Selasa, 29 November 2011

dollah yankee

dollah yankee


Nak tidor, balik rumah laa ...

Posted: 29 Nov 2011 05:31 AM PST

Ini lah masalahnya bila orang lain sibuk ber'mesyuarat, dia pula, 'time' inilah sibuk nak tidor. Jadi bila sampai giliran dia bercakap, dia pun mula merapu ...

Dalam Berita Harian , Utusan , TV , tak pernah pun cerita ekonomi merosot , semuanya ekonomi kembang meningkat... gitu laa, gini laa... Ceritalah yg betul2 , realistik lah sikit, rakyat sekarang ni bukan semuanya bangang, semuanya ada pergi sekolah.

Semalam pula TV3(suku) dengan penuh semangat kata FDI kita meningkat 42 %, ekonomi Malaysia berkembang pesat.

Kenapa perlu mahu menipu Rakyat??

Contoh ekonomi yang terbaik ialah kes lembu NFC. 'Loan' 250 juta ringgit tu kalau disimpan dalam bank yang menawarkan faedah sebanyak 5% setahun, kita sudah boleh dapat 12.5 juta ringgit. Dalam masa 20 tahun sudah boleh 'collect' balik 250 juta ringgit, campur semula dengan modal 250 juta ringgit tu, budak sekolah rendah pun tahu dalam tangan sudah ada 500 juta ringgit. Kalau ada bank yang tawarkan 10% faedah? 10 tahun saja kita sudah dapat balik modal 250 juta ringgit dengan 250 juta ringgit punya faedah.

KUALA LUMPUR, 29 Nov — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kemungkinan akan dipaksa untuk memanggil pilihan raya umum ke-13 awal tahun depan bagi mengurangkan kesan ke atas kedudukan politik parti pimpinannya ekoran ramalan kemerosotan persekitaran ekonomi ... sambungan di-sini ...

dollah yankee -
yb umnocrony semua ada banglo besar, 3-4 biji, tak termasuk lagi condo di s'pore, london, australia. Kereta pula kurang-kurang 7-8 biji, itu pun kurang. Zakaria Md Derus yb port klang... garaj tempat simpan kereta pun ada air condition, dgn 8 biji kereta instimewa! mana ekonomi rakyat m'sia tak susah?? kalau duit2 tu di labur betul2 mana ada susah?? lembu 250 juta, lain-lain pula berapa ratus juta?? kalau ikut jalan yang betul, garenti tiap-tiap tahun setiap rakyat di Malaysia boleh dapat 1,000 ringgit seorang.

Tiada ulasan: