Nuffnang

Pengikut

AdlyZahari

sumber :-

AdlyZahari


SOKONG BGP BUAT NORAMFAIZUL

Posted: 07 Oct 2011 08:02 PM PDT

  • Kerajaan Melaka menganugerahkan Bintang Gagah Perkasa(BGP) kepada Allahyarham Noramfaizul yang terkorban di Somalia.
  • Kita sokong usaha pengiktirafan ini. Beliau layak menerima lebih dari itu. Nyawa yang beliau pertaruhkan.
  • BGP adalah bintang yang diwujudkan pada tahun 1978 bagi mengenang jasa bekas polis dan tentera di Melaka khususnya. Noramfaizul adalah penerima pertama bintang itu.
  • Tapi malang tiada seorang pun polis dan tentera Melaka yang layak menerima bintang tersebut.
  • Kenapa ini boleh berlaku. Tiada polis atau tentera Melaka atau Malaysia yang bertaraf bintang ke.
  • Atau polis dan tentera selama ini memang terabai dan tidak diiktiraf.
  • BGP diwujudkan bagi mengenang jasa Polis dan Tentera.
  • Mustahil tiada yang layak semenjak 1978.

SABUISME DALAM BAGET

Posted: 07 Oct 2011 07:35 PM PDT

  • Kesan Sabuisme ada dalam budget.
  • Tak pernah baget menghargai orang yang dah mati.
  • Kali ini balu, duda dan waris tentera turut dapat laba dari bajet 2012.
  • Yang pasti, ianya kesan dari Sabuisme.

BAJET ONE OFF

Posted: 07 Oct 2011 06:58 PM PDT

  • Bajet 2012 telah dibentang.
  • Ramai orang sedang berbincang, apa aku dapat.
  • Kau dapat apa.
  • Aku balu tentera, aku dapat RM3000.
  • Aku duda tentera, aku dapat RM3000.
  • Aku waris tentera.
  • Aku pencen, aku dapat RM500
  • Dapat setiap bulan atau tahun ke, tak "one-off"
  • Binatang apa "one-off" tu. ?
  • Dapat sekali sampai OFF.

ALONG SUKA BAJET NI

Posted: 07 Oct 2011 06:49 PM PDT

  • Antara isu rakyat Malaysia adalah Along.
  • Kerajaan tak boleh selesaikan masalah ini.
  • Bajet 2012 tak nampak jalan boleh selesaikan.
  • Along adalah cermin masalah rakyat.
  • Rakyat tak dapat mengadu pada kerajaan, mengadu pada Along.
  • Along memang nak tolong? Cuma dia kapitalis.
  • Kerajaan memang tak dapat tolong ? juga guna sistem kapitalis.
  • Akhirnya banyak rakyat pergi ke Along.
  • Buat rumah, along.
  • Modal meniaga, along.
  • Nak Kahwin, along.
  • Berhibur, along.
  • Pelajaran anak, along.
  • Belanja harian, along.
  • Berjudi, along.
  • Macam macam sebab mereka pergi along.
  • Bajet 2012 boleh selesaikan masalah along tak?
  • Pasti tak bole.
  • Along mungkin suka bajet ni ?

BILA DAPAT EH?

Posted: 07 Oct 2011 06:28 PM PDT

  • Setiap tahun bajet dibentangkan kerajaan.
  • Wang tetap dibelanjakan, bilion bilion.
  • Apakah persoalan utama bajet kita.
  • Sudah 54 tahun merdeka. Kemana wang bilion bilion ini pergi.
  • Bukankah kerajaan dah beri macam-macam.
  • Kita juga dah dapat macam-macam.
  • Bajet sudah jadi macam memancing.
  • Rakyat jadi ikan, bajet jadi umpan, kerajaan yang memancing. Pancing apa?
  • Setiap tahun umpan berbeza dihidangkan.
  • Nasiblah siapa yang termakan, akan digulai.
  • Ikan cerdik, makan umpan, pancing tak kena?
  • Isu utama Malaysia adalah perlaksanaan bajet.
  • Kebocoran dan ketirisan tetap jadi barah bajet Malaysia.
  • Bilion-bilion tapi tak kemana juga.
  • Di Malaysia, lepas bajet, semua orang akan tanya, bila dapat eh?

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT