau mempertahankannya seolah-olah ia adalah projek kesayangannya!

Malah, Muhyiddin telah melawat NFC di Gemas untuk mengetahui apa yang sedang berlaku dengan projek ini pada 23 Jun 2011. Di ladang itu, pelawat yang dibezakan diberitahu bahawa "Ia adalah satu tanggapan salah bahawa pertanian tidak menguntungkan. Kami juga mahu menunjukkan bahawa Malaysia mampu menghasilkan daging lembu berkualiti tinggi," Malay Mali telah melaporkan Ketua Pegawai Eksekutif NFCIzran Salleh sebagai berkata demikian. Izran, bersama-sama dengan abangnya Izmir dan kakak Izzana, telah menubuhkan ladang lembu merekadi atas tapak 5,000 ekar di Gemas, Negeri Sembilan pada tahun 2008.


Malangnya kejatuhan yang tak dpt dipertahankan dan apa yang keluar dari mulut Khairy bukan sahaja tidak masuk akal tetapi juga kedengaran agak bodoh. Pertahanan daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pertanian Noh Omar adalah separuh benar, menyebabkan lebih banyak soalan daripada memberikan jawapan. Kemudian Badawi masuk campur tanpa memberi sebarang fakta berkaitan seperti biasa, dan akhirnya, Muhyiddin sendiri putus asa dengan cubaan untuk menerangkan. Dia dengan sombongnya memberitahu rakyat untuk membuat kesimpulan mereka sendiri.
Cuma sekawan lembu?

Sementara UMNO cuba untuk mempertahankan NFC yang gagal, menggambarkannya sebagai satu kejayaan melalui media, seseorang boleh membuat kesimpulan mudah dari klip video yang disiarkan melalui syarikat-syarikat televisyen UMNO yang menunjukkan Cuma sekawan lembu yang mereka ada di seluruh 5,000 ekar ladang. Ia amat nyata bahawa semuanya kurus, lembu-lembu tersebut jelas kekurangan makanan walaupun dengan pinjaman RM250 juta lembut.

Nampaknya tidak ada sesiapa dalam BN-UMNO mahu mengambil tanggungjawab dan Najib cukup gembira tidak menggali jauh ke dalam perkara itu kerana ini telah memberikan kepadanya beberapa kelebihan berbanding Muhyiddin. Ya, TPM mendapat kesan-kesan negatif kerana beliau adalah MenteriPertanian ketika itu. Tetapi Najib – jika beliau fikir beliau tidak perlu bertanggungjawab - juga Timbalan Perdana Menteri ketika itu. Malangnya, masalah rakyat Malaysia dengan Najib masih ada – beliau benar-benarseorang pemimpin yang paling tidak bertanggungjawab dan mengambil berat hanya tentang glamor dan keseronokan peribadi.

Shahrizat dan keluarganya benar-benar bernasib baik kerana mempunyai Najib sebagai Perdana Menteri. Shahrizat juga sedar bahawa NFC akan dipertahankan dalam semua keadaan kerana ia akan menjadi paya UMNO. Wakil-wakil yang menghadiri perhimpunan tahunan Disember pasti akan menuntut untuk tahu bagaimana projek itu akhirnya diberikan kepada keluarganya? Mengapa pembida lain bagi projek Lamberts Agricultural Trade (M) Sdn Bhd, sebuah syarikat berpangkalan di Australia, menarik diri daripada skim ini? Itu adalah satu lagi kisah yang akan diberitahu pada hari yang lain, diharap bersabar.
Siapa semakin kaya, siapa semakin miskin


Sekarang semua orang cuba untuk menjauhkan dirinya dari kejatuhan. Noh Omar baru-baru ini memberitahu kita bahawa pinjaman RM250 juta adalah tidak dirujuk kepada Kabinet. Tetapi Kabinet mana? Kabinet Badawi atau Kabinet Najib?

Keseluruhan kisah ini telah mendedahkan warna sebenar BN-UMNO dan menteri-menteri Malaysia. Malangnya, kerajaan UMNO-BN tidak mempunyai idea bagaimana untuk menyelamatkan NFC atau apa yang perlu dibuat dengannya. Perkara yang mudah dilakukan yang merupakan norma bagi kerajaan UMNO-BN adalah untuk memberhentikan NFC. Adakah ini bermakna keluarga Shahrizat akan menjadi RM250juta lebih kaya dan rakyat RM250juta lebih miskin?

Tiada siapa yang akan tahu sehingga audit yang menyeluruh dijalankan. Jadi ini adalah mengapa siasatan yang sewajarnya perlu dijalankan. Malangnya, selepas RCI Teoh Beng Hock, tidak ramai yang mempunyai kepercayaan dalam mana-mana institusi lagi. Ia kelihatan seperti lebih banyak wang rakyat akan dicampakkan, bukan ke dalam longkang, tetapi sudah tentu ke dalam tahi lembu di Gemas.

 

Malaysia Chronicle

Polis haramjadah dan mamak bangla pukimak bersekongkol dengan UMNOPORNO..dah tak ada kerja lain nak menfitnah kerajaan PR ke...????

Posted: 26 Nov 2011 03:33 PM PST

Polis akan mengambil keterangan Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Komtar Ng Wei Aik berhubung laporan polis yang dibuat oleh seorang wanita terhadap wakil rakyat itu yang didakwa menghina dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap suaminya.

Ketua Polis Negeri Datuk Ayub Yaakob berkata polis juga akan memanggil beberapa saksi lain untuk direkodkan keterangan mereka.(gambar hiasan)

"Satu kertas siasatan telah dibuka bagi menyiasat, kita akan panggil mereka yang terbabit dengan kejadian itu termasuk Adun berkenaan," katanya kepada pemberita selepas Program Hari Bertemu Pelanggan Polis Diraja Malaysia (PDRM)Kontinjen Pulau Pinang di sini Khamis.

Peniaga barangan lusuh, Sarimah Packeer Mohamed, 43, semalam membuat laporan polis mendakwa Ng telah mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina suaminya seorang warganegara Bangladesh di hadapan orang ramai ketika membuat lawatan ke kawasan kebakaran rumah kedai di Jalan Gudwara di sini Rabu.

Sarimah dan suaminya yang merupakan antara tiga mangsa kebakaran itu mendakwa mereka telah dicemuh dan dihina oleh seorang wakil rakyat DAP dan menuduh mereka sebagai pengkhianat negara dan penyebab berlakunya kebakaran itu.

Ayub turut mengesahkan polis ada menerima laporan yang dibuat oleh suami Sarimah yang mendakwa diugut bunuh oleh dua lelaki yang tidak dikenali petang Rabu.

"Dalam laporan itu, dia mendakwa didatangi dua lelaki dengan memakai topi keledar wiser dan mengugut akan membunuhnya dan mangsa yang bimbang dengan keselamatannya membuat laporan polis berhubung kejadian itu," katanya.

Katanya polis juga menyiasat sama ada ugutan bunuh itu mempunyai kaitan dengan laporan polis yang dibuat isterinya.

penyapu sial

macam sundal polis kaki bodek UMNOPORNO nie...kelam kabut dan mcm ribut polis pergi siasat beb..sebab nak jadikan ini sebagai bahan politik murahan Umno..kut-kut boleh ambil PP semuala...senang gini aje...negeri negeri di tadbirkan PR...lantik aje ketua polis jadi MB atau KM...kan elok...tak gitu...leh buat undang undang sesuka hati ikut selera kepala mak bapak lu UMNOPORNO....!!!!

Jerat Akan Makan Tuan

Posted: 26 Nov 2011 03:18 PM PST

UMNOPORNO seperti musang...akan termasuk jerat  sendiri...baru padan muka...kah kah kah....!!!

Kerajaan BN tidak menghormati pandangan umum khususnya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) apabila meneruskan bacaan kedua Rang Undang-Undang (RUU) Perhimpunan Aman di Dewan Rakyat.

RUU yang dibentang pada Isnin lalu untuk bacaan kali pertama itu jelas tidak mengambil kira pandangan Suhakam dan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah Laku Polis (IPCMC) yang diwujudkan untuk menangani isu-isu berkenaan hak asasi dan demokrasi.

Rang undnag-undang ini bukan untuk mengizinkan perhimpunan tapi undang-undang untuk memperuntukkan sekatan bagi menghalang perhimpunan aman diadakan.

Ia menunjukkan kerajaan mengenepikan saranan dan cadangan yang dibuat oleh Suhakam dan IPCMC yang mencadangkan supaya rakyat diberi ruang kebebasan yang lebih baik kepada ruang demokrasi di negara ini..

Yang  kita kesal Rang Undang-undang ini dibentangkan secara tergesa-gesa untuk diluluskan dan ada yang bertentangan dengan Perlembagaan yang memperuntukkan hak berhimpun dan menyifatkan RUU itu seperti "keluar mulut harimau masuk mulut buaya..

Ianya  bukan untuk mengizinkan perhimpunan tapi undang-undang untuk memperuntukkan sekatan bagi menghalang perhimpunan aman diadakan.

RUU itu lebih teruk daripada Sekyen 27 Akta Polis yang menyebut mana-mana premis persendirian tidak perlu kepada permit untuk perhimpunan.

Sekyen 27 Akta Polis seperti ditafsirkan di mahkamah iaitu tempat persendirian dibolehkan untuk berhimpuntanpa perlu diberitah tapi dalam rang undnag-undang ini, tempat persendirian pun tidak dibolehkan...

Umno BN harus sedar RUU itu bakal menjerat mereka kerana merekalah yang selalu mengadakan program di premis awam seperti sekolah, yang disenarikan sebagai salah satu tempat yng dilarang berhimpun.

Harap kerajaan sedar ada beberapa perkara yang menjerat mereka.Kalau Umno sedar kita percaya kerajaan akan tarik balik. Kalau Umno BN buat program di sekolah, kita bantah, Umno nak buat program di mana?..

Sementara itu,  kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein bahawa kerajaan tidak akan melayan tuntutan supaya RUU ini ditarik balik di bidas..

Ianya membuktikan kerajaan enggan menerima pandangan orang lain.Inilah dia sikap keras kepala kerajaan UMNOPORNO yang tidak boleh menerima pandangan orang lain. Suhakam selaku penasihat yang menasihati soal demokrasi telah menasihati kerajaan.

Kerajaan habis duit RM10 juta untuk tubuh suruhanjaya pembaikan polis tapi nasihat mereka kita tak guna.Kita bayar gaji, elaun kepada Suhakam tapi kita tak dengar pendapat mereka..

Tiada ulasan: