Ahad, 25 September 2011

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


TG Nik Aziz: Orang Takut Negara Islam dan Hudud Macam Takut Akan Hantu

Posted: 25 Sep 2011 02:53 AM PDT


Saya petik:
[SH] KUALA TERENGGANU – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melahirkan rasa dukacita terhadap segelintir orang Melayu Islam yang terus menentang pelaksanaan hukum hudud di negara ini.

Menurutnya, orang Melayu sepatutnya menjadi penyokong kuat terhadap pelaksanaan syariat tersebut yang termaktub di dalam al-Quran tetapi kecewa apabila sambutan diterima adalah sebaliknya.

"Sepatutnya, orang Melayulah yang sokong hudud tapi dukacita kerana dia juga antara orang yang menentangnya. Kita kempen, kita doa mudah-mudahan mereka semua boleh terima hudud Islam," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di Majlis Makan Malam Dana Kebajikan Insaniah anjuran Pas Kawasan Kuala Terengganu di Jalan Sultan Mahmud, di sini, malam kelmarin.

Turut hadir Pesuruhjaya Pas Terengganu, Mohd Abdul Wahid Endut; Ahli Dewan Undangan Negeri Ladang, Datuk Tengku Hassan Tengku Omar; Setiausaha Pas Kawasan Kuala Terengganu, Wan Sukairi Wan Abdullah dan pendakwah bebas, Ustaz Azhar Idrus.

Beliau turut mengakui masih ramai yang berasa takut terhadap pelaksanaan hukum hudud dan juga penubuhan negara Islam sama ada dari kalangan orang Islam atau bukan Islam.
Beliau yang juga Menteri Besar Kelantan menyifatkan ketakutan tersebut sebagai 'orang takutkan hantu'.

"Orang takut kepada negara Islam ini macam takut kepada hantu. Orang yang takut kepada hantu itu tidak tahu pun bagaimana hantu.

"Hudud Islam pun begitu juga, takut kepada hudud. Kenapa takut hudud, tidak tahu. Melayu, India, Cina, sama,"
katanya.


 P/s: Respons yang ringkas, tetapi padat! Orang DAP, UMCO, MCA, GERAKAN kena tanya diri sebab mereka takut/benci dengan hudud!




[Video-Wajib Tonton] Hukum Tolak Hudud/Persenda Islam & Hudud Bagi Bukan Islam - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 25 Sep 2011 12:00 AM PDT






P/s: Jangan kerana kemaruk kepada pemimpin dan parti, anda menjadi KAFIR dan MUNAFIK. Bagaimana anda boleh digolongkan kepada golongan tersebut? Sudah tentunya apabila anda berkongsi syer jika mengundi puak-puak ini dalam pilihan raya atau menyokong puak-puak ini dalam apa-apa bentuk!

AWAS!




Najib dengan Baju 1Malaysia, Lim Guan Eng TETAP dengan Baju Kuning BERSIH!!!

Posted: 24 Sep 2011 10:00 PM PDT

PM bersama-sama dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng melambaikan tangan kepada pelajar semasa Kayuhan Amal 1Malaysia untuk Pelajaran 2011 di Straits Quay Tanjung Tokong - BH/Foto Rosli Ahmad
P/s: Tabik untuk LGE!


Budak 10 Tahun Dipaksa Bekerja sebagai MEKANIK Tanpa BAYARAN

Posted: 24 Sep 2011 09:00 PM PDT



Dia terlalu muda dan kecil untuk melakukan kerja berat dan menggunakan peralatan di bengkel pakciknya. Namun, hal itu tidak menghalang Wang Junjie, 10 tahun, dari Daerah Guizhou dipaksa bekerja setelah dibuang sekolah kerana prestasi buruknya dalam pelajaran.

Kini, kanak-kanak ini bekerja sepenuh masa di bengkel pak ciknya. Daripada membuka skru tayar kenderaan berat sehinggalah menampal tiub dan melakukan kerja-kerja yang biasa dilakukan oleh mekanik. Yang menyedihkan apabila khidmat kanak-kanak ini tidak dibayar SESEN pun oleh pak ciknya. Dia bekerja secara percuma.

Menurut Wang, dia pernah bersekolah sebelum ini, namun tidak dibenarkan mendaftar ke sekolah tahun lalu kerana rekod akademiknya yang buruk. Walaupun prestasi akademiknya lemah, namun Wang mengakui bahawa dirinya berkelakuan baik dan tidak melakukan pelanggaran disiplin.

"Saya tidak pernah bergaduh. Saya diam di kelas. Saya tidak tahu sebab guru tidak suka akan saya."

Tambahnya, "Guru mengarahkan saya duduk di barisan belakang. Namun, saya tidak dapat melihat dengan jelas apa-apa yang ditulis di papan hitam kerana murid-murid di depan saya tinggi-tinggi belaka."

Menurut Wang, dia mahu kembali ke sekolah, tetapi tidak pasti sama ada harapan itu dapat menjadi kenyataan.

"Saya mahu ke sekolah. Saya mahu mendaftar di sekolah lain, tetapi tidak pasti jika saya dapat mencari sekolah yang mahu menerima saya." - DCM

.

Bekerja keras tanpa apa-apa bayaran.



Najib Naik Bas Temui Rakyat? Cubalah Tengok Ruang Dalam Bas Tersebut!!!

Posted: 24 Sep 2011 06:07 PM PDT

NAJIB menaiki bas sempena lawatan kerja sehari ke Perak di Ipoh semalam. 




Kosmo PM dan suami serta anggota rombongan menaiki bas menelusuri jalan raya di Perak menuju ke destinasi yang telah diatur dalam lawatan kerjanya.

Kata Najib, "Dulu naik kereta, kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dengan rakyat."

Fuh! Tanpa berfikir panjang sudah tentu mak cik dan pak cik di kampung "cair" dengan kata-kata PM ini. Kalau mereka membaca akhbar Kosmo hari ini tentu tersentuh dengan drama Najib.

Kata Najib lagi, "Tak boleh pisah antara satu sama lain dan ini akan bawa pemimpin dekat dengan rakyat," ketika menghadiri jamuan Aidilfitri bersama Perdana Menteri di Taman Soon Choon.

Lima buah bas digunakan dalam lawatan kerja Najib ke Perak itu bermula dari Ipoh ke Gopeng sehingga ke Sungai Siput sejauh kira-kira 50 kilometer untuk bertemu rakyat pelbagai bangsa termasuk masyarakat Orang Asli di Lasah, Sungai Siput.

Cuba lihat ruang dalaman bas yang dinaiki Najib di bawah ini. Gambar ini disiarkan dalam portal berita BH yang dipetik daripada Bernama semalam. Ironinya, gambar ini tidak kelihatan dalam mana-mana portal berita hari ini.


Adakah dengan menaiki bas mewah ini PM dapat merasai kesusahan rakyat? Adakah menaiki bas ini PM dapat membuang protokol antara pemimpin dengan rakyat? Bas macam ini biasanya dinaiki oleh orang-orang kaya dan selebriti terkenal.

Kalau benar PM mahu merasai kesusahan rakyat, mengurangkan protokol antara pemimpin dengan rakyat, cubalah naik bas seperti di bawah ini. 


 Untuk pengetahuan anda, Syarikat Wai Thong Omnibus ini adalah salah satu syarikat pengangkutan awam yang menyediakan perkhidmatan bas menghubungkan bandar Kuala Kangsar dengan beberapa daerah berhampiran.  Sudah puluhan tahun syarikat ini beroperasi, walaupun bermacam-macam rungutan telah dilontarkan oleh pengguna yang menggunakan khidmat basnya. Sumber gambar: Dango Mamamat.

Kalau tidak mahu menaiki bas di atas, naiklah bas di bawah ini, yang lazim digunakan oleh orang ramai untuk pulang ke kampung dan destinasi lain. -DCM


Tiada ulasan: