Selasa, 13 September 2011

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


'K'jaan tak boleh halang telco kutip cukai perkhidmatan'.........cukai kastam...!!!

Posted: 13 Sep 2011 09:44 PM PDT

NONEKerajaan tidak mempunyai kuasa untuk menghalang syarikat-syarikat telekomunikasi daripada mengenakan cukai enam peratus bagi perkhidmatan telefon bimbit prabayar yang dikendalikan mereka.

Presiden Institut Percukaian Bertauliah Malaysia SM Thaneermalai berkata cukai yang diperkenalkan pada tahun 1998 sebenarnya adalah cukai pengguna yang lazimnya ditolak oleh pembekal perkhidmatan kepada pengguna.
Read More / Baca Lagi >>

PAS: 'Dr M masuk gelanggang tekan Najib'

Posted: 13 Sep 2011 09:43 PM PDT

PAS mendakwa cadangan Dr Mahathir Mohamad supaya pilihan raya umum dilewatkan, sebenarnya memberikan mesej khas kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Ini memberi mesej dia (Najib) tidak lagi boleh memberikan kemenangan kepada BN (jika pilihan raya dilangsungkan segera)," kata naib presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

NONEMahfuz (kiri) mendakwa, bukan sahaja Dr Mahathir, malah dalaman Umno juga kini melihat Najib sebagai beban.

Keadaan ini, tambah Mahfuz, sama dengan keadaan ketika pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi apabila Dr Mahathir didakwa terlibat memberikan tekanan.

"Cuma pentadbirannya berbeza," katanya dalam sidang media di ibu pejabat PAS di ibu negara.

"Dia (Dr Mahathir) cuba mengambil masa supaya Najib berundur sebelum pilihan raya. Dia jadi mastermind."

Integritikah Dr Rohana?

Posted: 13 Sep 2011 09:41 PM PDT

Majlis Perwakilan Mahasiswa Universiti Malaya (MPMUM) merupakan badan induk mahasiswa yang diiktiraf oleh Universiti Malaya. Bahkan, MPMUM dipilih sendiri oleh mahasiswa dalam pemilihan perwakilan pelajar yang dijalankan secara rasmi setiap tahun.
Namun kini, MPMUM telah menjadi asing di tempat sendiri. Malah, amat memalukan apabila mereka dihalang terlibat secara menyeluruh dalam Minggu Haluan Siswa Universiti Malaya yang telah berlangsung pada 4 hingga 9 September ini.
Alasan yang diberikan oleh Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar, Prof. Dato' Dr. Rohana, mereka telah melatih 300 orang Pembantu Mahasiswa bagi menjalankan tugas sepanjang minggu Haluan Siswa (MHS). Beliau juga mendakwa keterlibatan MPMUM dalam minggu orientasi hanya membuat 'kacau'.
Read More / Baca Lagi >>

Jadikan Hari Malaysia medan muhasabah penipuan pilihanraya

Posted: 13 Sep 2011 08:42 PM PDT

KUALA LUMPUR, 14 Sept: Menjelang Hari Malaysia 16 September ini, PAS meminta rakyat menjadikannya medan muhasabah terhadap kerajaan terutama dalam isu penipuan pilihan raya yang semakin berleluasa.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang meminta rakyat jangan membiarkan Malaysia menjadi semakin lemah di bawah kerajaan Umno BN, kerana generasi anak cucu kitalah nanti yang akan menerima sengsaranya.

Beliau berkata demikian dalam perutusan yang dikeluarkan hari ini.

Malaysia buat pertama kalinya menyambut Hari Malaysia serentak dengan Hari Kemerdekaan 16 September ini.

Hari Malaysia mula dibincangkan selepas ia bangkitkan oleh Pakatan Rakyat dan kini ia menjadi acara rasmi kerajaan.
Read More / Baca Lagi >>

PAS hormati keputusan Muhyiddin, hentikan hipokrisi

Posted: 13 Sep 2011 08:34 PM PDT

KUALA LUMPUR, 14 Sept: PAS menghormati keputusan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin yang tidak sanggup berdebat dengan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu, walaupun keputusan itu telah mengecewakan banyak pihak.

"Kerana sebelum ini, beliaulah yang secara yakin menyuruh Mohamad untuk bertaubat seolah-olah pasti apa yang Utusan Malaysia laporkan terhadap kenyataan Mohamad adalah benar," terang Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau juga menegaskan bahawa debat yang dicadangkan PAS berbentuk ilmiah dan bukannya untuk mencari siapa menang siapa kalah, tetapi untuk rakyat menilai hujah mengenai tafsiran sejarah pra-kemerdekaan masing-masing.

"Jadi seharusnya, tiada apa yang harus ditakutkan oleh mana-mana pihak sebab debat ilmiah ini bersifat terbuka kepada rakyat.
Read More / Baca Lagi >>

Altantuya's ashes still not returned to Mongolia, speed up appeals hearing

Posted: 13 Sep 2011 08:16 PM PDT

Altantuya's ashes still not returned to Mongolia, speed up appeals hearing :PKRThe family of murdered Mongolian translator Altantuya Shaariibuu, alleged to have been Prime Minister Najib Razak's mistress at one time, are unhappy that her ashes have still not been returned to her homeland.
The shocking revelation follows a recently leaked US cable accusing Najib's aide-de-camp of having ordered the murder, and also sparked fresh concern over the fate of the two men sentenced to hang for the killing.
"Isn't it odd that until now there is no court hearing? What happened to Zaki's promise of speeding up the cases? Her father is complaining that until now, her ashes have not been returned to Mongolia yet," PKR vice president Tian Chua told Malaysia Chronicle.
Read More / Baca Lagi >>

Perbetulkan Fakta Sejarah Anda.....

Posted: 13 Sep 2011 08:05 PM PDT


Di bawah ini adalah senarai Pengkhianat Negara dan Bangsa;
Read More / Baca Lagi >>

Video : Turkish PM slams Israel at the Arab League

Posted: 13 Sep 2011 07:59 PM PDT

Video : Opinion divided over Palestinian statehood bid

Posted: 13 Sep 2011 07:58 PM PDT

Video : Constitution of Federation of Malaya (English Version)

Posted: 13 Sep 2011 07:45 PM PDT

Video : Apa itu Perlembagaan Persekutuan? Boleh makan ke?

Posted: 13 Sep 2011 07:43 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 9 @ Perlembagaanku / MyConstitution

Posted: 13 Sep 2011 07:42 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 8 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:41 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 7 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:40 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 6 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:40 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 5 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:37 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 4 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:37 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 3 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:36 PM PDT

Video : Rakyat Service Advertisement 2 @ MyConstitution PerlembagaanKu

Posted: 13 Sep 2011 07:34 PM PDT

Himpunan Sejuta Ummah Selamatkan Aqidah

Posted: 13 Sep 2011 07:29 PM PDT

BEBERAPA Badan Bukan Kerajaan (NGO) Islam bermaufat dan tekad akan menganjurkan Himpunan Sejuta Ummah - Menyalamatkan Aqidah pada 22 Oktober depan tempat yang dicadangkan ialah di stadium Shah Alam.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan lewat petang semalam, himpunan itu akan mengundang seluruh NGO Islam untuk menzahirkan kesatuan ummah Islam dalam menjaga amanah terhadap agama Islam di negara ini seperti mana yang termaktub dalam perlembagaan tanpa menafikan hak agama lain.

Kenyataan ringkas itu menjelaskan latar belakang majlis berkenaan disampaikan oleh Pengerusi Teras Pengupayaan Melayu, Mohd Azmi Abd Hamid (foto) yang turut dihadiri sama oleh beberapa pemimpin NGO Islam.

Menurut Azmin antara lain tujuan himpunan itu bagi menzahirkan kekuatan umat Islam di negara ini tanpa menafikan hak dan kebebasan agama lain yang dibenarkan.
Read More / Baca Lagi >>

PEMBELA: Malaya (Malay States) wilayah takluk British

Posted: 13 Sep 2011 07:27 PM PDT


Dr. Zainal Kling together with National Professors' Council (MPN), which claims up to 1500 members, recently argued that Malaysia was never colonized by the British. As reported in Malaysiakini and Berita Harian, Their argument in essence reads as follows:


Read More / Baca Lagi >>

Khatijah Sidek: Pemimpin Umno tuduh PAS komunis

Posted: 13 Sep 2011 07:23 PM PDT

Oleh Lanh
KHATIJAH SIDEK adalah pemimpin Muslimat PAS pertama menyertai pilihan raya. Ahttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjdAzp5T2eJHDJtsjS89YhlSyZw7HVOSG3Lue7-MO5jgfS_hvpUtD5umH8CHPLCxCZxHSwA68zpOfKHxEuufPOu-xFJULNuBjIs6RDMvOD-GsGk7gtddNM2nUHpU4_1R2A6lRp2TwSvUFQ/s1600/2385174710_3594a048dc_o.jpgllahyarham antara lain menyatakan kebimbangan mengenai penjajahan mental ke atas orang Melayu. Khatijah yang juga bekas Ketua Kaum Ibu Umno juga mendedahkan taktik Perikatan-warisan Barisan Nasional (melalui propanda / dakyah), menakut-nakutkan rakyat supaya tidak mengundi PAS dalam pilihan raya.

Pandangan Khatijah amat relevan dengan perkembangan politik semasa. Ikuti ulasan penulis mengenai perkara ini berdasarkan sebuah buku memoir Khatijah yang ditertbitkan oleh UKM tidak lama dulu.
Serangan hebat BN melalui media massa yang ditunggangi semakin teruk, buruk dan jijik.
Read More / Baca Lagi >>

Kejadian di gereja Damansara keliru ketenangan

Posted: 13 Sep 2011 07:21 PM PDT

Oleh Haji Abdul Subky Latif
Kejadian yang berlaku di sebuah gereja Mathodist di Damansara di ambang negara mehttp://komunitikini.com/wp-content/uploads/2011/08/68aedbf3f232435dc430e4a1113ac83e.jpgnghadapi Pilihan Raya Umum 13 boleh mengelirukan ketenangan rakyat yang mahu hidup bersama rukun dan damai.
Kejadian yang pertama ada majlis jamuan makan bagi orang yang berpendapatan rendah termasuk orang Islam. Kehadiran orang Islam ke gereja atau mana-mana rumah ibadat bukan Islam dalam keadaan biasa adalah mengundang sensitif buat masyarakat Islam.
Read More / Baca Lagi >>

Sinar Harian, Rahman Palil Dan Ketua Pemuda UMNO Selangor

Posted: 13 Sep 2011 07:20 PM PDT

Oleh Khalid Samad
Saya mengucap terima kasih kepada Sinar Harian atas liputan yang begitu luas yang diberikan kepada saya, khususnya dalam keluaran 12 September lalu. Saya mendapati satu muka telah dipenuhi dengan pelbaghttps://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgyvGQKt9nMw_a7ryMaaJKid6WheNYAtCqP-7ZWs7YBryKlIMdhGimbZEaf29GVGamBhhPMjPEuRZJn8r8Jx8TTr2MP5bhoAzziEmHsYACw1cqyziPaRyf1lohtJeyGe2U11qvJIn7WuQsK/s400/Sinar+Harian+090712.jpgai teguran dan serangan terhadap diri saya dari ADUN Sementa YB Rahman Palil, Ungku Salleh Ungku Jamal Ketua Pemuda UMNO Selangor dan beberapa individu lain. Saya sebenarnya turut menunggu untuk wartawan Sinar Harian menghubungi untuk mendapatkan respon dari pihak saya, tetapi malangnya tiada panggilan diterima. Nampak gaya Sinar Harian berpuas hati dengan sekadar menyiarkan serangan mereka tanpa sebarang peluang untuk saya menjawab.

Read More / Baca Lagi >>

Video : Taliban lauch co-ordinated attacks in Kabul

Posted: 13 Sep 2011 07:10 PM PDT

Tiada ulasan: