Sabtu, 6 Ogos 2011

Dunia Berwarna Luna Version 2

Dunia Berwarna Luna Version 2


Bila Najib turun ke Kedah...(cerita di sebalik cerita!)

Posted: 06 Aug 2011 06:34 AM PDT

Oleh : thatguy

Apa rasional dan impak bila Najib turun mai Kedah baru2 nie?? haa..ada cerita sebenaq nya..baca kat bawah ni...jangan tekejut..sshhshh..shhh...ini rahsia parti tau...hehehe...

BERITA BESAR! BERITA BESAR!

"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, akan makan tengah hari bersama-sama rakyat Kedah sempena lawatan beliau ke negeri itu Khamis ini".

Acara makan tengah hari masakan kampung dalam program kenduri itu dijadualkan di Padang Awam Guar Chempedak dan dijangka dihadiri 10,000 orang.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Paduka Ahmad Bashah Md Hanipah, berkata lawatan rasmi sehari Perdana Menteri itu bermula dengan lawatan pada sebelah pagi ke Masjid Taman Wira Mergong dibina oleh Kerajaan Pusat sebanyak RM1.2 juta.

Ahmad Bashah berkata, Perdana Menteri kemudian akan bertemu orang ramai di tapak Pasar Tani Taman Wira, berdekatan masjid tersebut dan bersarapan bersama mereka di gerai di pasar tani berkenaan.

"Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA) pula mengadakan pasar tani mega di Taman Wira, selama tiga hari berturut-turut mulai Rabu ini sempena sambutan ketibaan Ramadan," katanya dalam kenyataan media di sini, hari ini.

Beliau berkata Perdana Menteri akan menghadiri majlis bersama masyarakat Cina di Sekolah Menengah Keat Hwa, Jalan Kuala Kedah serta sambutan 100 tahun penubuhan sekolah tersebut dan selepas itu menghadiri kenduri rakyat di Padang Awam Guar Chempedak.

"Semua hadirin akan duduk secara bersila bersama Perdana Menteri pada majlis jamuan ini. Pada majlis ini juga upacara menaikkan kain rentang gergasi Barisan Nasional (BN) akan dilakukan," katanya.

Pada sebelah petang, Perdana Menteri dijadual menghadiri perjumpaan dengan 10,000 belia di Stadium Mini Pendang dan diikuti pertemuan dengan rakan facebook beliau di Hotel Holiday Villa, Alor Setar.

Sebelum berangkat pulang ke Kuala Lumpur, Najib akan menyertai jamuan makan malam bersama-sama 3,000 orang di Dewan Wawasan Jitra yang terbuka kepada orang ramai. - BERNAMA

Baca Selanjutnya.....

Budget PR 2012: Bila harga minyak mula turun tapi...

Posted: 06 Aug 2011 06:22 AM PDT

Harga minyak mentah antarabangsa menurun ke paras USD86 setong pada Jumaat, mencatat magnitud penurunan terbesar dalam seminggu sejak Mei 2011, berikutan kekhuatiran pelabur terhadap ekonomi dunia yang diperlahankan.

Meskipun harga minyak mentah antarabangsa memperlihatkan pola menurun sejak Mei 2011, namun harga minyak RON 97 Malaysia yang diapungkan mengikut pasaran antarabangsa hanya diturunkan 10 sen pada Jun, dan tiada lagi pengumuman dalam tempoh dua bulan selepas itu.

Harga minyak RON97 telah meningkat sebanyak 85 sen dari Julai 2010 hingga Mei 2011.  Penurunan pada 15 Jun 2011 membawa harga RON 97 ke paras RM2.80.  Harga RON97 pernah mencatat paras RM2.90/liter pada Mei 2011.  Dengan kata lain, RON 97 mencatatkan pertambahan sebanyak 75 sen dengan harga kini, jika dibandingkan dengan harga pada Julai 2010.

Harga minyak mentah mula memperlihatkan pola menurun sejak Mei 2011 sehingga kini, setelah mencatat paras USD120 setong pada April tahun ini.
Baca Selanjutnya.....

Tiada ulasan: