Ahad, 25 September 2011

PERAKITE

PERAKITE


Najib kena getah di Pulau Pinang

Posted: 25 Sep 2011 05:06 AM PDT


Senyum... tak perlu kata apa-apa...

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini menyertai kira-kira 5,000 pelajar sekolah mengayuh basikal sejauh tujuh kilometer dalam program Kayuhan Amal 1Malaysia Untuk Pelajaran di Straits Quay, Tanjong Tokong di sini.


Najib yang tiba di tempat permulaan di sini pada jam 7.25 pagi, disambut oleh kira-kira 20,000 pelajar sekolah serta Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng, Menteri di Jabatan Perdana Menteri,Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri,Datuk Zainal Abidin Osman.

Nampak tak gambar Guan Eng kat atas tu? dia tersegih bukan tersenyum lagi..

Sebenarnya projek ini adalah usaha sebuah penerbitan surat khabar berbahasa Cina yang aku terlupa namanya tujuannya adalah untuk membantu mengumpul dana bagi membantu pembelajaran di Sekolah sekolah Cina.Mereka bercadang untuk mengumpulkan RM15Juta untuk 15 sekolah rendah..

Cadangan telah dikemukakan kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dengan penyertaan hampir mencecah 5000 peserta dan beliau telah diminta untuk 'flag-off' peserta.

Apabila terpandang jumlah penyertaan yang begitu besar dan dana yang mahu dikumpul juga besar, Guan Eng telah telah memanjangkan permintaan tersebut kepada Najib.. kan Najib gila publisiti.. mesti dia terima punyalah..

Dengan syarat sumbangan datang atau diusahakan oleh Najib.

Bagai dijangka.. Najib menerima dan menjanjikan sumbangan, lalu program dinamakan Kayuhan Amal 1Malaysia Untuk Pelajaran.

Pasal itulah Guan Eng tersengih... tak perlu pening kepala mana nak tolong cari RM15Juta tu.. Najib kan ada..

Mahal harganya yang Najib perlu bayar untuk berbasikal tu sebenarnya..
(dipetik dari blog anak sungai derhaka)

Tiada ulasan: