Khamis, 22 September 2011

Cursing Malay : Terus Terang

Cursing Malay : Terus Terang


Bercukur Pun Sudah Jadi Sesuatu Yang Tidak Affordable

Posted: 22 Sep 2011 06:59 PM PDT

Hari ni..aku pegi carik mata shaver aku sebab stok yang aku pakai dah habis,lagipun mata yang ada lagi terpasang sekarang ni dah agak tumpul. Sakit bila bercukur sebab bila tarik dekat dagu rasa kena sagat. Aku pernah simpan misai sahaja tanpa ada janggut tapi aku rasa kelakar...rasa macam karakter Borat dalam filem Borat.

Sampai aje aku dekat row shaver..aku usha tengok...pergh....RM58 untuk 10 keping. Aku ulang lagi sekali...RM58 untuk 10 keping. Aku dah terbiasa pakai shaver yang agak ganas sket jadi aku tak berapa suka pakai disposable punya shaver. Tangkai dia tak sedap.

Jadi aku pun berdiri la semua shaver yang ada kat situ sambil berfikir,"tahun lepas aku beli 5 keping...baru RM18 (seingat aku). Sekarang 10 keping dah RM58.Satu mata tu dah berharga RM5.80.."

Nak tak nak aku terpaksa tukar opsyen aku beli disposable punya razor yang agak ok.Aku usha harga..." PERGH...RM12 untuk 3 batang. Gampang apa macam ni..." Yang paling murah adalah razor disposable jenama BIC 6 batang...RM6.50 camtu. Selepas pengalaman berdarah dagu kena plaster dengan hansaplast....aku tak nak beli.Ni baru 2011...tahun 2015 nanti macam mana harga dia?Nak pakai shaver macam yang kedai gunting rambut macha aku tak berani.Itu boleh bunuh orang. Murah memang murah..satu blade berapa sen aje..boleh kepak dua.

Besi makin mahal.Tidak ada apa-apa yang akan jadi makin affordable.
Kanada, adalah satu option yang sentiasa aku fikirkan.



Tiada ulasan: