Jumaat, 25 November 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


KETAGIH TIPU RAKYAT...BERIBU AKTA DI UBAH DAN DI GUBAH....TUJUAN SUDAH JELAS....MENUTUP MULUT RAKYAT YANG BANGKIT MENENTANG KERAJAAN UMNOPORNO...!!!

Posted: 25 Nov 2011 05:00 AM PST

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata Akta baru yang bakal menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Mac tahun depan tetap mempunyai ciri-ciri penahanan tanpa bicara bagi menangani aktiviti militan dan keganasan yang mengancam negara.

Menurutnya lagi dua akta itu akan mempunyai persamaan dengan pendekatan dalam Akta Patriot Amerika Syarikat, Akta Pencegahan Keganasan United Kingdom dan Akta Antikeganasan Australia yang dikuatkuasakan di negara-negara yang terkenal dengan perjuangan hak asasi manusia itu.

Inilah masalah Umno. Mereka masih anggap rakyat negara ini hidup dalam zaman Raja Bersiung –yang mudah untuk ditipu. Umno tipu rakyat dengan permainan istilah. Nama ISA tidak lagi digunakan tapi dua Akta yang masih mempunyai roh dan jasad seperti ISA akan diperkenalkan untuk terus menerus menzalimi rakyat.

Untuk Umno dan Hishamuddin kita ingin mengatakan bahawa rakyat menentang ISA bukan kerana namanya. ISA ditentang kerana isi kandungan Akta tersebut. ISA ditentang kerana ia membenarkan seseorang itu ditahan tanpa bicara.

Penahanan tanpa bicara adalah mekanisme yang subur kepada penyalahgunaan kuasa. Penahanan tanpa bicara menutup rapat pintu Mahkamah sehingga keadilan tidak dibenarkan masuk. Penahanan tanpa bicara melanggar prinsip asas dalam undang-undang yang diterima secara universal iaitu seseorang itu dianggap tidak bersalah melainkan dibuktikan bersalah.

Bagaimana Kerajaaan boleh membuktikan seseorang itu bersalah jika orang itu tidak dibicarakan dan bagaimana seseorang itu boleh mencabar bahawa beliau tidak bersalah jika ia tidak dibenarkan untuk pergi ke Mahkamah untuk dibicarakan.

Apa guna ISA dimansuhkan jika roh ISA iaitu penahanan tanpa bicara diserap pula ke dalam dua Akta yang akan digubal oleh Umno nanti. Dalam bahasa Inggeris tindakan Umno ini dipanggil “ old wine in a new bottle” ( arak yang lama di dalam botol yang baru” ). Maknanya dua Akta yang akan menggantikan ISA adalah benda yang sama yang dihiasi dengan “make up” yang baru bagi menutup wajah asalnya yang hodoh.

Hishamuddin menyatakan Akta yang akan menggantikan ISA nanti akan akan mempunyai persamaan dengan Akta Patriot Amerika Syarikat, Akta Pencegahan Keganasan United Kingdom dan Akta Antikeganasan.

Mengapa kita harus meniru negara lain dalam menggubal undang-undang yang melanggar prinsip keadilan. Jika Umno ketagih ingin meniru Amerika sebagai contoh kenapa tidak tiru aspek positif demokrasi negara tersebut. Mengapa sebagai contoh Umno tidak tiru budaya perdebatan terbuka yang disiarkan secara terbuka di media massa calon-calon yang bertanding bagi merebut jawatan Presiden Amerika. Mengapa tiru benda yang tidak baik dan tidak tiru benda yang baik.

Keduanya adakah Umno dan Hishamuddin sedar bahawa Patriot Act di Amerika tidak digunakan ke atas rakyat Amerika. Ia hanya digunakan ke atas bukan warganegara Amerika khususnya orang Islam yang sering dilabel sebagai Pengganas oleh Amerika.

Hishamuddin juga menyatakan bahawa dua akta baru yang masih dikaji itu dijangka menerapkan beberapa perubahan seperti dalam soal tempoh tahanan, notis kepada keluarga yang ditahan dan keperluan untuk mereka membuat rayuan.

Ini muslihat halus Umno untuk mengelirukan rakyat. Nampak jelas Umno tidak faham atau sengaja tidak faham asas penentangan kepada ISA. Seperti yang kita katakan asas penentangan ISA adalah ia membenarkan penahanan tanpa bicara bukan kerana isu tempoh penahanan atau notis kepada keluarga. Ini bermakna jika pun Akta yang baru mungkin menghadkan tempoh tahanan atau keluarga tahanan wajib diberitahu sedangkan dalam masa yang sama Kerajaan masih boleh menahan seseorang tanpa bicara Akta baru tersebut tidak akan membawa apa-apa perubahan. Sebaliknya ia satu penipuan.

Hishamuddin menyatakan terdapat rakyat Malaysia yang ditahan oleh Amerika Syarikat di Guantanamo tanpa melalui perbicaraan oleh itu beliau menyatakan jangan bersikap pilih bulu dan hipokrit. Apalah malang rakyat Malaysia dapat Menteri seperti ini. Sejak bila pula kita setuju Amerika tahan orang tanpa bicara dan diletakkan di Guantanamo Bay ? Kerana kita tidak setuju Amerika dan Guantanamo Bay sebab itulah kita menentang ISA dan mana-mana Akta yang membenarkan penahanan tanpa bicara.

Bagi kita Guantanamo Bay dan Kem Kemunting adalah kembar siam yang berpuaka- kedua-duanya kita tentang !

Akta baru gimik jahat Umno BN ....wa peduli apa...lawan tetap lawan....BERSIH 3.0 kasi ajar sama ini natang...!!!!

Posted: 25 Nov 2011 04:40 AM PST

 

RANG Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 dibentangkan di Parlimen 22 November 2011 dengan memansuhkan Seksyen 27 Akta Polis, kemudian mewujudkan satu akta baru yang lebih melampau, kerana ia jelas bertentangan dengan lunas-lunas demokrasi.

Akta baru, antara lain tidak membenarkan protes jalanan manakala penganjuran perhimpunan awam memerlukan notis 30 hari kecuali peserta berada di kawasan yang ditetapkan oleh Menteri Dalam Negeri.

Menurut akta ini, tidak boleh ada perhimpunan di kawasan 50 meter di lokasi-lokasi larangan seperti sekolah, hospital dan tempat beribadat. Semuanya dibentuk dengan memberi kuasa yang besar kepada polis.

 

nak aman macam mana kalau perhimpunan aman  di ganggu gugat  oleh pengganas di raja  malaysia....!!!

Rang undang-undang itu dijangka dibahaskan minggu depan.

Pakatan Rakyat harus bangkit menentang rang undang-undang ini, yang jelas bertentangan dengan janji perdana menteri untuk memberi lebih kebebasan dalam membuat perhimpunan.

Ia memberi kuasa yang besar kepada polis untuk menahan individu yang menyertai perhimpunan, dengan kuasa itu hanya polis sahaja menentukan sama ada sesuatu perhimpunan itu aman atau tidak.

Pada Seksyen 8 akta tersebut, menyatakan bahawa seseorang pegawai polis boleh mengambil langkah yang difikirkannya perlu untuk memastikan perhimpunan berkenaan dikendalikan dengan teratur.

Malah peruntukan yang lebih menekan dan menyekat rakyat mahu dikuatkuasa Umno-Barisan Nasional, dengan melipatgandakan jumlah denda yang boleh dikenakan kepada peserta dan penganjur terlibat.

Seksyen 9(5) dalam rang undang-undang berkenaan memberi kuasa kepada polis untuk mengenakan denda ke atas penganjur sebanyak RM10,000 sekiranya tidak mengemukakan notis untuk mengadakan perhimpunan kepada polis.

Seksyen 21(3) dalam dokumen sama turut memberi kuasa kepada polis untuk mengenakan denda sehingga RM20,000 berbanding denda sebanyak RM2,000 kepada individu yang ditahan dalam perhimpunan.

Malah, rang undang-undang yang dibacakan kali pertama di Dewan Rakyat itu turut meluaskan lagi kawasan larangan untuk mengadakan perhimpunan.

Tempat larangan yang dinyatakan dalam rang undang-undang berkenaan mengambil takrif kawasan yang diisytiharkan di bawah Akta Kawasan Larangan dan Tempat Larangan 1959.

Ia membawa maksud jelas bahawa di semua tempat tidak dibenarkan rakyat berhimpun, selama mana kawasan tersebut boleh ditafsirkan dalam kuasa polis sebagai tempat larangan.

Menurut rang undang-undang itu juga, polis mempunyai kuasa untuk menyuraikan perhimpunan sekiranya diadakan di kawasan berkenaan atau dalam lingkungan 50 meter daripada kawasan larangan tersebut.

Inti pati sebenar yang dijelmakan daripada akta ini adalah ketakutan Umno-BN terhadap kebangkitan kuasa rakyat, yang sejak mutakhir ini jelas menolaj mereka.

Oleh itu, Umno-BN terpaksa merangka undang-undang untuk menghalang demonstrasi, sekali gus menghalang rakyat berhimpun secara aman.

Umno-BN cuba membuat gimik dengan membuang Seksyen 27 Akta Polis yang mewajibkan permit dipohon untuk sesuatu pihak untuk membuat perhimpunan, digantikan dengan sebuah akta baru yang lebih ketat dan zalim.

Tidak lain dan tidak bukan, ianya dirangka hanya salah satu usaha untuk memanjangkan jangka hayat Umno-BN yang sudah sampai ke penghujung.

Kita percaya akta ini tidak akan mampu mengekang kuasa rakyat, malah ia lebih membulatkan tekad rakyat untuk terus bersama Pakatan Rakyat menggantikan BN selaku peneraju Putrajaya pada Pilihan Raya Umum akan datang.

 

 

Mohd Rashidi Hassan

takut bini....tak layak jadi PM...angkara bini...Malaysia jadi negara BINI PM...!!!

Posted: 24 Nov 2011 08:46 AM PST

 

 

Bukankah ganjil bahawa kaji selidik selepas kaji selidik yang dikeluarkan pada minggu lalu menunjukkan seolah-olah Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak - dengan bibir merah jambunya yang hanya berjaya memenangi separuh pengundi di Pekan - terus kekal popular.

Adalah sukar untuk menerima hasil daripada kaji selidik itu yang dilakukan atas dasar meraih wang sahaja memandangkan Najib sendiri ragu-ragu untuk mendapatkan mandat sendiri daripada rakyat. Sebaliknya, dia hanya menggunakan mandat yang diperolehi oleh Abdullah Badawi.

Ini merupakan sesuatu yang penuh kontradiksi. Bagi kaji selidik lain pula, yang kononnya daripada parti-parti pembangkang dan beberapa universiti yang dikawal oleh kerajaan – mereka ini seolah-olah tidak mengambil endah akan hakikat bahawa beliau banyak dibabitkan dengan skandal dan sudah pasti hati nurani Najib sekarang sedang membunuhnya, walaupun secara perlahan-lahan. Isteri beliau Rosmah Mansor pula langsung bukan aset kepada kerjaya politik beliau.

Rosmah juga telah dikaitkan dengan pelbagai skandal yang sudahpun diketahui ramai. Dia seolah-olah tidak dapat mengawal; apatah lagi memberitahu isterinya batas-batas isteri seorang Perdana Menteri. Isterinya itu bersikap seperti seorang yang degil, keras kepala dan menjalani gaya hidup mewah menggunakan wang awam. Altantuya akan menhantuinya seumur hidup Untuk berlaku adil Najib, beliau boleh membuat tuntutan bahawa beliau adalah sepopular Tunku Abdul Rahman dan Abdullah Badawi di saat-saat terbaik mereka tetapi hantu model Mongolia Altantuya Shaariibuu yang telah diletup dengan C4 sentiasa mengekori bayangan beliau .

Hantu itu tidak akan menghilang walau bagaimana sekalipun dia berdoa. Kes bunuh tersebut menghantui beliau dimana jua beliau berada dan itu adalah seperti tindakan bunuh diri untuk politik. Beliau enggan memberi sebarang penjelasan kerana merasa dirinya tidak akan terlepas. Bukan itu sahaja, ada lagi kes rasuah Scorpenes yang berjumlah RM 7 billion Itulah sebabnya beliau cuba memandang remeh kes terseut. Malangnya tiada sesiapa pun yang mempercayai hakikat itu. Persepsi rakyat adalah yang paling penting dalam politik.

Kes yang sedang berjalan di Mahkamah Perancis itu mungkin akan memburukkan lagi keadaan untuk Najib pada bulan-bulan yang mendatang dan mungkin sejurus sebelum Pilihan Raya ke-13 nanti. Sekarang pun sudah nampak bahawa Timbalannya Muhyiddin Yassin, menjauhi dirinya daripada Najib apabila berada di khalayak ramai, memberi tanda bahawa sesuatu yang buruk pasti akan timbul tidak lama lagi.

Masih banyak persoalan yang tidak terjawab daripada kes pembunuhan Altantuya: peranannya dalam pembelian kapal selam berbilion-bilion ringgit dari Perancis dan Sepanyol; rekod kemasukan beliau ke negara ini yang dipadam daripada sistem Jabatan Imigresen; hubungan antara Abdul Razak Baginda; pegawai peribadai Najib dan sepupu Altantuya; dan mengapa kedua-dua pembunuh yang disabitkan dalam kes itu masih di penjara dan belum dijatuhkan hukuman mati. Badan Kehakiman perlu memberi banyak penjelasan sebelum PRU 13.

Ini semua adalah persoalan-persoalan yang akan muncul sekali lagi pada GE 13. Liwat II Seolah-olah bau busuk daripada membunuh Altantuya tidak mencukupi, peranan Najib dalam kes liwat II juga menjadi pemberat besar yang tergantung dilehernya. Beberapa pihak yang berkenaan percaya bahawa Najib telah bertemu dengan Saiful Bukhari, lelaki yang telah menuduh ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim meliwatnya.

Dakwaan tersebut ditolak oleh pakar perubatan dan seolah-olah mencadangkan,seperti yang telah didakwa Anwar bahawa ada konspirasi peringkat tinggi terhadapnya seperti kes Liwat I Kes Liwat 1, telah dicipta oleh bekas Perdana Menteri, Mahathir Mohamad yang terpaksa membayar harga yang tinggi apabila beliau pula terpaksa melepaskan jawatan disebabkan pemberontakan dalam Umno dan Kabinet Persekutuan yang diketuai oleh Menteri Dalam Negeri Hishammuddin Hussein Onn dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz.

Akhirnya, Mahkamah rayuan memutuskan bahawa Anwar tidak meliwat Azizan Abu Bakar, pemandu isterinya. Malah mereka yang membenci Anwar berasa kasihan terhadapnya dan meninggalkan Umno walaupun mereka masih enggan untuk mengundi beliau. Kes Liwat I telah menjatuhkan Umno dalam pilihan raya. Liwat II, seperti Liwat I telah dicipta oleh Mahathir, dan jelas Umno menanggung kerugian besar dalam pilihan raya.

Perak yang dicuri daripada PakatanRakyat oleh Umno beberapa bulan selepas GE 12 pada tahun 2008, pasti akan kembali kepada pakatan pembangkang. Terengganu dan Malaysia Timur sasaran sedangkan Najib terus bermain-main Selain Perak, PR sedang memburu Terengganu, Negri Sembilan dan melapangkan jalan-jalan di Sabah dan Sarawak, negeri-negeri yang dianggap Deposit Tetap Umno kerana banyak pendatang haram dalam daftar pemilih di sana .

PR telah meningkatkan pendaftaran pengundi tempatan untuk meneutralkan bilangan pendatang tanpa izin dalam daftar pemilih. Najib juga tidak dapat melarikan diri daripada persepsi awam bahawa Mahathir memeras ugut beliau dan beliau dalam keadaan berserah diri pada setiap segi dan sudut. Beliau sekarang sudah nampak perangai sebenar Mahathir yang dirahsiakannya daripada orang ramai selama hampir 22 tahun sehinggalah keluarnya kes Liwat I.

Sejarah akan mengejar kita Skandal Najib selain pembunuhan Altantuya, Liwat I dan Liwat II juga pengkhianatan terhadap orangkuat Umno Kelantan Tengku Razaleigh Hamzah dalam perbalahan terkenal pada tahun 1987 untuk jawatan Presiden Umno dengan Mahathir. Razaleigh tidak pernah memaafkannya dan terus menahan sokongan beliau yang penting dan juga tidak menghalang kemaraan PAS, ahli gabungan PR.

Bau busuk yang sama kuatnya dengan kes Altantuya dari Abdul Razak, ayah Najib, atas peranannya dalam rusuhan Melayu-Cina pada 13 Mei 1969 di mana Mahathir dan bekas Menteri Besar Selangor Harun Idris juga menjadi dalang. Ketiga-tiga dalang ini juga menjatuhkan Tunku Abdul Rahman daripada jawatan Perdana Menteri.

Sihir tidak boleh menukar Najib daripada Katak kepada Putera Najib akan mati dengan kematian perlahan tetapi pasti boleh diduga memandangkan beratus-ratus juta wang pembayar cukai telah digunakan untuk perhubungan awam membersihkan imej beliau. Contoh jelas adalah rentetan 'kaji selidik' populariti beliau. Untuk itu, pujian haruslah diberi kepada ketua media baru yang telah dilantik dan berpusat di NST.

Sungguhpun begitu, yang menyedihkan adalah usaha itu secara terang-terangan memalukan. Ahli silap mata terkenal seperti Houdini pun tidak akan dapat mengubah Najib daripada katak kepada Putera! Sama ada dia mengaku atau tidak, suara hati Najib sedang mendambakan hukuman, dan pembersihan daripada dosa. Sesiapapun boleh meneka bagaimana dan bilakah masa kejatuhan beliau akan tiba.

Mungkin sedikit akan menitiskan air mata untuk Najib dan Malaysia menanti seorang penyelamat yang akan membawanya keluar dari masalah yang telah ditanggung lebih daripada setengah abad. Najib sememangnya bukanlah orang itu.

 

Addin77

Pinda AUKU...Mahasiswa Dibenar Menjadi Ahli Parti UMNO aje....!!!!

Posted: 24 Nov 2011 08:39 AM PST

Perdana Menteri  mengumumkan akta AUKU seksyen 15 akan dipinda seterusnya membolehkan setiap mahasiswa menjadi ahli kepada parti politik. Walaubagaimanapun, mahasiswa tidak dibenarkan memegang jawatan dalam parti.

Ini merupakan suatu langkah transformasi yang baik. Mengumumkan pelbagai langkah baik adalah merupakan sesuatu yang mudah. Sebagai contoh, kerajaan melalui Perdana Menterinya boleh sahaja mengumumkan harga barang itu dan ini turun ke harga siling yang selesa kepada rakyat. Namun apakah ianya berhasil dalam aspek perlaksanaan?

Contoh seterusnya ialah, apabila kerajaan mengumumkan pemansuhan ISA dalam satu majlis yang gilang gemilang dengan liputan paling meluas beberapa minggu yang lalu. Ketika itu hampir semua saluran telivisyen menyiarkan ucapan Najib Razak mengumumkan ISA dimansuhkan. Bukalah TV123, pelbagai saluran radio dan beberapa penyiar swasta, nasional dan internasional, semuanya menjadi saksi ucapan Najib memansuhkan akta keselamatan dalam negeri.

Tetapi malang bagi rakyat Malaysia kerana mempunyai bukan satu, tetapi dua Perdana Menteri flip-flop. Tidak sampai dua bulan selepas mengumumkan pemansuhan akta ISA, akta yang sama ini terus digunakan kepada rakyat dengan penahanan 11 orang di Sabah, antara yang ditahan ialah aktivis PAS.

Apakah hukuman setimpal untuk rakyat yang menggelar Perdana Menteri penipu, apabila sebenarnya Perdana Menteri itu memang menipu? Atau bagaimana jika kita gelar Najib adalah Bapa Penipuan?

Kali ini, Perdana Menteri yang sama iaitu Najib Razak akan membuat satu lagi pengumuman. Najib bakal mengumumkan sebuah pindaan akta AUKU yang membolehkan mahasiswa berpolitik. Benarkah??

Kita  tidak pasti apakah sebenarnya pindaan akta AUKU ini bermaksud, membenarkan semua mahasiswa menyertai parti politik asalkan ianya UMNO dan rakan-rakan sebarisan? Manakala mahasiswa yang menjadi ahli politik pembangkang pula akan ditukarkan ke kampus-kampus tercorok? Ini biasa sahaja berlaku dikalangan penjawat awam dan cikgu-cikgu yang menyokong pembangkang secara terbuka mahupun secara terkantoi.

Mahasiswa wajib melihat pengumuman ini sebagai satu taktik licik. Ketika mahasiswa dibenarkan berpolitik atau menjadi ahli politik sepertimana pindaan yang diumumkan kelak, ditakdirkan mahasiswa ditangkap kerana menyertai ceramah umum yang bakal digelar perhimpunan haram setelah akta perhimpunan aman dilaksana, maka mahasiswa ini akan didenda dan mungkin dibuang dari universiti. Ibarat taktik penjajah, inilah yang dinamakan 'transformasi'.

Bermodalkan slogan 'transformasi' yang diadaptasi daripada filem Transformers, tindakkan Najib sekali lagi diragui. Logikanya daripada filem Transformers, lori akan bertukar menjadi robot mengikut kesesuaian dan keperluan, robot yang sama juga akan bertukar menjadi lori bila diperlukan sedemikian. Maka boleh kita rumuskan 'transformasi' yang dibawa oleh Najib Razak adalah perubahan yang sama, cuma berbeza rupa-bentuknya sahaja mengikut keperluan semasa!

Oleh demikian, perlukah kita percaya dengan pengumuman Najib yang seterusnya? Memansuhkan ISA, penyediaan jawatankuasa khas parlimen untuk pilihanraya, Rang Undang-Undang akta perhimpunan aman, pindaan akta AUKU, dan pelbagai lagi pengumuman, di kala rakyat negara ini menghadapi krisis keyakinan terhadap Perdana Menteri, masihkah ada yang boleh dipercayai ?!

Sebagai mahasiswa, harus lebih bijak dalam membuat tafsiran. Sebagai rakyat marhain, berjuanglah menuntut hak kebebasan dan menuntut taraf kehidupan yang lebih layak untuk sebuah negara kaya seperti... Malaysia

hey ...timbalan menteri pundek...peminat sukan indon layan buruk pasukan malaysia kerana kejahatan UMNOPORNO...UMNOPORNO sendiri yang MALING dan BRENGSEK...bukan Pakatan Rakyat...!!!

Posted: 22 Nov 2011 02:55 PM PST

 

Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim diingatkan agar jangan membuat kenyataan jahat dan tidak berasas terhadap para pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya berhubung layanan buruk peminat sukan Indonesia terhadap pasukan Malaysia.

Sebaliknya, kenyataan beliau yang menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung layanan buruk yang diterima pasukan Malaysia oleh peminat sukan Indonesia pada Sukan SEA ke-26 di Jakarta, mestilah disertakan dengan bukti yang jelas.

kenyataan Razali mengenai perkara itu jelas tidak berasas kerana ia tidak disertakan dengan sebarang bukti.

Malahan kenyataan Razali itu ternyata berniat jahat dan semata-mata untuk mencemarkan imej para pemimpin Pakatan Rakyat.

Kenyataan itu juga turut dilihat sebagai usaha beliau untuk menyembunyikan dan meletakkan kelemahan Kerajaan BN sendiri ke bahu para pemimpin Pakatan Rakyat.

Jadi kita minta Datuk Razali jangan membuat kenyataan umum yang tidak berasas. Jika benar begitu, nyatakanlah siapa pemimpin pembangkang itu? Bila dia berkata begitu dan di mana?..

Razali semasa penggulungan perbahasan Rang Undang-Undang Bekalan 2012 peringkat kementerian itu di Dewan Rakyat kelmarin menyalahkan pemimpin-pemimpin pembangkang berhubung perkara itu.

"Mengapa mereka pendam kebencian sebegitu terhadap kita? Kenapa tidak Thailand? Mengapa tidak orang lain? Ia bukan kerana persepi penganiayaan terhadap rakyat Indonesia.

"Pada pendapat saya, ia adalah kerana pemimpin-pemimpin pembangkang yang seringkali ke Indonesia dan memburuk-burukkan negara ini.

"Mereka melabel perkataan buruk terhadap Malaysia, umpamanya ‘Maling’ yang dalam bahasa Indonesia bererti pencuri," kata Razali.

Malam kelmarin, pasukan bola sepak Malaysia, Harimau Muda, terpaksa menaiki kereta perisai Barracuda untuk ke Stadium Gelora Bung Karno bagi perlawanan akhir antara Malaysia dan Indonesia.

Langkah tersebut terpaksa dilakukan bagi keselamatan para pemain dan ia bukanlah asing buat skuad negara dalam menghadapi kira-kira 100,000 penyokong Indonesia yang mahu melihat Malaysia ditundukkan oleh negara itu.

Tuduhan seperti itu terhadap para pemimpin Pakatan Rakyat ternyata tidak berasas, sebaliknya mereka sendiri sentiasa berusaha mengangkat martabat dan maruah negara di mata dunia dalam pelbagai bidang termasuk sukan.

Bagi para pemimpin Pakatan Rakyat, kepentingan negara dan semangat patrotisme mengatasi segala-galanya.

Jadi tak mungkin para pemimpin Pakatan Rakyat yang memburukkan negara. Sebaliknya, pembangkang bukan kerajaan. Yang pegang polisi dan dasar-dasar kerajaan adalah kerajaan. Jadi kenapa pemimpin-pemimpin pembangkang pula yang dipersalahkan dalam perkata itu...

Para pemimpin Pakatan Rakyat sememangnya menyokong penuh skuad negara, sejajar dengan usaha dan keinginan untuk mempertingkatkan mutu bola sepak dan sukan negara.Kenyataan tidak berasas Razali itu turut disiarkan RTM.

Kenyataan Datuk Razali itu ternyata kenyataan dari orang yang bermanteliti rendah dan tidak sepatutnya disiarkan oleh RTM. RTM atau pihak kerajaan sepatutnya malu menyiarkkan kenyataan dari orang yang bermantaliti rendah seperti itu... RTM turut menjadi stesyen penyiaran tanpa standard kerana menyiarkan kenyataan yang tidak mempunyai standard dari Razali itu.

memang babi sial dan pukimak melayu UMNO nie...Tuan Guru Nik Aziz nak pergi haji ke Mekah atas sumbangan ihsan orang ramai ...melayu UMNO nie paling sibuk mengutuk dan menyuruh SPRM menyiasat...tapi bila lembu taja keluarga bangsat tonggang arak sharizat pergi UMRAH ....mana pergi pukimak pukimak melayu dan SPRM...???....telur dah tersepit ke...???

Posted: 22 Nov 2011 02:42 PM PST

mau umrah percuma....sertai lah   LEMBU LEMBU UMNO.....PENIPU RAKYAT.....!!!!

Pendedahan lebih mengejutkan berhubung skandal National Feedlot Corporation (NFC) apabila syarikat itu membiayai pakej umrah bernilai RM31,580 atas nama Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan Wan Shahinur Izran Mohamad Salleh.

Pembiayaan umrah melibatkan suami dan anak Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Jalil itu didedahkan Setiausaha Agung KEADILAN, Saifuddin Nasution di parlimen kelmarin .

Sebelum ini  dah di dedahkan tentang pembelian kondo mewah, lawatan keluar Negara, dan dana subsidi yang dimilik Shahrizat Jalil dan kali ini berkenaan dengan bayaran pakej umrah Salleh dan anaknya pun sekali...

Sampai bila nak dihentikan, lepas ni nak belanja apa pula?..Menurut Saifuddin, KEADILAN mempunyai bukti jelas bagaimana arahan agar pembayaran bagi pakej umrah menggunakan dana awam itu datangnya dari pejabat Pengerusi Eksekutif NFC sendiri.

Selain perbelanjaan bersifat peribadi menggunakan dana awam, lebih membimbangkan pelbagai urus niaga dan pemindahan wang yang melibatkan syarikat-syarikat milik keluarga Shahrizat di Singapura.

Justeru, KEADILAN menggesa supaya Jawatankuasa Kira-kira Awam Negara (PAC) dan polis menyiasat segala urus niaga antara NFC, National Meat and Livestocks Corporation (NMLC) dan Real Food Company (RFC) dengan syarikat-syarikat di Singapura.

Menurut Saifuddin, dua syarikat tersebut ialah Global Biofuture Pte Ltd dan Meatworks Singapore Pte Ltd.

Semakan KEADILAN juga menunjukkan sehingga akhir Jun 2010, Global Biofuture berhutang dengan RFC sebanyak RM939,495.

Meatworks Singapore Pte Ltd pula bertanggungjawab menguruskan beberapa restoran mewah milik keluarga Datuk Seri Shahrizat di Singapura.

Menurut Saifuddin lagi, semakan penyata kewangan menunjukkan pada akhir Jun 2010, Meatworks Singapore berhutang dengan RFC sebanyak RM2,416,815.

Sebelum ini, Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan NFC yang mendapat dana sebanyak RM250 juta gagal memenuhi matlamat dan mencapai sasaran untuk membekalkan keperluan daging lembu tempatan.

NFC gagal membiak 8,000 lembu, jauh menepati sasaran iaitu 60,000 lembu setahun.

Pimpinan KEADILAN turut mendedahkan RM116 juta dari peruntukan itu dilabur dalam simpanan tetap yang memberi pulangan atas angin kepada syarikat berkenaan sebanyak RM666,952.96.

KEADILAN juga mendedahkan ahli keluarga Shahrizat memboroskan RM827,579 dari peruntukan projek lembu itu untuk melancong ke luar negara pada 2009.

Lebih mengejutkan, NFC turut membeli kondominium mewah berharga RM9.8 juta di One Menerung, Bangsar sebagai bayaran kepada National Mear and Livestocks Crporation yang juga dimiliki keluarga Shahrizat.

Bagaimanapun, Mohamad Salleh dalam satu kenyataan minggu lalu berkata harga sebenar kondo berkenaan ialah RM13.8 juta dan digunakan bagi tujuan pelaburan.

 

KeadilanDaily

dasar pukimak pejuang melayu ...tergamak tipu melayu....bagi peluang JAWA melayu turut menipu....!!!

Posted: 22 Nov 2011 02:29 PM PST

Percubaan Satim Diman menggadaikan dua bidang tanah rezab Melayu yang sebelum ini diletak di bawah nama "UMNO Bahagian Puchong".

UMNO Bahagian Puchong yang dipimpin oleh Satim Diman telah mencuba untuk menggadai dua bidang tanah rezab Melayu dengan no kod HSD 247 141 dan HSD 247 142 kepada sebuah syarikat bukan bumiputra bernama "Lagi Gemilang Development Sdn Bhd".

Kononnya Ketua Pembangkang UMNO ini seorang yang memperjuangkan Melayu. Rupanya, kaki jual tanah Melayu kepada taukeh.

Syukor kepada Allah SWT yang telah memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat dan menjadikan Tan Sri Khalid sebagai Menteri Besar. Tan Sri Khalid telah MENGAGALKAN usaha UMNO Puchong pimpinan Satim Diman ini.

 

sumber:  tb

 

 

penyapu sial

Begitulah Melayu dari dulu hingga kini ashik kena tipu. Bukan saja orang bukan Islam, orang Jawa Islam tumpang juga menipu.

tanya beruk ni berapa banyak kawasan pasir yg di ada kat sepang bila dah kena sekat tak bulih cari makan lagi maka itu lah bangsat ni menimbulkan mcm2 isu pasir di sepang hentam kerajaan selangor sedang kan rakyaat selangor terutama di sepang tahu apa pemimpin2 umno keris telanjang ini buat semasa zaman mereka memerentah dan berapa banyak hasil pasir telah mereka pulun ramai2?

akhbar kertas jamban UMNOPORNO cuci najis lembu feedlot dengan air negeri kelantan...!!!!

Posted: 22 Nov 2011 04:26 AM PST


Akhbar milik Umno, Mingguan Malaysia membuat satu lagi pembohongan - mengenai isu air kelmarin - untuk memburuk-burukkan kerajaan negeri Kelantan.
Hakikatnya apa yang disebut oleh Utusan PORNO (Mingguan PORNO) ini hanyalah satu lagi pembohongan yang jelas untuk memburuk-burukkan kerajaan negeri Kelantan.
Jelas sekali, laporan ini tidak lain hanyalah merupakan satu usaha untuk menggunakan air Kelantan membersihkan najis lembu yang bernilai RM250 juta..


Janganlah sampai fitnah yang ditabur ini menggerakkan tangan orang-orang yang dizalimi untuk melafazkan doa ke atas penabur-penabur fitnah.

Ini kerana, doa orang yang dizalimi tidak akan ditolak oleh Allah SWT  sebagai mengulas laporan muka depan Mingguan Malaysia, akhbar edisi keluaran Kumpulan Utusan  kelmarin.
Sebenarnya kita tidak perlu untuk memberikan respons terhadap laporan akhbar porno ini yang sudah diketahui umum sebagai akhbar yang tidak bertanggungjawab terhadap fakta dan seringkali melanggar etika kewartawanan...

Masih ramai yang belum lupa bagaimana Utusan Malaysia pernah memainkan isu 'Kristian Agama Rasmi Negara' satu ketika dahulu yang terbukti kemudiannya sebagai satu pembohongan semata-mata.

Namun,apa yang  dibimbangi isu yang dimainkan ini  boleh menimbulkan polemik yang berpanjangan.

Akhbar tersebut telah menyorok beberapa fakta sebenar,  "pertamanya,  merujuk kepada surat yang dihantar oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) kepada Pengurus Besar Air Kelantan Sdn. Bhd (AKSB) yang bertarikh 30 Oktober 2011 yang memaklumkan prestasi kurang memuaskan beberapa buah negeri seperti yang termaktub di dalam Laporan Pencapaian Pematuhan Kualiti Air Terawat Bagi Parameter QAP Seluruh Negara bagi tempoh Januari hingga Julai dan Januari hingga Ogos 2011 yang disediakan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia Putrajaya."
Negeri-negeri yang menunjukkan prestasi kurang memuaskan itu ialah Kelantan, Pahang, Wilayah Persekutuan Labuan, Perak dan Perlis.

Berdasarkan lampiran yang diberikan, kandungan e-coli yang terdapat dalam air terawat yang dibekalkan oleh AKSB dinilai sebanyak 0.88 peratus. Ia lebih rendah jika dibandingkan dengan negeri Pahang (1.12 peratus), Perak (0.90 peratus), Perlis (1.21 peratus) dan Wilayah Persekutuan Labuan (1.01 peratus)..

Selain itu kita  sedia maklum bahawa tahap yang dianggap tidak memuaskan ialah jika melebihi empat peratus, namun untuk dikatakan kandungan air terawat di Kelantan sebagai yang tertinggi e-coli ialah satu tuduhan rambang yang berniat jahat.



Kita  juga ingin melahirkan rasa hairan terhadap data yang dikemukakan oleh akhbar ini  yang dikatakan dirujuk kepada Panduan Industri Air Malaysia 2011 sedangkan data rasmi Panduan Industri Air Malaysia 2011 masih belum dikeluarkan dan hanya akan dikeluarkan kebiasaannya pada pertengahan tahun berikutnya iaitu sekitar bulan Jun 2011.

Dari manakah Utusan PORNO  ini  memperolehi maklumat yang masih belum dikeluarkan ini?..

Anak lanun berundur sebagai pengarah....

Posted: 22 Nov 2011 04:09 AM PST

Anak kedua perdana menteri, Nazifuddin Najib telah meletak jawatan sebagai pengarah Harvest Court Industries Bhd.

Dalam pengumuman yang disiarkan laman web Bursa Malaysia, Nazifuddin dilaporkan melepaskan jawatannya sebagai pengarah bukan eksekutif Harvest Court.

Namun, pengumuman itu juga berkata, Nazifuddin, 28, masih memiliki 3982000 saham biasa dalam syarikat itu, atau kira-kira 1.7 peratus daripada jumlah saham syarikat berkenaan.

Pagi semalam, saham-saham Harvest Court terus melonjak kepada RM1.56, dengan 1.1 juta saham diniagakan, menjadikannya antara kaunter saham paling untung selepas kerugian dua hari lalu.

Nazifuddin dan Harvest Court menjadi tumpuan selepas dilaporkan harga saham syarikat itu melonjak kepada paras tertingginya dalam 11 tahun selepas pelantikan anak perdana menteri itu sebagai lembaga pengarah syarikat bulan lalu.

Harga sahamnya mencecah RM2.14 minggu lalu, iaitu 2,575 peratus lebih tinggi daripada harga 8 sen yang dicactatkan pada bulan Oktober.

Menurut laporan The Edge Financial Daily, pada 8 November lalu, Nazifuddin dan rakan niaganya, Raymond Chan beliau dilantik sebagai pengarah Harvest Court Industries pada 28 Oktober lalu.

Chan dilaporkan mengambil alih kepentingan 13.83 peratus.

Nazifuddin, 28, merupakan anak lelaki Datuk Seri Najib Razak, hasil perkongsian hidupnya dengan Tengku Puteri Zainah Tengku Eskandar.

Pasangan itu bercerai pada tahun 1987. Najib kemudiannya berkahwin dengan Datin Seri Rosmah Mansor.

Manakala Chan pula, seorang ahli perniagaan yang aktif di Sabah. Beliau memiliki sebahagian besar saham dalam Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd, yang membangunkan pusat membeli-belah 1Borneo di Kota Kinabalu. Nazifuddin juga adalah pengerusi Sagajuta.

malaysiakini

 

penyapu sial

dia letak jawatan ke tak letak jawatan sama aje...kroni di utamakan wayang kulit di usahakan...rakyat tak tertipu...bila duit rakyat di bazir kan sesuka hati oleh keluarga perompak dan penyamun anak beranak tong rosak

Tidak Bubar DUN Selangor ....LEMBU LEMBU UMNOPORNO makin sasau....!!!

Posted: 21 Nov 2011 03:44 PM PST

Pengumuman kerajaan negeri Selangor untuk hanya membubarkan Dewan Undangan Negeri selepas Jun tahun depan mengundang kegusaran pelbagai pihak, terutamanya di kalangan BN dan Umno..

Ramai daripada mereka itu melenting dan pelbagai tuduhan pula dilemparkan.Kerajaan negeri melihat tiada sebab pilihan raya awal diadakan kerana mandat yang diberikan rakyat kepada kerajaan negeri sekarang hanya akan tamat selepas Mac 2013.

Alasan yang diberikan oleh menteri besar amat jelas kerana  tidak mahu mencontohi amalan Umno-BN pada 2008 bila mana pilihan raya diadakan pada Mac 2008 semua peruntukan ADUN Umno-BN pada tahun tersebut telah habis digunakan walaupun bajet baharu sahaja dibentangkan pada November tahun sebelumnya.

Menteri besar juga menegaskan kerajaan negeri mahu memastikan peruntukan dalam Belanjawan 2012 benar-benar memberi manfaat kepada rakyat, sekurang-kurangnya dalam tempoh enam bulan akan datang..

Seperti dijangka, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani ( KEPALA SAMSENG  TANJUNG KARANG ) , Noh Omar yang juga adalah timbalan pengerusi perhubungan Umno Selangor mempertikai keputusan berkenaan.

Malah, Noh juga menuduh Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai cuba tunjuk dan gila kuasa dan takut menghadapi pilihan raya.

Sejak isu penyalahgunaan dana untuk projek menternak lembu dibongkar, Noh menjadi tidak keruan. Jawapan-jawapan yang diberikan oleh beliau langsung tidak menunjukkan pemikiran seorang menteri.

Noh tiada kredibiliti untuk mempertikaikan keputusan kerajaan negeri Selangor ini. Selaku menteri kabinet, beliau telah gagal melaksanakan tugas malah terlalu banyak isu kontroversi yang gagal ditanganinya.

Dengan Isu lembu-NFC misalnya, sebagai anak syarikat yang diletak di bawah kementeriannya, Noh bertanggungjawab untuk menjelaskan bagaimana geran RM250 juta dibelanjakan termasuk untuk membeli kondomonium..

Agenda sebenar Noh adalah untuk menonjolkan dirinya di mata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak supaya beliau dilantik menerajui Selangor.

Noh telah membuktikan dirinya gagal selaku menteri malah cetek ilmu dalam pengurusan kewangan. Noh nampaknya lebih ghairah bermain politik untuk menonjol diri dengan harapan dapat menerajui Umno Selangor.

Noh begitu ghairah untuk menonjol di mata perdana menteri serta cuba untuk menenggelamkan peranan Datuk Satim Diman selaku ketua pembangkang, apatah lagi ketua pembangkang itu sendiri turut bergelumang dengan skandal..

Dengan tidak semena-mena pula Noh turut menuduh kerajaan negeri tidak mahu bekerja sama dengan pusat dan berpolitik dalam isu pertanian.

Noh,  sepatutnya menjadi orang yang terakhir untuk memberi pandangan jangan berpolitik dalam isu rakyat

Berahim katak tunjuk berahi depan pimpinan PR...tapi telur terkapit di celah burid lembu shahrizat....!!!

Posted: 21 Nov 2011 03:21 PM PST

 

 

Tuduhan terbaru Ketua Perkasa Ibrahim Ali bahawa penasihat PAS Nik Aziz Nik Mat takut kepada DAP hanya menunjukkan betapa terdesaknya beliau dalam mengalih perhatian orang ramai terhadap skandal NFC yang melibatkan pemimpin atasan Umno.

Ibrahim Ali tidak menyebut satu pun tentang orang Melayu yang setiap hari terpaksa berhadapan dengan harga makanan yang semakin meningkat dan sekarang jelas terbeban lagi oleh skandal lain yang telah pun terbongkar. Ini menunjukkan Ibrahim Ali tetap tunduk kepada golongan elit Umno, kata pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Ramai yang merasa jijik dan tertipu apabila mereka mendapat tahu tentang skandal NFC. Pertama sekali, adakah anak lelaki Shahrizat akan mendapat yang projek bernilai RM250 juta itu tanpa beliau? Seorang menteri sepatutnya menjaga kepentingan awam. Beliau menduduki pejabat awam, justeru, seorang menteri bukan sahaja harus bersih tetapi mesti kelihatan bersih. Malangnya, Ibrahim Ali yang sepatutnya menegakkan kepentingan rakyat, sibuk pula menyerang Nik Aziz...

 

Ibrahim Ali telah berusaha untuk menjadi jaguh 'palsu' Orang Melayu. Cuba mempertahanan hak-hak masyarakat seraya menegaskan bahawa Perkasa tidak mempunyai kecenderungan politik tetapi akan berdiri untuk orang Melayu tanpa rasa takut.

"Rakyat ingin tahu mengapa Nik Aziz tidak mengatakan bahawa Abdul Hadi Awang akan menjadi Perdana Menteri jika Pakatan menang pilihan raya akan datang," katanya kepada Utusan pada hari Khamis.

"Dan jika Hadi menjadi PM, maka PAS boleh mewujudkan sebuah negara Islam dan undang-undang hudud. Oleh itu, tidak ada sesiapapun yang boleh berkata bahawa kita tidak mampu untuk melaksanakan hukum hudud."

Penganalisis politik berkata, walaupun Hadi menjadi PM, untuk sebuah negara Islam melaksanakan undang-undang hudud, pindaan perlu dibuat kepada Perlembagaan Persekutuan yang hanya boleh diluluskan dengan majoriti dua pertiga di Parlimen. Walaubagaimanapun, Ibrahim, Ahli Parlimen Pasir Mas, gagal menyebut fakta ini.

Apabila ada isu yang melibatkan rasuah golongan elit Umno, Ibrahim tidak akan kelihatan. Beliau akan sama ada secara senyap mengalih perhatian kepada isu lain. Itu tidak akan membantu masyarakat Melayu..

Dalam kes NFC, yang merupakan satu projek kebangsaan untuk memastikan harga munasabah bagi bekalan daging lembu melalui projek RM250 juta menggunakan dana awam; mereka yang menanggung kerugian terbesar adalah orang Melayu. Mereka membentuk kira-kira 60% daripada penduduk manakala daging lembu adalah sumber protein alternatif utama bagi mereka selain daripada ayam dan ikan. Daging babi adalah haram disisi Islam.

Seperti semua rakyat Malaysia yang telah merasai kesan daripada harga makanan yang sering naik, orang Melayu pula malangnya membentuk majoriti dariapa pekerja-pekerja berpendapatan rendah di negara. Alangkahkah peritnya berita yang mereka harus telan mengenai Ketua Wanita Umno, Shahrizat Jalil yang didakwa menyalahgunakan kedudukannya untuk projek NFC. Walaubagaimanapun, seperti dalam laporan Ketua Audit Negara, projek tersebut adalah dalam "keadaan kucar-kacir" dan jauh daripada sasaran.

Keluarga Shahrizat  telah  menyalahgunakan RM83 juta daripada projek itu, dan membelanjakan RM10 juta untuk membeli kondo mewah di Bangsar dan RM800, 000 untuk membiayai perjalanan keluarga. Namun, Ibrahim Ali dan lain-lain 'pembela' hak Melayu terus senyap dan memekakkan telinga.

Sekurang-kurangnya, kita harapkan mereka untuk menuntut siasatan penuh oleh SPRM. Sahlah bahawa Perkasa hanya berfungsi untuk mempertahankan golongan elit Umno dan mereka yang berada di akar umbi Umno tidak akan terkesan oleh kegagalan projek ini. Setiap kali satu projek nasional gagal, kita semua menjadi semakin miskin, kecuali mereka yang melakukan rompakan tersebut. Mereka akan menjadi lebih kaya...

Muhyiddin paksa rakyat fikir tindakan bela lembu di kondo betina sial shahjilat...adalah tindakan kronism dan penyelewengan yang betul dan sah di sisi undang undang...!!!

Posted: 21 Nov 2011 10:28 AM PST

Seorang demi seorang pemimpin Umno keluar untuk mempertahankan Ketua Wanita Shahrizat Jalil, dengan ramainya setakat mencemarkan kredibiliti dan reputasi mereka sendiri. Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin – yang juga Timbalan Presiden Umno - mengatasi mereka semua.

Beliau tidak sama sekali peduli mengenai apa rakyat Malaysia fikirkan tentang penyalahgunaan wang RM250 juta oleh NFC melibatkan projek pengeluaran daging lembu negara dan tuduhan bahawa ia telah dengan cara rasuah diberikan kepada keluarga Shahrizat.

"Kami akan serahkan kepada rakyat untuk membuat keputusan sama ada menerima penjelasanyang NFC atau tidak kerana NFC telah menjelaskan setiap isu yang timbul," kata Muhyiddin dengan bongkak dan kurang ajarnya  kepada pemberita dalam satu sidang akhbar.

"Bagi kami di pihak kerajaan, kami tahu kebenaran dan kami tidak terpengaruh dengan cerita-cerita yang direka oleh pihak pembangkang."

Salleh tidak dapat pertahankan kadar sewa RM70,000

 

 

 

 

 

 

 

Apa pun versi kebenaran yang dijual Muhyiddin, adalah jelas daripada rungutan yang didengari bahawa ia tidak sejajar dengan pandangan majoriti rakyat di negara ini.

Parti PKR, yang diketuai Anwar Ibrahim telah beberapa minggu yang lalu mendedah kepincangan NFC. Walaupun dengan mandat yang jelas untuk meningkatkan industri penternakan lembu di negara ini, NFC telah menggunakan dana untuk membeli kondominium mewah di Bangsar serta melanjutkan diskaun kepada syarikat yang dikawal oleh keluarga Shahrizat.

Enggan mengakui bahawa ini adalah tindakan yang boleh dipersoalkan, Ketua NFC Salleh Ibrahim - yang juga suami Shahrizat menegaskan, bahawa tindakan mereka adalah betul dan kondominium-kondominium itu telah disewa dengan harga RM70,000. Apabila pakar hartanah mempersoalkan kadar sewa yang tinggi itu, Salleh tidak dapat mempertahankannya dan mendakwa jumlah itu termasuk rebat ke atas harga belian.

Tetapi kerosakan telah dilakukan. Bagaimana akauntan Salleh atau NFC boleh membuat kesilapan pengiraan termasuk rebat dengan sewa sebanyak RM18, 000 setiap sebulan dan menganggap itu sebagai kadar pulangan pelaburan kekal menjadi misteri kepada akauntan dan pakar-pakar kewangan.

Walaubagaimanapun, Salleh berada di pihak yang berkepentingan dalam kemelut yang kini sedang disiasat oleh pihak polis. Muhyiddin pula tidak, dan oleh itu, penganalisis politik mengatakan tidak ada sebab untuk beliau menolak kemungkinan bahawa ia adalah rasuah. Beliau seharusnya menyeru kepada pihak polis dan SPRM untuk melakukan penyiasatan.

"Maklumbalas Muhyiddin terhadap skandal ini adalah yang paling mengecewakan. Beliau nampaknya tidak berminat untuk menyelamatkan wang rakyat. Beliau tidak peduli bahawa rakyat biasa telah bekerja begitu keras untuk mendapatkan pulangan yang sedikit. Umno kemudiannya hanya pandai menyapu wang rakyat untuk mengkayakan diri mereka sendiri...

DEMI NAK CARI PENGARUH DAN KEUNTUNGAN KEDAI ROSAK 1 MALAYSIA...KERAJAAN PORNO UMNO BIARKAN SOS BAHAYA DI JUAL....!!!

Posted: 17 Nov 2011 10:05 PM PST

Ujian makmal ke atas sos cili yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) mendapati tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan dalam Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

Ini sesuatu serius kerana barangan makanan yang dijual kepada umum didapati membahayakan rakyat. Kita hairan bagaimana Kementerian Kesihatan terlepas pandang terhadap perkara ini sedangkan kita tahu semua barangan makanan yang hendak dijual kepada umum mesti mendapat kelulusan dari kementerian. Ini sesuatu yang serius yang tidak boleh dipandang ringan.

Sebagai sebahagian dari rakyat Malaysia, kita semua menggesa kerajaan mengambil tindakan terhadap pengilang dan penjual produk ini yang telah mendedahkan rakyat kepada bahaya. Semua sos ini mesti diharamkan dari dijual kepada umum.

Dalam laporan draf penyelidikan perbandingan produk yang diperolehi oleh Malaysiakini, Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia (Standards Users) mendapati 3.64ppm plumbum dan 0.08ppm raksa atau merkuri dalam sos cili 1Malaysia.

Sedangkan, tahap yang dibenarkan untuk sos cili adalah 2ppm bagi plumbun manakala 0.05ppm untuk raksa.

Laporan itu membandingkan sos cili jenama 1Malaysia dengan tiga jenama lain, iaitu Tesco Value, Life dan Lingham. Semua jenama berkenaan didapati mematuhi had yang ditetapkan, malah kadar mereka juga jauh lebih rendah daripada yang dibenarkan oleh undang-undang.

Ujian bagi produk berkenaan dijalankan oleh Unipeq Sdn Bhd, sebuah syarikat yang ditauliahkan di bawah Skim Akreditasi Makmal Malaysia (SAMM) oleh Jabatan Standard Malaysia.

Kita  ini menggesa kerajaan mengambil tindakan berikut dengan serta merta :-

1) Mengharamkan sos berkaitan dari dijual serta merta

2) Rakyat mesti berhenti serta merta dari memakan sos ini kerana ianya membahayakan kesihatan

3) Syarikat terbabit mesti membayar ganti rugi kepada semua pengguna yang telah memakan sos ini

4) Menyiasat kilang sos ini kerana dikhuatiri ada sos yang dihasilkan oleh kilang ini menggunakan jenama yang berlainan dijual di pasaran.

5) Pengguna dicadangkan mengambil tindakan undang-undang terhadap syarikat ini kerana sengaja mengabaikan kesihatan rakyat

6) Menteri Kesihatan dan Kementerian Hal Ehwal Pengguna mesti memberikan penjelasan mengapa kedai ini dibenarkan menjual sos jenama yang berbahaya ini.

laki lembu betina dakwa nilai kondo lembu hanya RM6.9j....kah kah kah...agak agak sape yang dia nak lembukan....lembu atau rakyat...???....laki lembu yang bercakap...kah kah kah...setelah puas tok nenek lembu dalam UMNOPORNO bercakap..kah kah kah...!!!

Posted: 17 Nov 2011 07:04 AM PST

 

 

Pelaburan kondominium di Bangsar bernilai RM6.9 juta seunit menggunakan wang pinjaman projek ternakan lembu Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC) adalah keputusan perniagaan bijak, demikian menurut Pengerusinya, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail hari ini.

Menjelaskan kontroversi yang timbul, beliau berkata, sekiranya wang itu ditempatkan di dalam bank, kadar pulangan tahunan hanya 2.6 peratus.

“Berbanding pelaburan sektor hartanah, ia mampu menjana keuntungan tahunan 12.9 peratus serta pulangan rebat tunai dan penyewaan untuk tahun pertama sebanyak RM900,000 yang disalurkan kepada syarikat dan bukannya individu,” katanya di Gemas hari ini.

Kata beliau, masih ada projek membabitkan perniagaan ternakan lembu NFC yang belum dilaksanakan.

“Justeru, sambil menunggu pelaksanaan projek seterusnya, saya fikir duit geran yang masih belum digunakan itu perlu dilabur supaya mendapat keuntungan,” katanya pada sesi taklimat media di pejabat ladang NFC, demikian menurut laporan Berita Harian Online.

Sebelum ini pembangkang memetik Laporan Ketua Audit Negara mendakwa syarikat milik keluarga Menteri Pembangunan Wanita, Datuk Shahrizat Abdul Jalil itu telah menggunakan dana melalui NFC untuk membeli satu unit kondominium mewah dengan bayaran berjumlah RM9.8 juta.

Salleh adalah suami Shahrizat.

Dalam pada itu, Salleh belum memutuskan sama ada akan mengambil tindakan undang-undang ke atas Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli ekoran kenyataannya mengenai isu NFC.

“Kami sekeluarga perlu duduk semeja dan berbincang sebelum memutuskan langkah susulan yang perlu diambil,” katanya.

Peguam NFC, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah, yang turut hadir pada sidang media itu berkata, beliau sudah menasihatkan anak guamnya bahawa tindakan undang-undang ke atas pendakwa boleh dilakukan kerana tuduhan yang dilemparkan tidak berasas.

Bagaimanapun katanya, beliau hanya boleh memberi nasihat dari segi perundangan dan menyerahkan kepada anak guamnya untuk membuat keputusan.

 

penyapu sial

laki lembu shahjilat buat kerajaan jadi lembu paling bodoh...ingat hutang di perolehi bukan untuk beli kondo...tetapi beliau menggunakan peluang ini membeli kondo bagi buat spekulasi harga...sepatutnya beliau buat pinjaman yang berasingan...bukan dengan peralatkan pinjaman pinjaman bela lembu...nampak keluarga beliau yang di ketuai oleh lembu betina shahjilat telah menyalahguna kemudahan pinjaman lembut lembu...ini duit rakyat bukan emak bapak dia punya...rakyat akan menghukum beliau dan kerajaan UMNO pukimak yang membela beliau di PRU 13 nanti...!!!

UMNOPORNO Yakin Jatuhkan PR Selangor Dengan Pengundi Indonesia

Posted: 17 Nov 2011 05:22 AM PST

 

 

UMNOPORNO memang bangsat...melayu pukimak yang tak boleh di beri ruang lagi menerajui negara...sanggup mengadai maruah negara dan bangsa...dengan bantuan JPN dan SPR haramjadah mereka  merencana...Mereka amat yakin menawan Selangor kerana mereka telah berjaya mendaftar 200k pengundi pendatang asing yang rata-rata berbangsa Indonesia.

Rata2 mereka sedang berasa selesa dan lega. Perancangan mereka untuk menawan Selangor telah berjalan dengan lancar.

Mereka telah memberi lebih 200k IC kepada pendatang asing dan kesemua pendatang asing ini sudah pun ada dalam daftar pemilih Selangor.

Yang terbaru adalah memberi IC dgn nama org biasa dan kod negeri Selangor.

Maka, bersiap sedialah kita melihat kejatuhan Selangor dalam pilihanraya umum nanti

sape sabotaj saham anak haramjadah najib altantuya -rosmah botox...???...Saham firma anak Najib terus merudum, jatuh 30% lagi

Posted: 17 Nov 2011 05:11 AM PST

 

Berikutan kejatuhan mendadak semalam, harga saham Harvest Court Industries Bhd yang diniagakan hari ini terus merudum 30 peratus lagi apabila Bursa Malaysia meneruskan dagangan pagi ini.

Saham dan warannya, masing-masing jatuh kepada RM1.05 dan RM0.89 apabila pasaran dibuka pada jam 9 pagi tadi, iaitu kerugian hampir satu pertiga daripada nilainya semalam pada RM1.49 dan RM1.27.

Kenyataan pemegang saham syarikat itu, iaitu anak kedua Perdana Menteri, Mohd Nazifuddin Najib - bahawa pelaburan syarikat itu selaras dan mematuhi peraturan-peraturan Bursa Malaysia serta bebas daripada mendapat layanan istimewa dari kerajaan, gagal menghentikan harga saham itu daripada terus jatuh.

Dalam wawancara yang disiarkan di dua akhbar harian berbahasa Cina - Sin Chew Daily dan China Press, semalam - Nazifuddin menegaskan bahawa kerajaan tidak terbabit dengan projek-projek syarikat itu yang bernilai RM1.2 bilion.

Projek itu diserahkan oleh Harvest Court oleh Sagajuta (Sabah) Sdn Bhd, yang mana, Nazifuddin adalah pengerusinya. Syarikat itu juga membina pusat membeli-belah 1Borneo di Kota Kinabalu.kejatuhan percuma yang bermula semalam.

Mengulas spekulasi harga saham Harvest dan khabar angin yang tersebar mengenai dirinya, Nazifuddin berkata beliau "agak terganggu" tetapi tidak banyak yang boleh dilakukananya itu.

Harga saham syarikat itu melonjak lebih 2,500 peratus daripada 8 sen yang dicatatakan sejak 13 Oktober lalu.

Akibatnya, Selasa lalu, Bursa Malaysia meletakkan saham dyarikat itu sebagai ‘sekuriti bertanda’ dan menggantungnya daripada diurus-niagakan.

"Sekuriti bertanda" adalah istilah ekonomi di mana pelabur perlu membayar tunai sebelum skrip diserahkan yang bertujuan membendung kegiatan spekulatif yang berlebihan. -M'Kini

UMNOPORNO tak sedar diri ....urus lembu pun tak berjaya macammana nak urus negara...!!!!

Posted: 16 Nov 2011 09:58 PM PST

  

 

Pemimpin UMNO-Barisan Nasional diselar kerana ketidakmampuan mereka menguruskan ‘lembu’ dalam masa yang sama mendakwa berjaya mengurus negara ini dengan baik.

Hal ini kerana disebabkan menyalahgunakan kuasa yang dilakukan berikutan kes National Feldot Corporation Sdn. Bhd (NFC).

Perbandingan antara UMNO-Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat (PR) boleh dilihat bagaimana kemampuan pemimpinnya mengurus tadbir negara dengan baik.

Sedangkan ketirisan dan salah guna kuasa tetap berlaku sehingga ke tahap tidak munasabah dan tidak mencapai tahap audit yang dikehendaki.

Perbandingan UMNO mengurus lembu dan  cara PR urus orang..Sebelum ini di laporkan  bagaimana penyelewengan wang rakyat berjumlah RM250 Juta dilakukan National Feedlot Corporation Sdn. BHD. (NFC) yang didakwa melibatkan syarikat milik keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Oleh itu bagi memastikan UMNO tidak berjaya mengekalkan kuasa di Putrajaya dengan memenuhi beberapa ciri yang diperlukan.Nak (buang) undi senang sahaja. Asalkan bukan lambang dacing sudah. Pilih saja selain daripada itu..

.

projek atau kedai rosak 1 malaysia......bahana cari nama dan laba dengan menipu rakyat....24 Pelajar Didakwa Dirawat Selepas Minum Susu 1Malaysia.......padan muka....kah kah kah kah.....!!!!

Posted: 16 Nov 2011 09:43 PM PST

projek susu rosak 1 malaysia.....mamposss....anak anak  rakyat marhaen di kerjakan  emak dan bapak lembu feedlot 1 malaysia...kah kah kah

Ahli Parlimen Padang Terap, Nasir Zakaria dalam sebuah artikel di Harakah Daily mendedahkan bahawa sebanyak 24 orang pelajar di Kuala Nerang, Kedah telah mengalami masalah setelah minum Susu 1 Malaysia baru-baru. Daripada jumlah itu, katanya, 8 orang telah mengalami masalah serius sehingga terpaksa dimasukkan ke wad di Hospital Kuala Nerang.

"Saya difahamkan, Susu 1Malaysia itu diberikan kepada semua pelajar di seluruh negara. Diharap pihak kementerian menarik balik bekalan Susu 1Malaysia di sekolah-sekolah kerana ia tak baik kepada kesihatan," katanya.

Sebelum ini, Malaysia Kini melaporkan ujian makmal terhadap sos cili yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) didapati mempunyai tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan dalam Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985.

Dalam laporan draf penyelidikan perbandingan produk yang diperoleh Malaysiakini, Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia (Standards Users) mendapati 3.64ppm plumbum dan 0.08ppm raksa atau merkuri dalam sos cili 1Malaysia. Sedangkan, tahap yang dibenarkan untuk sos cili adalah 2ppm bagi plumbun manakala 0.05ppm untuk raksa.

Tony Pua pula menyatakan hasil ujian makmal dilakukan terhadap beberapa sampel produk Kedai 1Malaysia mendapati isi kandungannya tidak menepati piawaian Akta Makanan 1983 dan Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985 (Akta 281).

Sembilan produk yang dimaksudkan ialah sos tiram, jem nenas, ais krim, susu sejat, krimer pekat manis, minyak sapi, susu segar, sardin dan kari ayam (makanan dalam tin).

“Kandungan sos tiram, hanya mengandungi 0.6 peratus protein, berbanding kadar minimum 2.5 peratus ditetapkan di bawah Akta Peraturan-peraturan Makanan 166A (1).Manakala kandungan buah-buahan dalam jem nenas, menghendaki 35 peratus kandungan buah, sebaliknya hanya 8.87 peratus.”

kedai rosak 1 malaysia....projek kroni menipu dan membunuh rakyat 1 malaysia... kualiti produk 1 malaysia dari kedai rakyat dan projek 1 malaysia penuh penipuan serta kepalsuan...!!!!

Posted: 16 Nov 2011 09:06 PM PST

 

AWAS....KEDAI ROSAK 1 MALAYSIA....BUKAN AJE POKET ANDA,,,JANTUNG SERTA USUS ANDA PASTI ROSAK....!!!!

tipu dan nak  bunuh rakyat....Susu 1M'sia ditarik balik, sos cili masih di pasaran

Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah menarik balik susu tepung jenama itu dari pasaran, sehari selepas dakwaan bahawa kandungannya melanggar batas-batas yang ditetapkan oleh Akta Peraturan-Peraturan Makanan 1985.

Dalam satu kenyataan di laman web hari ini, KR1M berkata produk itu telah dikeluarkan buat sementara waktu tetapi tidak memberikan sebarang sebab bagi berbuat demikian.

“Pembekal susu tepung KR1M telah dimaklumkan dan produk berkenaan telah dikeluarkan buat sementara waktu sehingga diberitahu kelak,” petik kenyataan itu.

Mengenai dakwaan sos cili jenama 1Malaysia yang didakwa mempunyai tahap raksa dan plumbum melebihi paras yang dibenarkan, pengendalinya menafikan perkara itu.

“Buat masa ini, ujian makmal dari pembekal menunjukkan bahawa formula produk itu mematuhi keperluan Akta Peraturan-Peraturan Makanan,” petik kenyataan itu lagi. -mk

 

Susu formula 1Malaysia pula jadi sasaran

Kandungan susu formula bayi yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) telah melanggar batas-batas yang ditetapkan oleh Akta Peraturan-peraturan Makanan 1985, dakwa ahli parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua.

Pua yang sebelum ini kerap kali membidas pengendali kedai itu, Mydin Mohamed Holdings Bhd, kali ini mendakwa ‘susu membesar’ 1Malaysia yang dijual itu mengandungi "lapan kali lebih banyak vitamin A daripada had yang dibenarkan".

“Kandungan vitamin A dalam susu itu adalah 6012 IU (unit antarabangsa) bagi setiap 100kcal atau 802 peratus di atas had maksimum yang dibenarkan," dakwanya, dengan mendasarkan perbandingan itu dengan had yang ditetapkan oleh Akta Peraturan Makanan.

Mydin, semalam telah membuat penjelasan berhubung beberapa dakwaan yang dibuat oleh Pua yang berkata produk di kedai berkenaan dijual pada harga lebih tinggi manakala kualitinya pula adalah rendah.

Pua berkata pengambilan vitamin A secara berlebihan boleh menyebabkan di ‘Hypervitaminosis A’, yang antara lain, boleh menyumbang kepada masalah hati, mengurangkan ketumpatan mineral tulang dan perubahan warna kulit.

Ditanya sama ada ia boleh menyebabkan keracunan, Pua berkata: "Nampak macam itu, tetapi saya bukan doktor. Awak boleh semak dengan seorang pengamal perubatan."

Ketika membandingkan formula susu 1Malaysia 300gm dengan Nespray 1 +, keluaran Nestlé, katanya, susu 1Malaysia kekurangan "nutrien utama" seperti yang disyaratkan oleh peraturan.

Beliau juga berkata 15 nutrien utama tidak terdapat dalam formula 1Malaysia itu: Asid lemak yang diperlukan; Vitamin D; Vitamin C; Vitamin B1; Vitamin B2; Nicotinamide; Vitamin B6; Asid Folic; Asid Pantothenic; Vitamin B12; Vitamin K1; Vitamin H; Vitamin E; Iodine dan Zink. -mk

 

 

 

penyapu sial

produk-produk yang berjenama 1Malaysia perlu menjalani ujian kualiti terlebih dahulu kemudian baru dipasarkan. Ini sudah terbalik. Ia dipasarkan kemudian diuji, itupun masih ada pihak penjual seperti Mydin yang mengampu menteri dan produk 1Malaysia tak tentu pasal kononnya ingin mendedahkan KEBENARAN!!!, sedangkan hakikatnya ialah KEPALSUAN!!!

mengenai sos cili yang menurut Persatuan Pengguna-Pengguna Standard Malaysia (Standards Users) mendapati 3.64ppm plumbum dan 0.08ppm raksa atau merkuri sedangkan tahap yang dibenarkan untuk sos cili adalah 2ppm bagi plumbun manakala 0.05ppm untuk raksa.

Ia dinafikan oleh pembekalnya. Sedangkan yang menjalankan ujikaji yang membuktikan sos cili 1Malaysia itu merbahaya adalah sebuah makmal kepunyaan syarikat yang ditauliahkan di bawah Skim Akreditasi Makmal Malaysia (SAMM) oleh Jabatan Standard Malaysia iaitu Unipeq Sdn Bhd, sebuah anak syarikat UKM.

Justeru itu, pembekal sos cili 1Malaysia PERLU menunjukkan bukti kajian makmal yang dikatakan COMPLY (mematuhi syarat)keperluan Akta Peraturan-Peraturan Makanan. Jika tiada bukti, maka pengguna dan rakyat BERHAK dengan menggunakan kaedah perundangan "caveat emptor" (let the buyers beware) untuk memboikot produk berkenaan kerana sudah ada kajian yang sahih bahawa produk itu MERBAHAYA.

Mohon kerjasama menyiasat kepada yang bertanggungjawab, projek susu sekolah 1Malaysia telahpun disambung semula. Dikeluarkan oleh Dutch and Lady, tetapi rasa susu 1Malaysia ini tidak sama dengan perisa yang asli keluaran Dutch and Lady.

cara BN/UMNO utk mengLEMBU kan rakyat dgn menjual produk barangan yg tidak berkualiti. so bole la lembu tidor dlm kondo jutaan RM.

konspirasi polis menghilangkan bukti...Wang Rampasan Dalam Simpanan Polis Boleh Hilang...?

Posted: 16 Nov 2011 08:43 PM PST

Sebahagian daripada AS$300,000 (RM950,000) wang tunai dirampas daripada tiga pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang menyamun tiga pengurup wang asing di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada 15 September lalu dilaporkan hilang dalam simpanan polis.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah yang mengesahkan kehilangan itu, berkata selain wang tunai RM11,700, beg duit milik semua suspek turut dilaporkan hilang dari pejabat pegawai penyiasat kes yang terletak di bangunan lama Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di Shah Alam.

"Kita menjalankan siasatan terhadap semua pegawai dan anggota kita yang mengendalikan kes berkenaan serta mereka yang bertanggungjawab untuk berada di pejabat penyimpanan bahan bukti siasatan kes,” katanya ketika dihubungi semalam.

Sehubungan itu, beliau meminta mana-mana pihak agar tidak membuat sebarang spekulasi berhubung kes berkenaan sehingga siasatan yang dijalankan pihaknya sendiri selesai.

Dalam kejadian 15 September lalu, polis menahan tiga pegawai kanan SPRM kerana dipercayai terbabit melakukan samun ke atas tiga penggurup wang asing selepas dipercayai bersubahat bersama dua lagi suspek awam.

Bagaimanapun, sehingga sekarang polis hanya berjaya merampas sebahagian wang tunai daripada ketiga-tiga suspek, manakala selebihnya dilaporkan berada dalam simpanan suspek awam yang masih diburu.

Ketiga-tiga pegawai SPRM terbabit didakwa ke Mahkamah Sesyen Sepang pada 7 Oktober lalu atas tuduhan bersubahat melakukan rompakan, penyamaran dan penipuan serta menyembunyikan rancangan rompakan terhadap tiga warga Singapura yang dalam proses membawa wang berkenaan keluar dari negara. -BH

 

 

penyapu sial

 

Kecuaian? Konspirasi?...kepala butoh punya bapak polisi...jangan buat spekulasi..sape anda nak larang orang lain buat spekulasi...sedang sistem undang undang yang ada di negara penuh halunisasi yang di pelopori parti anti agama dan gila sex UMNOPORNO...banyak perkara yang meragukan dari  pihak polis sampai  ke pihak mahkamah

badan badan kerajaan yang lain jangan la nak cerita betapa besar konsipirasinya...

Sepatutnya Ketua Polis Selangor perlu letak jawatan kerana kegagalan menjalankan tugas dan tanggungjawab menjaga "bahan bukti".

Siapa lg yg boleh kita harap skrg...Bila Polis Sendiri pun dah jadi penyamun.

Kroni UMNOPORNO....Ada 59 aduan salah laku SPRM tapi tiada satu pun didakwa

Posted: 16 Nov 2011 08:31 PM PST

Kementerian Dalam Negeri mengakui terdapat 59 laporan polis dibuat antara 2005 hingga 2009 terhadap pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas dakwaan salah laku dan penganiayaan.

Daripada 59 laporan polis itu, masih disiasat (23), menunggu arahan Pejabat Peguam Negara (29) dan tujuh lagi ditandakan sebagai tiada tindakan lanjut.

Perkara ini dinyatakan Kementerian Dalam Negeri dalam jawapan bertulisnya kepada Gobind Singh Deo (DAP-Puchong).

Gobind Singh melahirkan kebimbangannya kerana tiada satupun pendakwaan dibuat daripada 59 laporan polis itu.
“Bukankah ganjil jika tiada satu pun daripada 59 laporan berkenaan menyaksikan sebarang pendakwaan di mahkamah?” soal Gobind.

Menurut beliau, kes sedemikian menonjol sebelum kematian Teoh Beng Hock lagi dan ia menimbulkan desakan supaya prosedur SPRM diperketat.

pemimpin PUKIMAK MELAYU UMNO kumpul kekayaan untuk anak beranak mereka sahaja....!!!

Posted: 16 Nov 2011 05:59 AM PST

Mereka hidup kaya raya dengan wang berlimpah ruah. Kita hidup dalam kesempitan, dengan kenaikan harga barang yang tidak berhenti.

Kita lihat bagaimana kekayaan negara diperlakukan sewenang-wenangnya untuk mengkayakan anak dan keluarga pemimpin.

Pada waktu yang sama, kita terpaksa mengikat perut bagi menjamin anak-anak kita tidak kelaparan.

Anak-anak pemimpin UMNO tidak perlu bekerja keras namun dapat peluang dan projek yang berjumlah jutaan, belas juta, puluh juta, ratus juta.

Kita pula terpaksa bekerja suami isteri kerana pendapatan suami sahaja tidak mencukupi.

Bayangkan, anak Dr Mahathir rugi berniaga. PETRONAS boleh keluar duit cash RM1.6 billion untuk menyelamatkan anak dia dari bangkrap. Itu dulu waktu kita masih kaya.

Di zaman kita kaya dengan hutang seperti sekarang, rupanya budaya tersebut masih berterusan. Projek bernilai RM250juta dengan mudah boleh diserahkan kepada Shahrizat dan anak beranak untuk ditadbir.

RM250juta!!!. Begitu mudah wang rakyat difaraid sesama keluarga dan suku sakat merekauntuk mengkayakan diri2 mereka.

Kita rakyat tidak layak merasa kekayaan seperti itu. Hanya pemimpin dan anak beranak mereka sahaja yang layak.

Sebab apa? sebab kita orang Melayu. Orang Melayu tiada hak untuk mempersoalkan kekayan pemimpin2 mereka.

Orang Melayu wajib hidup susah demi kekayaan pemimpin2 mereka.

kalau nak bela lembu jangan jadi menteri....kah kah kah.....atau wujud jawatan baru menteri lembu di kondominium...kah kah kah....!!!!

Posted: 16 Nov 2011 05:41 AM PST

Lagi pemimpin Umno desak Shahrizat letak jawatan

Keluarga Ketua Wanita Umno itu kini berdepan tuduhan menyalahguna dana RM250 juta dari NFC termasuk membeli kondominum berharga RM9.8 juta.

PETALING JAYA: Selepas Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokhtar Radin, beberapa pemimpin Umno-Barisan Nasional (BN) lain juga mahu Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meletak jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Keluarga Ketua Wanita Umno itu kini berdepan tuduhan menyalahguna dana RM250 juta dari National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) termasuk membeli seunit kondominium One Menerung Bangsar dekat Kuala Lumpur berharga RM9.8 juta.

Semalam Bung Mokhtar meminta Shahrizat meletakkan jawatan sebagai menteri kerana telah menyusahkan Umno.

Ketika dihubungi, Ketua Umno Bahagian Padang Besar, Datuk Zahidi Zainul Abidin menegaskan jika Shahrizat mahu berniaga lembu beliau tidak perlu menjadi menteri.

“Macam mana ni? Menteri mahu, Senator mahu, Ketua Wanita Umno mahu dan jadi peniaga lembu pun mahu. Shahrizat patut pilih satu sahaja. Kalau nak bela lembu jangan jadi menteri,” katanya.

Pandangan sama diberikan Setiausaha BN Wilayah Persekutuan Datuk Syed Ali Alhabshee yang juga ketua Umno Bahagian Cheras dengan kenyataan ringkas beliau, “Shahrizat perlu letak jawatan.”

Bagaimanapun laporan terbaru hari ini, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata Shahrizat tidak perlu meletakkan jawatan menteri.

Pandangan sama diberikan mantan Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi yang berkata isu itu patut diajukan kepada suami Shahrizat.

Sebelum ini, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Menteri Pertanian dan Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar tampil mempertahankan Shahrizat

 

penyapu sial

 

perkara biasa dlm umno...klu bersih tu namanya balaci umno...yg pertahankan shahrizat psl depa takut sharizat bocor luar dalam umno

UMNO hanya peralatkan MELAYU dan ISLAM....nak pertahankan jauh sekali,,,,!!!

Posted: 16 Nov 2011 05:23 AM PST

 

 

Mutakhir ini banyak penulisan meluahkan kebimbangan terhadap kekuasaan orang Melayu Islam – seolah-olah melihat dengan jatuhnya kerajaan Umno Barisan Nasional (BN), maka kekuasaan orang Melayu juga akan turut hilang.

Kewujudan Pakatan Rakyat (PR) dilihat akan melemahkan kekuasaan orang Melayu dan juga akan menghakiskan kekuatan Islam di negara ini.

Pandangan begini bukan baru, malah semakin lumrah dalam pemikiran sebahagian besar penulisan dan cetusan idea di kalangan pemikir Melayu Islam.

Namun, apa yang penting ialah “Adakah pemikiran ini bertolak kepada fakta dan realiti sebenar atau hanya satu luahan rasa tanpa berpijak kepada fakta yang nyata?”

Bagi menjawab kebimbangan golongan ini, kita harus berpijak kepada sejarah negara dan kedudukan kekuasaan Melayu dan agama Islam selama ini.

Sejak negara ini merdeka, Umno adalah tunjang kekuasaan BN dan Umno-lah yang diharapkan memelihara maruah Islam dan kaum Melayu. Selama 54 tahun nasib Melayu dan Islam terbela, dan kalaulah Umno tewas maka orang Melayu akan hancur dan semakin lemah.

Itulah pemikiran yang hendak diterapkan di kalangan rakyat, agar umat Islam dan kaum Melayu akan sentiasa was-was dan ketakutan untuk kehilangan Umno.

Tapi, wajarkan ketakutan begitu? Sekali imbas, atas permukaan ada terasa seperti benar, namun fikirkanlah selepas membaca hujah-hujah di bawah ini.

  1. Kalau betul Umno pentingkan kekuasaan Melayu Islam, kenapa tiada tambahan kerusi di negeri-negeri majoriti Melayu seperti Kelantan, Terengganu dan Kedah - sehinggakan ada kawasan parlimen yang jumlah pemgundinya mencecah hampir seratus ribu orang.

  2. Kenapa tambahan kerusi banyak pula dilakukan di Sarawak dan Sabah?

  3. Umno dah tewas lebih 20 tahun di Kelantan, apakah kuasa Melayu dan Islam hilang di Kelantan? Bahkan Islam bertambah megah di Kelantan dengan pelaksanaan pentadbiran sifar rasuah, dan terus memperjuangkan perlaksanaaan undang-undang Islam di sana.

  4. Kalaulah benar Umno ikhlas untuk menjaga Melayu dan Islam, kenapa royalti minyak Kelantan tidak dibayar sehingga kini walaupun ada perjanjian jelas yang mewajibkan Petronas melalui kerajaan pusat membayar royalti tersebut. Apakah orang Kelantan yang memilih PAS dan penyokong Umno di Kelantan yang majoritinya Melayu Islam, bukan Melayu Islam sebenar pada kaca mata Umno sehingga pelbagai penindasan dilakukan sejak tahun 1990?

  5. Kenapa Umno sanggup serahkan beberapa kerusi parlimen yang dahulunya ditandingi oleh Umno kepada parti lain seperti yang berlaku di Kuala Selangor, Kuantan, Raub, Port Dikson dan puluhan kerusi yang lain. Bukan ke ini Umno sendiri yang melakukan pengkhianatan kepada Melayu?

  6. Siapakah yang membuang tulisan Jawi dari sistem pendidikan kalau bukan kerajaan Umno dan menteri yang mencadangkannya pun dari Umno?

  7. Siapa yang meluluskan pelbagai jenis loteri dan judi halal untuk berakar umbi di negara ini kalau bukan pemimpin Umno?

  8. Apakah hanya Melayu Umno (yang pandai mengampu sahaja, yang mengkritik tak termasuk) dianggap sebagai Melayu Islam, sedangkan kalau Melayu dari PAS, PKR dan DAP mereka ini bukan Melayu Islam?

Kebimbangan hilangnya kekuasaan orang Melayu dilihat tertunjang dengan kekuasaan Umno – seolah-olah tiada parti lain dalam Malaysia yang akan memelihara kuasa Melayu dsn agama Islam.

Namun hakikatnya, dalam soal membela Melayu, Umno selama ini tidak mampu menaikkan martabat dan sosio-ekonomi mereka dengan ketara walaupun sudah 54 tahun memerintah negara. Begitu juga, dalam soal membela Islam, berapa kali Umno melacurkan Islam dan menggunakan Islam hanya apabila keadaan perlu untuk memelihara kepentingan politik semata-mata?

Janganlah rakyat Melayu Islam terus membuta tuli menyokong kerajaan yang sengaja menakut-nakutkan mereka dengan propaganda, “Tanpa Umno, mereka hilang tempat bernaung.” Sebaliknya, mereka harus menuntut Umno untuk berubah dan sekiranya tidak, slogan ‘Asal bukan Umno’ akan menjadi laungan dan pilihan mereka pada pilihanraya akan datang.

Pemikiran sempit dari era sebelum merdeka dilihat masih dianuti oleh parti perkauman sehingga hari ini. Namun, pemikiran sedemikian diyakini akan bakal berakhir dengan kemunculan gabungan politik berbentuk majmuk seperti PAS-PKR-DAP, di mana ketiga-tiga parti ini boleh menerima semua bangsa sebagai ahli mereka tidak seperti gabungan Umno-MCA-MIC.

Kini, rakyat negara ini dilihat sudah bersedia berhadapan dengan era baru yang lebih terbuka.

Harus diingat, kaum dan bangsa seseorang bukanlah pilihan seseorang manusia - ianya ketentuan Allah. Lantaran itu, Islam melihat kemuliaan bukan kepada bangsa dan warna kulit tetapi pada ketaqwaannya.

Apakah yang rakyat Melayu Islam nak bangga kalau rasuah, penyelewengan dan salahguna kuasa berleluasa dalam negara diketuai oleh sebuah kerajaan yang majoriti ahlinya mendadik dada sebagai pembela orang Melayu dan Islam?

Rakyat Melayu Islam mesti melakukan perubahan besar untuk melahirkan umat Islam yang kuat akidahnya dalam berpegang kepada ajaran Islam. Mereka perlu segera menyelaraskan tindakan mereka dengan ajaran Islam dan menterjemahkan sifat sebenar Islam sebagai rahmat bagi seluruh alam, tanpa mengira apakah mereka Melayu, Cina, India dan lain-lain.

Kerana itu, janganlah mereka terus mempertahankan kerajaan korup, rasuah dan pelbagai penyelewengan dengan berselindung semata-mata atas nama mempertahankan Melayu dan Islam. Ini bukan sahaja memalukan umat Melayu Islam malah mencemarkan agama Allah kerana penganutnya bersifat sebegitu rupa.

 

 

Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
Ketua Penerangan PAS Pusat

sampai bila rakyat nak jadi lembu kepada UMNOPORNO....????

Posted: 16 Nov 2011 05:07 AM PST

Lepas satu isu timbul satu isu yang melibatkan pemerahan wang rakyat yang di lakukan oleh pemimpin-pemimpin UMNO dan keluarganya dalam jumlah yang besar dan tidak terfikir oleh sesiapa yang mempunyai sedikit daya pemikiran yang baik.

Isu yang terakhir yang kita dengar setakat ini ialah isu NFC (national feedlot centre) yang melibatkan keseluruhan keluarga Ketua Wanita UMNO dan seorang Menteri yang masuk ke dalam Jemaah Menteri negara melalui pintu belakang itu.

Dengan terbongkarnya tindakan mencuri ini maka ramailah pemimpin-pemimpin UMNO yang membuat kenyataan sambil berbohong di Parlimen dengan menyatakan yang projek lembu itu adalah projek yang berjaya.

Muhyiddin Yassin yang bertanggung jawab untuk menjadikan projek ini menjadi realiti telah meminta Noh Omar untuk menjawab dan mempertahankan Sharizat di dalam parlimen tetapi beliau menyepi dan tidak berkata apa-apa. Tindakan Muhyiddin untuk meminta Noh Omar untuk menjawab itu memang tindakan yang bijak kerana jawapan yang sebodoh itu hanya boleh diberikan oleh orang seperti Noh Omar itu.

Yang mengejutkan saya ialah penglibatan Khairy Jamaludin membantu Noh Omar mempertahankan tindakan keluarga seorang ahli jemaah kabinet negara dengan mengatakan yang projek itu adalah projek yang berjaya. Khairy menambah lagi kekalutan dengan memberi tahu rakyat yang pembelian kondominium berharga RM10 juta itu adalah tindakan yang betul kerana untuk mengelakan wang lebihan syarikat itu dari ‘idle’ di dalam akaun syarikat.

Khairy yang baru mula hidup ini sedaya upaya untuk memperbodohkan orang ramai. Khairy yang selama ini saya anggap pemimpin berpotensi dalam UMNO dan negara sekarang sudah menampakan dirinya sudah terpengaruh dengan budaya mempersendakan rakyat. Mungkin Khairy terpaksa bersama-sama Noh Omar menganggap rakyat ramai ini bodoh dan boleh diperlakukan apa sahaja terhadap mereka (rakyat).

Dengan tindakan Khairy memberikan alasan yang jembel untuk mempertahankan Sharizat dan keluarganya saya telah dapat membuktikan teori yang saya selalu sebut; sehebat mana pun dan sehandal mana pun pemikiran dan kepimpinan seseorang itu, apabila terlibat di peringkat kepimpinan UMNO seseorang itu akan menjadi lemah pemikiran dan akan selalu bertindak bodoh mempertahan perkara yang tidak boleh dipertahankan lagi.

Pendeknya UMNO hanya mampu untuk merosakan pemikiran orang ramai dengan menyakinkan perkara yang bathil itu di terima sebagai perkara yang hak. Apa sahaja yang buruk yang di lakukan oleh mana-mana pemimpin tertinggi UMNO itu mereka (pemimpin UMNO) akan berpusu-pusu mempertahankan kesalahan sesama mereka.

Dalam isu NFC ini amat jelas kerajaan sedang cuba untuk memperlembukan orang ramai dengan projek lembu ini. Mereka menggunakan lembu untuk melembukan kita semua. Mereka seolah-olah meminta kita semua bertepuk tangan kerana kegagalan projek ini dan menganggapkan yang projek ini adalah projek berjaya.

Noh Omar dan Khairy seolah-olah menganggap yang kita di bawah ini semuanya lembu yang tidak tahu mengira dan membaca.

Kalau perbahasan yang bodoh ini datangnya dari Noh Omar tidak meagapalah kerana itu pun kemampuan ahli parlimen Tanjung Karang itu, tetapi kalau perbahasan yang seperti ini datangnya dari Khairy Jamaludin ianya amat memeranjatkan bukan sahaja saya yang tidak sepertinya ini tetapi juga dari ramai ahli masyarakat yang bertanya kepada saya kenapa universiti teragong dunia ini mengeluarkan produk seperti Khairy Jamaludin.

Apa pun yang berlaku sekarang ini rakyat perlu melakukan tuntutan untuk mendapatkan kembali hidup di dalam sebuah negara yang kita sanjungi seperti yang kita semua alami dahulu.

Caranya ialah untuk rakyat beramai-ramai melakukan pembetulan ini dan yang paling tepat waktunya ialah semasa pilihanraya yang akan datang. Kita tidak mahu lagi membaca lapuran ketua audit negara yang sama kandungannya seperti yang kita sedang baca sekarang ini tertulis dalam lapuranya pada tahun-tahun yang akan datang.

Kepada Khairy elok kita ingatkan supaya janganlah mencari isu yang lembab seperti ini untuk mendapatkan apa yang saudara idamkan dalam UMNO ini. Elok cari isu yang lain kerana kalau beliau masih mempertahankan Sharizat ianya adalah ‘self defeating’ bagi beliau.

Sepatutnya saya tidak masuk campur dalam hal Khairy ini tetapi saya tidak tahu kenapa saya masih ada sedikit ‘soft spot’ terhadap pemimpin muda ini. Khairy ini seorang pemimpin yang baik dan berpotensi tetapi beliau menjadi ahli parti yang salah untuk beliau.

 

bintongan

Tiada ulasan: