Isnin, 19 September 2011

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Gambar] Kalau Majlis Pemimpin Pakatan Rakyat, Sudah Tentu Artis & Atlet Ini Kena "BANNED"!

Posted: 19 Sep 2011 05:19 AM PDT


Sumber tertera pada gambar.
Gambar di atas adalah sebahagian daripada gambar suasana Majlis Rumah Terbuka Parlimen Semberong yang diadakan di di Taman Seri Kluang, Johor pada 19 September. Majlis ini sudah tentulah dihoskan oleh Menteri KDN selaku ahli Parlimen kawasan itu.  Ada banyak gambar yang disalin tampal di blog bos perang siber UMCO ini. DCM hanya mahu menyiarkan gambar artis dan ahli sukan yang terbabit dalam majlis itu.

Tujuannya hanyalah sebagai membandingkan kehadiran artis dan selebriti sukan pada majlis yang melibatkan pemimpin PR. Ingat kes Wardina yang menghadiri majlis pemimpin PKR beberapa bulan lalu?

Yang kita mahu persoal tentang sikap berat sebelah pelbagai pihak yang berkepentingan menempelak artis/selebriti yang menghadiri/menerima undangan untuk menyanyi/menyampaikan motivasi dalam majlis melibatkan pemimpin PR, namun mereka menutup mata apabila artis terlibat dalam majlis yang melibatkan pemimpin BN. Bukan kita mahu menegaskan bahawa artis/selebriti TIDAK BOLEH menghadiri mana-mana majlis melibatkan ahli politik, kerana mereka BERHAK menjayakan majlis tersebut tanpa mengira fahaman politik pihak hos majlis.


Kalau artis ini menerima undangan menyanyi/selebriti sukan menghadiri majlis melibatkan pemimpin PR, sudah pasti mereka DIHENTAM oleh media dan UMCO! Silap-silap elaun dan kemudahan yang diterima oleh selebriti sukan ditarik balik oleh pihak yang berkenaan. -DCM


Drama Liwat II: Tiada BUKTI DNA ‘Lelaki Y’ Hasil daripada Sel Sperma

Posted: 19 Sep 2011 03:30 AM PDT


Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 19 Sept — Pakar dari Australia menegaskan tiada bukti yang menunjukkan bahawa profil-profil DNA yang diperoleh daripada "Lelaki Y" dalam kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim datang daripada sel-sel air mani.

Dr Brian McDonald, saksi pembela memberitahu Mahkamah Tinggi hari ini bahawa pihak pendakwa tiada bukti bagi menunjukkan jensi sel yang profil DNA diperoleh.

Justeru, pakar DNA ini juga mencabar penemuan analisis yang dikendalikan oleh ahli kimia kerajaan Dr Seah Lay Hong dan Dr Nor Aidora Saedon.

Malah Dr McDonald juga menekankan kemungkinan wujud kontaminasi ke atas sampel-sampel yang diambil dan diuji oleh kedua-dua ahli kimia, yang menurutnya telah diabaikan oleh mereka.

"Tiada bukti dikemukakan, yang membolehkan pendakwa membuat rumusan itu," kata Dr McDonald ketika ditanya oleh peguam pembela Ramkarpal Singh sama ada pendakwa ada membuktikan bahawa profil-profil DNA daripada "Lelaki Y" sebenarnya datang daripada sel-sel air mani.

"Kita tidak tahu jenis-jenis sel yang sampel diambil," kata beliau.
 
 P/s: Terburai lagi! Jika begitu, datang dari mana?
 
 

[PANAS] Husam SAMAN Kickdefella RM5 Juta

Posted: 19 Sep 2011 02:13 AM PDT


Saya petik:

[TMI] KUALA LUMPUR, 19 Sept – Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa memfailkan saman terhadap blogger Kickdefella sebanyak RM5 juta berhubung dakwaan fitnah ke atasnya menersi tiga artikel tahun ini.

Writ saman dan pernyataan tuntutannya ke atas Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz difailkan di Mahkamah Tinggi Malaya, Kota Baru petang ini.

Husam yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan diwakili peguam Hisham Fauzi.

Dalam writ saman itu, Husam selaku plaintif menuntut Syed Azizi selaku defendan memohon maaf secara bertulis kepadanya tanpa syarat, demikian lapor Harakahdaily.

Defendan diminta menyiarkan permohonan maaf dalam laman blog defendan serta memadam ketiga-tiga artikel yang ditulis oleh defendan di dalam blog defendan iaitu yang bertajuk 'Husam telah menipu rakyat dan sahabat' pada 27 Januari 2011, artikel 'Sebelum kita lupa Normalam Sudirman' yang diterbitkan pada 3 Februari 2011 dan artikel 'Husam itu pembohong' pada 3 Julai 2011.

Husam juga menuntut Syed Azidi mengiklankan permohonan maaf tersebut dalam akhbar nasional harian Bahasa Malaysia selama satu hari, bayaran gantirugi sebanyak RM5 juta kepada plaintif bagi gantirugi terhadap perbuatan fitnah yang telah disiarkan di ruangan blog defendan, gantirugi teladan, gantirugi melampau, gantirugi punitif.

Selain itu, satu injunksi bagi menghalang defendan dan/atau ejen-ejennya dan/atau pembantu-pembantunya dan/atau sesiapa sahaja dari berkomunikasi, memberi komen, mengulangi dan/atau menyebabkan menyebabkan penerbitan kenyataan-kenyataan atau perkataan yang berunsur fitnah terhadap plaintif, plaintif diberi kebebasan untuk memohon perintah-perintah lanjut, faedah pada kadar lapan peratus setahun ke atas gantirugi yang dibenarkan oleh mahkamah dari tarikh writ saman hingga penyelesaian penuh, kos atas dasar peguamcara dan klien, kos untuk tuntutan ini; dan lain-lain relif yang mahkamah fikirkan wajar, adil dan suai manfaat.
 
P/s: Siapa sangka?

Ular Sawa GERGASI Ditemukan di Georgetown ( Bukan Pulau Pinanglah!)

Posted: 18 Sep 2011 09:40 PM PDT


Georgetown, Guyana

Seorang pengembara, Niall McCann berjaya menangkap seekor ular sawa gergasi sepanjang 5.48 meter dan seberat 100 kilogram di sebuah hutan di Guyana, lapor sebuah akhbar semalam dan dipetik oleh berita Agensi.

McCann yang merupakan seorang ahli biologi dari Cardiff, Britain yang berusia 29 tahun menemui ular tersebut di tebing Sungai Rewa.

Dia menangkap ular tersebut bersama sekumpulan pasukannya yang terdiri daripada penduduk tempatan.




Teman Lelaki Mat Bangla UGUT SEBAR Gambar Ehem-ehem Jika Mahu Putuskan Hubungan

Posted: 18 Sep 2011 07:30 PM PDT


Saya petik:
[HM] JOHOR BAHRU: Terjerat dengan cinta 'Bollywood' seorang gadis berusia 23 tahun tertekan selepas teman lelaki warga Bangladesh mengugut menyebarkan gambar lucahnya sejurus mangsa menyatakan hasrat memutuskan hubungan cinta terjalin beberapa bulan lalu.

Mangsa mendakwa bekas teman lelakinya yang berusia 40-an dan sudah berkahwin serta mempunyai tiga anak berang mengugut menyebarkan gambar lucahnya di Internet.

Difahamkan, suspek yang bekerja sebagai juruwang di sebuah syarikat kiriman wang ke luar negara turut menuntut mangsa memulangkan RM25,000 dibelanjakan ketika mereka bercinta sebagai syarat memutuskan hubungan.

Mangsa mendakwa diugut awal bulan lalu selepas menghubungi suspek dan menyatakan hasratnya memutuskan hubungan. Bagaimanapun, suspek yang berang menghubunginya dan mengugut menyebarkan gambar lucah wanita berkenaan.

Pada mulanya, mangsa menyangka ia hanya gurauan, namun terkejut melihat beberapa gambar lucahnya dikirim lelaki Bangladesh itu menggunakan e-mel, selain menerusi Kiriman Pesanan Multimedia (MMS).

Gambar lucah itu dipercayai dirakam menggunakan telefon bimbit suspek ketika menginap di sebuah hotel di Seremban beberapa bulan lalu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara (JBU), Asisten Komisioner Ruslan Hassan ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan gadis berkenaan Rabu lalu.


P/s: BINGAI!

Bapa Lapor Polis Selepas Anak Gadisnya Mencuri Wang Lebih 10 Kali

Posted: 18 Sep 2011 07:05 PM PDT


Saya petik:

[HM] GOMBAK: Seorang bapa yang tidak tahan anak gadisnya berusia 20-an yang sering mencuri wangnya lebih 10 kali dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Nakhoda, di sini bertindak membuat laporan polis, semalam.

Bapa malang berusia 80 tahun itu nekad membuat laporan polis selepas anak perempuannya yang juga anak bongsu sering mencuri wangnya.

Menurut sumber polis, sudah lebih 10 kali anak perempuan bekas pesara kerajaan itu mencuri wang milik bapanya itu hingga mangsa hilang sabar dan membuat laporan polis untuk memberi pengajaran.

Katanya, anak gadis mangsa tidak bekerja dan mengambil wang bapanya semata-mata untuk bersuka ria walaupun tahu bapanya hidup dalam kesusahan memandangkan usia lanjut.

"Mangsa cuba menegur sikap anak gadisnya itu, namun tidak diendahkan dan semakin kerap wang dalam simpanannya hilang," katanya di sini, semalam.

Sumber berkata, sekiranya mangsa menegur sikap buruk anak gadisnya itu, pasti mereka akan bertengkar dan anaknya itu akan merajuk serta keluar rumah.

"Laporan polis itu dibuat kerana mangsa mahu polis mengambil tindakan kepada anaknya itu dengan memberi nasihat supaya dia tidak mencuri dan berubah sikap," katanya mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Gombak.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah mengesahkan menerima laporan.


Tiada ulasan: