Sabtu, 13 Ogos 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Trio haramjadah muka tak malu - masih mahu pegang jawatan di SPR dan Menteri

Posted: 13 Aug 2011 05:55 AM PDT

 

Berikut adalan insan-insan yang mukanya tidak malu. 1) Hishamuddin Hussein 2) Aziz Yusof 3) Wan Ahmad Wan Omar.

Kalaulah mereka ini ada maruah dan harga diri saya pasti mereka sudah lama meletakkan jawatan lantaran pendedahan demi pendedahan dibuat oleh rakyat Malaysia tentang kepincangan dan penyelewengan serta kesilapan tidak sepatutnya yang dilakukan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).

 

Mengapa mereka ini masih mahu duduk di kerusi empuk mengetuai kementerian dan Suruhanjaya yang menjadi harapan rakyat sedangkan segalanya telah terbukti berlaku kebobrokan dan penggadaian maruah dan keselamatan negara.

Rakyat Malaysia mahu mereka ini meletakkan jawatan serta merta sebelum mereka dimalukan dengan dilucutkan jawatan oleh pihak berwajib dan berkuasa. Selain itu rakyat Malaysia menuntut daftar pemilih dan pangkalan data Jabatan Pilihanraya digantung sementara supaya ianya boleh disiasat dan diperiksa serta diBERSIHkan.

babi sial si jamil khir...lancau la...sapa tamak dan boros wahai manusia pukimak...jabatan agama yang dia uruskan lagi tamak dan haloba.....!!!

Posted: 13 Aug 2011 05:47 AM PDT

Orang Islam yg suka meminta-minta nie orang tamak & boros - Kata Jamil Khir

NONE

Umat Islam dinasihat untuk menghindari sikap suka meminta bagi memastikan martabat umat Islam sentiasa terpelihara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan tindakan mereka yang suka meminta-minta sebagai tamak dan boros.

"Contohnya kes di Negeri Sembilan, di mana seorang individu bukan sahaja telah menerima bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Baitulmal malah sanggup meminta bantuan dari sebuah gereja di Seremban," katanya.

Beliau berkata demikian semasa berucap pada majlis Iftar Perdana Bersama Asnaf dan penyampaian bantuan Ramadan di Kompleks Pusat Islam di kuala Lumpur malam semalam.

Memberitahu pemberita kemudiannya mengenai larangan bacaan Al-Quran menggunakan pembesar suara semasa subuh oleh kerajaan negeri Pulau Pinang, beliau berkata pihaknya menghormati keputusan yang dibuat oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam negeri itu.

"Kami menghormati keputusan itu kerana ia adalah hasil mesyuarat Jawatankuasa Fatwa Negeri pada 7 April lepas dan surat pekeliling mengenai larangan sudah dikeluarkan pada 3 Ogos lalu," katanya.

Pada majlis malam ini sumbangan sebanyak RM2.9 juta daripada Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan disampaikan kepada 15,131 penerima sempena program Bantuan Ramadan.

Antara penerimanya ialah golongan saudara baru, fakir, miskin, penuntut Institut Profesional Baitulmal, anak-anak yatim Darul Kifayah dan penghuni Dar As Saadah.

 

Bernama

 

 

penyapu sial

Tak cukup zakat fitrah dan zakat harta , zakat gaji pun dia nak tala untuk samun umat islam...asnaf penerima zakat habuk pun tarak...duit zakat habih masuk poket sendiri dan kroni...sampai pengerusi jabatan agama islam wilayah persekutuan nak lawan anwar kes qazaf pun guna wang zakat untuk kos guaman....lancau la....!!!

kalau tak minta minta...mana tau umat islam tengah daif...sedang tugas majlis agama islam sebenarnya untuk apa...membantu umat islam yang daif...dan bukan bermewah mewah dengan gaji buta yang tinggi tinggi,kenderaan yang mewah mewah...bina banyak banggunan yang indah indah...tapi untuk mashalahat umat islam....hancus...!!!

jangan salah orang lain dan buat alasan bongok untuk memilik sendiri wang zakat...sampai umat islam nak minta bantuan di buat macam peminta sedekah malah ada yang lebih teruk di buat macam anjing kurap oleh majlis agama islam

jangan salah gereja kalau umat islam minta bantuan darinya...kalau dah jabatan agama islam LANCAU buat tak peduli...wa memang skema dengan majlis agama islam...depa semua lahabau...jangan salahkan wa kalau wa sendiri anti Majlis Agama Islam...majlis agama islam nih macam BABI KURAP...!!!

nak suruh orang berjimat...burid kamu tu kena berjimat dulu...!!!

Posted: 13 Aug 2011 05:28 AM PDT

Perdana Menteri dan timbalannya adalah orang pertama yang perlu melakukan penjimatan tenaga ekoran kos untuk bil elektrik kediaman rasmi kedua-duanya berjumlah lebih RM10 juta setahun yang terpaksa dibiayai dengan duit rakyat.

Secara lebih tepat, bil elektrik untuk kedua-dua rumah rasmi pemimpin negara itu berjumlah RM10,267,868.15 seperti yang dijelaskan oleh kerajaan di parlimen sebelum ini.

Arahan mewajibkan pejabat kerajaan membuka suhu pendingin hawa atas paras 24 darjah selsius untuk penjimatan adalah sesuatu yang baik, namun lebih baik jika ianya dimulakan oleh pemimpin utama negara terlebih dahulu.

Sebelum ini di siarkan, Najib mempunyai 11 pegawai media (tukang spin) yang menjaga kepentingannya sesuatu yang tidak pernah dilakukan oleh perdana menteri sebelum ini hatta mana-mana pemimpin dunia.

Negara dibawah pimpinan Najib juga mempunyai 30 menteri, jumlah yang terlalu besar untuk sebuah negara yang jumlah penduduknya adalah 28 juta.

UK dengan 62 juta penduduk ada 23 menteri, Perancis 66 juta ada 23 menteri, Amerika 312 juta ada 12 ahli kabinet dan Switzerland lapan juta ada tujuh menteri. Malaysia ada 28 juta penduduk dan 30 menteri.

Janganlah arahan itu hanya dirasai oleh kakitangan awam sahaja, pemimpin utama negara perlu terlebih dahulu berjimat.Rakyat sudah lama berjimat tetapi pemimpin negara bagaimana..???

Mengulas arahan terbaru kerajaan supaya semua pejabat kerajaan menetapkan suhu pendingin hawa 24 darjah selsius atau lebih.Kerajaan semalam memaklumkan akan mengeluarkan satu pekeliling berhubung perkara itu dan akan membentangkan satu akta baru di Parlimen untuk membolehkan penguatkuasaan yang sama dilakukan ke atas pihak swasta.

Ianya bertujuan bagi menjimatkan bil tenaga elektrik sehingga empat hingga tujuh peratus.Walaupun ianya disifatkan suatu yang baik, namun apa yang masih dipertikaikan sehingga kini adalah kos pembiayaan kediaman rasmi perdana menteri dan timbalan yang dilihat langsung tiada pertimbangan untuk penjimatan.

Ia kerana kerajaan terpaksa membelanjakan hampir RM49 juta setahun untuk membiayai kos kediaman mereka.Ia membabitkan kos sewa untuk dua kediaman rasmi itu RM32,972,115.55, kos baik pulih RM3,581,744.78, bil elektrik RM10,267,868.15 dan bil air RM1,967,386.55 untuk satu tahun.

Jika dibahagikan, jumlah bil elektrik sebulan mereka adalah hampir RM160,000 sebulan.Bukan elektrik sahaja kena berjimat, air juga kena berjimat. Jika sudah tak ada sumber nanti, duit banyak pun dah tak guna.

Satu lagi kepada pemimpin-pemimpin negara, berjimat la juga bila membuat majlis jamuan makan tu, bermewah sangat jangan sampai membazir..dan jangan pulak ambil kesempatan dari langkah berjimat cermat  dengan mengumpul koleksi barang kemas berniilai jutaan ringgit hasil titik peluh rakyat...

Dan jangan buat alasan kepala butoh...pembelian tersebut hasil menjual burid dari kecil  seperti betina mak badak lakukan dengan berjolisakan membeli cincin permata rm 24 juta baru baru ini...

Bekas komando TUDM pula dedah penipuan undi pos...SPR tak nak jawab dakwaan macam ini...atau menuduh ini fitnah ke..????

Posted: 12 Aug 2011 04:35 PM PDT

 

"Saya berani tanggung risiko kerana menegakan kebenaran. Buat apa takut untuk berhadapan dengan penipuan sebab merekalah yang sebenarnya patut malu kerana bertindak sebagai pengkhianat memangkah undi pos tanpa pengetahuan si pengundi," ujar pesara komando Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Mohd Kamel Haji Omar (gambar) yang berpangkalan di Butterworth.

Beliau ketika menceritakan detik-detik yang berlaku pada pilihan raya umum ke-10 iaitu tahun tsunami politik Malaysia 1999 menjelaskan, undi pos memang talian hayat Umno dan Barisan Nasional (BN) seandainya rakyat berpaling tadah tidak menyokong parti pemerintah.

Jelasnya, semua itu berlaku di hadapan matanya sendiri ketika diberikan amanah menjaga uncang undi pos sebelum dibawa ke tempat pengiraan.

Menurut beliau, tidak dinafikan memang tiada penipuan ketika dihari pengundian secara pos kerana ada wakil parti yang bertanding tetapi ianya berlaku setelah uncang berkenaan dikumpul untuk dibawa di hari pengundian sesuatu pilihan raya sebenar.

"Di hari tersebutlah pegawai dan orang pangkat bawah bertungkus lumus buat kerja memangkah kertas undi yang tiada bertuan atau lebihan kertas undi kerana si pengundi berpindah tempat kerja atau tidak datang menunaikan amanah kepada negara," tambahnya.

Contohnya, kata beliau satu uncang itu patut diisi 1,500 pengundi pos tetapi yang datang mengundi sekitar 1,000 orang sahaja. Maka, lebihan 500 undi lagi dipangkah oleh individu lain.

Beliau terkejut apabila melihatnya sendiri setelah kembali dari tugasan mengambil uncang undi pos daripada pasukan lain seperti tentera laut dan darat di sebelah pulau untuk dikumpul di pangkalan TUDM, Butterworth

Tiada ulasan: