Sabtu, 24 September 2011

Era Pasca

Era Pasca


kah kah kah, INI ATAS ARAHAN APCO! WAJIB BACA!!

Posted: 24 Sep 2011 02:31 AM PDT

SUSAH BETUL GUA NAK DAPATKAN SOKONGAN
UNTUK KEKAL BERKUASA
SEBAB ANAK ANAK MUDA DAH TOLAK SUAMI GUA..
SUAMI GUA PEMUSNAH IMPIAN GUA..
SUAMI GUA SI BIK BADAK NI MEMANG GUA PUN PENING..
MAINTANANCE NYA TINGGI NAK MAMPOS..
SAMPAI BOTAK KEPALA GUA.
KAH KAH KAH


Buat pertama kalinya dalam siri menjelajah ke seluruh negara, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor serta anggota rombongan dibawa menaiki bas menyusuri jalan raya di Perak menuju ke destinasi yang telah diatur dalam lawatan kerjanya itu.

Dulu naik kereta kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dan rakyat. Tak boleh pisah antara satu sama lain dan ini akan bawa pemimpin dekat dengan rakyat,

Kita tidak boleh beri perhatian kepada penyokong tegar kita sahaja, sokongan terhadap parti tidak harus hanya di kalangan penyokong tegar seperti di dalam dewan ini sahaja.

Kita harus turun ke setiap ceruk pelosok negara dan setiap penjuru.. untuk meraih sokongan daripada mereka yang bakal menjadi penyokong kita,.... SELANJUTNYA SILA KLIKSiNi Blog!!



HUDUD: Ketuanan Pedang vs Ketuanan Keris

Posted: 23 Sep 2011 12:18 PM PDT

SAH! Cerita ni takkan keluar kat TV3suku DAN MEDIA UMporNO Be eNd. Takde ribut takde taufan, tetibe semua media perdana main isu HUDUD. Dilagakan DAP ngan PAS. Kenapa? Seperti sedia maklum, semua ni untuk menutup isu yang hangat diperkatakan dalam BN sendiri. Kes yang sama, HUDUD: MCA-GERAKAN vs UMNO.

MCA semalam mengulangi pendiriannya yang anti-hudud sehingga sanggup berpisah dengan sekutu setilamnya Umno, jika parti Melayu itu melaksanakan perundangan Islam itu. Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek berkata, jika Umno mahu melaksanakan hudud, MCA tidak mahu menjadi sebahagian daripadanya lagi. "Apa yang jelas ialah MCA menentang hudud," kata LEBAI CSL mencantas kenyataan Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin bahawa Umno sebagai parti orang Islam, mesti menerima undang-undang hudud.


Sekutunya, Timbalan Presiden Gerakan yang dah bergerak Datuk Chang Ko Youn berkata, parti itu menolak usaha melaksanakan hudud atau mana-mana undang-undang teokratik kerana ia bertentangan dengan struktur asas persekutuan dan perlembagaan. "Kita bukan negara Islam tetapi negara dengan majoriti umat Islam dan minoriti bukan Islam yang ketara. Struktur asas perlembagaan kita mengekalkan kepelbagaian ini dan ia menunjukkan kenapa undang-undang sekular digunapakai terhadap semua orang. Kita tidak boleh ada set undang-undang berbeza untuk setiap seksyen masyarakat". Kerjasama politik Gerakan dengan Umno tidak dapat dipertahankan dan mungkin berakhir jika hasrat melaksanakan Hudud diteruskan.
Aisehmen bro Jib ngan bro Din, macam sama je ayat ayat tu dengan apa yang disebut pemberita BULETIN UTAMA TV3suku ye? Cuma bezanya, di TV antara DAP ngan PAS, hakikatnya MCA-GERAKAN dengan UMNO yang bertelagah pasal HUDUD. Jangan malu jangan segan, luahkan je... Lagipun UMNO BERANI KE nak buat HUDUD? Tak takut kene POTONG TANGAN? kah kah kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahh...

Tiada ulasan: