Nuffnang

Pengikut

Aku Budak Balun

sumber :-

Aku Budak Balun


Kalau Tak Menipu Bukan UMNO Namanyaaaa!

Posted: 21 Oct 2011 01:40 AM PDT




Kata Najib bayar makan tengahari dia RM3?? pada 18/10/2011??

Takkan pada 20/11/2011 harga dah naik balik??

wakakakakak!!


budakbalun 21102011

Tiada bantuan kewangan bagi Menu Rakyat 1Malaysia

Restoran yang membekalkan Menu Rakyat 1Malaysia tidak mendapat sebarang bantuan daripada kerajaan kecuali publisiti bagi menjayakan program itu.

Antara publisiti itu, menurut pengurus Restoran Ukhwah, Idris Sani Mukthar, ialah nama-nama resotoran yang terbabit dengan program itu akan disenaraikan di laman web Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, iklan di surat khabar dan dibekalkan dua sepanduk.

Walaupun harga makanan yang ditawarkan adalah rendah, Idris memberitahu Malaysiakini restorannya masih mampu meraih keuntungan harian sekitar RM300.

Selasa lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melawat Restoran Ukhwah bagi memberi publisiti berhubung hidangan kos rendah yang ditawarkan.

Pada keesokkannya, akhbar-akhbar memaparkan gambar Najib makan tengah hari dengan hanya berbelanja RM3 - untuk sepinggan nasi, dua ketul ayam sepotong daging, taugeh, dan 'poppadom'. - Mkini

Rahim Tamby Chik Pejuang Islam Sebenar!!

Posted: 20 Oct 2011 09:03 PM PDT

hmmm.. siapa gadis ini dihati Rahim?? wakakakaka!


Wakakakakaka!!

Ibarat Ibu ayam di Chow Kit menasihati Mufti Perak agar jangan menjual maruah manusia!

itu je yang teman leh komen!


wakakakakaka!

Berita macam ni pun Utusan kutip letak dalam paper? memang sampah arrr!!

budakbalun 21102011

Rakyat kecewa keputusan Pas

KUALA LUMPUR 20 Okt. - Rakyat Malaysia yang beragama Islam khususnya penyokong kuat Pas kecewa apabila parti itu membuat keputusan untuk tidak menyertai Himpunan Sejuta Umat (Himpun) di Shah Alam Sabtu ini.

Presiden Gagasan Badan Ekonomi Melayu (Gabem), Tan Sri Rahim Thamby Chik berkata, keputusan Pas kelmarin amat memeranjatkan semua lapisan masyarakat terutamanya penduduk kampung dan luar bandar yang selama ini melihat parti itu antara pelindung agama Islam.

"Keputusan yang mengecewakan rakyat itu konsisten dengan dasar bercelaru dan membingungkan oleh Pas sejak akhir-akhir ini, daripada negara Islam kepada negara kebajikan, komunis hero kemerdekaan dan kini keputusan tidak menyertai perhimpunan demi menyelamatkan akidah umat Islam.

"Saya bukan ahli Pas tetapi saya juga dapat merasakan denyut nadi umat Islam di negara ini yang melihat keputusan itu lebih berbaur politik daripada perjuangan agama. Mungkin kerana mereka telah diberi amaran dan takut kepada DAP," katanya. - Melayau

Kursus Keusahawanan UMNO Bermula?

Posted: 20 Oct 2011 08:10 PM PDT

Waduh! Dibilangnya mau kasi joint Kurusus Usahawanan?? Ngapa di bagi IC pak??


Haaa..
Berita baik untuk Warga asing di Malaysia terutamanya Indonesia..
Selepas 'kejayaan' beberapa siri Kursus Keusahawanan anjuran Ameno di sebuah resort,
Mungkin selepas ini akan berjalan banyak siri-siri kursus seumpamanya..

akhir kata..

Sayangi Selangor, Yakini BN!


wakakakaka!

UMNO dah nak mati ni macam-macam laaaaa..

budakbalun 21102011

Indonesia tarik balik pembekuan

MATARAM (Lombok) 20 Okt. - Kerajaan Indonesia akhirnya menarik balik pembekuan penghantaran pembantu rumah ke Malaysia berkuat kuasa 1 Disember ini selepas lebih dua tahun tertangguh.

Pengumuman penarikan semula moratorium oleh negara itu diumumkan Presiden Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono selepas mengadakan rundingan tahunan kelapan dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di sini hari ini.-Melayau

Menurut Susilo, keputusan menarik semula moratorium itu dibuat selepas Indonesia menyedari bahawa terdapat ramai rakyat negaranya mencari rezeki di Malaysia yang turut membantu perkembangan ekonomi negara jiran itu.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT