Isnin, 21 November 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


5 Perkara Yang Anda Boleh Belajar Mengenai Posting Aku Semalam

Posted: 21 Nov 2011 06:54 PM PST

1. Kelulusan adalah amat penting. Kau takde kelulusan kau perlu bergaji lebih rendah berbanding mereka yang berkelulusan. Itu adalah peraturan sesetengah orang yang dah di set dalam kepala dia.

2. Seseorang itu akan kekal berpuas hati dengan apa yang dia ada selagi tidak ada orang lain cuba minta lebih daripada apa yang dia dapat.

3. Kerja sebagai jurutol? Kalau boleh jangan cuba minta gaji lebih tinggi kerana,come on la...anda jurutol aje. Fresh grad pun Rm1800 aje tau! Jadi jurutol kena mintak kurang dari tu.

4. Seseorang itu tidak akan bersuara selagi tidak ada orang lain yang berani bersuara.

5. Kerja jurutol? Jangan expect gaji yang reasonable sebab ramai jugak yang tak terlibat pun dengan pekerjaan tu tapi bermentaliti macam CEO syarikat tol.


.........

Artikel semalam rekaan aku.
Aku memang penipu.
Tapi kau tak boleh tipu respon kau.

Jika anda merasakan RM2200 untuk jurutol di Malaysia adalah sesuatu permintaan yang tidak munasabah...anda sebenarnya yang tidak munasabah.

 Terima kasih.
Aku tak expect dapat respon negatif sebanyak tu.
Sangat berjaya eksperimen aku. Yea!

Tiada ulasan: