Rabu, 24 Ogos 2011

Pulakdah!

Pulakdah!


Amboi DATUK, Tak Perlu Rasanya PEGANG BETIS Wanita Tu..

Posted: 24 Aug 2011 01:24 AM PDT

PULAU PINANG, 24 Ogos -- Ketua Umno Bahagian Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu melihat kaki Rosnah Ibrahim, 55, yang cedera setelah rumahnya hangus terbakar di Kampung Sungai Nibong Kecil di sini, hari ini. .Dalam kejadian awal pagi itu turut mengorbankan cucu Rosnah yang berusia 9 tahun.


Zulaikha Batrieya Mohd Zafian, 9, ditemui mati hangus setelah rumah keluarganya terbakar awal pagi tadi di Kampung Sungai Nibong Kecil, Bayan Lepas di sini, hari ini.




Wah,wah...Datuk. Siap tengok kaki bukan muhrim tu Datuk. Tetapi kalau diperhatikan betul-betul, bukan sekadar tengok tu Datuk. Siap PEGANG pulak betis wanita itu!?. Masya'Allah. Bulan puasa ni Datuk. Hormatlah sikit. Ziarah mangsa ditimpa musibah ni bagus dah. Tapi kalau siap pegang-pegang HARAM dah hukumnya. Rasa-rasanya kalau KM Pulau Pinang, Lim Guan Eng PEGANG betis wanita ni, mungkin dikira MENGHINA masyarakat Islam agaknya.... :Author Faethal



Kredit : Bernama

IBU Paksa Anak Pakai Tanda SAYA PENCURI

Posted: 23 Aug 2011 07:59 PM PDT


Seorang ibu di Australia telah menyuruh anaknya yang berusia 10 tahun berdiri di khalayak ramai dengan kertas yang tergantung di lehernya yang tertulis memberitahu dirinya seorang pencuri.

Tulisan pada kertas yang digantung itu ialah, "Do not trust me. I will steal from you as I am a thief." ("Jangan mempercayai saya. Saya akan mencuri daripada anda kerana saya seorang pencuri.")

Kanak-kanak itu juga disuruh memakai telinga Shrek dan menulis barisan perkataan berulang kali.

Wanita itu berkata anaknya telah mula mencuri sejak dia berumur tujuh tahun dan dia telah mencuba pelbagai kaedah untuk menghentikan anaknya daripada terus mencuri.

"Saya telah menghantarnya pergi ke kursus-kursus, kaunseling telah dilakukan, saya telah lakukan semua yang boleh," katanya.

Apabila semua usaha itu terbukti hanya sia-sia, dia menyuruh anaknya berdiri dengan kertas tanda di sebuah taman selama sejam.

"Saya fikir dia mendapat pelajaran itu, saya fikir bahawa satu jam (di taman) sudah cukup untuk beliau. Saya tidak sekali-kali mahu melakukan perkara ini sekali lagi "

Ibu kanak-kanak ini sendiri mempunyai sejarah jenayah dan mahu memastikan anaknya tidak mengikuti jejak langkah beliau.

Ramai orang yang memuji tindakannya dan menyuruh rotan akan diperkenalkan semula.

Walau bagaimanapun, Pengarah keibubapaan Queensland University, Matt Sanders berkata pendekatan "rasa malu dan terhina"  tidak akan berhasil.

"Hampir tidak ada bukti yang menunjukkan bahawa pendekatan jenis malu dan penghinaan kepada kanak-kanak ini adalah berkesan, dan ia sangat mudah boleh berbalik," katanya.

"Jika ia tidak berfungsi, apa persediaan anda? Anda telah menarik keluar senjata yang besar."

Apa pula pendapat ibu-ibu di luar sana?






- The Daily Mail

Tiada ulasan: