Sabtu, 24 September 2011

Addin

Addin


Panas!! Gambar Tun Mahathir Baru Lepas Bersunat..

Posted: 24 Sep 2011 10:00 AM PDT


Ni gambar Tun Mahathir baru lepas bersunat.. Sebab tu dia suruh Tuan Guru Nik Aziz laksanakan hudud di Kelantan sekarang..siap cabar lagi tu. Masa dia tak bagi Kelantan laksanakan hudud sekitar 90an.. difahamkan Tun Mahathir masih belum bersunat..


Selepas bersunat.. baru lah dia akil baligh!!..ha..ha..ha..

Gambar cilok dari Manjung Mari.



Memalukan!! Media Indonesia Laporkan Malam Miss Bikini Di Pangkor

Posted: 24 Sep 2011 04:47 AM PDT

KUALA LUMPUR - Sebuah resor pantai di Malaysia, kemarin, membatalkan sebuah pergelaran untuk kontes "Miss Bikini" setelah para pejabat memperingatkan bahwa hal itu bisa mempromosikan perilaku tidak senonoh. Resor Pantai Pulau Pangkor telah berencana menggelar sebuah pentas pendahuluan kontes yang dijadwalkan bertempat di Thailand akhir tahun ini. Namun para pejabat pemerintah di Negara Bagian Perak melansir pernyataan pekan ini bahwa pergelaran itu bakal "menodai citra negeri".


Menurut juru bicara resor tersebut, Doris Chin, mereka akan menggelar "Pesta Pantai Bulan Purnama" pada 7 Oktober nanti, tapi akan membatalkan pentas pendahuluan "Miss Bikini", yang menjadi bagian dari program itu. "Pentas pendahuluan akan menghadirkan sebuah patung es dan mengumumkan detail kontes, tapi tak ada parade perempuan berbikini," ujar Chin, kemarin. Dua hari pesta barbeque akan diiringi kompetisi musik DJ, yang diperkirakan memikat 1.500 tamu.

Kontroversi sekitar pergelaran itu muncul karena sejumlah aktivis muslim di Perak yakin resor tersebut tengah mengorganisasi kontes gadis berbikini di Pangkor, sebuah pulau untuk memancing yang kerap dipromosikan pemerintah buat aktivitas menyelam dan berlayar.

Hamidah Othman, pejabat yang bertugas di bidang turis dan investasi, mengatakan pemerintah tak akan membiarkan pergelaran yang disebutnya bisa "menyebabkan dampak negatif dan memalukan bangsa" itu.

Para aktivis juga prihatin karena foto-foto di Facebook saat sebuah pesta pantai digelar di resor itu tahun lalu menunjukkan sejumlah perempuan tampil cuma berbikini supermini, terutama dari minoritas etnis Cina nonmuslim. Toh, Chin menyebutkan pihak resor tak akan menghalangi para tamu perempuan dari berbikini./tempo

Baca di sini.

Pelajar Pondok Hilang Sejak 13 Sept Masih Gagal Di Kesan

Posted: 24 Sep 2011 03:00 AM PDT

Seorang pelajar, Muhamad Akram Sujut, 16, (gambar) hilang dan tidak dapat dikesan sejak 13 September lalu apabila beliau didapati masih belum pulang ke asrama sekolahnya di Pondok Beta Hilir di Kota Bharu, Kelantan hingga hari ini. Sehubungan itu, orang ramai diminta berkerjasama mengesaninya serta melaporkan kepada keluarganya dengan segera jika menemuinya di sebarang tempat bagi menyelamatkan beliau dari segala kejadian tidak diingini. Ayahnya, Sujut Esmon, 45, yang tinggal di B8-10-8, Flat Desa Mentari, Petaling Jaya, Selangor amat mengharapkan kerjasama orang ramai untuk mengesani anaknya bagi menyelamatkan Muhamad Akram dan membolehkan beliau menjalani kehidupan seperti biasa.

Menurut Sujut, kehilangan Muhamad Akram amat menyedihkan beliau dan seluruh keluarganya serta penuh tanda tanya, setelah beliau menghantarnya ke Stesyen Bas Hentian Putra, di sini, pada jam 10.00 malam 12 September lalu untuk pulang ke asrama sekolahnya. Katanya, pada sekitar jam 8.15 pagi 13 September lalu, Muhamad Akram ada menelefon beliau melalui telefon bernombor 09-7434447 dan memberitahu kepadanya bahawa beliau telah sampai di Stesyen Bas Kota Bharu.

"Melalui perbualan menerusi telefon itu, dia juga meminta nombor telefon ustaznya yang bernama Nazri daripada saya," katanya ketika berkunjung ke pejabat Harakahdaily, di sini, hari ini. Pada petang hari yang sama, menurut beliau, beliau telah menerima panggilan telefon daripada kawan anaknya yang tidak beliau pastikan namanya melalui telefon bernombor 014-8092693 yang memberitahu anaknya masih tidak sampai di Pondok Beta Hilir.

Katanya, sehingga ke hari ini, anaknya masih juga tidak sampai ke Pondok Beta Hilir dan gagal dikesani, walaupun berbagai usaha telah dilakukan oleh beliau, keluarganya, saudara maranya dan rakan-rakannya untuk mencari dan mengesani anaknya. Dalam usaha mencari Muhamad Akram, beliau telah mendapatkan kerjasama daripada pihak polis dengan membuat laporan kehilangan anaknya di Balai Polis Kota Bharu, Kelantan pada 15 September lalu.

Beliau yang berkerja sebagai peniaga menjelaskan, usaha mencari anaknya telah dilakukan di Kelantan termasuk di Tanah Merah dan Machang, dengan kerjasama saudara mara dan sahabat handai beliau dan isterinya yang berasal dari Machang. Selain itu, berita mengenai kehilangan anaknya telah disiarkan di TV3 pada pagi semalam, setelah beliau berkunjung ke stesyen TV3 untuk memaklumkan kejadian itu.

"Tetapi sehingga sekarang, anak saya masih juga tidak ditemui. Inilah yang merisaukan kami sekeluarga. Saya amat mengharapkan kerjasama orang ramai untuk mengesani dan mencari anak saya itu," katanya. Anak beliau, jelasnya, mempunyai ketinggian lebih kurang 5 kaki 6 inci, berkulit putih, berbadan sederhana.

Semasa keluar dari rumah, Muhamad Akram berpakaian T shirt putih berline hijau dan berseluar jeans hitam. Kepada orang ramai yang menemuinya diharap menghubungi Sujut di talian 019-3389960 atau 013-3134223./hrkh
Addin :
Secara peribadi, Addin mengenali pelajar ini kerana beliau menuntut di sebuah Madrasah Tarbiah di Perak sekitar 4 tahun lepas. Sama-samalah kita doakan agar pelajar ini di temui dalam keadaan selamat.. amin.. Kepada sesiapa yang mempunyai maklumat sila hubungi seperti nombor seperti tertera di atas.


3 Pegawai 'Penyamun' SPRM Dilucutkan Tugas

Posted: 23 Sep 2011 10:05 PM PDT

3 pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang ditahan polis dipercayai terlibat dengan kes samun ke atas seorang pengurup wang di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) telah dikecualikan dan dilucutkan daripada sebarang tugasan siasatan. Ketiga-tiga mereka dilucutkan daripada sebarang tugasan sementara menunggu hasil siasatan polis, menurut kenyataan SPRM yang dikeluarkan baru-baru ini. Menurut SPRM ketiga-tiga pegawai itu bukan terdiri daripada pegawai kanan tertinggi suruhanjaya itu seperti yang dilaporkan dalam sebuah akhbar tempatan, dan menganggap dakwaan yang dibuat oleh akhbar itu adalah sesuatu yang serius.

SPRM berkata demikian bagi mengulas laporan sebuah akhbar tempatan baru-baru ini yang mendakwa tiga pegawai kanan tertinggi SPRM ditahan polis Selangor kerana dipercayai terbabit melakukan samun ke atas seorang pengurup wang di KLIA pada 15 September lepas. Menurut suruhanjaya itu, pihaknya sedang membantu pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam siasatan yang dijalankan berkaitan kes berkenaan.

"Memandangkan siasatan ini adalah di bawah bidang tugas pihak polis, SPRM berkeyakinan dan percaya bahawa pihak polis akan menjalankan siasatan secara menyeluruh dan telus mengenai dakwaan tersebut," menurut Suruhanjaya itu. Media sebelum ini melaporkan tiga pegawai SPRM ditahan selepas dipercayai menyamun pengurup wang membabitkan wang berjumlah US$300,000 (RM938,085) di Lapangan Terbang Antarabangsa KL (KLIA)./bernama

Teori Baru Runtuhnya World Trade Center

Posted: 23 Sep 2011 09:50 PM PDT

THE HAGUE - Menara kembar pencakar langit World Trade Centre (WTC) di New York, yang dihantam dua pesawat pada 11 September 2001, tidak runtuh akibat kebakaran, tetapi akibat melelehnya aluminium dua pesawat tersebut. Demikian laporan harian Belanda, Spits, yang terbit dengan "Teori Baru Mengenai 9/11", sebagaimana dikutip Radio Nederland, Kamis (22/9/2011). Keruntuhan disebabkan oleh kombinasi melelehnya dinding aluminium akibat suhu panas yang luar biasa ditambah semburan air dari alat-alat pemadam kebakaran otomatis di setiap ruangan.

Itulah yang menyebabkan ledakan yang menghancurkan konstruksi bangunan. Laporan harian itu berdasarkan hasil penelitian Christian Simensen, seorang ilmuwan Norwegia, yang disampaikan dalam sebuah kongres teknologi di San Diego, Amerika Serikat. Simensen bekerja di sebuah lembaga penelitian Norwegia, Sintef.

Simensen mengambil contoh percobaan yang dilakukan oleh pabrik aluminium Alcoa beberapa tahun lalu. Para ilmuwan mencampur 20 kilogram aluminium yang meleleh dengan 20 liter air. Serta merta, timbul ledakan dahsyat yang menghancurkan ruangan laboratorium dan membuat lubang selebar 30 meter. Kandungan aluminium kedua pesawat yang menghantam kedua gedung World Trade Centre New York mencapai 30 ton.

Teori Simensen cocok dengan keterangan saksi mata yang mendengar ledakan dahsyat saat kedua gedung pencakar langit World Trade Centre runtuh. Ledakan hebat tersebut sampai menimbulkan tuduhan bahwa kedua gedung itu sengaja diledakkan oleh aparat keamanan Amerika.Menurut Spits, selama sepuluh tahun, Pemerintah Amerika Serikat melakukan berbagai penelitian mengenai penyebab runtuhnya kedua gedung pencakar langit itu./kompas 

Tiada ulasan: