Jumaat, 9 September 2011

DUNIACACAMARBA

DUNIACACAMARBA


[Gambar] ROSMAH MANSOR Dapat Cucu Lagi! Apa Masalahnya?

Posted: 09 Sep 2011 05:18 AM PDT


Menurut portal GUA,  penyanyi Fazley Yaakob menimang cahaya mata yang ketiga pada jam 9.30 pagi tadi.
Berita gembira ini dimaklumkan oleh kenalan rapatnya, Imran Ajmain kepada GUA. Menurut Imran, bayi lelaki berlesung-pipit itu diberi nama timangan 'Piyush' dan dilahirkan di sebuah hospital swasta dengan berat 3.3 kilogram. Bayi ini ialah anak lelaki ketiga pasangan ini sejak mendirikan rumah tangga pada tahun 2006. - DCM

Adakah si nenek gembira dengan berita ini? Soalan cepu emas!!!


Reaksi si nenek (dakwaan) ketika mendapat cucu kedua:
[SK]....Dalam menyambut kehadiran anggota baru dalam keluarga Azrene sudah tentu belaian nenek tersayang amat dinantikan bagi cucu sulung dan juga bayi yang baru berusia seminggu ini.

Namun harapan hanya tinggal harapan kerana sehingga kini Rosmah didakwa tidak kunjung tiba untuk menjenguk kedua-dua cucunya.

Malah dakwa seorang ahli keluarga isteri Datuk Seri Najib Razak itu tidak pernah berkesempatan untuk membelai cucu pertamanya sejak dilahirkan.

"Kami berasa sedih kerana sebagai seorang nenek beliau sepatutnya datanglah menjenguk cucu sendiri. Ini sejak dapat cucu pertama sehinggalah cucu kedua tak pernah nak datang tengok cucu.

"Orang lain pun sibuk tapi bila bab cucu dan keluarga semua yang lain tidak penting," dakwa ahli keluarga tersebut.

Azrene adalah anak kedua Rosmah bersama bekas suami beliau, Abdul Aziz Nong Chik, bekas pegawai Petronas manakala Fazley merupakan anak Senator Datuk Yaakob Mohamad...


[Gambar] Alamak, Ceramah Mat Sabu di Kamunting "KOSONG" Kerana Isu Mat Indera!!!!

Posted: 09 Sep 2011 01:50 AM PDT


Maaflah, kata "kosong" itu anda tukarkan kepada "meletop". Saya sengaja bikin saspens. Menurut keterangan, ceramah Mat Sabu yang dihadiri hampir 10 ribu orang  ini berlangsung di Balai Islam Bukit Jana, Kamunting, Taiping semalam. Khabarnya, ada hadirin yang datang dari kuala Kangsar, Ipoh, Parit Buntar bahkan ada juga yang datang dari Lumut, dan juga Tapah. Tampaknya, penipuan pakar sejarah, TV dan akhbar pencacai tidak berjaya, malah "penipuan" membuka mata rakyat.

WOW! Hebat Mat Sabu! - DCM


Sumber gambar di sini.












P/s: Bila Khairy mahu bikin ceramah Mat Indera? Gebang sahaja yang lebih!!!!

[Tembelang PECAH] Anak Yusof Rono Akui Mat Indera SELAMATKAN Nyawa Ayahnya & Kajian Dapati Mat Indera Bukan Berfahaman Komunis

Posted: 09 Sep 2011 01:00 AM PDT

 
Saya petik:

[KD] MELAKA: Anak kedua kepada anggota polis yang terselamat dalam peristiwa Bukit Kepong pada 1950, Allahyarham Yusoff Rono mengakui bapanya itu diselamatkan Mat Indera selepas serangan itu berlaku.

Nazir Yusoff, 54, berkata, bapanya itu pernah menceritakan tindakan Mat Indera menyelamatkannya ketika diacukan banet oleh seorang anggota komunis.

Menurut Nazir, Mat Indera mengenali bapanya yang pernah bersama bekerja sebagai buruh di pelabuhan Muar sebelum berkhidmat sebagai anggota polis.

Nazir yang kini menetap di Sungai Duyong, Kandang Melaka berkata, selepas serangan pada 23 Febuari 1950 itu, bapanya antara empat yang terselamat.

"Apabila pertempuran berhenti, bapa saya berada dalam himpunan mayat-mayat. ketika anggota komunis membuat pemeriksaan, mereka mendapati bapa saya masih hidup.

"Salah seorang anggota komunis mengacukan banetnya kepada bapa saya, sementara tiga lagi anggota polis yang terselamat terjun ke dalam sungai," katanya seperti dilapor Sinar Harian.

Menurut Nazir, bapanya cedera dalam serangan itu selepas ditarik dari kubu bawah tanah, sementara tangan kiri serta matanya turut cedera terkena serpihan bom.

"Ketika itu lah, bapa saya didatangi Mat Indera. Disebabkan dia kenal bapa saya, dia menghalang komunis daripada membunuhnya dengan berkata 'yang sudah tu sudah lah' kepada anggota komunis berkenaan," kata Nazir.

Nazir membuat pendedahan itu susulan kenyataan adik Mat Indera, Baharom Shah Indera, 65 yang mendakwa abangnya itu telah menyelamatkan Yusoff.

Allahyarham Yusoff meninggal dunia di Melaka pada 14 April 2005 ketika berusia 82 tahun.

Sementara, Malaysiakini malaporkan terdapat satu kajian pada tahun 1973 yang menyimpulkan Mat Indera bukan berfahaman komunis.

Kajian tersebut yang dilakukan oleh Ayub @ Uiop Kassim merupakan latihan ilmiah untuk keperluan pengijazahan Sarjana Muda Sastera di Jabatan Sejarah, Universiti Malaya, bertajuk Peristiwa Berdarah Tahun 1950 di Bukit Kepong, Muar: Satu Post-Mortem.

Tujuan tulisan itu untuk mengkaji keterlibatan golongan elit agama di Muar dalam perjuangan gerila bersenjata menentang penjajah, dengan tumpuan khusus terhadap Mat Indera dan peristiwa berdarah Bukit Kepong.

Meskipun kajian tersebut dilakukan di peringkat ijazah pertama, pengkaji berjaya melakukan wawancara dengan mereka yang terlibat langsung dengan peristiwa tersebut, termasuklah Nawi Idrus, ketua pengawal kampung (home guard) dan rakan-rakan Mat Indera (kiri) yang menyertainya masuk ke hutan.

Dalam kajian tersebut, pengkaji menyimpulkan Mat Indera sebagai golongan elit agama sebagai:

"Islam pada agamanya, demokrasi pada prinsipnya, nasionalis pada fahamannya, radikal dalam perjuangannya dan militant mengikut tindakannya."

P/s: Terburai tembelang UMCO dan geng!



[PANAS] Pengampu Sahkan PEMBELIAN Cincin RM24.4 Juta??

Posted: 09 Sep 2011 12:17 AM PDT

 
Saya petik:

[KD] KUALA LUMPUR: Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor berbohong apabila menafikan pembelian cincin bernilai RM24.4 juta yang dibawa masuk melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Menurut Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin, 'pengampu-pengampu' Rosmah sendiri mengesahkan pembelian cincin berkenaan.

Badrul merujuk kenyataan Anuar Shaari, bekas ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mendakwa cincin itu kepunyaan bakal besan Rosmah, Maira Nazarbayez yang dipesan masuk dari New York, Amerika Syarikat.

"Kini rakyat tertanya-tanya sama ada cincin itu kepunyaan Rosmah, mahu diberikan kepada Rosmah dan pergi ke mana selepas dibawa keluar dari KLIA.

"Pengampu-pengampu Rosmah menyebabkan Rosmah lebih terperangkap," kata Badrul atau lebih dikenali dengan Chegu Bard.

Menjawab dakwaan Anuar Shaari, Chegu Bard berkata, serbuan SPRM ke bahagian kargo KLIA mengesahkan dokumen yang mengiringi kemasukan cincin itu ke Malaysia adalah sah.

"Apa yang saya dapat, dokumen itu sahih. Dalam kotak tertera nama Datin Seri Rosmah Mansor,"
kata beliau.

SAMM sebelum ini mendedahkan pembelian berlian dikenali sebagai "Natural Fancy Gray Cushion Cut Diamond" yang diterbangkan melalui KLIA dan bebas daripada cukai import.

Selain itu, NGO itu turut mendakwa mempunyai salinan cetakan dokumen dari skrin komputer bagi membuktikan pembelian cincin berkenaan.

Rosmah pada 29 Julai lalu menafikan pembelian berlian berkenaan selepas dua minggu isu itu didedahkan dan menyifatkannya sebagai satu fitnah, sementara penulis blog pro-Umno mula menyebarkan berita cincin itu dibawa keluar dari KLIA ke Singapura.

Airoceanic Express Sdn Bhd – yang didakwa agen bagi urusniaga tersebut sebelum ini juga enggan mengeluarkan sebarang kenyataan berhubung perkara itu.

Lanjutan dari itu, pada 18 September ini SAMM akan melancarkan kempen risalah mendedahkan rentetan skandal itu yang masih belum didedahkan kepada umum, kata Chegu Bard.

Ia akan dilancarkan di Pekan, Pahang jika masih tiada sebarang hasil siasatan yang memuaskan daripada pihak Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPRM), tambahnya lagi.

Menurutnya, Pekan dipilih sebagai lokasi pelancaran kempen itu kerana ia merupakan kawasan Parlimen Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Orang Pekan harus beri penilaian yang tepat tentang seorang Ahli Parlimen yang mereka undi yang akhirnya menjahanamkan negara melalui isterinya," kata Chegu Bard.

Kes Buli di Sekolah Menengah Agama Hidayah Islamiah, BUKTI Jelas, Mengapa Hanya BUANG ASRAMA?

Posted: 08 Sep 2011 08:05 PM PDT

Saya petik:

[BH] ALOR SETAR: Seorang bapa kecewa dengan pihak pengurusan sebuah sekolah agama bantuan kerajaan di Jitra yang didakwa gagal mengambil tindakan tegas ke atas seorang pelajar senior yang membuli anaknya sehingga meninggalkan kesan trauma melampau.

Abu Bakar Mohd Salleh, 43, yang menetap di Kampung Kubang Bonggor, Alor Janggus mendakwa anaknya, Danial Wafiy Nuruddin Abu Bakar, 14, dibelasah tanpa belas kasihan oleh seorang pelajar tingkatan tiga di asrama lelaki Sekolah Menengah Agama Hidayah Islamiah, Jitra, pada 2 April lalu dipercayai bermotifkan cemburu.

Abu Bakar berkata, anaknya dibelasah bertubi-tubi termasuk ditendang di perut, disepak sehingga rebah sebelum dipukul dengan sebatang kayu kerusi di kepala berulang kali sehingga mendatangkan kecederaan termasuk bengkak, lebam dan luka seluruh badan.

Difahamkan, pelajar senior terbabit berang kerana tidak berpuas hati selepas mendapat tahu mangsa dijadikan adik angkat oleh seorang pelajar perempuan tingkatan empat sekolah itu.

Lebih memeranjatkan, aksi buli itu seolah-olah menjadi 'hiburan' kepada rakan pelajar senior terbabit yang turut merakamkan kejadian hampir 20 minit dengan telefon bimbit sebelum menghantar rakaman itu ke telefon bimbit mangsa.

Katanya, kejadian itu hanya disedarinya awal Julai lalu selepas anak keduanya, Nurul Ainin Sofia, 20, melihat rakaman kejadian buli itu menerusi kad sim milik Danial Wafiy yang dipasang menerusi telefon bimbitnya ketika pelajar itu pulang bercuti.

"Jika tidak kerana kad sim itu, pastinya saya tidak tahu anak saya dibuli teruk oleh pelajar senior terbabit, selain didera mental dan fizikal sehingga keputusan peperiksaannya dan prestasi pembelajarannya merosot. 

Tambahan pula Danial Wafiy tidak memaklumkan kepada kami, mahupun ibunya mungkin kerana takut diperlakukan lebih teruk lagi.
 
"Selepas menyaksikan rakaman video itu saya terus membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kubang Pasu pada 9 Julai lalu. Namun, saya kecewa kerana sehingga kini tiada tindakan diambil ke atas pelajar senior terbabit oleh pihak berkuasa mahupun pihak sekolah.

"Pihak sekolah ada memanggil saya untuk berbincang mengenai kes berkenaan dan lebih mengecewakan mereka meminta saya menarik balik kes itu," katanya. sambil menambah dia difahamkan pelajar senior itu hanya dikenakan tindakan dibuang asrama.

P/s: Saya memang pelik cara pihak sekolah, kementerian, pihak polis menangani masalah disiplin pelajar. Patutlah semakin banyak budak sekolah berkelakuan seperti penjenayah. Hukuman yang dikenakan terlalu ringan, terlalu banyak budi bicara tanpa memikirkan kesannya kepada persekitaran.

Kalau Mat Sabu belasah orang sudah tentu mahkamah sudah memenjarakannnya!


Anak BUANG Bapa Umpama Menempah Bilik di Neraka

Posted: 08 Sep 2011 06:18 PM PDT


Saya petik:

MALANG...Wahid (tengah)  ditemani Alias (kiri) dan Jamil sebelum dihantar ke pusat perlindungan sementara, semalam.
MALANG...Wahid (tengah) ditemani Alias (kiri) dan Jamil sebelum dihantar ke pusat perlindungan sementara, semalam.
[HM] LABUAN: Pilu hati seorang bapa berusia 71 tahun apabila kerinduan dipendamnya untuk bertemu anak berakhir dengan insiden tidak dijangka apabila dia dihantar 'orang suruhan' anaknya itu ke tepi sebuah masjid hanya beberapa jam melepaskan kepenatan di rumah orang kesayangan itu, semalam.

Lebih menyedihkan Wahid Hussin yang tinggal bersendirian di Kuala Penyu dekat sini, sanggup menempuh perjalanan sejauh lebih 60 kilometer (km)menaiki bot dan pengangkutan awam lain sebaik keluar dari Hospital Kuala Penyu, semata-mata mahu meraikan Aidilfitri bersama anak lelaki berusia 40-an, di sebuah kampung di sini.

Warga emas yang kematian isteri lebih 12 tahun lalu itu bukan saja 'dibuang' berhampiran Masjid Jamek An-Nur, malah wang tunai dimiliki termasuk yang disumbang orang ramai ketika dirawat di hospital turut dikebas anak derhaka terbabit.

Warga emas itu bernasib baik apabila ditemui dalam keadaan lemah oleh pekerja masjid di tepi pokok bunga berhampiran masjid sebelum dibawa ke pekarangan rumah ibadat itu untuk diberi bantuan sebelum diserahkan kepada pengurusan untuk tindakan selanjutnya.

Masih berbaju pesakit hospital, Wahid yang ditemui Harian Metro di pekarangan Masjid Jamek An-Nur di sini, tidak dapat menahan sebak apabila mengenangkan perbuatan anak kandungnya itu. 

Tiada ulasan: