Selasa, 6 September 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


JEMPUTAN MANJA UNTUK KJ TERSAYANG!

Posted: 06 Sep 2011 06:56 PM PDT




LAWAN ANGKAT SENJATA





KENYATAAN MEDIA
DEWAN PEMUDA PAS MALAYSIA

KHAIRY JAMALUDDIN : AYUH BERDEBAT, CARI KEBENARAN FAKTA SEJARAH
(6 September 2011)


Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) mencabar YB Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia untuk menyahut jemputan DPPM untuk berdebat secara ilmiah bersama Ustaz Nasrudin Hassan, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia bagi mencari kebenaran fakta sejarah kemerdekaan negara.

DPPM mengingatkan YB Khairy Jamaluddin tidak layak untuk mencabar Hj Mohd Sabu untuk berdebat dengannya memandangkan beliau hanya seorang Ketua Pemuda UMNO sementara Hj Mohd Sabu adalah Timbalan Presiden PAS. Sekiranya benar mahu diadakan debat bersama Hj Mohd Sabu, maka Timbalan Presiden UMNO adalah calon yang paling sesuai. DPPM akan sentiasa menyokong berdebatan antara kedua tokoh ini jika diadakan perdebatan.

Medan yang paling sesuai untuk YB Khairy Jamaluddin adalah dengan Pemuda PAS. Inilah gelanggang yang paling dinantikan oleh anak-anak muda selama ini. Biarlah generasi muda pada hari ini menilai sejarah dari perspektif yang akan diungkapkan oleh kedua-dua tokoh pemuda ini. Sejarah juga akan mencatat bahawa pernah ada suatu perdebatan bagi mencari kebenaran disebalik sejarah kemerdekaan negara antara Pemuda PAS dan Pemuda UMNO.

Cabaran debat ini diadakan bagi mencungkil sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan negara yang selama ini digelapkan oleh penulisan sejarah yang berat sebelah. DPPM tidak sekali-kali menyalahkan pejuang kemerdekaan negara yang diangkat dan dimartabatkan selama ini. Sebaliknya yang paling dikesali adalah sejumlah besar pejuang-pejuang kemerdekaan negara yang sama-sama memerah keringat, air mata dan darah bagi mendapatkan sebuah kemerdekaan tidak dicatatkan dalam sejarah sebagai pejuang atau wira negara.

Sebagai contoh, rakyat yang selama ini membaca dari satu sumber sejarah merasa terkejut apabila Mat Indera tiba-tiba diangkat sebagai wira. Selama ini sejarah menganggap Mat Indera adalah petualang atau pengkhianat negara. Dalam pada serangan bertali arus terhadap Hj Mohd Sabu yang mendedahkan isu ini, buku biografi Pengukir Nama Johor yang diterbitkan oleh Yayasan Warisan Johor pada tahun 2004 telah mengiktiraf Mat Indera sebagai tokoh negeri Johor. Ertinya Kerajaan negeri Johor sendiri mengiktiraf ketokohan Mat Indera sebagai pejuang kemerdekaan.

Selain beliau, ramai lagi nama yang sebelum ini di'hitamkan' dalam buku sejarah negara perlu dibersihkan nama mereka. DPPM mempunyai bukti ramai pahlawan negara yang terkorban bagi membela negara tidak diiktiraf peranan mereka. Justeru, jika Khairy Jamaluddin benar-benar 'anak jantan', DPPM mencabar beliau untuk berdebat di gelanggang terbuka. Tentukan syarat, masa, tarikh dan lokasi, DPPM tetap akan hadir menanti!

Disediakan oleh

RIDUAN MOHD NOR
Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia



JANGAN LUPA MALAM INI



FORUM MALAM INI :Mat Indera - Pejuang atau Pengkhianat Kemerdekaan?

Mat Sabu
Aziz Bari
Isham Rais/Tukar Tiub

Tarikh: 7 September 2011 (Rabu)
Masa: 8.15-10.30 malam
Tempat: KLSCAH (tingkat 3)

**Kerusi terhad kepada 150 peserta terawal.

MACAM MACAM PUNYA GILA

Posted: 06 Sep 2011 12:04 PM PDT




BAYANGKAN YANG BIRU ITU MAT SABU




SAYA TETAP MAHU MAT SABU :KHAIRY - meloya

KUALA LUMPUR 6 Sept. - Meskipun Mohamad Sabu enggan berdebat dengan Khairy Jamaluddin, namun Ketua Pergerakan Pemuda UMNO itu tetap mendesak Timbalan Presiden Pas tersebut supaya menyahut cabarannya.

Katanya, 'kebaculan' Mohamad atau Mat Sabu membuktikan pemimpin Pas itu hanya gemar 'mengacah' tanpa menunjukkan keikhlasan terhadap apa jua perkara terutama yang melibatkan kepentingan agama, bangsa dan negara.

Beliau baru menerima e-mel daripada Kerajaan Pas Kelantan memaklumkan debat antara beliau dan Mat Sabu dibatalkan kerana Timbalan Presiden Pas itu enggan berdebat dengannya.

"Saya tidak mahu Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Khalid Abdul Samad mahupun Ketua Pemuda Pas Johor, Suhaizan Kayat.

"Apa kurangnya saya? Saya Naib Presiden Biro Politik UMNO, saya berpengalaman berdebat dengan ramai pemimpin Pas seperti Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa dan Khalid sebelum ini.

"Kesimpulannya, Pas sebenarnya telah panik setelah cabaran parti tersebut terhadap saya disahut dengan hati yang terbuka. Tanggapan Pas yang UMNO hanya akan berdiam diri telah tersasar jauh," katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... MACAM MACAM PUNYA GILA.... kah kah kah..

kah kah kah...ADA GILA TALAK.... kah kah kah...

kah kah kah...ADA GILA NAK BERPADU PADU.... kah kah kah...

kah kah kah...ADA EEE GILA NAK JADI MELAYU.... kah kah kah...

kah kah kah.... ADA EEE GILA NAK CARI PUBLISITI.... kah kah kah....

kah kah kah...ADA GILA NAK KE GAZA..... kah kah kah

kah kah kah...ADA GILA KENA NASI KANG KANG....kah kah kah...

woit...YANG INI GILAKAN MAT SABU..... kah kah kah...

woit.... MAT SABU INI GEMOK KE?..... kah kah kah



INI MAT SABU-JANGAN SILAP














INI MAT NORI- MUKA SAMA BULAT



PAKATAN AKAN DIKALAHKAN DENGAN UNDI INDFON DAN BAGLA

Posted: 06 Sep 2011 11:54 AM PDT




NOTA:


lihat dan saksikan
bagaimana spr bergerak
lihat dan saksikan
bagaimana jentera kerajaan digunakan
lihat dan saksikan
bagaimana polis digunkan

bayangkan pekara yang akan
berlaku di semenanjung pada pru13 nanti
pasti seribu kali lebih jahat
pasti seribu kali lebih menipu dari
kes ini kah kah kah





PENDAFTARAN 2.3 JUTA PATI UNTUK TAMBAH KEAHLIAN UMNO?
– keadilan daily

Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin menyatakan kebimbangannya kemungkinan Umno cuba menambahkan keahlian melalui pendaftaran lebih 2.3 juta pekerja asing dan pendatang asing tanpa izin (PATI) menerusi program pemutihan 6P.

Beliau mengulas pengumuman Hishammuddin Hussein bahawa 2,320,034 PATI telah mendaftar dalam program tersebut yang berakhir semalam.

Pendaftaran itu dilakukan melalui sistem biometrik sejak 31 Ogos lepas meliputi seramai 1,016,908 pekerja asing sah dan seramai 1,303,126 PATI.

"Nampak keadannya seperti kritikal, BN Umno kelihatan seperti cuba untuk menambah bilangan pengundi (yang menyokong mereka)," kata Zuraida yang juga merupakan Ketua Wanita KEADILAN.

Zuraida sebelum ini membuat pendedahan tentang kewujudan 'sumpah taat setia' kepada Umno dan Barisan Nasional yang perlu diangkat oleh pendatang asing dan PATI jika mereka mahu nama mereka diputihkan daripada senarai PATI.

Sumpah itu perlu dibuat mereka yang mendaftar untuk program 6P di agensi-agensi pekerjaan di Selangor.
Mengulas lebih lanjut, Zuraida berkata jika pendaftaran lebih 2.3 juta orang PATI itu dibuat untuk menambah keahlian Umno, ia sebenarnya merupakan bukti jelas parti itu tidak mendapat sambutan walau dari ahlinya sendiri.


NOTA:
ini adalah sebahagian dari rancangan licik
rancangan ini untuk memastikan pakatan rakyat
akan gagal untuk mengambil alih kerajaan

pilihanraya akan datang ini
sokongan orang ramai meledak naik
tetapi
pakatan akan kalah

kenapa?

kerana ditipu oleh gerombolan



DAP DAKWA PENGUNDI POS RASAH GUNA IC PASANGAN TENTERA - mkini

DAP mendakwa sekurang-kurangnya 21 pengundi pos didaftarkan di bahagian Parlimen Rasah dengan kad pengenalan milik pasangan mereka yang merupakan anggota tentera.

Ahli Parlimen Rasah Anthony Loke berkata, seramai 19 isteri dan dua suami yang didaftarkan di kem tentera dalam kawasannya mempunyai kad pengenalan yang mempunyai tarikh lahir pasangan masing-masing dan berakhir dengan digit yang memberi maklumat salah mengenai jantina.

"Kami tidak tahu sama ada pasangan ini benar-benar wujud," kata Loke yang juga Ketua Pemuda DAP.

Loke berkata, beliau mengesyaki nombor kad pengenalan terbabit adalah milik anggota tentera, yang mereka telah pun mendaftar di kem tentera menggunakan kad pengenalan tentera, sekali gus membolehkan seseorang mengundi dua kali.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

NOTA:

pilihanraya yang akan datang pakatan rakyat
akan mendapat sokongan besar

tetapi

ramai yb pakatan rakyat akan kalah
selangor akan jatuh
bukan kerana rakyat tak sokong
kalah kerana ditipu dengan undi indon dan bangla

tak percaya tunggu dan lihat!


BUAT LAPORAN POLIS DI LONDON

Posted: 06 Sep 2011 05:30 AM PDT




BALAI POLIS HEATHROW





RASUAH SCORPENE AKAN DIBONGKAR DI LONDON
– keadilan daily

KUALA LUMPUR: Peguam kedua Suara Rakyat Malaysia (Suaram) yang mengendalikan kes rasuah pembelian kapal selam Scorpene, Joseph Breham akan memaklumkan perkembangan siasatan kes itu pada satu majlis mengumpul dana guaman di London, hujung Oktober ini.

Pengarah Suaram Cynthia Gabriel berkata, Breham tidak bercadang ke Malaysia bagi mengelakkan dihalau Jabatan Imigresen negara ini seperti yang menimpa seorang lagi peguam Suaram, William Bourdon Julai lalu.

"Kita bimbang kehadirannya tak dialu-alukan di sini. Tetapi, kita perlukan liputan kes penting seperti ini untuk dilapor. Maka program di London hujung Oktober ini dibuat dengan harapan para pengamal media termasuk media antarabangsa akan memberi perhatian.

"Kita adakan di sana supaya rakyat Malaysia yang prihatin akan datang mendengar penerangan dan memberikan sokongan," kata Cynthia kepada Keadilandaily.com

'Ops Scorpene' dilancarkan Suaram bagi meraih dana siasatan kes yang difailkan di Mahkamah Perancis pada Disember 2010.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


NOTA:
cara terbaik ialah buat laporn polis
buat satu laporan polis terhadap najib dan razak baginda
buat laporan polis di balai polis lapangan terbang heathrow

bila telah ada laporan polis
dua maloan ini pasti tak akan berani
datang merayau-rayau cari dekat lapangan terbang
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah


NOTA:
kita telah bosan membuat laporan polis dimalaysia
satu habuk tak ada tindakan
sekarang kita jadi global
buat laporan polis di eropah, canada dan amerika

cara ini telah dilakukan oleh aktivis chile
akhirnya bekas presiden chile general pinochet telah di tangkap di london

cara ini juga sednag dilakukan oleh ramai rakyat palestin di eropah
ini menjadikan susah untuk pemimpin zionis mundar mandir di eropah


NOTA:
inilah namanya melayu unggul
inilah nama melayu bersama globalisasi

TERKINI - TER NOW - TERKINI

Posted: 06 Sep 2011 01:06 AM PDT




MAT SABU - BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR




PENGUKIR NAMA JOHOR

dari cebisan tentang Mat Indera
dalam buku pengukir nama johor

seorang pemimpin gerila
musuh yang ditewaskan pun
di selamatkan



CEBISAN DARI BUKU INI




MAT MONGOL SAKIT LULUT LAGI

Posted: 06 Sep 2011 12:02 AM PDT




KEPALA LUTUT BUKAN KEPALA BANA







LAWATAN AUSTRALIA PM – PRIBADI ATAU RASMI ? mkini

Najib Razak pulang selepas memendekkan lawatan ke Australia, tetapi persoalan berhubung status dan pembiayaan terhadap lawatan itu masih kekal.

ADUN Komtar Ng Wei Aik berkata, memang perdana menteri menemui mahasiswa Malaysia di Perth tetapi beliau juga berjalan untuk urusan peribadi yang mesti ditanggungnya sendiri.

"(Lawatan Najib) lebih daripada bertemu mahasiswa di sana. Beliau patut pergi dengan jet peribadi dan gunakan wang sendiri.

"Apabila kamu menggunakan pesawat kerajaan, kerajaan harus membayar perbelanjaan kamu...," katanya.

Ng membandingkan tindakan itu dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang menggunakan penerbangan ekonomi walaupun untuk urusan rasmi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...MEMANG PELIK.... MAT MONGOL CELAH 31 OGOS.... kah kah kah...

kah kah kah...MAT MOMGOL UN TAK IKTIRAF ...HARI MERDEKA.... kah kah kah...

kah kah kah...TAK PERNAH TERJADI DALAM SEJARAH.... PM CELAH 31 OGOS... kah kah kah..

woit... TAPI AWAS.... MAT MONGOL NAK JUMPA BOMOH DI PERTH.... kah kah kah....

kah kah kah...SAKIT APA WOOOOI?.... kah kah kah...

kah kah kah...SAKIT MAIN FUTSAL.... kah kah kah...

woit...APA NAMA PENYAKIT DI LUTUT INI?.... akh kah kah...

kah kah kah....NAMA PENYAKIT IALAH LUTUTKUMIA.... kah kah kah

PENYAKIT MULUT BESAR

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT

Posted: 05 Sep 2011 08:59 PM PDT




DARI FACEBOOK ZUNAR

Jika Noramfaizul memakai vest kalis peluru sekalipun, tak dapat selamatkan nyawa beliau, kata Dr Mahathir, Dr Alwi dan doktor2 pengampu lainnya.

Kalau ikut lojik mereka, tak perlu pakai helmet bila bawa mator sebab pakai helmet pun jika accident pun mati juga. Berhentilah menegak benang basah.

Umno mesti bertanggung jawab atas kecuaian menyebabkan kematian Noramfaizul dan minta maaf secara terbuka kepada keluarga beliau!




NOTA:

baju kalis peluru
hanya boleh digunakan
dalam semejid takut
kalau malaikat tersalah tembak kah kah kah


Tiada ulasan: