Isnin, 3 Oktober 2011

Era Pasca

Era Pasca


TERNOW!!!! Najib Di Sapina Ke Perancis? - Suaram!!

Posted: 03 Oct 2011 12:15 AM PDT

COOL OR COOLING?
KAH KAH KAH


SCORPENE : NAJIB AKAN DISEPINA MAHKAMAH PERANCHIS : SUARAM

LONDON: Pengarah Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Cynthia Gabriel berkata Najib Razak akan disepina di mahkamah Perancis bagi membantu perbicaraan rasuah pembelian kapal selam Scorpene.

Cytnhia berkata, ia berhubung urusniaga membabitkan pemberian komisen kapal selam berkenaan yang dilakukan pada 2002 ketika Najib menjadi menteri pertahanan.

"Kita ada bukti cukup kuat untuk memulakan perbicaraan, individu terlibat akan disepina ke mahkamah," kata Cynthia.

Katanya, perbicaraan itu tetap akan berlangsung di Perancis walaupun terpaksa ditunda daripada tarikh asal iaitu September lalu.

"Kita jangkakan perbicaraan boleh bermula September, tetapi peguam memberitahu ada sedikit masalah di Perancis kerana ada pihak cuba halang kes ini daripada diteruskan.
Artikel SETERUSNYA:
SiNi Blog!!





Gempar!!!! Adakah Ini Wajah Jantan Ke 2 isu Scopene? kah kah kah

Posted: 02 Oct 2011 11:05 PM PDT

ADAKAH INI JANTAN KE 2?
KAH KAH KAH


Menurut sumber kabel diplomat dari kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, yang didedahkan oleh Wikileaks awal tahun ini menyatakan nama beberapa orang rakan Najib yang turut terlibat dalam rundingan pembelian kapal selam Scorpene itu turut disebut-sebut.


Salah satu daripadanya ialah Lodin Wok Kamaruddin, ketua Lembaga Tabung Angkatan Tentera. Lodin bagaimanapun menyangkal spekulasi itu namun beliau tidak mahu menjelaskan dakwaan yang beliau terlibat langsung dalam urusan jual-beli itu.


Bukan sahaja Lodin menjawat jawatan sebagai ahli lembaga Perimekar yang mewakili Lembaga Tabung Angkatan Tentera tetapi namanya turut dipetik di dalam sebuah firma BIHC yang mengambil-alih firma Perimekar dalam kontrak urusan koordinasi dan perkhidmatan penyelenggaraan bermula pada tahun 2010 yang lalu.

Artikel SETERUSNYA: SiNi Blog!!





HOT!!!! Ini jawapan anak2 muda mengenai kenapa Benci dgn UMNO/BN! Mampos pope jib lepas ni.. kikiki

Posted: 02 Oct 2011 08:46 AM PDT


Berikut adalah servey dari Kami Benci Najib Tun Razak di atas persoalan..


APAKAH ANAK ANAK MUDA MSIH LAGI RASA HORMAT PADA PEMIMPIN UMNO/BN?


dan ini adalah antara jawapan jawapan anak anak muda yg dahagakan kejujuran dan kasih sayang seorang pemimpin yg berjiwa rakyat.. rata ratanya mereka adalah dari golongan muda yg sudah tidak lagi mampu utk di bohongi oleh umno/bn yg masih lagi ketinggalan bas dalam mengamalkan politik tahun 60-an..


Jawapan anak anak muda ini klik SiNi Blog!!



PANAZZ! - Sister In Islam dah keluar FATWA berkenaan HUDUD!!

Posted: 02 Oct 2011 07:35 AM PDT

Satu COLUM akhbar The Star keluaran MCA (Chua Soi Lek nye adik beradik) perhatikan dan baca..


Kami tahu ini negara Demokrasi.. anda berhak untuk mengatakan apa saja... Tapi pilihlah apa nak di kata... kalau benda yang kurang tahu tolong lah senyap... Nak kata ahli politik bukan, ahli agama pun bukan.. Siapa Zainah Anwar ini? Hanya penulis salah satu kolum di The Star dan bebas untuk mempertikai sesuatu dari Allah dan menentukan hala undang-undang negara??

Kalau Najib kata HUDUD bukan undang-undang REALITY, kali nih Penulis The Star pulak senang lenang mintak tolong "Jangan Adakan HUDUD di Malaysia" dengan alasan Kita ini Bangsa Malaysia...

What The Fark man!? Bangsa Malaysia sama dengan 1 Malaysia kee?? Atau jauh lebih tinggi dari Agama??? Sukahati? sebab bangsa kene tolak fahaman agama... Please Shut Up leh tak aku nak kata kat Zainah Anwar nih?

Kenali Zainah Anwar:

dari Wiki:

dari Dzulkarnain Taib
isteri jadi pengerusi suruhanjaya sekuriti (sc) yang menjaga segala urusan persyarikatan sektor korporat termasuk memastikan ketelusan semua aktiviti urusniaga, antaranya jual beli saham. nama beliau zarinah anwar, kakak kepada zainah anwar, salah seorang pengasas kumpulan wanita islam liberal (baca: anti tutup aurat).

suami zarinah pula pengerusi syarikat hartanah, e & o yang 30% sahamnya di beli oleh konglomerat sime darby bhd. nama beliau azizan abdul rahman.

sekarang katanya sc akan menyiasat samada zarinah mengetahui kemungkinan azizan terbabit dalam aktiviti 'insider trading' atau perdagangan orang dalam. tidak pasti samada beliau terbabit atau tidak tapi kalau dah tidor sebantal tu mcm2 boleh jadi, berbagai topik menarik boleh dibincang sebelum beradu. di amerika syarikat, guru konsep DIY (do-it-yourself) dipenjara selama lima bulan pada julai 2004 kerana memberi keterangan palsu kepada penyiasat kerajaan berhubung peranannya di dalam skandal perdagangan orang dalam di syarikat ImClone. hukuman itu juga termasuk dua tahun tempoh pembebasan yang dipantau yang memerlukan martha memakai gelang kaki elektronik selama lima bagi tujuan pemantauan pergerakannya oleh pihak berkuasa. apakah pihak berkuasa negara ini akan mengambil tindakan tegas kepada mana-mana individu tanpa mengira pangkat, jawatan atau gelaran yang terbabit dalam aktiviti insider trading? atau mungkinkah sudah menjadi kebiasaan kroni2 umno-bn akan sentiasa lepas daripada cengkaman undang-undang kerana dilindungi oleh pemimpin2 politik? kita tunggu dan lihat perkembangan kes ini.

OooooWWwhhhhHHhhh: mangkok nih one leader of SISTER IN ISLAM ( Pejuang Islam Liberal di Malaysia)

baginda: So batter korang nilai sendiri... Kalau bab nih UMNO memang takkan amik PORT pasai mereka ada saham dalam tu.. kehkehkeh.. Errr Malaysian tu ada orang Muslim sama kan??? So pasai apa bengap sangat SIS nih?

kenyataan penuh Mangkok nih di The Star:

Zainah Anwar, pengasas SIS

Hukum potong tangan brutal dan tak adil pada rakyat Malaysia.

* Hukum rejam pada penzina tak sempurna dan tidak adil pada wanita yang kena rogol.

*Apa kata kalau selepas pencuri yang dipotong tangannya kemudiannya dengan pantas ambil tangan dan terbang ke KL dan doktor sambung balik tangannya.

*Bagaimana pulak jika seorang Muslim seorang India dan seorang Cina sama-sama bersepakat mencuri dan tertangkap. Si Muslim akan berakhir dengan tangannya terpotong dan akan gelap hidupnya dan si Cina dan juga India pulak akan selamat dengan hukuman yang ringan dan mampu bekerja semula selepas itu tanpa rintangan.


*Apa kata seorang wanita yang tak kahwin, tetiba mengandung kerana di rogol, Sudah tentu dia akan dihukum zina sedangkan dia dirogol.

*Kenapa orang bukan Islam perlu diam dan tak layak komen tentang hudud sedangkan dia berjiran dengan mereka yang dikenakan undang-undang yang kejam.


Semua yang tersebut di atas adalah alasan kenapa rakyat Malaysia perlu menolak Hudud yang mahu dilaksanakan oleh Pas di Kelantan mengikut pemahaman Zainah Anwar dari Sister In islam yang merupakan organisasi yang sejak dulu giat membantah perlaksanaan hukum tersebut yang dilihatnya amat pincang dan tidak sesuai untuk rakyat Malaysia.




KERA'an NAJIB NAK KAJI HARGA BARANG SAGAJA BUKAN KASIK NAIK!

Posted: 02 Oct 2011 05:45 AM PDT

Kerajaan Rakyat: Baca ayat ini dengan matahati

"Cukai baru yang dikenakan oleh Denmark merupakan satu langkah bagi mengehadkan penduduk dalam pengambilan makanan berlemak." - Utusan Malaysia

Masa Najib nak naikkan rega gula...
~ dia cerita dulu pasal gula tu tak baik untuk kesihatan... Utusan Malaysia tukang kempen... kata Utusan Malaysia... gula penyebab kencing manis... bla bla bla..

Masa Najib nak naikkan harga petrol...
~ Najib kata sebab nak rakyat jadi sihat.... nak sihat kena keluar peluh... so kena exercise..... Utusan Malaysia juga tukang kempen.... tapi Najib naik kete... yang ni Utusan tak bagitau

Masa Najib nak naikkan cukai rokok...
~ Najib kata rokok perosak paru-paru... penyebab kanser... not good untuk kesihatan... ni kira ok le.... bolih diterima pakai... sapa suruh isap okok..?? Isap le benda lain...


Satu barang yang kerajaan Umno/BN tidak naikkan harga ialah kondom sebab kerajaan Umno/BN sudah sediakan ini untuk rakyat.. !! Tahniah Umno


Tiada ulasan: