Rabu, 17 Ogos 2011

Tukar Tiub

Tukar Tiub


ANAK MUDA JANGAN DI TIPU LAGI !

Posted: 17 Aug 2011 07:17 PM PDT




INGATANKAN GAMBAR INI




nota:

anak muda!
jika kalah kali ini
ertinya penipuan telah berjaya



BEKAS TENTERA DAKWA MENGUNDI SAMPAI LENGUH - malaysiakini

Seorang bekas anggota tentera mendakwa, beliau telah menanda ribuan kertas undi pos semasa bertugas sebagai kerani tadbir ketika pilihan raya ketujuh dijalankan.

Kamarulzaman Ibrahim, 53, mendakwa beliau bersama beberapa lagi rakannya diarahkan supaya berbuat demikian oleh pegawai pemerintahnya.

Beliau mendakwa berbuat demikian sepanjang tiga hari menjalankan tugas berkenaan di Kem Terendak, Melaka.

Beliau mendakwa telah menanda kertas undi berkenaan "sehingga lenguh tangan" dan turut menandatangan setiap borang yang dikepilkan bersama kertas und


EMPAT BEKAS TENTERA MENGAKU PANGKAH KERTAS UNDI - keadilan daily

Empat bekas bekas tentera hari ini mendedahkan penglibatan mereka dalam proses pengundian pos termasuk memangkah bagi pihak anggota tentera dan isteri mereka semasa pilihan raya.

Mereka mengaku memangkah ribuan kertas undi bagi pihak lain di kem-kem tentera, di markas sempadan antara Malaysia-Thaland, Pengkalan TUDM di Pulau Pinang, Kem Terendak, Melaka dan Sandakan.

Kesemua mereka mengakui menjadi pegawai yang terlibat dalam pengundian pos dan melakukannya mulai dari pilihan raya umum 1978, 1986 hingga ke pilihan raya umum 1999.

Pendedahan itu dibuat di ibu pejabat Pas Pusat, Jalan Raja Laut Kuala Lumpur.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... LENGOH TANGAN.... kah kah kah..

kah kah kah....TAHUN 1978..... kah kah kah...

kah kah kah...TAHUN 1986.... kah kah kah...

kah kah kah...TAHUN 1999 ..... kah kah kah...

woit... SEPATUTNYA GEROMBOLAN DAH MAMPUIH LAMA .... kah kah kah...

kah kah kah.... JELAS UNDI POS ADALAH PENYELAMAT GEROMBOLAN.... kah kah kah...

nota:
bukti telah ada
orang yang buat kerja jahat telah mengaku
jelas kerajaan selama ini adalah kerajaan haram
kerjaaan yang ditubuh kerana menipu

rakyat wajib sedar
penipuan sedang di rancang lagi
secara licik pendatang haram akan datang mengundi
secara tesusun mat indon dan mat bangla di beri kad pengenalan

jika ini bukan khianat
maka rosmah mansor masih dara dan slim

laporan laporan risikan telah mula bocor
bahawa piliharaya akan datang gerombolan akan tewas

mat mongol mahu adakan pilihanraya pada 11.11.11
tapi laporan saheh gerombolan akan bungkus

apa yang kita pelajari ialah:
jika pilihanraya akan datang pakatan rakyat kalah
maka kekalahan ini adalah kerana di tipu

NOTA:
empat tuntuan bersih:

- panjangkan masa berkempen
- bersihkan senarai nama pengundi
- gunakan dakwat kekal
dan
dan
dan

- hapuskan undi pos

jelas undi pos adalah undi tipu


APA KATA PEMBACA TENTANG POLIS

Posted: 17 Aug 2011 01:35 PM PDT




SURAT DARI PEMBACA


kah kah kah kah kah kah.... moral down... kah kah kah kah... gaji x cukup... belanja tinggi.. minyak mahai... polis pon kedarah rasuah... kah kah kah kah kah.... mana mau cari camera macam tu... aku selalu kena road block bro tt.... mau record load dalam utube... kah kah kah kah kah kah...
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/18/11

salam. aku pn pernah kena tahan dgn polis. dia ckp aku drive laju.. aku ckp aku bawa 90 ja. dia ckp rekod nya 93.. wah, 90 dgn 93 pun boleh nampak beza..aku ckp mcm na? jd dia tanya berapa aku ada. aku ckp 20 ja. din minta. semua lg tu. ngam2 utk isi minyak aku. dr saat tu aku menyumpah dgn polis. skrg aku da kerja krjn.. bila kena tahan, aku x ckp byk aku ckp aku kerja krjn , kalo nk saman, saman je xda masa nk dgr polis punya ceramah itu ini. itu saman bukan skrg byr. 30 hari maa.. boleh minta diskuan lg.. drpd bg2 duit kopi masuk poket c haram jadah, bgs bg derma pada krjn. hahaha
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

penah kena dgn polis kat NKVE tahun 2005 dulu.....kena kejar dgn peronda...kena tahan dan nak saman kerana no. plate dah jadi gelap..almaklumla plate dah lama, mesti dah pudar... polis bagi option, nak saman or duit..,kat poket ada duit rm30, dah janji dgn anak nak beli KFC masa balik...kena pau RM30....duit nak bayar tol pun ngam2..tu pun kena lalu tol murah sbb tak cukup duit... Bukit Lanjan tutup masa tu sbb tanah runtuh....
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

aku baru bawa barang-barang binaan untuk buat rumah..aku sendiri punya lalu kat jeli...ermmm polis tahan. dia minta RM50 kat aku kalau tak nak bawak aku pi balai...isshhh bawa barang sendiri pun tak boleh pulak..
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11



jika ada saudara mara kita ditahan.... pasti akan ada pihak yg 'call' dan 'deal' untuk memberi peluang untuk membebaskan okt... dan mesti ada senior officer yang nasihat begini... encik sepatutnya jangan beri duit pada orang tu, ini sidiket penipuan... okt tetap tak dibebaskan..." jelas dan nyata ditipu berkali-kali... pertama siapa yg bagi 'contact' dan maklumat pada 'caller', bila duit lesap 'nasihat' dari orang perihatin pon dapat... sindiket kunun... dan dia pon salah seorang dr ahli sindiket.
By Lang on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

rasuah budaya polis kah, rasuah berlaku kerana gaji kecil kah, memang polis makan rasuah kah, sekatan jalan raya tujuan nya untuk menambahkan gejala rasuah kah, sekatanjalan raya utuk tampong bonus kerajaan kah. rasuah haram dan menjadi api dlm badan untuk dimakan keluarga
By pasulukinta on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

tt, aku pun pernah kena pau kat polis di kota bharu. lampu kereta satu tak menyala. dia mintak rm50. aku cakap aku ada rm50 sekeping je duit, dah tak ada duit lain. dia kata ok la, bagi rm30 kat dia. so aku bagi duit sekeping rm50, dia bagi kat aku balance rm20. macam pergi beli ikan kat pasar pulak. memang hampehh...
By mek on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

pati berbau duit... undang2 pon berbau duit... kalau jumpa pulis, muka jadi pucat... pulis dah berbau duit... kalau jumpa pulis, cakap gagap2... pulis dah berbau duit... kalau jumpa pulis, saudara mara kena tahan... pulis dah berbau duit... tak perlu kaya raya untuk berbau duit... tiga contoh diatas boleh membuatkan anda berbau duit depan pulis..
By Lang on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

Taniah kepada polis kita mengharumkan nama negara....taniah...salute u polis....contoh teladan .....hahaha
By Anonymous on POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH on 8/17/11

polis malaysia memang polis paling hina di dunia..lagi mulia polis di israel @ yahudi...lagi mulia bai di hutan...hahahaha
By Anonymous on KESAH POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/17/11

KANGKONG MENTAL


nota
:
saekor kang kong
tak tahu salah benar
kerana sibuk membodek

WAYANG PAK DALANG

Posted: 17 Aug 2011 01:20 PM PDT



MESTI ADA TAJAAN




nota:

semua boleh diatur
untuk memastikan
kerajaan pakatan
di selangor kucar kacir




UMNO DALANG: MUSTAFA PERTAHAN KENYATAAN - harakah daily

Setiausaha Agung PAS, Mustafa Ali mempertahan kenyataannya bahawa isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) adalah 'perangkap' Umno.

Sehubungan itu katanya, beliau tidak akan tunduk kepada desakan mana-mana pihak terutama Umno yang memohon beliau memohon maaf kerana mengaitkan isu pemeriksaan itu dengan parti mereka.

"Saya tetap mempertahan apa yang saya kata sebelum ini. Tidak timbul soal mintak maaf ni," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas gesaan setiausaha badan perhubungan Umno Selangor Mohd Zin Mohamed yang menuntut beliu memohon maaf secara terbuka kerana mengaitkan mereka sebagai dalang pemeriksaan terhadap DUMC pada 3 Ogos lalu.

Mohd Zin semalam juga berkata, Umno bersedia mengambil tindakan undang-undang jika beliau gagal berbuat demikian.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


woit... SEMUA ORANG TAHU.... kah kah kah...

kah kah kah...SELURUH NEGARA TAHU.... kah kah kah...

kah kah kah...INI RANCANGAN GEROMBOLAN...kah ah kah....

kah kah kah...TUJUAN NAK KACAU KERAJAAN PAKATAN DI SELANGOR.... kah kah kah...

kah kah kah...NAK MINTA MAAF BUAT APA?.... kah kah kah..

woit... TAK KAN BERCAKAP PEKARA YANG BENAR DI ANGGAP SALAH....kah kah kah...

nota:
bercakap benar
dalam negara zalim
adalah tindakkan yang revelisineer

MALAPETAKA ROSMAH DAN NAJIB

Posted: 16 Aug 2011 11:37 PM PDT




MALAPETAKA ROSMAH DAN NAJIB

Kali ini saya meminta para pembaca terbuka hati untuk melupakan segala fitnah dan tohmah yang telah dilemparkan kepada Rosmah dan Najib. Saya ingin membawa pembaca kepada realpolitik. Politik tentang kelas, ekonomi dan masa depan negara ini. Seperti yang sering saya tuliskan - kuasa politik ialah kuasa ekonomi. Siapa menguasi ekonomi akan menguasai politik. Ini realpolitik yang di eja dengan huruf k.

Para pembaca yang budiman, sila lupakan cerita dari Lebai Desas anak Desus yang mengatakan bahawa Najib pernah beranak dan beristeri dengan orang puteh ketika dia belajar di UK dahulu. Ini bukan politik. Lupakan juga cerita tentang Rosmah berhasrat agar anaknya akan berkahwin dengan anak Sultan Berunai. Ini bukan politik. Lupakan juga kesah Rosmah menggunakan khidmat bomoh dari India. Ini bukan politik. Jangan terikut-ikut dengan kesah ' nasi kangkang Rosmah '. Ini hanyalah labon-labon Mak Cik Felda sambil-sambil makan kuaci ketika menunggu laki pulang dari ladang.

Saya mahu para pembaca sedar tentang politik dan ekonomi negara kita ini. Saya ingin membawa pencerahan agar para pembaca dapat menilai garis dan dasar negara. Saya juga mahu para pembaca dapat memahami dan menganalisa bukan sahaja politik tanah air malah dapat memahami politik dan ekonomi dunia. Ertinya, saya berharap tulisan ini akan membawa pencerahan untuk melahirkan fikrah yang kritikal. Dengan fikrah yang kritikal tidak mungkin hidung pembaca akan dapat diikat.

Justeru saya ulangi lagi tentang makna dan tanda Nakba. Saban tahun warga Palestin akan menyambut hari Nakba pada 15 Mei. Tarikh ini ialah hari malapetaka yang menimpa bumi Palestine apabila Isreal diwujudkan pada 15 Mei 1948. Kita di Tanah Melayu ada hari Nakba - hari Malapetaka. Pada tarikh 31 Ogos setiap tahun ialah hari Malapetaka untuk kita. Ini kerana pada 31 Ogos 1957 dahulu, United Malay National Organisation telah dinaikkan tahtha oleh penjajah British. Ditarikh inilah bermulanya Malapetaka dan musibah menimpa kita semua.

Setiap tahun semenjak 31 Ogos 1957 Tanah Melayu telah menyambut Hari Malapetaka ini. Ertinya selama 54 tahun Malapetaka telah menimpa kita. Memang betul, pada awalnya ramai warga tidak memahami apa yang saya paparkan. Tetapai generasi muda agak terbuka dan selesa untuk memahami dan menerima konsep Malapetaka ini. Sadikit demi sadikit kesedaran telah sampai. Tahun demi tahun pemahaman tentang 31 Ogos semakin meluas untuk difahami umum.

Contohnya : warga Tanah Melayu kini telah sedar bagaimana mereka telah ditipu dengan lagu Negara-ku. Dengan bantuan Lebai Google, warga telah melihat bukti bahawa Negara-ku adalah lagu ciplak. Melalui YouTube warga juga telah melihat dengan jelas bahawa Negara-ku ini tidak ada sangkut paut dengan 'kebangsaan' Tanah Melayu. Negara-ku, Memula Moon atau Terang Bulan bukan ciptaan anak watan Tanah Melayu.

Bagitu juga dengan bendera Malaysia yang berkibar sebagai lambang negara kita. Ini juga hasil ciplakan dari bendera Amerika. Jalurnya ialah jalur Star-Spangled Banner dan tidak ada apa apa yang gemilang pada bendera ciplakan ini. Kerajaan United Malay National Organisation sering mengancam untuk menghukum sesiapa yang tidak hormat kepada bendera dan lagu ciplakan ini. Mengancam dan menghukum untuk mendapat penghornatan adalah ciri asli Malapetaka yang menimpa kita.

Pada bulan Ogos 2011 ini musibah Malapetaka ini semakin jelas. Malah musibah Malapetaka semakin menjadi-jadi apabila Rosmah dan Najib mengantikan Abdulal Badawi di Putrajaya. Malapetaka pertama yang dibawa oleh Rosmah dan Najib ialah pembunuhan Altantuya. Memang betul kes ini diperlihatkan seolah-olah telah selesai. Tetapi, sedarlah wahai pembaca yang budiman bahawa dalam reapolitik kes Altantuya ini masih hidup dan bergerak ligat.

Pembunuhan Altantuya ini telah adalah Malapetaka yang membawa tergadainya tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura. Tanah yang bernilai tinggi ini telah 'dicekup' oleh Singapura. Pasti para pembaca akan bertanya apa kaitan Altantuya dengan tanah KTM? Kehilangan tanah ini ialah Malapetaka ekonomi untuk kita semua. Justeru apa kaitan Altantuya?

Untuk memahami Malapetak ini biar saya gunakan metapora bom nuclear Isreal. Israel dari zaman Monshe Dayan , Golda Meir, Shimon Peres tidak pernah mengakui sama ada Israel memiliki bom nuklear atau tidak. Dari segi straterji pertahanan ini penting kerana dasar ' entah ada entak tidak ini ' akan menjadikan manusia Arab sentiasa was was dan gentar. Tidak ada kepastian ini adalah strateji yang amat menakutkan.

Inilah taktik yang sedang dijalankan oleh Singapura kepada Rosmah dan Najib. Umum tahu melalui akuan bersumpah P.Balasubramaniam bahawa Najib telah menemukan Razak Baginda dengan Altantyuya yang ketika itu bekerja sebagai 'penyedap ' Najib.Mereka bertiga bertemu di pertunjukan Intan Berlian di Pulau Sentosa. Jadi apa hebatnya?

Yang hebat ialah ada kemungkinan polis rahsia Singapura telah mengambil gambar Najib dan Altantuya ketika mereka berada di Singapura. Justeru seperti rejim Arab yang merasa cuak dengan bom nuklear Isreal, Najib juga akan sentiasa merasa takut dengan 'bom gambar' Singapura. Najib tidak akan tahu sama ada Singapura ada gambar itu atau tidak. Untuk Singapura pula ada atau tidak gambar ini bukan penting. Yang penting ialah Najib akan sentiasa takut . Ketakutan Najib ini membuatkan Najib mengikut apa sahaja khendak Singapura. Najib buka kena nasi kang kang Singapura apabila menjualkan tanah KTM dengan murah. Ini bukan kes nasi kang kang - ini Malapetaka untuk kita semua.

Ketakutan Najib ini juga sedang dimainkan oleh Amerika dan Australia. Dua kerajaan ini tahu bahawa Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. Dari Wikileaks kita diberitahu bagaimana Pak Duta Amerika memberi laporan terperinci kepada Rumah Puteh tentang keterlibatan Najib dalam kes pembununuhan ini. Najib terus merasa takut. Najib yang takut akhirnya membenarkan tentera kita pergi ke Afghanistan. Najib yang takut ini telah membenarkan askar kita menjadi barua Raja Bahrain yang kini mendapat tentangan dari rakyatnya. Ini namanya Malapetaka.

Ketakutan Najib ini telah juga memberanikan Australia untuk menumpang semangkok. Tahun ini Najib telah bersedia untuk menjadi barua Austarlia apabila Malaysia bersedia menerima orang-orang pelarian Australia untuk ditempatkan di Malaysia. Malaysia bersedia dijadikan wilayah Australia dimana kerja-kerja imigresen Australia dapat dijalankan. Ini namanya Malapetaka.

Tidak cukup dengan malapetaka ini - kilang radio-aktif Australia telah juga dibenarkan dibuka di Gebeng, Pahang. Kilang yang amat merbahaya. Rakyat Australia telah menentang kilang ini dari dirikan di Australia. Rakyat Austarlia sedar akan bahaya kilang ini tetapi Najib telah membenarkan ianya dibuka di Gebeng. Ini Malapetka namanya.

Perwatakan Najib bagitu lemah sekali sehinggakan membolehkan Rosmah Mansor mencelah masuk sebagai menteri kabinet. Pernah dilaporkan bagaimana Rosmah Mansor telah mewakili kerajaan Malaysia ke Saudi Arabia untuk membincangkan hal pembelajaran dan bukan Menteri Pelajaran Malaysia. Untuk menambahkan pedih dikaki yang luka - Sharizat Jalil seorang Menteri telah jatuh tarafnya dalam lawatan ini. Mengikut laporan Bernama Sharizat Jalil telah pergi ke Saudi Arabia sebagai pengiring. Merosot taraf anak Mami ini. Ini namanya Malapetaka.

Abdulah Badawi dahulu dikenali sebagai menteri dula dalik. Najib ini bukan sahaja dulak dalik malah Najib ialah seorang yang amat amat penakut. Takut kepada Rosmah Mansor mungkin kita semua faham kerana Rosmah berbadan besar, gemok dan gempal. Takut yang maksudkan disini ialah takut untuk membuat keputusan. Ini Malapetaka.

Biar saya bawa ingatan tentang tunjuk perasaan 9 Julai dahulu. Lihat apa yang Najib lakukan. Ingatkan kembali kenyataan berdulak dalik Najib. Mula mula Najib ingin berjumpa Bersih kemudian kata tak nak jumpa pula. Najib juga membuat kenyataan boleh berdemo asalkan dalam stadium. Kemudian Najib berkata semua tidak dibenarkan. Flip flop atau dulak dalik Najib ini telah jadi bahan lawak.

Dulak dalik Najib yang awalnya jadi bahan lawak ini akhirnya membawa bahaya. Ingatkan kembali bagaimana Najib tetiba membuat kenyataan bahawa dia telah menyerahkan kuasa kepada polis untuk membuat apa sahaja keputusan vis a vis Bersih. Bunyinya pelik tetapi benar. Inilah perwatakan Najib Razak yang semakin mandul sebagai PM Malaysia. Ini Malapetaka.

Pada 31 Ogos ini kita akan menyambut hari Malapetaka. Tidak adalah malapetaka yang paling Malapetka sekali melainkan kemunculan Rosmah Mansor. Ini bukan fitnah. Ini realpolitik kerana Rosmah Mansor ini sedang mengawal ekonomi negara. Siapa mengawal ekonomi akan mengawal politik. Umum mengetahui bahawa apa sahaja projek sebelum diluluskan wajib mendapat lampu hijau dari Rosmah. Lampu hijau ini bukan tanda Rosmah sudah terbaring diatas katil menunggu Najib. Lampu hijau ini tanda projek ini lulus dan Rosmah telah mendapat potongan dari projek itu.

Jangan lupa Rosmah dan Najib ini adalah ' free loader' atau bak kata Mak Cik Felda - suka makan free. Ini terbukti jelas apabila kenduri kendara perkahwinan anak Rosmah di Kazakhstan beberapa bulan dahulu telah menggunakan duit kerajaan untuk penerbangan, golek bantal dan makan minum di sana. Apabila kenduri yang sama diadakan di Kuala Lumpur - di buktikan sekali lagi bahawa bil jamuan makan malam kenduri ini telah dibayar oleh Jabatan Perdana Menteri. Kalau ini bukan Malapetaka ertinya maka Najib Razak tak kenal Ziana Zain dan Ummi masih anak dara lagi.

Kesampaian Malapetaka pada 31 Ogos akan datang sedang menunjukkan satu yang baru. Kini semakin ramai ahli United Malay National Organisation yang merasa kewujudan Malapetaka ini. Ada beberapa gerombolan United Malays National Organistaion kini telah mula berani menyuarakan keresahan mereka. Ada yang menubuhkan Ngo dan ada yang menerbitkan buku untuk menyedarkan pengikut United Malay National Organisation tentang Malapetaka yang sedang dibawa oleh Rosmah dan Najib.

Apa yang membezakan analisa mereka dengan pandangan dunia saya ialah Malapetaka untuk saya bukan dihasilkan oleh individu. Memang saheh, watak individu itu akan menyubur dan membugarkan Malapetaka. Najib yang lemah dan penakut akan membawa Malapetaka. Tetapi ada yang lebih penting yang melahirkan Malapetaka ini: sistem ekonomi. Pada 31 Ogos 1957 dahulu kita telah menerima pakai sistem ekonomi kapitalis.

Justeru Malapetaka yang saya hujahkan disini lahir dari sistem ekonomi yang dibantu oleh watak Najib yang lembik. Rosmah Mansor kini dibuktikan sebaghai pembawa sial bukan sahaja kepada Najib malah membawa Malapetaka kepada United Malay National Organisation.

Pada bulan Ogos 2011 ini media baru dan media antarabangsa telah mula meramalkan Najib Razak akan menjadi Perdana Menteri terakhir untuk United Malay National Organisation. Ini bukan Malapetaka untuk rakyat Tanah Melayu. Ini berita gumbira. Sebenarnya inilah dia Malapetaka untuk Muhyiddin Yassin.( TT)

nota:

tulisan ini telah keluar
di SUARA KEADILAN keluaran terbaru
sesiapa ingin melanggan akhbar mingguan
ini sila pukul talipon : 03-22-72-40-45


JANGAN JADI NATO

Posted: 16 Aug 2011 10:47 PM PDT



ORANG ASAL BANGUN MELAWAN



nota:
jangan lupa orang asal
pernah berdemo di putarajaya

jangan lupa peguam juga
pernah berdemo di putrajaya

mak cik dan pak cik felda
bila pulak nak kepong putrajaya?



ANAK BERI TEMPOH HINGGA AIDILFTRI FELDA JELAS ISU PINJAMAN RM6 BILION DARI KWSP - malaysianinsider

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) memberi tempoh sehingga Aidilfitri kepada Putrajaya membuat penjelasan berhubung pinjaman RM6 bilion dibuat Felda daripada Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Pengerusinya Mazlan Aliman menegaskan, sekiranya gagal pihaknya akan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

"Apabila timbul isu Felda meminjam daripada KWSP sebanyak RM6 bilion namun sehingga kini Ahmad Maslan (Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri) tidak memberi apa-apa penjelasan mengenai perkara ini walaupun kita telah mebuat laporan polis untuk menyiasatnya.

"Tapi malangnya sehingga hari ini kita masih belum menerima sebarang penjelasan daripada Ahmad Maslan dan apa yang membimbangkan adalah sekiranya RM6 bilion ini disalurkan secara tidak berhemah dan akan memberi implikasi dan igauan buruk kepada warga peneroka," katanya pada sidang media di sini.

Kata ahli jawatankuasa kerja PAS pusat ini, tindakan Felda meminjam RM6 bilion daripada KWSP juga akan memberi kesan terhadap pentadbiran kewangan agensi tanah itu dan juga aset yang dimiliki peneroka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...LAGI AMARAN... AMARAN LAGI.... kah kah kah..

woit..BERAPA BANYAK AMARAN BNAK KELUAR DAAA.... kah kah kah..

woit...NAK BUAT LAPORAN POLIS?..... kah kah kah..

kah kah kah...DAH ADA PULUH RIBU LAPORAN POLIS... kah kah kah...

kah kah kah...ABIS KAN KERTAS DAN DAKWAT AJE....kah kah kah..

kah kah kah...NAK LAPOR SPRM?....kah kah kah...

kah kah kah...TAK KAN TAK INGAT BENG HOCK?.... kah kah kah..

kah kah kah...TAK KAN TAK INGAT SAIBARNI.... kah kah kah..

woit....KENAPA TAK IKUT CARA BERSIH..... kah kah kah...

kah kah kah.... KAN JALAN RAYA MEMBAWA KEJAYAAN... kah kah kah..

kah kah kah...KERAJAAN KENA TUBUH JAWATANKUASA KHAS PILIHANRAYA KERAN JALAN RAYA.... kah kah kah...

kah kah kah...BAWA WARGA FELDA BERDEMO KE PUTRA JAYA.... kah jkah kah

kah kah kah.... MESTI TAK LAMA AKAN ADA JAWAPAN... kah kah kah...

kah kah kah...JALAN RAYA IALAH PARLIMEN YANG PALING DEMOKRATIK UNTUK RAKYAT.... kah kah kah..


nota:

jangan jadi pertubuhan nato
no action talk only
kah kah kah

KE JALAN RAYA SEBELUM KE PILIHANRAYA

Posted: 16 Aug 2011 10:24 PM PDT




KE JALAN RAYA DULU



nota:
pilihanraya raya
atau pilihan jalan raya





ANWAR: JK KHAS PARLIMEN HELAH ALIH TEKANAN ATAS SPR
- mkini

Ketua Pembangkang, Datuk Anwar Ibrahim menuduh Najib Razak mahu mengalih tekanan ke atas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), dengan mengumumkan penubuhan jawatankuasa khas parlimen untuk mengkaji cadangan bagi mengadakan reformasi sistem pilihan raya negara ini.

Anwar berkata pada prinsipnya, Pakatan Rakyat bersetuju dengan penubuhan jawatankuasa tersebut.

Semalam, Najib mengumumkan rancangan kerajaan menubuhkan jawatankuasa untuk membincangkan semua reformasi sistem pilihan raya yang diperlukan supaya tidak ada pihak lagi syak wasangka terdapat manipulasi kerajaan.

Anwar menegaskan bahawa pengumuman tersebut mencerminkan pengakuan bahawa Pakatan and BERSIH 2.0 adalah betul bahawa terdapat kecacatan yang serius dalam sistem pilihan raya negara.

"... (Najib) telah mengakui (BERSIH 2.0 betul), dan rakyat telah membayar harga untuk itu - dipukul dan semua itu," katanya ketika dihubungi.

Katanya, isu sekarang ialah untuk kerajaan berusaha menjadikan SPR benar-benar bebas supaya suruhanjaya itu boleh mula memenuhi tanggungjawabnya.

NOTA:
awas dan wasapada
sila tanya apa jadi dengan
laporan suruhanjaya pembaiki polis
sampai hari ini tak ada apa apa

suruhanjaya ini ditubuhkan di zaman dolah
sampai sekarang satu pun traaaak

yakinlah
jawatan kuasa khas parlimen untuk pilihanraya
akan menubuhkan satu lagi jawatan kuasa
jawatan kuasa ini akan tubuh satu lagi jawatan kuasa
jawatan kuasa ini akan tubuh satu lagi jawatan kuasa kecil
jawatan kuasa kecil ini akan tubuh jawatan kuasa teknikal
jawatan kuasa teknikal akan tubuh jawatan kuasa kerja
jawatan kuasa kecil akan tubuh jawatan kusa laporan
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

sampai tualaaa luuu
kah kah kah

inilah cara gerombolan bekerja
dalam masa ini gerombolan panggil pilihanraya
dalam masa ini gerombolan akan tipu pilihanraya
dalam masa ini gerombolan menang lagi
untuk rembat harta negara
kah kah kah

POLIS MALAYSIA CUKUP BERHEMAH

Posted: 16 Aug 2011 09:06 PM PDT


APA KATA KANG KONG INI


wahai mat kang kong
sila lihat klip video ini
sila lihat mutul mutul
gua tak tak lipu
ini polis malaysia
manyal mayank baik atioee
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



BERHEMAH ATAU BERHENAH?



DINATAR KLIP KLIP YANG DI CADANGKAN UNTUK MENJADI KLIP COOL TT TAHUN INI



KAH KAH KAH



kah kah kah
kah kah
kah


SURAT DARI PEMBACA

aku pernah kena tahan polis kat Baling, Kedah. Motor aku signal belakang belah kiri tak fungsi. Kena tahan masa roadblock!! aku cakap aku akan ganti esok. Polis tu nak saman tapi bagi option!!! saman atau duit kopi!! aku ada 5 ringgit ja!! tu pun dia sapu. Polis yg tahan aku masa roadblock tu ada 3 orang!!??? RM5.00 bahagi 3 = RM1.70!!! tapi masa tu tahun 1993, lepas laa buat minum teh tarik dan roti canai :)

By pendang on KESAH POLIS MALAYSIA BERHEMAH on 8/17/11

Tiada ulasan: