Selasa, 30 Ogos 2011

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Berita yang sunggoh memalukan

Posted: 30 Aug 2011 07:38 AM PDT


Sempena nyambut Hari Raya hari ini, setan dan iblis dah mula buat kerja overtime masing-masing? Ini berita yang dilapor oleh Utusan Meloya :

100,000 orang serikan rumah terbuka PM, Jemaah Menteri

PUTRAJAYA 30 Ogos – Lebih 100,000 orang menyerikan sambutan Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana sempena sambutan Aidilfitri hari ini.

Dan ini pula oleh Berita Hairan :

Lebih 100,000 serikan rumah terbuka PM dan jemaah menteri

PUTRAJAYA: Lebih 100,000 orang menyerikan sambutan Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana sempena sambutan Aidilfitri hari ini.

Kedua-dua berita diatas adalah bersumberkan daripada Berita Nasional Malaysia atau Bernama.Tetapi nampak sangat Utusan Meloya dan Berta Hairan merupakan tukang karut kaki putar alam kerana sangat berlainan dengan apa yang dilaporkan oleh Bernama :

Ribuan Banjiri Rumah Terbuka PM Dan Jemaah Menteri Di Seri Perdana

(Bernama) -- Ribuan rakyat berbilang kaum mula mengunjungi Rumah Terbuka Perdana Menteri dan Jemaah Menteri di Seri Perdana di sini yang bermula tengah hari ini.

Orang ramai mula membanjiri pekarangan Seri Perdana, kediaman rasmi Perdana Menteri, sejak pukul 11 pagi untuk sama-sama memeriahkan sambutan Aidilfitri bersama pemimpin negara.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang berbaju Melayu warna merah lembayung bersama isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman serta barisan menteri Kabinet mula menerima tetamu pada 12 tengah hari.

Cuaca panas terik tidak melunturkan semangat orang ramai yang berbaris untuk bersalaman dengan Perdana Menteri dan para kenamaan.

Antara yang hadir ialah pemimpin komponen Barisan Nasional, pemimpin parti-parti politik, duta asing dan ahli korporat.

Rumah terbuka itu dijadual berlangsung sehingga 6 petang. --BERNAMA

Tarif Air Johor sepatutnya terendah di Malaysia

Posted: 30 Aug 2011 07:25 AM PDT

Rakyat Johor patut gembira kerana tarif air negeri Johor akan turun tidak lama lagi.Begitulah yang diharap-harapkan oleh rakyat Johor kerana tidak lama lagi ,Johor akan menguasai sekurang-kurangnya 43 daripada 44 loji rawatan air di negeri ini selepas Lembaga Kemudahan Awam Singapura (PUB) menyerahkan dua loji rawatan air pada hari Rabu.

Skudai dan Gunung Pulai loji rawatan air yang kedua-duanya dibina dan diuruskan oleh PUB selama 50 tahun akan diserahkan kepada kerajaan negeri bersama-sama dengan dua buah rumah pam di Pontian dan Tebrau.

Dengan penyerahan empat aset yang bernilai berjuta-juta ringgit dan meliputi kawasan seluas 3.301 ha, kerajaan negeri ini akan mampu untuk menghasilkan sejumlah 681 juta liter air terawat setiap hari.

Loji rawatan air Gunung Pulai mempunyai sekurang-kurangnya empat takungan mini. Sumber

Menteri Kuat Ampu

Posted: 30 Aug 2011 02:16 AM PDT


Ini Menteri kuat bodek punya.Bila pula Jabatan Penerangan Malaysia buat kajian mengenai kepimpinan PM Najib?

Kaki bodek ini mengulas laporan kajian Merdeka Centre yang mengatakan populariti Perdana Menteri semakin menurun sebagai tidak berasas di sini .Najib pun seronok kena ampu macam tuh!

KBRI Kuala Lumpur Juga Salat Ied Pagi Ini

Posted: 29 Aug 2011 11:23 PM PDT

Selasa, 30 Agustus 2011 | 10:49 WIB

Ribuan warga Muhammadiyah melaksanakan sholat Idul Fitri di sepanjang jalan Pahlawan, Surabaya, Senin (30/08).

TEMPO Interaktif, Kuala Lumpur - Meski Pemerintah menetapkan Hari Raya Idul Fitri jatuh pada hari Rabu, 31 Agustus 2011 esok, Kedutaan Besar Republik Indonesia (KBRI) di Kuala Lumpur tetap mengelar salat Idul Fitri pada Selasa, 30 Agustus pagi ini. Ini karena pemerintah Malaysia telah menetapkan Idul Fitri di Negara Jiran tersebut jatuh pada hari ini.

Ribuan warga Indonesia di Malaysia mengikuti salat Ied di Wisma Duta KBRI di Jalan U-Than, Kuala Lumpur. Bertindak sebagai khatib dan imam salat adalah Ustad Ahmad Muzakkir.

Sejak pukul 07.30 pagi, ribuan warga Indonesia di Malaysia sudah mulai memenuhi halaman depan Wisma Duta. Prosesi yang dimulai dengan kumandang takbir untuk mengagungkan asma Allah tersebut dilanjutkan dengan salat Ied dan khotbah Idul Fitri.

Dalam khotbahnya, Ustad Ahmad Muzakkir berpesan untuk senantiasa mensyukuri nikmat Allah yang telah diberikan kepada mahluknya, terutama bangsa Indonesia yang telah dikarunia negara yang subur, makmur, penuh dengan kekayaan alam.

Setelah prosesi salat dan khotbah Idul Fitri, acara dilanjutkan dengan halalbihalal antara Kuasa Usaha Ad-Interim (KUAI) KBRI Kuala Lumpur, Mulya Wirana, dan masyarakat Indonesia di Malaysia.

Ditemui Tempo setelah pelaksanakan salat Ied, Mulya Wirana menyatakan bahwa institusinya memutuskan untuk melaksanakan Idul Fitri hari ini walaupun berbeda dengan ketetapan Pemerintah karena mengikuti tempat di mana KBRI berada. "Ibarat kata pepatah, di mana langit dipijak, di situ langit dijunjung. Karena pemerintah Malaysia menetapkan Idul Fitri hari ini, maka KBRI di Kuala Lumpur juga merayakan hari ini," kata Mulya Wirana.

Meskipun begitu, Mulya mengharapkan agar perbedaan penetapan 1 Syawal disikapi dengan dewasa dan tetap saling menghormati.

Tiada ulasan: