Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


menteri dangdut syok sendiri...umpama perompak lantik penyamun menyiasat kes kecurian...muakakaka....JOM KITA LANCAR BERSIH 3.0....!!!

Posted: 19 Aug 2011 04:15 AM PDT

 

Nazri: Muktamad, menteri BN ketuai panel khas Parlimen

KUALA LUMPUR, 19 Ogos — Datuk Seri Nazri Aziz menegaskan jawatankuasa pilihan khas Parlimen mengenai pilihan raya akan diketuai oleh seorang menteri bukannya wakil Pakatan Rakyat sambil berkata, keputusan sebelum ini “tidak bermakna tidak.”

Justeru, Menteri di Jabatan Perdana Menteri menyoal pembangkang agar memberikan “satu alasan yang baik” mengapa wakil Pakatan Rakyat seharusnya menyandang jawatan itu.

Katanya, hanya kedudukan seorang menteri persekutuan akan membolehkan akses mudah kepada kemudahan-kemudahan kerajaan.

“Seperti jawatankuasa-jawatankuasa sebelum ini, seorang menteri lazimnya mempengerusikannya agar ia (jawatankuasa pilihan khas) boleh menikmati kesemua kemudahan kerajaan... memanggil mesyuarat. Tambahan, menteri dihormati oleh kesemua ahli Parlimen,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Nazri (gambar), menteri yang bertanggungjawab kepada hal ehwal Parlimen bersetuju bahawa amalan itu adalah berlandaskan konvensyen dan bukannya aturan Parlimen.

“Tetapi ini adalah realiti di negara ini,” katanya.

Tambah beliau, “persoalan saya ialah mengapa mereka mahu jadi pengerusi? Apa istimewa sangat jawatankuasa ini?”

“Kita seringkali mengadakan jawatankuasa dan setiap jawatankuasa adalah istimewa, jadi mengapa yang ini istimewa sangat?” katanya lagi.

Pemimpin dari Umno ini mengulangi bahawa jawatankuasa ini akan terdiri daripada sembilan ahli iaitu lima dari Barisan Nasional (BN) termasuk seorang pengerusi, masing-masing satu mewakili PAS, DAP dan PKR manakala seorang dari barisan Bebas.

“Dalam jawatankuasa sebelum ini, biasanya tujuh anggota.... empat dari BN dan tiga daripada setiap parti Pakatan Rakyat.

“Itu sebelum kita ada anggota Bebas di Dewan. Sekarang untuk memperakui (kehadiran) wakil rakyat Bebas, kita menambah bilangannya kepada sembilan,” kata beliau lagi.

Ketika ditanya adakah pendirian itu bermakna permintaan Pakatan Rakyat untuk menjadi pengerusi jawatankuasa pilihan khas ini sudah ditolak, Nazri mengulangi, “berikan saya satu sebab” mengapa kedudukan sebaliknya perlu diamalkan.

Apabila ditanya lagi bagi mendapatkan jawapan, menteri itu menambah, “baik, menyedari (pendirian) Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz, tidak bermakna tidak. Jadi, tidak bermakna tidak.”

Dalam satu kenyataan Selasa lalu, sambil menyifatkan pengumuman mahu membentuk jawatankuasa pilihan khas Parlimen bagi meneliti sistem pilihan raya sebagai “kemenangan besar bagi pejuang demokrasi”, Pakatan Rakyat mahu panel itu diketuai oleh seorang wakil barisan pembangkang.

Selain itu, Pakatan Rakyat mahu jawatankuasa tersebut mempunyai kuasa menyiasat, mengesah dan mencadangkan perubahan menyeluruh, malah diberi kuasa dan kewangan yang secukupnya.

“Pakatan Rakyat menyambut baik kenyataan (Perdana Menteri) Datuk Seri Najib (Razak) untuk menubuhkan jawatankuasa pilihan (khas) Parlimen. Ini mengesahkan isu-isu penambahbaikan sistem pilihan raya seperti yang dibangkitkan Pakatan Rakyat dan Bersih 2.0 dan kami menganggap ini satu kemenangan besar bagi pejuang demokrasi di Malaysia.

“Walau bagaimanapun, demi bertindak jujur, kami meminta Perdana Menteri menyertakan tuntutan-tuntutan berikut dalam bidang tugas jawatankuasa pilihan tersebut,” kata Pakatan Rakyat.

Kini, BN mempunyai 137 anggota di Dewan Rakyat, 75 wakil Pakatan Rakyat (DAP 29, PKR 23, PAS 23), Parti Sosialis Malaysia satu manakala Bebas sembilan.

penyapu sial

Bila ada cadanagan j/kuasa khas penambahbaikan p/raya dicadangkan, yang sewajarnya menjadi pengerusi adalah yang memberi cadangan tersebut samada Pengerusi BERSIH atau Pakatan Rakyat. Formula ini pun menteri undang2 tak tahu ke ????!!!!
Budak sekolah pun tahu nak letak mana pemilihan Pengerusi tu kerana telah ada yang sanggup untuk itu. APa lah malang nasib rakyat Malaysia kita hari ini , punyai menteri2 bangang !!!!???### 25%%%

propaganda kaki liwat saiful di TV giler menghina mahkamah...boleh pulak tanpa ada apa apa tindakan ke..???....!!!

Posted: 19 Aug 2011 03:58 AM PDT

 

Kalau korang nak tonton, tonton lah. Taknak tengok pun takpe. Bukan penting mana pun. Aku memang saja nak tengok. Nak tengok penipu neh bercakap. Dia slumber rileks je selama 3 tahun takde kerja  tapi makan minum cukup. Badan pun makin sihat. Pelik gak aku. Apa dia buat untuk earn money? Takan uncle pet dan bapak dia support tiap2 bulan kot?

Kalau korang perasan bila saiful sentuh isu liwat tue dia takde ekspresi sedih langsung. Slumber je dia bercerita. Pernah korang tengok mangsa rogol mengaku kena rogol dalam tv tanpa rasa malu + sedih? Nak muncul kat tv pun jangan harap. Luarbiasa betul keberanian dan ketidakmaluan saiful neh.

Jangan bangga sangat bila bala tak sampai2 kat saiful neh. Bala kuasa Allah swt. Bukan kuasa korang. Bala pun tak semestinya hadir dalam bentuk penyakit, kemiskinan dan segala bagai. Tunggu je lah balasan Allah swt bagi orang yang bersumpah fitnah ke atas orang lain. Bersumpah apa? Bukti pun takde? Siap salin tuala, makan karipap dan minum air kopi lagi kata kena liwat. Yang lebih sadis, sanggup pula dsai bodoh2 pinjam rumah member sendiri untuk meliwat aaiful sedangkan di dalam ruang tamu penuh dengan kenalan2 dia. Sadis gila drama neh. Sapa percaya memang bongek.

Dan tv3 daripada ko pongpang2 buat story pasal saiful penipu neh ada baiknya ko buat story pasal kami rakyat2 yang teraniaya di bawah bn. Bukan 3 tahun tapi dah bertahun2 dah. Semua kerajaan zalim ko punya pasal. Benda yang terang2 menyeksakan rakyat taknak pula ko highlight, benda menipu dan fitnah macam neh siap diberikan ruang masuk tv lagi. Bila lah PR nak perintah neh. Tak sabar2 aku nak tengok saiful bunuh diri sebab malu. Sekian.

 

Amenoworld


 

berkaitan...

Wawancara di TV3: Hakim mesti bertindak, kata Karpal

 

Peguam utama dalam kes liwat membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim - Karpal Singh, mahu hakim yang membicarakan kes itu bertindak terhadap pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan kerana muncul dalam wawancara dengan TV3, baru-baru ini.

"Saya rasa hakim itu patut lakukan sesuatu ... hakim mempunyai tanggungjawab, anda tahu, dengan serta-merta keluarkan surat tunjuk sebab. Saya fikiritu yang patut oleh hakim," kata Karpal.

Selasa dan Rabu lalu, Mohd Saiful keudara menerusi program berita TV3 Buletin Utama. Dalam wawancara eksklusif itu, beliau menceritakan kesukaran yang ditanggungnya akibat kes liwat itu.

NONE

Bagaimanapun, Karpal enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu, kerana berkata bahawa kes berkenaan masih dalam proses perbicaraan.

Beliau berkata demikian kepada wartawan di kompleks mahkamah di Jalan Duta di Kuala Lumpur selepas menemu bual seorang lagi saksi, hari ini, iaitu jururawat Pusrawi Yazihan Jusoh, bersama peguam kanan Param Cumaraswamy dan Sankara Nair.

Ditanya sama ada pihak pembelaan akan menimbulkan wawancara TV3 dengan Saiful apabila perbicaraan bersambung Isnin ini, Karpal berkata beliau akan mengkaji temu bual itu, terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.

MK

Kita desak BERSIH 3.0 di lancarkan segera...nampaknya kerajaan pukimak UMNOPORNO cuba main kong kali kong....!!!

Posted: 19 Aug 2011 03:43 AM PDT

Jawatankuasa Khas Parlimen untuk reformasi pilihan raya hanya penghias jendela dan tidak berminat untuk mewujudkan pilihan raya adil dan bersih...

Bagaimanapun, kita berterima kasih kepada perkara-perkara meragukan dalam penubuhan jawatankuasa itu kerana ia memberikan alasan yang lebih kukuh kepada rakyat untuk menerus dan mengukuhkan lagi perjuangan menuntut pilihan raya yang adil dan bersih.

Perkara-perkara meragukan dalam penubuhan jawatankuasa itu semakin membuktikan bahawa hanya perjuangan rakyat seperti yang berlaku 9 Julai lalu yang boleh diharapkan untuk mewujudkan pilihan raya yang adil dan bersih di negara ini,sambil mengulangi supaya lapan tuntutan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih 2.0) dilaksanakan.

Antara lapan tuntutan tersebut ialah supaya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) membersihkan daftar pengundi, mereformasikan undi pos, gunakan dakwat kekal, masa kempen minima 21 hari, akses media yang bebas dan adil, kukuhkan institusi awam, hentikan rasuah dan hentikan politik kotor.

Kita  juga mempertikaikan kewujudan jawatankuasa itu kerana apa yang sebelum ini dituntut oleh Bersih 2.0 ialah sebuah Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) ditubuh untuk menambah baik proses pilihanraya secara menyeluruh sebelum Pilihanraya Umum ke-13.

Yang dituntut ialah siasatan adil dan bebas oleh suruhanjaya tersebut dan langkah-langkah pembaikan yang dicadangkan oleh suruhanjaya itu dilaksanakan sebelum pilihan raya umum ke-13 diadakan, bukannya jawatankuasa yang meragukan yang dicadangkan oleh Perdana Menteri itu...

Antara perkara yang meragukan dalam jawatankuasa itu ialah apabila ia diketuai oleh seorang menteri.Menteri mewakili kerajaan Barisan Nasional (BN), selain SPR, kerajaan BN juga adalah pihak yang dipertikaikan oleh rakyat yang menuntut pilihan raya adil dan bersih.Amat karut jika pihak yang dipersoal dan dipertikaikan menjadi pengerusi badan yang kononnya ditubuhkan untuk memperbaiki amalan pilihan raya yang dipertikaikan dan dilihat tidak bersih..

Turut di persoalkan  keanggotaan jawatankuasa itu.Keanggotaan jawatankuasa itu sepatutnya diputuskan dalam sidang Parlimen.Mengapa tiba-tiba menteri pula yang menetapkan keanggotaan jawatankuasa itu?..

Bernama melaporkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz berkata, jawatankuasa itu akan dianggotai sembilan wakil rakyat terdiri lima daripada parti kerajaan, tiga pembangkang dan satu bebas.

Kita  juga wajar  menolak tawaran Kementerian Dalam Negeri yang mahu menjawab persoalan-persoalan yang dibangkitkan oleh jawatankuasa yang dicadangkan oleh Perdana Menteri itu.

Kita bukan mahu jawapan, kita mahu perubahan ke arah pilihan raya yang adil dan bersih..

Wahai pemimpin PERKOSA...Pemimpin Melayu UMNOPORNO termasuk puak hang yang kebulur undi Kristian...kalau tak masakan jantan penyundal najib altantuya dengan muka pandykutty tergamak jumpa pope john paul di vatican....itu pun buat buat tak tau ke,,,,,????

Posted: 19 Aug 2011 03:36 AM PDT

 

Kumpulan pendesak Melayu PERKASA hari ini menyatakan rasa kecewanya terhadap pemimpin Melayu dalam pelbagai parti yang didakwanya "kebulur" terhadap undi Kristian sehingga "menggadaikan maruah Islam".

Setiausaha agungnya Syed Hassan Syed Ali (kiri) berkata, sikap itu kelihatan apabila pemimpin Melayu Umno, PAS dan PKR berdiam diri dalam pelbagai isu, termasuk kes pemeriksaan sebuah gereja di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu.

"Jangan fikir soal parti lagi. Pemimpin Islam mesti bersatu, mesti berhenti kejar undi Kristian.

"Kenapa kebulur sangat pada undi Kristian sehingga menggadaikan maruah Islam?" soalnya.

Bercakap dalam sidang media di perkarangan Masjid Negara, Syed Hassan berkata, bermula dengan kontroversi penggunakan kalimah Allah, penganut Kristian mengasak umat Islam dengan pelbagai isu, sehingga kes pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Justeru, PERKASA memohon supaya Yang Di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-raja Melayu sebagai ketua agama Islam menitahkan supaya pemimpin Islam bersidang bagi membincangkan isu murtad.

Bagaimanapun, tambahnya, PERKASA tidak perlu menjadi orang tengah kerana pemimpin politik itu "masing-masing pandai dan ada otak".

Ditanya tentang asas kebimbangannya sedangkan jumlah orang Kristian di negara ini cuma 9 peratus, Syed Hassan berkata:

"Itulah yang kita pelik, 9 peratus sahaja, kenapa hendak kejar sangat undi mereka?"

30 anggota berdemo

Beliau juga berharap JAIS mempercepat siasatan terhadap isu Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) dengan dibantu pasukan polis.

NONE

Sebelum itu, Syed Hassan mengetuai hampir 30 anggota PERKASA berhimpun di masjid itu selepas solat Jumaat bagi menyatakan perasaan tidak puas hati terhadap pemimpin dalam tiga parti Melayu terbesar itu.

Dalam acara ringkas tidak sampai 30 minit itu, mereka membawa pelbagai poster mengecam pemimpin Islam dan meminta supaya guru Kristian diharamkan di sekolah kebangsaan.

Bagaimanapun, ditanya tentang cadangan itu, Syed Hassan berkata pihaknya cuma berharap pihak berkuasa memantau guru-guru itu kerana dibimbangi menyampaikan ajaran Kristian kepada murid Islam.

NONE

"Kalau mereka boleh janji tidak buat perkara itu tidak mengapalah," katanya lagi.

Sementara itu, ditanya tentang sambutan tidak menggalakkan apabila tidak ramai menyertai perhimpunan itu, Syed Hassan mengaku kecewa dengan keadaan itu.

"Ini kita buat ad hoc sahaja. Semalam baru cetak poster," jelasnya kepada kira-kira 30 pemberita dan jurugambar.

 

penyapu sial

MARI KITA TANYA BERAHIM PERKASA... NAJIB SANGGUP BERSUSAH PAYAH PERGI KE VATICAN CITY.. MENGADAP POPE BENADICT ITU TERMASUK DALAM KATEGORI KEBULUR APA?

Ini pukimak UMNO dan PERKOSA nak pejuang apa sebenarnya...pejuang islam...pundek lu lah...Hairannya, judi yang benar-benar dilarang oleh Islam pula nampaknya tidak diendahkan pula oleh UMNO
.
kalau nak jadi pembela islam bior ler semua sekali dan jangan berpilih pilih...yang terpilih pun macam melepas batuk di tangga...

Ayub anak tulakang buat lawak sundal UMNOPORNO...Kununnya Nak Tubuhkan Pasukan Petugas Siasat Cubaan Bakar HQ DAP....Kes Datuk T tayang dan edar video lucah macam cirit nak siasat dan dakwa pelakunya...siasat dan masuk buku 3x5 ajelah ayub oooiiii...!!!

Posted: 19 Aug 2011 03:25 AM PDT

NONE

Anjing ayub anak tulakang....ini polis bangsat anjing UMNO di Trengganu...pindah ke  P.Pinang nak tunjuk lagak  hero

Polis akan menubuhkan pasukan petugas untuk menyiasat insiden cubaan membakar ibu pejabat DAP Pulau Pinang semalam, kata Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaacob hari ini.

Katanya, polis memandang serius perkara itu dan akan meningkatkan langkah-langkah keselamatan di dalam kawasan berkenaan, seperti memasang TV litar tutup untuk mengelak kejadian itu berulang.

Beliau berkata, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein sendiri telah melahirkan kebimbangannya berhubung insiden tersebut yang berlaku kira-kira jam 3 pagi semalam.

Malah, katanya, Hishammuddin telah menghubunginya dan meminta pihak polis memberi perhatian khas terhadap perkara tersebut, termasuk insiden lain yang mungkin ada kaitan dengannya.

Bercakap dalam satu sidang media bersama Ketua Menteri Lim Guan Eng di premis DAP di Jalan Talipon hari ini, Ayub berkata polis sedang menjalankan siasatan dan berharap dapat menangkap orang yang bertanggungjawab melakukannya tidak lama lagi.

Beliau memberi amaran bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap mana-mana pihak yang cuba membakar ibu pejabat parti itu.

penyapu sial

 

tak payah berlakon, kalau spesis2 umno yang buat pasti lepas, ezam jahanam tu najib lantik jadi senator, mana polis berani

rakyat boleh agak sapa dalang di sebalik insiden ini, kerna di pulau pinang , kekautan DAP sgt kuat skrg.... so org UMNO hanya jadi pak lawak menyalak mcm anjing so apa lagi bakor ajer lak kerjo nya..... hahaha lawak nya kerje anasir2 parti nak mati tak lama lagi ni.

Kalau kena UMNO bakar Bagunan DAP kira Cubaan je.. kah kah kah... Kalau PR bawa baju Tshirt dgn Flyers Bersih pun dah dituduh cuba Guling YDP Agong..Cuba buat Huru Hara Tahan ISA.. Lawak la lu..

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT