Jumaat, 14 Oktober 2011

dollah yankee

dollah yankee


PAJIM pulak dahhh...!!

Posted: 14 Oct 2011 06:56 AM PDT

Dah tubuh PAJIM atau Persatuan Anak Jati Islam Pulau Pinang pulak dahhh...!! Lagi satu NGO yang di-tubuhkan yang mana fungsinya lebih kurang macam atau serupa saja dengan NGO-NGO melayu lain yang dok ada kononnya mahu memperjuangkan nasib anak-anak melayu di-Pulau Pinang.

Mula-mula masa nak tubuh dulu mereka kata PAJIM satu ia adalah sebuah NGO bebas, yang tak menyebelahi mana-mana parti politik. Tapi statement dari mereka yang buat kali pertamanya yang gurkah-gurkah di'port baca dah sah dan jelas 'statement' yang nak 'hisap peliaq' umno, di-mana ia berbunyi "Undi melayu Pulau Pinang akan kembali pada umno" setelah di-jalankan kajian dan penyelidikan.

Siapalah mangkok-mangkok hayun ni?? Gurkah-gurkah di'port' kata pro-tem komitee PAJIM ini ada lah satu kumpulan yang terdiri daripada ahli-ahli umno yang kebanyakannya menjadi gurkah-gurkah dalam bahagian-bahagian umno di-Pulau Pinang, yang berlakon dan menyamar di sebalik badan NGO, kerja mereka pula ialah untuk menjolok pungkok kerajaan Pakatan Rakyat dan Lim Guan Eng, yang sedang mentadbir Pulau Pinang.

Mereka akan melalak-melalak dan meng'gendang-gendang dengan macam-macam punya cerita dalam memburukan pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat dan Lim Guan Eng. 'Target' mereka pula ialah kepada orang-orang melayu dan pengundi-pengundi melayu yang atas pagar, yang atas pagar ini akan ingat dan percaya yang PAJIM telah menjalankan kajian dan penyelidikan mereka dengan baik sekali.
Kah..Kah..Kah.. yang atas pagar ini juga tak tau yang PAJIM bagi pendapat ini selepas mereka baca paper Utusan.

dollah yankee -
Gurkah-gurkah di'port' suruh aku tanya PAJIM
1. Bila kajian itu di-jalankan??
2. Di-mana kajian itu di-jalankan??
3. Berapa banyak responden yang bagi respon pada kajian itu??
dan soalan yang terakhir..Ghani Raja Demo jadi ahli atau tidak?? Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: