Jumaat, 16 September 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Mahsuh ISA : Langkah Baik Dan Islamik - Dr.Maza

Posted: 16 Sep 2011 06:43 PM PDT


dr asriKUALA LUMPUR - Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin memuji langkah kerajaan untuk memansuhkan terus penggunaan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagaimana yang diumumkan oleh Perdana Menteri kelmarin.
"Saya ingin mengucapkan tahniah dan terima kasih yang teramat sangat kepada langkah bersejarah dan tindakan berwibawa YAB Perdana Menteri DS Najib Tun Razak yang memansuh ISA dan tiga Proklamasi Darurat yang baru sahaja diumumkan. Bagi saya pengumuman itu membawa makna yang besar kepada negara dan amat bersejarah," tulis Dr Asri dalam laman webnya http://drmaza.com.
Menurut beliau, memansuhkan ISA adalah tindakan yang amat Islamik kerana ISA sendiri tidak Islamik justeru pelaksanaannya menjejaskan hak asasi individu serta boleh disalahgunakan oleh pemerintah dengan mudah.
Read More / Baca Lagi >>

Pesta Bikini : Roh 1Malaysia Di Pangkor

Posted: 16 Sep 2011 06:37 PM PDT


Ada ke lagi MB Perak nie.....!!!!

Sejarah diseleweng demi kepentingan pihak tertentu

Posted: 16 Sep 2011 06:34 PM PDT

Mana mungkin, kita menafikan perjuangan tokoh-tokoh yang dilatari pelbagai faham perjuangan, baik dari gerakan Islam, aliran kiri mahupun dari aliran kanan, kata Anwar.
PETALING JAYA: Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan sejarah diselewengkan demi kepentingan sesetengah pihak sahaja sekaligus menafikan perjuangan golongan lain yang bersama bertungkus lumus menentang penjajahan.
Menurut beliau, sudah sekian lama rakyat negara ini disogokkan dengan naratif sejarah yang dilakar oleh sesetengah pihak sahaja sedangan tujuan asal sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan disampaikan kepada generasi seterusnya ternyata menyimpang dari halatuju yang sebenarnya.
Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, mana mungkin, kita menafikan perjuangan tokoh-tokoh yang dilatari pelbagai faham perjuangan, baik dari gerakan Islam, aliran kiri mahupun dari aliran kanan.
Read More / Baca Lagi >>

5 things that could happen if BN loses the next general election

Posted: 16 Sep 2011 06:32 PM PDT


The winds of change are sweeping across the nation and Malaysians may very soon be witnessing a changing of the political guard on a scale never before imagined since the political tsunami of 2008. Barely 48 hours after the Barisan Nasional was brought to its knees in March 8 poll, there was talk of "lessons being learnt" and the need for the coalition "to improve" on its dismal performance.
No less than the then prime minister Abdullah Ahmad Badawi vowed that BN would "learn its lesson" and "improve" after the fall of four states to Pakatan Rakyat which made a stunning political comeback on the back of frustration and bitterness amongst the electorate. Those remarks by Abdullah proved to have been made in haste and have, over the years, proven hollow as the people awaited a new dawn that has proven false yet again.
Once again the political pendulum appears to be swinging the way of Pakatan Rakyat as seen by widespread disillusionment and disenchantment by the people with policies that have not kept pace with their aspirations. All indications now point to history repeating itself, perhaps even on a more resounding scale, as the BN coalition appears to be on the verge of being swept out of Putrajaya. What then would be scenario if, for the first time in the history of this country, the BN loses the 13th general election which must be held by 2013?
Read More / Baca Lagi >>

Hari Malaysia: Rakyat perlu celik politik

Posted: 16 Sep 2011 06:08 PM PDT


17 SEPT ─ Semalam negara menyambut Hari Malaysia dan Hari Kemerdekaan serentak. Tahun ini genaplah 48 tahun penubuhan negara Malaysia. Selepas sekian lama dijajah, rakyat negara kita yang berbilang kaum diberi kembali hak mereka secara saksama melalui demokrasi terpimpin dan pilihan raya yang diadakan setiap lima tahun sekali.
Sebagai rakyat Malaysia, kita semestinya bangga dengan pencapaian negara dalam banyak sudut. Pun begitu, pastinya ada kekurangan yang masih dapat diperbaiki untuk negara terus melangkah ke depan dalam mendepani arus globalisasi yang semakin mencabar. Ruang seharusnya diberikan seadilnya kepada rakyat untuk menyatakan pandangan mereka.
Read More / Baca Lagi >>

Politik Malaysia turun naik, tapi jangan lupa semangat 16 Sept

Posted: 16 Sep 2011 06:04 PM PDT


17 SEPT — Pencapaian Malaysia hari ini sebagai sebuah negara sedang menuju status negara maju banyak membantu rakyat dalam banyak segi. Penyatuan 14 negeri sebagai sebuah negara Malaysia yang terdiri daripada 11 negeri Persekutuan Tanah Melayu dengan Singapura, Sabah dan Sarawak sememangnya memberi impak kepada pembanggunan negara.
Walaupun pada asalnya penyatuan ini menjadi sebuah konspirasi yang menyebabkan Singapura keluar dari Malaysia pada tahun 1965 kerana tidak puas hati dengan Kerajaan Persekutuan, tetapi perkara ini tidak banyak menjejaskan kestabilan negara, malah memberi pengajaran yang baik kepada sejarah negara dan penubuhan Malaysia.
Read More / Baca Lagi >>

ISA repeal: Najib's sleight of hand

Posted: 16 Sep 2011 06:00 PM PDT

ISA repeal: Najib's sleight of handIn his Malaysia day speech last night, Prime Minister Najib declared in the following words "I would like to announce on this historic night, the Internal Security Act 1960 will be abolished".
However he immediately went on to say that "… two new pieces of legislation will be formulated under Article 149 of the Federal Constitution … to maintain peace and well-being".
The obnoxious Article 149
Some of us may not have immediately understood the ominous meaning of the use of those words "Article 149". Article 149 is the obnoxious part of the Constitution that allows the draconian ISA to exist as a valid law. If Article 149 were not there, the ISA and all other laws that provide for detention without trial in this country such as the Dangerous Drugs ( Special Preventive Measures) 1985 would be struck down as unconstitutional and void.
Read More / Baca Lagi >>

Tak dapat tanduk.. telinga nak dipulas.......

Posted: 16 Sep 2011 05:52 PM PDT

Tak dapat tanduk telinga dipulas, itu adalah ungkapan atau pepatah yang sesuai untuk menggambarkan tindakan sekumpulan pencacai UMNO yang menyerbu rumah Mat Sabu di Guar Petai sekitar jam 8.00 malam semalam.

Kononnya tujuan serbuan mereka itu adalah untuk menyerahkan memorandum kepada Mat Sabu berkenaan isu Mat Indera, turut dibawa bersama mereka ialah sekumpulan wartawan bagi membuat liputan akan penyerahan memorandum oleh mereka itu.
Read More / Baca Lagi >>

Pak Imam Majid : "Umno buat apa ketika itu, Umno tidak buat apa apa, Umno sebenarnya penakut,"

Posted: 16 Sep 2011 05:28 PM PDT



"Umno buat apa ketika itu, Umno tidak buat apa apa, Umno sebenarnya penakut," ujarnya. Menurutnya lagi, malah Umno pula yang menentang PKMM, Umno rapat dengan Inggeris, kerana itu Umno bukan musuh Inggeris, sebaliknya PKMM adalah musuh Inggeris.

"Saya ingat dalam penangkapan ahli ahli dan pejuang kemerdekaan tidak kurang 86,000 telah ditangkap oleh Inggeris dan `disumbat' dalam penjara dan kem-kem tahanan.

Beliau sendiri dimasukkan ke kem-kem tahanan dari satu tempat ke satu tempat di Johor, Singapura, Melaka dan Perak. "Mana ada orang Umno yang ditangkap oleh British , Umno itu pengecut" ujarnya. 






Read More / Baca Lagi >>

Mat Sabu Menyaman, Haji Hadi Disaman.

Posted: 16 Sep 2011 05:24 PM PDT

Oleh: AntiKarat


Mat Sabu saman Utusan laknatullah dan pengarangnya. Saman terhadap Timbalan Presiden UMNO, Muhyidin Yassin akan menyusul. Kedua-duanya atas isu komunis dan Bukit Kepong. UMNO Selangor pula saman PAS dan Presidennya atas isu DUMC .

Adakah ini jalan terbaik untuk mencari kebenaran dan mengajar pihak yang suka melakukan fitnah? Rasa-rasanya begitulah. Kalau tidak disaman, akan menjadi-jadi  pula fitnah nanti.
Read More / Baca Lagi >>

Kemerdekaan Hakiki Ialah Bebas Dari Undang-Undang Zalim

Posted: 16 Sep 2011 05:21 PM PDT


Setiausaha Dewan Ulamak PAS Pusat, Dr. Khairuddin Razali menegaskan bahawa kemerdekaan hendaklah difahami dalam konteks yang sebenar dan bukannya hanya berpandukan kepada penjajah yang melangkah kaki keluar daripada tanahair kita ini secara fizikalnya.

Beliau menegaskan demikian dalam satu forum yang diadakan di Ampang baru-baru ini yang berkisar berkaitan dengan kemerdekaan menurut timbangan dan kacamata Islam.

Read More / Baca Lagi >>

Mahsuh ISA : Antara Liberalisasi dan Reaksi Kepada Pakatan Rakyat

Posted: 16 Sep 2011 05:19 PM PDT

A Kadir Jasin

MUKHADIMAH – Perdana Menteri, Mohd Najib Abdul Razak, mengumumkan bahawa Akta Keselamatan Dalam Negeri (AKDN) akan dimansuhkan dan digantikan dengan dua undang-undang keselamatan baru. Akta Mesin Cetak dan Penerbitan akan dipinda. Akta Buang Negeri  akan dimansuhkan dan  Akta Kediaman Terhad disemak semula. Perisytiharan Darurat yang masih berkuat kuasa akan ditarik balik dan undang-undang kebebasan berhimpun akan dipinda bagi mengiktiraf Perkara 10 Perlembagaan.
Read More / Baca Lagi >>

Kejayaan Roh 1Malaysia Masuk ke Dalam Jiwa Anak Muda....MERDEKA

Posted: 16 Sep 2011 05:16 PM PDT

Inikah hadiah Hari Malaysia, himpunan para remaja 100 orang lelaki perempuan berampur gaul mengadakan pesta liar atau berpesta kan dadah dan seks bebas.

Semuanya bagi memenuhi tuntutan jiwa remaja dan kemudaan mereka. Dunia ibarat syurga kepada mereka ?

Semua ini adalah salah siapa ? lebih malang dilaporkan ia berlaku dan dilakukan oleh para siswa siswi yang rata-rata berpelajaran dan terpelajar.

Kini, masyarakat kita sudah menuju ke arah kehancuran. Anak-anak muda diuji dan teruji dengan seks bebas.

Sedikit masa dulu, bilamana tsunami melanda negara jiran Acheh dan terbaru timur Jepun.
Read More / Baca Lagi >>

MANSUH ISA... TAHANAN TAK BEBAS-BEBAS...!!!

Posted: 16 Sep 2011 05:11 PM PDT

KENA TUNGGU AKTA BARU TAHUN DEPAN KE..LEPAS TU TAHAN BALIK..????

Najib, bebaskan tahanan ISA sekarang jika ikhlas

Posted: 16 Sep 2011 05:03 PM PDT


KUALA LUMPUR, 17 Sept ─ Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak digesa membebaskan kesemua tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sekarang sebagai langkah keikhlasan pertama ekoran pengumuman beliau untuk menghapuskan undang-undang tersebut.
Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) berkata, amat dikesali apabila kenyataan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein yang sekali lagi mengikut langkah melawan arus seperti dalam hal menangani perhimpunan Bersih 2.0 dengan mengumumkan bahawa tahanan ISA akan kekal sehingga dua akta baru menggantikan ISA siap.
Read More / Baca Lagi >>

‘Kita perlukan kerajaan dengar suara rakyat dan proaktif’

Posted: 16 Sep 2011 05:01 PM PDT


17 SEPT ─ Impian Hari Malaysia saya ialah sebuah bangsa Malaysia yang sejahtera. Ini akan dapat dicapai sekiranya kita memenuhi tiga prasyarat fundamental iaitu mendengar suara rakyat, mengamalkan budaya ilmu dan menjalankan tanggungjawab dengan amanah.
Mendengar suara rakyat adalah elemen utama dalam melaksanakan prinsip demokrasi. Sebagai rakyat, saya mahu agar suara saya didengar. Contohnya, apabila saya membeli keperluan asas untuk keluarga saya seperti makanan, pakaian dan rumah. Saya ingin mendapatkan produk terbaik yang mampu saya perolehi dengan pendapatan saya.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Syria protesters defy government crackdown

Posted: 16 Sep 2011 04:59 PM PDT

Video : Turkey PM hails 'sacrifice' of Libyan people

Posted: 16 Sep 2011 04:58 PM PDT

Video : Fighting rages in last Gaddafi bastions

Posted: 16 Sep 2011 04:57 PM PDT

Video : Syria uprising

Posted: 16 Sep 2011 11:26 AM PDT

Video: Dodging Snipers in Libyan Town

Posted: 16 Sep 2011 11:23 AM PDT

Video : Libyan Forces Closing in on Gadhafi Areas

Posted: 16 Sep 2011 11:22 AM PDT

Video : Palestinian Leader Wants Full UN Membership

Posted: 16 Sep 2011 11:22 AM PDT

Video : Mark Regev talks to Al Jazeera

Posted: 16 Sep 2011 11:21 AM PDT

Video : Palestine's bid for UN recognition

Posted: 16 Sep 2011 11:20 AM PDT

Tiada ulasan: