Isnin, 14 November 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Ada Sesiapa Dah Beli Barang Kedai 1Malaysia?

Posted: 14 Nov 2011 05:43 PM PST

Kat rumah aku ada Mydin.

Aku selalu jugak la pegi Mydin beli barang kat situ. Aku perasan kat Mydin mesti ada produk nama "MyRasa." MyRasa ni aku rasa produk house brand Mydin. Jadi aku beli la..sebab mmg agak murah. Ada la beberapa benda aku beli.

Salah satu benda yang aku beli adalah susu pekat dalam tin.

Rasa susu tu macam mana? Macam minum susu berperisa besi. Macam mana nak describe rasa tu? Beli susu tin kat Mydin brand MyRasa lepas tu rasa sendiri.

Rasa dia memang pelik. Nasib baik aku beli satu tin aje.

Aku mengerti lah apsal barang MyRasa tu murah. Memang murah...satu tin murah 70 sen,80 sen banding dengan brand jenama lain TAPI 10 sen lagi mahal dari brand in-house sebuah pasaraya Perancis yang rasanya jauh lagi reasonable berbanding "susu berperasa besi" tu.

Jadi, satu soalan;
Kalaulah anda ada beli susu tin kat kedai 1Malaysia, adakah susu tu sama macam susu MyRasa dekat Mydin tu?

Perlu diingatkan, aku bercerita pasal susu tin sahaja. Benda lain macam kuih raya dia aku rasa ok aje..walaupun boleh rasa la itu semua machine based punya produk. Aku senantiasa mencari alternatif lain untuk susu pekat dalam tin sebab aku rasa harga susu tin sekarang agak tak munasabah dan aku banyak minum susu.

Tiada ulasan: