Isnin, 5 September 2011

dollah yankee

dollah yankee


Di-kehendaki! (Wanted!)

Posted: 05 Sep 2011 08:01 AM PDT

Polis belum lagi panggil Mat Sabu berhubung dengan ceramah dia tentang 'Bukit kepong dan Komunis'. Mungkin polis banyak yang sedang cuti raya atau mungkin juga banyak polis yang kena kerja 'overtime' masa musim raya tahun ini, itu sebab polis belum lagi panggil Mat Sabu. Gurkah-gurkah di'port' percaya yang polis mesti panggil dia, hanya tunggu masa yang sesuai untuk polis panggil dan kalau tak di-panggil, Mat Sabu pasti akan di-buru dan di-angkat ke-dalam 'black-maria' oleh polis.

Nampak macam polis sedang bagi 'chance' pada Mat Sabu untuk berhari raya dan bermaaf-maafan dengan kaum keluarga dan sanak saudara dia terlebih dulu.

5 hari 5 malam BN/umno yang sedang 'desperate' menyerang Mat Sabu 'non-stop' berhubung dengan isu itu. Tapi abang Mat kita macam yang semua orang tahu jenis yang bakar tak hangus,rebus tak hempuk', serang lah macam mana pun, dia tetap 'steady', bahkan dalam kempen besar-besaran sambutan Ramadan dan Hari Raya untuk memancing undi PRU-13 di kampung-kampung dan di-luar bandar antara PAS/PR dengan BN/umno, dan bila mendapat berita mengatakan bila melihat kepada sambutan dari orang melayu yang diterima olih PAS/PR dalam program yang ada Mat Sabu, gurkah-gurkah kata... kempen Ramadan dan Hari Raya itu di-menangi oleh PAS/PR dan 'for sure' umno pasti tumbang!, very soon!.

dollah yankee -
Kadang-kadang tengok Mat Sabu dengan polis ni macam 'adik beradik', tak boleh berpisah. Kalau Mat Sabu tak cari polis, polis akan cari dia...Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: