Isnin, 1 Ogos 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Kenyataan lucu Pengarah SPRM Kelantan.

Posted: 31 Jul 2011 10:14 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna

Gua baca Sinar Harian tadi. Pengarah tu cakap Kelantan tidak boleh dakwa bebas rasuah 18 tahun. Sebab takda orang lapor. Wakakaka. Gua boleh gelak jer.. maki tak bleh.


Melayu dulu (musnah), Malaysia kemudian (punah).

Posted: 31 Jul 2011 10:09 PM PDT

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak mengelak mengulas kenyataan timbalannya bahawa beliau adalah "Melayu terlebih dahlu, manakala Malaysia di tempat kedua".

najib at ukec student forum 310711"Saya tidak akan jawap soalan yang akan menyebabkan perpecahan di antara saya dan timbalan saya. Di Malaysia, ini amat bahaya.

"Orang akan dakwa, perdana menteri dan timbalannya tidak lagi sehaluan," kata Najib.

Katanya, semua mereka yang menganggotai jemaah menteri adalah sehaluan dan mengikut arahan yang sama.

"Percayalah saya, 1Malaysia akan menjadi pedoman kita. Kita akan adil dan berpandukan perlembagaan," kata Najib yang cuba mengelakkan isu berkenaan.

ukec forum studentsPerdana menteri menjawab soalan daripada hadirin semasa Persidangan Tahunan Pemimpin Pelajar Malaysia ke-5 di Kuala Lumpur, semalam.

Pada sidang medianya di parlimen tahun lalu, timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui bahawa beliau adalah Melayu terlebih dahulu dan kemudiannya baru rakyat Malaysia.

Pemaksum Hadi bandingkan jasa Mazda gua dengan jasa Hadi Awang.

Posted: 31 Jul 2011 10:05 PM PDT

Oleh : AdukaTaruna



Hahaha.. pemaksum Hadi ni cakap gua simpan Mazda pasal jasa. Sama macam Hadi. Disimpan pasal jasa. Gua tak beli kereta baru sebab bayaran RM2 juta tak dapat lagi boh. Dan bila duit RM2 juta dapat, gua akan beli Fortuner. No plate mesti PAS. Mazda akan disimpan kerana jasa sesuai di tempatnya nanti.

Sama seperti Hadi Awang. Sepatutnya Hadi Awang disimpan sebagai jasa di tempatnya. Walau radiator dia kong. Tapi orang tak sedar. Seawal 2005 lagi, demi mencilok sistem islam, gua fight memberitahu tentang kerosakan itu.

Jadi, marilah kita berusaha bersama-sama, menyimpan Hadi Awang dalam garaj atau stor. Jangan buang kerana jasanya. Jika Mazda gua boleh diguankan atas jasa sekitar KB, Hadi Awang boleh digunakan atas jasa sekitar Rhu Rendang.

Wallahualam.


Tiada ulasan: