Ahad, 13 November 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Muhyiddin Yassin Adalah Menteri Pelajaran Paling Tip Top Dekat Planet Bumi Ni

Posted: 13 Nov 2011 05:13 PM PST


Tak habis lagi dengan krisis PPSMI, kerajaan lagi sekali cuba mencipta satu lagi cadangan yang bakal jadi krisis berpanjangan untuk orang ramai. Maybe kerajaan Malaysia sekarang memang suka bergelumang dengan krisis yang diorang reka sendiri.

Guru-guru dicadangkan bekerja dari 7:30 pagi hingga 4:30 ptg untuk sesi pagi dan 9:30 pagi ke 6:30 petang untuk guru sesi petang. Baguslah. Aku rasa ramai cikgu yang gembira dengar berita ni...kan?

Itu belum masuk lagi polemik dan krisi yang akan berlaku nanti..bila ada sekolah diberikan opsyen BI nanti. GILA PUNYA KERJA.

Kenaikan gaji will always come with some side effects,kan? Itu baru bab guru..belum masuk sektor awam lain. Nantikan aje la...mana lah tau lepas 1 Januari nanti....ada surprise2 lain. Sebab apa? Sebab mana ada negara gila yang ekonominya defisit tapi sanggup bagi duit cash one shot dekat orang ramai. Itu adalah bentuk management gila. Idea gila.

Unless...ada cara lain untuk recover balik duit yang dah dikeluarkan tu.
Banyak cara dia. Selalu yang jadi mangsa..orang biasa lah.

Horey kerajaan Barisan Nasional!

Mahathir punya tahi belum habis dicuci..
Muhyiddin tambah pulak lagi tahi sendiri.

ps - Ada sesiapa tengok Buletin Utama hari Sabtu? Ada tengok footage Hajjah Rosmah pakai seluar ketat kaler kuning jalan2 hulur bantuan? Ada yang muntah tak?

Tiada ulasan: